Tänne kaikki ne tyhmääkintyhmemmät kysymykset!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja gazelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen neitin kanssa aika paljon kotonakin. Vähintään 1 1,5h vaunulenkki, josta yleensä soittelen kavereille tai vanhemmille. Sitten sisällä pötkötellään tytön kanssa sohvalla, katsellaan virikekortteja (Onni ja Ilona) tai äp-kirjaa (etusivulla naama), jolle tyttö mielellään juttelee.  Matolla viihtyy samoin, jos olen siinä vieressä. Jos on ihan pakko saada tehtyä jotain, niin leikkimatto telkkarin eteen ja telkkari auki  - tosin tätä yritän välttää kun ei voi olla kovin terveellistä?? Helpointa melkein itselle on jos menee johonkin kauppakeskukseen ja tyttö on vaunuissa/kaukalossa ja nukkuu, samalla saa itse tavattua kavereita. Meiltä on Hesaan julkisilla inhan pitkä matka (melkein tunti) niin en ole vielä uskaltautunut..

Nyt tyhmääkin tyhmempi kysymys:
Jos teetätte vauvastanne joulukorttikuvat niin mihin asentoon laitatte vauvan? Ku ei nyt vielä saa kovin istuttaakkaan ja kun itse en ainakaan halua kuvaan niin mikähän olis semmonen hyvä asento? Joko ootte miettiny? [:D]

Esikoinen, mulla on selvä visio tulevasta joulukortista. Eri asia saanko sitä ikinä toimimaan..
Eli tarkoitus olis laittaa vauva mahalleen kun se niin kivasti nostelee päätään (eikä siinä asennossa näy niitä kolmea leukaa [:D][:D][:D][:D]). Alustana toimii pari feikkiä lampaankarvamattoa ja päähän tonttulakki ja sellainen hämyisä valaistus. Niin yksinkertaista mutta saa nähdä mitä tapahtuu kun yritän toteuttaa tätä kuvaa joka on päässäni..

Heti ekaksi mönkään meni tää tonttulakki. Se mikä kaapissa oli ei näyttäny yhtää hyvältä vauvan päässä mut anoppi oli nähny jossain jotain vauvan tonttulakkeja ja luvannut ostaa sellaisen. Toivottavasti toimii niin voin jatkaa tätä joulukortin kuvausta. Onneksi vielä on aikaa.. [:)]

meillä on kans vähän samantyylinen visio kortista kuin tintsulla, paitsi ettei meillä ole taljaa ja yritetään saada meidän koirat vauvan viereen makaamaan [:)] saa nähdä kuinka onnistuu [:D]

Meillä meni kaikki kuvat, missä oli koirat mukana, niin persiilleen... [:(] Oli tosi vaikeaa, mulle mahdotonta, saada aikaan kuvakulma, missä jokainen oli sopusuhtainen.. koirat oli NIIN isoja (vaikka ovat pieniä) Huldan vieressä, että ei toiminut lainkaan. Idea olis ollut hyvä.. meillä Hulda oli sitterissä, jonka päällä oli meidän valkoinen päiväpeitto: ei näkynyt sieltä alta sitteriä. Sit ripoteltiin pipareita ympärille ja piparipurkki laitettiin "kaatuneeksi" yläpuolelle. Huldallahan oli se Elloksen piparipuku päällä. [:)] Koirat sit "himoitsemaan" niitä pipareita. No, himoitsihan ne ja saivatkin palat. [:D] Otettiin sit loppujen lopuksi kuva ilman koiria. Ihan hyvä siitä tuli, mutta jäi vähän harmittamaan ettei saatu koiria kuvaan.. ens vuonna sit, kun Hulda on isompi.

Mun toinen idea olis vaatinut pulkan ja tonttupuvun: koirat pulkan eteen "muka poroiksi" ja Hulda pulkkaan lampaantaljan päälle. [:D]

Laitoin ipanan lampaantaljalle ihan selälleen. Kokeiltiin myös mahallaan ja paras kuva tuli juuri sillä tavalla. Taidankin laittaa sen facebookin sivuille. Harmi vaan, että kuvassa näkyy peitto mytyssä kun kuvan piti olla vaan kokeilu :( Enkä osannut muokata kuvasta taustan rössyjä poies. Noh, pitänee leikellä sitten valmista kuvaa. Ai niin, ihan hyviä kuvia tuli myös kun laitoin ipanan sitteriin punaisen viltin päälle vähän pystympään asentoon. Tilasin varmaan 40 kuvaa ja osa niistä on erilaisia. Riittääpähän sitten valinnanvaraa.
Mielestäni valmiit joulukortit omalla kuvalla olivat ihan suoranaista ryöstöä, joten askartelen ne itse [;)]

Mirdellä oli huippuhyvä idea!

Mikä olis teillä sellainen kuume/lämpöraja, että antaisitte vauvalle lääkettä? Niklaksella on lämpöä ja mietin, että jos tuosta nousee niin missähän vaiheessa pitäis lääkitä...

Apua. Oli toinenkin kysymys, mutta unohdin sen täysin[:@]

Madie, minä varmaan antaisin lääkettä siinä 38,5C, mikäli vauva ei vaikuta kivuliaalta aiemmin. Vauvoillahan nousee kuume yleensä aika korkeaksi, joten tuo ei kauhean korkea vielä ole vaikka itse olisi jo aivan puoli kuollut.
Mulla nuorempi poika sai joskus kuumekouristuksia (oli silloin kyllä jo kuumetta yli 40C) ja ne oli sillon sen verran hurjan näköisiä etten uskalla enää antaa kuumeen nousta kauhean korkeaksi vaan mielummin lääkitsen "liian aikasin", silloin tosin kuume ei laskenut edes lääkkeellä.. Olipa taas sekava sepustus..

Meille neuvottiin et lääkettä ei saa antaa ilman lääkärin määräystä. AINA siis olis käytävä lääkärissä, jotta lääkäri vois poissulkea vakavat jutut pois. Ettei sit sillä lääkkeenannolla peitä oikeaa syytä kuumeeseen.

Minulle neuvolantäti sanoi 2kk rotarokotetta antaessa, että jos silloin lämpöä/kuumetta nostaa, saa antaa lääkettä kun syy on tiedossa (lämpöily oletettavasti johtuu rokotteesta). Muuten ehdottomasti lääkäriin.

Meille neuvolasta ohje, että alee 3kk vauvalla yli 38 kuume on AINA syy  mennä lääkäriin..

onko joku rekisteröinyt viime aikoina libero pisteitä?? Sivuilla on nyt ohje että viivakoodin alla olevat
5 nroa, mutta ei toimi mulla - eikä toimi libero club koodikaan joka siis aiemmin oli se mikä sinne laitettiin..
ootteko saanut pelittämään?[&:]

Mistähän vois saada toisen hymynaaman? Haluaisin lähettää sen siskolle kun saa ulkomailla vauvan [:D] En muistanu edellisessä neuvolassa pyytää uutta ja nyt tahtoisin laittaa paketin menemään ennen seuraavaa neuvolaa. Koitin bonan nettisivuja, mutta en löytäny... todella tärkeä kysymys [:D]

Mä yritin etsiä kanssa toista, mutten löytänyt mistään. Marssin sitten tuon neuvolasta saadun kanssa kopiofirmaan ja otatin pari väkikopsua.

ALKUPERÄINEN: asali

onko joku rekisteröinyt viime aikoina libero pisteitä?? Sivuilla on nyt ohje että viivakoodin alla olevat
5 nroa, mutta ei toimi mulla - eikä toimi libero club koodikaan joka siis aiemmin oli se mikä sinne laitettiin..

eilen viimeks rekisteröin vaippa paketin ja hyvin perusklubi koodilla meni.

ALKUPERÄINEN: asali

Ethän vahingossa vaan ottanut sitä libero-vauvanhoitotuotteiden rekisteröintiä? se on vaippojen rekisteröinnin alla ja just noi 5 numeroa viivakoodista. Vaipat toimii mulla ainakin ihan normaalisti vanhoilla koodeilla[:)]

kiitos madie.. Todnäköisesti just oon noin sählänny... Kiitoos... Arvasin että mulla viiraa päässä...

Liberoista puheen ollen, käytin aiemmin Pamperseja ja kun kyllästyin niiden aiheuttamiin hajuihin (tai siis siihen että ku pienikin pissa oli vaipassa niin haju oli niin ällö!) siirryin Liberoon.. Nyt on pari pakettia käytetty Liberoita ja viimesin paketti minkä ostin niin olikin ihan erilainen sisällöltään ku edelliset. Tai siis ne aiemmat vaipat oli kuviollisia, joku pupu siinä ja oranssia väriä ja takana teksti "slow down". Nyt nuo vaipat oli sitte täysin valkoisia, siis ei mitään tekstiä eikä mitään kuvioita?! kolmoskoon vaipat käytössä ja tuntuu jotenkin että ois pienempiä mitä se edellisen paketin sisältö? Onko tuo joku maanantai-erä vai onko ne liberot normaalisti täysin valkosia? Ehkä pitää tehä liberolle joku reklamaatio (siinä toivossa että ne laittaa meille hirveesti kaikkea hyvityssälää [;)] ) Mies jo ehdotteli että laittaa viestiä et "meidän vauva ei enää suostu kakkaamaan/pissaamaan kun ei oo vaipassa kuvioita, tai että kehitys hidastuu kun poika vaan olla möllöttää paikallaan ku vaipassa ei olekaan kivoja pupuja [:D]"

heh pitu! Meillä kaikki liberot ollut pupullisia,
Mutta en tiedä voiko olla kauppakohtaista kun itse ostan aina prismasta tai cittarista ku ne on lähimpänä...

Ei ole tullu mulle ainakaan vastaan Liberoja ilman kuvia. Aika kummalliselta kuulostaa. Aina niissä on mun mielestä kuvat olleet.

Toi on suurin syy miks mä en käytä pamppersseja ollenkaan. Ne haisee[:'(].

Takaisin