Oltiin ruokakaupassa ja esikoinen oli livistämässä karkuun. Minä sitten lähdin juoksemaan perään, en tiedä mitä siinä tapahtui, mutta seuraavassa sekunnissa makaan naamaltani lattiassa ja ensimmäinen ajatus mikä tulee mieleen kyynelten saattelemana on: mä kaaduin mahan ja vauvan päälle!!
Mies tuli äkkiä auttaan ylös ja esikoinenkin kipitti nurkan takaa kattomaan että mitä se äiti itkee.
Samalla käytävällä ollut mies ja lapsi hälytti henkilökuntaa paikalle jotka halusivat soittaa ambulanssin. Mua ei varsinaisesti hirveesti sattunut koska vaistomainen reaktio oli kädet edellä, mutta mä tunsin kuinka rintakehä ja eteenkin yläosa mahasta iskeytyi lattiaan. Käsissä siis vaan vähän naarmuja. Me päätettiin lähteä itse sairaalaan eikä ambulanssia siis tilattu, oltiin nimittäin ihan 10min päässä sieltä.
Sinne kun päästiin niin laitteisiin kiinni, vähintään 4h vauvan sydänäänien tarkkailua, ja ettei synnytys käynnisty.
Katsottiin että vauva ok, onneksi jo kääntyneenä alaspäin ja oli ainakin sillä hetkellä selkäranka mun selkärankaa vasten, joten kaatumis hetkellä oli mitä luultavimmin suojassa ihan kunnolla mun sisällä
siellä se köllötti ja sydänfilmi näytti ihan hyvälle kokoajan.
Päästiin onneksi vielä kotiin yöksi, vaikka ite en kyllä meinaa saada unta. Sain listan mitä kaikkea pitää nyt tarkkailla kuten; alkavia supistuksia, kaiken näköistä vuotoa, jos tulee yhtäkkiä huono olo, vauvan liikkeitä (vähintään 10 liikettä / 2h sisällä), jos mitään näistä niin äkkiä takas synnärille.
Mulla vielä ylävatsassa tuntuu vähän ikävältä, just silleen että on saanut tällin, mutta pääasia että vauva näyttäisi olevan ihan okei
Niin ja sairaalassa sanoivat että oli hyvä kun tultiin tsekkaamaan samantien, koska jos mahan päälle kaatuu tai se saa muuten vaan tällin, se voi puhkaista lapsivedet ja synnytys alkaa ennen aikaisesti.
Huhhuh, en vielläkään tajua miten edes kaaduin tai kompastuin, mutta onneksi oli onni onnettomuudessa ja enkeleitä matkassa meille molemmille