Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei taas kaikki odottajat!

Nyt on käyty toisen kerran neuvolassa ja ensimmäisen kerran lääkärin tutkinnassa, ja kaikki tuntui olevan hyvin. Sydämen syke löytyi pieneltä ihan heti ja kuului todella hyvin [:)] -helpotti taas kummasti! Verikokeiden tuloksiakin oli tullut ja lisää verta otettiin uusia tutkimuksia varten mm. veriryhmä ja hepatiitit halusivat testata. Toksoplasmaloiselle minulta löytyi kuulemma vanha immuniteetti, joten pääsen taas enemmän auttamaan kissojen vessojen puhdistuksissa, eikä tarvitse koko ajan huolehtia niin kovasti. Muuten kaikki arvotkin olivat hyviä, joten hyvillä mielin mennään eteenpäin taas! [;)]

Neuvolatäti varoitteli että väsymys tulee varmaan vaan lisääntymään vielä jos sellaista ei vielä ole. Mies heti totesi että on sitä ja paljon :P Ei ole hänkään tottunut siihen että olen jo viimeistään kympiltä sängyssä iltaisin, kun ennen valvoin yleensä helposti häntä myöhempään [:)]

Nooh, seuraavaa neuvolaa ja mahan kasvua odotellessa [:)] Tosin miulla kyl maha jo näkyy vähän, ja esimerkiksi työpaidassani suht selkeästi. Muutamat asiakkaatkin jo uskaltautuneet kyselemään olenko raskaana? No jospa sitä nyt sitten pomollekin uskaltautuisi vihdoin kertomaan. [:D]

No tulipas taas sepostukset.. Meneehän se vapaapäivä näinkin [:D] Palataan taas!
Pysyvää lunta odotellessa...[:)]

Morjens.

Täälläkin käyty nyt toinen neuvola ja sain kuulla ne aivan ihanat sydänäänet..:) Sydän löi n. 150 x minuutissa. Painoo on tullut niin etten kehtaa ees sanoo ja hb laskenut joten rautaa joudun lisää nyt. Vatsa kasvanut hurjana ja ekat harvat potkut tai nyrkin iskut on jo tuntunut..:) Nyt vaan sitten odottelemaan toista ultraa, tosin ehin ennen sitä käymään kolmannen kerran neukussakin taas kuuntelee sydänääniä. Aiotaan miehen kanssa kysyy että kumpaas sieltä tulee..:) jännittää. Meillä on jo 2 poikaa, siispä ei kahta ilman kolmatta..luulen..:D

Kaikalle: Tuntuu kamalalta ja niin epäoikeudenmukaiselta, mitä kaikkea olette joutuneet kokemaan näin lyhyen ajan sisällä. Ehkäpä kaikella on jokin tarkoitus... vaikka joskus tuntuukin, että elämäämme ohjaillaan jostakin miten sattuu. Toisaalta kaiken kärsimyksen jälkeen on helpottavaa, että kaikki ovat elävien kirjoissa ja saatte edelleen pitää rakkaanne lähellä. Ihminen usein osaa vasta silloin todella arvostaa perhettään ja läheisiään sekä elämän arkisia pieniä asioita, kun on melkein menettänyt ne. Paljon voimia teidän koko perheelle! Kyllä se elämä siitä taas lähtee kulkemaan ja aurinko paistaa vielä varmasti korkeammalta:)

Täällä mennään 14. viikolla. Äklö olo ja ehkä välillä vähän alakuloinen olo helpottanut. Päänsärkyjä edelleen ja katkonaisia yöunia. Vihdoin miehenkin vanhemmat ja sisko saivat tietää raskaudesta. Täytyy vain toivoa, että kaikki on edelleen hyvin masussa. Kaikan ja joidenkin muiden kokemat kauheudet muistuttavat, että kaikki on mahdollista. Pitäisi olla itselläkin ultralaite, että voisi joka päivä käydä kurkistamassa vauvelin tilanteen:/ No, se mitä mahassa tapahtuu, ei ole meidän käsissä eli ehkäpä sitä on turha liikaa miettiä etukäteen. Itse innostuin ihan uudella tavalla raskaudesta, kun näin kavereiden pienet kaksosvauvat. Syötettiin niitä miehemme kanssa ja pidettiin sylissä. Olivat niiiiin söpöjä!!! Miehenikin sanoi, että kuluisipa se aika vähän nopeammin, jotta saataisiin oma nyytti syliin.

Joku kyseli neuvolakäynneistä... Täälläpäin neuvolassa käydään ekan kerran n. 8 vkon jälkeen tapaamassa terveydenhoitajaa. Jokunen päivä ennen nt-tutkimusta & ekaa ultraa (13.vko) käydään uudestaan terveydenhoitajan luona sekä lääkärillä. Tämän jälkeen noin kuukauden päästä seuraava neuvolakäynti. Rakenneultra on 22. vkolla. Näin ainakin minun kohdalla. Odotan innolla rakenneultraa, jos sukupuolen saisi silloin selville. Minä haluan ehdottomasti tietää!!! Sitten voi henkisesti valmistautua tulevaan ja ostella jo etukäteen tietynlaisia vauvanvaatteita ja leluja:) Niin, ja keksiä vauvalle nimen!

Sellaista täälläpäin... Pari kysymystä tuli mieleen: oletteko värjänneet hiuksia raskausaikana tai aiotteko värjätä? Entäs sikainfluenssarokote: aiotteko ottaa sen? Minä ajattelin olla värjäämättä hiuksia ihan varmuuden vuoksi. Hengissä kun pysyn ilman turhia värjäämisiäkin (muuten kyllä tapaan värjätä hiuksia). Sikainfluenssarokotetta en aio ottaa, vaikka sitä kuinka tarjoaisivat. Tv:ssäkin joku lääketieteen asiantuntija sanoi, ettei todellakaan mene vannomaan miten suuret haittavaikutukset todella ovat raskaana oleville. Valtio haluaa vain minimoida sairaspoissaolot silläkin uhalla, että lääke on huonosti tunnettu ja sikiövaikutukset ovat arvoitus. Lääke on niin nopealla aikataululla kehitetty, että haittavaikutuksista ei ole mitään varmaa tietoa. Lisäksi se sisältää jotain ainetta, joka joillekin (tosin harvoille) aiheuttaa jopa vaikean halvaustilan. Sitäpaitsi kyllähän joka vuosi suuri osa raskaanakin olevia sairastuu influenssaan ja siitä huolimatta suurin osa lapsista syntyy terveenä. Ehkä se on pienempi paha olla ottamatta rokote...

Nyt lopetan tämän saarnaamisen ja lähden hommiin. Hyviä vointeja kaikille!!!

Mekin haluamme tietää vauvan sukupuolen ehdottomasti etukäteen. Jos rakenneultrassa ei nähdä sukupuolta, niin olemme jo päättäneet mennä sitten hieman myöhemmin 4D-ultraan yksityiselle, missä se varmasti nähdään. [:D]

Hiuksia olen värjännyt ja aion värjätä vastakin. Juttelin yhden kampaajan kanssa ja se sanoi nyky-kampaamoaineiden olevan turvallisia. Joku oli, mitä ei suositellut... olisko ollut Henna tai jotain, en muista.

Minulle neuvolalääkäri ehdottomasti suositteli sikaflunssa-rokotetta. Tavallinen influenssa ei ole raskaana oleville vaarallinen, mutta sikaflunssassa on jokunen kuoleman tapaus kuulemma ollut. Lisäksi siinä on se ennenaikaisen synnytyksen vaara (tai jos viikkoja on vähän, niin keskenmeno?). Joten uskoisin, että itse rokotteen otan.

Mulla oli siis eilen neuvolalääkäri. Kaikki oli hyvin, pikkuisen sydän löi 150*minuutissa! <3 Ihana ääni! Kohtu on voimakkaasti eteenpäin kallellaan, joten vessassa saan jo juosta normaalia useammin, valitettavasti. Laskettua aikaa nyt sitten siirretään 6 päivää eteenpäin eli uusi aika olisi 19.4.2010. Pitääpä muuttaa tuo laskurikin.

Täällä on neuvolassa käynti noin kerran kuussa, loppuajasta sitten muistaakseni kerran viikossa. Ja ultrat (2 kpl) osuu sitten johonkin väleihin, sillä ne tehdään eri paikassa.

Täältä myös pahoittelut Kaikalle perheineen!

Nyt on viidestoista viikko menossa ja pahoinvointi on vihdoin loppunut, toivotaan vain ettei se enää tule takaisin. Sen myötä on myös paino alkanut nousta ja masukin on hiukan pyöristynyt. Mutta onpa ihanaa voida hyvin, nyt taas jaksaa taas liikkuakin [:)]

Olen tähän mennessä ollut neuvolassa kahdesti, neuvolalääkärissä en ole käynyt koska olin jo piipahtanut yksityisellä gyniksellä varhaisultrassa ja tutkimuksessa. Yllätyin siitä että täällä (HUS-alueella) oli kuulemma juuri annettu uusi ohjeistus neuvolakäynneistä, ja kolmas käynti on vasta joulukuussa!
Tottakai jos on tarvetta ennen sitä niin voi tehdä ylimääräisen käynnin, esim. sikainfluenssarokotuksen takia. Olen kuitenkin päätymässä siihen etten ota rokotusta, koska sen turvallisuudesta ei tiedetä ja koska ainakin tällä hetkellä riski sairastua on mielestäni häviävän pieni. Mutta täytyy seurailla tilannetta, niin se neuvolan tätikin ohjeisti muutama viikko sitten.

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Kiitos kaikille myötätunnosta!

Viikon päästä olisi tarkastaus ja lääkäri kuulosti oikein positiiviselta.
...jos sitä vaikka pääsis vapaasti peittoja heiluttelemaan jo piakkoin..[:D][;)]

Ja on myös ihanaa, etta mahdollisen tulevan raskauden aikana pääsen jo alusta erikoistarkkailluun, jossa poissuljetaan istukan rakenteelliset viat, ym....ettei pääse käymään samoin enää uudestaa..

Ja vaikka jouduimme kokemaan keskenmenon, niin onneksi se meni "jo" nyt (11+2) tod.näk. istukan rakeentellisen vian vuoksi, eikä sitten jossain toisen kolmannen aikana..

Sellaista tänne.

Nyt luennolle ja ajatukset kohti tulevaa!!

Paksuuntukaahan kunnolla!!

On niin pakko tulla tännekin kertoo..meidän masukki ilmoitti eilen itsestään ihan kunnon pienin potkuin. Aikasemmin en ollut niin varma mutta eilen voin sanoo ihan varmana että hän se oli..:):) Aivan ihanaa.

Heissan kaikki!
Kaikalle pahoittelut. Ja kovasti voimahaleja! Toivottavasti lääkäri ilmoittelee pian positiivisia uutisia ja pääsette taas tosi toimiin![:D]
 Täällä on kans viime viikonlopusta asti tuntunut liikettä, ainaki siksi sitä pikku poreilua luulen[:)] ja maha on alkanu sen verran pyöristyyn ettei sitä juurikaan enää piilotella. Ihanaa, kasvas vaan nopeempaa!![:D] joko muuten kaikki huhtikuiset ovat ylittäneet 12viikon rajapyykin?

Heipat kaikille huhtimammoille!

Oon taas ollut laiska kirjottelemaan, mut pistetään se tän kestoväsymyksen piikkiin...

Meillä oli eilen np-ultra! Koko päivä töissä oli ihan pelkkää piinaa, jännitin ultraa ihan mielettömästi... Onneks siellä masuasukilla näytti kaikki olevan hyvin!! [:)] Pikkunen toukka siellä hikotteli ja kääntyili ja välillä venytti ittensä ihan suoraks. Häntä tais vähän ujostuttaa kun oli enimmäkseen selkäpäin [;)] Oli se uskomaton tunne nähdä häent siellä! Ja valtava helpotus kuulla, että kaikki näytti olevan hyvin. Sydän löi huikeet 160 krt/min. Niskaturvotusta oli 1,4mm eli ihan normaali ja selkäranka oli kunnolla kehittyny. Ja masussa hänellä oli vähän lapsivettä, sekin kuulemma oli hyvä merkki... Maanantaina ois sitte taas ensin pikanen käynti neuvolantädin luona ja sen jälkeen eka lääkäri. Saas nähdä mitä siellä sanotaan. Mahdetaanko kuunnella pikkusen sydänääniä? Toivottavasti! Meillä näyttäis neuvolakäynnit osuvan suurinpiirtein kuukauden välein, seuraava aika on jo varattuna marraskuun puoleenväliin. Sillon on varmaan jo tooosi iso maha, kun se nyttenki tuntuu jo olevan aika valtaisa. Ultrassa sanottiin, että mulla on istukka tossa edessä, eli vatsa kasvaa varmaan aika vauhdilla. Mut vauvan liikkeet saattaa alkaa kuulemma tuntua tosi myöhään, vasta 25 viikon paikkeilla.

Olin ajatellu kertoo heti ultran jälkeen pomolle, mut sehän sattukin olee loppuviikon lomalla. Nyt täytyy sit vaan "valitettavasti" odottaa ens viikkoon. Miks se pomolle kertominenkin jotenkin on niin jännää, vaikka hyvin tiedän et sehän vaan lopulta helpottaa omaa elämää kun ei tartte salailla mitään... Hullua!

Aurinkoista masun kasvatusta kaikille huhtimammoille! On tää vaan niiiin ihanaaaa [:D]

Heipähei taas [:)]

Kiva kuulla että monilla jo ensimmäiset liikkeet tuntuneet. Sitä odottelen itsekin. Ei varmaan ihan vielä näillä viikoilla ensimmäistä odottaessa tunnu liikkeitä?

Huomenna pyörähtää jo 15. vko käyntiin. Hurjan nopeasti on kyllä menneet viime viikot. Kovinkaan paljon ei maha vielä näy mutta pikkuhiljaa se pyöristyy.

Ja paras asia kaikista: me saatiin aivan ihana asunto!! tasan viikko oli etsintää takana kun tärppäsi, ensimmäinen mitä käytiin katsomassa ja se miellytti niin otettiin. Kohta meillä on oma sauna, jippiiii [:D] Ei millään malttaisi odottaa että pääsee muuttamaan ja laittamaan uutta kotia.

Ja muutaman päivän päästä olisi ensimmäinen neuvolalääkäri(+hoitaja), pääsen pitkästä aikaa sydänääniä kuuntelemaan <3
Osaiskos joku muuten kertoa mitä tuolla ensimmäisellä lääkärikäynnillä tapahtuu?

Muakin jännitti pomolle kertominen kauheesti. Sydän hakkas ja ääni melkee värisi, ei muille kertominen tollasta ollut[:D]

Välillä tuntuu et maha on jo iso, välillä se on taas laskenu ja pöhkönä pelkään lapsen kasvun pysähtyneen...
Tää futarin lapsi sais alkaa jo harjottelee potkujansa et mamikin vois vähän rauhottua taas..

Jeh. 16. viikko aluillaan, et aika hyvin menee[8D]

Heissan!

Mulla alkoi eilen 17. viikko ja en ole vielä tuntenut potkuja..Mulla istukka on kiinnittynyt kohdun etuseinämään ja ultraaja sanoikin, etten ekojen joukossa tunne potkuja, koska vauva potkii ensin istukkaa ja sitten vasta massua..(jotenkin noin kai se meni.. :)

Mä en myöskään aio ottaa sitä sikainfluenssarokotetta. Olen nyt kahdelta lääkäriltä kuullut mielipiteen, molemmat olivat enemmän ottamatta jättämisen kannalla. Olen päiväkodissa töissä ja mahdollisuus saada ko. tauti on normaalia suurempi, mutta ennemmin sitten kärsin taudin. Kuulemma taudin ei pitäisi olla vauvalle vaarallinen, paitsi siinä tapauksessa, jos äiti joutuu tehohoitoon..Vaikea päätös! Sitä vaikka kuinka yrittää miettiä, kumpi olisi vauvan ja itteni kannalta parempi vaihtoehto. Me päätimme näin, koska rokotetta ja sen seuraamuksia on niin vähän tutkittu. Mulla on myös yleisesti hyvä vastustuskyky, joten peukut pystyyn, että tauti kiertäis tämän mamman!

Hiuksia olen värjännyt ja aion värjätä jatkossakin..

Mulla tuntui alkuviikosta pissiessä kirvelyä ja olin ihan varma, että sain taas riesakseni virtsatietulehduksen. Yllätyksekseni pissa oli kuitenkin puhdas ja lääkäri kertoi kohdun kasvun ja hormonaalisten muutosten aiheuttavan tällaisiakin oireita..Kaikkea kanssa, mutta tiedätte, jos jollekin em. oireita ilmaantuu.

Ostin tällä viikolla ekat äitiysfarkut ja ne on niiiiiiiin mukavat! Maha ei ole vielä paljoa kasvanut, mutta ihanaa kun ei purista! Suosittelen ehottomasti muillekin!

Heipparallaa!

Kiva kun on taas viikonloppu,mutta kova yskä meinaa vaan vaivata ja kun ei mitään sitten sais ottaa...
maanantaina olisi sitten np-ultra.Toivottavasti pysyy suhkot terveenä siihen asti,olo meinaa olla vähän tokkurainen ettei vaan kuume iskis [:'(]
Kyllä se sitten taitaa vauva-masu alkaa näkymään mulla kovastikin,kun oltiin tänään synttäreillä niin yksi vieras katteli niin kovasti mun mahaa ja kyseli et milloinkas on laskettu aika [:D] Oon jo niin monelle kertonut ettei se mikään salaisuus olekaan.Tarkotus oli kylläkin kertoa vasta tuon np-ultran jälkeen mutta ei se nyt mennyt ihan niin kun oli suunnitellut [;)] Naapuri kaupunkiin mennään ultraamaan joten siinä samalla pitää käydä kattelemassa mammahousuja,kun meinaa kova housu pula vaivata.
Hiuksia en ole vielä viitsinyt värjätä.Ajattelin että odotan tämän alkutaipaleen yli ja sitten värjäilen.Ihan vaan varmuuden vuoksi.Sikalentsu-rokotetta en ota.Päätös on aika varma.Eka neuvola käynnillä juttelin hoitajan kanssa siitä ja eikä hän mitenkään kehottanut sitä ottamaan.Sanoi vain että mieti asiaa.

Niina, me ollaan nököjään ihan samassa kohin menossa :) Onkohan La:kin sama? Mulla 20.4, ei siirretty vaikka vauva onkin pari päivää vanhempi kokonsa mukaan.
Mul oli eka neuvolalääkäri jo rv 9+6 ja sillon tehtiin sisätutkimus ja lekuri kyseli vähän elintavoista. Muuten ei ihmeitä, mulla se meni plörinäks kun se lekuri lähetti jatkotutkimuksiin ja onneks ihan turhan takia.
Onko kellään muuten tietoa et muuttuuko raskausviikot kuinka usein vielä toisessa ultrassa? Mietin vaan että voiko olettaa et La pysyy samana vai vaihtuuko se usein sit ku ollaa jo pidemmäl. Mitähän väliä tälläkään on mut kunhan tulee tuumailtua kaikenlaista.

Mä vedin tänään ekaa kertaa mammahousut jalkaan töihin mennessä ja vitsi kun oli mukavat päällä![:)] Ei kiristäny eikä puristanu mistään, ihanaa :)
Alamahan kohalta ne on jo suht istuvat mut yläosa lörpöttää aika lailla, joten pidän masuosaa kaksinkerroin taitettuna, alamasu saa vähän tukea ja lämmikettä :)
 Kuminauhaa kävin ostamas ja sen meinaan ylös pujottaa kun näyttää olevan katkennutkin tuo olemassaoleva, kirpparihousut :)
 Sikainfluenssarokotteen suhteen en tiedä mitä ajatella[>:]
Oon asiakaspalevelualalla ja käytän julkisia pakosta paljon. Veriarvot ja vastustuskyky mulla aina ollu jokseenkin huonot..Mut sit taas mietityttää just toi kun ei sitä oo voitu testata tarpeeks ja kuka tietää millasia haittavaikutuksia sillä voi olla. Hämmentävää kerrassaan ja vaikee päättää mitä pitäisi tehdä. Kaipa pitää asia puheeks ottaa neuvolassa reilun parin viikon päästä.
Me odotellaan kovasti et saatas avaimet uutee kämppään, ihana päästä muuttamaan! Tai siis ei se muuttaminen oo kyl yhtää kivaa mut ihana päästä asumaan tilavaan ja kivaan asuntoon[:)]

Hei Nyytti! Joo samoilla viikoilla näköjään mennään [:)] Mulla on la 18.4. Np-ultrassa tosin vauva oli 2 päivää pienempi mutta la:aa ei lähdetty parin päivän takia muuttamaan. Teillä on siis eka neuvola-lääkäri ollut jo noin paljon aikaisemmin, onko ihan normaali käytäntö? Täällä eka lääkäri on rv 12-14, mulla se osuu viikoille 14+3. Aikaisemmin ollut ä-neuvola(terv.hoitaja) rv 9+1 ja np-ultra rv 11+1. Kovasti jo rakenneultraa odottelen joka on 4.12. Ja tekin olette muuttamassa? [:)] Mä en jaksaisi millään odottaa että pääsee laittamaan uutta kotia.

Tälläinen huvittava(?) kysymys tuli mieleeni kun aamuyöstä unettomana sängyssä pyörin: onko mahallaan nukkumisesta jotain haittaa? kun vatsa kuitenkin ns. painuu kasaan. Naurattaa välillä mitä kaikkea sitä tulee mietittyä [:D]

Mulla siirrettiin laskettua aikaa tuossa np-ultrassa ja lääkäri sanoi, että sitä voidaan varmistaa vielä rakenneultrassa. Mutta np-ultra on kuulemma tarkempi. Eli on mahdollista, että siirretään vielä myöhemmässäkin vaiheessa, mutta ehkä epätodennäköisempää.

Minä olen ollut/nukkunut mahallani, mutta hetken päästä se alkaa ahistaa. Eli uskoisin niina_1, että jos ei mahaan satu tms. niin mahallaan uskaltaisi nukkua.

Niina, aika hassua..kun mulla siis todellinen La olis koon mukaan tuo 18.4 ja sulla taas 20.4, päikseen menee[:D]
Meillä neuvolalääkäri kuulemma yleensä rv 10-12 mutta mulle kymmppiviikko ei sopinu töiden takia ja lääkärit oli taas varattuna siitä seuraavat viikot eteenpäin ni siks mulla oli jo tuossa vaiheessa.
Eka ä-neuvola mul oli 8+2 ja np aika tasan 12 muistaakseni. Seuraava neuvola 4.11 eli rv16+2. Rakenneultra on sit 27.11  rv19+5
Mekin ollaan joo muuttamassa[:)]
Mietin jo et koska kehtaan soitella ja kysellä edellisiltä, et missä vaiheessa ovat kun lupasivat että niiden muutossa ei kauaa mene(alottivat 14.10) ja saadaan avaimet ajoissa. Ei ehkä ihan vielä kehtaa mut alkuviikosta kyl soitan, ties vaikka olisivat muuttohässäkäs hävittäneet sen lapun jossamun numero[:D]

Mäkin joskus miettiny tuot mahallaan oloa, koska mä nukun melkee aina mahallaa, tai edes osittain mahallaa. Mut ei mua paina eikä ahdista saati satu niin ei kai siitä tosiaan haittaa voi olla.. Kai se rupeaa pahalta tuntumaan sitten kun ei enää kannata masullaan nukkua.

Nukun kans mahallaan melkein koko ajan ja välil havahdun kans kääntyyn et voiko siitä mitään haittaa olla...hassua sinänsä, koska aika suojassahan se pikkunen siel on ja vaikea uskoa et siitä mitään haittaa on![:)] nykyään kyl tulee jalka nostettua koukkuun viereen,mikä antaa masulle vähän tilaa. Mulla hirveesti haluttas jo rakenneultraan näkeen et siel on kaikki kunnos. Tuntuu et taas niin pitkä aika siitä ku viimeksi "saanu vauvasta todisteita". Ku noita oireitakaa ei enää oo, mitä nyt toi pömppömaha[:D] 

Nyytti: Joo menee näköjään meillä hauskasti ristiin nuo la:t [:D] Mä tuossa nopeasti laskin että mulla se rakenneultra osuisi viikoille 20+5. Eli sittenhän sitä on jo puolessa välissä, ja siihen ei kuitenkaan hirveän pitkä aika ole, n. puolitoista kuukautta. Kyllä tää aika menee nopeasti vaikka ihan alkuraskaudessa ajatteli että tähän menee sata vuotta [:D] Mulla onkin näköjään kaksi neuvola-aikaa vielä ennen ultraa (+parin pvän päästä se lääkäri), eli 3 viikon välein suunnilleen. Pääsee välillä sydänääniä kuuntelemaan.
Luulisi että ovat edelliset asukkaat jo alkuviikosta muuton saaneet hoidettua, jos ovat jo 14.pvä aloittaneet? Meillä sikäli mukavasti että uusi asunto on jo tyhjillään, ensi perjantaina mennään kirjoittamaan vuokrasopimusta niin sitten saadaan jo avaimet, pääsee siivoilemaan yms. vaikka varsinaisesti vuokrasopimus alkaa vasta 1.11.
Onkos teillä muuten minkälainen "kokoonpano" perheessä jo ennen tätä tulevaa pientä? Ennestään lapsia? Meillä tämä tuleva on ensimmäinen, minä 21-v (tammikuussa 22) ja mies 26-v.
Mä voisin mielellään vaikka kirjoitella sun kanssa ihan s.postin välityksellä ja vaihdella kuulumisia ja näitä ihania ja kamalia raskaus-ajan tuntemuksia? [:)] Meillä niin samassa vaiheessa tämä odotus ja asiaa tuntuisi olevan, tuli taas niin pitkä selostus [:D] mun s.postiosoite on niina_1@suomi24.fi jos sulla aikaa/mielenkiintoa kirjoitella.

Kiva kuulla muitakin mielipiteitä tuosta mahallaan nukkumisesta. Mä nukun hyvin useasti mahallaan, huomannut kyllä että kun maha jo hieman pyöristynyt niin alkaa tuntua hieman epämukavalta. Kuten joku mainitsikin että kun toisen jalan vetää koukkuun niin jää masulle tilaa eikä mene ruttuun [:D]

Niina.Meilläkin varsinainen sopimus alkaa vasta 1.11 mutta edelliset asukkaat olivat niin ystävällisiä että lupasivat luovuttaa kämpän jo pal aiemmin :) Toivottavasti pääsis jo ens viikol kantelee kamoja!
Meillä ei ennestään lapsia ole ja kissoistanikin jouduin miehen allergian takia luopumaan, eli kolmatta perheenjäsentä odotellaan. Mä olen 28(ihan pian 29) ja mies on 24. Laitan sulle s-postia ihan mielellään :)
Mä muuten kans vedän toisen jalan koukkuun sivulle, ihan vakkariasento[:D]

Potut alkaa olla kypsiä, joten nyt paistelemaan sitruunakalapuikkoja, nams. Kissoja kävin tän vkl osalta moikkaamassa äsken :) uudesta asunnosta niiden luo on varmaan huimat 20-30m matkaa[:)]

Ja juttu jatkuu..;

Mä sain vihdoin seulontatulokset ja tulos oli normaali, kohonnutta riskiä tai tarvetta lisätutkimuksiin ei ole
Mitään lukuja tuossa paperissa ei kyllä ole eikä mitään erittelyä. Lyhyt ja ytimekäs kirje heh.
Joku aikasemmin ihmetteli et miks mun kätilö sano ettei tulosta voi pelkän np-luvun perusteella sanoa, et ei siihen muut asiat vaikuta et joko luku on hyvä tai sit ei. Ja minä pelko perseessä et miksei se sit kertonu oliko ok vai ei. No nyt löyty HusLAB:in sivuilta mustaa valkosella, et ei se tosiaan oo niin yksinkertasta, tässä ote lukemastani;
NT-mitta ja otetaan lisäksi huomioon äidin ikä ja paino sekä raskauden kesto, voidaan laskea riskiluku ja parhaimmillaan löytää jopa yli 80 % kaikista 21-trisomiaraskauksista. Riskiluku lasketaan erityisesti tätä varten kehitetyn tietokoneohjelman avulla.

Olo on helpottunu kun tietää vihdoin ettei kokeis ollu häikkää :)
Ois toki ollu kiva tietää tarkat tulokset mut ehkä neuvolantäti osaa kertoa sit ens kuussa.

Nyt on massu täys ja pinkee pallo onkin[:D] Tuleeko teil muilla syömisen jälkeen masu selkeästi pyöreämmäks ja kiinteemmäks?
Pitäs lähtee pesemää pyykkejä ja touhuilemaa, huoh, ei jaksais kyl yhtää, vois vaa maata[;)]
Ei auta, mukavaa sunnuntai iltaa kaikille :)

Takaisin