Päiviä!
Täälläkin ollaan ensimmäistä kertaa vauvan kanssa kahden. Ihan hyvin menee ja juuri sain syötyä itsekin[:D] Käytiin jo tuossa aamupäivästä n. puolitoista tuntia vaunuilemassa. Vaavin rytmi on nyt kolmatta yötä ollut se, että aamupäivällä ollaan 8-11 hereillä. Sitten alkaa sellainen kitinä, eikä malteta nukkua, että parempi topata ja laittaa vaunuihin siitä lykkimään. Vaunuissa neiti on joko hiljaa rauhallisena tai nukkuu. Sitten syödään vaunuilujen jälkeen, nukutaan taas pari tuntia, seurustellaan pari tuntia ja viimeistään kello 22 mennään nukkumaan nukutaan 3h, herätään sen verran että tissiä osatataan pyytää, nukutaan 3h, kunnes aamulla 8 taas aletaan seurustelemaan. Toivon kovasti, että tällainen rytmi säilyisi (laitan sormet ristiin, koputan puuta ja ties mitä), ettei vain olisi tässä muutaman päivän sattuma. Oon ainakin saanut itse nukuttua, mikä on iso plussa. Viime yönä testattiin silkkimyssy ja taisi rauhoittaa neidin vielä enemmän, varsinkin kun laittaa tissiltä koppaan, niin ei olekaan kylmä koppa, vaan myssy pitää lämpimänä, niin ei joka kerta herää.
Tänään annoin myöskin ekan kerran yhden gefilus-d tipan lusikasta. Vaikka siinä oli monta tippaa äidinmaitoakin, niin kyllä pikkuisella oli hassu ilme, kun lipoi ja lipoi ja ihmetteli, että mitä se mami nyt suuhun tyrkkäs[:D]
Tapauksia: pelästyin toissa yönä, kun olin torkahtanut vauva tissillä[&o]. Tänään unohdin ostokset kauppaan[8|] Olin jo pihalla, kun myyjä juoksi perään, että ottaisinko ostoksetkin[:D] Siinä itketti ja nauratti samaan aikaan.
Kuntokuuri: toistaikeksi alakerta ei salli kuin tuon reilu 1h lenkin/ päivä. Kaksi lenkkiä on jo liikaa. Mutta onhan tuossakin jo ihan tarpeeksi. Katsotaan sitten jälkitarkastuksen jälkeen, että mitä sitä alkaa puuhastelemaan. Eli sama ku Mamma76lla, että kroppa kertoo, ettei vielä saa rehkiä liikaa[;)] Ihan liikaa oli la, kun tein 1h lenkin, illalla toisen ja sitten menikin vielä vauvaa heijatessa seisovilteen aikaa. Alapää ja alaselkä huusi hoosiannaa ja panadoliahan sitten oli otettava.
Epävarmuus: pelottaa ihan kamalasti lähteä kotoa kauas, vaikka kahville. Tuo tunnin lenkki on ainoa mitä uskallan vauvan kanssa. Jotenkin pelkään sitä etten pärjääkään. vaikka loistavasti meillä kotona menee. Toinen asia, että tunnen itseni täysin riittämättömäksi äidiksi aina välillä, sellainen haikea olo. Kahden viime päivän aikana oon ollut aikas lähellä masennusta jo. Toivon vaan, että nää fiilikset menee ohitse, kun univelat alkaa kuittaantua. Kuuluisi varmaan tuonne bluesin puolelle, mutta en nyt jaksa vaihtaa keskustelua.
Mammaliina: toivottavasti pienelle ei nyt pahaa flunssaa tule. Ja tsemppiä noiden masennusfiilisten kanssa. Kovasti pelkään, että palaavatko ne tännekin nyt, kun tosiaan joskus on tullut sitä tautia sairastettua.
Nimistä: meillä oli nimi tosiaan päätettynä miehen kanssa jo etukäteen. No ei tuo meidän tyttö ole mun mielestä yhtään sen meidän valitseman nimen näköinen. Masussakin kutsuin häntä jo sillä nimellä, mikä oli valittu, mutta nyt hän on mulle vauva tai pikkuinen tai prinsessa.. Nyt oon ehdottanut miehelle toista nimeä, mutta vielä ei olla ihan yhteisymmärryksessä siitä.[:-]
Kylpeminen: ei olla vielä ammeessa oltu, suihkuttelua tehdään melkein joka päivä. Tällä viikolla kylvetään sitten ekan kerran, täytyy vaan mieheltä kysyä, että mikä päivä hänelle sopii, kun voisi mun mielestä olla hänen hommansa, tai että tehdään alkuun yhdessä, kun on kuitenkin meille molemmille uusi asia.
Kait sitä pitää alkaa taas lepäämään, että ehtii ennen kuin neiti seuraavan kerran herää tisulle.