Täällä ollaan..:)

Kettuli82: Joo, kyllähän ne kuoretkin jossain vaiheessa alkaa tuoksahtaa, jos niitä ei pese tarpeeksi usein. Monetkohan kuoret sitä käytännössä menee päivässä... 1-2kpl vai enemmän? Meillä on tosiaan nyt tota pienintä kokoa kuorivaippoja 5 kpl, täytyy hankkia sitten lisää, jos pyykkikone joutuu pyörimään joka päivä. Tänään kävin kirppiksellä ja löysin tosi hyväkuntoisen ja uudennäköisen L-koon Bummis kuorivaipan, hinta 6 €. Ehkä vähän aikaista jo ostaa L-kokoa, kun ei ole vielä yhtäkään vaippaa tullut vaihdettua, mutta minkäs sitä tälle mielettömälle shoppailuinnolle voi. Samalla reissulla tuli hankittua kestovaippakaupasta niitä näpsyjä vai mitä snappeja ne on, joilla saa harsotaitoksen napakasti ja turvallisesti kiinni. Mies eilen harjoitteli innoissaan harson origami-taitosta ja esitteli ylpeänä, kun vihdoin osasi taitella sen oikeaoppisesti:) Mä alan olla kohta ihan sekasin tosta kestovaippailusta - tekis mieli ostaa kaikkea mahdollista ja kokeilla eri juttuja!!! Kattelin tänään kaupassa niitä taskuvaippoja - ihan äly näppäriä! Imu vaan sisälle ja that's it. En kyllä yhtään ihmettele, vaikka moni niistä innostuu, kun ovat niin näppäriä ja kuivuvatkin varmasti nopeammin kuin aiot.

lootus: niin tosiaan, sehän on varmaan just päinvastoin, mitä tulee villaan eri lämpötiloissa. Toimiihan se villaturkki lampaillakin kesällä viilentävästi ja talvella taas lämmittävästi. Useimmat, jotka villavaippoja on alkanu käyttää, ei ole muita enää halunnutkaan, kun villahousut on niin hyvät. Mä vain mietin, että kutittaako se villa ihoa? Itellä, kun on ollut esim. villapäähineitä, niin saa raapia koko ajan otsaa. Tehdäänköhän ne villavaipat jostain erityisestä villalangasta... pitää käydä tutustumassa tuolla mainitsemallasi sivustolla! Joku sanoi, että hikan tuntisi masussa vasta 8.kk tietämillä, mutta mullakin on tuntunut jo monen viikon ajan sellaista säännöllistä "napsumista"/hytkymistä alamahassa ja välillä sen tuntee oikein kädelläkin. Se kestää joskus tosi pitkäänkin ja hassua miten tasasessa rytmissä se tulee...

Arwen: mäkin oon huomannut, että ihan kuin vauva tuntisi aina missä se käsi on ja yrittää ottaa kontaktia. Tai sitten se yrittää vain sanoa, että "anna mun olla rauhassa!", hih. Pikaista paranemista sinne!

Ihan älyttömän kalliita muuten nuo vauvojen sänkyjen/hoitopöydän päälle ripustettavat mobilet... olisin ostanut tänään sellaisen, mutta hinta 70 euroa! Eihän se talous siihen kaadu, mutta jotenkin ihan järjetöntä välillä tuo kiskonta pikku lastenputiikeissa. Mieluummin laitan sen rahan Haitin auttamiseen. Mies tuumasi jo ostaa sellaisen pupumobilen, jossa roikku Aino-pehmopupuja ja olikohan siinä jokin melodiakin... oli pakko toppuutella, kun juuri eilen ostettiin hello kitty-soittorasia[:)] On tää vaan niin ihanaa aikaa. Tekisi mieli käydä joka päivä kattelemassa kaikkea vauvaan liittyvää kaupoissa ja aina hankkia jotain uutta. Onkohan tämä enää tervettä?! [&:]
 
Kettuli82 Minä ainakin olen miettinyt tuota jakkarasynnytystä tai ylipäätään jotain muuta asentoa kuin selillä makuulta.Esikoisen synnytin seliltä makuulta ja jotenkin se synnytyspöytä vai mikä nyt onkaan oli jotenkin ahistava jalkatelineineen ja kahvoineen,liian mekanisminen.Mulla jalatkin väsy siinä niin,että ne tärisi kauan aikaa kun nostin ne telineiltä(muutenkin lyhyet kintut).

Voi olla muutenkin että synnytän täällä meidän sairaalassa enkä menekään tuonne naapurikaupunkiin niin kuin oon jonkin aikaa uhkaillut.Täällä meidän sairaalassa on muutenkin synnytykset ollut laskussa,johtuen varmaan noista parista kuoleman tapauksesta.Porukat on lähtenyt naapurikaupungeihin synnyttämään sitten pelon takia.Minä nyt en noista tapauksista ole mitään pelkotiloja saannut,muitten syitten takia ajattelin lähteä toiseen sairaalaan.Tuo meidän sairaala on vaan niin lähellä n.2km:n matkan päässä,joten sinne olis niin kätevä mennä.Jotain puhetta on ollut täällä että jos synnytysosasto lopetetaan täältä meidän sairaalasta,toivottavasti niin ei tulisi koskaan käymään.
 
anelse hommatiin doppleri joskus viikoilla 12, ollaan kuunneltu sillä n. kerran viikossa äänia, ihan sen takia kun pikkutyyppi on niin rauhallinen tapaus.. Tänään taas kehitin hirveän huolen noista liikkeiden tuntemisista kun luin taas juttuja vähäliikkeisistä vauvoista, no onneksi se meni ohi.. täytyy vaan uskoa, että tää on vaan niin rauhallinen [&:]

lootus en ole tuntenut hikkaa, kun en tunne paljon muutakaan liikettä [&:] Supisteluita on täälläkin, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Liikkuminen on joskus tosi hankalaa kun niitä tulee paljon, osittain niidenkin takia oon saikulla.

Ihanaa olla vaan kotona, ei kyllä tee mieli töihin enää yhtään. Tänään kävin kaupoilla pyörimässä ja jo tuntui selässä ja lonkissa ja nivusissa ja ja.. [:D] mitä se on sitten isomman mahan kanssa, oon varmaan vuoteen oma. Töissä joutuu kuitenkin sen verran liikkumaan ettei se kovin mukavaa enää ole. Liikunnat on jääny ihan minimiin, koiria käytän ulkona..siinäpä se. Pelkäänkin noita kiloja, kun joka päivä tulee herkuteltua.. ei vaan voi olla syömättä kun makeenhimo iskee. Lähtöpaino oli 55kg ja nyt tullu 10 kg..ihan hirvittää. Noista syömisistä tulee kauhee morkkis, mut pakko vaan syyä kaikkea lihottavaa [&:] tyhmää..

Nyt tv:n ja herkkujen ääreen [:D] tänään tuleekin paljon ohjelmaa..ja muina päivinä ei vissiin mitään katottavaa..
 
Miekin noita villapöksyjä mietin, että moni on kyllä niitä kehunut (ja varsinkin jo heti vastasyntyneelle sopivat villaiset kestot), mutta mites kun villa-allergia on yksi yleisimmistä yliherkkyysreaktioista..? [:-] Eli villa on kyllä varsin ylellinen tuote, mutta todella moni on sille yliherkkä. Onkohan vauvoilla jo sitä herkkyyttä, vai kehittyykö se vasta myöhemmin..?
 
Tervehdys leidit, ja tervetuloa mukaan Lumia83 ja madonna86!

Eilen oli neuvola-lääkäri ja jäi kyllä suoraan sanoen paska fiilis koko reissusta. Vaihtui neuvolatäti, harmittaa kun tykkäsin edellisestä tosi paljon, ja se olikin ollut mulla alusta asti. Mulla on nyt tullut painoa lähtötilanteesta 8kg, ja tästähän sitä sanomista tuli! Kysyi liikunko mä ollenkaan yms. No päivässä tulee se 5km kävelyä ja sekin on todellakin liikaa, ei meinaa kroppa jaksaa. Yritin siinä sanoa että mä vähän arvelin että painoa voi olla enemmän kun tossa joulun aikaan ei paljon syömisissä säästelty, mutta eipä ottanut kuuleviin korviinsa. Mä oon kuitenkin aina ollut pienikokoinen ja suht siro ruumiinrakenteeltani, että en ymmärrä onko tuo 8kg sitten niin paha?! Paljonko teillä muilla tullut painoa tähän mennessä ja onko siitä neuvolassa huomauteltu? Kaikenlisäksi oli uusi lääkärikin, joka ei ihan kamalan hyvin puhunut suomea. Yritin kertoa noista selkävaivoista ja suppareista mutta pää kallellaan kuunteli ja nyökytteli, ei kommentoinut mihinkään mitään. AAAAAARGGGH [:@] Siinä sydänääniä kuunnellessa poitsu potkaisi muutaman kerran tosi kovaa suoraan siihen laitteen kohdalle, hirveitä pamauksia kuului, ja varmasti typerämpikin ihminen olisi tajunnut että vauva siellä potki. Hetken kuunneltuaan lääkäri kysyi että liikkuuko vauva ollenkaan? Jep jep.. Hemoglobiinikin oli laskenut 110, ja rautaa on ruvettava popsimaan. Ja verenpaineetkin oli hieman kohonneet, eli siis metsään meni koko reissu [:(]
 
Täytyy tulla vkonloppuna paremmalla ajalla ja virkeämpänä kommentoimaan enemmän, paljon oli taas tullut juttua [:)] En tiedä johtuuko nyt tosta alhaisesta hemoglobiinista vai töistä mutta ihan järkyttävä väsymys, mulla ei edes alkuraskaudessa ollu mitään tämmöstä..


 
niina_1 Asutko Lappeenrannassa? katoin vaan noista lasketuista ajoista, että synnytyssairaalana Ekks..? Tuli vaan tuosta neuvolalääkäristä mieleen, että se vaihtui miullakin äskettäin ja huonosti suomea puhui.. En tosin ole sillä käynyt vielä vaan puhelimessa juteltiin.
 
Niina_1: mun mielestä sun ei pitäis olla painosta huolissaan, mä oon sua pari vk edellä ja mulle on tullut 7kg. Eli siis liikaako oli muka tullut? Mulla on yx semmonen kortti missä on sanottu keskimääräinen painonnousu ja sen mukaan pitäis olla mulla nyt reilu 8kg tullut. Ja lääkäri sanoi mulle että hyvällä mallilla on jatka vaan samaa rataa, eli tuskinpa sulle liikaa/liian vähän on tullut painoa [:)] Outoa..

Arwen: mäkin olen miettinyt niitä villavaippoja, mut ainakaan mun iho ei kestä pelkkää villaa, vaikka ehkä ne merinovillahousut ainakin voi olla aika pehmeet, en oo kokeillu, mut siitä hahtuvavillasta en tiiä, mistä äitin piti kutoa. Voishan semmoset yhet hommata kokeeks, silti epäilyttää kesää vasten hankkia sellaset.

Mä kävin ostaan tänään pesupähkinöitä! [:D] Oli paljon halvempia verrattuna tavalliseen pesuaineeseen ja mainioita kestovaipoille, saa nähdä onko sitten tarpeeks tehokasta. Käy herkkäihoisille ja on ekologisia sekä koneelle turvallisia, huomenna testaamaan [:)]
 
Heippa kaikille tässäkin viestiketjussa (muistaakseni en tänne vielä ole kirjoitellut. Ai miten niin muisti pätkii?!)! Eli teidän huhtimammojen joukkoon liityn. Laskettu aika on 15.4. ja viimeisellä raskauskolmanneksella mennään.
Noista painoasioista: viimeisimmällä neuvolakeikalla mulla oli reilu nousu painossa, melkeinpä 3kg ja minulta kysyttiinkin, että miksikäs näin. No kyseessä oli huolimaton syöminen joulun aikaan, oletan. Ja tästä olen tehnytkin johtopäätökseni tässä painoasiassa. Esikoisen kanssa painoin samoilla viikoilla lähes 4kg enemmän kuin nyt, mutta minulle ei koskaan sanottu mitään. Paino nousi koko raskauden aikana vähän yli 20kg, mutta se nousi tasaisesti kuukausittain, eikä siinä tapahtunut mitään erityisiä hyppäyksiä. Nyt pikkukakkosen kanssa paino on noussut huomattavasti hitaammin ja sain kommentin heti, kun painonnousussa tapahtui piikki. Kyseessä on sama lääkäri, joten oletan häntä kiinnostavan poikkeamat, ei niinkään, jos paino nousee tasaisesti koko raskauden ajan ja veriarvot ym. ovat kohdallaan. Niin, olen nyt viikolla 28+2 ja painoa on tullut n. 9-10kg lisää alkupainosta eli minä olen mastodontti verrattuna esim. niina_1:een ja kettuli82:een.[8D]
 
Lumia83, meitä on täällä huhtikuisissa nyt sitten 4 Lappeenrantalaista, sinun lisäksi minä, arwen ja niina_1.
Voi, toivon todella, että minun neuvolalääkäri ei olisi vaihtunut!!! Mukava oli se joka ensimmäisellä käynnillä oli. No, ensiviikolla selviää. Saman neuvolatädinkin kyllä mielellään pitäisin.[:)]
On nuo kyllä omitusisia nuo painokommentit ja harmi kun oli huono neuvolakäynti niina_1! Ihan turha murehtia ja toivotaan että ensikerralla menisi kivemmin ilman tyhmiä kommentteja!

Nin ja tervetuloa Hanslankkari! [:D]
 
Nii joo, missä neuvolassa käyt, niina_1, että missä on lääkäri vaihtunut..? [:-] Kauhea hätä heti, kun ei sillä lääkärillä niin väliä, mutta th on ollut todella mukava koko ajan (vaikka välillä käynnit ovat menneet poskelleen miun omien tulkintojen takia).. [:D]

Kettuli82: Kannattaa kyllä varmuuden vuoksi villapöksyjäkin kokeilla, kyllähän sen sitten pian huomaa jos yliherkkyyttä aiheuttavat. [:)] Ne vain tosiaan olisivat niin hyvät ominaisuuksiltaan..

Tervetuloa joukkoon mukaan, Hanslankari! [:)]
 
anelse: ei se koskiklinikan 4d sit kauhean kallis ollut. itekin soitin sinne terveystaloon ja järkytyin niistä hinnoista. meillä vaan ukko on sitä mieltä että odotetaan jännityksellä minkänäkönen herra sieltä sitten tulee. no eipä tässä nyt kauhean pitkää aikaa enään kyllä olisikaan, mutta silti olis kyllä kiva siellä käydä
[:)]
jep, meikäläinenkin jäi siten pois jo töistä, sairaslomalle nyt aluks. eilen kävin lekurissa tuon selkäni takia kun on alkanu vasemmalta puolelta lanne piruileen. Lääkäri kyseli, että mitä mieltä oon ton saikun suhteen, että laittaako se viikon kerrallaan vai koko loppuajan.. sanoin vaan että laita mielummin kokonaan niin ei tarvii sit ravata täälläjatkuvasti ja tuskin tää selkä tästä helpottuu kun mahakin kasvaa[8D] saa nyt ainakin ottaa rennosti, eikä tarvii stressata töiden takia. voi tosin olla että aika alkaa käydä pitkäks tässä..
 
illil: tuttu tunne et maitoa valuu pitkin ja poikin [:)] ukkoki jo kyseli et onko se normaalia vai onko meidän laskettu aika laskettu väärin et jos se on pidemmällä[:D] Mut täähän on ihan normaalia tai ainaki mun äiti sano et silläki tuli monta kuukautta aikaisemmin maitoa.. eli mä sit suoraan tuumasin sille puhelimessa et mustaki tulee samanlainen lehmä ku sustaki [:D][:D] mut se ymmärsi mitä mä tarkotin..

Mulla on paino noussut tässä raskauden aikana n. 13 kg, eikä mitään oo sanottu, mut mun lähtöpainohan oli 41kg eli ei siitä oo huolenhäivää ku nousee ja parempi niin.. Rautaa olen syönyt alkuraskaudesta asti ja nyt on määrätty et pitää syödä aamua iltaa..

Jäin eilen sairaslomalle ku meinaa supistella ja tuo käveleminen ei oo mitään mukavaa.. myös selkä vihottelee sit ku töissä ois mahdollisuus istua.. ei ollu kumminkaan paikat auki eikä pehmenneet ku lääkärillä kävin.. ja laitto nyt ´kuun loppuun asti saikulle.. sit pitäs kattoo jatkanko saikkua vai käykö viel yrittämässä töissä oloa, ku äitiysloma alkaa vasta 27.2. mut olin jättänyt siihen varaan et saan pitää kesäloman pois ennen äippälomaa vaan se ei onnistanut ku ei kuulu kesäloma kauteen.. niin tässä sitä ollaan [:D] mut onneksi on ainaki selvä syy miksi voi jäädä saikulle.. pikkuisen parastahan tässä pitää aatella...

Aika myöhässä ite laitoin tuon äitiysavustushakemuksen, mut ei menny ku kaks viikkoa niin päätös tuli.. keskiviikkona netistä seurasin et päätös oli annettu.. eli toivottavasti tänään tulis se äitiyspakkaus [:D] ja hyvät äitiyspäivärahanki saan, yllätyin ja mieski yllätty mut se tulee mun 2008 tulojen perusteella ja ku on töitä tehny koko vuoden et ei kunnon lomia oo pidelly ja viel kahta työtä yhtäaikaisesti niin tää on kyllä mukava jäädä lomalle ku tietää ettei rahallisesti tule mitään ongelmaa..

Musta tuntuu et kaikki on laittanu vauvalle jo valmiiksi vaikka mitä[;)] se on hienoa.. ite näin matti myöhäsenä nyt vasta kerkeää suunnitella.. vaikka vaunut ja turvakaukalon oon jo hankkinut.. muuten en oo paljonkaan mitään.. mut kotoa saan meidän vanhan sängyn ja sit pikkusiskoilta äiti säästänyt vaatteita jonkin verran.. [:D] äitin ku tiedän niin se on varmaan ostanu jo vaikka ja mitä vauvalle tai ainaki se osti mun veljen tytölle ja sano et sit ku muillekkin tulee lapsia niin se ostaa semmosen tarvittavan tavarapaketin[:)][:)]
 
Moikka!
Joku kyseli hikasta niin oli pakko vastata. Mun masuasukki hikottelee joka päivä, eilenkin sillä oli hikka 4 kertaa! Kysyin jo neuvolastakin että onko se ihan normaalia, ja kuulemma on se.. Vau-kirjassakin lukee 32viikon kohdalla että oikeastaan hikka on hyväksi vauvan keuhkoille, tai jotain.
Nyt onkin ollut aikaa tutkiskella vauvan liikkeitä ja hikkoja, koska lääkäri määräsi mut viikko sitten "lepolomalle". Oon ollut siis joulusta asti jo sairaslomalla supistusten (B-Streptokokin), selkä,nivusvaivojen ym.takia. Mutta koska supistukset alko tuleen tosi helposti esim.aina kun nousin sängystä tai sohvalta, puen vaatteita päälle jne. niin nyt en saa sitten tehä oikein mitään.. Ei saa siivota, ei kaupassa tai kaupungilla käyntiä, ei edes kävelylle saa lähtee! Tosi tylsää, mut kait se on parempi että vauveli jaksais vielä pysytellä masussa. Ei mulla paikat ollu kyl vielä auennu, mut kait toi streptokokki on vähän riskitekijä ennenaikaseen synnytykseen, niin täytyy uskoo kiltisti lääkäriä.
Toivottavasti ei ala lihomaan kun vaan makaa sohvalla, mut toisaalta ei kyl meinaa tulla nälkäkään kun ei tee mitään.. Tähän mennessä (olen 30.viikolla) on tullut n.7-8kg.
Tietääkö joku tamperelainen onko täällä automaattisesti se synnytysarviointi käynti n.35viikolla jossa katottais ultralla vauvan silloinen koko ja arvioidaan syntymäpaino ym? Mietin vaan kun ainakaan mun neuvolassa ei ole ultra-laitetta ni onko se käynti sitten keskusäitiysneuvolassa..? Odotan sitä innolla koska siinä sais varmaan tietää sitten sukupuolenkin, kun rakenneultrassa sitä ei saatu selville.. Täytyy varmaan kysyä neuvolasta mikä on käytäntö, ainakin kaverille tehtiin se pirkkalan puolella.

Leppoisaa viikonloppua kaikille!
 
Hui kun onkin tullut taas paljon juttua, kiva vaan[:)]

Eilen oli kyllä ihan pöhköpää päivä eikä mikään oikeen onnistunut. Yritin rakentaa  pinnasänkyyn semmosia puolapuita, mitkä estää kissoja sinne menemästä, mutta sekin projekti jäi kesken kun meni hermot. Täytyy kokeilla tänään uusilla hermoilla. Eilen oli varmaan ensimmäinen päivä koko raskauden aikana, että ihan oikeesti koko kroppaa kolotti, eritoten jalkoja, myös päätä särki ja väsy oli hirvee. No ihana ukkoni yllätti ja hieroi molemmat jalat perusteellisesti, niin helpotti hieman. Yön nukuin kun tukki ja nyt on jo parempi mieli. Mä taidan olla vähän semmonen tyyppi, että kaikki pitäis saada heti valmiiksi ja sit jos ei onnistu joku heti niin aaaarrrggrhhg[:@]

Nyt ton ultran jälkeen hahmottaa paljon paremmin miten päin toi pikkunen tuolla masussa on ja edelleen tuntuu viihtyvän samassa asennossa. Pieni pylly taitaa tuntua tossa navasta vähän ylemmäs oikeella<3 Välillä kyllä näyttää minusta tosi pelottavaltakin, kun änkee itsensä vaik suoraksi, kun masu venyy ihan luonnottoman näköseksi[&:]

Onko kukaan muu tilannut sitä vau:n tervetuliaispakettia, jossa tuli kaikkia kivojoa kirjoja ja kortteja ym.? Meille tuli se paketti eilen ja nyt oon ihan innolla täytellyt tota ´kirja sinusta´, aivan ihana.

Hikkaa en ole ainakaan mielestäni täällä tuntenut.

Embu83
mahtavaa et kaikki oli reilassa eikä turhemmin tarvi nyt hätäillä mistään. Kyllä se teidän typykkä siellä vielä pitkään matkaa[;)]

Arwen mä ainakin luulen, että kyllä se aika menee kuin siivillä viimesen kuukauden, vaik ajattelis toisin. Vaikka onhan se varmasti sitä odottelua, mutta toisaalta sit saakin oman kunnon mukaan jo touhuillakin, kun ei tartte pelätä että syntyy liikaa ennen aikojaan. Saapi keskittyä vaan tekeen ihania asioita. Muakin pelotti hirveesti, että miten saan saikulla ajan kuluun, mutta äkkiä sitä vaan huomaa aina olevan jo ilta. Sitä aikaa menee kummasti kaikkeen pieneen touhuamiseen. Ja välillä saa vaan ollakin vaikka koko päivän yökkärissä jos siltä tuntuu ja lukee lehtiä. Ainutlaatusia tämmöset hetket elämässä että oikeesti saa olla näin rauhassa joten täytyy repiä niistä hetkistä kaikki ilo irti.

Marilyn84
me haluttais kanssa semmonen mobile, mutta joo hurjan hintasia. Kaikki soivat lelutkin on jotain 20 ja ylikin. Toi kuulostaa enemmän kun normaalilta, että kaikki vauvajutut osuu silmään kaupoissa. Mulle itelle tulee ainakin tosi hyvä mieli, jos kaupasta saa vaik ihan jonkun yhden halvan jutun ostaa. Siis tervettä toimintaa[;)]

Painosta Mulla on tainnut nyt tulla semmoset 12kg ja neuvolassa on sanottu, että ihan normaalia. Selvästi painonnousu kyllä nyt viime viikkoina tasoittunut. Joten niina_1 älä huoli, noita lääkäreitä on perkeleen moneen junaan ja kun ei osaa muusta pätee, niin sitten ne keksii jotain mistä valittaa. Sun painonnousuhan kuulostaa suorastaan täydelliseltä[;)]

Tervetuloa mukaan hanslankkari!!!

Lootus
sulle täytyy sanoa, että toi sun profiilikuva on toso makee, jotenkin tosi taiteellinen, kaikki noi varjot ym. Aivan loistava!Ootteko sen kuvannut ihan tietosesti, vai onks tullut noi varjot ym ihan vahingoss?

illil: Juu tuo on ihan totta, että ihmisistä voi olla niin eri mieltä. Ja noilla lekureillakin on erilaisia päiviä[&:] Kyllähän se rutinoitunut hommaansa oli, mutta ainakin sillä hetkellä oli mukava. Juu aksentti oli kyllä jännä, on muuten varmaan suomalaisen kanssa naimisissa...

Mun tisuista ei kyllä oon mitään tullut, ei tipan tipppaa, onkohan se normaalia..hhhmmmmm..

jessic_aa
sulle parempia vointeja selän kanssa, muistat nyt lepäillä ja venytellä selkää.

Sn84: Mä ymmärsin viimeksi lääkärin puheista, että olis vaan enää se yksi lääkärikäynti sillon viikolla 35-36 ja että siinä lääkäri vaan arvio sen tilanteen. Että ei mitään ultraa ym erikoista jos kaikki vaikuttaa normaalilta ja vauva mahtuu lääkärin arvion mukaan tuleen. Sit se ymmärtääkseni laittaa lähetteen äippäpolille, jos on jotain epäselvyyttä asiassa. Voi tosiaan olla väärässäkin, muttä näin oon ymmärtänyt. Eli ultra ei ole automaattinen.
 
Et vetele ihan pohjia ILLIL...:D täällä lähtöpaino oli 59 kiloo ja nyt se on 76 abauttia rallaa...:) et eikös se tee 17 kiloo...? hyvin menee mutta menköön...tulee painoo kyllä enemmän kuin pojista. Hyvin ne on lähtenytkin ni eikös ne lähe nytkin...luulen niin. Joten en stressaa yhtää tuota painon nousuu..neuvolatäti saa sanoo mitä haluu...tiiän jo miten tää homma menee mun kohalla..pojista sain molemmista +25kg lähtöpainoon ja kaikki oli puolessa vuodessa lähtenyt tokan kerran oli jopa pari ylimäärästäki...:)Vaikka oon kyl aina ollut hoikka normaalisti eikä tällä kertaa tarttis niitä ylimääräsiä lähtee..kuhan mahun omiin vaatteisiini vaik ens jouluksi ni oon tyytyväinen.
 
anelse: on se ihan normaalia jos ei tuu mitään.. mun kaverilla oli laskettu aika eilen eikä silläkään oo tullut koko raskauden aikana mitään.. eikä tuu vieläkään.. joidenki maidon tuotanto raskauden aikana on jotain hormonaalista kentis[:)][:)] ite ku paljon eläinten kans ollu tekemisissä niin tuli vaan mieleen et hevosilla yleensä tulee se vahatippa ku alkaa synnytys lähestyy.. niin aattelin et voisko tuo ihmisilläki olla samanlaista...mut ei kumminkaan[:D][:D][:D] jonku mielikuvitus lentää[:D]
 
Hei madonna86 kiva että on muitakin hevosihmisiä[:)]Ratsasteletko vai miten hevosten kanssa puuhastelet. Joo mä muistelen kans kuulleeni tosta vahatippajutusta, tiedä häntä sitten voisko toimia ihmisellä samalla lailla. Mä tossa muutaman vuoden ratsastelin, oli lapsuuden jälkeen pikkasen taukoo välissä ja sit aikuisiällä alotin uudestaan. Lähinnä noihinj esteisiin tuli viime ajat keskityttyä, että josko sitten kun tää pieni syntyy, niin palais takasin kouluratsastuksen saloihin. Mä lopetin jo ratsastuksen aika raskauden alussa, kun ajatua tuntu epämiellyttävältä ja pelkäs että jotain sattuu. Tallilla siinä kyllä vielä pyörin vanhaa ryhmääni katsomassa ja kisoissa sihteerinä ym joutavaa. Nyt ei oo tullut vähään aikaan käytyä ja ehkä ihan kivakin pitää koko hommasta vähän aikaa taukoa, niin taas sitten maistuu ratsastus. Toivoisin jo kesällä pääseväni ratsun selkään[:)]

Saas nähdä kuinka tuota pojua saa sitten siihen harrastuksene innostettu, kun isä siitä on jo jääkiekkoilijaa tekemässä. Mutta toivo elää, onhan nuo miesratsastajat hirveesti yleistyneet.
 
anelse: onhan tuota puuhasteltu hevosten kanssa pikkulikasta asti. Tulihan siitä myös ammatti, mut sitä työtä ei oo tullu enää tehtyä kolmeen vuoteen ku tuli allergiat.. mut tallilta en oo siltikään pysyny poissa paitsi nyt raskauden aikana.. Ratsastin sillo aluksi ku en tienny et olin raskaana muutamia kertoja, mut jätin sen sitte kokonaan ku en halunnu riskeerata mitään.. nyt on kyl välissä haluttanu hevosen selkään mut sen takia en oo käynykkään tallilla. Enempi tullu mentyä myös nuita esteitä mut nyt alkaa olla kammo niitä kohtaan, 120cm esteitä pomppineena mut lensin muutaman kertaan aika hurjasti nuoren hevon selästä tuolla korkeudella niin pitäs hakea se luottamus esteisiin takas[;)] koulua oon viimeisen vuojen vaan menny..

Kyllä ne pojatki innostuu.. [:D] ainaki toivottavasti.. mä luulen et saan sitte pian kaverin tallille ku neiti kasvaa[:D] tai jos ihan kotia laittais heposen, ku mahdollisuudet ois..

illil: meillä on ahkerasti ukko kulta lukenu sitä kirjaa.. lukee kyl munkin puolen, mut parempi niin[;)] et ymmärtää mua[:)][:)] ku välissä mökötän ja itken syyttä suotta...
 
Anelse: Ihan vahinko-otos oli tuo minun profiilikuva. Mieheni kuvasi masuani ja jotenkin sitten käännähdin katsomaan peilistä jotain , niin oli siitäkin napannut kuvan, [:D] Mieheni on kyllä taiteilija, niin kaipa silläkin voi olla osuutensa. [:)]

Minulla tulee myös tisseistä aina välillä pari tippaa, ja rintsikoissa aina tahroja, mutta ei kertaakaan mitenkään runsaasti ole tullut. Aika varhaisilla viikoilla se jo kyllä alkoi. Muutenkin nuo tissit muuttuneet paljon, aluksi olivat julmetun kipeät ja kasvoivat 2 kuppikokoa, saa nähdä miten ne vielä sitten paisuu kun maito nousee kunnolla, hui.
 
Takaisin
Top