Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipsan :)

Käytiin aamulla np-ultrassa ja olipas kiva nähdä tyyppi siellä heilumassa
Mulla on kuulemma eteenpäin kallistunut kohtu ja mittaukset sai tehtyä paremmin vatsapeitteiden päältä kuin sisäkautta, harvinaista sanoi kätilö heh:)
Eli musta tulee siis varmaan ihan megavalas kerran kohtu eteenpäin, ei se oo ihme et on jo selvä pömppis
Katselin näyttöä ja ihmettelin et mitä se pikkunen siel touhuaa, kun suu aukes ja meni kii uudellee ja uudellee ja pää heilu eteen ja taakse, sit kätilö sanoikin että se juo lapsivettä näköjään
Nyrkki oli pystyssä melkein koko ajan ja kaikki sormet näky hienosti rivissä:)
Loppuun saatiin hieno venytysnäytös molemmat kädet ojennettuina pään sivuille
Eli oli aikas hienoa kyllä ja tosi kiva että mies oli mukana :)
Pituutta pienellä oli 54.2mm ja viikkoja tänään 12+1, eli yksi vähemmän kuin viime ultran arvio ja kaksi päivää enemmän kun menkkojen mukaan laskettu.
LA pysyi 20.4 kun jäi niin lähelle.
Niskaturvotuksesta kysyin että oliko ihan normilukemat, niin kätilö sanoi ettei sitä voi vielä sanoa että riippuu monesta muuta asiasta, mun painosta ja muista kokeista ym.
Muistaako kukaan np:ssä käynyt noita turvotuslukemiaan?
Hirmuiset määrät verta seuloja varten otettiin!
Kaipa sieltä soitellaan perästä jos jotain ilmenee.
Ei se kätilö sanonut että mikään olisi vialla tai lähettänyt mihinkään lisätutkimuksiin et kai siitä voi olettaa että kaikki oli ihan ok näillä näkymin :)

Kyllä Nyytti varmastikkin kaikki on kunnossa!meillä niskaturvokemittaus oli 0,9 (tulokset tuli viime perjantaina et normaali) ja siinä kätilö sanoi et riippuu monesta mut että n.2,5 jälkeen yleensä riski kohoaa. siskolle oltiin sanottu että 3.

Moikka!

Aiku kiva lueskella näitä mukavia uutisia teiltä!
Meilläkin on ultra torstaina ja jos kaikki on hyvin, on se ihme! On ollut sellaiset 4 vrk:tta, ettei mitään väliä.
Mä olen ollut huolesta sinisenä, koska mieheni sydän pysähtyi työmatkalla Euroopassa.
On siis kokoajan ollut kohtu kovana ja stressihormoonit katossaan.
Mutta onneksi mieheni on kunnossa ja tulee kotiin huomenna. Voin sanoa, että epätodellisuuden määrä on jotain käsittämätöntä.
Mahatyypin tilannetta ei tietenkään auta, että olen valvonut tosi paljon ja en pysty olemaan (vielä) ajattelematta ajatusta:" Mutta mitä, jos olisi käynyt huonosti?"

Tulihan opetus kovalla tavalla. Mitään ei saa ottaa itsestäänselvyytenä, ei omaa, ei lasten, ei puolison terveyttä tai mitään muutakaan. Tässä elämässä voi tapahtua todella odottamattomia asioita.
Vaalikaa kaikkea sitä hyvää, mitä teidän elämässä on, sen verran paasaan. Ja jos asiat on todella huonosti, järjestäkää asiat niin, että ne ovat hyvin. Elämä ON liian lyhyt murehtimiseen, kaunan kantamiseen ja itseään/toista vastaan rikkomiseen. Elämässä on kaikilla oikeus onneen ja turvaan ja huolenpitoon.

Huh, ihan kuin olisin uskovainen (en siis ole mikän hihhuli)..
Mutta kun tämmöista sattuu omalle kohdalle, niin se pysäyttää miettimään, mikä on elämässä oikeasti tärkeää ja mikä on vähemmän tärkeää.

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Mä en hitsi vie muista sitä niskaturvotus lukemaa enää![>:] Jotenkii mielessä pyörii luku 2.7 mut voiko se olla niin suuri vaikkei kätilö sanonut mitään et tarvis tutkia?
Saatan kyl oikeesti muistaa väärin.. Sitä ei luekkaan missään.pöh!
Ottaako ne siis sairaalasta yhteyttä sitten kun kaikki tulokset saatu, vai ainostaan siinä tapauksessa jos jotain on vialla? Ja kuinkakohan kauan niis tuloksissa voi mennä? Kauhee pläjä kysymyksiä[;)]
Ompa sulla Kaika ollu kauhun hetkiä, onneks kaikki päätty hyvin!
Mä olen kerran kihlattuni menettäny ja karvaasti kokenu sen tuskan ja todellisuuden miltä tuntuu jäädä aivan yhtäkkiä yksin kaiken keskelle.
Pitää todella arvostaa kaikkea hyvää, mitä elämäänsä on saanut.

ALKUPERÄINEN: Nyytti

Mä en hitsi vie muista sitä niskaturvotus lukemaa enää![>:] Jotenkii mielessä pyörii luku 2.7 mut voiko se olla niin suuri vaikkei kätilö sanonut mitään et tarvis tutkia?
Saatan kyl oikeesti muistaa väärin.. Sitä ei luekkaan missään.pöh!
Ottaako ne siis sairaalasta yhteyttä sitten kun kaikki tulokset saatu, vai ainostaan siinä tapauksessa jos jotain on vialla? Ja kuinkakohan kauan niis tuloksissa voi mennä? Kauhee pläjä kysymyksiä[;)]

Meillä päin on ainakin käytäntönä että lääkäri soittaa sitten, jos tuloksissa on jotain vialla, mutta jos ei mitään kuulu, niin kaikki on ok. Lisäksi sanottiin, että tuloksia voi odotella kahden viikon kuluttua.. Tietysti käytännöt varmasti vaihtelevat paikkakunnan mukaan. [:)]

Muuten tässä nyt odotellaan tosiaan, että kuuluuko tuloksista jotain vaiko eikö. Seuraava neuvolakäynti olisi puolen toista viikon kuluttua, ja siellä sitten pitäisi vihdoin selvitä löytyykö immuniteettia toksoplasmaloiselle.. Kiltisti tuo mies on onneksi puhdistanut tähän asti nuo kissojen hiekkalaatikot. [:)]

Hyviä oloja kaikille! [:D]

Nyt vasta uskaltauduin tänne lukemaan ja kirjoittamaan, LA on 10.4 eli 14. viikolla ollaan ja rankasta pahoinvoinnista kärsin edelleen. Pikkuisella on kuitenkin onneksi kaikki hyvin, np-ultra oli pari viikkoa sitten ja tulos oli normaali (täälläpäin ei ainakaan mitään lukuja kerrota, sain vain kirjeen kotiin missä kerrottiin tuo seulonnan "normaali" tulos). Mutta helpotti kummasti sekä vauvan näkeminen että tuo tutkimustulos ja tottakai myös 12 viikon ylittyminen [:)]

Olen 28, avomies 32, ja esikoista odotellaan innolla. Asutaan pk-seudulla ja Jorviin ollaan menossa.

Meidän pieni ihme ei vielä näy ulospäin ollenkaan, eli normaalit vaatteet ja lempifarkut mahtuvat edelleen ihan hyvin.
Syöminen on pahoinvoinnin takia ollut hankalaa jo 2 kuukautta, joten neuvolassakin on vain neuvottu syömään jotain mitä saa pysymään sisällä. Ja tottakai olen noudattanut pitkää vältettävien ruokien listaa, siinä tosin vähän ihmetyttää kun suomalainen ystäväni on raskaana ja asuu Saksassa, ja siellä on 3 sivun sijaan 3 asiaa mitä ei saa syödä (raaka liha, raaka kala ja alkoholi). Oma äitini oli tuosta suomalaisesta listasta myös ihmeissään, se on kai pidentynyt aika paljon sitten 80-luvun [:)]
Paino on pysynyt samana kuin ennen raskautta, pahoinvoinnista huolimatta. Harmittaa vain kun ei ole jaksanut liikkua kovin paljoa huonon olon takia.

Nyt olen saikulla jonkin flunssaviruksen takia, ja lääkäri sanoi että parasetamolia voi huoletta ottaa päänsärkyyn. Ja apteekissa muuten sama juttu, sanoivat ettei buranaa (tai siis ibuprofeenia) saa käyttää lainkaan raskausaikana.

Lauantaina on enää puoli vuotta laskettuun, yhtäkkiä aika tuntuu kuluvan todella nopeasti!

Onko muuten muualla järjestetty kunnallisia fysioterapiaryhmiä missä opetellaan lantionpohjalihasharjoittelua? Itse kävin ryhmässä viime viikolla ja nyt pitäisi sitten treenata omin päin 10 kertaa viikossa että on paikat hyvässä kunnossa kun huhtikuu koittaa [:)]

Heips kaikki!

Meillä oli myös ensimmäinen ultra viime torstaina ja saatiin hyviä uutisia. Masuasukki liikuskeli aktiivisesti, pituutta oli 52 mm (eli laskettu aikakin pitää toistaiseksi paikkaansa), sydän hakkasi 160 kertaa minuutissa ja niskaturvotusta oli 0,8mm eli ei pitäisi olla mitään hätää. Meillä oli mieslääkäri, ihan mukava mutta eipä siinä turhia höpötelty tai ehtinyt masuasukkia enempää ihastella...itse oisin varmaa katsellut häntä (siis masuasukkia ;) koko päivän! Ja kyllä se tippa tuli linssiin kun niin niitä sydänääniä oltiin odoteltu. Samalla käytiin sitten labrassa ottamassa verinäytteet ja niiden tulokset tulevat kuulemma kotiin noin viikon päästä.

Nyytti: Outoa ettei teillä laitettu ylös minnekään sitä niskaturvotuslukemaa. Meille laitettiin tieto neuvolakorttiin ja lääkäri tulosti meille kopion tekstistä jonka oli runoillut koneelle muulle hoitohenkilökunnalle tiedoksi:  ("Uä:llä tod. kohdussa 1 akt. liikkuva norm. näk. sikiö, jonka HR 160x/min, sään. Crl 52mm. Lv norm Plac takas Ei Fd-test jne..."[8|]töks töks töks) Hetki piti juttua tavata ja loppu jäi silti pimentoon.
Teidänkin tiedot varmasti koneella ja saisit varmaan tietää jos vaan pirautat neuvolatädille...luulisin [8D] Toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja pitää muistaa että ko. lukema kertoo vain kuinka suuri riski on, ei mitää lopullista diagnoosia.

Minulla pahoinvointi vähentynyt huomattavasti viimeisten 2 viikon aikana(tosin eilen aamulla yllättäen tuli hissi ylös asti vaikka hyvävointisena heräsin). Harvoin on tullut muuten oksenneltua, mutta oksettava fiilis on ollut koko ajan, joten nyt olon helpottaessa energiaakin tuntuu olevan enemmän ja nälkäkin hiukan hellittänyt. Samoin turvotus laskenut...omat housut menevät taas toistaiseksi kiinni ;)

Huomenta täältä lumisateen keskeltä!
Meille on tullu ihan talvi!
Mua on kans, etenki tuossa 12 viikon hujakoilla vaivannu kovastikki päänsärky. nyt on helpottanu vaik vieläki joinaki aamuina tuntuu. panadolia oon kiltisti ottanu vaikkei se mulle mitään vaikutakkaan ku oon tota buranaa tottunu syömään ku leipää.mut onneks nyt tuntuu et helpottaa.
meil oli maanantaina toinen neuvola ja lääkäri siin samassa. Kaikki oli kunnossa ja viimeinki kuultiin ne sydänäänekki![:)] paino on noussu 400g/vko mikä kuulemma oli normaali ja ihan hyvä. hg oli kans noussu sil kahen viikon rautakuurilla. verenpaine oli vähän koholla mut oon varma et se johtu siitä et mut punnittiin just ennen sitä[:D]
   Tosiaan viel siitä np-tutkimuksesta, meille kans sanottiin et tulokset tulee kotiin kahen viikon sisällä (niinku tuliki) ja jos siel jotain kohonnutta on niin soittavat, mut varotteli meitä kovasti etukätee ettei pidä säikähtää heti sitä soittoa koska se tosiaan mittaa vain riskiä, eikä ole 100% varma. aika varovaisesti kätilöt näköjään vastailee siihen onko normaalia vaiko ei, ilmeisesti vaikuttaa nii moni muuki asia ku se niskan turvotus. Mutta positiivisin mielin! Todennäköisempäähän on saada terve vauva!
   Aiemmin tuolla oli puhetta koirista ja meillä on kans vuoden ikäinen sekarotunen uroskoira. niin onnekkaita tosin ollaan oltu ettei tuota kiltimpää ja lällympää koiraa voi ollakkaan ja tykkää lapsista yli kaiken. et ite en osaa yhtään jännittää koiran suhtautumista vauvaan! ihanaa loppuviikkoo teille kaikille! Kohtahan me huhtikuiset aletaan kaikki oleen jo toisella kolmanneksella!!

Hei taas! Täälläkin päänsäryt jatkuvat ja eilen oli lopulta pakko turvautua Buranaan, ettei pää räjähdä. Nukkuminen on mahdotonta, kun särkee niin pahasti :( Panadoleista ei tosiaan MITÄÄN hyötyä:( Lääkäri määräsi minulle burana 600 mg... kuulemma lääke ollut niin pitkään käytössä, että ei tarvitse murehtia seurauksista. Lääkeselosteesta luin, että viimeisen kolmanneksen aikana ei saa käyttää. En kyllä aio sitä turhaan napsia, vaan ainoastaan silloin, kun ei enää kestä kipua/ei saa nukuttua yöllä. Tuskin yksi pilleri harvoin saa mitään kamalaa aikaan, toivottavasti:/

Eilen oli ensimmäinen ultra (12+1) ja nt-mittaus sekä verikokeet otettiin. Ultrauksen teki kätilö, joka oli tosi töykeän oloinen. Ultraus tehtiin muuten vatsan päältä, vaikka luulin että sisäkautta ekan kerran. Ultran alussa kysyin pari kysymystä, niin kätilö alkoi tiuskia: "älä koko ajan kysele! en voi tehdä mitään, kun koko ajan kyselet. Mä kerron sit, ku kerron jotain!" Koko ultraustilanne tuntui vähä pettymykseltä, kun en oikein uskaltanu kysyä mitään ja naiskätilö oli niin ärsyyntyneen oloinen. Sikiö oli kyllä ihan aktiivisen näköinen ja heilutteli käsiään ja jalkojaan. Sikiön virtsarakko näkyi myös selkeästi. Pää-perämitta oli 53-59mm. Nt-mitta oli 1,1 mm eli normaali. Lopulta, kun sessio oli ohi, kätilö kysyi: "onko jotain kysyttävää?" Kysyin sitten, että näyttikö sikiö ihan normaalilta (kun kätilö nyt varmaan on nähnyt lukuisia muita sikiöitä ja osaa vähän verrata, jos jotain rakennepoikkeavuutta). Kätilö katto mua omituisesti ja huudahti: "no kuule, ei näyttänyt yhtään normaalilta, vaan ihan epänormaalilta!" Siinä ainoa vastaus. Lähdin huoneesta mieheni kanssa - molemmilla tosi turhautunut ja epävarma olo. Semmoinen reissu se...

Täälläkin nt-mitan&verikokeiden lopulliset tulokset saa suoraan sairaala kahden viikon päästä. Yhteyttä otetaan ainoastaan siinä tapauksessa, jos riski kohonnut. Seuraava ultraus sitten joulukuun alussa - toivon koko sydämestäni, että silloin olisi eri kätilö tai joku lääkäri vastaanottamassa. Tietääkö kukaan, tekeekö yleensä sama kätilö/lääkäri ultraukset vai vaihteleeko tutkimuksen tekijät? Juoksen pakoon, jos tuo kätilö tulee vastaan synnytyssalissa.

Tällaista täälläpäin :/ Toivottavasti teille muille osuu mukavia ja kohteliaita kätilöitä/lääkäreitä!

Positiivisia ajatuksia kaikille odottajille!!!

Heips taas!

Muille niskapoimu-mittauksen ja verikokeiden tulosten odottajille tiedoksi: Meillä oli np-ultra ja verikokeet viime torstaina ja eilen tupsahti postista vastaus. Eli yhteensä 4 arkipäivää. Yllätyin että tuli noinkin nopeasti. Ja hyviä uutisia saatiin, eli ilmeisesti täällä ilmoitetaan tulos oli uutiset sitten huonoja tai hyviä. Olisihan vastaukset viimeistään seuraavalla neuvolakäynnilläkin saanut tietää.

Meillä on kahden viikon päästä (rv 15)s euraava neuvola ja lisää verikokeita. En muista mitä sillä kerralla testataan, jokatapauksessa me päätimme osallistua kaikkiin mahd seuloihin, joten kyseessä varmaan yksi niistä.

Martilyn84: Teillähän on ollut aivan järkyttävää kohtelua siellä ultrassa! Aivan tökerö asenne kätilöllä. Toivotaan että ei osu teille uusiksi. Varsinkin toi viimeinen kommentti kätilöltä on aivan epäammattimaista. Kyllä niiden tulisi tietää että raskaana hormonit hyrrää ja pienetkin asiat huolettaa tulevaa äitiä...saati sitten tuollaiset letkautukset...Ei tuollaisesta asiasta voi edes vitsailla, jos kätilö sen vitsiksi tarkoitti. Koittakaa iloita miehesi kanssa että masuasukilla on kaikki kunnossa ja jättäkää tuollaiset typerykset omaan arvoonsa! Vaikka ymmärretään hyvin että tollasesta jää tosi kurja fiilis....ilmeisesti kyseessä oli taas yksi näistä tyypeistä jotka ovat aivan väärällä alalla.

Hei immeiset täällä palstalla!

Eksyin taas vaihteeksi teitä lukemaan ja huomasin monen täällä pohtivan päänsärkyasiaa.

Muistelen että omassa raskaudessani päänsärky alkoi myös viikoilla 10-12... Neuvolasta sain ohjetta, että juo tyttö VETTÄ, VETTÄ, VETTÄ. Koska: istukka alkaa noilla viikoilla toimimaan todenteolla. Lapsivettä kehittyy ja pikkuisen kuona-aineita tupsahtelee. Äidin keho yrittää kovasti sopeutua kasvavan vauvan tarpeisiin ja päänsärky on useinkin positiivinen merkki siitä! Eli pienikin nesethukka kehon käydessä kovilla kierroksilla aiheuttaa päänsärkyä. Kannattaa kokeilla pari pitkää lasia vettä, odotella  kymmenisen minuuttia. Jos ei se auta, niin ottaa sitten särkylääkkeen.

Ja muistakaa rentouttaa hartioita! Tissit ja maha kasvaa kokoajan, muokkaavat kehon ryhtiä ja välillä sitä ihan vahingossa jännittää hartioita. Silmät hetkeksi kiinni, pari olkapäiden pyöräytystä.... Ja illalla tietysti pikku vinkkinä kumppanille, että olisi aika opetella muutama vaihtoehtoinen hierontaote.

Tällaiset terveiset!

Minä olen äärettömän huono juomaan vettä, tai ylipäänsä juomaan mitään. Tänään on päänsärky vaivannut ensimmäistä kertaa, joten johtuisiko juuri tuosta maarisen mainitsemasta nestehukasta. Pitääpä yrittää tsempata ja pyytää miestä lisäksi hieromaan hartioita. [:D] 

Mulla olis ylihuomenna np-ultra... jänskättää!

Täällä yksi uusi huhtikuunodotta joka yrittää opetella tän sivuston käyttöä. Ikää on kertynyt 42, mies 44 ja ensimmäistä odotetaan. Eipä ole tuo lapsen hankkiminen ollut aikaisemmin ajankohtainen, joten parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Varhaisultrassa kävin vko 8 ja siitä sitten alkoi pahoinvoiti ympäri vrkn, ja jatkuu vieläkin viikkoja 13+3.
Viikon päästä on riskitutkinta, verinäytteet otettiin pari viikkoa sitten. Saas nähda pitääkö tehdä lapsivesipunktio.

Asustelen avomieheni kanssa Ruotsissa ja täällä kaikki ultrat ym on ilmaisia, jopa varhaisultra. Itse toivon, että tää pahionvoiti helpottaa joskus, jotta jaksasis tehdä remonttia, opiskella, käydä töissä ja hoitaa hevonen.

Mukavaa odotusta teille kaikille!

Maarinen on kyllä varmasti oikeassa, että odottava nainen tarvitsee vettä enemmän suurten muutosten tapahtuessa sisällä. Pitäisi muistaa juoda tiuhaan, vaikkei jano olisikaan (tietenkin rajansa kaikella, ettei elimistöstä liukene suolat). Itselläkin varmasti osa päänsäryistä ennen raskauttakin on johtunut liian vähäisestä nesteensaannista. Jotenkin se veden juominen vain unohtuu ellei ole jano. Pitää varmaan laittaa muistilappu vesihanan päälle[;)] Suosittelen myös esim. Anttilasta saatavaa Frantsilan luonnonmukaista kaurahoitotyynyä "Paras ystävä", jonka voi lämmittää mikrossa tai jäähdyttää ja laittaa hartioille tai päähän. Itse olen saanut siitä välillä helpotusta kipuihin ja käyttänyt ennakoivasti sitä hartiaseudulla. Se voi joillakin poistaa kokonaan hartiaperäistä päänsärkyä aiheuttavia kiputiloja ja varsinkin jos sen jälkeen vielä joku hieroo hartioita. Kannattaa kokeilla! Joillakin on jopa synnytyksessäkin mukana kyseinen kauratyyny. Hinta oli muistaakseni päälle 10 euroa. Ei tosin minulla auta, jos on jo kunnon jyske ehtinyt alkaa päässä tai jos on migreeniperäistä:/

Marilyn, ihan käsittämätön törppö teille on kohdalle osunu![:@] Todellakin väärä ammatinvalinta tai tooosi huono päivä, kerrassaan anteeksiantamatonta ja tuosta voisi kyllä jo valituksen/ilmoituksen tehdä ja samalla varmistaa ettei saman tyypin "käsittelyyn" enää toista kertaa joudu.
Harmittaa sun puolesta et tolla tavalla pilataan ihana kokemus.

Mä jännittyneen odottelen niitä tuloksia seuloista ja jotain varmistusta siitä niskaturvotuksen määrästä.

Täällä aamu alko todella väsyneesti ja meinas olla ihan epätoivonen olo kun aamulla ikkunasta myrskyä katto. Ei tahtonu lähtee mihkää!
Mut päivä menikin sit ihmeen jouhevasti ja energisesti!
Ehkä tää tästä alkaa pikkuhiljaa helpottamaan vähän ja olot/jaksut paranemaan :)

Kiitos maarinen neuvoista. Juuri olin tulossa tänne kyselemään tästä päänsärky-asiasta, että onko tämä jotenkin alkuraskauteen kuuluvaa, kun taas vihloo niin hemmetisti, eikä tuosta panadolista oikein ole apua. Itselläni kestänyt nyt pari viikkoa, välillä on helpompia päiviä ja välillä taas meinaa itku tulla kun niin kovin koskee. Täytyy yrittää juoda siis enemmän ja rentoutua.. Seuraava ä-neuvola on kahden viikon kuluttua, täytyy ottaa siellä puheeksi jos ei ole helpottanut.

Mies tuossa eilisiltana kysäisi että onko kivaa kun on kohta iso maha [:D] No kyllähän sitä oikeastaan odottaa, mutta tulee varmasti päiviä jolloin iso maha tuskastuttaa.. itse olen huomannut selkeää kasvua tässä viikon sisällä, tästä se lähtee [:)]

Ainiin, meinasi unohtua. Kävin tänään hakemassa neuvolasta raskaustodistuksen jota tarvitsen asunnonhakua varten. Tutkin sitä tarkemmin vasta kotona, ja huomasin asian joka ei ainakaan minun matematiikallani käynyt mitenkään järkeen: laskettu aika 18.4 (aivan oikein) raskaus on kestänyt: 154 vrk! eihän tuo mitenkään pidä paikkaansa, jos raskauden kesto on se 280 vuorokautta, niin ei tässä sentään yli puolen välin olla. Voi kun olisinkin [:D]

Ja toinen asia joka pisti silmään: tuo vauva-laskuri ei liiku eteenpäin, samat viikot laittoi minulle kuin toissapäivänä, eli 12+2?

Marilyn84 TEE VALITUS TOMMOSESTA KÄTILÖSTÄ! Mä tekisin saman tien, tommosta ei kenenkää tarvii sietää!

Mulla nt-luku oli 1,4 eli kuulemma hyvä. Seulaverikokeessa kävin erikseen viikkoa ennen ultraa joten sain seulan tulokset heti ultran jälkee. Riski oli negatiivinen. Kaikki nää merkittiin äitiyskorttiin, samoin sikiön mitat.
Pääsettekö te muut ilmaseen rakenneultraan?

Tämän huhtimamman masu on pullahtanut ihan viime päivinä:) Ei paljo enää pysy piilossa ja tavishousut kiristää...
Se ois huomenna taas neukku, kivaa[:)].

Näin lukee vau sivustolla viikko 14 kohalla

Jotkut raskaana olevan naiset kärsivät päänsäryistä, joista saa enimmäkseen syyttää progesteronia. Riittävä vedenjuonti ja päivittäiset kävelylenkit saattavat auttaa.  Särkylääkkeistä parasetamoli on sopiva kaikissa raskauden vaiheissa.

Hyvää huomenta huhtimammoille [:)]

Täällä meni eilinenkin hyvällä tuulella ja energisesti et taitaa tosian se parempi kolmannes tuntemuksineen olla kohillaan. Tai sit tää on joku hetkellinen häiriö [;)]
Päänsärky hieman vaivaa täälläkin, eilen alko vasta. Voi kyl johtua siitäkin et joutu tekee sähköhomia vähän ihme asennossa katon rajassa kun liikkeen molemmat kattovalot sano sopimuksensa irti, oli piuhat kärvähtäny. Meni hartiat siinä sit vähän jumiin. Venyttelyä ja vettä, jospa se siitä :)
Muutto alkaa lähenemään, varmaan ensviikon lopussa saadaan avaimet. Vielä en oo yhtää pakannu kun ei oo ollu ainuttakaan vapaapäivää mut sunnuntaina jos koittas vähän saada aikaseks :) Onneks tiiän ettei mul omis  kamois kauaa mee ni ei stressaa vaik vapaita ei nyt ookkaa.
Jaahas, kai se on lähettävä sutimaa tukkaasa ja naamaasa taas ojennuksee.
Mukavaa päivää kaikille![:)]

Takaisin