Töissä raskaana

Sait siis I-P pidettyä salassa:) hauska varmaan nähdä sitten työkavereiden ilmeet kun palaat lomalta:D.

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
  • Tykkään
Reaktiot: I-P
Tänään oli 10 tunnin työpäivä... Selkä se pahiten jumittaa vaikka välillä joutu nosteleen niin, että tuntui mahassakin aika pahalta. Kassalla istuminen on selälle kaikista raskainta ja sitä joutuu tekemään eniten nyt, kun kaikki työpaikalla tietää mun raskaudesta. Ei sitä pystyis enää salaamaan vaikka haluaiskin, kun massu on jo niin massiivinen!
Pomokin piipahti ohimennen kaupalla, kun oli vaimoineen menossa mökille. Oli ihan aidosti iloinen mun puolesta! Oon jutellu sen kanssa raskaaksi tulon vaikeudesta, kun piti saada vapaita hoitoja varten (vaikkei niitä hoitoja sit paljoa tarvitukaan). Pomo ymmärtää hyvin, koska sen siskolla on endometrioosi eikä se sen takia ole voinut saada biologisia lapsia. Heillä on kyllä kaksi ihanaa adoptoitua tyttöä.
Vielä pitäisi jaksaa töissä monta kuukautta... Voipi olla, että on taas pakko hakea pitkää saikkua ennen äitiyslomaa. Ainakin nyt tuntuu siltä.
 
Muista sitten kertoa, mikä oli vastaanotto loman jälkeen?? Vitsi miten kutkuttava tilanne.. ;)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
vielä pari viikkoa sairaslomaa sitten ois kesälomat(2vkoa),kyllä ressaa ajatus mennä takas töihin ku pomo kysselee että joko minut saa kirjata irtisanoneeksi...voi helvetti..

Ihmeellisiä pomoja tuntuu olevan työpaikoilla:( voi miten kurja pomo sulla on Jolianna:( toivottavasti saat tuon kurjan tilanteen selvitettyä. Ei ketään voi irtisanoa vasten tahtoaan.

Itse olen ollut suorastaan työnarkomaani ennen raskaaksi tuloa ja tällä hetkellä työt eivät kiinnostaisi tippaakaan. Ennen työt olivat kaikki kaikessa ja olin se työpaikan "minä hoidan" - tyyppi jos kukaan muu ei halunnut hoitaa asioita. Katsotaan miten nyt käy kun huomenna pitäisi palata töihin 4 viikon kesäloman jälkeen. Sen olen päättänyt että enää en tee kaikkea ja sano kyllä kaikelle vaan nyt joku muu saa tehdä osan siitä mitä ennen tein:)
Aika aikaa kutakin:) ja hyvä niin♡

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään oli tosi takkuinen työpäivä. Aamulla väsytti niin pirusti (klo 6) ja päivällä vielä enemmän... Onnistuin rikkomaan kolme lasista punajuuripurkkiakin kerralla. Oli aikamoinen näky varaston lattialla... Nyt oon vaan löhönny sohvalla, vaikka eilen kävin jopa lenkillä ja olin muutenkin pirtee, mut se olikin vapaapäivä.
 
Kovasti vaihtelee täälläkin nuo energiatasot. Yhtenä on virtaa täynnä ja toisena takkuaa kaikki jo heti aamusta..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voi näitä yövuoroja.. Olen nyt toista yötä peräkkäin ja tämä on kyllä tuskaa!
Nukuin kohtuullisesti kotona, vaikka olikin kuuma ja pimentävät verhot ei ihan täysin pimeäksi huonetta tee.. Silti hirvittää miten aamulla kykenee ajamaan kotiin?
Ja seuraava työrykäisy hirvittää myös jo valmiiksi... Makuun ja 1 vapaan jälkeen 14h, 8h, 14h, 8h ja yö.... Miten sitä kykenee kun matkaankin saa kulutettua aikaa sen 2 tuntia päivässä?
 
Ei ihme että jaksaminen huolettaa puapru! Nuilla työajoilla, matkoilla ja näilöä helteillä!! Kaikki sympatiat sulle!
Ite oon vielä hoitovapaalla, mut puoltoista kuukautta ehin kävästä töissä ennen uutta äippälomaa ja kyllä jännittää jaksaminen ku esikoiseltaki jäin kuukautta ennen saikulle... ja mulla on kuitenki päivätyö ja siedettävä puolen tunnin työnatka. Olin loppuraskaudesta kyllä niin tehoron!! Kauppareissussa oli ihan tarpeeksi yhelle päivälle... Ois silti kiva käyä välillä palauttamassa työjuttuja mieleen ku 1,5 vuotta ollu jo kotona:)

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin kaupassa töissä ja työn tekijöiden määrä on aina vedetty minimiin joten saa kunnolla juosta ja raskaitakin nostoja on. Työpäivinä jatkuvasti supistelee ja välillä kivuliaastikkin vapaa päivinä harvoin on edes kivuttomia sekä selkä tuntuu kuin halkeaisi. ( selässä jo ennestään 2 pullistumaa ja alkava rappeutuma).

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Fanny nyt saikulle Mars! Mikään työ/työpaikka ei todella ole tuon arvoista!! Saati sitten sen mihin tuo tulee johtamaan jollet oikeasti himmaa.. Hui kauhea, jaksamista ja lepoa!
 
Itsellä nyt rv 17+4 menossa. 11.11. asti olen töissä kaupungilla puistotoimessa (6kk työllistymisjakso). Heinäkuun alussa ilmoitin pomolle raskaudesta (pakko kun tivasi miksi olen ilmoittanut niin usein käyväni lääkärissä, yms). Pomo ei asiaa kommentoinut mitenkään eikä ole sen päivän jälkeen edes moikannut ohi mennessään... :scratch *huoh* Sen sentään ilmoitti että "Joka kerta kun olet pois työaikana hetkenkin, niin terveydenhoitajalta tai lääkäriltä todistus missä olet ollut ja miksi."

Työkaverit tietää myös. Avokki (samassa työpaikassa) kertoi yhdelle työkaverille jonka alueella teen töitä (vakkari). Hän passitti kertomaan myös toiselle työkaverille (työllistetty) ja tämä taas paljasti lopuille. laughing7 Tämä työkaveri joka ensimmäisenä sai tietää, on ollut todella tarkka etten vahingossakaan kanna mitään painavaa tai tee mitään raskaita hommia. :biggrin
 
Joo nyt nukuttu yötkin niin huonosti ja nukkumattoman yön jälkeen vain märisin, joten soitin töihin etten tule ja lääkäriltä 2 viikkoa sairaslomaa näin alkuun ja sit katsotaan että kestäisikö selkä sekä maha tehdä töitä.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Aika hauskaa, kun massu on jo niin iso, että asiakkaat alkaa töissä kommentoimaan. Yksi vanhempi rouva sanoi tänään, että ihanaa nähdä sinut tuossa tilassa. Piti hetken aikaa kelailla, että missä ennenku muisin olevani raskaana! On niin kiirettä, että meinaa perusasiat unohtua! Toinen nainen onnitteli ja kysyi laskettua aikaa, sit sen suu loksahti ammolleen, ku kerroin, et vasta joulukuun 20. Taitaa olla siis aika iso tuo pömppä muittenkin ku itteni mielestä...
 
Parinviikonpäästä alkaa työharjottelu, mutta työvaatemerkit on vissiin kokonaan unohtanu suunnitella pöksyt raskaana oleville naisille. En jaksa uskoa että kesäkuun loppuun hyvin mahtuneet menis vielä jalkaan joten joutunen ostamaan jotku överi-isot miesten housut. Tai sitte ostan vaan kokoa suuremmat ja teen jatkopalat vyötärönauhaan.

Onko kukaan muu törmänny samaan ongelmaan? Onko ns, naisvaltaisilla aloilla otettu tämä kohderyhmä huomioon?

Toivottavasti tää nyt vielä kohtuullisen kokonen maha ei saa mitään yyberkasvupyrähystä, olis nimittäin aika kiusallista jos ei mahtus traktorin ratin ja penkin väliin.
 
Meillö ei saataavilla housuja jota voisi käyttää, joten omialla äippä housulla olen. Kylläkin kaupassa töissä.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Ei meillä ainakaan taida olla mitään raskaanaoleville kohdennettuja suojavaatteita. En muista koskaan missään kuvastossakaan nähneeni? Housut varsinkin voisi olla hankalat, itse kylläkin kuljen omissa housuissani kaikenaikaa, mutta paidoissa on sellaisia telttamalleja että loppuraskaudenkin maha sinne sisään mahtuu. =D

muoks. hoitoalalla olen siis, meillä periaatteessa talon puolesta suojavaatetus (tarkoittaa paitaa, ei housuja, mutta käytän omia vaatteitani täällä kaiken aikaa)
 
Ainakin S-ryhmän kaupoissa, jossa itse työskentelen, on ihan mahtavat mammahousut! Hyvin istuvat ja eivät valu eivätkä purista mistään kohti. Kesti vaan 2-3 viikkoa tilauksesta ennenkuin tulivat. Sinä aikana olin perinteisellä kuminauha systeemillä.
 
Onko täällä siivousalan odottajia?olen ns.kaupungilla kiertävä laitoshuoltaja pääsääntöisesti pk-ja koulusiivousta.Suht kevyttä ja peruspesut ohi tältä kesältä.Laskettu aika maaliskuu -15.
 
Rakennuksilla tulee kannettua päivittäin 15-40 kilon säkkejä/laatikoita ulos remonttikohteista ja lavalle heittelyä... Kävelyä ja portaissa juoksua koko kaheksan tuntia. Nooh... Tämä keli on kova, mutten mä sit kyl pakkasestaka tiedä, kun sama meno se on silloinkin. Työtehtävät on rankkoja fyysisesti. Well. Hyvin pyyhkii kun ei vertaile :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Baarissa töissä ja meillä ollaan yksin aina, paitsi perjantai ja lauantai 21 jälkeen. Onhan siinä aina välillä suht mielenkiintoisia hetkiä kun jonkumoinen tappelu tulee asiakkaitten välillä. Onneksi tähän asti ainakin saanut ne hiljennettyä huutamalla. :D Tähänki voi toki vaikuttaa se että mullakin tuo maha rupeaa jo olemaan niin iso ettei voi erehtyä siitä olenko raskaana vai en. Lähinnä pelottaa nuo aamuvuorot kun tulee juomalähetys. Hyvällä tuurilla siinä on 30 koria kannettavana ja 8 kaljatynnyriä plus muut pienemmät. Neki pitäis saada todella nopeasti pois tieltä ja siinä sen huomaa kuinka raskasta tuo on. Eikä ne työvuorotkaan aina kovin lyhyitä ole. En vaan oikeen voi sairaslomallekkaan jäädä kun olen kahdessa paikkaa ekstraajana ja tulot on kiinni tasan tarkkaan siinä kuinka paljon töitä teen. Hyvällä tuurilla teen yhdessä paikkaa 12 tuntisen työpäivän ja meen seuraavaan paikkaan aamuvuoroon ja sieltä taas suoraan seuraavaan. Toistaseks ainakin semmonen olo että jaksaa painaa menemään (selkä ainoa mikä vihaa minua välillä ja hetkelliset kivut vatsan puolella) joten niin kauan jatketaan tämmöistä tahtia kun tuntuu siltä että jaksaa ja sitte täytyy varmaanki ruveta vähentämään noita työvuoroja reippaasti. Kai sen 1-3 päivää viikossa jaksaa vaikka pää kainalossa siihen asti että äippäloma alkaa. (voi olla että oon eri mieltä myöhemmin) :D
 
Takaisin
Top