Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vakuutuksista minulla on sellainen käsitys, että jos sen meinaa jossain vaiheessa ottaa, niin se kannattaa ottaa ennen lapsen syntymää. Nimittäin, jos lapsella todetaan syntymässä tai pian sen jälkeen jotain perussairauksia,allergioita tms. niin syntymän jälkeen otetusta vakuutuksesta ne rajataan ulkopuolelle.

Pitäisi alkaa tutkimaan eri vakuutusyhtiöitä; mitä ne korvaa ja mitä maksaa, sitooko ne muita vakuutuksia samaan paikkaan jne. Päätöstä vakuutuksen ottamisesta emme ole vielä tehneet, muuta uskoisin, että se otetaan. Eipä tarvitse sitten miettiä edes normi korvatulehduksessa tai kuumeessa, että kannattaako mennä vaiko eikö... vaan aina vaan suoraan yksityiselle aika ja saa varmuuden, mistä on kyse.

ILLIL: Niin no en tiiä mitä on tapana muilla syyä, mutta kun rakastan sitä raakaa lohta, onko se nyt sitä graavi lohta vai mitä..sitä ei sais syyä. Ja Glöki ja piparkakut on pannassa ton inkiväärin takii, näin sano mun th. En tiennyt tuota olleskaa mm. sillon kun odotin kakkosta ja kyllä molempia nautin. Olikos vielä jtn muuta..no ei tuu nyt mieleen. :)

ALKUPERÄINEN: illil
Mietin vaan näitä kestovaippailijoita ja "ympäristönsuojelijoita" siinä, että silti otetaan äitiyspakkaus.
Luulisin, että vauvojen vaatteita saa paljon halvalla kirppikseltä tai tosi monella luulisi olevan sukulaisia/ystäviä/työkavereita mistä voisi saada käyttökelposia tavaroita ja vaatteita jopa ihan ilmaseksi.

Nyt täytyy kyllä sanoa, etten oikein ymmärrä tätä rinnastusta.. Mie en edes hapansilakka huulilla sanois äitiyspakkauksen olevan jotenkin ympäristönsuojelua vastaan, varsinkin näin esikoisen kohdalla ei ole epäilystäkään ettenkö ottaisi mieluummin pakkausta kuin puolta arvottomampaa rahasummaa. Ja tuo pakkaushan kestää herra ties kuinka kauan, jos ei seuraaville lapsille niin sitten myyntiin! Eikä se kata ainoastaan vaatteita, joten ei miulla ainakaan olisi pokkaa mennä ruinaamaan sukulaisilta/tutuilta sitä kaikkea mitä pakkaus sisältää. [:D]
Mutta kukin tehköön tavallaan.. [;)]

embu83: Niinpä, varsinkin glögin suurena ystävänä harmittaa miutakin ettei ihan niin paljoa voi herkutella.. [&o] Mutta meinaan silti mukillisen tai kaksi joulun aikaan glögiä juoda, ja pipareitakin söisin jos niistä tykkäisin. Tuokin on vähän sellainen juupas-eipäs-juttu, että nykyään kun inkivääri on hyvin vahvasti ei syötävien-listalla, niin siihen suhtaudutaan hyvin jyrkästi. Mutta varmasti täälläkin on pikku kakkosen tai kolmosen tai nelosen (.. [:D]) odottajia, jotka raskausaikanaan jopa söivät suositeltua inkivääriä aamupahoinvointiin, niin lasillisen tai kaksi glögiä ei lapsesta raajapuolta tee. [;)]

ARWEN:
aivan, minun kuopuskin on aivan normaali pikku mies vaikka tuolloin jouluna joinkin pari kuppia glökiä ja söin pipareita, ehkä enemmänkin kuin pari..:D. Maalaisjärki kunniaan..mulla on tapana vain alkaa oikeen ahmimaan kun makuun pääsen..niin jätänpä kokonaan välistä sitten tälläkertaa.

Hyvää viikonalkua taas kaikille! [:)] Täällä se pyörähti jo 19. vko käyntiin.

Mukavaa kun on tullut uusia odottajia mukaan, täällä on tosiaan mukava lukea muiden tunteita ja ajatuksia.

Mä oon kyllä ihan yllättynyt miten ihanaa tämä raskausaika on ollut! ( illil taisi olla juuri ihan toista mieltä [:D]) Onnekas kun olen niin säästyin pahoivoinnilta lähes kokonaan, pientä kuvotusta oli aamuisin joskus mutta sekin loppui jo ennen rv 10. Parisuhteeseen kuuluu parempaa kuin koskaan, elämä tuntuu muutenkin hymyilevän koka suuntaan [:)] Ei ole mitään mielialanmuutoksia ollut (siis mitään normaalista poikkeavaa, mä kun en ole muutenkaan sieltä rauhallisimmasta päästä [:D]) On kyllä mukavaa olla talvella raskaana, ennen kesää tämä on jo ohi. Ei tarvitse tuskailla suuren vatsan kanssa kuumilla ilmoilla yms.

Hei kertokaas sitten muut kun rakenneultrassa käytte että mitä siellä näkyi! [:)] Meillä siihen vielä reilu pari viikkoa, niin olisi mukava kuulla muiden uutisia sitä ennen. Onneksi on vielä yksi neuvola sitä ennen, viikon päästä.

Niin, ja inkivääri ei suositeltavien listalla? Ihan uusi juttu mulle, en ole aiemmin kuullutkaan. Onko siis kyse suosituksesta  vai täysin ei suostiteltavien listalla? Täytyykin ensi viikolla neuvolasta kysäistä. Mä oon kyllä niin kriittinen näitä juttuja kohtaan, kuten tässäkin tapauksessa glögimukillinen tai pipari silloin tällöin tuskin kenellekkään haittaa tekee..

embu83: Sä puhut useasti sun pojista, saako kysäistä minkä ikäsiä pikkumiehiä sulla jo ennestään on? [:)] Täällä monet muut ilmeisesti ovat esikoisen odottajia, vai oliko muillakin lapsia entuudestaan?

niina_1: Varmaan puhunki pojistani..en ole vain huomannut..[:D] Esikoinen on eskarissa ja on siis 6v. kuopus on 1,5v. Mulla on siis kokemusta isosta ikäerosta ja kohta pienestäkin kun nuorimmaisille tulee ikäeroa 1v.10kk. Se vähän pelottaa kun tekemistä varmana sitten riittää. Tuo kuopus on vielä niin äitin perään ja sylityyppi..Mutta eiköhän se kolmas mene siinä missä kaksikin. :)

Olen juu huomannut että täällä ei kovin monella ole ennestään lapsia. Se tuntuu pikkasen hassulta kun omassa kaveripiirissä joka on laaja lähes kaikilla on lapsi/lapsia elleivät ole nyt sitten raskaana. Me kaikki olemme tuossa kolmenkympin hujakoilla, itse olen 26.

Ennenhän juuri inkivääriä suositeltiin raskaana oleville pahoinvointiin. Sitä käytettiin pitkään täysin vapaasti, eikä se kyllä mitään vaurioita ole sikiöille aiheuttanut. Luulen myös, että aika moni raskaana oleva sitä on tullut syöneeksi glögin tai ruoan yhteydessä. Nuo suositukset tarkoittaa mielestäni sitä, ettei kiellettyjä ruokia tulisi kohtuuttoman paljon tai usein syödä. Tämä koskee toisaalta kaikkia ruoka-aineita. Liialliseen vedenjuontiinkin voi kuolla[&:]

Välillä en ymmärrä ollenkaan kiellettyjen aineiden listan logiikkaa. Pastöroimaton maitohan on kiellettyjen listalla ehdottomasti ja siitä monet ovat huolissaan?! Mites maatilalla (jossa on lypsylehmiä) asuvat mammat juovat oman tilan maitoa joka päivä ruoan kanssa. Vanhempieni maitotilalla on aina juotu omaa ei-pastöroitua Mansikin tuoretta maitoa[:D] Äitini, isoäitini, isoisoäitini - kaikki ovat juoneet melkeinpä lehmän utareesta suoraan raskauden aikana ja joka päivä melkein litratolkulla. Ja koko jälkikasvu on syntynyt terveenä. Ennen Suomen kaupungistumista melkein kaikilla oli isompi tai pienempi maatila, josta saatiin maito suoraan ruokapöytään. Tuskin ovat mammat maitokuppiin sylkeneet. Minä en maitoa tykkää juoda ruoan kanssa, mutta kyllä sitä kotitilan pastöroimatonta maitoa tulee vanhempien luona käydessä kaakaon, pirtelön ym. muodossa juotua.

Tuosta graavilohen syönnistä en kyllä sitten osaa sanoa mitään. Kai se kieltokehoitus tarkoittaa niitä tyhjiöpakattuja kalatuotteita, jotka eivät ole enää niin tuoreita ja niissä pöpöt pääsee lisääntymään helpommin (esim. kylmäsavustettu lohi, jota itse rakastan). Itse pyydettyä kalaa olen kyllä syönyt ja myös siian mätiä ihan raakana sellaisenaan. Mitä tuoreempaa, sen terveellisempää - luulisin. Jos kerran edelliset sukupolvetkin ovat raskausaikana syöneet runsaasti tiettyjä ruoka-aineita ja saaneet terveitä lapsia, miksen minäkin, jos kerran ruoka on omin käsin hankittu ja tuoretta. Ehkä se maalaisjärki kannattaa muistaa näissä ruoka-asioissakin.

Itse ympäristönsuojelijana tai siihen pyrkivänä koen, että äitiyspakkauksen vastaanottaminen on pienempi paha kuin kertakäyttövaippojen käyttö koko vaippaiän ajan. Sitä paitsi äitiyspakkauksessa on muutakin kuin vaatteita. Jos joku haluaa pakkauksen tuotteet kerätä itse tuttavilta ja kirppareilta, se on todella arvostettavaa! En minä kyllä kirpputorilta lähtisi kondomeja, liivinsuojia, terveyssiteitä tai liukuvoidetta ostamaan...[:-] Lisäksi paketista löytyy paljon opasvihkoja, kynsisakset, perusvoide ym. ym., joita on vaikea saada kirpputorilta kasattua. Äitiyspakkauksesta ei paljoa turhaa muovia löydy, jota ei voisi kierrättää. Vaipatkin ovat ilmeisesti kestoja. Minä aion kyllä käyttää saman äitiyspakkauksen tarvikkeita myöhemminkin, jos lapsia tulisi lisää. Minulla on useampi vanhempi sisarus, joista kukaan ei ole hankkinut lapsia. Myöskään serkuilla ja kavereilla ei ole lapsia tai ne, joilla on, asuvat mm. Ruotsissa. Ne harvat tuttuni, joilla on pienokaisia, aikovat hankkia luultavasti vielä lisää ja säästävät lastenvaatteet ja tarvikkeet tuleville lapsille. Joudun siis tulevaisuudessa turvautumaan kirpputoreihin sukulaisten ja kavereiden avun sijaan, mutta kyllä varmasti otan äitiyspakkauksen. Se voi jopa helpommin innoittaa niitä, jotka eivät aio kestoja harkitakaan, edes kokeilemaan kestovaippoja. Kelan sivuilla on jopa kuvissa esitelty kaikki, mitä äitiyspakkauksesta löytyy. Varmasti rahalla ei saa itse ostettua niin paljon kuin mitä paketissa on... En halua saarnata, mutta mielestäni äitiyspakkauksen ottajia on turha syyllistää kestävän kehityksen periaatteiden laiminlyömisestä[8|]

Nyt taisi pikkuinen taas potkaista... parasta rauhoittua nyt ja lopettaa paasaaminen[:@][:D]

Iloista viikkoa kaikille!!!

Joo, en minäkään ymmärrä mitä pahaa on ottaa äitiyspakkaus vaikka muuten yrittäis vähän ekoillakkin.. Mulle on ympäristöasiat tärkeitä, mut en oo silti mikään fanaattinen sen suhteen. Sitä paitsi sen pakkauksen vaatteistakin ainakin suurin osa on tehty ekologisista materiaaleista. Ja uskoisin että ne ovat myös hyvälaatuisia, koska ovat kotimaisia, nehän voi myydä eteenpäin, tai säästää jos tulee lisää lapsia. Otan myös äitiyspakkauksen rahan takia, koska raha-avustus ei oo niin suuri mitä tuotteiden arvo on, liiton rahoilla ja miehen palkalla kun tällähetkellä elellään. Täällä olisi ihan mukava keskustella ilman turhaa moralisointiakin..

Mulle sanoi th raa'asta kalasta (graavilohi, kylmäsavukala tms.) että tyhjiöpakattuja ei pitäisi syödä eikä myöskään kalatiskiltä ostettuja koska nekin on voineet olla tyhjiöpakkauksissa ennen sitä. Mutta ilmeisesti jos itse pyydystää ja valmistaa sen, niin kai sitä sitten voi syödä. Mutta inkivääristä en ole kuullut. Vau'n kirjassa minkä sain neuvolasta, sanotaan (sivu 41) että inkivääriä kannattaa raastaa teen joukkoon, se vähentää alkuraskauden pahoinvointia. Ja myös muita inkiväärituotteita kannattaa kokeilla. [8|]

Mäkin oottelen esikoistamme, vaikka oon "jo" parin kk:den päästä 28. Kaveritkin on osa saanut jo lapsia, osa yrittää, mut ne on mua n. pari vuotta nuorempia. Pari muuta on monta vuotta nuorempia.

Heippa vaan kaikille!

Täällä ollaan viime aikoina oltu aika stressaantuneita ja väsyneitä.En tiedä sitten mistä johtuu,olisko syy ainakin tämä syksynen sää ja pimeys.Luntakin kyllä on täällä satanut,mutta sekin vähä suli eilen pois,harmi [&o]
Huomenna olisi sitten neuvolassa käynti,sokeria halus th kattoa.Tänään en saakaan sitten ilta 8 jälkeen syödäkään mitään,mutta ei se mitään pitää vaan tankata pikkasen sitä ennen.Rakenneultra on vasta 14.12,joten tässä nyt on aikaa vielä siihen.Malttais vaan odottaa...

Kestovaippailuun en ajatellut ryhtyä.Tuntuu jotenkin siltä ettei aika riittäisi niitten kanssa touhuamiseen.On kuitenkin tosi hieno juttu,jos joku alkaa käyttämään niitä [:D]

Kyllä minä ainakin kehotan ainakin heille joille esikoinen on tulossa ottamaan äitiyspakkauksen.Itse ajattelin ottaa sen tällä kertaa rahana kun poikani(2v) pakkaus on niin hyväkuntoinen vielä etten näe syytä ottaa uutta.Vaikka tuo raha nyt niin suuri olekaan niin saa sillä jotain hankittua sitten vauvelille.Vaikka sitten käytettynä jostakin.Itse olen paljon ostanut pojalleni vaatteita huuto.netistä,mutta uusiakin on tullut ostettua.Onhan se kiva saada välillä uuttakin.

Minä en nyt niin suuremmin stressaa noita ruokarajoituksia,vähän tietenkin.Yks päivä teki niin mieli maksalaatikkoa ja sitä sitten söin hiukan.Ennen sanottiin ettei maksaa sais raskaana ollessa syödä ja nyt se on tullut että saa vähän syödä.Muuttuu nuo asiat aina välillä noista rajoituksista ja välillä tuntuu että jos alkaa kaikkia kuuntelemaan mitä ihmiset sanoo,niin ei sais melkein mitään syödä.Minä ainakin meinaan glögistä ja pipareita nauttia viimestään pikkujouluna.

PIPARIT JA GLÖGI VÄLTETTÄVIEN LISTALLA???? Ei minun listassa kyllä puhuta yhtään mitään inkivääristä eikä neuvolassa ole siitä sanottu. Luulisi, että jos glögiä ja pipareita tulee välttää, niin näin joulun alla neuvolassa asiasta mainittais. Itse olen kyllä jo parikin glögilasillista juonut ja pipareita ajattelin leipoa, kun himottaa se piparitaikina.

Netistä löytyy seuraavanlaista faktaa inkivääriin ja raskauteen liittyen:

-"Inkiväärivalmisteita ei tulisi käyttää raskauden ja imetyksen aikana."
(http://www.tohtori.fi/?page=5184117&id=6819266)

-"Osa inkiväärin kemiallisista aineosista saattaa olla haitallisia sikiön kehitykselle; joidenkin kemiallisten ainesosien on todettu aiheuttavan mm. solukuolemaa. Arviointi antaa viitteitä siitä, että inkiväärivalmisteiden käyttöä samoin kuin inkivääriteen runsasta tai pitkäaikaista käyttöä olisi raskauden aikana syytä välttää."
(http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/valvonta_ja_yritt__j__t/pakkausmerkinn__t/varoitusmerkinnat_ja_kayttoohjeet/varoitusmerkinta_inkivaaria_sisaltaviin_ravintolisiin_seka_inkivaariteehen_ja_sita_vastaaviin/)

Ei sitä inkivääriä varmaan turhaan kannata popsia, mutta kyllä minä aion pipareita ja glögiä nautiskella silloin tällöin kohtuudella. Ärsyttävää, kun neuvolassa jätetään monia asioita kertomatta ja sitten yhtäkkiä löydät netistä jonkin terveysartikkelin, joka saa sydämen hyppäämään kurkkuun:/ Suomessa ei esim. neuvoloissa mielestäni tarpeeksi painoteta monivitamiinien käytön tärkeyttä raskausaikana ja jo ennen raskaaksi tulemista. Monissa tutkimuksissa on osoitettu, että foolihapon ja monien muiden vitamiinien monipuolinen sekä riittävä saanti raskausaikana ehkäisee jopa parhaimmassa tapauksessa 60 % sydänvioilta, rakennevioilta ym. Kuinkahan moni aikuisiälläkin todetuista sydämen rakennevioista tai vauvan suulakihalkioista olisi ollut estettävissä jo sikiöaikana, jos tieto vitamiinien tärkeydestä olisi saatu menemään perille... Tästä saisi olla enemmänkin informaatiota liikenteessä, jotta tieto saavuttaisi naiset jo ennen raskaaksi tulemista. Välillä tuntuu, että neuvolassa saa lypsämällä lypsää kaiken tiedon. Riippuu tosin aina vähän terveydenhoitajasta. Osa on todella puheliaita ja osa taas vähemmän halukkaita jakamaan tietoa.

Heips pitkästä aikaa.
En oo jaksanu tänne pahemmin kirjoitella ,vaan jutustellu tuolla toisella palstalla.
Vähän huvittaa tämä tämän palstan syyllistävä meininki niitä kohtaan, jotka esim. eivät aio kestovaippoja käyttää. Mut joillain ihmisillä nyt vaan on tapana puuuttua joka asiaan ja tunkea omia mielipiteitään[;)]
Mulla ei ole käynyt mielessäkään että kestovaippoja aikoisin käyttää, enkä koe mitään tarvetta sitä tänne tai kellekkään muullekkaan puolustella![:)]
Jos joskus muutan mieleni ni sit muutan mut yhdenkään vieraan ihmisen jurputus ei mun mielipidettä ainakaa muuta[:D]

Neuvola oli viikko sit ja kaikki suht ok. Mulla paineet ja hemppa matalat ja raudan alotin. Vaavilla syke 145-149 ja selkeesti kuulu. Epäili neukku että istukka takana kun niin selkeesti kuuluu.
Painoa oli tullu vajaa 2kg lisää eli maltillisesti kuten neukku sanoi.
Masennusta mulla on ja elämä + parisuhde ei tunnu mitenkää hääppöseltä, mut vauvasta olen iloinen ja kovasti odotan jo pikkuista. Ultraan puoltoista viikko aikaa ja toivon et sukupuoli selviää. Mitään en oo vauvalle ielä hommannu.
Uusi koti ei ole vieläkään valmis kun ei ole iltaisin myöhään töiden jälkeen aikaa/jaksua pal laitella ja vapaat vkl:t oon ollu perheen luona toises kaupungis. Seuraavana vkl ajattelin sit tätä kämppää taas laitella parempaa kuosii.
Lasten uonetta ei aiota vielä laittaa, vaan se on vaan pikkuhuoneena. Vaavi saa sen sitten vähän myöhemmin.
Jaahas, juttua ois enempikii mut nyt pakko pukee ja lähtee duunii.
Mukavaa päivää siis!

Niin..mullakin oli sillon esikkoa odottaessa ja sen jo synnyttyäkin kauheesti periaatteita ja tavotteita..:D kyllä muakin huvittaa tuo vouhotus tosta ympäristöjutusta ja muusta että mikä on oikeen ym.ym. Olin ite aivan samanlainen sillo aikoinaan..mut uskokaa vaan että yhden kanssa voi vielä kaikkee tollasta yrittääkin mut ainakin mulla menee niin että mitä enemmän lapsii sitä helpommalla haluun päästä noista "ylimääräsistä" hommista kuten vaipan vaihto ym. Jaksaa sit enemmän olla lasten kanssa ja sillee.

Mutta, mutta..tänää tuli täälläkin puoliväli täyteen..oon ihan järkyttynyt miten aika menee näin vauhilla. Masukki täällä tykkää potkiskella mutta ei tunnu mitenkään kauheen vilkaalta ja kun vertaan esikkoon niin tämä on kyllä paljon hentosempikin kun hän tässä vaiheessa. :) Kuopus oli taas varmaa kaikista rauhallisin masuaikana, mutta kyllä hälläkin oli voimaa enemmän..:O Ylihuomenna saa sitten tietää sukupuoli..apua.

Heissan!

embu83: Sulla sitten vilinää riittää siellä poikien kanssa [:)] Uskoisin että tää kolmas tulokas menee siellä joukon jatkona, etköhän sä kahden pojan kanssa ole tottunut jo jos jonkinmoiseen [:D] Josko teille tulisi kolmas poika, vai olisiko teillä jo pieni prinsessa toiveissa?
Mä olen meidän kaveripiiristä ensimmäinen jolle vauva tulossa, enkä usko että muille on ihan vähään aikaan tulossakaan. Miehen kavereilla jo osalla lapsia, tosin he ovat jokusen vuoden mua vanhempiakin kuten mies (mä täytän tammikuussa 22-v, mies on 26-v) Lapsista oon tosi paljon pitänyt aina, päiväkodissa ollut parisen vuotta töissäkin ja aina tiennyt haluavani lapsia suht nuorena. Vaipanvaihto ja muu perushoito ei ole ollenkaan vierasta touhua, siskollakin 3,5 vuotias poika [:D]

illil: Onhan tässä tosiaan iso elämänmuutos tosiaan tulossa, että ei ihme jos hirvittää [:)] Täytyy kyllä olla tyytyväinen että itse näin positiivisella mielellä raskaus-ajasta selvinnyt, olin varautunut jo ihan muuhun [:D] Voihan se olla että mullakin mielialat muuttuu tässä matkan varrella, mutta tähän asti kaikki mennyt loistavasti.

paprika: Joo mä olen kanssa aika hämmästynyt tästä inkiväärijupakasta! Ei mulle neuvolassa ole mainittu mitään, eikä missään listoissakaan ole inkivääriä mainittu. Kyse jälleen kerran siitä että KOHTUUDELLA NAUTITTUNA asiassa ei mitään ongelmaa, ja kuka sitä glögiäkään litratolkulla kittaa? En minä ainakaan [:D] Itse en ole jaksanut suurempaa stressiä näistä ruoka-asioista ottaa, omalla järjllä pääsee melko pitkälle.

Vielä tästä kestovaippailu ja äitiyspakkaus-asiasta: Pakkauksen aion ehdottomasti ottaa, esikoinen kun tulossa. Siskon pojalta toki tulee jäämään vaatteita yms, mutta mielestäni tuo valittavana oleva rahasumma on niin naurettava verrattuna pakkauksen sisältöön, että ei kiitos. Ja tottakai kun esikoinen tulossa, sitä haluaa myös jotain ihan uutta [:)] Mikään luonnonsuojelija en ole ollut ikinä, biojätteet sun muut kierrätän mutta siihen se jääkin. Ei ole vaan ikinä ollut mun juttu, enkä ole kestovaippailua edes harkinnut.

Löysin muuten yhdeltä toiselta keskustelupalstalta tälläisen kiinalaisen testin vauvan sukupuolesta. Tuolla palstalla suurimmalla osalla testi oli pitänyt paikkansa. Käykääpä muut kokeilemassa ja kertoilkaa rakenneultran jälkeen pitikö paikkansa. (Vähän huumoria mukaan, kaikkea ei pidä ottaa niin vakavasti [:D])

Mulle testi näytti poikaa, ja poika-olo mulla on ollutkin koko raskauden ajan [:)] Myös oma äitini on sitä mieltä että poika meille olisi tulossa.

Testi löytyy osoitteesta:
http://www.chinesefortunecalendar.com/PredictSex.htm

niina-1: Mitä tohon conception kohtaan piti laittaa, tossa testissä? Hedelmöitysaikako? [8|] Mulla oli jossakin vaiheessa poika olo, mut nyt on ollu ihan sekalainen.. jospa se selviäis torstaina ultrassa [:)]

Muakin on ärsyttäny täällä tää toisten tekemisien kommentointi ja moralisointi, jokainen saa tehdä niin kuin haluaa. Mäkään en ole ennen ollu mikään ekoihminen, mut nykyään joitain asioita on tullut siltä kannalta ajateltua, mutta ei meillä oo edes biojäteastiaa vaikka muut jätteet lajitellaankin [:D] Voi olla että se munkin kestovaippojen käyttö jää yritysasteelle [;)]

Tervehdys piiitkästä aikaa!

En ole ehtinyt/jaksanut lueskella näitä sivustoja pariin viikkoon, ja onpas tullut paljon juttua! Ajatella, että mennään jo puolivälissä! Energiatasot ainakin mulla parantunut ekasta kolmanneksesta huimasti ja on riittäny voimia liikkua ja nähdä kavereita töiden lisäks. On päässy vihdoin nauttimaan mahan kasvusta ja tästä vauvan odotuksesta. Nyt uskaltaa jotenkin sanoa, että meille tosiaan tulee vauva! ja nauttia siitä!

Mulla oli tänään rakenneultra, jota kaikki varmaan jännittää ja odottaa, ja täytyy vähän hehkuttaa, että hienolla mallilla näytti kaikki olevan. Ensisynnyttäjälle aivan mahtavaa nähdä, miten vaavi oli kasvanut ja että mittailtiin jo reisi- ja kyynärluita, päänympärystä ja nähtiin kaikkli sydämen lokerot. Oon ihan haltioissani! Tyyppi liikkui ja imi peukkuaan, tytöltä vahvasti vaikutti [:)]

Olo on onnellinen ja huojentunut, toivottavasti te muutkin saatte kokoa saman! Nyt aiotaan vielä miettiä, halutaanko miehen kanssa mennä 3d/4d:hen, josta saisi vielä tarkempaa kuvaa ja videonkin muistoksi. Kallista lystiähän se on, mutta toisaalta, en tiedä pystynkö odottamaan vauvan näkemistä syntymään asti. Paras aika olis kuulema vkot 24-28.

Oon samaa mieltä Nyytin kanssa, että täällä jokainen voi kertoa mielipiteensä, mutta toivottavasti jokainen myös tekee asiat oman valintansa mukaan. Vaipoista: En tiedä, jaksanko itse kestovaippojen pesemistä, kuulema myös kaverin mukaan falskaavat kakat joka toinen kerta läpi ja saat kestovaipan lisäksi pestä kakkaiset vaatteetkin. Luulis, että pyykkiä joka tapauksessa tulee enemmän kuin tarpeeksi.  Ehkä kallistun kertakäyttöihin.

Äitiyspakkauksen haluun ehottomasti, mulla kun ei oo mitään ennestään ja jotenkin kiva saada se setti ekaa kertaa elämässä. Vakuutus aiotaan ottaa ja jo ennen syntymää kattava myös varmuuden vuoksi, vaikka maksaa. Sit on helppo mennä yksityiselle kun pienellä jotakin, ei tarvi jonotella kunnallisissa. 

Mutta nää on kaikki just sellasia juttuja, joista jokainen mieltymyksensä mukaan päättää.

Energiaa kaikille ja toivottavasti kaikkien masuasukit alkaa ilmottelemaan itsestään pian, jos eivät vielä ole teitä potkineet. Mulla on parina viime iltana ja yönä ollut selkeesti meininkiä, aivan ihanaa tuntea jotain konkreettista!

Hello!

Tänään kävin siellä neuvolassa ja olihan se sokeri ihan ok [:)] Kuunneltiin samalla vauvelin sydänäänet ja tais pikkunen th mukaan nukkua siellä kun oli syke niin rauhallinen.Kiva aina kuunnella niitä,ei tarvi montaa kertaa kysästä että kuunnellaanko [;)] Verenpaine vaan meinaa olla siellä mitattuna aina liian korkea,kun taas täällä kotona se on aina hyvä.Yks neuvola mulla on ennen rakenneultraan ja sit kattellaan tuota verenpainetta taas miltä se sitten näyttää,mutta voin arvata jo valmiiksi...th lähettää siitä sitten viestiä äitiyspolille ja ne saa sitten päättää mitä tekevät mun kanssa.Sama homma kun poikaa odotin ja käynnistykseenhän se silloin päätty.

Kysyin ihan piruttani th:lta tuosta inkivääristä ja hän sanoi että toki niistä(glögi&piparit) saa nauttia,kaikkia kohtuudella.Sitä vähän hymyilytti kun kysäsin,varmaan saa kuulla paljon samanlaisia kysymyksiä.Ihan turhaanhan se on stressata noista syömisistä kunhan yrittää nyt syödä monipuolisesti ja terveellisesti unohtamatta pikku herkutteluita mikä nyt on sallittua aina välillä [;)]

Täällä oli aikasemmin puhetta,että laitetetaanko vauvalle oma huone,niin minä ainakin pidän vauvelin meidän makkarissa aluksi.Joskus 1 vuoden ikäsenä sitten laitan oman huoneen ehkäpä.Niin ainakin tein poikamme kanssa ja oli silloin ainakin ihan sopiva aika laittaa poika omaan huoneeseen nukkumaan.

Vakuutusta en meinaa ottaa vauvalle.Tuntuu jo muutenkin,että on tarpeeksi laskuja aina maksettava,joten en kalliita vakuutusmaksuja kaipaa.Ei silloin kun itse olin pieni niin meillä mitään vakuutuksia ollut.En sitten tiedä oliko sellasia edes mahdollista saada siihen aikaan.Ainahan sitä voi jossitella että jos käy näin ja näin.Minä ainakin menen luottavaisesti eteenpäin ja jos sattuu jotakin niin sitten sattuu.Kaikki otetaan vastaa.Tää nyt on sitten mun mielipide,jokainenhan tietty tekee niin kuin parhaammaksi näkee.

Heissan kaikille!Kiva lukea teidän kokemuksia ja tuntemuksia, välillä tuntuu kuin omaa tekstiä lukisi Tänään oli neuvola taas pitkästä aikaa ja oli kiva saada jutella terkan kanssa vaikka hyvin on kaikki mennytkin. Arvot oli oikein hyvät ja hemoglobiinikin vaan noussut. Painoa on tullut tähän mennessä n. 6 kiloa, apua!No eipä tuota onneksi ainakaan vielä juuri huomaa ja kuulemma tullut ihan sopivasti. Alussa tulikin enemmän, kun oli pakko syödä aina jotain epäterveellistä kun oli niin paha olo. Mites teillä muilla on painoo tullut tähän mennesä???
Terkka anto myös tosi hyviä vinkkejä paikoista täällä Tampereella missä voi tavata muita odottajia ja mis voi harrastaa mm. joogaa ja pilatesta.
Pikkuiselta kuultiin lopulta hyvin sydänäänet (150xmin), vaik mielummin tais haluta luikkia pakoon. Sen verran kauan metsästettiin[:)]

Oon täs nyt muutaman päivän ajan tuntenut välillä semmosta ´mulinaa´alamasussa, voiskohan olla jo liikkeitä...ja ehkä pari muks muks:-)Mut ei mitään kovin selvää vielä. Jännältä tuntuu, ku koko ajan miettii et oliks toi...

Masukin on hieman ehkä pyöristynyt, mutta ei paljoa. Kysyinkin terkalta, et onks normaalia että ei juuri näy, niin sano että toisilla on sisällä enemmän tilaa kasvaa eikä välttämättä kovin aikasin näykään. Mäkin oon pitkä, niin kai se sit pieni sit vaan mahtuu siellä uiskenteleen. Kohdunpohja oli kuitenkin jo lähellä napaa.

Mielialavuoristorata on kyllä meikäläisellä ollut aivan omaa luokkaansa. Tuntuu että ei olis edes oma itsensä. Kiukuttelu erityisesti on tullut kuvioihin, enkä yleensä ikinä kiukuttele[;)]Ja jotenkin välillä kaikki ärsyttää. Voi mies raukkaa. Ollaan kyllä usein riideltykin, kun ei hän aina ymmärrä että mistä on kyse. Tuntuu et oikein välillä haastaa riitaa ja sit hetken päästä hakeutuu kainaloon.

Miten teidän muiden puolisot on ollut odotuksessa mukana ja millä mielin?Mun mies on onnellinen ja innoissaan tulevasta vauvasta, mutta ei ehkä osaa tai uskalla näyttää sitä niin kovin näkyvästi. Muutenkaan ei hirveen hyvin osaa näyttää tunteitaan. Kun mä taas oon semmonen et hei nyt pitää olla innoissaan mun tavalla ja hyppiä tasajalkaa[:D]Pitäis tajuta että ei se tarkota vaik ei vouhotakaan etteikö asia olis tärkeä. Kaikki ollaan erilaisia. Yritän sitä tässä kovasti opetella, et kaikki tallaa tyylillään[;)]

Tuoretta itse tehtyä Graavilohta on vähän syönyt, glögiä ja pipareita saa kuulemma meitin terkan mukaan huoletta syödä. Ihanaa kun tulee joulu.

Me saadaan aika paljon miehen siskolta lasten tavaroita, pinnasänkyä, hoitopöytää ym. Äitiyspakkaus aiotaan silti ottaa. Vaunut ja autoistuin pitäis sit jostain hommata, uusina kyl pirun kalliita. Kirppareillakin näyttäis olevan tosi kivoja. Meillä tosiaan on noi kaks kissaa ja hiukan jännittää miten ne antaa piannasängyn olla rauhassa. Edellisessä kodissa on kuitenkin on ollut kaksi pientä lasta ja hyvin on mennyt silloin, joten oon toiveikkain mielin. Ovat niin ihania. Vasta reilun kuukauden ovat meillä majailleet, mutta hienosti kotiutuneet.

Me asutaan kaksiossa, joten vauvan sänky ym. tulee meitin makkariin. Sit tulevaisuudessa kun lapsi kasvaa niin aiotaan isompaan. Nyt menee kuitenkin hyvin tässä, kun just remppakin saatiin valmiiksi.

Nyt kotitöiden pariin, kynttilöitä palamaan ja ruoka uuniin..
Tunnelmallisia syysiltoja kaikille!!!!

Hoh hoijaa, tänää on savu noussu niin monee kertaa korvista ja nyt sitten täälläkin... Eiköhän rauhotuta naiset ja aleta nauttimaan joulun odotuksesta ja puhumaan näistä raskauden ilonaiheista[;)].

Kyllä sun "mulinat" anelse on varmaan sitä itseään, mullaki 18.viikolla tuntu sellasta epämäärästä möyhimistä, josta seuraavalla viikolla oli melkee varma, ja nyt jo ihan varma että vauvan liikettä se oli!
Viime perjantaina tuntu ekan kerran ihan oikee potku 'tumps', ja viikonlopun aikana ne vaan lisäänty. Ja eilen ekan kerran osuin kohdalle myös vatsan päältä ja mieskin sai ensimmäiset osumansa. Eli taas yks odotettu virstanpylväs on ohitettu ja itse koettu[:)]. Ihan mahtavan ihana tunne! Ja hirveen äkkiä ne arvelut liikkeistä muuttuu todeksi.
Mulla on rakenneultra ens viikon torstaina ja odotan sitä jännityksellä...

Takaisin