Täysin Rinnoin tai Pullon Pyöritystä

Niinhän se sitten meni...
Yö kipuiltiin noiden tissien kanssa ja kuumehan siinä nousi. Ei muuta kun aamulla ensimmäisenä soittamaan lääkäriaikaa.
Onneksi pääsin lekuriin jo 8.40. Tuloksena tulehdus, 10 pv norsukuuri antibiotteja ja pirun kalliit gefilustipat.
Antibiotteja pitää ottaa 3 kpl päivässä ja mä kysyinkin et miten mun pitää se ottaminen jakaa, lekuri totesi että yleensä valveillaolon aikana. Katsoi mua tarkemmin ja totesi "sä kyl taidat olla valveilla aika paljon" Että näin.. Nyt ei muuta kun säännöllinen tyhjennys tisseihin ja lepoa.[:(]
 
Voihan piru minzuli!!!
Mää nin pidin sul peukkuja ettei äityis tulehdukseksi...
Paranemisia kovasti!
 
Kiitoksia siskot,
 
Päivä meni ihan maatessa, onneksi ajoin aamulla isoisovanhemmille minne oma äireekin tuli pojalle lapsenlikaksi. Menin jossain vaiheessa päiväunille kun palelin niin pirusti ja kun reilu tunnin päästä heräsin niin laitoin mittarin kainaloon ja se näytti 38,6... Varmaan kävi reilusti yli 39 ennenkö menin nukkumaan. Ei muuta kun hätäseen soittamaan neuvolaan missä ei tietenkään vastattu. Oli sitten pakko soittaa Hyvinkäälle kätilölle synnytyssaliin ettö voinko mä ottaa särkylääkettä että saan kuumeen edes vähän laskemaan...  Jestas mä olin pihalla kun lumiukko. Ne sanoikin sieltä että tää on tosi raju "tauti" ja nostaa kovankin kuumeen. Mutta sanoivat että sen ei pitäisi kyllä kestää kauaa, kun lääkkeet alkaa purra.
 
Poika nukahti, taidan pumppaa tissit tyhjiksi ja mennä maate itekkin jos vaikka sais sen 3 h nukkua putkeen.
 
[&o] Annoin periksi tänään, katsoin paremmaksi vaihtoehdoksi antaa lapselle 25ml korviketta pullosta, kuin huudattaa toista tissillä josta ei tullut herran mielen mukaan sapuskaa. Alkoi mennä sekä äitillä että lapsella hermot [:(]
Poika nukkui tunnin sen jälkeen, ja päästi rutinalla tavaraa vaippaan. Nyt köllinyt itsekseen puoliska tuntia sängyn päällä O_o Ihme! Ilman Huutoa!! [:)]
Laitanpa kylpyveden pojalle, ja otamme nautinto hetken lämpimässä. Sen jälkeen hierontaa... Menipäs vähän taas ohi topicin [:-]
 
Meillä imetys on loppu nyt. Mua alkoi niin ahdistamaan tuo venkoilu rinnalla, jota lapsi ei huoli vaikka maito valuu. Tietysti tuli pieni omatunnontpistos, mutta nyt korvikkeilla mennään ja oma mieli on jo paljon parempi [:)]

Huomenna neuvola, toiv. täti ei tuomitse tätä mun ratkaisua (hän on nuori eikä vielä omia lapsia ole...)
 
Ainomieli hus huoli mielestä! Lapsen parastahan sinä ajattelet.
Jos teillä pullo toimii paremmin nin sitten pullolla mennään. Näin on näppylät[:D][:D][:D]
ja tsemppejä neukkutädin kanssa, mulla kanssa sellanen nuor lapseton pissis joka "tietää kaiken paremmin"
Välillä tekis mieli läppästä sitä...[>:][;)]

Meilläkin iltapullo tuli taas takaisin (luultavasti jäädäkseen)
sillä poitsu nukkui taasen yönsä hyvin verrattuna kolmeen edelliseen jolloin jatkuvaa tankkausta...
Illalla imi taas tissestä ilmatkin ulos ja silti halusi lisää.
Ei tosin ottanut pullosta kuin 30ml,
mutta se ilmeisesti tuli tarpeeseen...
Mut en ressaa, en!! Saadaan koko perhe nukuttua ja se on se tärkein asia juuri nyt!!![:)]
 
täälläkin mennää pullolla.. maitoo tuli enemmä ku laki salli mut ei poika vaa malttanu tissillä olla.
Mielummi pullosta ku ei ollenkaa.. nyt maidon tulo hiipunu jo..
 
Huomenia! 
 
Meilläkin otettiin iltapullo käyttöön, kun tuntuu, että maitoa tulee omastakin takaa vaikka kuinka, mut silti poika jää nälkäseksi..Ei malta olla tissillä niin kauaa, et maha tulsi täyteen. Ja iltapullo auttoi ja nukuttiinkin heti 4,5h unet, jonka jälkeen kylläkin 2h välein taas syötiin tissistä..
 
Nyt kahvia keittelemään ja aamupalaa, enennkuin pikkunen herää [:)]
 
Just niin- mikä vaan on paras!

Ja jos joku pissis alkaa nalkuttamaan neuvolassa; tukkika sen suu napakasti kysymällä, että keeenen lapsi tää ny olikaan[:D][;)]
 
Eilen oli tissit niin täynnä, että sain kolme paitaakin vaihtaa päivän aikana, kun liivinsuojat ja paidat kastui ja valui ja kivisti. Pikkuisella oli unipäivä ja söi 3-4h välein, muuten nukkui. Noh mitäs kävi. Yöllä 5 herättiin, tissit tyhjänä, pikkuinen jyystää molemmista tisseistä, eikä siltikään saa masua täyteen[:@][:(] Tuolla se nyt tuhisee kopassaan, hereillä, mutta mun on pakko syödä aamupala tässä samalla, kun on kerran itsekseen tyytyväinen, kai sai lopulta mahansa täyteen, kun imeskeli puolen tunnin välein 5-9.

Nyt syömään pähkinöitä ja varmaan haen suklaata masuvaivojen uhalla, että maitoa nousisi ja olisi rasvaista. Ärsyttävää, kun menee sen 3-4 päiväää hyvin, kun maidon tuotanto vastaa tarvetta, löytyy hyvät imetysasennot, ei mitään ongelmia ja kas sitten seuraavat 3-4 päivää tapellaan tissien kanssa, ensin ei tuu maitoa, sitten tilataan pari päivää, jolloin mami ei nuku ja pikkuinen kitisee, koko perhe miestä myöten hermoraunoina ja sitten taas pari päivää, kun maitoa tuleekin liikaa ja sitten pari päivää on hyvä ja kaikki alkaa alusta[:@] Vielä en haluaisi imetyksen suhteen luovuttaa, mutta en kyllä aio puolta vuotta tapella puolta viikkoa kerrallaan sen kanssa, että lapsi saa vatsansa täyteen, enkä millään jaksa pumppailla tissejä joka hel* syötön jälkeen tyhjiksi. Argh.. ärsyttää. 
 
Onkohan niin että nuo nuorimmat ja sitten ne ihan vanhimmat nuovola"tädit" ovat pahimpia, esikoisen aikaan meillä oli sellainen mummeli että oksat pois. Sen ajalta meidan neuvola tietoja ei edes löydy koneelta koska se ei tainnut oikein osata käyttää ja sillä oli vanha perinteinen paperi arkisto.

Meillä ollaan täällä ruokailun kanssa ihan mun tissien varassa. Jouduin hommaamaan rintakumin kun tissit meni ihan rikki pojan käsittelyssä. Eilen ihmettelin että rupeeko mulla maidon tulo loppumaan kun poika vain kiukutteli ja rimpuili tissillä, mutta ei onneksi vaan kaikki johtui siitä että olin poistanut rintakumin käytöstä ja poika halus sen takasin. Nyt taas tissi kelpaa kun rintakumi kaivettiin takasin.
Päivisin täällä syödään n. 2-3h välein riippuen siitä kuin paljon ollaan hereillä ja yöllä nukutaan yleensä ensin 5-6h ja sitten 3h. Tietenki välillä on öitä että ei mene ihan niin kivasti ja koskameillä mennään tissittely meiningillä niin se olen minä joka kekkuloin täällä öisin.
 
Meillä mennään pääasiassa tissillä kera rintakumin kun ei tuo saa toisesta tissistä ollenkaan otetta. nyt pari kertaa olen alkuillasta pumpannut pulloon yöksi maitoa johon sitten tehnyt cocktailit korvikkeen kanssa. tuo ei liiemmin tykkää pelkästä korvikkeesta vaan purskuttelee sitä ulospäin ja totesin kuitenkin alkuviikosta että tuolla cocktaililla meillä nukutaan pidempään edes se pitkä vartti ja muutenkin tyytyväisemmin. Herra kun ei meillä viihdy tissillä kuin huiman vartin verran ja joskus jo kymmenen minuutin jälkeen sammuneena tai sitten ei muuten muisteta syödä. eli päivät pärjätään hienoti tissillä kun minä en osaa nukkua, mutta yöt näen paremmaksi antaa myös korviketta, että tulee oikein reilu satsi.[:D]
 
Jos oikeen alkaa nyppiä tuo nuorisotäti, niin pyytäkää vaihtoa [;)] Mä sanoin asiani harvinaisen selvästi jo äippäpolilla, kun tiesin joutuvani muuten samalle ihmiselle, joka toimii kouluterveydenhoitajana tokalle pojalleni. Mulla on NIIN palanut käämit sen ihmisen kanssa jo esikoisen ollessa ala-asteella, että ei olis hyvää heilunu, jos sille oisin joutunu.Täällä kun menee alueettain nuo...plaa.plaa... Sain heti alkuunsa iiiihanan ihan OIKEAN Tätin, joka on ollut jo esikoisellakin. [:)]
Eli jos siltä tuntuu että pullosta parempi, niin sitten annetaan pullosta...ei se ole sen kummempaa. [:D] 
 
Kiitoksia kaikille mahtavista tsempityksista pulloruokinnan suhteen!

Ja hienoa, kun monilla tuntuu löytyvän ne omat imetys/pullorutiinit joiden kanssa elämään saadaan jotain tolkkua. HaniMami, kovasti jaksuja sinne ja toivotaan että teilläkin tasaantuu tilanne!

Neuvolatäti kävi just, eikä todennut imetyksen lopettamiseen mitään muuta kuin ok [:)] Eli ei mikään besserwissertyyppi! Ja niin, pienen paino oli noussut hyvin joten ei huolta siitä.
 
Täällä mennään kans pelkällä pullolla oikeestaan. Maitoo ei tule tarpeeksi, kun jo alussa alkoi tökkimään koko homma. Maito nousi kyllä hyvin oliskohan neljäntenä päivänä, mutta pikkuinen ei sitten oikeen jaksa imeä rintaa, eikä saa kunnolla edes nännistä kiinni, kun itsellä on aika matalat noi rinnanpäät. Kumilla ollaan menty alusta asti ja nyt vain osittain imetän, eli annan vain toista rintaa 15min ja loput korviketta. Näin neuvolassa neuvottiin, kun paino ei ollut noussut ekan viikon jälkeen vauvalla. Pumppaa olen yrittänyt ja katsonut tuleeko sieltä edes mitään, niin tuloksena on enään n.10-15ml 15min pumppauksen jälkeen toisesta rinnasta.

Itsella olisi ollut haaveissa täysimetys, mutta se sitten tyssäsi tähän. Hyvin ollaan kuitenkin menty korvikkeilla. Että turhaan otatte paineita pulloruokinnasta.

Löysin aivan ihanan aarteen mitä en enää ikinä vaihtaisi pois, on pullojen Aventin mikrosterilioija. Helpottaa niin paljon arkea, eikä pulloja tarvitse enään keitellä. Sen kun laittaa vaan pullot masiinaan vähän vettä pohjalle ja mikroon 5min ja vola! Pullot on sterilioitu.
 
Tinztinz: kysyin neuvolassa kauanko kestää, että vauva saa riittävästi maitoa imettyä, niin neuvolantäti sanoi, että keskimäärin 8min kuluu, että se oikea nälkä on tyydyttetty ja sen yli menevän ajan vauva sitten imee "rakkautta[;)]".

Kuulemma alle 5min kestävä imetys on liian lyhyt ja yli puolituntia kestävä tarpeettoman pitkä. Meillä kanssa kestää imetys sellaisen 15-20min.
 
Hih, meillä poika imee sitten tota "rakkautta" urakalla! [:D] Täällä ollaan tisulla koko ajan, tai siltä se tuntuu....oon yrittäny kestää koska poika vielä niin pieni. Jos tää jatkuu niin sit kyl loppuu mun imetys koska en uskalla mihinkään mennä ku poika haluais roikkua vaan tissis kiinni, jos tää tästä rauhoittuis, toivotaan niin. Ja tutti ei meinaa kelvata juuri lainkaan, harvoin jos silloinkaan, äitin tisu on paree lutkutella ja äiti niin lumoissaan pojasta ettei viitti "kieltää". [:)]
 
Kirsikka: meillä vähän vaihtelee tuon rakkauden haalinta[:D] Toisina päivinä en saa hetken rauhaa ja toisina taas ei sylissä/ tissillä juuri viihdytä. Samaa oon ajatellut, että toinen on niin pieni vielä, ettei siltä nyt raaski kieltääkään, jos haluaa siinä lähellä olla[:)] Toisaalta pitkät imetykset saattaa olla sitä maidon tilausta tulevaa varten.
 
Takaisin
Top