Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja gazelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaa mieltä Riikan kanssa: Joskus tuntuu, että rinnat on ihan tyhjät lätyt ja epäilyttää, saako vauva sieltä maitoa. Joskus itse puristamalla en saanu mitään tulemaan, mutta kun vauva alkoi imemään niin valui maitoa pitkin suupieliä, eli kummasti sieltä kuitenkin vielä tuli. Pumppaamista en tosin ole kokeillut, mutta käsin testaamalla tämä testitulos :) Eli itse ainakin kokeilisin imettää aina ensin ja sit antaisin korviketta. Tyytyväinen vauva on varmaan saanu mahansa täyteen... [8|]

Dessa, joo piti ottaa eilen tosiaan rintakumit käyttöön kun nännit on mennyt jo ihan valkoisiksi[&:] toivottavasti ne auttais imuotteeseen tai sitten täytyy varmaan soitella neuvolaan tai johonkin imetystuki-juttuun. Imetystä en nyt tällaisen syyn takia ainakaan halua lopettaa vaikka välillä turhauttaa niin paljon kun maitoa riittää kuitenkin!

Mäkään en saa pumppaamalla MITÄÄN.. [&:] Oon yrittänyt saada pumpattua, että olis "pahan päivän varalle" jos JOSKUS haluan mennä johonkin, esim. kampaajalle.. [:D] Mut ei tule mitään. Ja vauva kasvaa rintamaidolla hyvin. Eli tulee sitä.. Neuvolasta sanottiin, että kaikilla ei tule pumppaamalla maitoa. Mäkin lienen sit niitä...

Ja tutista: sai sairaalassa jo heti ekana päivänään. Mutta meillä syö sitä todella vähän: yökkii, kun laitan tuttia suuhun.. joskus, pahimpiin kilareihin, se kuitenkin auttaa. Rauhoittuu tutin kanssa. Mä annan ennemmin tutin, kuin nyrkin tai myöhemmin peukun: niitä et saa pois "millään", kun tutin voi "antaa vaikka joulupukille".. [:D]

Miu, mulla oli fritsu tississä!!! Yks kerta imettäessä vähän torkahdin ja neiti oli imeny vähän vierestä[:D][:D][:D] Heräsin siis siihen, et nyt sattuu kummasti. Mulla siis toi nänni ei nouse hirveesti ylös ja kun tisseillä on kokoa niin vauvan on vaikee löytää nänniä.
Pakko kertoo täällä, ku facebookkiin en kehtaa ihan tällasta kertoo. Kävin ostamas mulle uudet imetysliivit, ja kokohan oli hei J 80!!! Että just joo...

Tämä nyt ei ehkä kuulu tähän osastoon mut onko kukaan tehny naamakirjaan elokuisille mitään omaa yhteisöä jossa voitais jutella? en tiedä onko siitä ollu koskaan täällä puhetta :)

Hmmm... Onko muut huomanneet että hajuaisti olisi parantunut ihan hurjasti synnytyksen
jälkeen? Musta tuntuu että on ihan yliluonnollinen hajuaisti nykyään! [:D]

Ja jos joku muu kuin minä tai mies on pidellyt vauvaa, se haisee ihan "väärälle"....
Ihan kuin joku jäänne muinaisilta ajoilta, tulee ihan hurja suojelu vaisto päälle
kun vauva haisee vieraalta ihmiseltä, hormoonit sekoaa tai jotain,,,,,,   [8|]

mua kans ärsyttää kun ihmisillä on hajusteita ja sit ne pilaa vauvan ihanan tuoksun [:D]  Itsehän haisen vaan hielle ja miehen mukaan vauvalle, että ennyt sit tiiä onko sekää niin ihanaa [:D][:D]

Miten te ootte tota cuplatonia antannu vauvalle?
Ootteko antannu aina ennen syöttöä?
Mä aattelin sitä tolle meidän pojulle kokeilla, kun sillä tuntuu olevan noita mahavaivoja..
Siinä kyljessä on kyllä ohjeet mutta siinä sanotaan että nesteen kanssa ennen ruokailua, eli sekoitetaanko se maitoon?
Kyllä kuulostaa että oon ihan avuton taas.. [&o]

Mä oon antanu joka syötöllä ja suoraan suuhun. Tissiä heti perään! [:)] Yöllä varsinkin olisi hankalaa ruveta sekottelemaan maitoon ja syöttää lusikalla. Pullosta saa helposti annosteltua vauvan kielelle ne tipat ja syö ne tosi hyvin, ainakin meillä!

Tyhmä kysymys, mutta voiko vauva syödä liikaa?? Jos syö liikaa niin eikö silloin puklaa sitten ainakin "ylimääräiset" pois?
Tänään vaan mennyt meinaan yli 100ml enemmän kuin eilen tai muina päivinä [8|]

Nemiah: Mä olen ainakin ymmärtänyt et ei voi syödä liikaa. Mut kuiteskin olen sitä mieltä et pika teki sitä vauvana iltaisin ku tankkas ja tankaas ja sit jossain vaihees ne tulikin kaikki ylös. [:-]. Mut yleisesti mun tietääkseni vauvat ite tietää kuinka paljon syövät. Ruuan tarve mun mielestä saattaa vaihdella päivittäin.

Mä sain eilen vihdoin pumpattua maitoa pulloon: huimat 20ml... ajattelin, et annan sitä sit illalla, kun tulee se raivari päälle tissillä. No, annoin pullon suuhun, niin raivari kasvoi uusiin mittoihin.. eikä kelvannut pullo. Tissi kylläkin. Onneksi en hampaat irvessä pumpannut enempää, tuonkin saamiseen meni ikä ja terveys.. vaikka maitoa riittää kyllä Huldan imiessä. Hienoa, että ostin tuon pumpun.. ei kukaan tarvis? [;)]

Mä kans totesin että pumppaaminen ei oo mun juttu! Sattuu ja tulee maitoa todella hitaasti!!! Mielummin annan sitten korviketta (tai siis mies antaa) jos en ole imettämässä..

Nemiah, mulle neuvolan täti sanoi että voi hyvinkin vauva syödä "liikaa", kun/jos lohdukkeena
on tissillä lutkuttamassa, ja silloin tosiaan ylimäräiset pulauttaa ulos [:)]
Meillä tulee ainakin kovasti vatsan väänteitä jos syö liikaa/liian usein...

Voiko olla että lapseni on nähnyt nälkää osaksi ja siksi huutanut pari viikkoa [:o] Eilen tosiaan söi 120ml enemmän kuin normaalisti ja yöllä nukkui 7h putkeen [:D] Nyt päivän taas tankannut kolmen tunnin välein.. normaalisti söi 3-5h välein.

Tämä kuuluisi varmaan tonne koliikki-keskusteluun, mutta kun tuosta syömisestä juuri täällä nyt juttua niin:
Varasin juuri ajan vyöhyketerapiaan, täti neuvoi jo puhelimessa mitä voisi koittaa ja tehdä ennen sitä:
Eli kehotti tarkkailemaan omaa syömistä, että jos äiti ei ole saanut tarpeeksi rasvoja ja proteiinia päivän aikana/
illalla, maito mitä tuottaa on myös laihaa----> vauvalle ei tule kylläisyyden tunnetta--->ei uskalla nukahtaa tai
jos nukahtaa niin voi herätä pian nälkään ja huutaa sitä oloaan...

Nyt pitää mennä, tissiä tarvitaan taas, mutta ilmoittelen miten meni [:D]

Toi kuulostaa J..J hyvin järkeenkäypältä.

apua paljo tekstiä ku ei ole käyny pariin päivään. Ja nytkin vain toinen käsi vapaana.

Takaisin