Tänään harmitti..

Me ollaan aika paljonkin liikkeellä, mulla on käynyt hyvä tuuri kun pari hyvää ystävää on äitiyslomilla samaan aikaan. Mutta valitettavasti se pelkkä kaverille kahvittelemaan ajelu ei karista niitä kiloja... :oops: Eikä kaupassa käynti.

Ärsyttää mies taas vaihteeksi.
Annoin eilen pojalle Panadolia, kun hammas vaivasi ihan selvästi. Annettu nyt siis 2 kertaa yhteensä. Mies alkoi sitten valittamaan, että vauvalle ei sitten saa jatkossa antaa joka hampaaseen lääkettä. Mitään perusteitahan sillä ei ollut. Ei vaan itsekään käytä lääkkeitä. Oma mielipiteensä oli, että on vauvalle vahingollisempaa antaa panadolia kuin antaa kärsiä kivusta.
Mun mielestä asia on päinvastoin. Tietysti annetaan lääkettä ohjeen mukaan, kun siihen on tarvetta!
Ärsyttää nämä mielipide-erot! Ja kukahan sen kipuisen lapsen itkut saisi sitten kuunnella ja hoitaa?!

Kipu lisää elimistön stressiä. Vauvaa lääkitään oireen mukaisesti ohjeiden mukaan. Turhaan ei tietenkään lääkitä, mutta en tajua kuka EI lapsen kipuun antaisi lääkettä. o_O

No, niinpä!
Kai me taas väitellään asiasta seuraavan hampaan kohdalla... Täytyy huomenna kysyä vielä neuvolalääkärin mielipide, mies uskoo ehkä sitten paremmin.

Meillä mies on aina ollut innokkaampi antaan lääkettä. Itse odotan omankin kivun ja säryn kanssa aina liian pitkään ennen lääkkeen ottoa. Olen onneksi tajunnut, että näille pienille kyllä kannattaa antaa mieluummin ennemmin kuin myöhemmin sitä lääkettä. :)

Oon kuumeessa ja olo sen mukainen, vauva ei nuku ja mies ei kotona, mahtava yhdistelmä!

Sama täällä, sillä erotuksella, että mies on kotona mutta hänkin on kipeä. Lisäksi vauvalla on flunssan oireita (yskii ja köhii). Ei ole herkkua ei.

Alkaa jo ärsyttämään kohta pari viikkoa kestänyt vaihe, kun isi ei kelpaa tytölle ollenkaan. Leikkiminen isin kanssa on niin kauan kivaa, kun äiti on näkyvissä. Nukuttajaksi kelpaa vain äiti ja noh..lähinnä kaikessa kelpaa vain äiti. Kaikki menee kuiten hyvin, jos isi on kaksin tytön kanssa kotona. En nyt valita siitä, että vauva mun seurasta nauttii, mutta joskus olis edes hetki kiva saada hetken rauhaa vauva hereillä ollessaankin. Muutamana iltana on mennyt vasta 22 jälkeen nukkumaan eli kaikki omat jutut pitää ajottaa sitten iltaan..

Täällä kans Leevi kipeenä ja minä kipeenä. :S Leevillä "onneks vaan" yskä ja nenä tukossa, mulla yskä, nuha ja kuume. No, onneks mulla pahempana ku pikkusella. Mies onneks vielä terveenä..

Alkaa jo ärsyttämään kohta pari viikkoa kestänyt vaihe, kun isi ei kelpaa tytölle ollenkaan. Leikkiminen isin kanssa on niin kauan kivaa, kun äiti on näkyvissä. Nukuttajaksi kelpaa vain äiti ja noh..lähinnä kaikessa kelpaa vain äiti. Kaikki menee kuiten hyvin, jos isi on kaksin tytön kanssa kotona. En nyt valita siitä, että vauva mun seurasta nauttii, mutta joskus olis edes hetki kiva saada hetken rauhaa vauva hereillä ollessaankin. Muutamana iltana on mennyt vasta 22 jälkeen nukkumaan eli kaikki omat jutut pitää ajottaa sitten iltaan..
Meillä ei onneksi ole ihan noin paha tilanne. Meilläkin siis poika olisi mieluiten aina minun kanssa. Jos hän on isin kanssa kun minä menen esim suihkuun tai laittamaan ruokaa, heti kun kuulee minun ääneni niin alkaa kitinä. Ja siis isin mielestä silloin on AINA nälkä. Siis vaikka edellisestä syötöstä olisi vartti... Oman hankaluutensa siihen vielä tekee se, että myös esikoinen on "äitin poika". Eli väsyneenä, kipeenä, kun sattuu yms. yleensä vain äiti kelpaa. Koita siinä sitten tehdä mitään kun on molemmat sylissä... Vaikka siis ihania ja rakkaita ovat! Joskus vaan täytyy saada hommia tehtyä...

Meillä taas poika viihtyis nyt koko ajan tissillä ja mulla on parina päivänä viikossa (välissä myös viikkoja kun ei oo mitään) ollu koulua sellanen 1,5h pätkä johon matkat päälle nii oon poissa kotoa sellaset 2h max. Syötän just ennen ku lähden ja maitoa on pakkasessa mut sit isän kanssa pullo ei kelpaakaan (aiemmin kokeiltiin niin kelpas mut olin kyl ite vieressä..) ja sit saan tunnin päästä viestiä että täällä huudetaan taas täyttä kurkkua ja mikään ei auta :sorry: ruiskulla oli viimeks saanu vähän maitoa menemään ja poika oli kuulemma ollut tyytyväinen hetken. Kun kysyin paljonko oli antanut niin kuulemma 1,5 ruiskullista jonka jälkeen selvis sen tarkoittavan n. 12ml.. No ei ihme, ettei pitäny nälkää kovin kauaa! :inpain: Olin kyllä ohjeistanut ml/h mut ei ilmeisesti ollu menny ihan perille asti..
Mut vaikka siis ehkä toi ruokkiminen ruiskulla onnistuiskin nii nyt mulla on tosi huono omatunto lähteä koululle, vaikka toisaalta mielelläni otan sen verran omaa aikaa, sitä kun mulla ei yleensä ole sitten muuten ollenkaan jos ei päikkäripätkiä lasketa..

Meillä kokeiltiin kans ruiskua, mut ei tullut mitään. Nokkamukista sai kaadettua huutavan lapsen kurkkuun niin, että nielaisi ja pysyi sen verran tyytyväisenä, että ehdin kans luennolta kotiin. Mutta pulloa ei syö edelleenkään, että mulle poissaoloaika tällä hetkellä on maksimissaan 3h, ehkä lähempänä 2,5h. Jos unet osuvat sopivasti, toi 3h onnistuu, muuten ei.

Meilläkään ei huolita pulloa, joten oma aika on hyvin kortilla.

Ehkä toi äidin suosiminen kuuluu tähän vaiheeseen. ;) Meilläkin vauva on isän kanssa kahdestaan tyytyväinen, mut jos mä erehdyn vaikka puhumaan toisessa huoneessa, niin kitinä alkaa heti.

Meillä onneks viihdytään isän kanssa vielä tosi hyvin, esim. tänään olivat kahdestaan muskarissa ja isä voi tehdä iltanukutuksia ja aamuyön uudelleennukutuksia ongelmitta vielä. Myös iltakylvyt ovat isän ja tyttären juttuja, en puutu siihen. Saa nähdä, koska meininki muuttuu ja meikäläistä kaivataan enemmän.

Täällä ei isä osallistu oikeen mitenkään mihinkään :( :confused: se harmitti tänään ja joka päivä. Ehkä semmonen 10min päivässä ottaa aikaa vauvan kanssa ja jos käydään yhessä kaupassa nii pitää kantorepussa. Mut muuten...

Täällä ei isä osallistu oikeen mitenkään mihinkään :( :confused: se harmitti tänään ja joka päivä. Ehkä semmonen 10min päivässä ottaa aikaa vauvan kanssa ja jos käydään yhessä kaupassa nii pitää kantorepussa. Mut muuten...
Voi ei, onpa tosi kurjaa! :( Saako kysyä, miksei osallistu, kokeeko vauvanhoidon vaikeaksi tmv?

Meillä mies kyllä haluais osallistua enemmän ja on aiemmin osallistunutki. Miestä harmittaa myös tää tilanne kauheasti, kun haluais enemmän osallistua. Tänään lähtivät kaksin kauppaan, että sain olla kotona rauhassa..toivotaan nyt että tämä on vain tälläinen hetkellinen vaihe, joka menee ajan kanssa ohi.

Voi ei, onpa tosi kurjaa! :( Saako kysyä, miksei osallistu, kokeeko vauvanhoidon vaikeaksi tmv?
Kokee sen vaikeeksi siinä mielessä että heti jos vähänkin tulee surunaamaa lapselta nii "se haluu tissiä" + omat tekemiset kiinnostaa just nyt enemmän.. Kuulemma hänen aika on sit kun lapsi kasvaa. :confused:
En silti viitti tapella asiasta kun selkeesti ei oo nyt valmis tekemään enempää.

Takaisin