Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen 25v. Oulusta. Ensimmäinen lapsi tulossa 11.4. Tällä hetkellä ei kukaan kavereistakaan ole raskaana, joten olis kiva löytää juttuseuraa täältä. Kaikki vaan kirjoittelemaan! ;)

Mipsu, tervetuloa vaan mukaan!

Niille, jotka mietitte sikainfluenssarokotusta, niin sivuilla www.thl.fi ja www.helistin.fi on hyvää tietoa siitä. Mä kun päätin sen sittenkin ottaa, niin mulla se olis kai jo huomenna.. Tää kun on niin pieni kunta, ettei raskaana olevia paljon ole. Mutta sitä on täällä annettu jo pidemmällä oleville, joten kai mäkin sen uskallan ottaa.. [:-] Katotaan sit ollaanko vielä loppuviikosta elossa..

Mulla on maha plumpsahtanu jo ihan kivasti esille, tosin ei sitä löysien vaatteiden kanssa huomaa, mut siks onkin kiva pitää tiukkoja paitoja [;)] Ja jokapäiväinen päänsärky ja kauhee pissatus kokoajan oireina nyt.

Heippa!
Eilen käytiin neuvolassa ja kaikki oli ihan ok, ja tuntuukin jo ihan hyvin toi asukas tuolla [:D] on kyllä masu jo  kasvanutkin.. Nyt ollut vähän kipeä olo, iltasin ihan kuollut ja tuntuisi kun olisi koko päivän harrastanut liikuntaa, kuumetta ei onneks ole vielä ollut.. Ensi viikolla aletaan meillä päin rokottaan  sikainfluensaan ja en vieläkään tiedä pitäiskö se ottaa.. neuvolantäti kyllä aika hyvin sai vakuuteltua sen ottamista, mutta sitten oma isä soitti ja sano että älä vaan vielä ota sitä rokotetta.. Pelkää ilmeisesti että vauvalle tulee jotain, heh ottanu papanroolin jo hyvin vakavasti[:D]
Olen ite hotellissa töissä siivoilemassa ja siä pitää koko ajan lotrata käsidesin kanssa kun huoneita siivoo, kaipa se sieläkin sitten niin hyvin leviää. Yksi työkaveri tosin on jo ollut sikainfluenssassa.. [X(]
plaah on niin hankala tilanne..

Tervetuloa mukaan Mipsu!

Ai sullakin Riida la 18.4 [:)] Ja sulla osuu näköjään rakenneultrakin samalle päivälle kuin mulla. Saa nähdä kuka meistä "poksahtaa" ensimmäisenä.

Hauskoja työnimiä teillä vauvoille [:D] Meillä ei oikein ole mitään yhtä ja tiettyä, ehkä sitä joku vielä tulee, kunhan rupeaisi tuo maha näkymään niin konkretisoituisi hieman tämä asia. Vointi on ollut hyvä, tänään kyllä huomasin kun koko päivän pakkailin tavaroita ja joutui kyykistelemään paljon, niin alaselkä todella kipeä. Muutenkin olen huomannut että nyt raskauden aikana ei tykkkää yhtään selkä jos pitkään samassa asennossa.

Ja huomenna heti aamusta neuvolalääkärille, vihdoin! Aikahan piti olla jo viime keskiviikkona mutta siirtyi lääkärin sairastuttua. Ihanaa päästä kuuntelemaan sydän-ääniä, viime kerrasta (nt-ultra rv 11+1) on jo aikaa..

Hyviä vointeja kaikille!! [:)] Ihanaa päästä kohta jo laittelemaan joulujuttuja.

Meillä vauvaa kutsutaan aina milloin miksikin, välillä se on masuasukki, välillä pikku herra tai pikku neiti tilanteesta riippuen [:)] Varmasti nimet vielä tuosta vaihtelevat mahan kasvaessa..

Hauskaa kyllä kun niin monella meillä osuu laskettuaika samaan päivään! [:D] Sitten vaan seurailemaan tosiaan sitä että kellä se sitten vauva syntyykään ensimmäisenä meistä ja kuka joutuu isonmassun kanssa odottamaan pisimpään..

Meillä seuraavaan neuvolaan on vielä kaksi viikkoa, ja tässä viikon sisään pitäisi päättää mitä teen sen sikainfluenssa rokotteen kanssa. Alan hiljalleen kallistua ottamisen puolelle, täytyy vaan yrittää luottaa Suomen terveydenhuoltoon, että ratkaisu on oikea. Onneksi nyt kuitenkin on vielä päiviä aikaa miettiä tätä asiaa..

Mutta nyt siivoomaan, kun on ihana vapaapäivä! [:)]

Hei vaan kaikille. Minä en aio ainakaan näillänäkymin ottaa sikainfluessarokotetta, koska ei voi tietää mitä se voi aiheuttaa. Saa nähdä mitä neuvolassa sanovat, yrittävätkö suositella... Harmittaa kun tänä vuonna en pääse ilmaiseen rakenneultraan ollenkaan, niinpä suunnittelin että kävisin yksityisellä. Olisi kiva nähdä vauva vähän kehittyneempänäkin, kuin silloin vko:lla 10. Sitä en ole vielä päättänyt haluanko tietää sukupuolen etukäteen, toisaalta kiinnostaisi tietää ja voisi sitten hankkia vähän tarvikkeita sen mukaan. Toisaalta jännityskin on hauskaa. Varsinkin sukulaiset olisi kiva pitää jännityksessä. Nyt on pikkuhiljaa alkanut masukin kasvamaan, se on kivaa.[;)] Jo nyt tunnen pieniä hipaisuja mahassa, vaikka luin ettei ne ensiraskaudessa välttämättä vielä tunnu tässä vaiheessa, mutta kai sekin on yksilöllistä. Tässäpä oli minun mietteitäni tällä erää. Hyviä vointeja![:D]

Samaa olen miettinyt kuin Mipsukin, että toivottavasti neuvolassa ei sitten aleta urputtamaan rokotteen ottamatta jättämisestä.. Vähän kun painosta on tullut jo moitteita aikaisemmilla kerroilla, niin ei enää mitään ylimääräistä kaipaisi. [>:] No, päätös on tehty ja siinä pysytään, vaikka mieli pahoittuisikin mahdollisesta neuvolatädin negatiivisuudesta. [:)]

Ja sitten tulee hieman omanapaista valittamista, koko päivä on ollut niin p**seestä että pakko päästä purkamaan pahaa oloa! [:@][:@] Mie on ollut viikonlopusta asti flunssassa, ja aika kurjassa kunnossa jolloin itsesäälin määrä on kasvanut räjähdysmäisesti. On se kumma, miten miehet ovat tavallisesti varsin uppiniskaisia lääkäreiden ja terveydenhuollon suhteen tyyliin " Minähän en lääkäriin mene!", mutta sitten yksi flunssa kaataa raavaimmankin uroon ruikuttamaan sängyn pohjalle. Eilen kävin aamulla ennen kouluun lähtöä hyvää hyvyyttäni kaupassa ostamassa ruokaa ja kurkkulääkettä miehelle, kun kotoa ei löytynyt paljon mitään oloa helpottavaa. Ja olihan tuo mies kiitollinen, ei siinä mitään. Mutta..
Tänä aamuna mies oli sitten lähtenyt kävelylle vähän niin kuin varkain, eli ennen kuin mie heräsin, koska mökkiöperöksi meinasi kuulemma tulla. Flunssan takia olo oli kuulemma vielä surkea, mutta raikas ilma auttoi. Se "kävelylenkki" muuttui kuitenkin aivan joksikin muuksi, yllättäen miehen tie vei paikalliseen juottolaan, ja sillä tiellä se edelleen on. [:@][:@] Tämä ei siis ensimmäinen kerta ollut, ja miuta rupeaa ihan tosissaan nyppimään aikuisen ihmisen suhde alkoholiin! "Lääkkeeksi" se alkujaan piti olla, mutta jos suoraan sanotaan niin juoponhan tunnistaa siitä miten hän keksii sen sata tekosyytä juomiseen. Ja miuta rupeaa tosiaan pelottamaan miehen käytös. Tästä on käyty kymmeniä tappeluita, ja hetkeksi tilanne helpottuukin kunnes taas tapahtuu repsahtuminen. Ennen mie kestin sitä aivan mainiosti, mitä nyt muutaman kerran lähteminen oli aivan hilkusta kiinni. Nyt tilanne on kuitenkin toinen, meille olisi lapsi tulossa, enkä mie kenellekään lapselle soisi alkoholisoitunutta isää, vaikka juominen ei päivittäistä olekaan. Sillä mie tiedän, ettei tiikeri mihinkään juovistaan pääse! Hetkellisesti uutuuden viehätys voisi tilannetta helpottaa, mutta loppujen lopuksi mie kuitenkin jäisin yksin kotiin itkemään, kun mies katoaa reissuillensa. Ja ongelma on myös se, että oma äiti asuu satojen kilometrien päässä, eikä sukulaisillekaan voisi mennä "tuulettumaan", joten sitä tietynlaista turvaverkostoa miulla ei ole tällaisia tilanteita varten.
No jaa, en tiiä mitä tässä tekisi.. Kiitos, kun sain täällä sentään pahaa oloa purkaa, vähän oloa helpotti. [:)] Mie tiiän, että anteeksipyyntöjä ja itkua riittää sitten huomenna, mutta kuinka pitkään mie voin jatkaa tällasta?! Eikä sekään auta, että ruoskii itseään huonojen valintojen tekemisestä. Nyt olisi vain löydettävä paras ratkaisu tähän pulmaan.

Hauska huomata että meitä on tosiaan monta, jotka samassa kohtaa menossa[:)](ja moni vieläpä muuttamassakin[;)])
Mullahan virallinen La on 20.4 mutta vaavi oli koon mukaan vanhempi, eli 18.4 olis koon mukaan oikea päivä :)
Mulla RU 27.11 ja sitä odottelen kovasti! :) Neuvola on ensiviikon ke.

H1N1 rokotteen taidan ottaa ja meillä Vantaalla rokotukset alkaa käsittääkseni ensi viikolla. Kuulin, että vaikka rokote tässä kokonaisuudessa on uusi niin kaikki sen ainesosat ovat aiemmin jo testattuja ja käytössä hyväksi/vaarattomiksi todettuja. Tiedä sitten voiko tämä yhdistelmä tehdä jotain, mutta riskit sairastumisesta keskenmenoineen ym, koen suuremaksi kuin rokotteen. Aiemmin olin kahden vaiheilla mutta pomoni lääkäriystävineen sai tälle kannalle kallistumaan jotenkin.
Nyt pakko painuu tutimaa, alkaa simmuja kirvelemään[:D]

Hei vaan kaikille!
Minä sitten jouduin viikon sairaslomalle ton selkäni kans, toivottavasti tosiaan helpottaa levon kans ettei loppuraskaus mee selällään sohvalla[:@] no eipä mulla sinänsä vapaat haittaa, varsinkaan kun tuo sikaflunssa jyllää meil työpaikalla. Mahaa on tällä viikolla vihlonu kovastikki varsinki rasituksen aikana, mut ilmeisesti on näitä kasvukipuja...ainaki tuo pömppä siihen malliin jo pullottaa! Mulla oli muka kauheesti kaikkee asiaa mut nyt en muista muuta..[:-]
   Arwen, toivottavasti saat selvyyttä asiaan (ja toivottavasti parhain päin) miehesi kanssa. Mustaki kyl tuntuu et miehen menojalka on enemmän vipattanu täs ku raskaus etenee, ilmeisesti paniikki tullu siitä että kohta ei enää mihinkään pääse, niinku hälle olen ilmottanut[:D] 
Nyt kyl itekki pitää nukkumaan lähtee ku silmät alkaa luppaseen!

Hei kaikille.

Itse otin toissapäivänä tuon rokotteen enkä vieläkään ole sujut asian suhteen, pelottaa että tulevalle lapsellemme tulee sitten vuosien päästä vastaan jtn sairauksia tai jtn tämän takia. Noh, sielä se masukki potkii kuitenki ni elossa se ainakin on..:)

Vointi on täällä niin mahtava, mitä nyt joka toinen päivä pää kipee, selkä kipee ja mä olen hirveen kiukkuinen äiti ja avopuoliso..mies kohta lähtee kävelee..eilen sain kuulla olevani vittumainen ämmä..:( Nytkin se on pari tuntii ollut jo jossain ku ei ole tullut töistä kotia..että sellasta kivaa täällä tällä kertaa. Yritän kovasti hillitä omia kiukunpuuskiani..
Onko muut olleet kiukkuisia?

Innolla tässä odotan rk-ultraa..enää vajaa 3 vko:a ja sitten se sukupuoli selviää..:) toivottavasti..
Otin tässä juuri Kelalta selvää että vieläkö ne korvaa osan jos käy 4d ultrassa ni eipä enää korvaakaan...joten jos ei nyt sit saada selville että kumpi tulee ni jääköön se salaisuudeksi sitten loppuun asti.

Heips taas!

Mua alkaa niiiin kypsyttää tää koko sikainfluenssa!! En pääse mihinkään suuntaan tän päätöksen kanssa otanko vai enkö? Juuri olin neuvola-lääkärin kanssa käydyn keskustelun jälkeen jo kallistumassa sen puoleen että rokotuksen otan, niin iltalehti uutisoi että sveitsi ei anna raskaana oleville rokotetta (SAMAA PANDEMRIX-ROKOTETTA JOTA SUOMESSA ON) ollenkaan sen vähäisen tutkimisen vuoksi. aaaaaarggggh. Päätä tässä sitten ottaako vai ei. Meillä täällä suomessa oikein tuputetaan sitä raskaana oleville ja toisessa maassa täysin samaa valmistetta kieltäydytään antamasta.. Muutenkin hirveä muuttostressi ym. ja sitten vielä pitäisi tästä osata päättää.

Moips. Mä luotan suomalaiseen terveyshuoltoon ja otan rokotteen heti kun se mulle tuikataan;)

Mulla ei miehestä oo huolta, päinvastoin. Se on tosi huolehtivainen, kantaa ruuat eteen ja siivoo ja pitää kainalossa jne. Mulle ei peittojen heiluttelu oo pitkään aikaan maistunu, jotenki pelkkä kullan kainalossa köllöttely on vaan niiiin mukavaa. Miehelleni oon yrittäny sanoa et harrastetaan vaan ettei sen olo käy tukalaks, mut mun tahti on sille kuulemma ihan ok... vähän mietityttää kuitenki, vaikka ei me kumpikaa olla koskaa mitää seksiaddikteja oltukaan, mutta kivaahan se on! Toivon et se pitää ite huolen itestää eikä vaa oo liian kohtelias mulle[:D].
Mä taas päinvastoin oon kannustanu miestä lähtee kavereiden kans ulos ja nauttimaa niin kauan ku voi. Alkoholisoitumisesta sen kohalla ei todella oo pelkoa..

Meiän vauveli on nimeltään Kale. Mä sitä enemmän käytän, nimi viittaa mun miehen suvun miesten toiseen nimeen, joka on mun mielestä oikeesti kauhee, en haluis jatkaa perinnettä jos meille poika siunaantuu.. Ja keskustelu siitä on avattu hyvässä hengessä[;)]. Mutta vauva saa nyt olla Kale, niin kauan ku jotain muuta sille keksitään, tai se paljastuu tytöksi tms.

Mulla ei vieläkää mitää "erilaisia" tuntemuksia oo masussa. Joku sanoo et vauvan "osuma" on niin erilainen ku mikää muu tunne vatsassa, ettei siitä voi erehtyä. Mulla on ollu tän viikon aikana harvoin jotai hipaisuja, mutta se voi yhtä hyvin olla jotai liikettä suolistossa. Mutta se on tuntunu eri puolilla alavatsaa, ja ollu tosi hento yksittäinen osuma, joka ei välttämättä oo toistunu enää samana päivänä... Oiskohan ne vauvan liikkeitä? Kuitenki huomenna on jo 17 viikkoa täynnä.
Maha pömpöttää, mut välillä mietin et kauhee jos mä vaikka oon vaa lihonu. Maha näyttää vielä vähän sellaselta, et ihanku ois vaa syöny vähän liikaa. Olin ihan kade ku mun kaverilla, joka on mua 1,5 viikkoo pidemmällä, oli napa jo melkee pullahtanu ympäri[:D]. Mulla on niin syvä napa et oikee ootan millon sen pohja tulee esiin. Ha haa!!

Tosiasiahan se on, että Suomellakin olisi ollut mahdollisuus hankkia raskaana oleville tuota toista rokotetta Sveitsin malliin, mutta koska näin ei ole tapahtunut niin se oli miulla vahvin syy olla ottamatta rokotetta. En kadu päätöstäni, ainakaan ei tarvitse huolehtia mahdollisista tulevista ongelmista, enkä todellakaan mene siihen "raskaana olevat kuolevat sankoin joukoin ilman rokotetta"-hysteriaan. [:D] Joku taisi siellä Otatko sikainfluenssarokotteen?-ketjussa miettiä, että no tuskin Suomi vaarantaisi tulevien veronmaksajien terveyden, mutta sitä tuskin on kukaan tässä rokotebuumissa ottanut huomioon. Kuten kaikessa muussakin, nyt keskitytään yhteen asiaan, ja annetaan mahdollisten tulevien ongelmien olla sen ajan murhe.

No mutta, se siitä rokotehömpötyksestä.. On tässä maailmassa miljoona muutakin tappavaa asiaa, liikaa on nyt joku possulenssu saanut julkisuutta.[;)]

Tänään mie huomasin ensimmäistä kertaa miten valtavasti vatsa puskee jo esiin.. [:-] Turvotuksen laskettua sen huomasi, miten tuosta alavatsan kohdalta lähti oikein kunnon kumpu. [:D] Ei siinä mitään, tuleepahan raskaus konkreettisemmaksi vatsan kanssa. <3

Mieskin kotiutui eilen.. Kiukku laantui kyllä, ja saatiin puhuttua asiasta. On vain tosiaan noilla miehillä vissiin se, että nyt liikutaan varastoon vauvan tuloa ajatellen. [:D] Surullisia uutisiakin oli kuullut, yhden kaverin lokakuun alussa syntynyt vauva oli kuollut. [:(] Pisti uutinen hiljaiseksi, ja miettimään miten loppujen lopuksi omat ongelmat ovat niin pieniä, että miten sitä joskus tuleekin valitettua aivan turhastakin. [&o]

Heippa!

Viikonloppu alko,ihanaa!Ei tarvi huomenna mennä töihin ja sehän vaan passaa [:D]
Tervetuloa joukkoon minunkin puolesta Arwen ja Mipsu [:)]
Kyllä sitä ollaan kovasti painiskeltu tuon possurokotteen kanssa,mutta edelleenkin taidan olla ottamatta koko rokotetta.Maanantaina olis neuvolaan aika,joten varmasti tulee siellä sitten jutusteltua vielä tosta rokotteesta.Saa nähdä miten saadaan tällä kertaa sydänäänet kuuluviin,kun viimeksi oli kyllä sellanen melske massussa ettei saatu kun vilaukselta äänet kuuluviin.Hoitajaakin jo vähän nauratti että mikähän siellä oikein on.
Tällä viikolla on tuntunut aika mukavasti noita kohdun kasvukipuja.Töissä aivan jomotti alavatsassa ja välillä sängyssä kääntyessä on ottanut kyllä tosi kipeetä.Pahoinvointi on hellittänyt mukavasti,ei oikeestaan ole enää mitään.Kaikkia päähänpistoja on vaan ollut viime aikoina,että mitä haluis syödä.Sellasia juttuja on tullut ostettua kaupasta mitä nyt ei niin useasti tule syötyä kuten voileipäkeksejä,metfurstia ja nyt tekis niin mieli hapankorppuja.Makeeta on tehnyt mieli vähän liikaakin.On tullut syötyä pullaa,jäätelöä,irtokarkkeja,suklaata...pitäs kait vähän rauhottua ton herkuttelun suhteen ettei tulis mitään syytä katumiseen [;)]

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille!

Moi, sama homma mullakin kuin Kissuliinilla ton syömisen suhteen. Herkut on maistuneet erityisen hyvin, ennen en edes hirveästi ollut suklaan perään, mutta nyt sitäkin menee ja pizzaa yms. Väilllä huolettaa tämä herkuttelu, mutta kaverit vaan sanovat ettei se haittaa ja ettei ne herkut sitten myöhemmin enää maistu. Pahoinvointia on aina satunnaisesti, silloin tällöin syödessä ruoka nouseekin takaisin ihan yhtäkkiä. Tuo on totta Arwen, että sikainfluenssa on saanut liikaa uutisointia. Mullekin jo soitettiin rokotteesta ja kieltäydyin. Ensviikolla on neuvola ja sanon kyllä sielläkin suoraan etten ota rokotetta. Meinaa vaan tulla vähän jo neuroosi, kun tuolla kaupoissa liikkuu, että saa kohta tartunnan ja käsidesi on kovassa käytössä. Ovat onnistuneet niin pelottelemaan. :(

Alkuun rokote maninta. Ylihuomenna menen possunuha-rokotteen ottamaan. Olen varautunut parin päivän oireisiin, sillä äidilleni tuli oireita. Reagoin muutenkin rokotteisiin samalla tavalla kuin äitini.

Muutamana päivänä olen tuntenut masusta kutittavaa kuplintaa. Olisikohan ne ensi merkkejä pikkuisen liikkeistä? Kohtuni on voimakkaasti eteenpäin kallistunut, niin siksi ajattelin, että voisinko jo näin varhain jotain tuntea. Potkuja ne eivät ole olleet, vaan ehkä ennemminkin vauvan liikkeet on saaneet lapsiveden kuplimaan tms. Missä vaiheessa teillä muilla (varsinkin ensimmäistä odottaessa) on liikkeet tuntuneet?

Masu on kasvanut, mutta valitettavasti näyttää yhä edelleen vain läskiltä. [:@] Ne, jotka tietävät, että olen raskaana, niin he tunnistavat sen vauvamasuksi, mutta muut ei varmastikaan. Meillä olisi kolmen viikon kuluttua firman pikkujoulut ja toivon, että silloin masu jo näkyisi. Saisi laittaa tyköistuvaa vaatetta päälle, eikä kukaan luulisi vain lihavaksi. [:D] (taidan olla hieman turhamainen) Harmittaa, kun en tajunnut ennen raskautta mitata mahan ympärystää, niin tietäisi tarkemmin, miten maha kasvaa. Painoa on nyt alkanut tulemaan, tähän mennessä 1,5 kg.

Nyt pihahommiin, mukavaa viikonloppua!

Moi, mulla olis nyt sit maanantaina se rokotusaika. Vieläkin mietityttää se kun eilen kuulin radiosta siitä sveitsin jutusta, just kun neuvolatäti oli ilmoittanu ajan [&:] Mutta kun mulla on myös muutenkin terveydellisiä syitä ottaa se, niin kai se on parempi kun olla ottamatta. Ja sehän on sama rokote, jota muihin rokotteisiin on käytetty jo monia vuosia ja kymmenille tuhansille ihmisille annettu, virus on vaan vaihettu. En jaksa ainakaan noihin iltasanomien tms. juoruihin uskoa.

Mä vielä toissapäivänä oksensinkin taas, mutta muuten ei ole ollut huono olo. Mut jaksamista muille äipille, mä lähen miehen kainaloon sohvalle, se ei onneksi ole koskaan ollut innokas baarissa kävijä, mutta toivoisin että olis vähän innostuneempi jo vauvelista ja mun hemmottelusta [;)]

Niin ja paprika, mä oon ens kertaa raskaana ja mä tunsin ekat liikkeet suunnilleen tässä viikko pari sitten. Et voi hyvinkin olla niitä, mäkin ajattelin ensin että on vaan ilmaa mahassa, mut tein sillai kun makasin sängyssä, et taputin mahaa pari kertaa niin heti alko kauhee meno, siitä opin tunnistamaan ne liikkeet. Mut en mä silti aina oo varma niistä, varsikaan kun on liikkeessä. Ei nekään mitään selviä potkuja oo ollu, sellasia hipasuja [:)]

Samoja ajatuksia mullakin kuin Paprikalla, eli toivoisin että masu alkaisi jo näkyä kun on noita juhlia tulossa, niin ei ihmiset luulis että oon vaan lihonu[:D] eivätkä ihmettelis miksen juo...Mulla on tuntunut jo selvästi vauvan liikkeitä, ainakin omasta mielestäni ne ovat selvästi vauvan piniä potkuja ja mulla on vasta 17. rv...Mullakaan ei tuo mies onneksi oo kova baarissa kävijä, mutta muita harrastuksia riittää. Oon jo varotellu hänelle että kohta saa sitten ne menot ja kiireet vähentyä.[:D]saas nähä, toivottavasti se tapahtuu luonnostaan, että isäkin on mielellään vauvan kanssa, eikä muut jutut niin kinnostaisi. Onko muilla tietoa, onko hiusten värjäämisestä/vaalentamisesta haittaa raskaana?

Takaisin