Töissä raskaana

Mulla on motivaatio menny tähän työhön jo vuosia sitten, mutta täällä syrjäkylillä saa olla vaan onnellinen, ettei oo pitkä työmatka. Pitäs varmaan keksiä joku uus ammatti mammaloman aikana. Niin mä kyllä vannoin tekeväni viimeksikin, mutta aika loppui kesken... Tosi kuluttavaa työtä fyysisesti ja myös henkisesti, kun omaa työpanosta ei arvosteta ja aina vaan valituksen aiheita löytyy vaikka kuinka luulis tehneensä asiat niinkuin pitää. Ei sen tarvitse isokaan asia olla, kun harmittaa. Meillä riittää valituksen aiheeksi vaikka se jos et oo huomannu laittaa -30% tarraa yhteen tuotteeseen tai jos asiakas on kyseessä, niin yksi mätä omena riittää (kuvaannollisesti ja käytännössä).
Ja
Kyfi4848630 sen nimimerkin saa kait vaihdettua, kun meet tonne oikeaan ylänurkkaan ja klikkaat tuota sun nimimerkkiäs. Eiköhän sieltä jostain onnistu.
 
Mä tympäännyin toimistossa istumiseen ja myyntitavoitteisiin, ja rupesin perhepäivähoitaksi. Palkka on 70% huonompi, mutta eipä ole huono omatunto siitä, ettei nää lapsia tarpeeksi.
Parasta tässä on, kun omatkin saa kasvaa kotona, ja koululaisen ei tarvitse tulla tyhjään kotiin.
Paljosta olen tinkinyt, mutta enpä kyllä mistään jää paitsi päinvastoin. Mä tulen nykyään onnelliseksi aivan muista asioista, kuin ennen muinoin.
Raskasta ja rankkaa on välillä, mutta eikös kaikilla ole joskus :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä nautin tällä hetkellä töissä olemisesta aivan suunnattomasti. Jaksan jalkojen väsymistä loppupäivästä lukuunottamatta lähes samaan malliin kuin ennenkin. Ihanaa, kun päivät kuluu nopeasti töissä touhutessa ja tylsyyden iskiessä keksin kaikkea ylimääräistä puuhaa ja saankin ihan hirveästi aikaiseksi nykyään. Työ on myös ainoa paikka, jossa tapaan ihmisiä. Vapaa-ajalla, kun seuraa on ystävien puutteen vuoksi vain miehestä.
Työn ansiosta tää raskausaika on mennyt ihan hujauksessa ja tuntuu, että joulukuukin on ihan kohta. Saa nähdä, kuinka aika matelee sitten, kun äippäloma alkaa. Vaikka onneksi meillä valmistuu talo just ennen äippäloman alkua, joten sitten riittää puuhaa kotia laittaessa :p
 
Jipii! Sain nimimerkin vaihdettua! Ei vissiin kännykällä onnistu, kun heti koneella kokeillessa ei ollukkaan mitään ongelmia...

Eli siis, nyt minäkin enemmän menossa mukana! :)

Voi jospa itellekkin sais vielä hetkeks jostain tuota motivaatiota työhön. Muuten on pitkä aika marraskuuhun kituutella...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olen myös jo useamman vuoden miettinyt, jos vaihtaisi alaa/ ammattia. Nykyiset hommat ei muutenkaan ole koulutusta vastaavia (tasoltaan ehkä jopa parempia mutta ei siis sitä, mitä alunperin halusin tehdä), joten pelkkää uuden oppimista on ollut tämä kesäkin. Ei ehkä ollut kovin järkevää siirtyä näihin hommiin, kun tiesin jo raskaudestakin, mutta pääsinpä edellisistä tehtävistä eroon. :grin

Ehkä siinä vauva-arjen keskellä ehtisi vähän miettiä tulevaisuuttakin. Jos ottaisi oikeasti itseä niskasta ja opiskelisi jotain muuta välillä.
 
Minä lopetin työt vähäksi aikaa viime viikolla! Työsoppari kesän ajalta loppu sunnuntaina, jatkoa oli kyllä luvassa mutta meni niin hermot esimieheen, että ilmotin lopettavani työt, kiitoshei. Kävin taistelemassa iltavuoron itkun kanssa selkäkivun takia. Seuraavana päivänä olis ollu taas ilta nii aamusta soitin töihin, että en tuu ko sattuu niin paljon. Esimies vaan totes, että "tämmösistä vois kuule ilmottaa etukätteen eikä takakätteen. Tuukko ees huomena? Jos et nii tuo mahollisimman pian lääkärintodistus nii tiietään jatkoon hommata työntekijä." Palo kyllä niin hermot, että marssin työterveyshoitajale ja käskin kirjottaa kolme päivää saikkua (siis se aika mille oli työsoppari). Menin työpaikalle, tyhjensin pukukaapin ja menin esimiehen luo ja annoin sen saikkulapun ja avaimet, toivotin hyvää jatkoa ja lähin.

Tänään jatkui opinnot amk:ssa, vähän istuminen tekee tiukkaa, mutta onneks opiskelen monimuotona nii on vaan tää yks viikko nyt lähiopetusta, sit kaks viikkoa etäjaksoa nii saa vähän itekki hengähtää ko viimeks toukokuussa ollu "lomaa".
 
Täällä ollaan kesälomilla loppukuu ja ens kuun alusta jään työttömäksi eli "äitiyslomalle". En viitsi enää tähän väliin katsella sijaisuuksia tai muuta, kun kuitenkin vain 2,5kuukaudesta on kyse. Harmi vain, etten voi käyttää äitiys ym rahojen laskentaan vikan puolen vuoden palkkoja, jotka olis ilman työttömyysaikaa olleet reilusti v2012 tuloja suuremmat. Mutta toisaalta, ihanaa, että saa olla kotona, laittaa kotia kuntoon ja itse hieman huilia ennen tulevaa. Mulla on vieläkin pienenä riesana aamuoksentelu, jos päivärytmi on kovin aikainen. Omaan tahtiin kun saa herätä ja toimia, niin kroppakin on tyytyväisemmin menossa mukana. Tsemppiä ja jaksamista kaikille työssäkäyville vielä viimeisiin kuukausiin! Eipä oo enää kauheesti jäljellä. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ne äitiysrahat lasketaan ennen työttömyyttä edeltävältä puolelta vuodelta. Joten hae ihmeessä viimeisen puolen vuoden mukaan.
Äitiysrahaa tulee muutenkin hakea viim 2kk ennen äitiysloman alkua.
Mä haen tällä viikolla, kun olen maksanut elokuun yel-maksun. Eli ajalta 1.3.-31.8. Ei sillä ole mitään väliä mitä tienään syyskuussa tai lokakuussa muutenkaan.
Kannattaa ihmeessä lukea huolellisesti kelan sivut, ennen kuin hakee. Koskaan ei käsittääkseni äitiysrahaa lasketa lyhytaikaisen työttömyyspäivärahan mukaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ai onko noin?! Mä olin niin kattovinani tarkkaan, että se tarvii olla just se viimeinen äitiyslomaa edeltävä puoli vuotta. Täytyykin käydä vielä kelassa kysymässä, vaikka hakemuksen viime viikolla jo lähetinkin. Mulla on myös oksentelun vuoksi kuuden-seitsemän viikon sairausloma-aika keväällä, jolta oon saanut täyden palkan, mutta työnantaja on hakenu musta kelan sairauspäivärahaa. Pitää kysyä, mitä sekin sitten vaikuttaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä on alkanut töissä nyt kunnon kiire, kun asiakkaat palaavat lomiltaan ja jatkuva ympäriinsä juokseminen on ruvennut aiheuttamaan jalkojen särkyä ja turpoamista ja alaselkäkipua. Selkää varten ajattelin hakea sellaisen tukivyön, jos se auttaisi. Onko kenelläkään kokemusta olisiko tukisukista mahdollisesti apua noihin jalkoihin?
 
Juu, ei kiinnosta työt ja oikeestaan supisteleekin välillä niin paljon, etten edes uskalla tehdä töitä, mutta se rasittaa eniten, etten enää jaksa samanlailla juosta kuin aikaisemmin. Tuntuu vähän, että töissä olen riippakivenä kun töitä pitäis tehdä ja minä vaan hidastelen ja tarvin aina nostoissa kaverin, mutta ei voi mitään, en ota riskejä.
 
Kyllä hyvistä tuki/kompressiosukista ihan varmasti on hyötyä, Lurua! Ja ainakin kokeilemisen arvoinen juttu joka tapauksessa.
 
Mäkin oon hommaamassa tukisukkia, oli nimittäin tässä yhtenä aamuna jalat niin turvoksissa että hyvä kun sain aamulla kengät jalkaan! Ja tämä siis kiireisen, pitkän työpäivän jälkeinen aamu..hurjaa ajatella miltä ne jalat mahtaa näyttää parin kuukauden päästä! :eek: Tukivöitä saa ainakin meidän terveysasemalta lainata, en tiedä onko joka kunnassa sama mutta kannattaa käydä kysymässä!:)
 
Täällä säikähdettiin viime yönä pahemman kerran. Heräsin oikeesti kipeeseen supistukseen ja vaikka sen jälkeen ei enää kuin muutama kipee tullutkaan, jatku mahan vähän väliä kovettuminen ihan aamuun asti. Enpä siinä saanut sitten nukuttuakaan. Sängystä noustessa oli maha niin hellä, ettei pystynyt kunnolla kroppaa suoristamaan vaan piti kumarassa kulkea.. Nyt alkaa olla pikkuhiljaa normaaliolo. Kävin varmuuden vuoksi lääkärissä, kaikki oli ok eikä kohdunsuu pehmentynyt tms. Päältä tunnusteltaessa kohtu oli supistusherkkä ja siispä lepäilenkin nyt tämän viikon kotona.
Olisin saanut kaksikin viikkoa sairaslomaa, mutta ajatus niin pitkästä ajasta kotona makoillessa tuntu tosi vieraalta, niin katotaan nyt tämä viikko ainakin alkuun.
Toivottavasti menee ohi levolla!

Työnantajani taas tapansa mukaan oli oikein "ymmärtäväinen ja kannustava," soitteli jo sillä aikaa kaksi kertaa kun lääkärille jonotin, milloin mitäkin työasiaa ja kun kuuli että viikon sairasloma, niin tokaisi että ei sen raksauden nyt ainakaan tässä vaiheessa pitäis vielä mitään kipuja aiheuttaa... Siis että mitä?! Kerroin ihan selkeesti että supistusten takia jään sairaslomalle, mutta hänen mielestään se ei vielä viikolla 25 ole mahdollista... Noh, ihan sama. Nyt unohdan työasiat ja keskityn lepäämään. Tärkeintä on nyt vauvan hyvinvointi!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tuikkis, onpa sulla tylsä työnantaja... Varmaan mies? :wink Tai lapseton nainen? No, sun kuuluu nyt levätä ja ottaa rauhassa, unohtaa työstressi hetkeksi. Kun sen nyt ei luulisi olevan mikään salaisuus tai edes uusi juttu, että jokainen raskaus on kuitenkin ihan erilainen!
 
Voi jeesus noita työnantajia!!
Mua on ainakin supistellut joka raskaudessa viikolta 15+
Mutta kiva että työnantajat osaavat myös lääkärin hommat.
Olisit kysynyt, onko hän ajatellut perustaa omaa klinikkaa, kun tuntuu olevan niin vahva tuo lääketieteellinen tietämys.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sehän tässä hassua onkin, että kyseessä on nainen jolla on lapsia. Kävi kyllä mielessä kysyä, että onko hän kenties adoptoinut lapsensa vai miten voi olla noin pihalla?!?

Noh, mutta meitä on moneen junaan. Jospa ei tarvis paljon saikutella, tässä on kuitenkin vielä pitkä aika marraskuuhun kun äitiysloma alkaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ompa kyllä ärsyttävä pomo! Jokainen raskaus kun etenee yksilöllisesti! Mun käly synnytti vk 28, joten kaikki on todellakin mahdollista! Nyt vaan lepoa ja kyllä ne työt siellä jotenkin hoituu, elä ressaa :)
 
Pakko valittaa, työmotivaatio on ihan 0. Selkä ei kestä, pää ei kestä, jalat ei kestä.. Lapset on ihania, mut niitä on 16 ALLE 3V Joista puolet aloittanu uusina, voi sitä itkun määrää.. Työkaverit ei ymmärrä etten jaksa nostella kauheesti varsinkaan en vaan saa pois yhtä 18kg lasta pois syöttötuolista kun ei se edes mahdu sieltä pois ja vaikka kuinka sanon ei pysty, turha odottaa apuja.. Tänäänkin 15 muksua paikalla ja yksi aikuisista pois, tietenkään ei saa sijaista ja pomolle sanoin et on raskasta... Ei hän se ole mikään yllätys että pienet itkee oli vastaus...
 
Mä pph:na tiedän millaista on, kun pieni aloittaa hoidon. Se on helvettiä!!!
Ensimmäisen kuukauden ne itkee ja ikävöi käytännössä koko ajan.
Painaviakin nuo nykyajan lapset on 2v voi painaa ihan heittämällä 20kg, ja kun vanhemmat ei ehdi/viitsi opettaa potalle, niin esim peppujen pesu on raskasta! Yhdellä kädellä pitelet 20 kiloista.
Ja kun ne ovat aina tottuneet istumaan rattaissa ja autossa yms. niin rattaisiin nostelu ja niiden työntäminen on raskasta!!
Tosiasiassahan 2v jaksaisi kävellä kilometri tolkulla.


Joten saikulle vaan jos et jaksa!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top