Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka! Me mennää huomenna ottamaa lapsivakuutus Tapiolasta ku meillä on siellä kaikki muutki vakuutukset. Kattelin netistä ko. vakuutuksen hintoja, ni huomasin et 2010 alusta hinta pompsahtaa aika rutkasti ylöspäin, joten huomenna vielä ehtii saada varausmaksun ja ekan vakuutuskauden vuoden 2009 hinnalla. Aivan törkee on se varausmaksu, joka maksetaan sillon jos ottaa vakuutuksen viim. 3kk ennen laskettua aikaa. Tapiolassa se on v. 2009 jotain 380, ja vuoden 2010 alusta lähtien 430!! Sen lisäks maksetaa vauvan syntymän jälkee itse vakuutus, joka on myös n. 300 €. Mutta meillä vaakakupissa painaa vakuutuksen etu siitä, että hoitoon pääsee heti ja hoidot ja lääkärin määräämät lääkkeet korvataan 100€:n omavastuun jälkee kokonaan (kela+vakuutusyhtiö). Meillä kummallakin on myös atooppinen iho, jonka lapsi saattaa periä, ja jo sen hoidosta tietää aiheutuvan kuluja. Lapsivakuutus korvaa myös kaikesta urheilutoiminnasta aiheutuneet tapaturmat 16-vuotiaaseen asti. Urheilijahan siiä meiän pikkupojasta tulee[;)]

Tämmösissä merkeissä täällä vaihtuu vuosi. Ens viikolla olis ohjelmassa myös hammaslääkäri ja neuvolalääkäri.
Jännää[:)].

Iltaa mammaset!

Täyty tulla hehkuttaan, kun tultiin tossa hetki sitten kaupoilta ja löydettiin niin hyvä lipasto/kaappi vauvanvaatteille ja sopii hyvin meidän hoitopöytään. On semmonen pähkinänvärinen missä valkoset ovet. Tosiaan löydettiin sotkan löytönurkasta, vaan 30 euroa. Olin tosiaan varautunut johonkin 200 euron ostoksiin, mutta hyvin kävi. Toki tää tuote oli kakkoslaatua ja sisältä hyllyt hmmm... hieman repaleiset, mutta eihän me hyllyillä asuta ja hyvin sain vauvanvaatteet mahtumaan. Ulkopuolelta tosi siisti. Oli se hyvä vaan että oli toi ukko mukana järjen äänenä ja sanoi että tuo otetaan. Kyllä sitä ihminen tulee pienestä onnelliseksi[:)]Niin joo kun aluksi kuvittelin, että vaatteet ja kaikki hoitotavarat sais mahtumaan hoitopöydän kolmeen laatikkoon mutta hui hai...Tässähän ilta sitten meni vaatteita kaappiin järjestellessä ja sisustaessa. Oi ja saatiin tänään anoppilasta semmonen vauvankori, joka aiotaan laittaa pinnasänkyyn aluksi, kun on niin iso muuten. Äitillä kävin myös organisointipuuhissa viemässä lakanoita uudelleeen ommeltavaksi pienelle. Mä niin nautin kaikkien asioiden hoitamisesta ja järkkäilystä, mut joka päivä aina vaan jotain pientä, että riittää puuhaa kevääseen saakka.

Hammaslääkärissä en ole odotuksen aikana nyt käynytkään kun kalusto hoidettiin kuntoon noin vuosi sitten, niin taidan passata kun ei ole ollut mitään vaivaa. Ja jotenkin ei huvita yhtään että nyt sorkitaan tonne kurkun perälle, kun muutenkin oksennusrefleksit herkässä[:@]

Embu kerro sitten kaikki ultrasta, meinaan mekin ollaan menossa 20.1. Maksan hullu itseni kipeeksi, mutta haluan tuon kokea ja saada muiston siitä. Tampereella n. 250 euroa halvin[&:]. Näkkileipää loppukuu[:D][:D][:D]

Minäkin tuossa yrittelin tisujani puristella, mutta eipä noista kuivista rusinoista ainakaan vielä näytä mitään vuotavan[:D][:D]

Inkku84: Mä luulen että se on varmaan aika sama, vaikka sen  vakuutuksen ottaisikin vasta sitten kun lapsi on syntynyt. Lähinnä vaan jotkut vakuutukset korvaa kai jos lapsella on synnynnäisiä sairauksia tai joudutaan muuten hoitamaan heti synnyttyä, niin on sitten niiden varalta. Me otetaan pohjolasta ihan se hoitokuluvakuutus, kun ollaan keskitetty sinne muutkin vakuutukset. Tai siis jos hyväksytään meidän varaus. Tarkasti ne kai tutkii äidin tarveydentilan, sairaudet, lääkkeet ym.. Joo toi ifin juttu kuulosti jotenkin oudolta kun itsekin sitä tutkailin. Se pitäis sit pian taas muuttaa syntymän jälkeen ja menee jotenkin monimutkaseksi.

Lootuska pohjolassa nousee kans hinnat ihan sikana ens vuoden puolella. Onkohan sairastajia ollut liikaa[;)]

Minä jo kaavailen meidän juniorista oinasta, vaik LA onkin 21.4 kun vaihtuu härkä. No saas taas noi vaistot nähdä[:D]Äiti ja iskä on molemmat vesieläimiä.

ANELSE: On kyllä hintansa väärti tuo 4D...:) Tyttö meille tosiaan on tulossa ja vauvasta saatiin dvd mukaan sekä nippu kasvokuvia..:) Somat palloposket ja selkeesti isin nenä ja leuka niiku meijän kuopuksellakin..:) Kun vertasin kasvokuvaa kuopuksen syntymäkuvaan niin ovat kyllä ihan samannäköisiä..:) Ihana muisto jää tästä raskausajasta. Vauvalla oli kaikki hyvin, painoarvio oli nyt 1060g joka tarkoittaa sitä että tuota vauhtii syntymäpainoksi tulee yli 4 kiloa kuulemma..hui. Se vähän pelottaa, kun pojat on olleet paljon pienempiä.
Me saatiin kelakorvaus tuosta hinnasta ja maksettavaksi jäi 163e.

Oikeen ihanaa vuodenvaihdetta kaikille..:)

Huomenta!

Ihan ensiksi pakko hehkuttaa mun onnistunutta hammaslääkäri-reissua [:D] Siis varmaan positiivisin hammaslääkärikäyntini ikinä! Kerroin heti mennessä hirveästä pelostani, lääkäri oli tosi mukava ja ymmärtäväinen nuori nainen. Ja hitsi miten nopeasti se kävi: enemmän aikaa meni siihen kun odoteltiin että puudutus vaikuttaa kuin itse hampaan poistoon, joka oli alle minuutissa ohi. Hyvikkä mielin menen ensi tiistaina uudestaan tuon toisenkin poistattaman, kun tiedän pääseväni samalle lääkärille. Ja kyllä on mukava olla kun ei koko ajan koske [:)]

Täällä tosian neuvolassa sekä hammashuollon puolella painotettiin hammaslääkärikäyntiä raskauden aikana vaikkei mitään vaivaa olisikaan, sillä suussa voi pesiä bakteereja joita sitten voit tartuttaa helposti vauvaan häntä pusutellessasi.

Riida: Mä taas olen ihan varma että tämä meidän pikkumies ei ajallaan ulos tule, ihan varmasti mun tuurilla menee sen 2 viikkoa yli lasketun ennenkuin suostuu tulemaan ulos [:D]

anelse: Kuulosti kivalta toi teidän uusi lipasto [:)] Täälläkin olisi tarkoitus alkaa nyt näiden joulupyhien ja uudenvuoden jälkeen laittamaan noita vauvajuttuja valmiiksi, mitään, ei edes yhtään vaatekappaletta ole vielä hankittu. (Mä kielsin sen itseltäni koska täällä olisi muuten ollut nurkat niin täynnä tavaraa jo tammikussa ettei sekaan mahtuisi [:D]) Meidän pitää varmaan kans joku lipasto vauvan vaatteille hankkia, kaappitilaa täällä on vaikka kuinka mutta noita hyllyllisiä kaappeja vaatteille vain pari, ei meinaa meidän omatkaan vaatteet mahtua. Pitää muuttaa noita tankokaappeja hyllyllisiksi, eihän tänne muuten mahdu mitään.

embu83: Kuulostaa kyllä ihanalta tuo 4D-ultra [:)] Haluatko laittaa meille tänne näytille jonkun kuvan että miltä se teidän tulokas näyttää?

HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE!! [:)]

Voi Embu83 mä oo niin onnellinen sun puolesta ja että oli ihana kokemus. Ja aivan syötävän suloinen teidän pieni tytön tyllerö, tosi hieno kuva. Mä ainakin kaverin 4d kuvasta totesin, että tosi tarkka kuva oli, sillä kun vertaa sit vastasyntyneen kuvaa, niin on aivan saman näkönen. Teidän tytöllä onkin jo tosi hyvin painoa[:)] Mäkin haluan nimen omaan muiston tästä raskausajasta ja ottaa kaiken irti, kun eihän sitä koskaan tulevaisuudesta tiedä onko enää koskaan raskaana. Ja kiva näyttää sitten kuvia ja filmiä lapselle kun se on isompi. Ei silloin ollut tämmösiä hienouksia kun me ollaan äitien masuissa köllitty. Mä toivon kans että saatais kela korvaus tosta tutkimuksesta, mutta voi olla että ei, kun siellä lääkäriasemalla sanottiin kun soitin, et voi olla että kela ei hyväksy kun ei ole mikään pakollinen tai lääketieteellisiin syihin perustuva tutkimus. No pidetään peukut pystyssä[:)]Ja kolme viikkoa vois mennä pian...

niinalle tuuletukset ja hatunnostot onnistuneesta hammaslääkärireissusta!!! Loistavaa nainen[:D][:D]Me saatiin kans neuvolasta lähete, missä tutkitaan suun karies bakteereita ja saa käydä jos haluaa. Täytyypi poiketa kun ennättää.

Jaahas se onkin sitten palkkapäivä ja sormet syyhyää pienen pienille ostoksille
[:D][:D][:D]Mukavaa päivää!!!

Ainiin, massun ympärys navan kohdalta on 99,5 cm ja tässä tämän aamuinen päivitys vatsan kasvuun[:D] hui 24+0

Mahtava toi embu83:n 4d-kuva! Uskomatonta miten hyvin siitä näkee kasvonpiirteet[:)] Ois ihana nähdä myös oma vauveli noin tarkasti, mutta täytyy passata ku tuntuu et rahareikiä löytyy kauheesti muutenki..

Korjaus tohon mun edelliseen vakuutusviestiin. Tänään siis käytiin se varaamassa, ja varausmaksu olikin 80€, josta saatii viel omaetu-alennus ku on kaikki vakuutukset Tapiolassa. Hinnastossa oli tosi oudosti sen varausmaksun kohalla se yhteensä-hinta, joka tulee vakuutuksen hinnaksi varausmaksun kanssa ekana vuonna, eli noin 380-400€. Paljonhan seki on mut puolet vähemmän siitä mitä aluks luulin! Noh, nyt on tyytyväinen olo että on toikin homma hoidossa[;)].

Laskin äsken et mulla on 26 työpäivää jäljellä. Huh, vähiin käy ennenku loppuu!

Iltaa leidit!

Minkäs sitä laholle päälleen mahtaa, onkohan tätä raskausdementiaa oikeasti kukaan tutkinut? [:D] Tänään varta vasten menin äidille että saan mitattua tuon masun ympäryksen, niin arvatkaa muistinko! Noh, ensi kerralla sitten.

embu83: Voi että mikä ihana palloposki tuo teidän tyttö, niin suloinen! Tekisi mieli ottaa syliin ja rutistaa [:)]

anelse: Sullahan on maha pyöristynyt sitten viime näkemän! Niin kaunis pyöreä vauvamassu [:)] Laita sä sit kans sitä 4D-kuvaa meille muille näytiksi.
Teki kyllä mieli melkein itsekin tuulettaa oikein ääneen kun sieltä hammaslääkäristä kotiuduin. Palkinnoksi pilkoin itselleni suklaakonvehteja oikein pieniksi palasiksi ja niitä mussutin, kokonaisena olivat niin isoja etteivät mahtuneet kun suuta ei saanut niin paljoa auki [:D] (Minähän en siis suklaasta pidä juuri ollenkaan.. [;)])

Mä täällä äsken tippa linssissä katselin neloselta sitä Sairaala-sarjaa, siinä oli rv 29 syntynyt keskonen mikä oli hirmu huonossa kunnossa [:(] Oli pienellä jostain syystä kertynyt nestettä vatsaan niin oli jouduttu tekemään sektio. Tuntuu jotenkin niin kurjalta että vaikka omaa lasta kuinka rakastaisit niin kaikelta sitä et voi suojata..
Oli siinä sarjasa kyllä helpon näköinen synnytyskin! Vähän puudutusta ja pari ponnistusta ja vauva oli pihalla, hyvä jos se äiti edes hengästyi [:D] Toivottavasti menisi itselläkin yhtä hyvin. Siinä se kätilö sanoi että mitä nuorempi äiti sitä helpompia synnytyksen ovat, aivan ideaali ikä synnytykselle on kuulemma vähän 20-vuoden molemmin puolin. Eli se fakta ainakin olisi mun puolella tässä [:)]

Tässä uutta masukuvaa meiltäkin, tänään otettu, rv 24+3.

Hui, miusta tuo 4D-kuva on pelottavan näköinen.. [:D] En siis ketään halua loukata, ihanaa kun on ollut hyvä kokemus. [:)]

Pari tuntia sitten alkoi 12 tunnin paasto huomista varten, ja tuntuu että mie oon jo ihan helisemässä! [&:] Varsinkin näin iltaisin tulee halu napostella jotakin pientä, joten tahdonvoimaa tarvitaan. Eikä tilannetta helpota telkkarin ruokamainokset.. [:D]

Pitäisi kyllä käydä ostamassa mittanauha, harmittaa kun ei saa mitattua vatsanympärystä.. Eipä sillä suurta väliä olisi, mutta kiva olisi merkitä muistiin kaikenlaisia muistoja raskaudesta. Nyt on tämän kuun aikana tullut kirjattua enimmäkseen huolista, kivuista ja parisuhdeongelmista, niin kiva olisi saada jotain positiivistakin muistiin.. [:)]

*muoks* Katsoin juuri tuota tickeriä, niin yhdeksän päivän päästä on tasan sata päivää jäljellä laskettuun aikaan. Hurjaa! [;)]

Jännittävimmät ajat on ohi, käytiin vihdoin siellä rUltrassa! [:)] Masun perusteella on povattu meille tyttöä, Noh niinkuin alusta asti olen ennustellutkin niin poikahan siellä, 530g ja 20,5cm. "Yksiönpituus" n.22cm ja paino noussut n.700g/vko. Hyvin on pieni kehittynyt ja ihan oli isänsä nenua [:D] Istukka onkin takaseinämässä joten selvis sitten sekin syy miks ei muksu tykkää kun makoilen, ahasta tullee toisella. Jouluna tuli syötyä ja painoakin tullu taas pari kiloa lisää... Mulla masu on aika alhaalla ja ympärys olikin 98cm[:-] huh, mitenköhän paljon se on sitte viimesillä viikoilla? Painoo mulle on nyt kokoaikana tullut lisää n.7kg, ei kyllä 5kg enempää tarvis ennää tulla [:D]
Jouduin sitte olee ennen joulua töistäki pois kovien selkäkipujen vuoksi kun tuntuu et henkee ahistaa määräsivät vaan venyttelyä ja särkylääkettä mitäpä muutakaan voi...oma vika kun ei oo venytelly..
Suosittelen kyllä kaikille selkävaivoista kärsiville uintia, helpottaa tosi paljon ainaki mulla.
Laitan vielä kuvan tähän.

Ei tuosta voi loukkaantua ARWEN :)
Minusta se oli vaan niin jotenkin tunteita nostattava kokemus ja oli niin mahtava nähä tytöstä jo kurkistus. Tämä kun on kolmas lapsi ni tiiän jo millasta on nähä se oma lapsi kun syntyy, siis ihan ekaa kertaa..niin ei niin väliä silläkään että sen jo nyt pääs vähän näkee.
Jotenkin rakastuin tähän lapseen samantien niinkuin olen poikiini rakastunut kun ovat syntyneet..:) Suosittelen..

Mahtavia masuja taas, huomaa että on teilläkin masut kasvanut.

Hui, tuo synnytys saa minussa kylmät väreet, mikä on outoa kun en oo ekaa kertaa menossa siihen touhuu tosiaan..jotenki sitä nyt vaan jännittää ihan kauheesti...hullua. Onneksi se ei ole vielä.

embu83: Onpa teillä siellä suloinen pikkutyttö kasvamassa. Itse mietin kanssa pitkään, menisinkö sinne ultraan, mut sit muutettiin niin kauas, ettei viitsi lähteä sitä varten. Hienoa kuulla, että oli mukava kokemus.

Täällä moni on kirjotellut hammaslääkärikäynnistä. Minä skippasin sen kanssa pelon vuoksi lähinnä. Tosin, mun koko purukalusto hoidettiin kuntoon tuossa reilu vuosi sitten, ja kun mitään oireita ei oo ollu, en viitsinyt aikaa varata.

Täällä alkaa valmistelut olemaan loppusuoralla uuden perheenjäsenen tuloa varten. Maanantaina isäntä haki kaupasta vaunut kotiin, ne on nyt tuossa olohuoneen nurkassa koottuna, vain ilmaa renkaisiin, niin on valmiina lähtöön. Eilen käytiin ostamassa pinnasuojus ja hoitoalusta, eli nyt käytännössä puuttuu enää vaippapaketti, muutama purkki Nannia ja pari tuttipulloa. Sitten päästään alkuun.
Kävi niin hyvä tuuri, että paikallinen halpakauppa vaihtaa osoitetta, ja myivät kaikki tavaransa -25%. Hainpa sieltä sitten kasan bodeja edullisesti. Keräsin kaikki, jotka käy molemmille ja olivat 56 cm kokoa. Muutaman 60 cm:nkin otin matkaan.

Onko täällä muita odottajia,  joilla koiria? Onko koiranne huomanneet mitään, reagoiko? Meillä koirat on välillä nuuhkineet tosi tarkkaan mun mahaa, varsinkin toi nuorempi, joka on narttu. Uros taas lenkillä ei jätä mua kovin kauas taakseen ja jos joudun pysähtymään supistuksen takia, se juoksee heti vierelle seisomaan ja odottamaan. Ilmeisesti vaistoaa, ettei kaikki ole niin kuin ennen.

Synnytysvalmennus alkoi siis maanantaina, ja taas aukesi niin monta mielessä pyörinyttä kysymystä, että pelkokin helpotti paljon. Kannattaa todellakin osallistua, jos vaan oma kotikaupunki järjestää mahdollisuuden.

Pitkästä aika kirjoittelen. Ihana on aina juttuja lukea, mutta nyt loman aikana ei ole hirveästi tullut netissä roikuttua, kerrankin![:)]
Embu83, ihana kuva 4d-ultrasta!! Olisi ihana sellaiseen mennä, mutta ei taida opiskelijan kukkaro antaa myöten. höh.

Vakuutusta ollaan kyllä mietitty, mutta ei olla vielä kummemmin selvää otettu mistään, täytyisi varmaan ryhtyä toimeen. Täytyy sitten miettiä onko varaa moiseen.

Ihanasti masut kaikilla kasvaa![:D] Itselläkin on jo aikamoinen pallo, tuntunut joulunaikaan melkoisesti kasvaneen. [:D] Saa nähdä onko painoakin alkanut jo tulla, kun tähn asti ei ole paljoa tullut. No, 7. päivä onkin sitten neuvola niin siellä saa tietää. Mahanympärys on kasvanut reilut 10cm, nyt en muista tarkkaan mikä on ympärys, mutta olen aina välillä kyllä mittaillut.

Ihanaa aina iltaisin katsella masua kun siellä on kunnon jumppa menossa (tippa tulee onnesta välillä linssiin[;)]) , miehenikin jaksaa tuijotella sitä vaikka miten pitkään, tai pitää kättä vatsalla.[:D]

Nyt olen alkanut ostella vauvan vaatteita vihdoin, muttei ole onneksi ihan käsistä vielä riistäytynyt. Innostuin myös virkkaamaan ihanasta alpakkavillalangasta kaikenlaista. Loman aikana on tullut virkattua vauvalle jo villatakki, 2 myssyä, ja tossut.[:)] Jos lanakaa riittäisi, virkkaisin varmaan loputtomasti, niin rentouttavaa se on. Vauvan liikkeitäkin siinä saa samalla kuulostella kun rauhassa istuu.

Haluaisin ostaa soittorasian, jota saisi vauvalle soitella jo nyt, mutta en ole oikein löytänyt mistään. Haluaisin löytää jonkin hieman vanhanaikaisen ja kuniin, mutta olen kai liian vaativainen kun ei meinaa löytyä.[8|] Onko kellään hajua mistä voisi löytää?

Kiva kun sinäkin junnumasu pääsit vihdoin ultraan. On se vaan niin ihana kokemus ja kummasti rauhoittaa mieltä kun kaikki on kunnossa.

Oikein mukavia viimeisiä vanhanvuoden hetkiä ja vuodenvaihdetta kaikille! Ja tietysti onnellista uuttavuotta! [:D] Minä pääsen kunnon Virolaisiin uudenvuodenjuhliin, vähän kyllä hirvittää kun sen alkoholitarjoilun siellä tietää. Olen luultavasti ainut joka on selvinpäin siellä. Mielummin jäisin kotiin.[;)]

embu83: Varmasti on ollut ihana kokemus, voin kuvitella sen tunteen! <3 Itsekin mielelläni ottaisin vielä uuden ultran tässä - ihan vain nähdäkseni jälleen pikkuisen - mutta yksityiselle ei tuosta 2D:stä kehtaa mennä makselemaan. [:)] Ei vain ole mitään parempaa tunnetta, kuin vähän kurkistaa sinne kohtuun ja nähdä miten pikkuisella menee, ultrat ovat olleet raskauden parasta aikaa! [;)]

marjo82: Meillä on koira kanssa, staffi-neiti.. Ihan alussa se pari kertaa selkeästi "kuulosteli" vatsaa ja pari kertaa painoi päänsä vatsakummulle, mutta nyt se on niin tottunut jo, että ei pahemmin välitä. Pariin otteeseen on kipeästi hypähtänytkin vatsan päälle, kun vielä 7-vuotiaanakin se on tuollainen ikinuori energiapakkaus. [:D] Meitä vähän jännittää, että miten koira ottaa sitten tulokkaan vastaan, mutta alusta asti sillä on ollut toko kunnossa, niin ainakin tottelevaisuudesta se ei ole kiinni. Voi vain sitten olla, että meidän koira-neiti on mustis pikkuiselle. [&:]

Omaa napaa: Sokerirasitus on ohi, kokemuksena ihan jees, mutta yllätyksekseni kaikki kolme arvoa olivat kohonneet. [:-][:@][:@] Yllätys se oli sen takia, ettei miulla tullut olossa mitään muutoksia, mikään ei ennakoinut tätä tulosta! Ja vaikka se ei automaattisesti tarkoita diabetestä ja pistämistä (siis kohonneet arvot luokitellaan kyllä diabetekseksi, mutta nyt sitten aletaan tutkia hoitomuotoa ja miten paha tilanne on, ei heti sanota että nyt se sitten diabetes puhkesi), niin mie oon yllättynyt siitä etten mie pysty ees luottamaan oman kroppani signaaleihin.. Ilman tällaista testiä mie olisin ollu autuaan tietämätön tilanteesta, sillä minkäänmoinen ulkoinen merkki tai muutos olossa ei varoittanut etukäteen. [>:] Vähän on shokki-olo vieläkin, ja pienoinen pettymys siitä mitä kaikkea ihminen joutuukaan kokemaan elinaikanaan. [:@]

Hei vaan kaikille! Joulu oli ja meni, ihanan rauhallisesti ja nyt on sit vararavintoja tankattu kesään asti. vähän hirvittää maanantaina neuvolaan meno, kuinkahan paljon sitä painoa on nyt tullu...
   Muuten täällä voidaan hyvin, kunhan rauhallisesti otetaan. Mulla supistelee lähes jatkuvasti, ja todella herkästi ja oon muutaman kerran yöllä herännykki niihin. Selkä kans vaivaa, mut tietty nyt sairaslomalla vähemmän ku saa levätä ku tarvii. Maha on kyl reippaasti kasvanu viimisen kuukauden sisällä ja tuntuu vieläki kasvavan ihan silmissä. Mulla alkaa jänskättään ku tääl on niin hankinnat valmiina ja meil on vielä ihan kesken, tammikuu onki sit pyhitetty sille et vauvan huone/tavarat saahaan kuntoon ja hankittua. Mulla on vähän sama homma ku Illil;llä, et jännittää tuo vuoden vaihtuminen, ku sit aletaan oleen jo oikeasti "lähellä" vauvan syntymää. 13viikkoa laskettuun aikaan!

Embu;
onpa teille suloinen nöpönenä tulossa! ois kyllä varmasti tuo 4D mahtava kokemus mut taitaa meillä jäädä valitettavasti väliin, ois mullekki tuommonen joululahja kelvannu![:)] ja ihanaa tosiaan varmaan että se prinsessa tulee kahden pojan jälkeen[:)] mulla niiiiiiin harmittaa ku sukupuolta ei saanu selville! mut eiköhän se kuitenki selviä[;)]

Marjo82; Meillä on kans vajaa puolitoistavuotias sekarotunen(labbis/kultsi/lapinkoira/ajokoira-sekotus[:D]) uroskoira. Hän on ihan tohelo vielä, mut taitaa se jotain tajuta, ainaki mahaa se haistelee kauheasti ja nuoleskelis sitä kans varmaan päivät pääskytykseen jos antas, jotenki tuntuu et on enemmän "mun perään" kans, eli kattosko ehkä vähän perään? toisaalta, ku lenkille mennään, nii emännän tila näyttää autuaasti katoavan mielestä ku muuta mielenkiintosta ilmaantuu eikä ujostele vetääkkään hihnassa. Mut mulla on kyl jotenki ihan hirveän kova luotto tähän koiraan, koska on niin hyvä luonteeltaan etten juurikaan jännitä vauvan ja tämän kohtaamista[:)] liikaa nuoleskelemalla vois korkeintaan jotain haittaa tehä! Meillä muuten näyttää olevan sama LA ja ollaan samanikäsiäki, oliko teille kans eka tulossa?[:)]

Elwiira82: Jeps, ensimmäinen on tulossa, tai siis miehellä on ennestään tytär, joka asuu äitinsä kanssa, mutta minulle esikoinen.

Arwen: En minäkään sitä pelkää, että koirat ongelmia järjestäis hirveesti, kun ovat ihan tervepäisiä. Meillä siis kaksi bordercollieta, Uros, kastroitu, täyttää keväällä 10 ja narttu täyttää keväällä 6, joten aikuisia jo ovat. Täytyy vaan yrittää järjestää treeniaikaa koirille vauvan tulon jälkeenkin ja alkaa vaikka jäljestään päiväuniaikoina, ettei tule mustasukkaisuutta. Mulla on kans molemmat koirat kisannu tokossa, joten tottelevaisuus sillai on hanskassa, toki vähän on lipsuttu nyt, kun ei oo ollu motivaatiota treenata.

Jaahas vuoden viimoista päivää viedään ja päivät ne vaihtuu kohti tulevaa..En tiedä onkohan tämän vuoden vaihtuminen jotenkin haikeampaa/tunteellisempaa kun tietää mitä on tulossa[:)]

niina_1  mä oon kans katsellut tota sairaala-sarjaa ja jotenkin melkein kaikki synntykset ollut niin luonnollisia ja rauhallisia, että tullut jotenkin rauhallinen mieli koko synnytyksestä ja kova on luotto suomen osaavaan henkilökuntaan sairaaloissa. Oliskin hassua jos me satuttais saamaan se eeva-mari tai joku muu niistä tutuista kun tayssissa synnytetään. Jännäää...Siun vatsas se vaan ei tahdo pysyä nahoissaan[:D][:D]

junnumasu kiva kuulla että ultra oli onnistunut ja kaikki hyvin. Nyt taitaakin kaikilla olla rakenneultra takanapäin. Mä kans raskauden alussa uin kovasti, mutta nyt on jotenkin jäänyt, ehkä ulkonäkökriisi ja toisaalta supistukset. Mut jos tässä loppua kohden helpottais, niin olis kyllä vielä kiva päästä uimaan ja saunomaan. Mutta joo uinti on munkin mielestä yksi parhaista lajeista koko kropalle.

Marjo82 meillä ei ole koiraa, mutta kaksi kissaa ja se vähän jännittää että miten reagoivat. Vanhassa kodissa on kyllä ollut pieniä vauvoja ja hyvin mennyt, joten suht luottavaisin mielin mennään. Kaikki uudet vauvan tavarat ihmetyttää ja haisteluttaa...Nytkin toinen kissa meni uuteen babysitteriin tekeen pesän. Joo ja toinen nukkuu yönsä hoitopöydällä[&:][&:]Kohta täytyy ruveta tiukasti vierottamaan, että tietävät sitten että ne on vauvalle. Kun pinnasänky tulee, siinä aiotaan olla ehdottomia, että sinne ei mennä missään vaiheessa, etteivät mene sitten kun vauva on nukkumassa. No fiksuja kavereita onneksi ovat. Voi olla että hankitaan aluksi sänkyyn varmuuden vuoksi suoja, etteivät kissat pääse hyppäämään.

illil: tsemppiä asunnon hakuun, toivottavasti tärppää pian. Tampereella on kyllä huono tilanne saada kämppää ja varsinkin kohtuuhintaista[:@]

Meillä on nyt ruvennut näkymään vauvan myllerrys ja potkut päällepäinkin, jotenkin niin hassua seurata. Ja mieskin ekat potkut kädellä tuntenut. Vauvan rytmi alkanut nyt muuttua yöllä hereillä oloksi[&:]Yhdessä sitten valvomme, kun muutenkin unettomuus vaivannut...

Just tultiin kaupoilta ja turvakaukalo jalustoineen ja babysitteri lähti mukaan. Enää ei ole juurikaan muita isoja ostoksia kun vaunut.

Mahtavaa uutta vuotta kaikille mammoille ja vatsojen vuokralaisille!!!!Olkoon vuosi 2010 täynnä iloa, ihmetystä, onnen kyyneleitä, tuhisevia nyyttejä ja kasoittain kakkavaippoja[:D][:D][:D]

Heips kaikille ja hyvää tätä vuotta!
Nyt on tosiaan jo se vuosi kun pienokaisemme syntyvät![:)]

Anelsella on vatsa pyöristyny kauniisti ja Niinallakin kasvanut kovasti taas[:)]
Kiva kuulla et Junnumasun ultra meni hyvin ja kivan kuvan sait :)
Illil, toivotaan nyt et saisit vihdoin sen kämpän ja pääsisit muuttamaan!!
Embun 4D kuva on tosi tarkka ja hellyyttävä, suloinen vaavi siellä masussasi köllii[:)] On se hassua et mahan sisältä saadaan tuollaista otosta aikaseksi!! Niin se tekniikka vaan kehittyy, ei meidän äitikään esmes tiennyt meistä kolmesta yhdenkään kohdalla edes sukupuolta[:D]
Niina, tosi hienoa että vihdoin menit sinne hampilekuriin, reipas tyttö[:)]
Mulle ei neuvolassa oo asiasta mitää puhuttu, mut luin jo silloin kun vasta yritettiin että hampaat ois hyvä hoitaa kuntoo, joten varasin itselleni ajan kun tiesin että reikä on. Kerran tai kaks olen jo raskauden aikana käyny ja parin viikon päästä ois ihan tarkastusaika vielä.

Vauvavakuutusta en aio ottaa, nykyään kun ei enää sellaisia toosi hyviä vakuutuksia saa jollainen esim. mulla on ollu lapsesta asti. Korvaa melkeimpä kaiken ja ei omavastuuta ollenkaan. Julkisella puolella saa varmasti hoidettua lapsen jos kipeä on, luotan siihen ja jos tarve vaatii niin sit maksan yksityisellä käynnin omasta pussista.

Tässä päivitystä oman masun kokoon eli rv24+5

Mukavaa lauantaipäivää kaikille!

Onnittelut junnumasulle hyvin menneestä ultrasta, ja tervetuloa poika-kerhoon [:)] Söpö pieni nenänpää siellä teidänkin kuvassa näkyy.

Mitenkäs lootuksella meni virolaiset uudenvuodenjuhlat? [;)]

Arwen: Harmi kun saitte kurjia uutisia sieltä sokerirasituksesta. Tosiaa kyllä hyvä että sitä aika herkästi testaillaan (ainakin joissain kaupungeissa sitä suositellaan kaikille, toisin kuin täällä meillä.. [>:]), jos sullakaan ei kroppa mitenkään ilmoitellut moisesta. Muuten olisit ollut autuaan tietämätön koko asiasta. Rupesi jo mietityttämään että pitäisikö sitä itsekin neuvolasta ensi kerralla kysäistä että olisiko se hyvä käydä kuitenkin, vaikkei mulla nuo kriteerit täytykään..

anelse: Joo täällä kyllä ollaan jo melko vatsakkaita, huhtikuuhunkin on vielä aikaa [:D] Mä kyllä toisaalta luulen että mun kohdalla tuo vatsa näyttää suurelta osittain myös siksi että olen muuten niin pienikokoinen, niin mähän olen pelkkää mahaa melkein [:D] Niin jännä kyllä jos jonkun "tv:stä tutun" kätilön saisitte, se eeva-mari ainakin vaikuttaa ihan tosi mukavalta ja sellaiselta kenen käsiin mieluusti oman synnytykseni luottaisin.

Oi mikä muhkea masu Nyytillä on!! [:)] Ainakin tossa kuvassa näyttää että sullakin kasvaa masu vaan eteenpäin, eikä leviä sivuille? Mulla menee niin, takaapäin jos katsoo niin ei välttämättä edes huomaa mun olevan raskaana.

Mä kanssa luulen että meillä ei poitsulle vakuutusta nyt ainakaan ihan heti olla hankkimassa. Sen verran myös luotan tähän terveydenhuoltosysteemiin että hoitoon kyllä pääsee jos tarve vaatii..

Laskettuun aikaan 15 viikkoa ja 1 päivä.. Vähiin käy, vähiin käy.. [;)]

Niina, ihan totta juu ettei sivuille leivä, eteenpäin sojottaa[:D]
Kaipa mäkin voisin soitella ja kysellä siitä sokerirasitus ajasta, tai siis varata sen ajan. täällä se on tosiaan suosituksena kaikille, mullakaan ei kriteerit muuten täyttyis. Ihmetyttää et miks mulle sanottii neuvolassa et viikolla 28 ois hyvä mennä, ja esim. arwen ihan samoilla viikoilla oleva on jo käyny.

Mun piti tänää lähtee ostamaa toppatakkia ja housuja alesta ensi talven varalle, mut voimat loppu ennen Budger Sporttiin pääsyä heh, käytiin Jumbossa hetki kieppumassa mut oli ihan sairaan paljon porukkaa, eikä ollu kiva sellases ihmispaljoudes pyöriä.
Päänsärky ja väsy iski ja mentiinkin sit vaan hakemaan avoanopilta koira iltaseuraks ja yökylään.
Äkkiä sitä tänä päivänä meinaa väsyä kyllä.

Takaisin