Tänään harmitti..

Meidän vauvelilla on nyt eka flunssa...ja koko perhe samalla kipeenä myös. Onneks ite en oo niin kipee ettei jaksais pientä hoitaa. Mutta on se pikkuinen niin poloinen kun nenä on tukossa tai vuotaa ja yskittää. Viime yö meni onneksi jo melko hyvin että toivottavasti tää on tästä paranemaan päin (ma yönä alkoi).
 
Koko päivän harmittanut kun tietää et huomenna 2h ajomatka ja poika vaan itkee ja huutaa autossa. Silti ois kotiin päästävä, kun täältä ei mee suoraa junayhteyttä kuopioon. Ja poika nukkuu vaan 20min pätkiä.
 
Voi ei, toi on niin kamalaa... Ja autossa kun ei voi oikein muuta tehdä kuin kuunnella huutoa... :sad001
 
Huhu, kotiin selvitty.. ensin nukkui 30min, sitten huusi 40min.. no näppäränä sit sain venytettyä itseni kera tissieni pojalle suuhun. Siinä 45min oltuani aika epäargonomisessa asennossa, poika nukahti ja nukku lopun matkaa. :D
 
Huhu, kotiin selvitty.. ensin nukkui 30min, sitten huusi 40min.. no näppäränä sit sain venytettyä itseni kera tissieni pojalle suuhun. Siinä 45min oltuani aika epäargonomisessa asennossa, poika nukahti ja nukku lopun matkaa. :D

Mä oon kans harrastanu joskus tota :D ja miehelle tehty hyvin selväks sillon ajaa tasasesti ja hiljaa jos on töyssyjä, kun muuten ei oo vaimolla kohta enää ehjiä kylkiluita :D

Meillä automatkat ei onneks enää oo ollu niin pahoja, mut riippuu kyllä edelleen vähän päivästä, kuinka helposti ne menee. Meilläkin tulee parin tunnin ajoja kuitenkin aina vähintään kerran parissa kuukaudessa ees taas (ei välttämättä samana päivänä molempia matkoja).
 
Itte kipiänä ja poika kans. Rupeaa jo suomeksi sanottuna vituttamaan ihan kunnolla. Pojan 6kk aikana äiti on popsinu 3 lääkekuuria ( 2rintatulehdukseen ja yhden heuhkoputken tulehduksen) ja kaksi kortisoonikuuria,(astmaan) joista toinen parasta--aikaa päällä....Väsynyt. Ja kun imettää niin poika saa osansa kaikesta.
 
Tänään tyttö tippui ekaa kertaa sängystä lattialle. :sad015 Itku tuli kyllä tytöllä ja äitillä..siinä sitten kädet täristen rauhottelin tyttöä. Kyllä voi olla niin paska äiti-fiilis. Laitoin siis tytön meidän sänkyyn ihan niinkuin aina ennenki päikkäreille. Tein tyynyistä ja peitoista muurin tytölle esteeksi ja jätin nukkuvan tytön sänkyyn siksi aikaa kun kävin vessassa..tarkoitus oli siis mennä tytön kanssa päikkäreille ja sen takia laitankin aina ekoille päikkäreille meidän sänkyyn. Just kun lähin vessasta makkariin kuului kolahdus ja alkoi lohduton itku. Onneksi tyttö kuitenkin rauhottui yllättävän nopeasti ja äidin traumat ja tytön otsan kuhmu tais jäädä ainoaksi muistoksi tästä hässäkästä. Soitin vielä neuvolaan ja sieltä sanottiin, että seuraile vain. Tyttö alkoi kuitenkin heti tapahtuneen jälkeen naureskelemaan, juttelemaan ja touhuamaan, kun ei enää päikkärit kiinnostanut. Yöllä nyt ajattelin pari kertaa herätellä ja kattoa reagoiko. Onneksi oli mukava neuvolatäti..rauhoitteli mua vaan ja oli, että näitä sattuu ja siis kuuleman yllättävän paljon. Vauvat on yllättävän kestävää tekoa, joten eivät ihan pienimmästä mene rikki. Silti kyllä tuo huono äiti-fiilis on kalvanut mieltä koko päivän.. :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Juu onneksi ovat kestävää tekoa. Odotavaan kun tulee se vaihe että huvikseen kopsutetaan päätä seinään tai lattiaan. Nää on niin nopeita ja liukkaita että turha tuntea huonoo omaa tuntoo kun jo siinä ajassa kun katsahtaa kelloa niin toinen on jo matkalla jonnekkin. Ei näiltä pysty välttyyn paitsi kietomalla lapsi kuplamuoviin :wink
 
Selkä venähti! :sad001
Alkaa tuo 11kg poitsun kantaminen käydä raskaaksi. Viime päivinä ollut oikea sylivauva, kun hampaiden tulo kiukuttaa. Syötin poikaa pöydän ääressä ja käännyin toiseen suuntaa, siitä en sitten kääntynytkään enää takaisin. Onneksi poika viihtyi syöttötuolissa hetken, niin sain itseni ylös, ja lopulta pojankin pois tuolista. Yhtään en voi kiertää selkää, pojan nostaminenkin sattuu niin, ettei henki kulje. Miehellä tietty pitkä päivä tänään. Menispä pian ohi.
 
Voi kökkö! Selkä edelleen kipeä, eli tänään oli tarkoituskin viettää ihan kotipäivä. Muistinpa vaan juuri, että meillä oli tälle päivälle neuvolan rokotusaika! Eilen vielä jossain kohtaa mietin, että pitää perua, mutta se sitten unohtui. :sad001
Tuleekohan tuosta unohduksesta jotain seuraamuksia? Joku maksu tai muuta? Voi vitsit, että harmittaa! Olen yleensä tosi tarkka ja täsmällinen näissä jutuissa. :sad001
 
Onneli84, ei ole omakohtaista kokemusta, mutta joku pelotteli, et tekevät lastensuojeluilmoituksen, jos jättää tuomatta lapsen neuvolaan. Tosin en jaksa uskoa, että se olisi yhdestä kerrasta kiinni. :D
 
Onneli84, ei ole omakohtaista kokemusta, mutta joku pelotteli, et tekevät lastensuojeluilmoituksen, jos jättää tuomatta lapsen neuvolaan. Tosin en jaksa uskoa, että se olisi yhdestä kerrasta kiinni. :D

Ei varmasti ole yhdestä eikä kahdesta kerrasta kiinni, jos ei sitten jostain muusta syystä satu olemaan erityisessä syynissä. :)
 
No, joo. En usko lasuun. Ei ole koskaan aiemmin unohtunut eikä pitäisi olla mitään huolestuttavaa. Lisäksi oli vielä itse varaamani aika ylimääräiseen influenssarokotukseen.
Varasin jo netistä uuden ajan maanantaille. Vähän kyllä nolottaa mennä.
 
No, joo. En usko lasuun. Ei ole koskaan aiemmin unohtunut eikä pitäisi olla mitään huolestuttavaa. Lisäksi oli vielä itse varaamani aika ylimääräiseen influenssarokotukseen.
Varasin jo netistä uuden ajan maanantaille. Vähän kyllä nolottaa mennä.

Mieki kerran unohin kokonaan neuvolan. Tais olla 4kk neuvola. Muistin et olis ollu vasta seuraavalla viikolla. Neuvolatäti soitti klo 13 (aika olis ollu jo 10) että "hei teillä olis ollu neuvola tänään, millon pääsisitte seuraavan kerran" :-)
 
Vanha tuttu paniikkihäiriö ja masennus tuntuu nostavan päätään. Pari viikkoa ollut yhtä itkua ja kiukkua. Tiedän kyllä, että tähän auttaa se aiemmin käytössä ollut lääke, mutta mitä tekisin tuon vähäisen imetyksen kanssa.
Lääkkeen lopetin tammikuussa ja kaikki meni silloin ihan hyvin. Alkuviikot pojan kanssa oli rankkoja, mutta sitten helpotti. Nyt varmasti syksy ja koko ajan vähenevät äitihormonit varmaan saavat vanhat oireet esiin.
Toisaalta en haluaisi enää lääkkeitä, mutta en minä oma itseni ole näinkään. :sad001 Olo on kuin olis pms-oireita viikkokaupalla. Menkat kyllä oli ja meni, ei vaikutusta olotilaan.
Soitan tänään lääkäriaikaa. Saa nähdä kuinka pitkälle menee.
 
Tsemppiä Onneli84! Kannattaa mennäkin lääkärille, jos tuntuu yhtään siltä. Minullakin oli vaikeaa tuossa jokin aika sitten, mutta nyt on lääkkeet lähteneet auttamaan, ja sitä myötä elämä normalisoitunut :) kyllä niistä lääkkeistä taas eroon pääsee sitten, kun on tasoittunut tilanne. Mullakin siis paniikkihäiriö taustalla aiemmin. Varmasti tässä vaiheessa vaikuttaa kaikki hormonit vielä paljon, kun ei ole kunnolla palautunut vielä entiselle tasolle...
 
Täälläkin oli välissä vaikeaa, mutta nyt helpottaa. Ja mulla siis kans vakava masennus. Tai ainakin oli, enää ei varmaan kun oon oma iloinen itteni ja 6kk en oo mitään lääkettä syönyt. :)
 
Aika nopeaa toimintaa oli. Soittelin eilen aamupäivällä aikaa lääkärille. Ajattelin, että menee viikko pari, kun ei mulla hengenhätä kuitenkaan ole. Yllätys oli melkoinen, kun aika löytyikin tunnin päähän! Ehkä tuo pieni hoidettava vaavi nosti jonossa ylöspäin.
Lääkäri ei kyllä tuntunut tietävän aiheesta tai lääkkeestä juurikaan. Onneksi on ollut aiemminkin hoidossa, joten samoilla mennään nyt. Vähäistä imetystä ei tarvitse lopettaa.
Parissa viikossa pitäisi alkaa vaikuttaa. Toivottavasti ei tule aloitusoireita enempää, eilen meni maha ihan kuralle.

Vielä on vähän pettynyt olo, että en pärjännytkään ilman. Olen kyllä jo aiemmin hyväksynyt ajatuksen loppuelämän lääkkeestä, eli eiköhän tämäkin olo helpota, kun lääke alkaa vaikuttaa.
 
Takaisin
Top