Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja gazelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin niin typerä, että heitin ajattelemattomuuksissani pyykkikoriin vauvan bodyn ja sukkahousut, joihin oli tullut vaipan sivusta kakkaa. Unohdin tietty pestä ne heti ja nyt niihin jäi 60 asteen pesusta huolimatta keltaiset tahrat. (plääh, ällöttää nyt että onko ne muutkin mukana olleet pyykit ihan kakkaiset...) [&:]

Olisko jollain vinkkiä miten noi kakkatahrat saisi pois vai saako niitä? Sukkahousut heitin jo roskikseen kun ne oli niin ällöttävät, bodya en raaskisi kun on vain vähän reunassa kellertävää... [&o]

Pahuksen liberot! Ostin niitä vaihteeksi ja vuotavat joka suunnasta! [:@]

Kannattaa tosiaan koittaa sappisaippuaa. Paremmin se tietysti tehoaa, jos laittaa tuoreeseen tahraan, mutta kannattaa ainakin yrittää vielä. Mä olen laittanut aina sitä jos on kakkaa mennyt vaatteille ja valkoisetkin on lähtenyt ihan putipuhtaaksi.

Meillä menee Pampersin 1-koko ja se pitää niin hyvin, että on ollut kynnys alkaa kokeilemaan kestoja - harsoja odottaisi tuolla taiteltuna ja muutamia sisävaippojakin..

Lidia, meillä oli liberojen 1-koossa sellanen ongelma, et toisesta paketista otetut oli parempia, ku toiset. Ja näissä paremmissa oli se klubikoodi, mut huonommissa ei. Kysyin asiaa liberolta. Ne on kuulemma joutuneet tilaamaan noita 1-koon vaippoja joltain muultakin tehtaalta väliaikasesti. Imukyvyn pitäis olla sama, mut istuvuudessa voi olla eroja. Ja todellakin on! Ne meidän mielestä huonommat falskaa reisistä jne. Yöks täytyy aina laittaa parempi vaippa. Nyt onneks menossa viimenen paketti noita vaippoja (miehen sisko niitä siis ostanu meille useamman paketin). Kaapissa odottaa pamperssit ja kaverin tuomat muumit, joita hän kehui. Kai sen kokeilemalla vaan löytää. Tosin meillä rupee noi 1-koot olemaan jo ihan just pieniä. Ajattelin kuitenkin käyttää ton paketin loppuun...

Sartza Kiitos tiedosta! Ihmettelin tätä juttua kun käytin alussa liberoja ja olin ihan tyytyväinen. Sitten ostin välillä pamperseja ja taas liberoja. Luulin että vauvan kasvamisesta johtui tuo muutos. Melkein joka vaippa vuosi kyljestä tai reisistä, aiemmin tätä sattui vain silloin tällöin. Ajattelin jo etenkö yhtäkkiä osaa vauvalle vaippaa laittaa [:D]

Tiedättekö kuinka pian äidin syömä ruoka vaikuttaa maitoon?

Imetyskeskustelussa oli juttua laihasta maidosta ja ajattelin että siksikö vauva syö niin usein. Eilen kokeilin sit ihan aamusta syödä kunnolla ja edellisenä iltana söin kunnolla ja vielä munkin kaupan päälle...sattumaako, mutta eilen vauva söi 3h välein. Tänään en taas ole ehtinyt syömään kun vauva syö niin usein, tunnin välein. Onkohan tämä joku kierre vai ihan sattumaa [8|]

Mä olen kans siirtynyt ihan kokonaan jo liberon 2 vaippoihin koska tuntuu että välillä 1vaippa ei kestä edes kolmen tunnin pissoja [8|]

Meillä käytetään pampersin 2 :sta.. Libero falskasi joten mulla on ne synnäritlä saadut liberot varavaippoina...

Miu, mullakin odottaa tossa kirjekuori laatikkoon viemistä, et saa ne pisteet niistä koodittomista paketeista[:D]

Mulla ei muuten olis mitään pamppersseja vastaan. Toimivat ihan hyvin ja istuvat päälle mut sama minkä muistan jo pojan ajoilta, Ku niihin tulee pissaa ne haisee kummallisen pistävälle. Mitä mikään muu vaippa ei tee. Tosin pampperssi on halvenpi kuin Libero. Mulla ollu kans Libero 2 nyt mutta Huggies 3-6kg on halvenpi ja mä olen todennut sen toimivan oikein hyvin on pehmeä ja joustava ja istuukin täysin. 16senttii/vaippa. Liberossa vielä kakkonen on sen verran pienessä paketissä et hinta on vähintään 19 senttiä ja yleensä yli 20 senttiä.

no voi vitsit, miks mä heitin ne koodittomat paketit roskiin kun olisin itekin voinut ne postittaa[:@]

Prismasta olen niitä Huggiesseja ostanu ja olen nähny muissakin kaupoissa. Niissä on ihan kivat nalle puh kuvat[;)]. Mä tykkään et ne on pehmosenpia ku liberot. Nissä ensi alkuun ku olivat liian isoja tuli helposti ylivuotoja mut nyt ku ovat ihan sopivia nii tosi harvoin vuotaa. Ellei ole vaippaa kiireessää sujauttanut huonosti.

kakka-asiaa!

Tästä on varmaan ollut jossain puhettakin mut en nyt löytänyt..
Kun lopetin cuplatonin, on kakka muuttunut ryynittömäksi [8|] Eli on aika öljyistä[8|] ja en tiiä onko nyt ihan ripulia mutta.. kakkaa kuitenkin 3-5 krt päivässä ja paino nousee niin tarviikohan sitä ees miettiä? väri on oranssin keltaista... [:D]

kakka-asiaa mullakin.

onko normaalia että lapsi kakkii heti syönnin jälkeen? ja syöntien välissä myös? aina välittömästi syötön jalkeen alkaa kaamee ähinä ja puhina ja vaippa täynnä tavaraa. käykö tuon suoli ylikierroksilla kun jokaisessa vaipassa kakkaa...?

Meillä ainakin monesti kakkii samalla kun syö, tai heti sen jälkeen!
Out with the old and in with the new [;)]

[8|]  Kun maidonkerääjään saan maitoa ja sen kaadan säilöön, voinko kaataa sauraavan imetyksen maidot samaan syssyyn vai pitääkö olla erikseen??? Ja sitten kun rupean sitä maitoa sulattamaan tai lämmittämään, voiko olla eri kerroilla tullutta maitoa samassa pullossa?? Vai pitääkö syöttää aina se 20ml yhestä pullosta ja seuraavat toisesta... sekaisinhan me mahassa menee enivei [&:][:D]      Ompas hankalaa......

Kitupiikki minä vaihdan juuri kakkaamisen takia vaipan vasta syötön jälkeen...Muutoin menee min. 2 vaippaa kerralla...Mut meillä poika kakkaakin vaippaan vasta puolessa väliä syöttöä...

Ainiin...Eilen neuvolakäynnillä poika päätti yllättää äidin...Tähän mennessä ei ole nostanut päätään mahallaa ollessaan lainkaan...No sanoin siitä sitten neuvolassa ja terkkarihan laittoi pojan heti mahalleen ja kasvain pää nousi samantien heti ylös...Ja sit vielä iskälle kotona nousi pää...Äiti ylpeä...[8D]

Josefina Saman vuorokauden maitoa ainakin minä yhdistän huoletta...Helpompaa lämmittää vain yksi pullo kuin 10...Pakkasesta otetun maidon kuitenkin sulatan erillään...Yleensä kun tarjoan sulan ensin niin sillä aikaa kerkeää jäätynyt sulaa vesihauteessa...

Takaisin