Täysin Rinnoin tai Pullon Pyöritystä

Mamma: ootko koittanut lämmittää tissejä iltaisin? Mulla ainakin auttaa, niin alkaa yöksi nousemaan kunnolla, kun tuon sairauden takia on tissit päivisin tyhjät patalaput. Tälläkin hetkellä istun sohvalla, kylpytakissa, sen alla kaulahuivi kiedottuna imetystopin päälle[:D] Johan meijerit lämpiää ja maito nousee[;)]
 
Mä tein tänään niin, että imetin toisesta rinnasta ja pumppasin samalla toisesta- heruu niin paljon paremmin- 120ml.
Tämän siis ihan iltaa varten pumppasin- halusin nähdä, onko nälkäinen imetyksen jälkeen ( ..pienoinen toive, että nukkuisi ainakin 5,5 tuntia ennen ekaa syöttöä). Meni sitten ihan oikein 30 ml imetyksen jälkeen..., katsellaan miten käy.
Huomenna pumppaan kans- ja laitan pakkaseen- tuntuu kamalalta heittää toi pumpattu maito viemäriin[8|]
 
Kyllä mulla yöllä tulee soppelisti,eikä jäbä nahistele tissillä. Mutta aamusta se sitten alkaa...tuntuu,että herra on imassu yön aikana kaiken buubseista.
Kävin kuuman suihkun alla, ja koitin varovaisesti noita kökköjä pois, nyt kihelmöi nännit ilkeesti, ja ne pirun kököt on edelleen paikalla. Taidan laittaa yöksi oikein kunnon lämmitykset tisseille.
Pullosta jouduin taas antamaan, tunnin huusi kuin pieni pirttihirmu tissillä, vaihtelin ja vaihtelin ja sitten päätin että nyt riittää, meillä ei ennenkään olla turhaan lasta itketetty,eikä itketetä nytkään.(saatika tätä mammaa)Noh, kun olin pullosta antanut, meni puoliska tuntia, ja tarjosin vielä tissistä, maistupa sitten siitäkin... Ovela Poika!! Annan siis pullosta ja rinnasta. *piste* [;)]
 
Hyvä mamma!
Juurikin näin!
Eikös helpotakkin kun saa päätöksen tehtyä [:)].
Tulkoon pullon myötä teille oikein rauhalliset yöt,
nautinnolliset aamut ja sutjakkaat päivät[:D][:D][:D]

meilläkin yöpulloa annetaan kun ei vaan tule iltaisin tarpeeksi,
enkä itse jaksa alkaa pumpausrumbaan...
Mut hyvillä mielin päätöksen tiimoilta!
 
täällä taidetaan kallistua todellakin tutapullon suuntaan. parina ekana viikkona toi pullottelu harmitti mua tosi paljon, varsinkin öisin tissittely ois paljon helpompaa kun lähtä puoliunessa pulloa keittiöstä hortoilemaan... niin ja onhan imetys tunneasia kans.

ja iltatankkauksesta: esikoisen kanssa istuin aikanaan iltaisin klo 17-23 sylikkäin, eli ihan tutulta kuulostaa varttitunnin välein imetys.. ja kuulin neuvolatätiltä joskus että se on ihan tyypillistä. mutta jokseenkin rankkaa se oli

mut tää tutapullopikkumieskin on iltaisin levottomampi kuin päiväaikaan, illat saattaa mennä sylitellessä, tarjotaan pulloa, tuttia ja tissiäkin. jos kovin tiukille menee, pistän kylvyn, sillon pikkumies simahtaa takuuvarmasti... onneksi on kikkakolmonen takataskussa :)
 
Nonni- itku tuli ja tiedän- turhaan, mutta kuitenkin..

Tänä iltana tankkaus: molemmat tissit ja päälle pumpattua maitoa n. puoli desiä ja silti toinen itki nälkää.[:(][:(]
Vielä meni 50 ml korviketta päälle.--> tyttö tyytyväinen vatsa täynnä. [:)]

Jotta näin.
 
onko muut huomanneet rinnoissa eroja maidon määrässä?? mulla tuntuu toinen täyttyvän nopeammin ja siitä riittää kahteen peräkkäiseen syöttöön paljon paremmin. meidän pikku mies syö noin 3 tunnin välein.
 
Meillä rupesi eilen imetys onnistumaan paremmin. Otin aamulla pojan viereeni ja päätimpä kokeilla imetystä makuultaan. Kas kummaa hyvä asento löytyikin ja poitsu sai kunnolla kiinni ilman rintakumia. Sen jälkeen olen imettämiset hoitanut makuultaan ja ilman rintakumia. Imetystä on ollutkin sitten noin 2 tunnin välein ja ihan hyvin poika tuntuu sieltä saavan. Päivällä olen kerran antanut korviketta sekä illalla ennen nukkumaan menoa, kun tuota iltatankkausta on ilmassa. Myös yöllä olen antanut pullosta, jos poika on ollut tosi väsynyt. Viime yönä tosin huomasin että puoliunesta huolimatta tissi maistui paremmin. [:D] Nyt on vain nännit ihan rikki kun se kumi ei ole suojaamassa. Bepanthenia olen laitellut, mutta täytynee käydä huomenna ostamassa sitä Lasinohia.
 
Eli täällä mennään nyt niin jotta imetän ensin ja annan pullosta lisää jos pojalle jää nälkä, yleensä annan aamulla noin klo9 30ml korviketta, iltapäivällä 30ml korviketta+illalla 50ml korviketta. Rinnalla ollaan noin 2-3tunnin välein, yöllä menee yksi pidempi pätkä noin 4-5tuntia. Näin olen saanut pojan siihen että ei ole koko aikaa rinnalla vaan nukkuukin välillä jolloin jaksaa imeäkin rinnalla eikä aina nukahda siihen ja täten myös saa enemmän rinnasta kerralla. Olen todella tyytyväinen ja toivon että näin pärjätään jatkossakin, yritän päästä eroon päiväpullosta jos saisi oman maidon riittämään mutta ellei niin näinkin on hyvä. [;)] Ja hyvin oli toiminut tämä "tekniikka" koska painokin oli noussut hyvin.
 
Unikeko: mulla ainakin on toisessa enemmän kuin toisessa, tai ainakin siltä tuntuu. Toinen oli viimekin yönä ihan pinkeäksi pakkautunut ja odotin, että pikkuinen heräisi, niin saisi oloon helpotusta. Toinen taas on koko ajan sellainen tyhjemmän oloinen, mutta kuitenkin neiti saa siitäkin masunsa täyteen. Meilläkin syödään n. 3h välein. Jos toinen tuntuu tooosi tyhjältä ja tää nopeammin täyttyvä toosi pinkeältä, niin syötän siitä kanssa 2kertaa putkeen, kun jos sille tissille tulee pitkä imetysväli, niin sitten vauva saa raivarit, kun maitoa alkaa suihkuta.
 
Onks teillä tota "toispuoleisuutta" vaan päivälläki vai pelkästää öisin? Mä oon nimittäi huomannu sen, että jos oon koko yön nukkunu esim. vasemalla kyljellä ni sen puolen rinta on tyhjempi ku oikea.. Johtuu ainaki mulla siitä, et mun rinta painuu patjaa/kättä vasten niin voimakkaasti, et se rinta pikku hiljaa yöllä tyhjenee..
 
Purri: Täällä on ollut toispuolista menoa alusta asti. Olen tuota toista rintaa herätellyt määriin mukaan niin pumppaamalla kuin imettämälläkin. Nyt vasenkin heruttaa hyvin vaikkakin kolmanneksen pienempi kuin oikea.

Mitä tuohon yöhön tulee, niin vaihdoin keräimistä tavallisiin rintasuojiin kun maidonkerääjä valutti "hengitysreiästä" kaikki pitkin petiä kun yhtään kylkeä käänsi, nyt tilanne on se että "syöttämätön" rinta valuttaa 5-10 rintasuojasta huolimatta läpi jos ei illalla ole pumpattu painetta pois, mikä taas saattaa aiheuttaa raivareita kun ei ole buubsi riittävän kiinteä.

No, koko ajan opitaan uutta... ;0)
 
Maya: juu mä en oo missää vaiheessa mitää kerääjiä käyttäny [:D] kun ei mua häiritse vaikka maitoa oiski lakanoilla, saahan ne aina pestyä[;)] Ja muuten mulla tulee aika tasaisesti maitoa.. molemmista yhtä vähän[:D]
 
Hoi mammat...

Täällä imetys sujunut hyvin ja oma maito riittää, MUTTA voiko olla mahdollista että mun maito on nyt jostain syystä muuttunu vähemmän täyttäväks kun poju syö syö ja syö ja on taas nälkänen hetken päästä? [&:] Tänään annoin korviketta kun en yksinkertasesti jaksa tissitellä koko aikaa. No sen jälkeempä poika nukku tyytyväisenä 4h.. [8|]

Jos se maito nyt on ns. rasvatonta niin millä sen sais täyttävämmäks? ruokavaliostahan se kiinni on, mut onko jotain tiettyjä juttuja mitä pitäis suosia? [8|]
 
Itse yritän ainakin syödä pähkinöitä+ lisään salaattiin oliiviöljyä ja kaurapuuroon aina välillä auringonkukan siemeniä ja tänään salaatissa oli paahdettuja pinjan siemeniä. Eli kaikkea missä on hyviä kasvirasvoja ja tietty kalasta saa niitä omega rasvahappoja. Ja vähän vaihtelevasti kaikkea, ettei tule yliannostusta mistään Tiedä sitten onko siitä kiinni..
 
Kuinkas te ootte ajatellu jotka imetätte jotta kauanko imetätte? Itse oon aatellu jotta sen 3kk olis kiva jos vaan maito piisaa....mutta oon myös sit ajatellu että on ehkä helpompaa kun aloittaa kiinteät jos oma maito piisaisi niiden lisäksi eikä korviketta tarvisi niin jos jatkaisikin imetystä kauemmin. Miten muuten nuo kiinteät saa aloittaa, oliko se noin 4kk iässä?
 
Mä ihan niiinkin huimaa ajattelin että sinne puoleenvuoteen täysmeininki (saas kyl nähä[8|])
ja sitten kokonaan lopetetaan viimestään vuoden iässä.

Tai sitten kun ne hampaat.... auts!!!
 
Samaa ajatellut kuin PÄ, puoleen vuoteen jos vaan mahdollista täysimetys. Kiinteitä sitten aloittelisi vähitellen maistelemaan ja 1v mennessä sitten luopuisi imetyksestä kokonaan ja tietty tää on noin aikataulu, mutta toivoisin kuitenkin, että onnistuisi.
 
Mä annoin eilen maissivelliä hurjat 10 ml ja hyvin maistui- sitten tissiä päälle ja tyttö nukkui yönsä taas läpi (n. klo 5 nostin rinnalle, kun oli niin täynnä tissit), tyttö heräsi sitten n. 9.30.
Näillä mennään sitten jatkossa- velliä, jos maistuu ja tissiä pääasiassa. Mä annoin lusikalla vellin ja jos alkaa menemään enempi, hörppäytän.

Imetystä olin ajatellut jatkavani max 6 kk saakka ja sitten pikkuhiljaa lopetan..mutta kattoos ny..musta meinaan ei ainakaan aikaisemmin ole tuntunut mukavalta imettää sen ikäistä lasta, joka kävelee[8|]
Ja pojat ovat olleet aikaisia kävelijöitä; ovat kävelleet 8 kk ikäisinä.

Mä itseasiassa juttelin tänään ystäväni kans ja tultiin siihen tulokseen, että vauvan imetys-, korvike-, tissi-, velli-, soseasiat ovat ihan älyttömän arka asia puhua. Äidit tuppaavat ottamaan itseensä ihan kaikesta..MUTTA eihän me syysmammat olla sellaisia?[:D]

Kukakin tekee niin kuin parhaaksi näkee!

Musta on kiva lueskella, miten te muut ratkaisette nämä ruokahommelit, joten kiva, kun olette kertoilleet[:)]
 
"Tissiä ei saa jos sille osaa kävellä tai sitä osaa pyytää" on mulla periaatteena [:D] Jotenkin ajattelen, että sitten ei enää ole vauva tai jotain.. Katotaan sitten kun se aika koittaa. Mua ei alun perinkään kauheesti houkutellu koko imettäminen..

Kaika: Ai maissivelliä uskaltais jo antaa?

Välillä tuntuu, että meidän emäntä ei meinaa millään saada masua täyteen iltasin niin oon mietiskelly, koska uskaltais antaa muutakin kun maitoa..

Kiinteet oon ajatellu alottaa heti kun se 4kk tulee täyteen. Emännällä on ollu kauheesti masuvaivoja (jotka EHKÄ on jo parempaan päin) ja oon kuullu, että niihin auttaa kiinteiden alottaminen.
 
Takaisin
Top