Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja gazelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistelin, et joku täällä sano, että neuvolasta oltiin lähetetty tieto jälkitarkastuksessakäynnistä kelaan.
Mä kävin TAYSsissa ja sain sellasen lapun, joka pitää ite toimittaa kelaan. Siin vaan ei oo mitään ohjeita. Pitääköhän se lappu siis pelkiltään vaan lähettää kelaan vai pitääks täytellä taas joitain ärsyttäviä kaavakkeita...???

Dessa: kannattaa varmaan hankkia niistäjä ja keittosuolatippoja - niitä ensin nenään ja sit imeä räkä pois. Vauvat ei käsittääkseni osaa hengittää suun kautta joten nenän tukkoisuus on tietty huono homma. Höyryhengitystä (ei kuuman kattilan yläpuolella ettei tuu palovammoja) esim niin että laskee suihkusta kuumaa vettä ja on vauvan kanssa höyryissä. Sängyn pääty kannattaa nostaa ylemmä että räkä valuis pois. Ja menisin aika herkästi lääkäriin jos on itkuinen, väsyny tai ei syö kunnolla tai jos tulee kuumetta. Tsemppiä ja toivottavasti pikkuinen paranee pian!

mulle antoi tarkkari jälkitarkastuksessa papakoe lähetteen vasta ensi tammikuun puolen välin jälkeen mentäväksi...Sanoi et 6 kk synnytyksestä ennenkuin papakoe otetaan...Aika erilaisia käytäntöjä sit löytyy...

Jaahans, täällä ollaan kai täysin toipuneita raskaudesta..menkat alko viikko sitten maanantaina ja vieläkin tihkuttaa [&:]. Ihanku sillo murrosiässä ne ekat, kestää nähtävästi yhtä kauan ja vuotaa ku siasta. Ihanaa. Jälkitarkastukseen oon kutsua ootellu, jos ei tällä viikolla kuulu mitään ni pakko varmaan soitella ite sinne neuvolaan. Haluaisin jo saada sen äitiyskortin itelleni, ja sen kun saan vasta siellä jälkitarkastuksessa [:D].

Meiän tyttö oli ja mun mielestä flunssassa viikko sitten, lima rohisi kauheesti kurkussa ja nenä iha tukossa. Noh soittelin sitte jokapuolelle ni neukkutäti sano että kaikki vauvat rohisee että jos ei räkä valu nenästä ni ei se mitää nuhaa ole... 

Käytin pojan eilen lääkärissä, ihan vaan varmuudenvuoksi kun kerta vakuutus on maksettu. (En muuten aio käyttää kunnallista terveydehuoltoa ku vaan ihan hätätapauksissa.) Oikein miellyttävä mieslääkäri katto pojan läpi ja totes et nenä / kurkku on vaan täynnä limaa ja anto just noi Lidian kirjottamat ohjeet[:D]. Illalla käytettiin poika kylvyssä oman saunomisen jälkeen ja se lämmin, kostea ilma autto tosi hyvin. Sain imettyä röörit suht tyhjiks ennen ku poika nukahti eikä kertaakaan heränny viime yönä tukkoisuuden takia[:D][:D][:D][:D][:D]. Tää aamu onki sit taas niistelty tiuhaan ku lima lähti liikkumaan pojan noustessa ylös.. Hyvä kuitenki et lima liikkuu ja tulee ulos! Nyt poika nukkuu taas tyytyväisenä omassa sängyssä aamupäiväunia.

Keittosuolatipat on tosi hyviä! Ne jotenki liuottaa sitä limaa irti ja lisäks "laimentaa" liman, jotta sen saa imettyä paremmin ulos. En muute olis ikinä aikasemmin uskonu, että ihan pokkana imen lapsestani räkää pois[;)]. Eikä tunnu missään! Mies ei sitä suostu tekemään -niin ku ei oo pakko ku mä teen sen[&:].

Toivotaan et tukkoisuus menee parissa päivässä ohi ja päästään viikonloppuna ekaan yöreissuun!

Mistä ihmeestä löydän pojalle juhlapuvun "nimiäisiin"? onko kellään tietoa mistä vois löytää, olen olevinaan kaikki nettikaupatkin käyny läpi...tuloksetta! Joku kauluspaita ja slipoveri tms olis kiva... rupee tuskastuttamaan... [&:]

kauluksellisia bodyjä on lindexillä, ja slipovereita oon nähny prismassa... Toivottavasti löytyy sopivaa..

Ostin myös lindexiltä mustat housut pojalle kun mentiin häihin, semmosta samettia pehmoset mutta väri anto siistin vaikutelman...

Taas pukemisesta.

Tänne on luvattu päivälämpötilojen tippuvan alle kymmeneen mikä aiheuttaa ahdistusta, kun mä olin juuri oppinut pukemaan oikein näille nykyisille säille.. Eli pari kysymystä:

Pitääkö alkaa jo harkitsemaan jotain välikerrosta (nyt pitkähihaiset sisävaatteet + vanuhaalari tai villapuku)

Tähän asti on menty ruskovillan silkkimyssyllä ja ohuilla trikootumpuilla, täytyykö alkaa harkitsemaan jo jotain paksumpaa?

Meillä on vaunuissa villa-asu sisävaatteiden päällä- lakkina puuvillainen kypärälakki jonka päällä vielä ohut trikoopipo. On tarjennut erinomaisesti noin. MUTTA.. mä katoin kanssa, että ens viikoksi luvattu kylmää.. siks mä hankin ohuen puuvillavuorisen välikausihaalarin: pitää tuulta ja vettä. Sen vois sit kiskasta tuon villa-asun päälle. [:)] En haluis vielä toppa-asuun siirtyä.. kuitenkaan. Mut sit täytyy, jos ei nuilla pärjää.

juu, ihan sama onko kestoliivinsuojat vaiko kertis niin paistaa läpi... pitäisi ostaa kunnolla topatut rintaliivit ettei näkyis....onko kukaan keksiny mitään keinoja tohon ongelmaan? [:D]

Ai niin, pitääkö jälkitarkastukseen ottaa lapsikin mukaan vai onko se vain äidin tarkastus? mulla huomenna käynti ja rupesin pohtimaan että pitääkö toi pojukin pakata mukaan vai jättääkö mummolle hoitoon siksi aikaa...

Mulle nimenomaan sanottiin että parempi jos vauva ei mukana jälkitarkastuksessa,
kun ei tarvii kokoajan vauvaa vahdata, voidaan hetki keskittyä ihan vaan äitiin [:)]
Tietenkin jos on vauvallekkin sovittu aikaa samaan syssyyn niin sitten.

Tyhmääkin tyhmempi kysymys korvikevauvojen äideille: Onko pelkkää korviketta saavan vauvan kakassa keltaisia ryynejä??

Muoks. Selitys lienee paikallaan [:D] Pähkäilen vaan saako vauvani äidinmaitoa ja minkä verran.

Me syötetään ainoastaan korviketta vauvalle, kakka on täysin keltaista ja sileää, en oo ainakaa huomannut et olisi mitään ryynejä siinä. Sillon ku yritin vielä pumppailla ja antaa omaa maitoa vauvalle nii silloin oli ryynejä mukana. En tiedä mistä ne johtuu.

Meillä menee nykyisin melkein pelkästään omaa maitoa, eikä ryynejä ole näkynyt pitkään aikaan.

Emilia: meidän pieni syö nykyisin pelkkää korviketta ja hyvin harvoin on tuollaista keltaista ja ryynimäistä, yleensä vihreää ja aika vetistä. Silloin kun vauva vielä söi myös äidinnmaitoa, oli keltaista ja raemaista useammin. On sillä kai siis jokin vaikutus, jostain syystä [:)]

Meillä ollaan syöty pelkkää Nania jo suunnilleeen kuukausi. Välillä tulee ryynimäistä kakkaa, välillä sileää..mutta pääasia että tulee :) ja säännöllisesti.

Mä olin yksin jälkitarkastuksessa, neiti oli hoidossa.
Kierukka iskettiin neidin lääkäritarkastuksen yhteydessä ja neuvolantäti vahti neitiä sen aikaa.

Vaatetus tuottaa täälläkin ongelmaa, nytkin +0 ja ekat lumihiutaleet bongattu[8|]

Takaisin