Täällä eka kirjoittaja, missä muut? :)

Katynen

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka!

Täällä kirjoittelee pk-seutulainen 1,5-vuotiaan esikoisen äiti ja nyt tämän viikon alussa sain plussan testiin. Vahvasti näyttäis raskaana olevan, kun testiviiva oli kontrolliviivaa huomattavasti tummempi. emoticon  Tokan yritys aloitettiin lokakuussa, jolloin poistettiin kierukka. Kolmannesta kierrosta tärppäsi. Ihan tarkkaan raskausviikkoja en tiedä, kun kuukautiskierron pituudet ollut vähän hakusessa mun kropalla, mutta laskureiden mukaan laskettuaika olisi 01.09.2013! Jännittää kyllä kieltämättä kirjoittaa jo tässä vaiheessa tänne, mutta niin innoissani olen ja suht luottavaisin mielin. Olisi kiva kuulla muidenkin aatoksia.emoticon

Vielä ei ole sen kummepia raskausoireita kuin:
-väsymys
-vilu (olen tosin myös kipeenä juuri nyt)
-ruokahaluttomuus
-vatsan turvotus, paine ja pienet nippailut

Esikoista odottaessa täysin samat oireet. Silloin en kärsinyt pahoinvoinneista ja toivon, että säästyisin tälläkin kertaa. 

Ensimmäinen neuvolakäynti on jo 02.01. Kovasti haluaisin varata alkuraskauden ultraa, mutta katsotaan sitten tuon neuvolan jälkeen, että päädytäänkö ar-ultraan tässä tokassakaan raskaudessa. 

Enempää en tähän keksi, mutta olis kiva tosiaan kuulla muistakin syysvauvojen odottajista. Varovaisin mielin tässä vielä ollaan, mutta toiveikkaana kuitenkin. emoticon
 
Tervehdys!

Vaikee alottaa kirjottaan mitään, oon niin täpinöissäni! :D

Elieli.. Oon 21-vuotias Turkulainen, ja vihdoinki raskaana! Lapsesta on haaveiltu pitkästi toista vuotta, ja yritys ollu kova, mut ei oo tärpänny. Marraskuulla sitten viimein saatiin tietoa et päästään lapsettomuus tutkimuksiin, ennen joulua vietiin näytteitä lääkärille. Kait se sitten laukas kehosta jonku stressin pois ja heti tärppäs ilman hoitoja..

Raskaudesta sain tietää ku useamman päivän oli kuukautiskivun tapaisia kipuja alavatsassa, ja on vieläki, nii menin sit päivystykseen. Eilen ne ei osanneet sanoa siellä mitään, virtsan testi oli nega. Mut tänään sit uudestaan labraan ja tälläkertaa verestä testi ja se oli positiivinen!!
Kovien kipujen takia on tosin riski et olis kohdun ulkopuolinen, se asia tarkistetaan kait viimestään ens viikolla käymällä gynellä..

Jännintä tässä on mm. se että meillä on heinäkuussa häät, ja ne on toisella puolen Suomea. Tulee varmaan mielenkiintonen kesä. :) Laskurin mukaan mulla olis myös 1.9 laskettu aika..

Kovin alussahan tämä on, joten mitä tahansa voi sattua, mut eikait se auta ku olla positiivisin mielin ja nauttia joka hetkestä mikä on vaan mahollista. :) Kiva ku viimein pääsee tänne muiden odottelijoiden sekaan kirjotteleen. :)
 
Mäkin olen 21-vuotias myös. Mies täyttää huhtikuussa 23.

Mullakin on ollut jonkun verran alavatsakipuja, mutten ole osannut paikantaa kivun kohtaa. Tänään sitten kävin lääkärillä ja tulehdus on nyt sitten päällä. Sain 10 päivä antibioottikuurin ja labraan jätin pissatestin varmuuden vuoksi ettei ole virtsatulehdusta vaan.. 

Turhaan tässä on murehtia mitään etukäteen. Itse ehkä liiankin naiivisti ajattelen, että "eihän mulle nyt voi huonoa tuuria käydä, kun on tuo ekakin ym.", että pitää välillä miehenkin muistuttaa, että "ei sitä koskaan voi tietää, milloin omalle kohdalle sattuu, mutta toivotaan parasta." 

Itse en enää niin paljoa muutenkaan stressaile kuin esikoista odottaessa. Tuo 1,5v pitää kyllä päivät touhukkaina ja ei siinä kerkii kauheasti raskautta ajattelemaankaan. Täs nyt ollaan raskaana niin kauan kun ollaan ja samapa tuo vaikka menis 2 viikkoa yli lasketun ym. Siis jos sinne asti päästään. :)
 
Onnistuin näköjään lähettään tekstin sulle yksityisviestinä. :D
Ilmeisesti täytyy viel vähän enempi opetella käyttään tätä...

Mut juu, tällä raskaudella mennään niin pitkälle ku menee vaan. Eikait sitä kannata murehtia mittää ihmeellisiä, hetki kerrallaan. :)

Sulla on Kadsis hyvä ku on jo ennestään lapsi nii ei varmaan silleen oo tää raskaus mitää ihmettelyä. :)
 
Hei ja onnellista pian alkavaa vuotta kaikille!

Täällä tehtiin juuri pari kolme tuntia sitten testi, vahva plussahan siihen pärähti heti.
Nyt siis toista odotellaan, esikoistytär syntyi helmikuussa 2011. <3 Meilläkin vähän raskausviikot hakusessa kun joulun alla tein testin myös mutta silloin näytti negatiivista, joten omien laskujeni mukaan laskettu aika saattaisi olla 4.9.?

Oireita en ole juuri muita huomannut vielä menkkojen pois jäännin lisäksi kuin
-turvotus
-napostelun halu
-lievät iho-oireet

Melko lievillä oireilla vielä mennään mutta valmiiksi kauhulla odotan pahoinvoinnin alkamista, esikoista odottaessa ainakin sai halailla vessanpyttyä. :)
Itsestä ja miehestä vielä sen verran että vuosia on tullut jo 25 ja miehelle 28.

Joko olette kertoneet iloista uutista lähipiirille? :)
 
Hilutus: Ei tosiaan oo niin ihmettelevät fiilikset, kyllähän olen innoissani ja jotenkin kuitenkin jännittää saada toinen lapsi. Tuttua nää jutut on päällisin puolin, mutta tietuysti jokainen raskaus on erilanen, että saattaahan tässä yllättyäkkin. Kyllä mä välillä käyn Vaun raskauskalenterissa lunttaamassa, että mitäs tapahtui milloinkin.. :)

Mirge: Jee, kiva saada lisää porukkaan! Tervetuloa ja ihanaa uutta vuotta myös sulle. :)

Me ollaan miehen kanssa aikamoisia hölösuita ja siinä juuri plussattuna oli niin täpinöissä, että tuli soitettua molempien vanhemmille ja sisaruksille. Muutamalle kaverille olen kertonut myös, koska ovat tienneet meidän vauvahaaveista. :)
 
 Hei kaikille :)

Täällä myös tehtiin raskaustesti toisensa jälkeen ja plussaa näyttää. Ikää minulla on 30 v ja esikoispoika syntyi tammikuussa 2013, että aika pieni ikäero olisi tulossa. Olen haaveillut toisesta vauvasta jo pitkään, mutta tämä nyt oli tämmöinen sattumankauppa, kuten ensimmäinenkin.
 Asumme mieheni kanssa nimittäin asumuserossa ja hän on hakenut avioeroa ja tämä raskaus jännittää olosuhteiden vuoksi aika lailla. Mutta aivan käsittämättömän ihanaa, että vauva on tulossa! Laskettu aika olisi 8.9. aika varmuudella, kun synnytyksen jälkeen ovulaatiot ovat tuntuneet ja näkyneet niin, että voin melkein kellontarkkuudella kertoa, kun munasolu irtoaa :)
 En halua ystäville ja perheelle kertoa vielä mitään, koska en tiedä, miten kukaan osaa iloita puolestamme, kun ovat vain huolissaan perhetilanteestamme. Mutta kokeilenpa saisiko täältä seuraa iloita ja jännittää tätä ihanaa ihmettä.

Sydämelliset onnittelut kaikille, toivottavasti pysytään paksuina ;)
 
Mukavaa saada lisää porukkaa tänne. :)

Eilen ku plussailin nii oli kyl ihan mieletön halu kertoa kaikille raskaudesta, mut ei olla kerrottu ku parille kaverille ja miehen siskolle. :) 
Omalle suvulle jännään kertoa ku pelottaa et kantautuu meiän mummin korviin vahingossa. Mummi kun on viime vuonna muutamaan kertaan jostai syystä luullu et oisin raskaana ja aina paasannu että ei ennen avioliittoa.

Kit-kat, kovasti tsemppiä tähän raskauteen ja perhesuhteiden parantumiseen toivon mukaan! Onneks on tällänen foorumi missä voi yhdessä jännitellä raskauden kulkua.. :) Oon muuten itekki Oulusta päin kotosi, Turussa tosin nyt asustan :)
 

Moi!

Täällä olisi myös 21-vuotias odottaja! :) Testit näyttää plussaa, laskettuaika olisi ilmeisesti 5.9.

Meillä on ennestään 2-vuotias tyttö ja nyt yritystä ollut kesästä asti. Kaksi kertaa onkin tärpännyt mutta molemmat meni kesken (8/12 ja 10/12). :/ Uskaltauduin kuitenkin tänne nyt kirjoittamaan jos kolmas kerta toden sanoo? :)

Paljon onnea kaikille plussista! Toivottavasti meillä kaikilla pikkuiset pysyy matkassa mukana syksyyn asti! :)

 
Nuo mummit osaa kyllä olla kerrassaan ihania ilonpilaajia noiden katsomiskantojensa vuoksi. Meillä saa kans slaagin, koska mun gradun kirjoitus lykkääntyy entisestään :D Että annetaan niiden mielipiteiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eikä se avioliitto näytä mitään auttavan, on vain paljon isompi sotku siivottavana.

Ja onneksi olkoon Lillille, mikä on muuten tulevan vauvamme tuleva nimi, jos se ois tyttö :), hienoa, että nappasi! Toivotaan, että pysyy masussa.

Itselle raskaaksi tuleminen on ollut molemmilla kerroilla puolivahinko, joten olen niitä, jotka pääsee "vähällä", mutta jos yhtään lohduttaa, niin sairastuin sitten raskaudenaikaiseen ja synnytyksenjälkeiseen masennukseen, vaikka maailman iloisin ihminen olenkin.  Kaikilla meillä on omat taakkaamme.

Nyt tiedän kokemuksesta, että sosialisoituminen jo raskaana ja erityisesti sen jälkeen samassa tilanteessa olevien kanssa kantaa pitkälle. Suosittelen lämpimästi :)
 

Kit-kat: Se on meidän tytön lempinimi, en hätäpäissäni keksinyt muuta nimimerkkiä.. :)

Meillä myös esikoinen "puolivahinko" eli nämä vaikeudet on nyt ihan uusi juttu. Luulisin että on vain käynyt huono tuuri. Nyt on aika positiivinen olo tämän raskauden suhteen, ja vaikka sitten menisi kesken niin kolmannen jälkeen pääsee tutkimuksiin. Kyllä meille se vauva tulee vaikka pitäisi vielä toiset 3 kertaa yrittää! :)

Toivottavasti tuota masennusta ei tällä kerralla tule, varmasti nyt auttaa kun osaa ennakoida ja varautua. Eikä sitten vaadi itseltään liikoja. :)

 
Heips!

Ajattelin jo että oon ensimmäisenä täällä! Mutta yllätykseksi täällä on jo odottajia :)

Varovaisesti tänne kans hiivin, kun tuntuu niin epätodelliselta koko raskaus.. 4+6 on esikoinen nyt :)
Mieltä vaan painaa huoli, että 'onkohan tuulimuna tai tuleekohan km'. Neuvolaan soittelin ja sain ajan 8+0, tuntuu aika pitkältä ajalta ootella kolme viikkoa epävarmuudessa. Jospa varais yksityiseltä ajan varhaisultraan..
 
Moikka kaikille!

Olen kohta 3-kymppinen mieheni kanssa, ekaa yrittämässä ja nyt kolmas kerta toden sanoi, tänä aamuna plussasin! Laskurin mukaan la olisi 9.9.13.
Erilaista tässä on varmasti muihin odottajiin se, että en ole ikinä halunnut lapsia tätä ennen, enkä koe vieläkään vauvakuumeinen olevani, mutta elämäntilanteeni on nyt sen verran hyvä, että jokin päässäni napsahti ja päätimme kokeilla tulisiko tästä mitään. ( Nyt varmaan saan puukkoja postitse kotiin.)
Toivonkin saavani jakaa tänne näitä kummallisia olojani, toivottavasti meitä odottajia tulisi tänne enemmänkin! :D
 
Jep, annetaan mummien mielipiteiden mennnä samantien korvasta ulos.

Itellä kans pelottaa tuo masennus, kun se mua muutenkin vaivaa ja lääkityksen jouduin lopettaan ku plussasin. Tosin pitänee kysellä psykiatrilta et olisko mitään turvalliseks todettua tilalle, mut eikait niistä lääkkeistä niin helpolla kaikista tiiä et onko ne turvallisia, taitaa suurin osa olla sellasia että ei pystytä sanomaan...

Mut täytyy nyt jakaa iloja, suruja ja kaikkea täällä foorumilla muiden kanssa, saamme siitä ainakin yhden tukiverkon. :)

Tänään ajattelin soittaa neuvolaan. Vaikka päivystyksen lääkäri sanoki että pitäs odottaa sitä gynellä käyntiä, mut silti haluan jo soittaa. :D
 
Hei kaikille, odotan ylläriesikoistani ja laskettu aika on about 1.9. Pillerit lopetin vasta pari kk sitten eikä voitu uskoa että homma etenee näin nopeasti! Aika epätodellinen olo; ihanaa ja pelottavaa samaan aikaan. Jos ei koko ajan olis paha olo niin ei tajuais todeksi koko hommaa?? Onneksi mulla on systeri jonka poika on vielä aika pieni, niin saan tukea sieltä suunnalta paljon. Neuvolaan jo soittelin ekaa aikaa mutta eipä sieltä palattukaan vielä asiaan?? Onneksi on aikaa kun taitaa olla vasta 5+3 mittarissa...
 
Oi, ihanan monta uutta kirjoittelijaa täällä! :)

Mä sain osakseni omalta äidiltäni tylyjä kommentteja tämän pikkukakkosen suhteen. :/ Mulla on todettu myös raskauden jälkeinen masennus pojan ollessa 7kk ikäinen. Pitkään jaksoinkin sinnitellä sen kanssa, kunnes pohja petti alta ja tajusin tilanteen ja ymmärsin itselleni myöntää, että ei kenenkään äidin kuulu kokea niitä tunteita, joita silloin koin. Sain masennuksen hoitoon lääkkeet ja tukiverkostonani on toiminut lähinnä perhetyöntekijä. Varsinkin puhuminen ahdistuksesta, väsymyksestä, masennuksesta ja muista arkipäiväisistä asoista on ollut suuri apu. Lääkkeet lopetin raskautta suunniteltaessa viime syyskuussa. Oireet ei ole palanneet ja arki menee varsin mallikkaasti. :) 
Lähinnä varmasti aiemman masennukseni takia äitini oli jopa näreissään uudesta raskaudesta. En hänelle ollut kertonut suunnitelmistamme. Hän on vähän sellainen putkiaivo, joka ei ymmärrä, että masennus on sairaus, joten hänen mielestään olen ollut vain laiska ja heikkohermoinen. Hän on vahvasti sitä mieltä, etten tule pärjäämään kahden lapsen kanssa kotona ja että tähänkin asti lapseni kasvatus ja hoitaminen on ollut puutteellista tai teen useissa asioissa väärin. Äitini on ihminen, joka kuvittelee, että vain hänen kasvatusmenetelmänsä ovat ne ainoat oikeat eikä hänen luonaan käydessäkään kunnioita minun tapojani tai pahemmin arvosta mielipiteitäni. Hänen reaktionsa onkin ollut aikamoinen shokki minulle, koska esikoiseni odotuksessa hän oli täysillä mukana, innoissaan ja haltioissaan tulevasta mummin "virasta". Hän oli tokassa ultrassa ja synnytyksessäkin mukana. Silloin hän oli minulle se kaikista tärkein tuki. Nyt se tuki puuttuu. Tottakai oma mieheni on tukenani ym, mutta se on tietysti erilaista. Viikon jälkeen äitini keskustelee ja kohtelee minua jo normaalisti, mutten ole raskaudestani uskaltanut hänen kanssaan sen enempää puhua. Ehkä hän tarvitsee vain aikaa tottua ajatukseen, että esikoiseni ei tule olemaan ainokaiseni, kuten hän oli toivonut. 

Anteeksi pitkä viesti vain omaa napaani koskien.. Oli vain pakko purkaa tämä asia teille perinpohjaisesti, sillä anonyyminä on niin helppo avautua. :)

Meillä oli muuten tänään ensimmäinen neuvola. Neuvolan mukaan laskettu aika olisikin jop 23.8.2013, mutta katsotaan sitten ekan ultran jälkeen mikä on lopullinen LA. Itseni mielestä en ole vielä ihan niillä viikoilla, jotka terkka sanoi, rv 6+5 ? Pidän tickerini siis ultraan asti tällaisenaan. Labrassa pitäisi käydä 24.1. sikiöseulonnoissa ja ultraan tulee viikon kuluessa kutsu. Sitä odotellessa. :)
 
Iltaa kaikille ja tervetuloa myös uusille odottajille! :)
Meitä alkaa jo jokunen olemaan kasassa. :)

Voi mahdoton kun tekisi mieli jo kertoa kaikille tästä raskaudesta mutta eilen miehen kanssa suunniteltiin, että kerrottais vasta varhaisultran jälkeen ultrakuvien kera molempien vanhemmille. Saa nähdä miten pitkään jaksan pitää turpani tukossa kun polttelee, polttelee. :D

Huomenna soittelurumba kun tänään meni mönkään oman sähläämisen kanssa, yritäpä siinä kauhealla kiireellä töissä kahvitauolla soittaa salassa johonkin neuvolaan... :)
 
Kadsis, pura vaan tuntemuksia, se on hyvä että niitä pääsee jollai tapaa purkamaan. :)
Mites ne sikiöseulonnat, oliko niin että ne oli vapaaehtosia vai mites?

Itekki tänään soittelin neuvolaan, siel täti meinas et mun laskettu aika olis kans jo 30.8, et nyt olis viikkoja 6+2. Mut tietty ne selviää tarkemmin jossai kohtaa. Toi tän sivuston viikkolaskuri on jotenki hassu.. Vaiks vaihoin LA:ksi ton uuden päivämäärän nii se sanoo silti et ois viikkoja viis..
 
Joo kyllä ne on vaapaehtoset. Mulle se terkka vaan sanoi, että pitäs labrassa käydä sillon, ei sanonu vapaaehtosuudesta mitään, mutta varmaan oletti et menen, kun ekassakin raskaudessa kävin. Ei varmasti olis pakottanu, jos olisin sanonut etten halua. :D 

Tän Vaun kanssa mulla ainakin ollut jos jonkinmoista ongelmaa. En pääse mm. kirjautumaan vanhoilla tunnuksillani, joten tein uuden käyttäjätilin, mutten aluksi niilläkään päässyt kirjautumaan, koska en saanut vahvistusviestiä. Laitoin asiakaspalveluun viestiä ja vastasivat odottamaani nopeammin..Oisko ollut vuorokaus viestin lähettämisestä. Kannattaa siis kirjoittaa palautetta, jos joku mättää. :)
 
Takaisin
Top