Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

gazelle

Satasella mukana keskusteluissa
Yleensä kysymykset hukkuvat tuonne muiden viestien joukkoon, joten ajattelin avata niille ihan omansa...tänne siis kaikki ne idioottimaisimmat kysymykset, mitä mieleen tulee! Sovitaan, ettei kukaan naura![:D] Joskus pienikin ongelma tai epäselvyys voi olla toiselle selvää pässinlihaa, mutta toiset miettivät päänsä puhki saman asian kanssa. joskus myös pikkuruisista asioista paisutellaan omassa päässä valtavia ongelmia! [:)]

Eli kaikki typerät kysymykset raskaudesta ja vauvanhoidosta tänne!!

Voin aloittaa:
1. Miten vauvan kaukalon saa ostoskärryissä siihen ylös istuimen päälle, pitäiskö oikeasti luottaa siihen, että se pysyy siinä???[:-] Me ollaan pidetty kaukaloa siellä kärryissä sisällä, mutta eihän sinne ostoksia sitten mahdu...

2. Missä esim. ostoskeskuksissa saa lämmitettyä vauvalle korviketta? Suostuvatko ravintolat/ruokapaikat lämmittämään, jos sieltä ei samalla tilaa/osta mitään?? Tietääkö kukaan onko esim. koskikeskuksess tampereella tai lempäälän ideaparkissa joku paikka, missä pullon lämmitys onnistuisi??
 
Mun tietääkseni suostuvat kyllä yleensä ravintoloissa lämmittämään vaikka et sieltä ostaisi/tilaisi mitään. kannattaa ainakin kysyä! Kerran ärrällä jonottaessani edessä oleva nainen kysyi myyjältä onko tällä mahdollisuus lämmittää maitopullo, myyjä kipaisi takahuoneeseen lämmittämään [:)] kaverini taas kertoi että kannattaa ostaa se pullonlämmitin (lastentarvikeliikkeissä myydään) autoon, on sellasta pehmeää materiaalia ja tupakansytyttimeen kytkettävissä, maksaa kuulemma n.20e, sillä saa kätevästi automatkoillakin lämmitettyä maidot ilman pysähtymisiä huoltamoille tms. [:)]

mun kysymys (johon täällä jossain varmaan ois vastauskin muttei jaksa etsiä)

voiko limatulppa olla juoksevaa? siis sellasta hyvin vesimäistä ja sperman väristä? vai onkohan kyse vaan ihan valkovuodosta, ite epäilen kyllä sitä vaihtoehtoa..
 
Gazelle: monissa ravintoloissa saattaa olla erikseen asiakas mikro vauvan ruokien lämmitystä varten. Vinkkinä hesa/ vantaalaisille ainakin Jumbolla siinä ravintolamaailman keskellä olevalla tiskillä on ollut aina. Ja jumbolla on siellä ravintoloiden vieressä sellainen vauvan hoitohuonekkin.

Mä käytän sit kuhan muksu vähän kasvaa niin ihan niitä kaupan kaukaloita. Nyt jo kokeilin ja totesin sen olevan ihan liian pystyssä näin pienelle. Mut sit taas eilen ku kävin toisessa kaupassa niin oli ihan vastasyntyneen näkönen vauva siinä kaupan kärryjen kaukalossa ja kökötti siinä ihan hyvän näköisenä. Mä olenkin laittanut kaukalon kiinni autoon silleen et sitä ei siitä irrotettas ollenkaan.
 
Pitu86: Mulla alkoi reilu vuorokausi ennen synnytystä tulemaan valkovuotoa (?), joka oli tosi vesimäistä, venyvää ja runsasta. Just semmoista sperman väristä![:D] Ihan erilaista kuitenkin kuin normaali valkovuoto ! Tunsi kun sitä valui housuun ja kun kävi pissalla, niin sitä jäi välillä semmosena "jojona" roikkumaan![:'(] Pyyhkiessäkin, sitä tuli paperiin isoja määriä...
Limatulppa mulla plompsahti vessanpönttöön ja se taas oli semmosta kirkasta ja geelimäistä, jossa oli vähän verta.

Ehkä sulla Pitu alkaa kans lähtö lähenemään!!![:-][:)]
 
Mulla on tullut tuota kyseistä valkovuotoa viimeiset kolme päivää [:'(] se on kyllä niin yök. Varmaan yskänlääkekupillinen voi kerralla valahtaa housuun. Sais kyllä käynnistyä synnytys niin ei montaa päivää enää tarvis siitä kärsiä. [:D] Joo ja ei tosiaan limatulpalta vaikuta.
 
TAYSissa synnyttäneet: Luin just TAYSin sivuilta, että kehottavat tuomaan kotiilähtökamat kotiilähtöä edeltävänä päivänä ja synnytykseen lähtiessä kameran, imetysliivit, musiikkia ym. eli ei kotiinlähtökamoja synnärille lähtiessä, kun siellä kuulemma on säilytystilaa rajallisesti. Millaiset säilytystilat siellä teidän mielestä oli? Mahtuuko reppu vai vaan joku pikku nyssäkkä? Tää on nyt vähän pilkunviilausta, mutta en halua sitäkään et mulla on joku reppu mukana joka ei mahdu minnekään [&o]

Vammalan sulun pitäis olla loppunu 16. päivä, toivottavasti TAYSisssa nyt helpottaa! Vai oliko siellä kiireistä/ahdasta?
 
Mä kysyisin sitä, että kuinka kauan suurin piirtein menee, kun tuo masu laskeutuu??? Mulla vieläkin se pömpöttää ja mietin, että palautuuko se vasta, kun nuo vatsalihaksetkin palautuu tuohon takaisin vai mitä?

Nimin. hoomoilanen [:-][:-][:-][:-]
 
Lidia, Synnytin TAYssissa 15. päivä ja en kokenut ruuhkaa ollenkaan. Tai ainakin hoitajat sitten hoiti tilanteet niin, ettei sitä huomannut!
Huoneessa oli 3 paikkaa, mut ku menin ite sinne niin olin kahdestaan toisen äidin kans. Sit se lähti pois ja olin yksin jonkun aikaa, kunnes yöllä sain uuden kaverin.

Mulla oli mukana pieni kassi, repun kokoinen ja se oli mukana synnytyssalissa ja mies sen sitten roudas osastolle. Synnytysvastaanotossa on sellaset lukolliset kaapit, johon saa tavaroita laitettua. Mä jätin sinne esim. mun omat vaatteet, kun vaihdoin sairaalavaatteet päälle. Mies sitten kotiinlähtiessänsä ne otti mukaan kotiin.
Osaston säilytystilat taitaa olla aika olemattomat. Mä sain ikkunapaikan ja kamat ikkunalaudalle, joten mulla ei ollu sitä ongelmaa. Mut en mä oikein mitään tavaraa kokenu tarvitsevani. Sieltä saa rintakumit ym. jos tarvii. Liivit ja suojat niihin on ihan ok ottaa mukaan ja karkit oli mulla suosiossa [:)]

Itelle jäi hyvä kuva sairaalasta, lukuunottamatta yhtä yö-hoitajaa...

Tsemppiä!
 
Illi se vatsan palautuminen riippuu niin ihmisestä. Jotkut sanoo et se ei palaudu koskaan. Mut kyllä mun mahani ainaki viimeksi palautui. Ja nyt kun kk mennyt niin jos ei olis 4kg ylim nii aikas hyvännäkönen maha olis jo. Onhan sitä nahkaa vielä siinä vähä löysää mut jos ei oikein mitään tavotteita laita nii eiköhän se nahkakin ole kiinteynyt puolen vuoden - vuoden sisällä.
 
missä vaiheessa mun pitäis soittaa synnärille? supistukset on nyt jatkuneet kohta 2h ja väli on ollut alle 10min koko ajan mitä olen kellottanut...neuvolasta sain ohjeen että synnärille voi lähteä kun supistukset on tulleet 2h ajan 10min välein. Mutta nää ei oo niin kipeitä ettei kotona kärsis olla...ja tuo väli vaihtelee aika paljon mutta on kuitenkin alle 10min [8|]
 
Tayssin synnytys vastaanotossa on vaan pieniä kaappeja ja niitäkin rajallinen määrä. Mulla oli siellä vaan käsilaukku. Juuri tuon takia varmaan toivotaan, ettei sinne tultais minkään matkalaukun kanssa.

Mies toi sitten autosta isomman kassin, kun siirryttiin synnytyssaliin. Siellä oli siis mun henk.koht tavaroita mm. vaatteita, eväitä, shampoot, hammasharja yms. En kyllä mitään niistä siellä salissa tarvinnu![:D] Olisi riittänyt, että tavarat olisi olleet mukana osastolle päästessä.

Osastolla huoneessa oli ihan kivan kokoinen kaappi sekä yöpöytä, jossa pari laatikkoa. Siellä kyllä mahtui olemaan tavaraa. Mies kävi päivittäin ja toi lisää evästä (lähinnä juotavaa) ja muuta mitä tarvitsin. Myös vauvan kotiutumisvaatteet mies toi myöhemmin.

Niin ja jos joutuu odottelemaan huonepaikkaa/yöpymään käytävällä, on tavaroita vähän huono säilyttää sängyssä...
 
Meillä käydään kaupassa kahden kärrin voimin...Toisessa poika ja toiseen ostokset...[;)]

Sit kysymys D-vitamiineista...Voikohan niitä annostella sen 5 tippaa pitkin päivää?Mies väitti ettei niistä oo hyötyä kun annostellaan kaikki kerralla...En saanut neuvolaan yhteyttä kun siellä on täti lomalla tän viikon...Tää ei nyt kuitenkaan o niin kiireellinen asia et viittis toiseen neuvolaan soittaa...Tähän mennessä ollaan päästy siis 4 tippaan päivässä ja annan ne tossa 10 aikaan aamusyötöllä...
 
Mitä ihmeen D-vitamiinitippoja??!! onko mulla menny jokin ohi, pitääkö semmosiakin tuolle peikkopojalle syöttää?
 
Lemppi kahen viikon iästä lähtien kolme vuotiaaksi asti joo. Suositus on. Mut neuvolasta sit kahen viikon ikäsenä antavat ohjeet. Eli ei hätää.
 
Kiitti Eemi! minä jo säikähdin että oonko mä nyt taas jotain missannu! Ei siis hätää [:)]
 
Minullakin olisi muutama hyvin tyhmä kysymys: Eli onko sairaaloissa omat pyyhkeet ja aamutakit vai pitääkö ottaa omat? Monet puhuu siitä suihkussa käymisestä nii saako sen jälkeen uudet puhtaat vaatteet vai pitääkö olla samat kuin synnytyksessä? Oliko teillä omat tossut mukana vai saiko sairaalasta lainaan?
 
Sairaalasta saa aamutakin, tossut, sukat, verkkopikkarit ja vaatteet. Eli et tarvi mitään sinneoloaikana. EIkä kannata ottaakaan; nuo pesee se kuuluisa "joku muu" ja saat surutta vaihtaa vaatetta. [:D] Niin ja pyyhkeet on siellä kanssa.
 
Mä kans tykkäsin tosi paljon sairaalan vaatteista! ne on löysät mukavan tuntuiset ja tosiaan saa vaihtaa niin usein kun haluaa.. Ainakin hyvinkäällä sai. Ne pikkuhousut tai no, ISOT housut on supermukavat ja kätevät sen vaipan kanssa ja tulee mukavasti mahan yli eikä purista.. Joten itse en ainakaan käyttänyt omia vaatteita ollenkaan.. [:)]
 
Ne kinkkuverkko-alkkarit oli kyllä karmeita![:'(][:D] Ehdotin miehelle, että jos otan muutamat kotiinkin, mutta se sano ettei ole tarvis. [:D]
 
Takaisin
Top