Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania uutisia tullut taas lisää. Näyttäisi selvästi että huhtikuun alkupuolella tulis enemmän tyttöjä ja ehkä loppupuolella poikia, onkohan tässä joku kaava?

Marilyn84 vielä minäkin jännitän, meillä kans ultra maanantaina. Vielä kun jaksais tehdä tän viikonlopun iltavuoroa ja selviäis hengissä. Nytkin oon jo kiukkunen ku ampiainen ja väsynyt kovin. Ja kas kummaa kotona ei taas ymmärretä. Pöh...

Tää tyttö painelee pehkuihin, hyvää yötä!

Onnet Niina, tiia, illil ja paprika poikauutisista[:)]

Näyttää tosiaan siltä että poika-aalto pyyhkäisi nyt viime aikoina ultrassa olleiden yli kun alussa tyttö uutisia oli enimmäkseen[:D]
Kävin nyt tekemässä sen gallupin niin on helpompi seurata ja hahmottaa kenelle tulossa mitäkin :)
Ihana oli kuulla ru uutisia kyllä, ja kohta ollaankin kaikki huhtikuiset siellä käyty[:)]
Toivotaan että illilllä on kaikki kunnossa ja lääkärissä selviää sit mikä se juttu oli, jota kätilö tiiraili.
Olikos monella heittoja lasketussa ajassa vai olitteko ihan siinä missä luultiinkin/pitikin?

Mä en kyllä taas tiiä mitää mistää mitoista tai painoista.. Jos mulle sellasta on kerrottu ni unohtunu on samointein [:D]
Kiinalai testi veikkas mulle tyttöä eli vikaa tais mennä..

Tässä taas kuvapäivitystä meidän pikkumiehen yksiöstä [:)] Tänään otettu eli viikkoja 20+6.

Heij taas!

Kiva kuulla hyviä ultra uutisia, ja toki näitä monia poikauutisiakin! Onnea vaan! [:D]

Meillä oli eilen tosiaan rakenneultra, mutta eipä halunnut kaveri meille sukupuoltaan paljastaa. Kätilö kyllä yritti asiaa kurkkia, mutta niin oli jalat ristissä ettei näkynyt. Täytyy siis odottaa syntymään asti, että saadaan se kuulla! [:)] Muuten hyvin masussa voidaan. Sydän, aivot, munuaiset ym. olivat ultran mukaan kunnossa, eikä löytynyt mitään poikkeavaa. Mitat vastasivat raskauden kestoa ja kovasti se kaveri siellä liikuskeli ja heilutteli käsiään. Saatiin kuvakin missä se näytti meille etusormeaan ja hyvin näkee viisi pientä sormea paikallaan [:D] Jalat oli mitaltaan 3,4 cm, hih [:)] ihanan pienet! Painoa oli 384 grammaa, että ihan hyvin sitä on pienelle kertynyt. Pituuksia en muita muista kyl yhtään.  4D kuvaakin se ultraaja yritti muutamasti ottaa, ja yksi saatiinkin mukaamme. Minulla sijaitsee istukka tuossa kohdun etuseinässä.. hmm.. muuta ei nyt tule tuolta reissulta mieleen. :)

Mieskin sen verran ultrassa käynnistä innostui, että osti vauvalle ensimmäisen vaatteen, sellaisen valkoisen lammaskuvioisen bodyn. [:)] hih.. Viikon kuluttua olisikin sitten seuraava neuvolakäynti edessä ja ruvetaan niitä kelan papereita ym. käymään läpi. Äippäpakkauksen olin kyllä ajatellut ottaa, jotenkin se tuntuu "kuuluvan" ainakin tähän ensimmäiseen raskauteen.. [:D]

Heips taaseen!

Onnea vaan kaikille poika ja tyttö uutisista [:)]

Täälläkin olisi nyt sitten rakenneultra takana päin :)
Kätilö kehuskeli ettei mitään moitittavaa meidän pikkuisesta löytänyt, hyvillä mielin siis jatketaan odotusta!
Vaavin pituus jäi vähän epäselväksi mutta ilmeisesti n.20cm ja painoa oli nyt kertynyt 320g. Viikon oli laskettuun aikaan nähden pienempi mutta ei lähteny silti aikaa muuttamaan, sanoi kuitenkin että varautua että menee yli. Esikoinenkin syntyi myös viikon yli lasketun vko:lla 41+0.
Kysästiin myös  kumpikos mahtaa olla tulolla, ei uskaltanut aivan varmaksi sanoa mutta tyttöä näillä näkymin veikkasi [:)].  Lastenkirpparin kautta mentiinkin kotiin ja kyllä sieltä jo muutama vaaleanpunainen vaate tarttuikin matkaan, ei millään malttanut olla ostamatta [:D].

Äitiyspakkauksesta kun täällä on ollut puhetta, me päätettiin se ottaa rahana. Edellisestä pakkauksesta kun on toppahaalari vieläkin käyttämätön ja muut vaatteet myös ollut vähällä käytöllä. Saahan sillä rahallakin melkoisesti kirpparilta vaatteita vauvalle ja myös jotain uuttakin pystyy ostamaan [:)]

Voi että, kun niinallakin on ihanan selkeä vatsa! Miuta oikeasti ärsyttää oma pieni alavatsan pömpötys, jota nyt ei hyvälläkään tahdolla voi vielä kunnon vauvamasuksi sanoa. Vauvavatsaan kuitenkin asennoituu ihan eri tavalla kuin pelkkään läskikumpuun, niin mieluummin haluaisi selkeän vastan tulevan pian esille. [;)]
Miusta tuntuu, että mie alitajuisesti jännitän todella paljon rakenneultraa.. En oo keskiviikosta lähtien nukkunu kunnolla öisin, hyvin on tullut valvottua jopa puoleen neljään. [&o] Mitään pelättävää ei pitäisi olla, potkutkin tuntuvat selkeästi päivittäin, mutta silti on tämä inhottava unettomuus riesana. Onneksi ei ole kauhean paha lukujärjestys koulussa, niin voi rauhassa nukkua pitkään aamuisin. [:)]

Ai niin, on kyllä oikea ylpeä tuleva isä tuo meidän mies! Nyt kun potkut ovat ruvenneet tuntumaan vatsan päältäkin, niin eilen sitten sain napattua miehen käden ajoissa masun päälle. Siinä hetken mies piti kättään, otti pois ja sanoi ettei mitään tuntenut. Mie vaan siihen sanoin, että ei se mitään, pieniä ne liikkeet olivat jotka sinä aikana ehtivät tuntua. Ja sit mies tokaisee: "Ai ne oli ne pienet tuntemukset potkuja?" [:@] Ja mie kun luulin, että mies olisi jo pienimmästäkin tuntemuksesta innostunut.. [&:] Eli ei tosiaan näköjään miehet ole niin "carried away"-luonteita mitä me naiset, jolloin kaikki pienetkin asiat saisi aikaan kauhean tunteenpurkauksen. [:)]

Taas on tullut uusia ultrauutisia - ja koko ajan jännittää vaan enemmän se oma. Onneksi enää kaksi yötä odotusta! Mukava kyllä kuulla, että kaikilla menny noin hyvin, ehkäpä se meidänkin käynti menis tällä kertaa vähän mukavammin. Viimeksi kun kätilö oli tosi ahistava. Minäkin taidan päivittää masukuvan... näytän kyllä ihan omituiselta, kun takapuoli törröttää terhakkaasti taaksepäin ja maha taas eteenpäin. No onpas mistä puristaa...

Huh huh! Lukumaraton on nyt ohi ja pääsee vastailee[:D] Tenttii ois pitäny lukea, mut jumituinki tänne lukemaa parin viikon ajalta teiän juttuja, ku ei oo tullu käytyä... Nyt pitääki olla aktiivisempi että pysyy mukana;)

Maanantaiaamuna ois taas neuvola. Edellinen oli tasan kuukausi sitte, rv 17+5, ja sillon mitattii ekan kerran kohdun korkeus joka oli 18cm. Kiloja oli siihen mennessä tullu n. 3kg koko raskauden aikana, mut nyt tuntuu et marraskuussa on tullu heittämällä toiset 3kg lisää! Saas nähä.. Maha ainaki on nyt parin viikon sisällä kasvanu huomattavasti[;)] Jes, ja nyt pääsee täyttämää rahankerjuulappuja ja vihdoin saa sen ihanan äitiyspakkauksen!

Ja sit se TÄRKEIN uutinen. Rakenneultra oli siis 26.11. (rv 20+5), ja kaikki oli tosi hyvin. Vauvan koko vastasi viikkoja ja aivopuoliskot keskustelivat ja sydän oli kunnossa jne. Ja POIKA olis meillekin tulossa! Eli työnimi "Cale" (Kalervo, [lausutaan: kheil]) osui aika hyvin oikeaan[:D]. Aina oon luullu tyttöä toivovani kauheesti ja pettyväni jos se oliski poika, mutta nyt ylipäätään se, että vauva sai sukupuolen, oli ihaninta koko raskaudessa tähän mennessä. En ollu yhtää pettyny, päinvastoin, asian kunnolla tajuttuani oon tästä pojasta superonnellinen! Jotenki hauskaa et saan elämääni mun ihanan miehen kaltasen ukkelin pienoiskoossa[:)] Itse en kyllä pippeliä ultrakuvassa erottanut, ja jos se sitten tyttö onkin, ei uutinen ole yhtään sen huonompi. Nyytin vauvan ultrakuva oli kyllä tosi selkee pippeleineen päivineen!

Parin viikon sisällä ollaan myös ehditty saamaan vaunut (jotka siis ostettiin kavereilta vajaa 2v käytön jälkeen, kuin uudet Emmaljungat) ja yhden pikkuisen bodyn ostin kirppikseltä, enkä malta oottaa et pääsee tekemää lisää löytöjä! Tuntuu et rakenneultran jälkee oon ihan seonnu (positiivisesti) ja oisin vaikka nyt jo valmis jäämää äippälomalle valmistelemaa pikkuiselle sopivia oloja. Vaikka eipä tässä kauheen kauaa oo enää aikaa, ku jään kesälomalle jo helmikuussa ja jatkan sit suoraa äitiyslomalle maaliskuussa:)

Joku kun kyseli niin vastaan; päiväkodissa oon töissä ja opiskelen työn ohella sosionomitutkintoa aikuislinjalla. Töissä lapset jo tietää et mulla on vauva mahassa ja yks sitte varottelikin et "kai sä tiiät et se synnyttäminen voi sit sattua aika paljon?" Ja sit yhtä kutsuin jossain tilanteessa Jaakonpojaksi (ku isänsä on Jaakko), ni se rupes hokee Lotanpoikaa, ni sanoin sille veikeesti et Lotan poika on tääl masussa. Ja justii ku syömästä oltii tultu ni sehän sit loogisesti hölmistyneenä kysy et "söiksä sen?!" Jooo... on ne vaan niin sulosia.

Hehee, ja liikkeet tuntuu hyvin, istukka on kuulemma takaseinämässä joten potkut tuntuu melkee suoraa iholle[:D]. Viime sunnuntaina hekoteltii miehen kanssa ku maha pomppi puolelta toiselle, eli taitaa aikakova potkupalloilija olla tulossa (kuten isänsäkin[;)]). Äsken ku luin juttuja varmaa tunnin, Cale potkiskeli harvakseltaan koko ajan, mut nyt se on jo uuvahtanu..

Masukuvaa en oo saanu vielä koneelle ladattua, vaikka niitä ollaa toki nappailtu[:)] Kiitos muille omistaan, tosi hyvin näyttää etureput kasvavan! [:D]

Mukavaa joulunodotusta kaikille vanhoille ja uusille huhtimammoille!

Onnea kaikille hyvistä ultra-uutisista, ihanaa ettei kenellekään ole mitään vakavampia tietoja tullut ultran yhteydessä.

Kiitoksia kovasti masukehuista [:)] Se on kyllä totta illil että itse sitä mahan kasvua ei niinkään huomaa kun se tuossa koko ajan "roikkuu" mukana, mutta kuvista sitten selkeämmin. Arwen, kyllä se sunkin maha kohta pullahtaa, nautiskele kun vielä pystyt laittamaan kengät jalkaan ilman tuskailua [:D] Alkaa huomata että ei tämän kasvavan vatsan kanssa todellakaan aina helppoa ole, esim. kenkien laitto alkaa olla melko tuskallista, ja ylipäänsä kaikenlainen kyyristeleminen.

Marilyn: Mulla on myös olo välillä kuin ankalla, kun maha pullottaa eteen ja peppu taakse [:D] Ihana masu kasvanut jo sullekin.

Voi että, ihana toi sun ultrakuva illil! Oikein miehinen mies, haarat levällään kuin paraskin äijä.. [:D] Ja sä pohdiskelit vauvan painoa. Mulla oli eilen ultrassa viikkoja 20+5 ja vauvan paino oli 346g. Tuolla vau:n raskaus viikko viikolta jutussa sanotaan 21. viikon kohdalla vauvan painoksi n. 325, eli ihan normikokoinen sunkin pikkumies on [:)] Toki geenitkin vaikuttavat kasvuun, mutta suunnilleen noiden käyrien mukaanhan useimmat lapsoset kasvavat mahassa. Mäkin olen itse tosi pienikokoinen. Saas nähdä minkälainen tästä meidän pojasta sitten tulee kun mies taas melko iso ja roteva [:D]

Oho, aika paljon näyttäs huhtikuussa poikia tulevan. Nyt on alkanu mullakin kovasti jo tuntumaan liikkeet, perjantai iltana vietin vauvan kans sohvalla pikkujouluja seuraten masun värähtelyä. Ihanaa! Meillä ei täällä Oulussa ole kun yks ultra, aika köyhää.. [:(] ja jotenki tuntuu ettei neuvolassakaan kerrota oikeen mitään jos ei ite älyä kysellä..hmph..mut aateltiin sitten että käydään ensvuoden alussa omakustanteisesti ultrassa josko sukupuolenkin saisi selville. Poikaa olen alusta asti aavistanut, miehen sukukin aika poikavoittonen. Kiinalainen kalenterikin näyttäis poikaa.Saas nähä.

Sain vihdoin otettua masukuvan
Tuntuu vaan että leviän tuonne selkäpuolelle enkä eteenpäin[:D] 

Huomenta vaan kaikille ja hyvää itsenäisyyspäivää! [:)]

Me ollaan miehen kanssa koitettu aamu miettiä kummeja.. Yksi kummi meillä jo on valittuna ja kysyttynä. Siskoni poika kun pääsi ripille viime kesänä, niin pyysimme häntä kummiksi ja hän suostui[:)] Olettekos te muut vielä kummiasioita miettineet?

Kumma kyllä kun masu alkaa selkeästi näkyä, alkavat asiakkaatkin kysellä töissä vointia ym.. Etenkin kun olen töissä välillä sellaisen pienen paikkakunnan kahvilassa, jossa melkeinpä kaikki tuntevat toisensa. Eräskin vanha mies tuli minulta yksi päivä kysymään, että olenko kärsinyt paljon ton takia? ja katsoi mahaani, totesin vain, että hyvin olen voinut. .. Mitäköhän kaikkea sitä vielä tuleekin kuultua mahan kasvaessa [8|]

Tuli Arwen tuosta sinun tarinasta liittyen miehen reaktioon mieleen, kun meillä kans yksi ilta vauvan potkuja kuulosteltiin ja mies kovasti kättä mahan päällä piteli ja itsekin tunsin kyllä että nyt iskuja satelee, niin mies otti hetken kuluttua käden pois ja totesi, että "ei kait siellä mitään tuntunu", ihmettelin sit ääneen, et kun itsekin tunsin kuinka vauva riehui mahassa, että miten et sie niitä nyt tunne, ja kysyin et etkö ees semmosta pientä liikettä. Siihen mies totesi, että "no kyl siun maha jotain liikahteli, mut ei ne kait mitää potkuja ollu"  :D heh, no voi pösilö![:D] .. Noo, ehkä sitten kun saa joskus kunnon pamauksen käteensä, niin tajuaa, että mikä on potku! [;)]

Kummeista...Meillä olikin tällä kertaa jo miettimistä noiden kummien suhteen kun on siis jo 3. lapsi..Ekalla on 3 kummia, tokalla 4 kummia ja tälle kolmannelle tulee 2 kummia. Ekalla ja tokalla on meidän vanhempien sisaruksia ja lähimpiä ystäviä ja tää kolmas saa molempien läheisen ystävän..:) Ollaan valittu sellasii jotka lähes 100% varmuudella pysyy elämässämme pitkään, toiv. koko elämän. Ystäviä olisi vaikka kui mutta tosiaan ku kaikki ei ole sellaisia mistä tietää että ovat sitten läsnä myös 10-15 vuoden päästäkin...:D

Jos kaipaatte piristystä tylsään päivään tai muuten vaan olette naurun tarpeessa, niin käykääpä lukemassa seuraavaa viestiketjua vauva.fi:ssä
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/7/viestiketju/117640/_alyttominta_mita_mies_on_sanonut_tehnyt_synnytyks

En kyllä muista koska olisin saanut yhtä hyvät naurut, harvemmin tulee yksin ääneen naurettua mutta nyt sitä ei yksinkertaisesti voinut lopettaa [:D]

Kummeista: Meillä on ollut kummivalinnat mielessä jo jokusen kuukauden, ainakin alustavasti on sovittu ketä pyydetään. Ei olla vielä ketään pyydetty, varmaan joulun jälkeen sitten, kunhan vielä varmistellaan ja lyödään lukkoon kenestä kummeja haluamme.

Heissan ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!

Niinhän tässä nyt sitten kävi, että kaksi erittäin rankkaa iltavuoroa teki tehtävänsä ja täällä ollaan flunssan kourissa peittojen alla. Eilen oli vähä semmonen olo, että ei ole normaali olo ja aamulla sit heräsin tukkoseen oloon ja paikkoja kolotti. Vedin kyllä itseni töissä ihan piippuun ja varmaan vaikutti sit vastustuskykyyn. Ei mulla kuumetta ole, mutta en viitsi lähtee viimesillä voimilla töihin, kun on nyt toi pienikin mahassa, niin ei varmasti tee kummallekaan hyvää. Nyt siis vaan lepäillään...No jos tässä jotain hyvää on, niin näkeepähän nyt ainakin linnanjuhlat[;)]

Niin juu ja viime yönä iski taas iskias oireet ja sängystä nousu oli aivan tuskaa. Muutenkin tuntuu että vatsalihakset ja nivuset on nyt kovilla, kun maha kasvaa vauhdilla. Että niin hienosti täällä[:D]No kyllä se taas tästä kun pari päivää lepäilee.

Huomenna sit sinne ultraan vaikka pää kainalossa, nimittäin täällä Tampereella saa tosi huonosti aikoja vaihdettua.

Eilen täyty alkaa vanhoja farkkuja uudistaan, kun tahtoo aina istuessa painaa alamasua ikävästi. Näin ensi hätään leikkasin molempiin reunoihin vyötärökaitaleessa semmoset halkiot, jos vähä auttais. Äiti lupas auttaa sit ompeleen jonkinlaista resooria. On mulla yhdet mammafarkutkin, mut ostin ne niin aikasis, etten enää kunnolla mahdu niihin[:D][:D][:D]

Kummeista kummitäti on jo varma, on mun paras kaverini. Kummisetä on vähän hakusessa, kun miehen paras kaveri on mun ex-mieheni, ja ne on sopinut että ovat toistensa lapsien kummeja. No tää mun exä ei kuitenkaan mielestäni sovi lapselle esimerkkiä antamaan enkä muutenkaan hänestä erityisesti pidä, joten menee vähän vaikeeks. Mieheni kyllä tietää että mulla on tämän exän kanssa ikävä menneisyys ja uskon kyllä että ymmärtää jos en häntä kummiksi halua. Olen jo siihen joutunut sopeutumaan, että hän on mieheni paras ystävä ja sitä kautta joudun häntä silloin tällöin näkemään. Oikeen kauniit ja rohkeet kuvio, jestas sentään[:D][:D]No eiköhän se kummisetäkin löydy aikanaan[:)]

Niina_1 valtava masukka sulla jo[:D]taidat olla hoikka luonnostaan, kun näkyy noin hyvin[;)]

Junnnumasu ihanan siro massu[:)]

Heips kaikille.

Täällä tullut tuhlattua tän viikon ainoa vapaapäivä pelkkään siivoamiseen. Aamulla alotin ja nyt istun ekaa kertaa.
Kylppärin laattoja myöten tullu kaikkee jynssättyä..
Olo aika puhki kyl ja viel ois hommaa..Mut kiva että joskus saa aikaseks tai oikeammin sanottua ehtii siivoamaan kunnolla!
Eilen olin töitten jälkee nii puhki et nukahin heti kun kotiin pääsin..

Ihania massukuvia tullu taas[:)]
Omastakin tänään kuvan taas otin. Masu näyttää omaan silmään nyt pienemmältä ku muutama päivä sit, ei oo oikee pöperö maistunu parii päivää, varmaa ihan väsymyksen takia. Pelkät aamupuurot siis tuossa masussa :)
Turvotusta/painoa on alkanu kyl tulemaan muaallekkin kun mahaan.. Ei nimittäin menny yhet verkkarit äsken jalkaan persiin kohdalta[:@][:D]

Kummeista.Mulle on ollu aina selvää et siskostani tulee kummi ensimmäiselle lapselleni. Ukon pikkusisko haluaa kauheasti myös kummiksi ja mies päättäköön sen. Teinityttö ja aika levoton et en tiedä mimmoinen kummi hänestä tulisi mut en mä vissii voi ihan kaikkea päättää?[;)]

Tosi kiva oli taas lukea rakenneultrakuulumisia! Hienoa ettei suurempia hämminkejä ole ollut :)

Mitäs mieltä ootte jos tehtäis samanlainen *Meidän lasketut ajat* kun tuolla joulukuisissa?
Jokainen kopiois koko rimpsun aina ja lisäis oman lasketun aikansa ja vaikka just synnytyspaikan siihen väliin, mihin päivämäärän mukaan kuuluu. Viimeisenähän olisi sitten kaikki listattuna :)
Vois sieltä sit lähempänä seurailla et kenellä alkaa olla jännät paikat käsillä ja samalla sais kokonaiskuvan et montakos meitä täällä kaikenkaikkiaan on[:)]
Aloitin eilen heidän joulukuun viestejään lukemaan kun jännät paikat alkaa olla käsillä ja mielenkiintoista lukea heidän tuntemuksistaan niin henkisesti kuin fyysisestikkin [:)]

Tässä siis rv 21

Juu, Nyytti tuo lista kuulostaisi kyllä hyvältä idealta. Siihenhän voisi vaikka laittaa myös, että kumpaa odottaa, jos siis se on tiedossa. [:)]

Meilläkin alkaa nyt pikkuhiljaa muodostumaan, että keitä voisi kummeiksi pyytää.. mutta ei vielä kysytä ketään, varmistellaan nyt ensin, että oikeasti heihin päädytään..

Tein tuossa vähän jo listaa yksi päivä, että mitä kaikkea sitä pitää vauvalle hommata, jos tässä pikku hiljaa alkaisi kokoamaan kaikkea kasaan. Helpottaisi tosin, jos löytäisimme jo sen uuden asunnon ja pääsisi muuttamaan, niin ei tarvitsisi kaikkea kamaa tänne roudata.. Tosin, jos asuntoa ei löydy, joudumme asustelemaan tässä kaksiossa aluksi vauvan synnyttyä ja vaan raivaamaan tänne tilaa kaikelle kamalle [:D] Toivotaan kuitenkin, että talo löytyisi pian! [:)]

jepjep, itsenäisyyspäivän iltaa ja kaipa sitä pitäisi linnanjuhlia kohta hieman seurata. Mukavat illan jatkot!

Täällä vierähti käyntiin 24. viikko. Potkuja tuntuu kokoajan enemmän ja enemmän, eikä pikkukaveri enää pysy hiljaa vaikka minä touhuilenkin.

Päästiin tänään muuttamaan uuteen asuntoon, ja samalla minä jäin sitten kotiin odottelemaan äitiysloman alkua. Ihanaa, kun on vihdoin aikaa tehdä kotona asioita ja viettää aikaa koirien kanssa. Hirmuiset on suunnitelmat, saa nähdä, mitkä kaikki toteutuu... [:D]

Vaatteita meillä on vauvalle ostettuna jo suurinpiirtein kaikki, mitä alkuun tarvii, yhtään isompaa ei olla ostettu. Kelalta tuli torstaina päätös, että meille on myönnetty äitiyspakkaus, ja se postitetaan kahden viikon kuluessa. Vaunut kävin kanssa jo ostamassa, tulevat maahan 14.12. jolloin käydään sit hakemassa ne. Päätettiin siis ostaa kaupasta Emmaljungat, kun hirvitti käytettyjen kunto, eikä sellaisia, jotka haluan, ollut pahemmin tarjolla. Pinnasänky on jo valmiina odottamassa, samoin varastossa syöttötuoli, että täällä on varauduttu jo ihan hyvin uuteen perheenjäseneen. [;)]

Tuo lista kuulostaa minustakin hyvältä idealta.

anelse: Mulle on tätä kokoa suotu kokonaista 154cm ja painoa sen 46kg (ennen raskautta), että tosi pienikokoinen olen kyllä. Ei ihme että maha näyttää jo suurelta, mitenhän loppuvaiheessa, huh kun kauhistuttaa ajatuskin [:D] Saan sitten pyllertää eteenpäin kuin muumimamma.

nyytilläkin jo kivan kokoinen masu [:)] Mä kävin kans kurkkimassa tuota joulukuisten viestiketjua, ei ole meilläkään enää montaa kuukautta kun ollaan samassa tilassa.

Onpa marjo82 ollut ahkera, melkein kaikki jo valmiina vauvalle [:)] Mä ajattelin kans että vuodenvaihteen jälkeen rupean kasailemaan tavaroita. Sänky mulla on jo tiedossa siskolta, sen 3-v pojalle uutena ostettu niin tosi siistissä kunnossa. Äippäpakkauksen myös otan, mutta esim. turvaistuimesta, hoitopöydästä ja vaunuista ei ole vielä tietoa. Melko vahvasti olen uusien vaunujen kannalla, niin on sitten ainakin mieleiset ja tietää ainakin ettei pitäisi hajota heti. Toki jos jostain luotettavalta taholta hyvät käytetyt saisi niin en täysin tyrmää sitäkään ideaa.

Se *meidän lasketut ajat* lista kuulostaa kyllä mukavalta idealta. Mä voisin sen tässä aloittaa mikäli idean oikein ymmärsin. Eli siis laskettu aika, synnytyspaikka ja sukupuoli (mikäli tiedossa)?

niina_1: La 18.4, E-K keskussairaala, poika

Mä tajusin kun kävin tuota joulukuisten vastaavaa listaa kurkkimassa että järkevämpi kai tehdä kokonaan oma aloitus sille. Eli se löytyy tuolta Laskettu aika huhtikuussa 2010 otsikon alta nimellä *Meidän lasketut ajat* [:)]

Hyvää itsenäisyyspäivää! Huomenna aamulla vihdoin rakenneultra... tsemppiä Anelsellekin huomiselle ja muillekin, joilla se vielä edessä on[:)] Jännittää niin, että kohta housut repeää[:D]

Nyytti, mun maha näyttää melkein ihan samanlaiselta[:)] Joo, tuo listaidea oli hyvä - selventää mukavasti tätä rumbaa.

Kummeja en ole hirveästi miettiny. Lastamme ei varmaankaan kasteta. Mies kuuluu kyllä kirkkoon, mutta minä en ja muutenkin karsastan aika lailla instituutioita. Antaa lapsen sitten itse vanhempana päättää, mihin haluaa kuulua. Kyllä me silti yhden tai kaksi kummia tai miksi niitä sitten kutsutaankaan aiotaan pyytää lapsellemme. Siskoni olisi varmaan paras vaihtoehto...

Marjo82, sulla on jo ihanan valmiina kaikki. Oispa joku tonttu ostanu meille kaiken valmiiksi, eikä tarvisi pähkäillä miljoonia eri vaihtoehtoja joka hankinnan kohdalla. Tänään tuli tehtyä ensimmäinen hankinta vauvelille: Akta Graco Logico-turvakaukalo telakointialustan kera. Oli saanut ihan hyvät arvostelut Autoliiton-sivuilla, joissa vertaillaan eri turvaistuimia. Saatiin se kaverilta käytettynä (ollu yhdellä lapsella) puoleen hintaan alkuperäisestä. Tosi siisti - ihan kuin uusi. Tuntui ihan hassulta kävellä autosta ulos tyhjän kaukalon kanssa. Epätodellista, että siinä vielä joskus pikkuinen pötköttäisi. Vaunuja olen myös miettiny... Haluaisin jotkut pienet ja näppärät, jotka mahtuis hyvin autoon. Löysin sellaset yhdistelmävaunut netistä kuin Carena Freet - vain 159 euroa, mutta en tiedä sitten ovatko aivan lahoa tavaraa. Ruotsin kuluttajaviraston sivulla ne olivat pärjänneet jopa paremmin kuin Emmaljungat ja Briot. Täytyy katsoa kirppareiltakin, jos löytyisi jotain sopivan näppärää yhdistelmää...

No nyt muut hankinnat saa jäädä vielä ajatuksen tasolle ja keskityn huomiseen...

listaan jatkoa...

niina_1: La 18.4, E-K keskussairaala, poika
Marilyn84: La 19.4, Satakunnan keskussairaala, sukupuoli ei vielä tiedossa

Takaisin