Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kun illil:llä ja Nyytillä on ihanat masut, aika samankokoisilta ne miusta molemmat näyttävät! [:D] Yritin myös ottaa kuvaa omasta "yksiöstäni", mutta ei onnistunut näillä kamerankäyttötaidoilla. [&:]

Täälläkin poksahti viikot, puoliväli olisi nyt sitten saavutettu! *bileet* [;)] Vauva ilmoitteli itsestään puolivälin kunniaksi oikein kunnolla potkukuurolla heti aamusta, mitä ei ole tapahtunut aikaisemmin. Nyt sitten vain odottelemaan viikkoa 26. kun sitten aletaan jo hoitamaan ennenaikaisesti syntyvää sikiötä jos jotain on tehtävissä.. [:)]

Mie oon kirjoittanut tuohon Vau-kirjaan jonkinlaista päiväkirjaa, mutta siinä se tila loppuu hyvin nopeasti kesken.. [:-] Jokaiselle viikolle olen kuitenkin jotain kirjoittanut jos vain tilaa on ollut. Alkuajat piti muistella, kun en silloin heti alusta alkaen uskaltanut iloita raskaudesta ja luottaa kaiken menevän hyvin, jolloin olisi päiväkirjaakin tullut kirjoitettua.

Hei kertokaa ystävät viisaat miten saan kuvan liitettyä viestiin?Yritin mut kone sanoo et on liian suuri tiedosto....[:)]

Kivoja masuja, tutunnäköisiä[:)] Oiskohan omani jopa isompi.. mutta oon kyllä selvästi paksumpi normaalistikin tosta keskivartalosta kuin illil ja nyytti..

Mahtava kuulla että ultrassa kerrotaan sukupuoli noin monille. Ja sillehän ei mitään voi jos vauva ei sitä anna nähdä;) Mulla on ens torstaina rakenneultra, viikot on sillon 20+5. Ja mies tulee tietysti mukaan. Mekin halutaan tietää sukupuoli jos vaan mahdollista, jännittää kauheesti et mitä siellä selviää[;)]
Te jotka ootte saanu tietää sukupuolen, millaisia sykkeitä vauvoillanne on ollut? Aattelin tehdä vähän tutkimusta, ku oon kuullut että tytöillä mahdollisesti olis vähän nopeampi syke. En tiiä onko siinä mitään perää.. Mun vauvalla on syke ollu melkee aina 160 kun on mitattu, ja sen perusteella veikkaisin tyttöä...?? Mut kiinalaista ennustusta en tee, sormustestillä joskus veikattiin kahta tyttöä ja poikaa:) Mut pohjimmiltaa uskon et hömppäähän noi on.. Jep. Toivottavasti ultra paljastaa[:)]

Mä en voi muuta ku kehua mun miestä jos sille linjalle lähetää. Se vaan on ollu tosi mahtava. Luulen et se haluis välillä kuulla mun puhuvan jostain muustakin ku vauvasta, mutta hyvin se tähän asti on mun juttuja sietäny;) Nimestä se ei vielä halua puhua, mutta se nyt on ihan ymmärrettävää, mäki yritän nimen miettimistä siirtää vähintää siihen asti kun tai jos saa tietää sukupuolen. On se vaan kumma, miten ympärivuorokautisesti vauva on mielessä, välillä iteki mietin miten jaksan koko ajan ajatella sitä.. Ja sit jos on puol päivää niin kiireinen ettei muista vauvaa, oikee pelästyy et miten mä en oo sitä ajatellu, vaikka toisaalta on tyytyväinen et päässä on pyöriny jotain muutakin[8|] No, työpäivät ja jouluaskartelut on virkistävää vaihtelua pääntäytteeks. Joulu tulla jollottaa.. ja nopeesti!

Heipä Hei!

Ihania masuja oli tänne ilmestynyt [:D] Saa kattoa saisko itekin tänne värkättyä omasta masusta kuva,jos sitä kehtaa paljaalta edes näytellä kun on nimittäin aika kivat arvet siinä esikoisen raskaudesta.
Tänään on ollut päänsärkyä koko päivän,mutta nyt alkaa pikku hiljaa hellittämään.Kurkkukin on ollut vähän kipeä,toivottavasti ei flunssa pääsis iskemään.Verenpaineen mittasin,kun mulla toi laite on täällä kotona niin hyvähän se oli,joten ei päänsärky ole siitä ainakaan johtunut.
Tilasin minäkin sitten itselleni tuo Bola-korun.Oli mulle kyllä ihan uus juttu,ei ole kyllä kukaan mun tuttavapiirissä tuollasesta korusta koskaan puhutkaan.Saa nähdä sitten millanen se on.
Kovasti oon alkanut odottamaan,että tuntisin sellasia kunnon varmoja potkuja vauvelilta.Pieniä hipasuja on ehkä tuntunut,mut sitten saa aina miettiä että olikohan se nyt varmasti vauveli vai jotain mahan pörinöitä.Eiköhän niitä tässä pikku hiljaa ala tuntumaan.Oon vähän ajatellut,että hankkisin imetystyynyn.En sitten tiedä onko se sen kummosempi,kun tavallinen tyyny,mut eiköhän siitä apua vois ollakin.Mulla oli muutenkin aika haasteellista tuo esikoisen imetys,joten ei kai noista apuvälineistä haittakaa ole.Vauvahan nyt on sitten eri,joten ehkä meillä saattaa tällä kertaa toi yhteistyö sujua paremminkin,kun on kuitenkin vähän kokemusta pohjalla.Tässä pikku hiljaa saa noita hankintoja tehdä,vielä jos nyt näkyy ultrassa että kumpi on tulossa niin auttahaan sekin vähän ainakin noiden vaatteiden suhteen.Ei nyt viittis tyttö pitää ihan sinisissä tai poikaa pinkissä,mutta onneksi noita värejä riittää.

Lootuska: Sykkeestä ei kauheasti voi sukupuolta ennustaa, se riippuu niin paljon sikiön sen hetkisestä vireystilasta ja äidin sykkeestä.. Vanha kansakin ennen sanoi, että pojilla oli nopeampi syke, mutta sitten jossain vaiheessa se muuttui siihen, että tytöillä olisi syke nopeampi. [:D] Meilläkin oli ensimmäisessä mittauksessa sydänäänet 157 ja toisella 145, joten tuollaisella muutoksella en sanoisi sykkeen olevan kovin luotettava tiedonlähde. [:)]

Anelse, se sun tiedosto pitää skaalata pienempään kokoon että mahtuu tänne :) Otat esim. jonkun kuvakäsittelyohjelman ja sillä muutat kokoa, mä käytän gimppiä mut niitähän on monia :)

Kyllä mullakin masun koko vaihtelee, aamusin on vähän hillitympi ja syömisen jälkeen menee usein ihan pinkeeksi, kovaksi ja jopa epämukavaksi palloksi. Pitäiski alkaa pistämää merkille, et onko jotku ruuat erityisesti mitkä sen tukalan olon aiheuttaa toisinaan.

Laittakaa ihmeessä masukuvia jos jaksatte/viittitte. Kiva seurailla miten muillakin masut kasvaa :) Eikähän sen masun paljas tarvi olla jos epämiellyttävältä tuntuu itseään silviissii paljastella[;)]
Kiitos muuten kaikille masukommenteista ja varsinkin illil..pötsi [:D]

Mä tein nyt koneelle ihan kansion masuasukille ja ajattelin esim. kerta viikkoon/kahteen aina senhetkisen masukuvan päivittää. Laitoin sinne ekat ultrakuvatkin :)

Tänää tuli siis 19vko täyteen ja kahdeskymmenes lähti käyntiin. Eli viikon päästä on puoliväli selätetty mun ajatustyylillä vaik Arwenin kans samas kohtaa mennäänkin :)

Mä tossa toisella palstalla ainakin tuskailin kun mitään selkeitä liikkeitä en oo tuntenu ja varsinkin viime päivät ollu tooosi hiljasta.. No eilen illalla sit join n.litran kokista ja nauroin tunnin maha kippurassa ja silmät märkänä voimahalin sanasammakoille(takuuvarma pahanmielen viejä) ja nukkumaa käydessä tyyppi sit monottelikii mua useamman kerran![:D]
Tais vetää herneet nenää ja potki johonkin hermoon, tuntu meinaa siltä ku ois saanu pienel viiveel aina sähköiskun monotuksen jälkee[:-][:D]
Nytkii tuntuu potkuja[:)]

Mä en tota bolakorua ole ajatellut ostaa vaikka ajatus kiva onkin :)
Tukivyön/vaatteen sijaan tilasin viime to ja oletan että se tulee alkuviikosta postista[:)]
Taikapilvestä tilasin ja se carriwellin 13.95 maksava oli valintani.
Laitanpa osotteen jos jotakuta kiinnostaa vilkasta :)

http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=14_16&products_id=25

Marilyn, kiva tuo ajatuksesi lapsenkin kannalta kuvia teettää[:)]
Mä en ole enää vuosiin digikuvia tettänyt oikeiksi kuviksi..[&o] Koneelle niitä vaan tulee kerättyä ja omiiin kansioihinsa koottua[:D]
Tosin meinaan lähiaikoina vähän kuvia teettää kun tahdon laajentaa kuvakollaasiani tuohon seinälle.
Perheenjäsenistä ja rakkaista ihmisistä+eläimistä kuvia omissa kehyksissään niin että ovat aina lähellä :) 
Jospa jouluna saisi vähän lisää napsittua ja jättää sen homman ensi vuodelle.
Musta ja miehestä ei taida olla ainuttakaan yhteiskuvaa, eikä miehestä oo kuvia muutenkaan. Meidän parisuhde ei ole ihan sellainen eikä ole yhdessä mitään ihmeitä koettu/tehty, jota ois tullu kameralla ikuistettua. Se myös inhoaa kuvattavana oloa, joten en oo kauheesti viittiny kuvia nappailla.

Kovasti mies on kyllä koittanu mulle mieliks olla ja ei olla riidelty juur ollenkaa monee viikkoo. Ystävällinen on ollu ja ajattelevainenkin toisinaan :) Tänään kanto mulle teetä ja aamupalaa sänkyyn samalla laulaen..AAMULLA HERÄTYS SÄNGYSTÄ POIS...[:D] Kello oli 8.30 aamulla, et en ollu ihan kauheen kiitollinen ajoituksesta su aamuna vaik ajatus ihana olikin[;)] [:)]

Lootuska.Mä olen kanssa tuosta sykkeestä kuullut niinpäin, että tytöllä olisi korkeampi mut loogistahan se tosiaan olis et riippuu ihan siitä mitä se vaavi on tekemäs ennemminkin kun sukupuolesta. Mut mielenkiintostahan se ois tietää onko sanonnoilla mitään pohjaa eli kerron kyllä pe ultran jälkeen, jos vastauksen osaan antaa :)
Tähän mennessä sykkeestä osaan sanoa vaan et ekalla kertaa oli n.160 ja nyt viime neukussa oli 145-149.
Te jotka ootte jo RU:ssa olleet niin miten on käyny LA kanssa, onko pysyny arvio ihan samassa kuin aiemmin?

Mäkin yritän lataa kuvaa..jos onnistui niin kuva on viikolta 20+2. Ihania masuja jo kaikilla..:)

Meillehän on tyttö nyt tulossa ja hänellä on tähän mennessä ollut aivan samankaltaiset sykkeet kun pojillanikin oli..Tosin pojilla meni välillä ihan alle 130 nii tällä on ollut 140-150 paikkeilla. Mutta siis mun pojillakin oli n. 140x min.

Onko kukaan alkanut jo ajatella synnytystä? Mulla on nyt käynyt se mielessä muutaman kerran. Mulla on onneksi olleet helpot synnytykset, mutta nyt on alkanut vähän pelottaa se että kui sinne laitokselle ehtii ja miten saadaa pojat äkkii hoitoo ja minne..täytyykin alkaa järjestelee jo tätä hommaa....Pelottaa vain, kun olen melkee 100 varma et tää tulee melkee syöksynä ulos. Ekan synnytin n. 10 tuntia, tokan tasan 5 tuntia ja tää kolmas tulee nyt sit varmaa tunti pari..kauheeta.

Anelse: mä olen muuttanu isokokoisia kuvatiedostoja pienemmäksi avaamalla ne ihan vaan tavallisella Paint-ohjelmalla (löytyy melkein kaikista koneista) ja tallentanu ne uudestaan eri tiedostonimellä jpg-tiedostoiksi. Tietenkin ne isokokoiset kuvatiedostotki kannattaa ehdottomasti säästää, jos haluaa myöhemmin vaikka teettää niistä oikeita valokuvia tm. kuvatuotteita. Paintilla tallennetut jpg-tiedostot on yleensä niin pienikokoisia, että laatu liian rakeinen, jos haluaa teettää niistä jotain.

Täälläkin tuli 19. viikko täyteen ja 20. alkaa:) Eipä olisi uskonut silloin alkuviikkoina, että näin pitkälle päästään, kun oli pari viikkoa verenvuotoja ja kaikenlaista pientä ongelmaa. Uskomatonta, että puoliväli koittaa ihan kohta!!! Helpottavaa ajatella, niinkuin Arwen jo mainitsi, että 26.viikon jälkeen ennenaikaisesti syntyvällä lapsella on jo suuri mahdollisuus selviytyä. Toivottavasti vauva kuitenkin viihtyisi pidempään masussa...

Nyytti: Tilasitko tuon tukivaatteen sitä kokoa, joka sulla oli ennen raskautta? Voisin ite tilata samanlaisen, kun oli suht edullinen, toimivannäköinen ja olen kuullut kehuttavan yleensäkki tukivaatteita. Mahdollisesti vähentää jopa raskausarpia? Onko embu83 kokemuksia - onko tukivyöstä/vaatteesta hyötyä, väheneekö raskausarvet? Mietin, että mitäköhän kokoa se pitäisi olla. Ennen raskautta olen käyttänyt 38/M kokoa paidoissa (joskus 36) ja housuissa 38-42 eli varmaan sitten M-koko olisi mulle passeli?

Embu83: Tosi hyvä kuva sinusta ja pikkumiehestä! Hellyyttävää:) Ei kyllä uskoisi, että sulla on jo kolmas lapsi tulossa- näytät niin nuorelta ja kauniilta[:)] Synnytys on varmaan sulla vielä helpompi, kun kokemusta takana eikä tarvitse monta kymmentä tuntia kärvistellä. Olen ajatellut/pelännyt synnytystä alusta lähtien. Mun kohdalla kaikki menee varmasti päin *"##*!. Pelkään kuinka sitä kestää niin kovia kipuja (supistukset ja ponnistus) ja miten niin iso möhkäle mahtuu ulos tulemaan. En tajua, miten siitä voi kukaan selvitä hengissä... Miten sitä jaksaa ponnistaa. Enkä haluaisi sitä epiduraaliakaan ottaa, jos se hidastaa vain synnytystä. Jos sen saakin liian aikaisin ja synnytys tyssää ja lopulta joutuu kokemaan kivuliaan imukuppisynnytyksen. Mun pää on täynnä kaikenlaisia kauhuskenaarioita. Välillä pystyn ajattelemaan järkevästi, että maailmassa tapahtuu niin paljon synnytyksia ja lopulta aika harva (ainakin länsimaissa) niistä päättyy huonosti. Ehkä sitä pitää vain mennä sissi-asenteella tulta päin[:D][8D][&:][:(][&o]

Mäki yritän lisätä uunituoreen masukuvan viestiin... katsotaan onnistuuko se.

Aurinkoista mieltä harmaan päivän keskelle!

Voi mitä ihania mahoja teillä! Mulla myös suunnilleen samaa kokoluokkaa kuin sulla illil.
Ja embu83, mukavaa nähdä myös kasvot nimimerkin ja kirjoitusten takaa [:)] Täytyy itsekin lisätä kuva kunhan saan sellaisen napattua, se on musta itse niin kovin hankalaa..

Täällä taas ollut julmettua päänsärkyä viikon verran [&o] Olin kerennyt ne jo melkein unohtaa kun ei ole pitkään aikaan mitään ollut, niin taas se alkoi. Ja samaan syssyyn mulla tuli joku ihme masennuskausi. Tosi outoja ajatuksia liikkunut päässä, juuri kun kehuin miten ruusuista tämä raskaus-aika mulla ollut. Panikoin että mies ei enää rakastakaan mua, eikä pidä mun pullahtaneesta ulkomuodostani, hän ei haluakaan mitään tälläistä perhe-elämää yms. Ja siis kaikki tämä ihan vaan mun mielikuvituksen tuotetta! Mies on ihan yhtä innoissaan vauvasta kuin aiemminkin, haluaa kokeilla iltaisin potkuja, ja kohtelee muakin ihan yhtä ihanasti kuin ennenkin. Kummallinen tämä raskaana olevan naisen pääkoppa [:D]
Onko muilla ollut vastaavaa?

embu83 kyseli synnytyksestä. Mulla ei oikeestaan oo sen suhteen ollut vielä mitään negatiivisia ajatuksia. Jotenkin odotan sitä niin kovasti että saan pienen syliini, että en osaa pelätä sitä. Sikäli hassua että edellisessä raskaudessa jossa siis päästiin vain 12. viikolle, kerkesin jo tuona aikana käydä kaikki mahdolliset kauhu-skenariot läpi ja pelkäsin synnytystä todella. Ehkä keskenmenon myötä mieleni on laittanut asioita tärkeysjärjestykseen, että kunhan se lapsi saadaan tänne maailmaan niin sen eteen kyllä kestää mitä vaan [:)]

Tänään viikkoja jo 19+1, vajaa viikko niin puolivälissä ollaan! [:D] Mihin ihmeeseen tää aika on mennyt..
Huomenna onkin neuvola, ja ensi viikon perjantaina se kauan odotettu rk-ultra. Ihanaa lukea teidän jo siellä käyneiden kertomuksia.

Nyt 3-v kummipoikaa moikkaamaan. Poika muuten kysyi kun äitinsä (siskoni) oli hänelle kertonut että kummille tulee vauva, että onko se mun ja mieheni yhteinen [:D] Mieheni vaan huumorilla tokaisi että se olisi erittäin toivottavaa..

Kiitos teille..:)
En ole ikinä käyttänyt tukivyötä, niistä en osaa sanoo mtn. Käytän ihan ceridal (kirjotettiinkohan noi) öljyä mahan rasvaamiseen ettei arpia tulisi. Mulla ei onneksi ole vielä tullut mahaan yhtään, mut tässä raskaudessa varmaan tulee ku maha kasvaa niin hurjana.

Toivotaa että kaikkien synnytykset on niin mielyttäviä kun pystyy oleen..omasta toivon vain että kaikki etenis nii ku aikasemmissakin ja ehtis laitokselle asti...:)

Synnytystä ei tosiaan kauheasti ole tullut vielä mietittyä, tänäänkin sanoin miehelle että enemmän jännitän synnytyksen jälkeistä olotilaa ja "ensimmäistä kertaa", jos vaikka paljonkin tikkejä joutuu laittamaan tms. Kyllä, osaan keskittyä juuri oikeisiin asioihin.. [:D]

illil: Sanoit, että neuvolassa kysyttiin jo hätäkastenimiä.. Mutta eikös kaikkien np-ultraan menevien ole täytettävä kaavake, jossa ne nimet kysytään ja sitten, että saako antaa tarvittaessa hätäkasteen? Meillä se nimie laittaminen oli helppoa, kun jo yli vuoden on ollut selkeästi mielessä mitkä lapsen nimeksi tulee, on se sitten tyttö tai poika. Niin sama se oli laittaa ne nimet sitten siihen kaavakkeeseen, eihän sen näe kuin sairaalan henkilökunta. [:D] Mutta hyvä kun saat puhuttua miehelle siitä pelosta, voi olla että itsellekin sitten lähempänä h-hetkeä nousee paniikki.

Voi kun teillä on suloset masut. Itsekin odotan jo kovasti tota masun pyöristymis vaihetta, nyt lähinnä vaan koko keskikroppa turpoo päivän mittaan muodottomaksi[:D]Olis just kiva kun vois jo pitää kaikkia kivoja paitoja ja näyttäis raskaana olevalta eikä lihavalta[;)]No kaikk aikanaan.

Mulla on ruokailun jälkeen kans tosi pinkee vatsa ja tuntuu melkein et se räjähtäis, ei pysty syömään paljoa kerralla. Ei uskalla ajatellakaan mitä se olo on sit kun on jättimaha[:D]

Mä en oo hirveesti synnytystä miettinyt, enkä ainakaan vielä osannut jännittää. Jotenki ollu niin paljo muita asioita mitä on jännittänyt. No ehkä se eniten mietityttää, että mitä tolle alavärkille tehdään, et jos joudutaan vaik leikkaan tai jos repee pahasti ja et onko jälkeenpäin kuinka kipee...No onneksi Suomessa on niin hyvä terveydenhuolto, et taidan antautua sen armoille sen enempää suunnittelematta...No mieli muuttuu varmasti vielä kuukausien aikana kun tulee synnytys ajankohtaseksi[:D]

Täällä ollut nyt viime päivinä kovasti selkävaivaa ja alavatsa/alaselkä särkyä. Ilmeisesti kasvukipuja, mut aina sitä sit huolestuu, ku aattelee että onks kaikki hyvin. No yleensä helpottaa kun saa rentouduttua tai laittaa lämmintä selälle. Liikunta auttaa myös. Onks muilla ollut jomotuksia masussa?

Ihanaa Nyytti, oot saanut oikein kunnon hemmottelua[:)] Kyllä se tekee niin hyvää vaikka sit harvemminkin hemmoteltais...Kaikki miehet tekee sen omalla tavallaan, täällä ei ainakaan mies oo mikään romantikko vaan perus suomalainen nallekarhu[:D]Harmittaa vaan et ei aina osaa huomioida/osoittaa kiitollisuutta tarpeeksi jos mies tekee jotain mukavaa...ja sit se varmaan ajattelee, että joo nyt sai olla viimenen kerta[:D]

Täällä on pieniä potkuja tuntunut pitkin päivää<3 Ihanaa kun niitä on niin odotettu. Vielä ei kyllä mies tunne...

Mut on vauvahömpötys vienyt ihan mennessään, kun saatiin miehen siskolta hoitopöytä ja säkillinen vaatteita kun ne muutti. Hoitopöytää on nyt sitten tuunattu ja vaatteita hipelöity. Vaik niin vannoin että vasta sit ihan lähellä synnytystä tehdään valmisteluja. On se jännä miten tohon maha-asukkiin jo kiintyy ja siitä alkaa huolehtia..Joo ja kiva et on jotain prejekteja että saa muuta ajateltavaa ja ajan kulumaan nopeammin. Välillä laskee jo päiviä, että saa ton pienen luokseen. Että kyllä odotus munkin mielen on vallannut aika kokonaisvaltasesti. No toisaalta oon antanut nyt itselleni luvan tuntea positiivisia asioita, kun silloin alussa koko ajatus odotuksesta tuntui niin ahdistavalta. Luonto on hoitanut tehtäväänsä ja äidinvaistot alkavat heräämään[:)]Nyt tuntuu hyvältä

Mukavaa iltaa kaikille, mä lähden kissanpesuun[:D]

Yritän nyt ladata mun masukuvaa, pahoittelen kuvan laatua

Hih kuva on sit aika suurena ettette pelästy:-)Täällä oikeen insinööri[:D]

Heipparallaa! yritän itekin laittaa kuvan tuosta ihanasta mahakummusta :) Täällä on mennyt ihan hyvin. Tänään tosin ollut hieman mahakipuja ja poltteluja tai närästystä mitä lie.. 

Hienoja uusia masukuvia! Kyllä ne masuasukit vaan siellä tekee ahkerasti tilaa ympärilleen[:)] Mukavaa, että anelse olet myös päässyt vihdoin nauttimaan potkuista! Noista repeämistä... synnytyksen yhteydessä tehtävät välilihan leikkaamiset eivät ole välttämättä niin pahoja miltä kuulostaa. Kuulin vasta kaksoset synnyttäneeltä tuoreelta äidiltä, ettei se leikkaaminen tuntunu juuri miltään ja alapää kyllä parani aivan hyvin. Muutenkin hän sanoi, että olisi voinut synnyttää vaikka heti samantien uudestaan, vaikka juuri oli kaksoset saanut ulos maailmaan pitkän rutistuksen jälkeen. Onneksi ihmiskeho on suunniteltu niin, että iho uusiutuu, palautuu ja paranee kovienkin rääkkien jälkeen aika hyvin.

Ihana nähdä muidenkin massuja, kivoja kuvia kaikilla :)
Anelsen masu vielä kovin pieni ja söpö hih .. ja Embulla taas taas taitaa olla tällä hetkellä isoin =)
Yksilöllistä vauhtia tosiaan kasvavat ja joukossa monen kokoista[:)]

Marilyn, Mä tilasin M kokoa normaalin koon mukaan ja aika napakalta tuntuu, tänää tuli postissa ja kerran vaa kokeilin. En siis osaa viel sanoa et venyykö/kulahtaako minkä verran. Ei ois tarvinu ihan noin tiukka ehkä olla varsinkaa alareunasta mut eiköhän se mene, toivotaa et vähän reunat löystyy :)
Mä oon kuullu hyviä kokemuksia noista. Veikan avokki käytti just tota mallia niiden kahden pojan kans ja oli kuulemma tosi hyvä. Siks saman itelle tilasinkin :)
Noiden tukivöiden/tuubien/what ever pitäis tukea kasvavaa mahaa ja selkää, sekä vähentää raskausarpia. Toki rasvata/öljytä pitää muistaa =)
Ja kukin taablaa tyylillää, eihän kaikki käytä ees mammavaatteita saati mitään tukivaatteita  ja hyvin pärjää :)
Kai se arpien muodostuminenkin yksilöllistä on.

Anelse, on täälläkin välillä juilimista masussa mut aika vähästä on vielä ollu, tosi oireeton on muutenkin tää raskaus mulla ollu. Eiköhän semmottiset kipuilut ym. oo ihan normaalja ja asiaan kuuluvia.

Synnytystä en ainakaa vielä oo pelänny tai edes kauheasti ajatellu. Se vaan jotenkin kuuluu asiaan ja se on läpikäytävä taval tai toisel, ni en oo ainakaa viel jaksanu liiemmin tuumailla koko juttua[:)]

Mistään hätäkastenimistä ei täälläkään ole edes mainittu mitään, saati mitään kaavakkeita pitänyt täytellä.

Jaahas, ajoissa päätin mennä nukkumaan mut niin se kello taas väittää ihan muuta...huoh..[:D]
Huomenna taas koomainen päivä edessä ja kauheesti duunia. Jouluikkuna tänää väsättii ja huomen pitäs sit laittaa loppufirma kuntoo. No, kaipa se hoituu, ei oo eka kerta ku väsynä siellä pyörin, ennemminkin tapa kuin poikkeus [;)]
Mutta nyt kauniita unia kaikille[:)]

Niin joo ja piti ottaa kantaa vielä tohon sykeasiaan. Mäkin kovasti oon yrittänyt arvailla vauvan sukupuolta sykkeestä, kotona kun ollaan vauvaa kuunneltu kotidoplerilla, niin sykkeet vaihdellu 139-161 välillä, et ei ainakaan mitään järkevää kaavaa...Meillä tuli silloin vaan se poika olo edellisessä ultrassa, kun vauva jotenkin meuhkasi mahassa niin kuin pieni pelimies[:D]No saadaan hyvät naurut sit kun meitin niin varmat vaistot heittää häränpyllyä[:D]Toi kotidoppler on muuten mukava laite saada vauvaan kontaktia isänkin. Nyt on kyllä käyttö vähentynyt kun alkaa liikkeet tuntumaan, niin nyt kommunikoidaan liikkein. Ei oo laite ainakaan mulle aiheuttanut heikkohermosuutta tai turhaa huolta, pelkkää iloa vain[:)]

Mukavaa päivää kaikille!!!

Ihania masukuvia tullut tänne [:)] Meilläkin masua tossa yksi ilta kuvailtiin, katsotaan josko saisin joku päivä aikaiseksi sen masukuvan tännekin laittaa..

Meillä potkuja on tuntunut nyt päivittäin melkeinpä.. ja lauantai-iltana kun olin pikkujouluissa naisporukalla, niin lieneekö naisten kälätyksestä vai mistä johtuen pisti vauva kunnon potkurykelmät tulemaan, kesti varmaan lähemmäs puoltatuntia kun koko ajan sateli potkuja [:D] Naureskelinkin, että jos siellä poika on, niin taisi jo nyt saada tarpeekseen naisten kälätyksestä! [;)]

Ei täälläkään ole mitään mainittu hätäkastenimistä. Meillä kyllä tytölle olisi nimi valmiina, mutta pojan nimi on vielä täysin auki. Kaikki tutut ovat ihan sitä mieltä, että poika meille tulee. Itsekin jotenkin niin ajattelen, mutta mies kyllä haluisi tytön, kun on kuulemma niin paljon poikia jo suvussa [:)]

Myö saatiin tulevilta isovanhemmilta Floridasta tuliaisiksi jo vauvalle kaksi bodya.. Toinen on sellainen "jääkarhubody", jossa on hupussa korvat ja toinen on sellainen ruskeavalko raidallinen. [:)] Lisäks vauva sai Nasan jostain puodista ostetun "Future astronaut" lautasen! heh, oli kyl tosi ihania, vaik olin jotenkin aatellu et ei noita vaatteita sun muita nyt vielä tarttis tulla.. Mut on niitä nyt tullu välillä hipelöityä, kun on ne niin söpön pieniä. Vaunuja oon kyl jo huuto.netistä aina silloin tällöin katsellut. Sänky meillä on jo miehen äidin varastossa (tarvitsee vain pientä kunnostusta). Muutenhan tässä onkin vielä kaikenlaista hommattavaa. Onneksi vielä ei kuitenkaan ole mikään kiire [:D]

Itse en oo vielä synnytystä osannu jännittää. Ehkä sitten kun se alkaa lähestymään. Ollaanhan tässä tosin jo kohta puolessa välissä, jes! :) Nyt kun vain alkaisi se asunto löytymään, niin pääsisi muuttamaan.. Onneksi tässäkin mahdutaan asumaan, jos niikseen käy.. [:)]

Kohta kaupungille aloittelemaan joulushoppailuja [:)]

Nyt elä lue enempää jos et haluu kuulla mtn negatiivistä liittyen synnytykseen.........Mulle on tehty välilihan leikkaus kun esikon puskin ulos..en olis ikinä sitä halunnut tapahtuvan mut ei ollut muuta mahdollisuutta. Ei se siinä synnytyksessä tuntunut missään ku siinä oli kaikkee muuta ja puuduttihan ne sen kohan ennenkuin leikkas. Jälkeen päin olin ite niin kipee etten voinu kk istuu kunnolla ja 2 kk oli mulla toipumisaika. Sen jälkeen vasta olo tuntui normaalilta. Seksi sattui jtn 11 kk synnytyksen jälkeen, mut hei, nyt toi kaikki on jo unohettu juttu ja muistelen synnytystä ihan hyvillä mielin. Tokan synnytyksen jälkeen ois voinu tehä vaikka kärrynpyörää ku ei tuntunut missään mikään. :)

Mut mä olen meidän ystäväpiirissä ainut jolla tuo eka synnytys tällänen kokemus. Kellää muilla ei ole sitä lihaa leikattu, koska nykyään ne eivät mielellään sitä leikkaa. Ja tosi moni on päässy ihan muutamalla tikillä. Mä luulen että tässäkin on lapsen koolla merkitystä, koska mulla on ystäväpiirissä isoimmat lapset, heillä muilla on olleet sellasii 3000-3400g painavia vauvoja. Meijän pojat oli välillä 3600-3800g.

Takaisin