Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja gazelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
minnikristiina mä mietin ihan samaa... löysää se on anyways ainakin meillä???

Sanoisin parin päivän kokemuksella, että kakka on niin vetistä että suurimmaksi osaksi imeytyy vaippaan, ja haisee tosi pahalle.

Minkä muotoinen/millainen teidän vauvoilla on se pehmeä kohta päässä? Milloin sen kuuluu hävitä?

Minusta tuntuu, että nyt se pehmeä kohta näkyy Hugolla selvemmin kuin ennen. Ja se oli ennen mun mielestä "tasainen" muun pään kanssa, nyt se on sellainen painauma kohta päässä, että ihan päältäpäin erottaa sen. Minusta se oli ennen sellainen soikean muotoinen alue, nyt huomasin, että siitä lähtee semmoinen otsaa kohti kapeneva kaistale myös [8|] Välillä kohta myös "sykkii" [8|]

Miu:oot meidän oma wikipedia. jaksat aina kaivella vastaukset mitä ihmeellisimpiinkin kysymyksiin! [:)]

Miun tietotoimiston uutisia [:D]. Hyvin sä jaksat googlettaa.

Lidia: aukileen kohta on yleensä aina vähän kuopalla, mutta niin kuin Miu kertoi kuopalla olo merkitsee myös kuivumista. Mutta silloin se on enemmän kuopalla. Ja sykkeen siinä kuuluukin näkyä. Et ihan hyvä kun pistää merkille kuinka paljon on  normaali tilanteessa kuopalla niin voi verrata jos pelkää kuivumista syystä tai toisesta.

J.J. Mä huomasin et ekan kerran 5min oli pojalle riittävä aika keran kerran rintarepussa, seuraavan kerran viihtyi jo 10 min ja sitä seuraavalla taas vähän enemmän. Tietysti aina riippuu siitä kuinka kauan on ollu hereillä ennen ko operaatioo ja onko mitä tehny hereillä ollessa. Eli meillä ainakin näkyis olevan niin et kerta kerralta pirteänä jaksaa olla pidempään kyydissä. Naama menosuuntaan oon yrittäny kerran ja sillon jakso vajaan 5 min. Täytyiski taas joku päivä yrittää sitä uudestaan.

Yhden kerran poitsu oli 40 min lenkin ajan naama muhun päin, mut sillon kyllä nukkui. Voin sanoo et sillon tuli kyllä molemmille tosi kuuma, ens kerralla vähemmän siis ainakin mulle päälle yläkroppaan.

J.J mä olen pitänyt Huldaa Manducassa niin kauan kuin siinä viihtyy. Viime la veti siinä parin tunnin päikkärit [:D] Aluksi taisin pitää puoli hoo ja sit pidensin aikaa: meillä kun siinä ollaan niin kauan kuin uni riittää: nukahtaa siihen aina. Mut tosiaan: vaatetta ei kandee kauheesti laittaa: mulla on teepaita ja Huldalla ohuet vaatteet: joskus pelkkä body ja sukat.

Niin ja mä oon aina pitänyt naama muhunpäin: siinä sammakkoasennossa. En oo edes hokannut, että vois olla toisinkinpäin.. lisäksi mä pidän vielä sitä vastasyntyneen tukea: sitä "kangasvaippaa". Vaikka pian sei enää mahdu meillä kiinni [:)]

Kiitos Miu ja Eemi! [:)]

En taida nyt pelätä kuivumista kun ei ole mitään ripulia tai mitään muutakaan epänormaalia, mutta hyvä tietää jos sitä epäilee jostain syystä!

Sain siskolta kantorepun ja meidänkin pieni tykkää nukahtaa siihen, liinaan hermostuttiin molemmat... Mutta siirrän kuitenkin repusta sänkyyn nukkumaan, koska paljon kätevämpi loppujen lopuksi kuitenkin ilman sitä [:D]

Mun vauva ei viihty vaunuissa kun on hereillä,en kyllä tiennyt aika rajoituksistaan.Laitoin pojan manducan ja kävelemään vaan [:D].Hyvin se nukkuu repussa.

Kiitos taas kaikille!

Siis voiko Manducassa laittaa naama menosuuntaankin?
JEEEEEEEEEE!!!  Kun ei tuossa ohje vihkosessa mitään siitä mainita niin oon vaan ajatellut
että ei oo mahollista....

Meilläkin neiti nukahti heti reppuun, kun saatiin siihen oikein asetettua ja nukkui 30min!!
Ja mulla oli kädet!! En vielä ole ulos viittinyt lähteä, huomenna ajattelin mennä pikku kävelylle!! [:D]

Pääsin kokeilemaan kantoliinaakin ja hetkessä nukahti poika siihen...Kävin vieläpä shoppailemassa...Kyl porukka päivitteli et "onpa pieni..."
pitäiskö hommata oma liina...Sen sidoksen voi jättää itseensä kii...siitä on helppo sit laittaa autoon istuimeen ja sittaas laittaa liinaan...Ei tarvi ottaa välill pois kutern reppu...

Miten muuten ootte pukenu vauvan kun ootte ulkoillu kantoliinan/-repun kanssa? mietin vaan että tossa manducassa on ainakin niin hyvin suojassa ainakin jalat kun ne ei vielä tuu ulos niistä aukoista.. Sisällä tulee ainakin kuuma vaikka ois muuten ihan normaali sisävaatetus, poika ja äiti hikoaa kummatkin [:D]

meillä pojan jalat ei ole manducassa kovinkaan suojassa ja oonkin laittanu toppatöppöset jalkoihin ulkona ollessa, kroppa ja kädet on paremmin suojassa joten niitä en ole topannu, mut jostain luin et reppua käytettäessä jalat, kädet ja pää pitäisi suojata hyvin, just sen takia ettei se reppu suojaa itsestään niitä ja ainakin meidän pojalla on käsissä ja jaloissa vielä huono ääreisverenkierto eli viilenevät tosi helposti...

joo ajattelin kanssa että jalkoihin laittasin pojalle ne töppöset.. mietin vaan että nyt varmaan hetken vielä menee tuolla kevyemmällä vaatetuksella (tällä hetkellä turvakaukalossa tumput, villasukat ja takki +lakki) mutta kun pakkaset alkaa niin varmaan pitäs tuota "manduca-vaatetusta" lisätä? valmiiksi vaan jo ahdistaa kun kuvittelee minkälainen olo olisi itellä jos tukittas jonneki reppuun paksuissa vaatteissa [8|]

Pistin tytölle eilen vain sisävaatteet (pitkähihainen body ja sukkahousut), tuplatumput ja -sukat sekä kypärämyssyn ja villapipon kun lähdettiin jälkitarkastuskäynnille (matka kävellen n. 30min). Sen lisäksi vähän venytin omaa villapaitaani yhdellä napilla kiinni, niin että sivusta suojasi. Sitten tietty oli mun kaulaliina siinä vielä (silleen ne roikkuvat päät levitettynä manducan selkäosan päälle) ja takki suojana. Hyvin nukahti tyttö melkeen heti, niskasta oli ihan lämmin eikä tuntunut ainakaan hikiseltä kun päästiin perille. Mietin kyllä, että pitäiskö laittaa kuitenkin vielä yksi vaatekerros tytölle päälle, varmaan tänään laitan jos vielä lähdetään repussa jonnekin muualle kuin ostoksille.

Mitä te puuhaatte päivisin vauvan kanssa? Mua alkaa itseä jo kyllästyttää joka päivä samat viihdytykset...

Eli aamulla on aamupuuhat, pesut ja vaipanvaihdot yms. Sen jälkeen tyttö jaksaa olla hereillä noin tunnin, jonka aikana vaihtelevasti joko jutustellaan sängyssä tai puuhamattoillaan. Ekat päiväunet on nyt toistaiseksi kestäneet pari tuntia, ja sen jälkeen sitten päivä kuluukin leluja tuijotellen ja torkkuja ottaen. Tyttö tosin kyllästyy tosi nopeasti puuhamatolla tai jos näyttelen sille leluja muuten, ja haluaa syliin. Sitten vaan kävellään ympäri asuntoa, "pompuutan" tyttöä sylissä ja laulelen lastenlauluja joihin en muista edes sanoja kunnolla. Mitä muuta sitä voisi tehdä?!

^Meillä ainakaan ei ole mitään hurjia aktiviteetteja. Syödään, tehdään pesut ja vaihdetaan päivävaatteet, leikitään, seurustellaan, sylitellään ja vaunuillaan. (Ja äiti käy vähän väliä koneella seurailemassa erästä tiettyä foorumia.. [:D]) Joitain kotihommia puuhastellaan niin että ipana on kantorepussa ja silloin tällöin kuunnellaan levyjä ja "tanssitaan" (=äiti heiluu ja pompottelee vauva sylissä musiikin tahtiin). Tulee muuten kuuma kun tuota 7-kiloista kanniskelee!
Vaikea mitään viksumpaa tekemistä keksiä noin pienen kanssa, vauvauinnit, perhekerhot ja muskarit on sitten asia erikseen..

mulla kans sama ongelma että mitä sitä tekis.. Typy ei viihdy matolla vaan pitäisi kannella ympär kämppää koko ajan.. Sit tulee sellanen paniikki että oppiiko se kääntymään ym. kun ei oo tarpeeksi lattialla..[8|]

Ei ny ihan vielä kannata alkaa kyllästymään Pupsu[:)]. Nää kehitysvaiheet näin pienillä on niin lyhykäisiä et kohta aktiviteetit muuttuu ja taas saa ihmetellä uutta. Ei sitä ihan joka päivä tapahdu mut viikkojen ja kuukauden aikana tulee jo aina monta uutta juttua opittua. Sit ollaanki mukavassa vaiheessa muutaman kuukauden päästä kun naperot onki eteisessä nuoleskelemassa kenkiä tai sähköjohtoja räpläämäs aina ku silmä välttää. [:D]

Ja sit ne on kohta 7v ja menee tuolla pihalla ihan itekseen ja ku yrität soittaa nii ne vastaa vaan et heippa ku eivät jaksa puhua sun kanssa. [8|]

Yksi hyvin ja kivasti päiviä piristävä juttu on jos voi kyläillä jonkun kaverin luona. (Kiitos Haniböökille) Varsinkin sellaisen, jolla myös on vauva. Päivä menee niin, että ei huomaakkaan. Ja vauvat tulee viihdytettyä siinä samalla. Ja sit kyläillessä näkee vähän mitä toiset tekee niin voi saada itelleenkin ideoita ja ajan vietettä.

Mä oon ottanut tavaksi kävellä kaupunkiin (hki) jonne n.30-45min kävely,
käyn moikkaamassa kavereita jos niitä vapaalla siihen aikaan tai miestä töissä
tai ihan vaan pyörimässä jos ei muuta. Sitten kun neiti herää meen kamppi/stokka
lastenhoitohuoneeseen hoitamaan vaipan vaihdot ja syötöt. Siellä on aina kuitenkin
jotain muita äiteitä joitten kanssa juoruta jotain, jos ei siis ole "omaa seuraa" [:)][:)]
Joinain päivinä jos näkee väkeä kaupungilla, voi olla että menee toinenkin syöttö ulkona,
jolloin helposti saa aikaa kulumaan 4-6h

Eipä tuo mitään päätä huimaavaa tekemistä ole, mutta ainakin tulee ulkoiltua ja
vähän puhuttua aikuisille ihmisillekkin, muillekkin kuin omalle miehelle.... [;)]
Olin viikonlopun vaan kotona, ei jaksanut lähteä liikkeelle, ja huomas kyllä että
rupesin mökkihöperöitymään...

Kun on vähän päässyt tuulettumaan niin on taas ihana kotona touhuilla tytön
kanssa aina ne samat jutut [:D][:D][:D] ja neitikin nukkuu päikkärit paremmin vaunuissa

Takaisin