Frozenflower, ei tässä oo kyse mistään matkustuksen hankaluudesta ees, koska tarjoutuivat hakemaan meidät (=ajamaan yhteensä 1000 km muuten vaan). Osaltaan vaikuttaa perinne, osaltaan auttamisenhalu, mutta eniten ehkä se, että miehen äiti tykkää järjestää ja haluaa kaiken olevan tietynlaista. Ja mä tiedän, että mun pitäs olla kiitollinen, mutta tuntuu siltä, että haluaa "kaapata" juhlat, koska ei vaan luota meidän osaavan järjestää mitään, kun muutenkin koko odotusaika on ollut melkoista kritisointia...
Aluksi, kun kerrottiin vauvauutinen, niin eka kommentti oli, että he ois luullu, että me opiskellaan loppuun ensin. Onnitteli sit kyllä myös, mutta vähän latisti fiilistä. Hankittiin käytetyt vaunut, niin ihan oli haistavinaan hometta niistä. Ostettiin tilanpuutteen takia hoitotaso pinnasängyn päälle, niin se on epäkäytännöllistä ja sänkykin hankala pedata. Kestovaipoista mies ei edes uskaltanut kertoa... Niin ja meidän valitsemat kummitkin on kuulemma ihan väärät.
Nyt näissä ristiäisissä ongelma ois se, että kirkon jälkeen oltaisiin meillä, seurakuntasalissa, työväentalon kahviossa tai talon kerhohuoneella, miehen äiti ei pitänyt tästä, koska "ei mielellään juhlisi jumppasalissa". Mies vieläpä kertoi meidän harkitsevan kertakäyttöastioita, mikä nyt oli ihan viimeinen virhe. Ja hirvee homma kuulemma tehdä tarjoilut (joihin kyllä saan apua) ja ostaa kaikki jaja... Niin, ihan kuin me ei osattaisi itse arvioida näitä ollenkaan.
Tää on kuitenkin jo viides vuosi miehen kanssa yhdessä, luulisi siis jo mun tottuneen tuohon anopin kanaemoiluun. Mutta joskus vaan ottaa niin päähän, vaikka tosi kiltti ja mukava tuo miehen äiti muuten on.