Täysin Rinnoin tai Pullon Pyöritystä

Nopponen: Mulla ainakin nousi hyvin, kun vietin yhden päivän melkein kokonaan vauvan kanssa ihokosketuksessa.
Vauveli makasi mun mahan päällä ja aina välillä "nokki" itsensä tissilli hetkeksi ja taas nukuttiin.
Kannattaa laittaa itselle sellainen asento, jossa on helppo nukkua[;)]

Täällä mennään vielä meijerit valuen.
Ehkä hieman jo tasaantunut, mutta vielä joutuu olemaan harsovaippa ja liivinsuojus/tissi 24/7.
 
Kiitos neuvoista. Imetys on lähtenyt sujumssn jo paljon paremmin. Korvikkeen määräei oo vielä lähteny tippumaan, mutte ei oo toisaalta noussukaan. Poika kuitenkin viihtyy rinnalla ja tuntuu saavan maitoakin sieltä. Pitäneekokeilla tuota rooibosta, vaikka ei kovin hyvältä maistukaan.
 
Nopponen, joo eihän se hyvää ole, mut enpä mäkää oo juonu sitä ku kupin päivässä.. Ja siis edelleenkin juon sen verran, et saan maidontuotannon pysyy käynnissä tosta pullotouhusta huolimatta...

Laitoin sit eilen viel kotikaljaa tulemaan [:)] Saas nähä millasta siitä tulee sitten [:D] Eilen oli oikee superimetyspäivä, kun tungin tytölle tissii suuhun varmaa puolen tunnin välein. En mä suinkaan yritä pulloruokinnasta päästä eroon.... en! [;)] Tietty yöllä edelleen annan pullosta, ku tyttö tuppaa leikkimään senkin kanssa, ni en usko, et mun kärsivällisyys yöllä riittäis siihen et alkais leikkii mun tissien kanssa[>:] Mut tiistaina taas neuvola, tosin tällä kertaa ihan oikea neuvola, eikä vaan painokontrolliin vartiks [:D]
 
Tyhmä kysymys:
Kun pumppaatte maitoa niin keitättekö pumpun aina pumppausten välillä vai laitatteko senkin vaan jääkaappiin odottamaan seuraavaa pumppaamista??? Tuntuu hullulta ajatus keitellä pumppua monta kertaa päivässä. Entä otatteko aina uuden pullon? Aattelin että jos kaadan jääkaapista pullosta maidot pussiin, ja lypsän samaan pulloon uuden. Jäähdytän, laitan samaan pussiin ja pakkaseen... Voiko näin tehdä? Siis vrk sisään lypsettyä maitoahan voi jäähtyneenä yhdistellä?
 
Minzkuli: Mä tein ja teen niin, että ennen ekaa kertaa keitän pullot ja pumpun, seuraavilla kerroilla ihan normi pesu astioiden pesuaineella...mä kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä Suomessa on puhdas hanavesi[;)] ja mun ystävä taas kuuluu siihen koulukuntaan, että vielä vuoden ikäiselle voi antaa vain keitettyä hanavettä ja että kaikki lapsen välineet keitetään vähintään vuoden ikään. Meistä on moneen junaan.
Ja mä ainakin pakastin isomman pussin kerrallaan, just tohon tyyliin, kun sinäkin; saman päivän aikana samaan pussiin vaan.

Mä testaan rintapumpun ens sunnuntaina, jotta mies pääsee testailemaan syöttöhommia.[:)][:)]
Toivottavasti sujuu kitkatta...
 
Minzkuli: mä oon keittäny aina käytön jälkeen, mut mullapa onki kaverilta lainassa pumppu, niin siks pidän super hyvää huolta siitä [:)] Toisaalta, enpä mä ole pumpannukaan ku korkeintaa 5 kertaa, ku mulla tulee rinnat nii kipeeks siitä, et sattuu pumppaamisen jälkee useita päiviä rintoihin nii paljon, et just ja just pystyy imettämään[&:]
 
Pumppaamisesta...koska laiskuus ja hajamielisyys vaivaa täällä ni pumpun keitän melkein joka päivä ja joka kerran jälkeen vaan huuhdon hanan alla. Nyt tosin en pumppaile paljoa ku pojalle on tullu painoa reippaasti ni ei tarvii ylimäärästä ja toisaalta sille ei edes kelpaa lisämaito. Jaksaa ilmeisesti tissistä ottaa tarpeensa.

 Ja tänään on ollu jo kaks imetystä ilman niitä kumeja, jipii! Oon aika kypsä noihin kaikkiin vekottimiin mitä pitää huuhdella koko ajan ja asentaa itseensä..maidon kerääjää käytän kyllä, hyvä keksintö, ei oo paita märkänä ku imettää toisesta.. Toisesta tissistä tulee semmosta 20-30ml kuppiin, sen annan d-tippojen kanssa pullosta...

Paljaaltaan imettäessä nännit on kyllä herkillä mut mahtaako ne sitten tottua siihen ja kipu loppuis jossain vaiheessa?
 
APUA!!

Onko kellään käytössä Emman tuttipulloa, jossa monta 3 eri virtaus vaihtoehtoa?
Mitenkä se toimii käytännössä tai siis; mitenkä sitä käytetään?[:D]

..ei mitään tällasia ennen vaan ollu..
 
Haa, join eilen ku kameli vettä/teetä/mehua/kahvia/kotikaljaa ja johan oli rinnat täynnä maitoa tänää [:-] Mä olin suorastaa järkyttyny aamulla, ku tajusin, et sitä maitoahan on ihan hurjasti verrattuna edellisiin päiviin.. Mut tässä sen taas näkee, mä en vaa yksinkertaisesti muista juoda tarpeeks!! Piti eilenki pitää vesikannua koko aika olohuoneessa, et muistin juoda... Pitää yrittää tsempata tässä asiassa..
 
En kanssa pese ja keitä pumppua kuin kerran tai kaksi päivässä. En tosin anna tytölle pullosta vielä maitoa. Sairaalassakin neuvoivat vaan huuhtelemaan pumpun käytön jälkeen, kun siellä jo jouduin pumppaamaan maitoa. En kyllä ole jatkossakaan ajatellut keittää joka käytön jälkeen. Ei tunnu yksinkertaisesti olevan aikaa sellaiseen touhuun.
 
Täällä jouduttiin ensi kertaa turvautumaan korvikkeeseen[&o][>:]

Eilen illalla tankkaukeen ei mulla riittänytkään paukut vaan vauva kitisi kokoajan lisää.
Usean tunnin tyhjän imemisen jälkeen laitoin pullollisen (50ml) ja se upposi hyvin.
Yöllä nukuttiin 8tuntia joten vaikka itselle tulikin heti riittämätön fiilis (tiedän!!! ei sais, mut minkäs teet)
nin voipi olla että jää iltapullo ruokavalioon[:)], ensi yötä odotellessa
 
no niin, nyt sitten hoksasin miks nännit ihan tosi kipeet, imemisote on väärä!! Edellinen imetys meni sitten itkiessä, siis minä itkin koska sattu ja olin pettyny kun en osannu imettää oikein.. (tausta: kumin käyttöä olen vähentäny, nännit pienet ja vauvan ylähuuli imuotteessa sisäänpäin)

Katoin netistä imemisotteen muuttamisesta ja että kuinka tän imettämisen kuuluis mennä..mut joo ymmärrän ettei vauva opi heti sitä oikeeta mut kuuluuko mun yrittämisen jälkeen antaa sen imee väärin? Enkä edes nyt halua imettää kun se sattuu ihan törkeesti.. Sen siitä sitten sai kun ei stressannu imettämisestä ja nyt toi imee väärin!!

Olisko kellään vinkkejä! Netissä ihan hyvät ohjeet kuvien kera mut ei sesilti suju kun ei toi tee niin ku niiden ohjeiden vauvat...
Tuli epätoivonen olo..luovutanko koko homman ja pumppaan ja sitten pullosta syötän... Itkettää kun on epäonnistunut olo!!
 
Heips!

tuntuuko kenestäkään muusta siltä että vauva on kokoajan tissillä*? tää mun poika on tänää halunnu ihan kokoajan ja olen antanut. Vai tulkitsenkohan vaan niin väärin lastani? mut kyllä se jokakerta syö kun tarjoan ja nukahtaa lopulta kunnes lasken hänet sänkyyn ja herää kitisemään. Alkaa jo turhauttamaan että enkö pysty tarjota pienelle tarpeeksi evästä [:(]
 
Pilpa voip olla pojalla tehoimu päivä eli kouluttaa rintoja tulevaan, isompaan nälkään. [;)]
Toisaalta jos tuntuu että toteutat tutin virkaa nin sitten voi ihan oikeaa tuttia tuuppia suuhun.[:D]
Meillä ainakin poika mieluusti lussuttelisi koko ajan, siksi tutti onkin kaverina aina mukana[:D][:D]
 
Pilpa- Komppaan PojanÄitiä.

Jänö: Nyt stop tykkänään siellä itsesoimaukset! juu- tiedän, että tiedät, mutta kuitenkin[:)][;)]
Mitä, jos huomenna menisit neuvolan imetysopetukseen tai ainakin soittaisit paikalliseen imetystukiryhmään?
Älä vielä luovuta imettämistä, jos kerta haluaisit sitä tehdä..

PojanÄiti: Vau- 8 tuntia!!!
Mä en vielä ole antanut korviketta, muuutta mutta....katsellaan viikon päästä painokontrollissa, mitä lukemat sanoo.
Tehoimetän tän viikon päivisin- 2 tunnin välein- ja yöllä annan nukkua niin pitkiä pätkiä, kun unta maistuu.
Viime yönä päästiin 4,5 tuntiin[:)]

Mulla on muuten ny erikoinen tilanne edessä tai siis eipä ole tämmöistä aikaisemmin ollut;
vauveli kieltäytyy tuttipullosta[:o]...nälkäisenä.
Olen ja olemme nyt kahtena päivänä treenanneet tuota ja ei ole pisaraakaan menny alas, paitsi silloin kun puraisi tuttiosaa, jossa maitoa. Ja päälle ihan kamala itkuraivari.
*sormet ristissä* toivon joko, että pullo alkaa maistumaan tai että korviketta ei tarvita vielä hetkeen...voi sitten siirtyä nokkamukiin suorilta[8|]
No, huomenna taas treenataan pullolla ja toivotaan parasta.
Semmottii tänne.
 
Kaika: millainen tuttiosa teillä on? meillä ei ainakaan kelpaa kuin Mam tai avent merkkinen tuttiosa, joka on muodoltaan suora. Sellainen tutti, missä on se pallukka päässä syljetään pois, kun on liian iso mollukka lintusen suuhun+ mamin nännit ei vastaa sen muotoa ollenkaan. Tai ootko koittanut hörpyttämistä? Maito tuttipullon korkkiin ja vauvan huulille vähän kosteutta, pitäisi "lipoa"/ imeä maito siitä vähän niinkuin pieni kissa, mikä kuvaa sitä normaalia imemisrefleksiä.
 
Nyt minäkin liityn tänne tissibaarin puolelle [:)] Olis ihan kiva, jos nuo tissit olisi yhtä täyteläiset myös silloin kun ei imetä... [:D]

Kotiuduttiin sairaalasta eilen ja maito nousi samana päivänä. Annan vauvalle myös korviketta, mutta eilen en vielä paljon uskaltanut antaa kun rinnat koko ajan niin täydet. Yöllä annoin pienen satsin kerran kun oli vielä imetyksen jälkeen nälkä. Mies on kipeänä eikä vielä hoida vauvaa, kun on kuumettakin :( Mutta kunhan tervehtyy, niin hän saa hoitaa pullosyötöt. Päätin siis jo ennen lapsen syntymää että meillä mennään osittaisimetyksellä, mutta vielähän tuo on kovasti säätämistä sen suhteen, että milloin annetaan pulloa ja kuinka usein jne.
 
Kaika: Mä vähän tutkiskelin tota sun tuttipullosysteemiäs.. Ootko jo saanu toimimaan? Ku siinä tutissahan lukee 1, 2, 3.. niin jos haluut et virtaus on miniä ni pidät sen ykkösen käsittääkseni vauvan suuta vasten.. Vähän isompaa virtausta ni kakkonen suuta vasten ja sitä isointa ni kolmonen...
 
No juu..tai siis tiedän, miten toimii...mutta tyttöhän ei suostu imemään tuttipulloa[8|] vielä[;)]
Joka päivä reenataan kuiteskii..

Vesitipankin puristan syötön jälkeen avonaiseen suuhun..
 
pakko purkaa tunteitaan tänne edes, ukko kun ei oikein tajua mua...

olen siis joutunut nyt antamaan pojalle korviketta pari kertaa päivässä, eilisestä asti joka syötöllä että kakka tulisi. Poika ollut tissi syötöilläkin ihan tyytyväinen ja niin haluasinkin jotta maito riittäisi mutta mistä sitten tietää että saako tarpeeksi vai ei!? Olen itkenyt joka päivä sitä että jos poika ei kasvakkaan tarpeeksi tissimaidolla ja jos annan korviketta usein tottuu pulloon liikaa ja syö tissillä harvemmin kun korvike pitää nälkää kauemmin kun tissimaito niin sitten onma maitoni ei riitä...kunpa olisi tosiaan se mittari tississä mistä näkisi paljonko maitoa menee kerralla. Tiedän ja ymmärrän ja tärkeintä on että lapsi saa tarvitsemansa ravinnon on se sitten korviketta tai tissimaitoa kunhan kasvaa mutta tää oma järki on vaan niin järjetön ku pitää murehtia ja tuntee itsensä epäonnistuneeksi kun ei pysty täys imettämään lastaan! ja onhan sekin jo hyvä jotta poika saa edes osan tissimaitoa...mutta, mutta!? Ja kaikkeni mielestäni olen tehnyt että maito riittäisi, kotikaljaa juotu, poika ollut aina tissillä kun on ollut vaan hereillä, ollaan oltu paljon ihokontakstissa, mitä vielä voisi tehdä että saisim maidon paremmin nousemaan ja riittämään+
Sekavaa tekstiä kun pitää nopsasti kirjottaa...kohta taas poika kutsuu ja tyttö häärää ympärillä leikkimässä! [;)]
 
Takaisin
Top