Töissä raskaana

No ihan samaa oon Rosita miettiny!! Ehkä ne makaa pakkolevossa sairaalassa loppuraskauden:wink Kyllä otekki pystyis tekeen enempiki (meillä tosin vasta yks lapsija mies nyt vanhempainvapaalla). Mutta kipeet supistukset lisääntyis ja oisin sitte varmaan pakkolevossa aika pian.
Nyt vaan ärsyttää ku jäin viime viikolla saikulle ja mies vissiin kuvittelee et se tarkottaa lomaa sille... Ei tajua yhtään mitä se tarkottaa et tulee kipeitä supistuksia ja pitäs ottaa rauhallisemmin. Tekis mieli huutaa sille vähä totuuksia!!! Mut onneksi se nyt kuitenki aika paljo on apuna tuossa.
 
Pitäsiköhän minunkin avata sanainen arkkuni. Oon lukenut näitä keskusteluja jo varmaan kolme kuukautta viime viikolla tajusin myös joskus rekisteröiryneeni.
No joo. Mä oon ollut saikulla hoitoapulaisen hommista elokuulta. Silloin alko tuolla suht kivuliaita supistuksia. Nyt mennään viikoilla 33+5 joten äitiysloma alkaa ens viikolla. Meillä oli mies jossain vaiheessa sitä mieltä , kun tulot putos, että mun pitäis olla töissä, eikä vain maata kotona, kun ois kerran töitäkin. Kysäsin siltä silloin että kumpi se on parempi. Se että olen lasten kanssa kotona vai sairaalassa? Vastaus oli sitten kyllä selvä. Nyt onkin mennyt ihan hyvin ja olen saanut jättää raskaimmat kotityöt miehelle, eikä vastaväitteitä ole kuulunut. Tajus vissiin että voin tosiaan joutua sairaalaan niinkuin esikoisesta olin kolme viikkoa ennen synnytystä toksemian vuoksi.
 
On ne miehet kyllä välillä sellaisia hönöjä että! Munkin mies jauhoi et jää jo pois töistä kun on liian raskas työ (kylmäkkö/kokki) , ja nyt kun olen saikulla ollut niin se kuvittelee ettei sen tarvi enää osallistua kotitöihin! Mutta kyl mä oon sanonu sille et vaikka mä nyt oon kotona niin mä tosiaan oon saikulla ja se tarkoittaa myös saikkua, eli lepoa ja raskaimmat työt jätän miehelle..niih!o_O Mä sinnittelin siel töissä just niin pitkään ettei tulot tippuisi kelan päivärahoille, ei tarvi sit talous vielä kärsiä.:)
 
Minäkin jouduin nyt hakemaan saikkua, kun en eilen yhtäkkiä pystynytkään enää kunnolla istumaan työpöydän ääressä. Vatsaa pingotti inhottavasti melkein koko päivän ja retkotin tuolissa omituisissa asennoissa :homework Illalla sitten supisteli, jos vaikka vaan kumarruin, ja yöllä särki selkää ja vatsaa. Sain nyt viikon saikkua, ja menen sitten vielä viikoksi kokeilemaan, onnistuuko työt. Sen jälkeen alkaakin vapaat :flower
 
Mulla kaksi päivää!!!! Kaksi!!!
Perjantaina tarjoan hoitolasten vanhemmille(kin) meillä aamiaisen. Sen rutistan sisulla klo 7.30, mutta ensi viinosta alkaen meillä on aamiainen aikaisintaan klo 9.00.
Mies hoitakoon koululaisen aamut, kun samaa matkaa menevät :)
Ihanaa :Heartred
 
Takaisin
Top