Tervetuloa
pöllö joukkoon!!! Joo, nykyään saa elämään kyllä niin paljon helpotusta netistä, kun vertaistuki on lähellä mihin vuorokauden aikaan tahansa. Keskustelusivustot eivät vaadi jatkuvaa läsnäoloa ja pirteyttä, vaan juuri silloin voi olla aktiivinen, kun itsestä siltä tuntuu.
Tänään tuntui mahassa outoja "luunappeja", aivan kuin olisi saanut pieniä sähköiskuja mahan sisällä. Makoilin iltasella sängyssä selällään, niin yhtäkkiä säpsähdin oikein kunnolla, kun tuli niin kova "sähköisku" tai aivan kuin
Arwen kuvaili "kupla puhkeaisi". En ole ennen tuommoista tuntenut, joten kai se nyt oli sitten pikkuisen liikehdintää[:)] Jännä tunne...
Marjo82, täälläpäin pääsee kyllä kahteen ultraan, vaikkei haluaisi osallistua sikiöseulontatutkimuksiin. Tai niin olen käsittänyt. Minä sain rakenneultra-ajan joulukuun 7. päivälle. Silloin on 22. viikko meneillään. Päätöksesi on kyllä hyvin ymmärrettävä... varsinkin, kun kuulee tapauksista, joissa seulonnoissa korkean riskiluvun saaneet ovatkin synnyttäneet täysin terveen vauvan tai tapauksista, joissa ultrakuvaa on tulkittu virheellisesti ja sen myötä päädytty vääriin johtopäätöksiin. Toisaalta, onko ihmisellä oikeus leikkiä jumalaa? En tiedä, mutta aina ei korkeisiin riskilukuihin ja muihin negatiivisiin uutisiin kannata luottaa sokeasti. Tosin varmasti tapauksia on moneen lähtöön.
Mukava kuulla, että ainakin tässä vaiheessa monet ovat kestovaippailun kannalla. En halua syyllistää mitenkään muovivaippojen käyttäjiä - varmasti maapallon saastumiseen suurimmat syylliset löytyvät aivan muualta kuin lapsiperheistä. Saa nähdä sitten, miten arki muuttaa yleviä periaatteita. Toisaalta oma äitinikin käytti harso+muovisuojus+alushousut yhdistelmää kaikkien 4 lapsen kohdalla ja teki ahkerasti maatilan töitä samaan aikaan. Eikä ollut edes tiskikonetta arjen apuna. Luulen, että asenne ratkaisee tässäkin asiassa. Kun jonkin asian ottaa tavaksi alusta lähtien ja homman saa toimimaan, niin eiköhän se siitä.
Susanne, sama juttu mieheni siskolla. Sikainfluenssan kuumevaihe kesti 7 päivää. Pahimmillaan kuumetta oli 39 astetta ja olo aika surkea. Sitten taas serkullani tauti oli jopa helpompi kuin tavallinen flunssa ja meni aika nopeasti ohi. Ala-asteikäisillä ja pienemmillä tauti tuntuu olevan rajumpi kuin vanhemmilla. Ehkä sitä vastustuskykyä on reilummin ihmisillä, jotka ovat sairastaneet joskus aikaisemminkin influenssoja. Olen onnistunut mieheni kanssa välttelemään tähän asti kaikkia lähisukulaisia ja tuttuja, jotka ovat sikaflunssan saaneet. Kaupoissa ravaamista välttelen ja kädet on kohta pesty puhki[;)] Olisi kyllä niiiin paljon mukavampaa olla raskaana aikana, jolloin ei ole mitään sikaepidemioita. Tuntuu kuin pitäisi vähintäänkin piiloutua kellariin hengitysmaskin kanssa[X(].
Taas tuli yksi kysymys mieleen... aiotteko ottaa vakuutuksen pienokaiselle? Se pitänee ottaa ennen lapsen syntymää. Minkäköhän hintaisia ne on..? Kyllähän kela tulee varmaan jotenkin vastaan korvauksien muodossa, jos tulee jotain vakavia sairausongelmia vai...? Mulla ei ole mitään hajua lasten vakuutusasioista

Kertokaa te viisaammat[8|]