Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja gazelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olin vauvakerhossa ja ihmettelin kuin paljon olivat äidit laittaneet vauvoilleen päälle...Mut sit tajusin et mun ei tarvi niin paljon laittaa päälle kun mun vaunuissa on poika niin suojassa ja lämpöisessä...Eli sellainen pehmeä kantopussi niissä, jossa on vetskarilla päällinen + veden/tuulenpitävä suoja päällä...Mulla on pojalla kypärämyssy ja oma neuloma pipo päässä...(Katso käsityosasto...) Äitiyspakkauksen vaunupuku on käytössä ja käänsin siitä hihat ja lahkeet umpeen...Mut nyt on jo poika sen verran kasvanut pituutta et joudun avaamaan ne käännökset ja lisäämään sitten lapaset (mummon neulomat) ja villatöppöset(omaa tekoa)...Puvun alla on sitten pitkähihainen body ja potkupuku + villasukat tai töppöset...

Okei, nyt tyhmä, johon googlekaan ei löytänyt mulle mitään vastausta.....[:-]
Eli silloin tällöin neidin puklu on keltaista, sen ymmärrän, se on maitoa ja pilaantunutta,
mutta nyt tuli vihreää!?!?!? Ihan siis selkeästi vihreää.....

Onko muilla tullut samaa eteen? Kyllä mä sen kakan värien vaihtelun ymmärrän, mutta puklu?

Kiitos!!
Eilen tipahdin ihan heti kun pään sai tyynyyn, tänään mulla lämpöä ja oikee tissi ihan julmetun kipeä... [&o]
Neiti on ollut ihan tyytyväinen, mutta soitan tuonne neuvolaan heti 12 kun sinne saa soittaa, tuskin mikään
hurja kiire kun tyttö tosiaan syönyt ja nukkunut ihan normaalisti.

Toivottavasti ei oo mitään vakavaa ainakaan tuo vihreä puklu teidän tilanteessa!

Nyt todella naurettava kysymys, mutta oon vaan alkanut miettimään... voiko vauvat pissata liikaa?[:D] Niklaksella on alkanut olla todella painavia nuo pissavaipat ja vaihdon jälkeen saattaa jo puolen tunnin päästä olla sellainen tosi painava vaippa ja poika haisee vahvasti pissalle. Onko normaalia?

MA en saa mun poikaa pysymaan kylkiasennossa nukkumassa. Mulla on edelleen tama vauvan pÄÄ ongelmana, joka ei ole ihan symmetrinen, kun on nukkunut paa lievasti kenollaan vain toiseen suuntaan tai sitten vain selallaan.

Nyt on sitten hankala alkaa nukkumaan kyljellaan kun ei oo siihen tottunut. Ehka 1-2 minuuttia menee ennenkuin alkaa ahina ja kaantyy itestaan selalleen [X(]

Miten saan sen pysymaan kyljellaan?
Muotoutuuko vauvan paa kasvaessaan itestaan symmetrisemmaksi?

[&o]

Soitin päivystykseen tuosta vihreästä puklusta, ja kun neiti on kakkinut n. kerran viikkoon nytjo hetken,
kysyin voisiko olla sappinestettä  ja kakka-tukos, mutta ei kuulemma hätää kun yksi puklu vaan ja neiti kuitenkin syö..

Neuvolasta käski syödä luumua että lähtis vauvankin kakka lentää (eli suomeksi mä istun pöntöllä koko viikonlopun, kun muutenkin toimii oma maha vähän reippaasti...) jos ei la mennessä ala tulla kakkaa neidillä, niin sitten semmoista luumu lasten sosetta IHAN PIENI nokare lusikkaan ja maitoa ja sekoittaa hyvin, niin sitten pitäisi toimia... Kuulemma aika reippaasti lähtee tulemaan..

Ja mun lämpöilystä ja tissien arkuudesta, että selkeä rintatulehdus, että kotikonstit käyttöön, mutta jos nousee kuume yli 38 niin sitten lääkärille... Juuri palasin päivystyksestä, nyt on dropit sitten siihenkin.

MUISTAKAA PITÄÄ TISSIT LÄMPÖSENÄ!!!!!   Tää on ihan kamalaa.........
Korkee kuume ja sattuu ja neiti kiukkuaa syömisen kanssa ja jajajaja
Toivottavasti auttaa lääkkeet nopeaan....... [&o]

Kiitos Haniliini.[:)]
Nyt äkkiä nukkumaan, kun mies voi vielä auttaa, sillä koko viikonlopun duunia, normaalisti se voisi ottaa vapaata ja jäädä auttamaan, mutta nyt on spessu viikonloppu, sen on pakko olla duunissa...
Tulee kivaa 39kuumeessa vessanpöntöllä koko viikonloppu, kun niitä luumujakin pitää vetää....

Madie: pissan määrä on kuulemma suoraan verrannollinen maidon määrään. Eli ei hätää!! [:)]

Aamu: Meillä on Haniliinin tavoin tuettu rullalle käärityllä peitolla kyljelleen. Toinen on selkää vasten ja toinen alamahaa vasten niin, ettei vahingossakaan mene kasvojen eteen.

JJ: Tsemppiä!!! Ootko kokeillut niitä kaalinlehtiä? Auttavat monella, kuuleman mukaan.

Kohta selvitty tästä päivästä............. [&o]
Tyttö päikkäreillä, mies tulee kohta kotiin, pääsen potemaan rauhassa!! jeeee!!

Mirde, kaalinlehdet testattu, auttaa pahimpaan jomotukseen kyllä! Kiitos!
Ja tuosta lääkityksestä vielä, neuvolasta kun sanoi että lääkettä tarvii jos kuume yli 38,
koska silloin tulehdus on niin syvällä että ei kotikonstein saa pois enää...
Kun soitin sinne päivystykseen (toiveikkaana luulin että voisin saada reseptin puhelimitse..... )
täti töykeänä sanoi että kyllä tuon voi kotona hoitaa, vaikka mulla kuumetta jo 39 tuossa vaiheessa..
Vähän menee taas ristiin..

Kiitti Mirde, kun tarkemmin ajattelee niin syöhän tuo poika niin paljon, että ei ihmekään jos pissaa tulee runsaasti[:D]

onko muilla sellaista, että välillä tuttipullon tutista tulee suihkuamalla maitoa? Meillä käytössä Aventin pullot. Jos on, niin tietääkö joku mistä johtuu?

JJ, mahdetaanko teillä juoda äidinmaidonkorvikkeita (edes osittain)?

Meillä kävi nimittäin seuraavasti: iltaisin alettiin antaa pojalle hiukan korviketta, kun oma maito ei riittänyt. Jonkin ajan päästä vaihdettiin korvikemerkkiä ja heti vaihdon jälkeen alkoi kakkojen määrä vähentyä ja joidenkin päivien päästä lisääntyi myös limaisuus nielussa ja ulos tuli silloin tällöin vihreää limaa... Myös kitinä lisääntyi huimasti. Uutta korviketta ehdittiin käyttää viikon verran ennen kuin tajusin yhdistää oireet siihen uuteen korvikemerkkiin. Vaihdoin takaisin samaan korvikkeeseen, jolla olimme aloittaneet eli Nutrician Nutrilon, ja heti seuraavana päivänä alkoi vatsa toimia (ja toimii edelleen säännöllisesti), limaisuus katosi ja pojasta tuli taas iloinen itsensä. Neuvolassakaan ei oltu kuultu tuosta vihreä lima -oireesta yhdistettynä korvikkeeseen, vaan epäilivät flunssaa. Sitä se ei kuitenkaan voinut olla, koska sitä ei ollut koko aikaa - tuli aina muutama tunti korvikkeen annon jälkeen.

Eli tuli vaan mieleen, jos teillä annetaan myös edes osittain korviketta, niin kannattaa kokeilla ehkä jotain toista merkkiä. Meille auttoi! Tsemppiä!!!

Jep madie; niinku Tiina sanoi jos maito on liian kuumaa se tulee sieltä tutista suihkuamalla. Olen huomannut saman. Koitahan jäähdyttää vähän kylmän veden alla niin ei enää suihkua.

Hannakoo, meillä mennään ihan pelkästään rintamaidolla, eli ei tuohon auta... Kiitos kuitenkin!
Ja onneksi ei enää ole tullut vihreää puklua, niin ei tarvitse siitä(kin...) stressata [:)]

Hei te kaikki ihanan Manducan omistajat!
Millaisia aikoja olette parikuista vauvaa pitäneet repussa?
Onko jotain suosituksia, esim. alkuun 10min ja sitten myöhemmin enemmän tai jotain?

Kiits Miu.

Ei ole onneksi kuumetta ja on muuten ihan reipas ja pirteä, mitä nyt vähän itkuisempi. Täytyy varmaan soittaa silti huomenna neuvolaan, kun meillä olisi taas torstaina painokontrolli ja samalla piti saada rota. Sitä tuskin annetaan nyt sitten. Toisaalta menisi samalla vatsavaivalla..

Tässä tulee nyt tosiaankin tyhmääkin tyhmempi kysymys; Miehen kanssa tossa kummasteltiin miten vauvalla voi olla ripuli? Siis onko se kakka sitte ihan vettä vai mitä kummaa?? [8|]

Takaisin