Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vaan tasapuolisesti kaikille [:D]

Luin teidän juttujanne täältä, melkein ykkössivulta lähtien ja päätin itsekkin vielä änkeä mukaan. Oon 26-vuotias esikoisen odottaja, LA ois 21.4.10 [:)] Miehen ja kolmen koiran kanssa asustellaan ja kovasti odotellaan pikkuista tänne maailmaan. Ollaan miehen kanssa oltu reilut 7-vuotta yhdessä, joista 3-vuotta kihloissa. Pikkuinen sai alkunsa yllätyksenä, iloisena sellaisena kuitenkin vaikka vielä ei ollut tarkoitus lapsia hankkia.

Odotus on sujunut tähän asti ihan hyvin vaikka saikulla tässä ollaankin. Selkä on ihan juntturassa joten töissä oleminen alkoi olemaan aika keljua joten hain saikkua ihan oman jaksamisen takia. Ehkä siellä töissä joten kuten vielä jaksaisi, mutta turha sitä itteensä on ihan piippuun vetää. Oon nyt ollut reilun viikon ja tänään tuli 2 viikkoa lisää lomaa. Ihanaa olla vaan, eikä tarvitse stressata.

Pikkuiselle on pinnasänky ja pari kassillista vaatteita hankittuna..vaunut olis seuraavana listalla. En vaan tiiä yhtään mitkä haluisin, pitäis olla yhdistelmät, suht edulliset ja laadukkaat.. Siinä sitä onkin pulma [:D]

Meidän kaveri on melkoisen rauhallinen tapaus, päivittäin kyllä tunnen liikkeitä..mutta harvakseltaan ja se välillä huolettaa. Välillä on päiviä, että kaveri on todella hissukseen tai liikkeet hentoisia. Se on sitten kaivettava doppleri esiin ja kuunneltava onko siellä hengissä ketään. Liikelaskentaa on turha tehdä, se 10 liikettä tulee ehkä päivässä.. mutta kun sydänäänet kuuluu niin luulen et kaikki on ok.
Miten muilla liikkeitten kanssa? Liikkuuko joka päivä kunnolla?

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, luulen että tulen avautumaan tänne useinkin nyt kun on vaan aikaa [;)]

-26+6-

Hei Lumia ja tervetuloa mukaan! Minäkin olen 26- vuotias esikoisen odottaja rv 28+3. Jännäähän tämä on, kaikkea uutta ja ihmeellistä on edessä.[;)] Meillekin vauva tuli yllätyksenä, mutta iloisena sellaisena[:D]. Minä olen ollut jo syksystä asti kotosalla, eikä ole vieläkään pahemmin pitkästyttänyt. Aina jotain puuhaa on jos niin haluaa ja välillä on mukavaa vain olla. Sitten kun vauva on syntynyt puuhaa riittää varmasti.

Meilläkin vauva on aika rauhallinen, mutta kyllä se ainakin kerran päivässä liikuskelee. Välillä potkut ovat voimakkaitakin, mutta yleensä tuntuu hennompia hipaisuja. Minäkin olin välillä huolestunut kun se oli niin rauhallinen, mutta lääkäri sanoi että se on ihan normaalia, kun sydänäänetkin kuuluivat. Kyllä ne liikkeet sinullakin varmasti voimistuvat kun vauva kasvaa. Mukavaa vauvan odotusta sinne[:D].

Tervetuloa mammojen joukkoon Lumia83! Täälläkin tuntuu päivittäin kyllä selviä liikkeitä ja välillä tosi teräviä potkuja, mutta sitten taas tulee aika pitkiä rauhallisia jaksoja. Eli nou hätä! Välillä joutuu oikein keskittyä, että huomaa sen liikkeet. Kuulemma se on ihan normaalia, sillä vauvalla alkaa olla jo jonkinnäköinen vuorokausirytmi ja se lepäileekin aika paljon. Alussa, kun rupesin tuntemaan liikkeitä, tuntui kuin mahassa olisi poukkoillut jatkuvasti jokin kala. Nyt jatkuvat muljuvat liikkeet tuntuvat harvinaisemmilta eli kai se on vain hyvä merkki, ettei jatkuvasti poukkoile kuin jokin lisko vaan on rauhassakin.

Päivitin masukuvani tonne masukuvasivulle. Otin sen tänään eli 27+3. Hui miten aika meneekin loppujen lopuksi niin nopeasti!

Hola mammaset!Kovin on paljon taas kerrottavaa elämästä ihmeellisestä, hmmmm mistähän sitä alottaisi.

No aloitan siitä, että toivotan minäkin puolestani Lumia83:n tervetulleeksi seuraamme[:)]Minulla myös laskettu aika 21.4. Kiva saada vielä uusia mammoja mukaan. Meillä vauvan liikkeet tuntuu päivittäin, mutta kyllä joskus on päiviä, varsinkin jo edellisenä päivänä on riehunut, että ei paljoa seuraavana päivänä liiku. Aina iltasin joutuu joskus herätteleen. Paljon vissiin myös riippuu , mihin suuntaan vauva potkii, eikä niitä kaikki aina tunnekaan.

Nyytti ensiksi täytyy kyllä kehua tota sun mahtavaa masua, aivan ihana!Taidat kasvattaa masua munkin puolesta[:D][:D]
On kyllä kurjaa, että tulee joskus vastoinkäymisiä ja yllätyksiä niinkun tossa teidän kämppäjutussa, mutta eiköhän sekin asia järjesty ja löydätte oikeen ratkasun. Mullakin on joskus niin paljon masussa ilmaa, että tuntuu tosi ahdistavalta olo. Ja nyt varsinkin kun alkaa tuntumaan, että sisuskalut kasautuu tonne ylös, niin olo ei kyllä oo aina mikään kevyt[&:]Rintakehää ja yläselkää usein puristaa ja ahdistaa, pitää happeekin oikeen syvään vetästä.

Mipsu joo aikas hauskoja noi vinkit mitä ottaa mukaan. Mulla ainakin tulossa jo cd rentouttavaa musiikkia. Se auttaa mua hengitteleen ja rentoutuun. Ja kaurapussi on must. Muusta en sitten vielä tiedäkään...

illil pidä vaan pää kylmänä. Ihmisiltä tuntuu tulevan paljon juttua vauvajutuista, perhe-elämästä ym vaikka eivät koskaan olisi itse siinä tilanteessa olleetkaan. Kateutta mitä lie ja neuvoja ja mielipiteitä varmasti riittää. Itse tiedät parhaiten[;)]Yrität vaan suhauttaa jutut toisesta korvasta pihalle.

Kissuliini83
Tampereella ei ainakaan tietääkseni ole kellekään mitään yksityishuoneita saatavilla.

Embu83 toivottavasti huomenna paikat kiinni ja kaikki hyvin[;)]

SITTEN 4D ULTRAAN[:)]Mua jännitti koko päivän ihan sikana, en tosiaan tiedä miksi, mutta vessassa ravasin vielä monta kertaa ennen kun päästiin lääkärin luokse[:D]Lääkäri oli naistentautien erikoislääkäri ja osas hommansa loistavasti. Ensin kyseli perusjutut ja sillee ja sit päästiin ultraan.

Siell se meidän kulta köllötteli pää alaspäin. Lääkäri katsoi kaikki rakenteet tosi tarkasti ja kaikki näytti olevan niin hyvin kun vaan on mahdollista. Ihan kauheesti oli kasvanut, nyt painoarvio 1170g eli mamma ollut ruoka-aikana selvästi kotona[:D]Keskiarvon yläpuolella mentiin. Lääkäri nauroikin, että nelikiloinen vauva tulee, jos kasvaa samaan tahtiin. Hyviä 4d kuvia saatiin kasvoista, multa pääsi niin itku kun mä näin ne pienet pyöreät kasvot. Happikin meinas loppua kun niin keskityin ruutuun ja lääkäri kysykin että tekeekö huonoa[:D]On niin vaikea uskoa, että tuolla masussa köllii jo niin iso kaveri. Hemmetti eihän mulla oo ees paljoo vatsaakaan. Lääkärin mukaan aivan normaali tilanne ja virkeä vauva, kovasti potki menemään. Kohdunkaulan myös ultrasi sisäkautta ja se 4,5cm. Eli kaikki mallillaan ja äiti ja isi taas onnensa kukkuloilla.

Kaikkein mahtavin juttu oli se, että lääkäri kirjotti käynnin syyksi supistukset ja diangoosin, niiin saatiin kelakorvaus. Eli maksettavaa jäi vain 130 euroa vaik olin tosiaan varautunut 300 euroon. Että kyllä oli joka sentin arvoista. Ja nyt voi taas rauhallisin mielin jatkaa odotusta, kun tietää kaiken olevan kunnossa. DVD levy saattiin koko sessiosta ja useita kuvia. Laitan nyt muutamia tännekin meidän pienestä. Mahtava fiilis[:D]

anelse iiihania kuvia, kaveri laittoi videon 4D-ultrasta ja itkin ihan hysteerisenä..niin liikuttava se oli kun kasvon piirteetkin näkyi selvästi. Olisin kans ite tahtonut, mutta täällä se maksaa jotain 240 e ja noita hankintoja on vielä niin paljon et pakko oli jättää väliin [&:] Ei sitä tosiaan uskois et tuolla masussa on ihan oikee pieni vauveli..joka kasvaa päivä päivältä. Kiva olis saada tietää, paljon kaverilla on jo painoa..

En noista liikkeistä enää hirveesti ole stressannu, jos ei tota omaa doppleria olis niin sitten varmaankin.. Pitää vaan luottaa siihen et kaikki vauvat on niin yksilöitä, toiset liikkuu enemmän ja toiset vähemmän. Pääasia et päivässä ees vähän jotain eloa tuntee..

Seksistä sen verran, että eipä meillä peitto ole heilunut kun tasan yhden kerran sen jälkeen kun pieni sai alkunsa[:-] Ihmeen hyvin mies on kestänyt.. Ei vaan ole tehny mieli ja jotenkin sitä vierastaa tota mahaa ja asukkia sen verran ettei taho niiden olevan mukana touhussa

Nyt saunaan ja sitten leffan pariin.. turvottaa kyllä niin kovin et meinaa haleta[:'(]

Voi vitsi miten söpöjä kuvia Anelse! Sehän on ihan valmiin vauvan näköinen!!! Uskomatonta ajatella, että omassa masussakin on jo noin valmis kaveri:) Tuo haukotus-kuva on kyllä paras [:D][:D][:D]

Taidampa itekki vielä ilmottautua mukaan [;)] Eli esikoista ootellaan ja 23.v. mies 27.v. laskettu aika 4.4.2010. Ja vielä ahkerasti töissä käydään, vaikka alkaahan tuo jo lomalle mieli tehdä. Ja selkä meinaa vähän vihotella, mut jos viel tän viikon jaksais töissä ja ens viikolla ti neuvola niin sitte kattoo minkäläinen tilanne on et jos jäis saikulle. Meillä ollaan masussa aktiivisia liikkujia[:D] näyttää et joka päivä muutaman tunnin välein joku moksii tuol mahassa[:)]

29+3

Anelse Aivan ihastuttavia nuo kuvat! [:)][:)][:)]
Niin yksityishuoneella meinasin kyllä tuota perhehuonetta.Samaa asiaa se periaatteessa ajaa takaa.Perhehuone on siitä tosi kiva kun mieskin saa olla yötä sairaalassa,joten saa heti siellä ollessa olla koko perhe kasassa ja opetella vauvan hoitoa.Silloin kun esikoisen sain niin mieheni oli vain yhden yön,mutta kivaahan sekin oli [:)]

Tervetuloa vaan joukkoon Lumia83 ja madonna86!

Huomenna alkaa mun työviikko(3päivän työviikkoja,ihanaa,hih!),joten pitää lähteä nukkumaan tästä.Varmasti pikkunen alkaa jylläämään taas masussa kun lyö maaten.Yleensä se on iltasin niin,mutta ei haittaa kummiskaan, se on sellanen meidän oma pieni hetkemme siinä ennen nukkumaan menoa [:D]

ihania kuvia anelse! missä te kävitte ultrassa? oon kans suunnitellu että haluaisin mennä siihen 4 d ultraan, mutta ne on kyllä aikas hintavia reissuja, mutta jos sieltä tuollaisia kuvia saa niin  mikä ettein [:D] 

Tervetuloa Lumia83 ja Madonna86! :) Anelse sullakin aivan ihania kuvia 4D:stä. Eikö saanut masukki aivan uuden merkityksen kun pääsi näkee millainen tyyppi sielä on?

Joo, minuu jännittää se takastus käynti sielä lekurissa tänään..vauvakin tuntuu tooosi vaisulta. Toiv. kaikki olis hyvin.

Kauhee ku tännekin tullut tekstii niin paljon että ei perässä pysy..en millää kerkee kaikkee lukee.
Mut nyt ei ole enää ku reilu 10 viikkoa laskettuun...hui.

Hei taas, hirveesti oli kertyny tekstiä luettavaksi. Ei nyt millään kaikkeen pysty kommentoimaan, mutta jos jotain tuolta saisi napattua..

Me palattiin sieltä Kokkolasta veljen luota reissusta ja oli kyllä virkistävä reissu. Jospa sen voimin jaksaisi vielä viimeiset viikot töissäkin ahertaa. Ahistaa vaan tuo tuleva viikko jo valmiiksi, kun meidän vastaava jää lomalle, ja mie saan sit sen vuorot ja hommat vastuulleni, eli herätys ois joka toinen aamu klo.04:00 ja töissä pitäisi kahvilaa olla avaamassa viiden aikoihin.[&:] Mutta onneksi se loma on vaan viikon, niin jospa siitä jotenkin selviäisin...

Tervetuloa vaan kaikki uudet mukaan! [:D] Kiva, että vieläkin porukkaa tulee lisää vaikka mennään jo näinkin pitkällä..

Anelse: Ihania kuvia 4D ultrasta!

Sairaalakassin pakkaamisesta täällä oli myös ollut puhetta. Itse en hirveästi ole vielä asiaa pohtinut. Ehkä sen voisi mammaloman alkaessa pakata. Siinä kun on enää se kuukauden verran sitten laskettuun. Täytyi ottaa tuo anelsen antama linkki muistiin, että kun rupeaa pakkailemaan, niin on vähän vinkkejä aiheeseen.

Kestovaipoista oli myös ollut puhetta jossain vaiheessa. Me meinattiin lähteä noilla kuori- ja sisävaippa yhdistelmillä kestoilemaan. Ei olla vielä mitään hommattu, mutta huutonettiä olen seuraillut ja selaillut jonkin verran, että varmaan sitä kautta tulee niitä tilailtua. Uusina niihin ei kuitenkaan varat taida riittää, ja itsellään kun nuo käsityöt ovat täyttä hepreaa[:D] Nettiä on tosiaan tullut jonkin verran selattua, jotta oppisi enemmän kestovaippailusta, miehen joutui hieman pakottamaan lukemaan infoa, kun tuntui olevan se käsitys, että riittää jos minä tiedän miten kestoillaan ja mitä vaippoja käytetään ym ym. Nyt sentään hänkin on hieman perehtynyt asiaan ja oli myös noiden kuori- ja sisävaippa yhdistelmien kannalla. [:)]

Me saatiin tutuilta nyt pinnasänkyyn patja, petari ja peitto. Lakanoitakin on jo sen verran, että alkuun niillä päästään. Hoitoalustan osti mies eilen, kun käytiin eräässä lastentarvike liikkeessä. Hänen kun pitäisi se hoitotaso valmistaa itse, niin saa siitä kuulemma hyvät mitat avuksi. Pinnasängyn kunnostamisen meinasi mies aloittaa ensi viikolla, että pikku hiljaa kaikki järkkääntyy. Kantokoppa tosiaan ostettiin tutuilta ja eilen järkkäiltiin kaappeihin tilaa tuolle kasvavalle vauvan vaate määrälle. Kirppareista on tullut ihan ykkösshoppailu paikka, kun vauvan vaatteita etsii[:D] [:)]

Liikkeitä meillä tuntuu paljon. Joinain päivinä on hiukan hiljaisempaa, mutta yleensä kuitenkin on aikamoiset potkuilut menossa. Etenkin näin aamulla ja aamupäivällä on vilkasta tuolla masussa, samoin kuin illalla. Välillä tuntuu oikein kunnon potkuja ja välillä sellaista ihme kääntyilyä ja möyrimistä. Asento varmasti vaihtuu pikku kaverilla päivän mittaan useasti, että ei ainakaan vielä ole asettunut mitenkään koko aikaisesti pää alaspäin.

Meillä on nyt pyykinpesukone puhdistuksessa ja sen jälkeen meinasin heittää vauvan vaatteita koneeseen, jotta ne saa sitten tuonne kaappiin viikattua kunnolla odottelemaan pikkuisen syntymää. En vielä ole yhtään niistä pessyt, kun olen vain keräillyt niitä tuonne kaappiin talteen.[:)] Samoin jos saisi pinnasängyn lakanat ym. pestyä niin olisi jo todella hyvä. Katsoo nyt sitten miten tämä päivä tästä eteneekään..

Niin ja se masukuvan päivitys.. Jos koittaisin tänään saada senkin vaikka tehtyä..[8|] jos vaan muistaisin! [:D]

Mä kävin eilen siellä neuvolalääkärissä ja sitä ennen th katto arvot. Kaikki oli kunnossa ja hg oli noussu 3:ssa vk:ssa 106->116. Painoa tullut nyt n. 8kg lähtöpainosta. Lääkäri oli eri kun viimeks, nuori mieslääkäri, aika hiljainen, mut mukavampi kun se vanha mummo ed. kerralla [:)] Sielläkin oli kaikki kunnossa, korttiin oli merkitty että perätilassa, itsekin sen huomaa siitä että paino tuntuu tuolla oikealla ylhäällä ja potkut tuntuu alamahassa tai navan seutuvilla. Mutta täälläkin masuvaavi on aina oikella puolella. Mullakin on sitä puristusta/ahdistusta/kipua tossa ylhäällä rinta- ja selkäpuolella ja en tahdo saada enää nukuttua kunnolla, kun joka asennossa sattuu. Oon kokeillu yöks laittaa tyynyn jalkojen väliin niin välillä se pikkusen auttaa.

Mä oon lukenu jostain sellasen jutun, että jos vauva on vilkas kohdussa niin siitä tulee tod.näk. vilkas lapsikin. Tais sanoo kätilökin niin meidän masuvaavista ja mun veljen vaimolla se oli pitänyt paikkansa. Täällä tuntuu liikkeitä paljon joka päivä, mut mäkin oon huomannu selvän rytmin, yleensä aamupäivä, iltapäivä ja ilta. Iltasin se tuntuu olevan kaikista virkeimmillään ja monta tuntia.

Marilyn84: joo, huomasin itsekin että harsokangas oli kallista, taitaa tulla aika sama hinta ja mä tilasin suoraan kangastukusta. Joten en mä niitä enempää viitti itse tehdä. Mäkin olen kuullut että muutama kuorivaippa riittää, mut se jolta ostin käytettyjä vaippoja, sanoi että ei niitä paria päivää kauempaa viitti käyttää vaikka tuulettaiskin, et ne alkaa jo haista. Mut riippuu tieytysti siitä kuinka usein pesee pyykkiä. Ja onhan mullakin jo 4 pientä kokoa, et ehkä ne riittää. Noita flanellivaippoja tekis mieli hankkia lisää, ne ja taskuvaipat tuntuu tässä vaiheessa omimmilta kun taas harsoja vähän vierastan, mut käytössä sen tietysti parhaiten huomaa.

Kissuliini83: mullakin on ollu närästystä usein, tosin tajusin kun söin muutamana päivänä aika mausteista ruokaa, että se tais olla huono idea, mut mä oon ottanu rennietä tai juonu piimää, kyllä ne ainakin vähän auttaa.

Niin ja mäkin (kuten joku muukin täällä) oon miettiny sitä jakkarasynnytystä tai jos se on se mitä kerran uutisissa näytettiin. Kun olin siellä perhevalmennuksessa siellä oli fysioterapeutti joka kertoi asentovaihtoehdoista, mm. konttausasento ja kyykkyasento [:D] Mut se sano että normaali selkäasento on luonnoton asento ihmiselle ja noi voi olla helpompia ja lievittää kipua jos vaan jaksaa olla tommosessa asennossa.

Kiitos kovasti kaikille kauniista sanoista, kyllähän tuo meidän kulta on mammastakin aivan valloittava. On se juu kyllä jännä miten, noista kasvoista viimestään tajuaa, että sieltä tulee ihan oikeesti vauva. Joskus oon ehkä pelännyt että tuleeko alien tai mikä lie[:D]Jotenkin minusta kasvot on kuitenkin se sielun peili ja kertoo ihmisestä paljon[:)]Rakkaus vaan syvenee päivä päivältä<3

Siinä dvd:llä oli kyllä kaikista ihaninta toi haukottelu kohtaus, raukka kun herätettiin kesken makoisimpien unien. Sitä ollaan tässä jo useampaan otteeseen katseltu.

Lumia83
: Me kans hommattin toi kotidoppleri joskus viikolla 17 ja vieläkin sitä joskus käytän just kun on hiljasta tai miettii miten päin vauva on. Mut alussa auttoi kyllä musta hyvin jo saamaan lapseen kontaktia ja helpotti jos huolestutti.
Milloin te hommasitte tuon dopplerin?Ootko sä kokenut tollasta yhteyttä sen avulla vauvaan? Ainiin juu ja peittojen heilutus taitaa olla nykypäivänä ylimainostettua[:D]Elämää on vielä rutkasti edessä, että eiköhän siätkin vielä kerkiä[;)]

Kissuliini83: toi oliskin aivan ihanaa, kun saatais koko perhe olla yhdessä sairaalassa ja tutustua rauhassa siihen pieneen ihmiseen. Täällä on yleensä kahden tai kolmen hengen huoneet, ainakin mitä tosta valmennuksesta ymmärsin. No eiköhän me sit kotona keritä ja mies pääsee rauhassa viettään odotettuja varpajaisia, saas nähdä mitä siitäkin tulee, mutta kovasti niistä jo puhutaan[:D][:D]

jessic_aa: Me käytiin koskiklinikalla ja suosittelen teillekin lämpimästi. Siellä oli aivan ihana naistentautien erikoislääkäri Veronika Tuimala, joka oli tosi ammattilainen, mutta samalla ihana ja empaattinen. Mun mielestä se tekee vaan tuolla keikkaa, kun muistaakseni tuo kyseinen lääkäri taitaa olla myös Tampereen kaupunkin apulaisylilääkäri ja työskentelee myös keskusäitysneuvolassa. Eli kokemusta on. 4d:n hinta oli 110 euroa ja lääkäripalkkio + muut härpäkät sen 80 euroa eli yhteensä 190. Ja siitä kelat pois niin 138 euroa jäi maksettavaksi. Eli ei tosiaan paha eihän?Terveystalolta kun kyselin hintoja niin olis ollut 315 euroa + toimistomaksu eli aika lailla eroa. Suurin osa ainakin mun tutuista on kuitenkin siellä käynyt ja maksaneet itsensä kipeeksi. Eikä mua olis haitannut vaik tosta 190 eurosta oliskaan saanut noita keloja, tuli se siltikin halvemmaksi.

Riida
: Oikeen paljon tsemppiä sulle, että jaksat vielä puristaa töissä!Paljoa ei ole enää jäljellä[;)]Tekin ootte näköjään paljon saanut/saatte käytettynä[:)]On ne kuitenkin isoja summia mitä säästää ja sit nekin rahat voi sijottaa johonkin isompaan hankintaan[;)]

Hei taas

Tervetuloa uusille mukaan![:D]

Oli kyllä ihania nuo Anelsen 4D-ultrakuvat!!![:D] Voi kun itsekin pääsisi! Täytyy jakssa odottaa sinne huhtikuulle että näkee pikkuisen.

Kestovaipoista muistaaksenki joku mietti, että se villainen vaippa voisi olla kesällä kuuma. Villa on materiaalina luonnostaan kesällä viileä ja talvella lämmin (ja lukuisia muita hyviä ominaisuuksia). Minä itse vannon kaikkien luonnon materiaalien nimeen, joten varmasti tulee ne villajutut kokeiluun. Äitini on niitä luvannut neulekoneella tehdä.[:)] En oikein vielä tajua kaikkia noita kestovaippoja, täytyy enemmän ottaa selvää pikkuhiljaa. Tuolla villaisista vaippahousuista tietoa (ja ohjeet):
www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf

Liikeitä tuntuu minullakin todella paljon, sekä potkuja, että möyrimistä.[:)] Aika aktivinen tuo pikkuinen, vaikka hiljaisempiakin päiviä aina välillä on. Äitini on sanonut, että olin itsekin todella vilkas mahassa.[:D] Useimmiten potkut tuntuu oikealla ylhäällä kyljessä ja vasemmalla alavatsassa (varmaan kädet, kun siellä liikkeet vähän hennompia), eli tuntuisi että useimmiten asento on poikittain ja vinottain jotenkin. Mutta en kyllä tarkkaan osaa vielä hahmottaa, ja kääntyileekin se välillä niin kovasti.

Ensiviikolla sitten sokerirasitus [:'(] ja neuvolalääkäri. Minua supistelee jonkin verran, varsinkin kävellessä ja nykyään iltaisinkin saattaa kun olen vain rauhassa. Se vähän huolestuttaa, mutta ei niitä kauhean usein tule. Joku ilta kyllä ajattelin, että onkohan ihan normaalia, mutta nyt taas supistellut paljon vähemmän. Täytyy sitten lääkärissä mainita. Väsymyskin painaa ja tuntuu että pitäisi saada rauhoittua ja olla vaan, nauttia tästä raskaudesta ja valmistautua vauvan tuloon. Toisaalta, en voi sairaslomallekaan jäädä, kun tuo koulu pitäisi saada käytyä. 5 viikkoa pitäisi enää jaksaa ja sen jälkeen tehdä vielä opinnäytetyö. Saa nähdä miten sen kanssa käy. Välillä mietin miten ihanaa olisi, jos olisi vakituinen työpaikka, josta voisi jäädä sairaslomalle...Täytyy vain jaksaa, ja ehtiihän niitä hankintojakin tässä pikkuhiljaa tehdä. Vaunut saadaan kaverilta käytettynä todella edullisesti, ihanaa.[:)] Eihän ne mitkään huiput ole, mutta kelpaavat kyllä. Haaveilen muutenkin paljon kantoliinailusta, kesällä voisi olla mukavaa ulkoillakin sillätavalla.[:)]

Äitiyspakkauksesta oli eilen tullut päätös, eli sitä odotellessa.[:D]

Piti kommentoida montaakin juttua, mutta on niin hirmuisesti noita kirjoituksia tullut, että ei enää millään muista.[8|]

Kokeilin lisätä tuon profiilikuvan, kun oli niin paljon kivempaa leikkiä photoshopilla kuin tehdä koulutehtäviä.[:)]

Olettekko muuten tunteneet pikkuisilla hikkaa,? En muista onko kukaan maininnut. Minulla tuntuu lähes päivittäin, joskus montakin kertaa päivässä. Tuli mieleen kun taas tuntuu [:D] Sellaista tasaista tykytystä.[:D] Se tuntuu melko alhaalla vatsassa aina, joten kaippa siellä viihdytään enemmän pää alaspäin, vaikka tosiaan taitaa vähän sivuttainkin olla...

LOOTUS: En ole tuntenut nyt kun alkaa miettii. Pojilla oli AINA hikka ja niin myös masun ulkopuolella sitten pari ekaa kk..:) Tällä tylleröllä ei ole tainnut vielä olla kyllä.

Kävinpä sitten sielä lekurissa...vauvalla kaikki hyvin ja mullakin paikat vielä kii joskin vähän pehmennyt mutta siis kuopuksesta oli täs vaihees jo 2 cm auki ni nyt ei taida olla mtn hätää...:) Otettiin sitten virtsa ja hiivatestit jotka tulee ens viikolla.

Ihan ensiksi tervetuloa huhti-mammojen joukkoon Lumia83 ja madonna86!

Täällä ollaan oltu flunssassa tää viikko, ja toissapäivänä nousi sitten kuume. [>:] Huomaa kyllä miten raskausaikana vähäinenkin sairasteleminen vie voimia hyvin tehokkaasti pois, saatikka sitten viikon mittainen.. No, pikku hiljaa rupeaa elämä voittamaan!

Äitiyspakkaus oli saapunut postiin, tekisi mieli jo nyt se hakea pois, mutta lauantaihin asti odotellaan. Sen jälkeen käydään vaunuliikkeessä (ainakin yhdessä, ellei toisessakin) joten viikonloppuna pitäisi saada hankintoja aika paljon eteenpäin. Nyt kun ajattelee, niin suurista hankinnoista puuttuvat vaunut, kehto, amme ja lipasto vauvan vaatteille ja tavaroille. Eli vaikka lista ei pitkä olekaan, niin silti pitäisi alkaa ottaa itseään niskasta kiinni.. [&:] Turvakaukalo nyt on sellainen, että sen voisi vaikka huuto.netistä hankkia parilla eurolla, kun meillä sillä turvallisuuspuolella ei tehdä mitään. Olisipahan vain jokin, millä kantaa vauva sitten sairaalasta kotiin tuo 5 minuutin matka. Joillakin paikkakunnilla sen voisi saada myös MLL:lta lainaksi, mutta pitää neuvolasta kysyä onko täällä sellaista mahdollisuutta..

Laskinpa muuten tuossa, että enää viitisen viikkoa äitiysloman alkuun! [:D] Helmikuun viimeinen viikko on koulussa koeviikko, jonka jälkeen on hiihtoloma. Virallisesti äitiysloma alkaisi 14.3, mutta koska hiihtoloman ja äitiysloman alkuun jää vain pari päivää väliä, niin ajattelin suoraan jäädä sitten silloin maaliskuun ensimmäisellä viikolla äitiyslomalle. Miten sitä sitten saa ajan kulumaan puolentoista kuukauden ajan?! [:-]

Meillä on kanssa hyvinkin vilkas pikkuinen masussa.. Ja kova ottamaan kontaktia, tykkää potkia ja sivellä vatsaa sellaisesta kohdasta missä mie pidän kättä tai silitän ihoa. <3 Yksi ilta huomasin, että potkuja alkoi satelemaan juuri siihen, missä käsi sillä hetkellä lepäili. Ja heti perään kun rupesin peukalolla silittelemään vatsaa, niin sisäpuolelta perhosensiipi seurasi miun peukalon liikkeitä. [:)] Siitä lähtien mie oonkin sitten aina "leikkinyt" Hemmon kanssa aina kun potkuja tuntuu.. Ja kyllä uskoisin, että vilkkaana pysyy sitten myös synnyttyään, mihis se vilkkaus siitä katoaisi. [;)] Mutta sitä en sitten tiedä, että nyt kun päivärytmi on selkeä (aamulla potkuja, päivällä joskus potkuja ja joskus hiljaisempaa, ja illalla taas 22.00 --> vilkastuu) niin pysyykö rytmi sitten myös mahan ulkopuolelle? Ei varmastikaan samanlaisena ärsykkeiden ja muiden takia, mutta voi olla että tästä jo jotain voi päätellä.
Ja hikkaa tulee aika usein.. Se on jollakin tavalla niin hurmaavaa, kun tasainen tykytys tuntuu vatsassa aina n. 10 minuutin ajan. [:D] Hyvä vain, että pallea saa harjoitusta, mutta toivottavasti liian pitkään jatkuva hikka ei satu pikkuisen palleaan. [:-] (nimimerkillä itse kärsin jopa puolitoista tuntia kestävistä hikoista, silloin ei naurata..)

Takaisin