Tänään harmitti..

Tai huimaus voi johtua myös jumissa olevasta niskasta/selästä ja edellä mainittujen yhdistelmästä niin kuin mulla. Eli Hb laskenu 50 pykälää, verenpaineet 30 pykälää ja sen lisäksi meni niska jumiin niin välillä on olo kuin promillen humalassa kun huimaa ja humisee ja silmissä pyörii. Välillä kun menee oikein pahaksi niin aiheuttaa monen tunnin oksentelun. Onneksi nyt on helpottanut kun lisärauta käytössä ja käyn fysioterapiassa hoidattamassa selkääni. Verenpaineille nyt ei mitään mahda.
Jossain oppaassa luki myös että raskauden tietyissä vaiheissa veri ja nestetasapaino muuttuu (alussa ja joskus keskivaiheen jälkeen) eli lisääntyy reilusti jolloin seurauksena voi olla huimausta eli kokeilkaa myös juomisen lisäämistä.

Juuu näiden paineiden kanssa taistelleena voin sanoo et matalista paineista voi johtua huimaus..

Sitä mä tänne tulinki valittaa, et tänään veti taas tunniks sänkyyn ku paineet tippu 60/30.. Ku pääsin asioille ni tippu sitte ajaessakin tulomatkalla, onneks pääsin pysähtymään heti.. Nyt TAAS tippuu paineet. En enää kestä tätä!

Sugarplum Sprite: kiitos! kiitos viestistäsi! olenkin tuon jälkeen useamman hoitajan kanssa jutellut asiasta noutaessa lapsia tarhasta. ja samaa ovat sanoneet. tuonakin päivänä tiesin et päivä on varmasti sujunut siellä hyvin mt silti aina pieni piru tuolla takaraivossa nakuttaa että kun jätit sen huutavana sinne! mt onneks se on vaan se paholainen :) tyttö juoksi vastaan niinku mitään ei olis tapahtunu et äitiiii :) ja niinkin oli sit alkanut hetken päästä leikkimään kun olin lähtenyt. Eilen hoitaja kyseli et miten haluaisin heidän toimivan ko tilanteessa jos tulee uudelleen. kun ymmärrettävästi joutuvat miettimään et mennäkkö vaan hakemaan lapsi (mekin oltiin kuraeteisessä ja muut lapset jo aamupiirilla aikuisten kanssa) vai antaako vanhemman hetken rauhoittelevan. toki eron pitkittäminenkin pahentaa tilannetta..sekä vanhemman että lapsen puolella. Kehotti tuomaan vaan rohkeasti lapsen heille, että pääsee ite töihin tms ajoissa, jos eivät tule hakemaan sitä.

huimauksesta: mulla johtunut alkaisesta paineesta ( yläpaine laskee 100-110, alkaa huimaamaan) ja nyt hB:n lasku kanssa aiheuttanut. SEkä jumit hartioissa! hitsi ku noita käsitöitä on niin kiva vauvalle tehä mt ku noi hartiat menee jumiin eikä malta lopettaa työtä kesken :P

En muista missä ketjussa oli puhetta joskus, että mies pettää unessa.. Mulla se on kans pyöriny unissa, mutta tänä viikonloppuna myös todellisuudessa.. Mies ei itse myönnä, mutta nainen kenen luona oli yönsä viettänyt, laittoi minulle viestin asiasta.. Tämmöset harmituksen aiheet täällä, nyt mietin vain kokoajan miten jatkaa tästä eteenpäin :-(

En muista missä ketjussa oli puhetta joskus, että mies pettää unessa.. Mulla se on kans pyöriny unissa, mutta tänä viikonloppuna myös todellisuudessa.. Mies ei itse myönnä, mutta nainen kenen luona oli yönsä viettänyt, laittoi minulle viestin asiasta.. Tämmöset harmituksen aiheet täällä, nyt mietin vain kokoajan miten jatkaa tästä eteenpäin :-(
Voi vi**u mikä tyyppi! Uskon, että kaikki asiat saa kuntoon, jos halua ja tahtoa molemmin puolin riittää. Rehellisyyttä ennen kaikkea! Tuommosta on silti varmasti vaikea unohtaa ja luottoa palauttaa. Toivottavasti mieheltäsi ei tule sontaselityksiä sarjassamme "vähän sekoilin, kun perhekin kasvaa". Silloin nimenomaan ei pitäis olla tarvetta tai halua. Murr :/

En olis toivonut kenelläkään täällä kaiken tunnemylläkän keskellä vielä tuota! Omalla kohdallani tuntuu välillä hormonieni kanssa, että maailma romahtaa pelkästä arjen aikataulujen muutoksesta.

Sinä oot varmasti viiviva vahva, etkä ole yksin: sulla on vauva mahassa! <3 toisin kuin miehelläsi.... Toivottavasti kaikki järjestyy!

Haleja :)

No täällähän ei mitään selityksiä edes kuulunut mieheltä eilen kun kotiin tulin, väittää vaan olleensa baari-illan jälkeen kotona yksin nukkumassa. Sanoin kyllä että helpommalla tässä päästäisiin, kun myöntäis vaan mitä on tehnyt, koska en aio häntä jättää, koska rakastan häntä ja haluan että meistä tulee pian oikea perhe. Mulle riittäis että puhumalla saatais asia selväksi nyt, ja saisin luottamuksenkin paremmin kasvamaan, kun hän myöntäisi asian.. Nyt alkoi vähän naurattaa tää tilanne, koska mulla on halut ollu koko raskauden ihan miinuksella, mutta tämä aamu on ollut ihan toista luokkaa.. :D mistä lie johtuu...

Suuret sympatiat viivivalle. :( Aiempi mieheni olis hyvin voinut tehdä samanmoisia temppuja ja selitellyt itsensä ulos ties mistä pälkähästä. Nykyinen mies ei pettäisi missään olosuhteissa (enkä minä häntä) - ollaan tunnettu niin monta vuotta, että pistän pääni pantiksi asiasta. Nyt mietin, että miten ihmeessä katselin aiemman miehen touhuja niinkin kauan. :(

Toivottavasti saatte asiat järjestettyä parhain päin!

Voimia kamalaan tilanteeseen <3 Kyllähän tässä ite kelläkin mieltä painaa lähteekö ukko litomaan näiden hormonien, läskin ja vaivojen keskeltä.

voi viiviva <3
itse painin kanssa miehen uskottomuuden takia samantapaisten asioiden vuoksi reilu vuosi sitten. "Mitään muuta" ei ollut tapahtunut kuin miehen puolelta ehottelua murkkuiän eksälleen, koska nais-osapuoli ei ollut alkanut millekkään koska tiesi miehelläni olevan perhe ja vaimo. Itse annoin anteeksi (en tiedä mitä olisin tehnyt jos konkreettisesti olisi jotain tapahtunut), mutta luottamus on tosissaan pitänyt rakentaa uudelleen eikä sitä ihan kokonaan varmaan enää ehjäksi saa. Mutta sen verta ainakin että nykyään se ei tule joka asiasta mieleen ja romahduta niin paljon joka kerta kuin esim vuosi sitten tai edes puolivuotta sitten. MIehellä oli tooosi rankkaa aikaa sillon; työ, lapsuus, sukulaiset; niin paljon isoja asioita joita ei voi ihmismieli käsittää niin nyt jaksaa ehkä HIEMAN ymmärtää, miksi hän käyttäytyi silloin noin, mutta en siltikään hyväksy asiaa varmasti koskaan!
Tsemppiä tosi paljon! Keskustelemalla mekin lopulta päästiin samalle levelille vaikka aikaa se vei! vieläkin keskustellaan siitä välillä, minun aloitteesta mikä joskus ärsyttää mt näillä mennään.
Ja muista ettette ole ainoita joilla ei seksiä harrastella raskausaikana.. minä laitoin jalat ristiin jokin aika sitten kun niin kipeä alapää eikä miehestä tunnu miltään kun on osasto ku messuhalli :'D säälittää kyllä tuo mies mt ku ei voi mitään just nyt!

viiviva, ihan kamala juttu! :sad001 Mietin ihan samaa kuin mitä joku tossa ylhäällä sanoi, että kaikkien näiden tunteiden keskelle ei todellakaan kaipaa tollasta. Tsemppiä kovasti, kaikki varmasti järjestyy kuitenkin parhain päin lopulta! :Heartred

Viiviva, sanoikko miehelles siitä, että sait viestiä aiheesta ja tunnetko/tiedätkö kuin hyvin sen joka sen viestin laitto? Tämän kaupungin tuntien niin aina välttämättä ilman selvittämistä kannata kaikkea uskoa, ihan omakohtasesta kokemuksesta ko kuunnellu mitä kaikkea mieki "olen tehny" :D Ja ainaki ennen miehelläs toimi liianki hyvin muisti baari illan jälkeen. Kannattaa selvittää kenen kans on ollu liikkellä, mahollisesti kysellä niiltä yms ja toki siltä viestin laittajalta samoten mahollisimman tarkkaan kaivaa tiedot, niin saat kaikkein parhaiten selville.

mh- en tunne viestin laittajaa, mutta uskon silti häntä. Oonki kyselly jo kaikki maholliset, ja tiiän kenen poikien kans on iltaa viettäny lauantaina.. ja meillä pn ennenki oltu vähän samanlaisessa tilanteessa, tai no en voi pettämiseksi sitä sanoa, mutta silti, vaikka pahalta tuntuu sanoakin, niin uskon että mieheni on tehnyt niinkuin mulle nyt on kerrottu. Kyllä se eilen jo anteeksikin pyyteli.. tuli varmaan tosi sekava teksti ku unissaan kirjottelin :D ja muuten, tunnetko/tiiätkö mieheni sit jostain, ku sanoit että sillä on ainaki ennen toiminu liianki hyvin muisti? :-D

Hahah voi ei, pienet on piirit :'D ... saanko kysyä et mikä sun exän etunimi on? :-D

Kyllä sie sen tunnet tai ainaki tiiät :D Mutta et sie sitä henkilöä osaa mitenkään minuun yhistää, vaikka nimen tietäisit. Sen kans ei koskaan se yhessä olo ollu mitenkään ns. virallista ja harva siittä pahemmin ees mitään tiesi tai tietää vieläkään, vaikkakin edelleen sen ihmisen kans tulee oltua tekemisissä, mutta kuten jo aiemmin sanottu niin täällä kaikki tuntee kaikki, tai vähintään on tutun tuttu :D

Täällä iski pari päivää sitten jonkin sortin mahatauti :depressed: Ei sitten mikään pysyny sisällä ja vessassa saa ravata kokoajan (siis kun muutenkin jo ennestään sai juosta pissillä vähän väliä, mut se onkin ihan kiva "vaiva" verrattuna tähän.)
Koko maha oli myös kipeänä, joten soitin päivystykseen ja siellä sanoivat että jos jatkuu enemän kuin 48h, niin pitää mennä näytille, koska kuulema jos viimeisellä kolmanneksella iskee kunnon ripuli niin siitä voi saada nestehukkaa mikä taas voi käynnistää ennenaikaisen synnytyksen :woot:
Mutta nyt pari päivää kestäneenä, olot on jo huomattavasti paremmat, ja koska ei mua huimaa eikä supistele, niin ei kuulema pitäis olla huolta. Epäilivät että oli vaan joku ruokamyrkytys..
Nii ja koska vauva on kyllä antanut kuulua itsestään (muuten paitsi ekana päivänä ei liikkunut miltein yhtään, mistä tietty itselle huoli iski enemän kuin omasta voinnista) niin ei vauvallakaan pitäis mitään hätää olla :Heartpink eiköhän tää tästä oo suunta muuta kuin parempaan päin

Takaisin