Täällä eka kirjoittaja, missä muut? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Katynen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki!

Täällä myös yksi syyskuun mamma ilmoittautuu joukkoon. :)

Olen 34v ja ennestään minulla on kaksi lasta 5 ja 7v. Laskettu aika omien laskelmien mukaan olisi 8.9. Numero kolmonen on erittäin toivottu! <3

Hyviä vointeja kaikille!!

Pieni lohdutus teille kaikille haaleastiplussanneille: Ensimmäistä odottaessani tein monen monta testiä. kaikki juurikin noita haaleita viivoja. Terve tyttö syntyi ;)

Niin ja lisään itseni tuohon listaan maanantain neuvolan jälkeen, kun tiedän tarkemman LA:n

Ohhoh, ompas meitä jo monta sitten. Nyt kuitenkin vasta tammikuun alkupuoli! :D

Numerosarja, ei haittaa yhtään että olit nopea ja teit lasketuille ajoille oman keskustelun! =) 

Hyvin nukuttu yö takana, eikä eilisen tyylisesta mahakivusta ole tietoakaan. Jotain tuntemuksia kyllä on, mutta nimenomaan tuntemuksia, ei kipuja. Minua vaivaa muuten myös nukahtamisen hankaluus, joku aiemmin valitteli samaa. Normaalisti olen hyvin iltauninen, nyt olen valvoskellut puolille öin ja ylikin.. Ja aamulla herään kuitenkin ihan sujuvasti kelloon, on erikoista! 

Tänään alkaa taas normaali arki työn saralla, johan tässä onkin monta viikkoa mennyt ensin milloin mistäkin vaivasta sairaslomalla kotona. Siihen päälle nuo joulunajan pitkät vapaat, niin tuntuu että olen enemmän ollut kotona kuin töissä! 

Hahaa, ei meinaa työnteosta tulla mitään kun koko aamupäivä menee täällä surffaillessa :D Ja muutenkin netissä ollessa, milloin mitäkin tietoa etsimässä.

Noista haaleista plussista, meillä oli myös alkuun muutama todella haalea plussa emmekä vielä silloin uskaltaneet uskoa asiaa todeksi. Jollain ihmeen konstilla onnistuin sitten odottamaan noin neljä päivää ennen uuden testin tekemistä ja sittenhän se olikin jo selkeä plussa vaikka ei se viiva kyllä silloinkaan ollut yhtä vahva kuin se kontrolliviiva. Ja nyt sitten varhaisultrassa selvisi että kyllä siellä ihan varmasti joku on :)

Mä olen mennyt jo kahtena iltana sänkyyn hyvissä ajoin, eilenkin ennen kahdeksaa. Ei vaan jaksa lukea tmv vaikkei uni heti tulekaan. Täytyy sanoa, että onpa ihanaa kun on vain 5 tunnin työpäivät!
Lievää menkkamaista kipua ollut myös, näinä päivinähän ne ovat yleensä alkaneet. Vähän jännittää koska viime raskaus päättyi keskenmenoon. Siitä on kyllä aikaa mutta silti muistaa sen tunteen..

Hei, olisikohan tämä nytten minun uusi paikkani yrittäjistä plussaanneena 3+4??
Eilen tosiaan plussa ja jos kaikki menee hyvin,niin syyskuussa olis maailman ihme käsillämme.

Tämä tulisi olemaan meidän esikoisemme. Olemme tosi onnellisia plussasta. Itse en vaan uskalla luottaa tähän yhtään. Jännästi aina välillä on sellaista pientä nippailua vatsassa, mutta ei kivuliasta. Mutta pelottaa kuitenkin toi kipu?? Luvin, että muillakin on kyllä ollut.

Töistä: Itse olen onnellisesti nyt opintovapaalla päivätöistäni. Opinnot on kovin netti paintoteisia ja viikonloppu käyntejä (mehiläistarhauksen ammattitutkinto edessä ;) ) Kotonani on oma kädentaitopaja (kuruja enimmäkseen) ja koetan omaa firmaa sitten tässä saada hiljalleen pyörimään.
Huhtikuussa alkaisi fyysinen ukotyö (viherhommat) ja olen jo pohtinut, että jos tämä ei mene kesken (toivottavasti ei!) niin jatkaisin mielelläni opintovapaatani toukokuusta --> kunnes sitten päästäänkin mammalomille, pitää vielä pohtia. Kuitenkaan raskas fyysinen työ ja bensan kanssa aamuisin läträily, sekä mahan kanssa kuumassa kesässä kyykkiminen kitkemässä ei oikein nappaisi. Varsinkaan kun mehiläispesät täytyy kuitenkin kotona hoitaa ja arvatkaa onko suojapukuja mamma kokoa? Miesten asuja pitänee ostaa tai tehdä puku itse..

Liikunta: Lenkillä koiran kanssa, mutta nyt olen huomannut että joka toinen päivä ei tunnu hyvältä. Kotona ennen ajottain tanssin tanssimatolla, sekin jäänyt nyt hetkeksi.. kai pohdin onko sellaisesta hyppimisestä haittaa?

elenna:
No en juuri hätääntynytkään kun kipu meni aina saman tien ohi, mutta ikävästi se herätteli yöllä. Nyt moisia repäiseviä kipuja juuri jommallakummalla puolella munasarjoja on tuntunut suunilleen kerran vuorokaudessa. Yleensä juuri kun on nukkunut jonkin aikaa ja hieman muuttaa asentoa tai venyttelee niin tuntuu.

Olisi ehkä hyvä idea aloittaa uusi ketju aiheella: Esikoistaan odottavat. Jonne jokainen voisi mainita ainakin ikänsä? ^^ Sellaiset pienet esittelyt

Vieläkö mahtuu mukaan? :)
Laskureiden mukaan la olis 1.9 <3 Kotona hyörii ennestään reilu 3v ja kohta 10kk ikäiset tytöt. En ehtinyt lukemaan vielä mitään tästä ketjusta, täytyy illalla tulla paremmalla ajalla :) Piti vaan päästä mukaan!
Onko syyskuisille jo fb-ryhmää tätä kautta? Oon kaksplussassa kirjoitellut ja sitä kautta on perustettu..

Huh, tuleepa tänne viestejä hurjaa tahtia! Mutta hauskaa, kun meitä on jo näin paljon, ja olen puaprun kanssa samaa mieltä siitä, että on kiva, kun mukana on paljon kolmenkympin tietämillä olevia esikoisen odottajia, johon joukkoon itsekin kuulun. Kannatan myös Zyrin ajatusta siitä, että esikoisen odottajille voisi hyvin tehdä oman pinon, jossa voisi jakaa juuri tähän tilanteeseen liittyviä ajatuksia. Vaikka samassa veneessähän tässä kaikki ollaan aiempien lasten lukumäärästä huolimatta. :)

Mä en ainakaan tässä vaiheessa ole innokas tulemaan mukaan fb-ryhmään, jos sellainen perustetaan. Mieluummin kirjoittelen toistaiseksi täällä anonymiteetin suojissa. Hieman mietityttää, että jos ryhmä perustetaan jo nyt, niin lopahtaako keskustelu täällä sitten ihan kokonaan…

Omassa olossa ei ole oikeastaan tapahtunut muutoksia. Pahoinvointia ei onneksi vieläkään ole, ja rintojen arkuuskin on vähän hellittänyt. Muutaman viime päivän olen ollut tosi väsynyt, mutta tänään virtaa tuntuu taas riittävän. Pitää siis yrittää käyttää se hyödyksi!

Toivotan jo tässä vaiheessa hyvää viikonloppua kaikille! Saan töissä istua koneella ihan tarpeeksi, joten viikonloppuisin yritän pysyä poissa koneen ääreltä.

Tervetuloa uusille ja onnea plussista :)

FB ja foorumi:
Tuskin täällä keskustelu lopahtaa, vaikka fb-ryhmän tekisittekin. Ehkä se jakaa porukan kahtia, mutta ei se ainakaan minua haittaa, koska meitä kyllä riittää! Itse jään kanssa mieluummin tänne foorumille juttelemaan. Ja saahan toki molemmissakin olla.

Ensiodottajat:
Tuun kyllä siihen ketjuun mukaan, mutta tykkään kyllä jutella kaikkien kanssakin. Ei unohdeta, että aikasemmin lapsia saaneet voivat antaa meille kullanarvoisia vinkkejä :)

Testeistä, joo siis ei niiden viivojen tarvi olla yhtä tummat, haaleakin käy kunhan siitä nyt näkee että siinä se viiva on :) Ei ollut tarkoitus pelotella, itse vaan tilanteestani johtuen tiesin että olis hyvä saada tummempi kuin viimeksi (silloin oikeastaan ei voinut ees varmaksi sanoa oliko siinä viivaa, niin haalea haamu se oli, digitesti on kumminkin niin herkkä että näytti raskaana. Ja siis tiesin tasan tarkkaan ovulaatiopäivän, joten tiesin että viikot oli 4+2.) Lisäksihän tää viivan tummuus on yksilöllistäkin, että ei sitä ekalla kerralla tiiä millasia viivoja kuuluisi tulla, ja eri testitkin antaa erilaisia.

Zyr, ne sun kivut on sitten varmaan niitä paljon puhuttuja repäisykipuja, jotka kuuluu raskauteen. Mulla ei ihan sellasia oo ollut. Mutta voithan googlailla muiden kokemuksia :)

babytar, nipistelyt ja muutkin mahatuntemukset kuuluu asiaan. Jos tekee tosi kipeetä, että tarvis ihan särkylääkettä, niin voihan sit vaikka kysyä tarkemmin neuvolasta (ei kannata ihan suorilta uskoa ihan kaikkea mitä foorumeiltakaan lukee, mutta saahan täältä hyvää vinkkiä :) :) Niin ja se flunssanpoikanen mistä kerroit tuolla toisaalla voi johtua myös raskaudesta. Kuulemma raskaaksi tullessa puolustuskyky vähän heikkenee ainakin aluksi.

Rikuliina
, minunkin on niiiin vaikea keskittyä työntekoon!

Eilen minäkin mietin, että ei kai ne oireet oo häviämässä kun enää ei väsyttänyt niin paljon ja niin nälkäkään ei oo ollut, mut tänään on kyllä ihanasti vähäsen oksettava olo ollut tässä iltapäivällä :) Oireet taitaa vaihdella päivästä toiseen jonkin verran. Viime raskaudessa mulla myös oireet hävisivät aina vapaapäivinä, ja sitten töissä oli huonompi olla.

Mukavaa viikonloppua kaikille oireilijoille ja oireettomille!

Täällä ois yks plussannut lisää :) tein siis testin tiistaina cb:n testillä mihin plussa ilmestyi, seuraavan testin tein keskiviikkona saman merkin testillä, ja kyllä se plussa silloinkin tuli ja vielä eilen torstaina halusin sitte tehä apteekin omalle ja kyllä se viiva sinnekin ilmestyi :) eiköhän sitä tuossa vkloppunakin tule vielä testi tehtyä :D
laskurin mukaan laskettuaika ois 17.9. ja viikkoja siis nyt 4+3, eli tosi alussa. Ja hirveä pelko siitä, että menee kesken. Syksyllä oli yks keskenmeno ja viikkoja sillon oli n.5.
Oireina rintojen arkuus, mahaa juilii ajoittain, väsymys sekä lämmöt koholla.

Schoko: Kiitos, juurikin tuollaista lohdutusta kaipasin! Tänään kun piti heti juosta hakemaan lisätestejä ja tsekata josko viiva olisi vahvistunut. No eka testi epäonnistui ja toisessa oli kyllä kaksi viivaa, mutta testiviiva edelleen voimakkaampi. Miten sitä voi ihminen näin seota, pissailla tikkuihin ja olla ihmepaniikissa? :D

No, neuvolaan soitettu. Helmikuun 1. päivä sitten sinne.

Täällä on paljon keskusteltu siitä, että mitä testissä näyttänyt kun on plussannut ja monella tuntuu kontrolli viiva olevan voimakkaampi kuin sitten toinen viiva. Eihän ne kai mitään merkkaa kun pakkauksessa lukeekin että viivat voivat olla erivahvuiset?
Itselläni oli kontrolliviiva heikompi kuin testialueella näkyvä viiva, eli päinvastoin kun monella.. uutta testiä en ole edes viitsinyt ottaa kun olo on niin raskas kun olla ja voi :P

elenna: Lueskelinkin hieman niistä ja vaikuttaisi samoilta kun tosiaan aina venyteltäessä tapahtuu tai jos vaihdan asentoa nopeasti.. ei mukavan tuntuisia mutta menevät samantien ohi.

Zyr, näin juuri. Viivoja ei kannata alkaa tutkimaan koska se ei merkkaa mitään. Ymmärrän kyllä miksi jotkut toimii niin, mutta lisää stressiä vain..

Jos liittyy johonkin fb-ryhmään niin näkyykö se siellä iloisesti kaikille uutisessa että "Maija Meikäläinen liittyi juuri ryhmään syyskuun odottajat"? Tuon pelon takia en uskalla liittyä ennenkuin voin kertoa raskaudesta muutenkin muille. Ja onko nuo ryhmät yleensä suljettuja? Se toki olisi plussaa näihin paikkoihin, joissa kaikki pääsee näitä lukemaan.

Täällä ilmottautuisi 28v esikoisen odottaja :) Toissapäivänä jo plussailin ja eilen ja tänään ja tänään oli pakko hakea vielä se viikkonäytöllinen testi johon tuli Raskaana 1-2 :) Koitan nyt sit nauttia tästä ja unohtaa kaikki kauhukuvat keskenmenoista yms. Vuosi sitten tuli keskenmeno 5+1 joten vielä ei uskalla hirveenä hihkua... Mut jos tähän tapaan väsyttää niin aika tulee menemään todella nopeeta, voisin nimittäin nukkua ihan koko ajan :)

Kiva että meitä on täällä jo näin paljon! Ois muuten kiva jos siitä laskettujen aikojen listasta sais semmosen et joku lisäilis aikajärjestykseen niitä siihen ekaan viestiin sitä mukaa kun ihmiset niitä ilmottelee? Mulla ois ainaki joutoaikaa päivitellä sitä, ei tarvis aina selailla kaikkia viestejä läpi :)

Tsemppiä ja tarrasukkia meille kaikille <3

Kirjoitankohan nyt oikeaan kohtaan. Oon viimeksi kirjoitellut täällä vuonna 2010.
En millään jaksanut selata kaikkia 7 sivua läpi, mutta täällä tuntuu olevan jo aika monta plussannutta.

Ihanaa, saan liittyä teidän seuraan! Ensimmäisen plus testin tein eilen. Tänään kävin ostamassa apteekista sen testin, joka näyttää viikot x) Huomenna pääsee aamulla testaamaan.
Kuukautiset on nyt tasan viikon myöhässä.

Menkoista laskettuna nyt olisin kuudennella viikolla, mutta oma tuntuma olisi, että ovulaatio olisi ollut aika myöhään, tyyliin kp 20.

Pillerit jätin pois marraskuusta, joten ekasta kierrosta tämä raskaus alkoi.

Vielä puoli vuotta sitten ajattelin, että ei toista lasta vielä vähään aikaan, mutta niin se vain vauvakuume eksyi syksyn aikana tähänkin perheeseen ja toinen lapsi on erittäin toivottu ja haluttu. Tuleva isoveli täyttää kuun lopussa 2v.

Raskausoireita ei ole hirveästi, ei ollut ensimmäisestäkään. Hirveä jano koko ajan ja suoli on toiminut aikas hyvin x)

Nopeaa kommentointia näin juuri ennen nukkumaanmenoa. =) 

Mä kannatan myös ensikertalaisten omaa keskustelua. Vaikka siis toisaalta olen myös samalla sitä mieltä, että arvokasta kokemusta ja tietoa on teillä joille on tulossa jo seuraavia lapsia. =) 
En myöskään ole kovin innostunut toistaiseksi FB-ryhmästä. Täälläkin on niin ahkeria kirjoittajia että täytyisi varmaan jäädä osa-aikaiseksi töistä että ehtisi molempia seuraamaan. ;)

No, ei se auta kuin kavuta yläkertaan ja pistää pää tyynyyn. Näin iltavuoron jäljiltä ois kiva jos nukahtaisi nopeasti, kun huomenna aamusta iltaan töitä. Ja sunnuntaina taas aamu. Ja reilu tunti työmatkaa suuntaansa siihen päälle. Mutta jos ei uni illalla tule, niin sittenpähän lepäilen taas vapailla! 

Takaisin