Hellou... Elossa ollaa... Ehkä joku kerta ehin lukee teitin juttuja.
Meillä lauantaina tosiaan kotiuduttiin ja kaikki ihan hyvin. Kaks yötä meni vähän mulla valvomiseen, mutta sen jälkeen alkoi yöt sujumaan hyvin[:)] Tyttö kasvaa ihan hyvin. Rintamaidol pääasiassa mennään, mutta sitten on korvikkeet kyl käytössä, jos mulla kipeytyy nännit tai olen muuten väsynyt. Rintakumit ostettiin(perkule että osaa olla kalliit), mutta liian isot viel tytön suuhun ja ei jaksa imee tarpeeksi kovaa että sais maitoa niiden läpi.
Meillä lähti tiistaina napatynkä.
Sitten pirulliset uutiset....
Keskiviikkona aamulla ihan normaalisti heräsin ja hääräsin mitä hääräsin. Aloin syöttää tyttöä ja sit alkoi jumalaton kipu. Olin että tuleepa jälkisupparit vielä myöhää(ei moneen päivää enää ollut mitää). Kipu vaa paheni ja paheni. Alkoi oksettaa. Sit kun sain tytön pois, niin alapääs valahti. Olin että jumanskekka ja puol kumaras hoipertelin vessaan. Mitää en saanut oksennettuu kun en ollut syönyt mitää ja sit makasin tuol koirankopis(meitin vessa) kivuissani. Mies oli että soita nyt hei ambulanssi, mutta en soittanut koska tiesin että esikoinen saa paskahalvauksen, jos tänne lappaa ensihoitajat. Sit sain soitettuu naistenklinikalle ja sielt sanottiin että 1g panadolia ja jos ei auta, niin sinne sitten. No otin ja eipä mitää vaikutusta. Mies oli että jumankauta, että nyt soitetaan ambulanssi. Sanoin että mä soitan jos on tarve ja että alkaa pikkasen helppaamaan. Kipua siis oli koko ajan. Sanoin että nyt toi lapsi sinne tarhaan(oli tarhapäivä muutenkin) ja toivottelin hyvät tarhapäivät.
Onneksi tyttö oli aikoja sitten nukahtanut syötön jälkeen. Sit kipu vaa jatkui pahana ja soitin miehelle että nyt mä soitan sen auton, että onko kaukanakin.
Ei onneksi ollut ja mä makasin lattialla kivuissani. Pakko oli repii välil ittee ylös että sain tytölle tuttii vähän suuhun ja mobilea päälle. Aika sisulla sain repii itteni ylös. Sitten taas tuntui pieni valahdus alapäässä.
No sitten mentiin pillit päällä naistenklinikalle. Koko ajan olin ihan suht tajuissani ja vastasin kysymyksiin.
Siel sitten lääkitys mitä sai ja ultrattiin. Senior lääkäri piti kutsuu katsomaan, kun ei se toinen saanut kunnolla katottuu ja oli epävarma. Lopputulos: Kohtutulehdus ja VIELÄ ISTUKKAA KOHDUSSA[:@][:@]
Eli osastolle odottamaa kaavintaa ja antibioottia suoneen vauhdilla. Sitten vielä migreenikohtaus iski mulle, niin peitto päällä mentiin sit osastolle ja leikkuriin. Ja mun papereis luki että istukka täydellinen!!
Eilen olin viel aamusti ihan kipee, mutta olo parani tosi hyvin ja 16 maissa pääsin kotiin reseptin keran. Eli nyt menee kaks antibioottia 3 kertaa päivässä.
Tosiaan tiistai iltana mä viel jouduin käymää päivystyksessä, kun migreeni iski klo 12 eikä yhtää helpottanut kotihoidolla. Kiva kun en mä estolääkitystä voi jatkaa vieläkää imetyksen takia, niin saa olla sormet ristis että tuleeko kohtauksia nyt joka päivä[8|]
Meilläkin mennään huomen cittariin hamstraamaan vaippoja[:D]
Tutti tosiaan otettiin käyttöön jo lauantaina, kun tyttö tykkää leikkii vaa välil mun rinnoil. Ajattelin että nyt vasta ottais käyttöön, mutta nyt näin kävi. Kuitenkin imemis otteet olleet hyvät, ettei sen puolesta tarvi olla huolissaa.
Kova on ainakin välillä syömää, kun vaikka kummastakin rinnasta annan niin välil saattaa senkin jälkee vetää 40ml korviketta. Joskus sitten tyytyy rintamaitoon.
Sitten veetutus purkaus: Mun suku!!![:@] Kun olin viel sairaalassa, niin äitini oli sitten päättänyt että he tulevat mua lauantaina kattoo sairaalaan. Olin ite että mitä hittoo! Minähän en kamalasti mitää vieraita jaksa siel katella, kun synnytys meni rankasti+kaavinta+verenhukka. No ilmoitin että täällä alkaa vasta vierailuaika klo 18, niin totes että aijaa. Ei me sitten tulla. Asuvat siis kausalassa. Sitten eilen kuulin mieheltä että oli sille sanonut että tulevat nyt lauantaina[:@] Ei mulle mitää saatana mainintaa, mutta oli sit sanonut ettei nyt tulekkaa kun hän on vähän flunssanen. Siis miten vitussa voiki olla niin tyhmä? Eikö oo ajatellut että onks meillä mitää ja sopiiko että tulee. Meillä nimittäin on menoa, kun tytön sylikummit tulee meille. Ei meidän äidis silleen oo mitää vikaa, mutta mun täti, joka nyt on muuten inissy mun isän vanhalle siskolle että kun hän haluais niin kummiksi ja kun hän ei oo kenenkään lapsen kummi. No en yhtää ihmettele saakutti soikoo. Niin häsläävä ja rasittava tapaus. Minähän en saakutti sääli kummeja ota ja en varsinkaa tätä henkilöö. Mun pikkusiskokin kävi oikein aivoon tänään mulle ja miehelle. Sen piti eilen ostaa yhteiset leffa hyvät ja pojalle sitten. No oli kyl ostanut pojalle karkkii ja itelle sit sipsipussin. Poika on tottunut että sipsii saa ja kun poika oli menossa ottaa sipsii, niin neiti ärähtää että: et ite ota, kun nää on mun. Anteeksi nyt vaa, mutta mies oli sanonut että ostaa KAIKILLE. En mä viittinyt väsyneenä ja kipeenä sanoo mitää, mutta kyl sanon vielä. Saa kuitenkin meil tilapäisesti asua työharjoittelun takia. Sit muutenkin pojalle ärähteli. Teki miel oikeesti sanoa että tuol on sitten ovi, jos tommoinen käytös jatkuu ja sanonkin jos sama jatkuu. Hyvää hyvyyttä otimme hänet, ettei tarvi matkoihin laittaa rahaa ja tässä kiitos. Me pidetään sitten tänään oma leffa ilta, kun sisko lähtee viikonlopuksi kotona käymää. Poika muutenkin raukka parka joutuu odottamaa mun huomioo(kuitenkin minä se hänen tuki ja turva olen aina ollut), niin sitten kummitäti vetää tommosta showta. Sitä paitsi neidin piti etsii se asunto itelleen, mutta eipä oo tehnyt varmaa mitää sen etee[:@] Mä alan ens viikolla painostaa että se asunto olis nyt hyvä hankkii.
Anteeksi tää piiiiiiiiitkä omaan syvään napaa vuodatus[&o][&o]