Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli tänään NT-ultra, turvotus oli 1,8mm ja se on kuulemma normaali. Veriseulan tulokset tulee reilussa viikossa kotiin. Masu-asukki oli vain noin viikon verran suurempi kuin menkkojen mukaan laskettuna. Eli nyt olisi 11+5 sijaan 12+4. Saa nähdä, siirtääkö neuvola laskettua aikaa. Minun viimeiset menkat olivatkin 4 päivää myöhässä, joten siinä varmaan selitys. Pikkuinen oli jo 6,1cm pitkä. Se liikkui ja potki sellaista vauhtia, että mies jo ihmetteli, kun en tunne vielä sen liikkeitä. Mutta niitä odotellessa... ei kai enää kovin montaa viikkoa mee. Kylläpäs taas rauhoitti mieltä nähdä pikkuisen voivan hyvin.

Heipä hei kaikille,

Kerronpa tähän tapahtumat viimepäiviltä, kun enimmäkseen tänne olen kirjoitellut.
Etukäteen jo varoitan, että ei ole hyviä uutisia.

Menimme siis Tammisaareen np ultraan ja valitettavasti todettiin keskenmeno. Olin silloin 11+3 ja km oli tapahtunut 11+2 pituuden mukaan. Onneksi en käynyt missääm varhaisultrassa, koska olisin varmasti ollut enenmmän rikki nyt..
Sain kaavinta-ajan samalle päivälle, onneksi!
Seuraavaksi menin kaavintaan n. klo 14:00.
Sitten herään ihan tokkurassa tai siis mut herätetään ja sanotaan- Nyt on sellainen tilanne, että lähetämme sinut ambulanssilla Naistenklinikalle, koska olet menettänyt liian paljon verta ja pelastetaan sinut varmasti, kohdusta emme tiedä.
Sitten pii paa Helsinkiin ja siinä vaiheessa lääkäri sanoo autossa, että olen menettänyt yli kolme litraa verta ja se on kuulemma yli puolet omasta verimäärästäni ja jos se ei lopu niin joudutaan kohtu poistamaan.
Siinä vaiheessa oli jo taas shokissa.
Eirinäisten vaiheiden jälkeen päädyn tehotarkkailuun heräämöön ja siellä meneekin lähes vrk.
Onneksi kohtu säästyi ja lääkeet toimivat.
Sain siirron osastolle vasta kuin vuoto loppunut lähes kokonaan. Ja pääsin osaltolta kunhan olin syönyt jotain ja käynyt itse vessassa.
Olen vasta aloittamassa km käsittelyn, koska ensin haluan iloita siitä, että minä olen hengissä ja että kohtuni säästettiin.
Kuukauden päästä selviää, saanko yrittää vielä raskautta ja kuinka riskaabelia se on minulle tai vauvalle.
Oli rankaa kuulla käyneensä kuolemanporteilla. Ja kun mieheni on kokenut saman (sydänpysähdys) viikon sisään, nin voin sanoa, että tässä perheessä menee tovi ennen kuin olemme henkisesti ja fyysisesti kunnossa.

Mutta jos hyvin käy, saan vielä yrittää raskautumista uudelleen ja jos ei, niin onhan täällä kotona jo kaksi lasta ja me olemme kaikki hengissä.

Toivotan kaikille teille huhtimammoille kaikkea hyvää jatkossa!

Minä poistun hetkeksi keskustelualueelle mieheni ja suruni kanssa.

Voi Kaika, kylläpäs teidän perhettä nyt koetellaan. Kamala kokemus. En osaa muuta sanoa, kuin pahoitteluni!

Kiitoksia kaikille osanotosta.
Mä jatkan tietenkin lukemista kaikissa näissä foorumeissa ja ilmoittelen tännekkin sitten kuukauden päästä saanko vielä yrittää raskautta.

Oikein hyvää ja pulleaa jatkoa kaikille tänne!!

Voi Kaika..[:(]
Kylläpä tuli paha olo ja mieli kertomustasi lukiessa. Onneksi sinut saatiin pelastettua, se on kaik tärkeintä. Ja hienoa että kohtu säästyi myös ja teillä voi vielä olla mahdollisuus uuteen yritykseen, mutta pääasia tosiaan että olette taas yhdessä koko perhe ja kaikki selvisitte säikäöhdyksistänne.
Kauheasti voimia koko perheellesi, koita jaksaa!*halaus*

Huomenta tytsyt.
Mä kävin äsken puntarissa ja paino ei ole edelleenkään noussut. Luulis et kohta pitäs jo jotain alkaa tapahtumaan heh
Tän viikon ainoa vapaapäivä alkamaisillaan ja pakkauspuuhiin pitäs ryhtyä.
Pieni hedari meinaa vaivata mut jospa se siitä.
Mukavaa sunnuntaita!

Ensimmäisesta kolmanneksesta on niin vähän aikaa sulla, että kestää pikkusen et alkaa kilot lisääntyy.
Kyllä ne varmasti alkaa pikkuhiljaa tulee, jos ei ni pitäiskö ruokamäärää hiukan lisätä?
Älä stressaa.. stressi laihduttaa.  

Mulla ainakin stressi lihottaa! Jo opiskeluajoista lähtien päättötyötä tehdessä lihoin. Ja nyt työelämässä, jos on töissä stressiä, niin en välitä yhtään mitä syön enkä jaksa harrastaa mitään. Eli kiloja kertyy kyllä hyvin!

Nyt ei onneksi ole raskausaikana vielä kiloja tullut yhtään. Mulla on lähtöpainoa 5-10 kg liikaa, joten neuvolatäti sanoi, ettei koko raskausaikana tarttis hirveesti painoa kerätä. Nämä minun jo olemassa olevat vararavinnot riittää kyllä, kunhan syön terveellisesti ja monipuolisesti, niin vauvalla ei ole mitään hätää.

Heipähei taas!

Ensimmäiseksi haluan kertoa osaanottoni Kaikalle ja hänen perheelleen.

Minäkin luulisin ettei ole juurikaan painoa tullut, meillä ei ole kotona vaakaa niin en pääse niin usein sitä tarkistamaan. Noh, ensi viikon keskiviikkona on eka neuvolalääkäri niin siellähän se selviää. Vatsa on kyllä selkeästi alkanut ihan tässä viikon-kahden sisällä pyöristyä [:)]

Päänsärky hieman hellitti tässä vkonlopun aikana, elättelinkin kovasti toiveita että se olisi kokonaan ohi. Tuli jotenkin huono omatunto kun panadolia jouduin syömään, iltaisin hieman ennen nukkumaan menoa otin 2kpl että sai edes jotenkin nukuttua. Mutta se tuntui välttämättömältä, mitään tuollaista päänsärkyä en ole ennen kokenut. Ja tuo annostuksenihan jäi kuitenkin vielä maksimista reilusti, kun sitä saisi jopa kuusikin päivässä ottaa turvallisesti.

Niin sitä pyörähti jo 14. vko käyntiin [:D] Sitä vaan odottaa että aika menisi nopeammin että saisi jo sen oman pienen lapsen syliin. Toisaalta hyvä että tässä on vielä aikaa, ehdimme etsiä mieleisen asunnon ja saada sen kuntoon ennen vauvan syntymää..

Kaika: pahoitteluni tapahtuneesta ja voimia tulevaan..uskomatonta, miten samaa perhettä noin koetellaan :(

Marilyn84: ehottomasti teette valituksen tuollaisesta kätilön toiminnasta! oisit kysyny silloin, että miksi moinen asenne..sitä tietenkin hämmentyy tuommosesta käytöksestä, mutta ehottomasti valitus, ettei tuollainen käytös jatku enää muita tai mahdollisesti teitä kohtaan! tosi epäammatillista käytöstä!!

Täällä masu alkaa pikkuhiljaa kasvaa..paino ei ole noussut vielä kuin kilon verran (nyt 15vko täynnä)..nyt epäilen vaan, että virtsatietulehdus päällä ja aamulla vietävä pissanäyte neuvolaan..oon ollu 5v. ilman tätä niiiiin ikävää vaivaa ja nyt se taas nostaa päätään.. :(

Mutta kirpakkaa viikkoa kaikille :)

Huomenta vaan kaikille!
-Kaika osaanottoni!

Soitin aamulla pomolle ja ilmoitin itseni sairaaksi koko viikon. Pitää saada tämä tilanne rauhoittumaan, huono olo ja oksetusta aamusta iltaan, liekö stressiperäistä... Nyt sitten lepään koko viikon ja toivon, että olo helpottuu. Keskiviikkona olis aika ultraan (taas kerran), kiva nähdä onko kaikki kunnossa. Miestäkin olen muistuttanut jo viikon, hänellä kun on kans stressiä ja muisti ajoittain heikohko :-) Juuttuu tietty taas ruuhkaan ja tulee myöhässä kuten tavallista. Me asutaan suur Tukholman alueella ja täällä on aina liikenne tukossa iltapäivisin.

No moi kaikille taas!

Kaikalle pahoittelut, miten voikin yhdelle perheelle noin paljon pahoja juttuja tapahtua.

Mä kävin tänään kolmannella neuvolakäynnillä ja kaikki oli hyvin. Sydänääniä kuunneltiin ja hyvin se siellä jyskytti [:)] Niitä kuunnellaan onneks joka kerta. Ja kun täällä tähän asti on ollut mahdollisuus vaan yhteen ultraan niin marraskuun alusta se muuttuu ja mäkin pääsen toiseen kun mulla on just sopivat viikotkin silloin [:)] Painoakin oli tullut "jopa" 300g 2,5 vk aikana ja sen verran siis koko raskausaikana, et pikkuhiljaa sitä sieltä alkaa tulemaan Nyt otettiin seulontaverikoe ja jos ei muutaman päivän aikana kuulu soittoa niin siitä ei ole löytynyt mitään.

Pahoittelut Kaikalle.

Täällä ehkä on tuntunut jo jtn liikettä. En mee kyllä ihan varmana sanoo. NO ylihuomenna pääsee sentäs kuulee sydänäänet vihdoin. Tämä tyyppihän ei ole vielä antanut niitä kuullakaan. :( Mutta ultrassa se vilkutteli joten kaiken pitäs olla hyvin...alkas vaan nyt kunnolla potkiskelee niin mamma sais nauttia toisen läsnäolosta..:)

Heips!

Tänään oli sitten toinen neuvola.Sydänäänetkin kuulu vilahtaen.Kunnolla ei päästy kuuntelemaan kun pikkunen siellä tais olla aika vilkkaana.Sellasta melskettä kyllä oli,että hoitajakin kysyi että onkohan siellä varmastikin vaan yksi [;)] Verikokeita ei onnistuttu ottamaan joten pitää ens viikolla mennä labraan sitten ne ottamaan.Verenpaine oli koholla,torstaina sitten uus aika sitä mittailemaan ja onhan mulla mittari täällä kotonakin joten voi täälläkin tarkkailla.En tiedä sitten mistä johtuu,mutta oon flunssanen jonkin verran vielä ja oon viime aikoina saannut huonosti nukuttua,joten pistän niitten piikkiin ton korkean paineen.Meinas pistää jo lähetteen äityispolille tosta paineesta,mut katotaan sit torstaina.Ens viikon maanantaina mulla kylläkin on aika toiseen ultraan joten pääsee sitten juttelemaan lääkärin kanssa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! [:)]

Hei vaan kaikille,

Kaikalle ekana pahoittelut

Onks teillä muilla väsymys helpottanu yhtää? Mä oon sit koko ajan aivan super väsyny, mitää ei jaksais tehä, paitsi nukkua ja syödä. Muuten ei kyllä uskoiskaa että olisin raskaana.
Ens viikon keskiviikkona olis toinen neuvola, saa nähdä kuunnellaanko siellä sydänääniä, viimeks niitä ei kyllä kuulunu.

tervehdys täältä pyykkirumban keskeltä [:D]

Täällä ei onneks väsymys oikeastaan enää vaivaa, paitsi iltaisin olen huomannut että ei jaksa enää niin pitkään valvoa kuin aiemmin. Yksi jos toinenkin sarja ja elokuva jäänyt illalla kesken..

Rupesin tässä miettimään että kuinka usein teillä muilla on noita neuvolakäyntejä? Tuntuu vaihtelevan melko paljon paikkakunnittain. Meillä täällä kaakkois-suomessa käyntejä seuraavanlaisesti:

8-11   rvk  terveydenhoitaja
11-12 rvk  niskaturvotusseulonta
12-14 rvk  lääkäri ja terveydenhoitaja
15-18 rvk  terveydenhoitaja
20-24 rvk  terveydenhoitaja
21-22 rvk  rakenneultraääni
26-28 rvk  lääkäri ja terveydenhoitaja
30-32 rvk  terveydenhoitaja
32-34 rvk  terveydenhoitaja
35-37 rvk  lääkäri ja terveydenhoitaja
Alkaen 36 rvk/viikottain terveydenhoitaja
Lasketun ajan jälkeen 1-2 kertaa viikossa   terveydenhoitaja
Jälkitarkastus 5-12 viikkoa synnytyksestä   lääkäri ja terveydenhoitaja

Eli siis kaksi kunnan tarjoamaa "ilmaista" ultraa saadaan. Tuntuu tämä väli itsestään melko pitkältä kun viimeeksi kävin niskaturvotusultrassa vko 11+1, ja seuraava neuvola-aika(lääkäri) on vkolla 14+3. Mutta ymmärtäähän sen että ei meitä "hermoilijoita" voida sinne joka viikko ottaa, onhan siellä muitakin asiakkaita [:)] Vaikkei minullakaan ole mitään poikkeavaa, kipuja, vuotoja yms. ollut ja ultrassa kaikki loistavasti, niin viime joulukuisesta keskenmenosto johtuen hermoilen kyllä jatkuvasti.. Katselen sivuprofiiliani varmaan 25 kertaa päivässä peilissä ja olen ihan vakuuttunut että maha on liian pieni. Noh viikon päästä sitten neuvolaan.

Tulipas pitkä kirjoitus, minä palaan pyykkien sekaan [:)]

[align=right] [/align]

Siis edellisessä en tarkoittanut että ultrien väli tuntuu pitkältä, vaan yleisesti kaikki käynnit neuvolassa, neuvolalääkärillä ja ultrissa.. kun kolme viikkoa jää minullakin väliä mikä on vain odoteltava.

Ja taas tuo tickeri näyttää päivän liian vähän. No olkoon, en jaksa sitä murehtia kun näyttää näköjään milloin mitäkin.

Takaisin