Syysmussujen vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä aika huonosti saa jeesiä, silloin kerran neuvolan mukaan se perhepäivähoitaja mikä lie.. Mutta painotti, että ei takaa sen auttavan vaan se olisi keskusteluapua ja katselisi miten pärjään vauvan kanssa???? [:D] Ja sanoi silloinkin että ehkä lokakuussa se järjestyisi, jos edes silloinkaan..

Sain tänään ikuistettua ensimmäistä kertaa hymyn kameraan! [:)]

Kylvyt: Meillä ei vielä olla kylvetty, suihkutus pari kertaa viikossa..

Minkä ikäistä voi pitää rintarepussa?

Mammaliina: Paranemisia!

Minzkuli: No olipa typerästi sanottu! Todella ajattelematonta!

Taas pitää rientää! Pitää kai laittaa tämä kone kokonaan tauolle, niin ei tarvi edes yrittää istua tässä! [:D] Kaikille rauhallista yötä!

Kylpyrauha: Meillä kylvetään unien ja ruoan jälkeen..ts. tyytyväisenä.
(ja toistaiseksi lavuaarissa[:D])

Hui- Minzkuli[:o][:o]
Mä olisin kans säikähtänyt ihan kamalasti!
Ja tosta miehesta- heh- varmaan miehelläsi sydän jätti yhden lyönnin väliin, kun tajusi, minkä emämunausmöläytyksen päästi[;)]
Hyvä, että tajusi virheensä. Hitto, mä olisin kyllä kans ripittäny ja kunnolla[:D].

Mä jätin mun vauvan tänään ekaa kertaa melkein kolmeksi tunniksi- sain 50 ml käsin lypsettyä tuttipulloon varmuudeksi, mutta silti melkein tuli itku, kun lähdin tosta pihasta ajamaan[:D][:(]
Mies siis halusi jäädä itekseen tytön kanssa[:)]. Arvatkaa miten oli menny? Tyttö nukkui koko ajan, eikä hätävara maitoa edes tarvittu.
Hassua, miten nyt on vaikeampaa jättää vauva....

Purri: Oho, enpäs huomannutkaan kuinka reippaan lenkin olitte tehneet! Hyvä [:)]

Iltahumppaa: Meilläpä alkoi juuri taas maailman tarkkailu heti kun pimeni [:D] Pistin pojun ekaa kertaa sitteriin ja näyttää toistaiseksi viihtyvän.. Toivon salaa, että väsyisi tuossa tuijotteluun, syöttö ja nukkuisi "hyvin" aamuun saakka.. Mutta, vauvan ehdoillahan mennään! [:D] On tuo suloinen siltikin ja tänään irronnut hyvin hymyä ja tyytyväisyyttä, joten jaksaa taas yhden valvotun yön kun saa noin hyviä palkintoja välillä [:)]

Kävin sitten kuitenkin tänään lenkillä (sain yhdessä välissä nukuttua vähän yli puolentunnin päikyt) ja kaupassa, ei tule mitään jos ollaan vaan neljän seinän sisällä. Tänään ilma tuntui jo ihanan raikkaalta <3

Oli pakko tulla vielä tänne höpöttelemään, kun minullakin tuntuu väistyvän tuo facebookkikin ja tästä paikasta tullut number 1!

Mila: Joo mä otin tänää koko viikon edestä tota kävelyä [:D] Käytii viel toisen kaverin kanssa noin tunti taapertamassa täs illalla [:)] Sit onki koko ens viikoks ohjelmaa, et onneks tulee oltua ulkona sit sillon[:)] Mut pakko kyl sanoo et on jalat kipeenä [;)]

Mä pidän kans peukkui et neiti nukkuis nyt paremmin, ku aikasemmin [:)] Jos se ois saanu vaikka raittiin ilman myrkytyksen ja ois kunnon unikeko [:)] neiti siis torkkuu nyt isänsä rintaa vasten, et toivon kovasti, että nukahtaa siihen ja sit heräis vaikka vasta sillo neljältä ekan kerran [:)] Mut nyt ku sen toiveeni tänne kirjotin, ni salee herää yheltä ja haluu seurustella sen kaks tuntia ennen ku nukahtaa uudestaan.. Yleensä jos otan tytön sit vaa köllöttelee mun viereeni sänkyyn, jos ei siis meinaa nukahtaa, ni neiti alkaa potkii mun tissei tai raapii mun naamaani, jos nukahdan... Kun ei saa nukkua jos hän on hereillä[;)]

Meil mies läks apteekista hakee keittosuola tippoja, ku tyttö on niin räkänen[&o]
Varmaan lekuri aika varataan ettei mee korviin ja keuhkoihin tää räkäsyys. Pojalla ollut niin monta korvatulehdusta ja yks keuhkokuume, niin ettei tytöl nyt heti ehtis tulla joku tässä. Mun sylis nyt nukahtelee ja itekkin olen aika väsy. Pyysin tuomaan suppojakin, jos nyt tyttö on levoton loppu yön, niin vähän sais jotain helpotusta.
Jopas te ootte reippaita lenkkeiliöitä[:)]

Huomenta!

Yö oli yhtä zumbaa, mutta taisin taas oppia jotakin uutta hienopieru pojastamme[;)] Elikkä jos on pienikin kakka vaipasta, sitä kätistään sitten pitkin yötä, joten taidan nyt alkuunsa vaan suosiolla vaihtaa vaipan kun isommat yölläkin, sais edes jonkin verran enempi nukuttua.

Eilen tuli aamupäivällä tehtyä pikku lenkki, ja illasta pidempi lenkki. Mun ristiselkä ei kyllä tykännyt yhtään pitemmästä lenkistä, vaan jouduin illalla ottamaan panadolin särkyyn. Noh, otetaan tästäkin opiksi,ei rehkitä liikaa [;)] (Ja Uudet Lenkkarit Olis Ihan kIvat!!)

Kylvetyksestä: Meillä kylveteltiin toissailtana, ja MINÄ kylvetin [:D] Tuo kylvetys touhu ei ole jostakin syystä ollut mun juttu, vaan mukelot on aina huutanu kuin pirttihirmut ja isi on hoitanut tuon pesupuolen [:D] Muutoma vinkki, rauhoita tilannetta ajoissa, anna vaikka toisesta rinnasta ennen kylvetystä, hämärä parempi kuin kirkkaat valot, laita pyyhe lämpiämään patterille, kylpyvesi voi olla inan enemmän "lakisääteistä" lämpimämpää,kylppäri tai yms. lämmin. Kylpyveteen tilkka öljyä..Itse käytän edelleen parafiinia (miten niin pinttynyt tapoihini) Ja apuna harsorättiä. Eli naku mukelo harson päälle niin että yksi kulma on pään alla. Tämän helahoidon kanssa (vähän käärittynä harsoon) kylpyyn. Näin ei napero pääse luistamaan käsivarrelta, ja myös voi harson kulmia käyttää pesussa hellästi sivellen. Koko tämän touhun ajan juttelen pienelle rauhallisella äänellä. Oma Rauhallisuus on Ykkönen ja Kakkosena Varmat Otteet.[;)] Tsemppiä Kylpyhetkiin!!!

Isoveljet: Keskimmäinen auttaa tässä aamu ja ilta touhuissa huomattavasti enemmän kuin ISOIN veli. Hänellä tuntuu olevan "parempaakin" tekemistä, ja jos pyydän jotain tehdään se tyyliin "joo,joo,ihan kohta."
 Ja sitä *kohta* saa odotella tuomiopäivään asti. Teini PRKELE![:@] Joten enpä ole herraa pyydellyt avuksi, kunnei siittä tule yhtään mitään. Nyt saa kyllä luvan alkaa käymään tarvittaessa kaupassa, sen verran paljon keskimmäinen on nyt jo auttanut kotona, että loppuu tuommonen vetelehtiminen.

Kaika: Minä hädin tuskin pystyn käymään suihkussa, ilman etten välillä kuulostele itkeekö napero [:D] Ja vähän väliä pitää käydä kurkkimassa söpöläistä, kun nukkuu... Olen NIIIN Rakastunut! <3
Välillä tulee itku, kun tätä pientä ollaan odotettu,ja kaikkien vastoinkäymisten (keskenmenon) jälkeen on pieni nyt sylissä. Hormoonit on aivan sekaisin vieläkin [:D]

Milamariaa: On täälläkin hiljentynyt tuo naamakirjan käyttö, ja tilalle tullut tämä foorumi [:D] Vaikka en aina jaksa/ehdi kirjoitella tai kommata niin pakko kävästä välillä vähäsen edes lukasemassa [;)]

Jännä: Voitas joku päivä tehdä yhdessä kävelylenkki?? Kärreillä kärreillä [:)] Ja luinko mistä?...öö..kuitenkin, jokasen syötön jälkeen anna tilkan vettä tuon sammaksen ennalta ehkäsyyn. Nyt ensin hoida pois sillä puolukalla..hassu täti..Sitruunaa Hih![;)]

Tämä laiska kirjoittelija avaa pitkästä aikaa sanaisen arkkunsa...olen ollut niin vähän netissä viime viikkoina, ja lähinnä olen käynyt lukemassa täältä teidän muiden mammojen kuulumisia.

Meidän "pikkuinen" tyttö (painoi yli neljä kiloa) syntyi 6.9. käynnistelyjen jälkeen. Eli tänään tulee kolme viikkoa täyteen [:)]. Kotona on mennyt hyvin, mitä nyt tytöllä on vähän vatsavaivoja. Muuten nukkuu hyvin, mutta illalla alkaa huutaminen, jota kestää pätkittäin ehkä pari tuntia. Vauva nukahtaa aina ennen kahta ja sitten loppuyö onkin 3-4 tunnin unta, tissiä ja taas nukkumaan. Eli ollaan miehen kanssa vissiin päästy vielä aika vähällä. Puuta tulee kyllä koputettua usein [:D]...

Meillä neuvolatäti antoi ekan D-vitamiinipurkin, jolla aloitimme viime viikolla. Jekovit-merkkistä ja ollaan heti annettu se viisi tippaa. Ei ole tullut mitään ylimääräisiä vattavaivoja tuosta tuotteesta. Onko jollain muulla jekovittiä? Tyttö mutristaa ja rutistaa naamaansa aina tippojen antamisen jälkeen oikein kovasti, eli ei taida maistua herkulta [:'(].

Masuvaivoista: Me annettiin muutamien päivien ajan Disfatyliä, joka on Cuplatonin kaltainen tuote. Lopetettiin kuitenkin sen antaminen, kun vauvalla alkoi tulla niin löysää kakkaa, että tuli samantien vaipan reunoista ulos ja likasi vaatteet. Eikä ehditty tuon lyhyen käyttömme aikana huomata eroa vatsavaivojen määrässä. Tosin lääke saattaisi tehota vasta 2-3 päivän testaamisen jälkeen kunnolla. Voi olla, että koitamme sitä vielä uudelleen, kun neitillä on nyt tupannut olemaan masu kovalla. Voisi siis lääkkeen aiheuttama löysä kakka helpottaa vauvan tuhertamisähkimistä.

Täällä kesti jonkin aikaa, ennen kuin ehdimme/uskaltauduimme kokeilemaan kylvetystä ja ulkoilua. Nyt olen aika ihastunut ulkoiluun ja aion kohta lähteä tytyn kanssa taas kävelylle. Mies palasi tänään töihin, eli olemme ekaa päivää kahdestaan kotona. Hui [;)]! Täytyy myöntää, että olen ikionnellinen miehestäni, sillä hän osallistuu täysillä vauvanhoitoon. Vaipanvaihdot vuorotellaan ja muutenkin kaikessa pyritään tekemään fifty-fifty. Mies haluaa ehdottomasti luoda kiinteän hoitosuhteen vauvaan, jotta lapsi jatkossakin viihtyy yhtä hyvin isän kuin äidinkin kanssa. Mies hoitaa alkuyön itkukitinät, jolloin mä saan nukkua, koska mä joudun kuitenkin heräämään yöllä syöttämään beibiä. Musta tuntuu, että mies on tosi pahoillaan, kun joutui palaamaan töihin, eikä voi olla kotona meijän tyttöjen kanssa. Nostan todellakin hattua kaikille teille, jotka hoidatte vauvaa yksin tai jos mies ei vaan osallistu täysillä vauvan hoitamiseen! Oon vissiin ite niin laiska tai tottunut kotitöiden jakamiseen, etten edes pystyisi hoitamaan vauvaa yksinäni. En taida todellakaan olla mikään tehoäiti...[8|][8|] Mies on nyt hoitanut ruuanlaitotkin. Tänään pitäisi ehtiä ite kyhäämään jotain sapuskaa, saa nähdä mitä siitäkin tulee [8D]

Hep ja huomenet[:D][:D]

Tänään ekaa päivää omillaan ja hyvä fiilis!!
Osittain ehkä että olen saanut nukkua ruhtinaallisesti[:D]
Aamulla sain heti lahjaksi punttiKakan (tulee punttia pitkin ulos[8D])
Mutta siittä selvittiin kunnialla.
myöskin pikku kylpy tuossa sutaistiin (mammakin kaipais suihkua...)
Nyt on puettu ja kammattu vaavi sitterissä imemässä peukkua[:)][:)]

Kaika isompi on tarhassa. Mietittiin asiaa ja päädyttiin siihen että siellä
 on sen kivempi viettää päivää.
Vielä ei pysty ihan avuksi asti olemaan äiteellekään ja kaikki kamut tarhassa.
Saan rauhassa touhuta vauva arkea ja illalla on sitten energiaa antaa laatuaikaa hänellekin[:)]

Mamma kiitti kylpyvinkeistä. Meillä kans isukki on hoitanu kylvyt, mut tänään halusin ite kokeilla.
Sähläilykshän se män[;)][;)][;)]
Eli ensi kerralla sitten paremmat otteet!

sammallammas Nää isommat vauvat nukkuu jotenkin paremmin! meilläkin molemmat yli nelikilosia
ja esikoinen nukkui sen 3-4 h yössä ja alkoi parikuisena siitä pidentää ihan ittekseen.
Tämä kuopus onkin sitten sairaalasta asti nukkunut 6-8 h yössä ja aamutoimien jälkeen vielä 3-4h tirsat päälle[:D][:D][:)] Ja täällä kanssa puuta on koputeltu nin että rysstysissä jo tuntuu...

purri Mahtavat lenkit vetäsit!!!

Tänään aloitan tuon kutokuurin.(huutomerkkiHuutomerkki) Tai siis uuden elämäntavan, ei tässä mitään väliaikaisuuksia olla vaille!!!
Viimeviikolla ei ollut paino hievahtanutkaan, mutta en yhtään ihmettele näillä ruokavalioilla.
OIkeastaan paino on ihan sama kuin synnäriltä lähtessä, mutta lomaillessa ollaan vaan herkuteltu,
käyty syömässä pikaruokaloissa ja kaupastakin on aina tarttunut karkkia ja pullaa mukaan.
Oon lenkkeilly ja pyöräillyt päivittäin hikipinnassa joten onneksi ei ole paino noussut ainakaan[8D]

mut nyt jotain aamupalalounasta ja suihkun kautta vaunuilemaan auringon paisteeseen[:D][:D]

Päiviä!

Täälläkin ollaan ensimmäistä kertaa vauvan kanssa kahden. Ihan hyvin menee ja juuri sain syötyä itsekin[:D] Käytiin jo tuossa aamupäivästä n. puolitoista tuntia vaunuilemassa. Vaavin rytmi on nyt kolmatta yötä ollut se, että aamupäivällä ollaan 8-11 hereillä. Sitten alkaa sellainen kitinä, eikä malteta nukkua, että parempi topata ja laittaa vaunuihin siitä lykkimään. Vaunuissa neiti on joko hiljaa rauhallisena tai nukkuu. Sitten syödään vaunuilujen jälkeen, nukutaan taas pari tuntia, seurustellaan pari tuntia ja viimeistään kello 22 mennään nukkumaan nukutaan 3h, herätään sen verran että tissiä osatataan pyytää, nukutaan 3h, kunnes aamulla 8 taas aletaan seurustelemaan. Toivon kovasti, että tällainen rytmi säilyisi (laitan sormet ristiin, koputan puuta ja ties mitä), ettei vain olisi tässä muutaman päivän sattuma. Oon ainakin saanut itse nukuttua, mikä on iso plussa. Viime yönä testattiin silkkimyssy ja taisi rauhoittaa neidin vielä enemmän, varsinkin kun laittaa tissiltä koppaan, niin ei olekaan kylmä koppa, vaan myssy pitää lämpimänä, niin ei joka kerta herää.

Tänään annoin myöskin ekan kerran yhden gefilus-d tipan lusikasta. Vaikka siinä oli monta tippaa äidinmaitoakin, niin kyllä pikkuisella oli hassu ilme, kun lipoi ja lipoi ja ihmetteli, että mitä se mami nyt suuhun tyrkkäs[:D]

Tapauksia: pelästyin toissa yönä, kun olin torkahtanut vauva tissillä[&o]. Tänään unohdin ostokset kauppaan[8|] Olin jo pihalla, kun myyjä juoksi perään, että ottaisinko ostoksetkin[:D] Siinä itketti ja nauratti samaan aikaan.

Kuntokuuri: toistaikeksi alakerta ei salli kuin tuon reilu 1h lenkin/ päivä. Kaksi lenkkiä on jo liikaa. Mutta onhan tuossakin jo ihan tarpeeksi. Katsotaan sitten jälkitarkastuksen jälkeen, että mitä sitä alkaa puuhastelemaan. Eli sama ku Mamma76lla, että kroppa kertoo, ettei vielä saa rehkiä liikaa[;)] Ihan liikaa oli la, kun tein 1h lenkin, illalla toisen ja sitten menikin vielä vauvaa heijatessa seisovilteen aikaa. Alapää ja alaselkä huusi hoosiannaa ja panadoliahan sitten oli otettava.

Epävarmuus: pelottaa ihan kamalasti lähteä kotoa kauas, vaikka kahville. Tuo tunnin lenkki on ainoa mitä uskallan vauvan kanssa. Jotenkin pelkään sitä etten pärjääkään. vaikka loistavasti meillä kotona menee. Toinen asia, että tunnen itseni täysin riittämättömäksi äidiksi aina välillä, sellainen haikea olo. Kahden viime päivän aikana oon ollut aikas lähellä masennusta jo. Toivon vaan, että nää fiilikset menee ohitse, kun univelat alkaa kuittaantua. Kuuluisi varmaan tuonne bluesin puolelle, mutta en nyt jaksa vaihtaa keskustelua.

Mammaliina: toivottavasti pienelle ei nyt pahaa flunssaa tule. Ja tsemppiä noiden masennusfiilisten kanssa. Kovasti pelkään, että palaavatko ne tännekin nyt, kun tosiaan joskus on tullut sitä tautia sairastettua.

Nimistä: meillä oli nimi tosiaan päätettynä miehen kanssa jo etukäteen. No ei tuo meidän tyttö ole mun mielestä yhtään sen meidän valitseman nimen näköinen. Masussakin kutsuin häntä jo sillä nimellä, mikä oli valittu, mutta nyt hän on mulle vauva tai pikkuinen tai prinsessa.. Nyt oon ehdottanut miehelle toista nimeä, mutta vielä ei olla ihan yhteisymmärryksessä siitä.[:-]

Kylpeminen: ei olla vielä ammeessa oltu, suihkuttelua tehdään melkein joka päivä. Tällä viikolla kylvetään sitten ekan kerran, täytyy vaan mieheltä kysyä, että mikä päivä hänelle sopii, kun voisi mun mielestä olla hänen hommansa, tai että tehdään alkuun yhdessä, kun on kuitenkin meille molemmille uusi asia.

Kait sitä pitää alkaa taas lepäämään, että ehtii ennen kuin neiti seuraavan kerran herää tisulle.

pikaisia kuulumisia täältä suunnalta. Eilen päästiin pojan kanssa kotiin ja onhan tää ihanaa. <3 Oon itse tosi hyvässä kunnossa, oikeestaan paremassa ku sen mahan kanssa ku silloin särki ja kolotti joka paikkaa ja nyt ei oo muutaku höntti olo ku lihakset on "väärissä" paikoissa. [:D] Huolehdin ja murehdin jotta mitäs jos maito ei riitäkkään pojalle, on kovin tyytyväinen oloonsa kuitenkin että eiköhän se piisaa. Kerran tai kaksi olen joutunut päivässä antamaan lisämaitoa 20-30ml mutta toivotaan että maito nousisi lähipäivinä kunnolla jotta ei tarvisi enää korviketta antaa. väsy vähän painaa mutta eikö se tästä, joskus ehkä helpottaa. [;)][:)] Torstaita pelolla odotan jotta miten pärjään lasten kanssa ku isännys palailee töihin valitettavasti. [&o]
Kirjoittelen taas joskus lisää kun ajatukset vaan alkasi pysymään kasassa vähän paremmin ja sitä synnytys tarinaakin pitäisi kirjoitella kun jaksaa.
Viikon jatkoja kaikille. [:)]

Iltaa iltaa [:)]

Juu, meiä neidin rytmihän meni sit iiihan sekasin tosta eilisestä ulkoilusta [:D] Tyttö nukahti klo 21, heräs 00, en tiiä koska nukahti, ku mies hoiti.. mut sit heräs uudestaan 02 syömään, heräs 04 ja heräs 06 ja sit seuraavaks vasta 09...  Tää päivä mennyki sit sen jälkee nii, et nukahti 11 ja heräs 12 nukahti 13 heräs 13:30 ja siitä koko aika puolen tunnin välein heräs ja nukahti.. Kunnes nukahti jokus 17 ja heräs 19... Nyt tossa sitterissa istuksii ja on enempi tai vähempi tyytyväinen..

Sain sit omalta mummiltani tuomiona että nostelen tyttöä liian nopeasti sängystä ylös... Mut ei kai sitä voi sinne huutamaankaan jättää? Kun siis tosiaan tyttöä yritin mummolassa nukuttaa, niin eihän se meinannu millää nukkua ja sillo ku huus ja kävin kattomassa ni oli silmät kyllä auki ja naama punasena ku kilju.. Mummini oli vaa sitä mieltä, et "kyllä se sinne takasin nukahtaa, ku et reagoi"... Tosin sano myöski, et kyllähän sitä esikoistaan herkemmin nosteleeki... Eli pitänee vähä kattoa, et kuinka nopeaa nostan pois sängystä.

Mutta huomenna neuvolaan sitten [:)] saadaan neidille paino ja pituus (ja kaikkea muuta) katottua, ku ei oo pelkkä kontrollikäynti [:)] Tänää neiti on päivän mittaa yhen Nanin juonu ja maitobaaria siihen lisäks.. toivottavasti on nostanu painoa[;)]

Purri: Peukut huomiseen neuvolaan!
Siellä on sitten ollut tehotankkausta ilmeisesti ilmassa?

HaniMami: Upea rytmi teillä on ollut!
Mun mielestä tuommoinen epävarmuus on vain ja ainoastaan viisautta- kaikki aikanaan.
Se varmuus tulee siitä, kun ottaa asian kerrallaan ihan omassa tahdissa.
Ja ensimmäinen on aina ensimmäinen- mä pyysin esikoiseltani jo synnärillä anteeksi, että on nyt sitten se harjoitusyksilö[;)]
Toivottavasti ei masennus hiivi enää taakaksesi- osaat jo sairastaneena arvioida oireista, koska pitää pyytää apua?

Kiva kuulla sinusta, Kirsikka!
Otahan rauhassa siellä ja tule pölisemään, kun aikaa riittää.

PojanÄiti: Hyvä te!!
Veikö ukko esikon tarhaan, kun huomenia toivotellaan puolenpäivän aikaan?[:D][;)]
Kuntokuuriin tsempit, on se niin mahtavaa viilettää tuolla ulkona tai ottaa erä kuntopyörän kanssa ilman sitä samperin rantapalloa[:)]

Sammallammas: Kiva, että teillä on toimiva arki!
Ja samaa mieltä, nostan hattua kaikille, jotka yksin vauvan kanssa pyörittävät taloutta.

Mitens siellä Mammaliinalla voidaan?

Mammalla menee toistepäin- meillä esikoinen on ihan fiilareissa vauvasta ja haluaakin olla koko ajan avuksi..
Hyvä idea toi harsovaippa kylvetyksessä- pitääpä sanoa ukolle, että kokeilee.

täällä ollaan ulkoiltu, tehoimetetty ja herkuteltu. siis minä olen.
Vauveli on ollut itkuisempi kuin normaalisti ja menikin juuri vasta nukkumaan. Taitaa tyttö ihan oma-aloitteisestikkin lisätä syötimääräänsä, on sen verran usein tahtonut tankata.
Huomenna tulee anoppi heti aamupäivästä- jee!
Eipä tässä kummempia...huomenna taas uudet kujeet.

Öitä!

Huomenet!

Meillä taas mentiin samassa rytmissä niinkuin aiemmin.. NYT jäbä nukkuu kyllä niin tyytyväisenä tuolla, kun on jo aamu [:D]

Nimistä: Itsellä myös pientä probleemoa.. Oli vaihtoehtoina pari hyvää mutta tuli vastaan tuo sama, ettei lapsi näytä yhtään niiltä nimiltä. Sitten on yksi nimi jolta lapsi näyttäisikin mutta jotenkin sukunimeni kanssa se nimi arastelee :O Tänään pitäisi soittaa ristiäisistä, kun en ole vielä kotirumbaltain kerennyt.

HaniMami: Lähettäisitkö tännekin tuota rytmiä? [:D] Minäkin muuten eilen meinasin ensin unohtaa ruokaostokset ja sitten kun kävin ostamassa hoitoainetta niin sehän muuten jäi siihen pöydälle.. Myyjä kerkesi huutamaan perään..

Ja hyvä, että teillä kaikilla onnistuu vauva-arki myös yksin! [:)]

On muuten kiva, että poika on alkanut olla hereillä enemmän myös päivisin niin pystyy vähän jo seurustelemaankin pienen kanssa. Olen napsinut kuvia niin paljon, että varmaan joutuu poistelemaan niitä tuolta kamerasta [8D]

Kaika: Joo vähän yritin, et jos vaikka ois luvut vähän nätimpiä neuvolassa [;)] Ettei se neuvolantäti taas valita, ettei neidin paino oo tarpeeks noussu [:D] Tänäänki tyttö jo saanu 60ml vastiketta ja kunhan se päikkäreiltä herää ni saa taas ennen neuvolaa sen 60ml ja sen mitä rinnoista saa irti [:)]

Mut oli siitä eilisestä tehosyöttämisestä jotain hyötyäki [:)] Mä sain nukuttua ensin 6 tuntia putkeen, sit neiti heräs, söi 15min ja nukahti ja nukku sit 3 tuntia!!!! Oli kyl nautinto saada nukkua nii pitkään, ku aiemmin 2-3h pätkissä ollaa menty [:)][:)][:)]

Mut sit oli eilen kyl ärsyttävää, ku illalla mummilta tultiin.. Kasin aikaa illalla ei vaunut mahtunu bussiin! Kahet vaunut jo siis keskiosassa! Ei siinä siis muu ärsyttäny, ku se, että kyseisen bussin vuoroväli on se 20 minuuttia tai enempiki siihen aikaan ja pysäkki on sillee huonolla kohdalla, että siltä pysäkiltä lähtee vain se yks millä mä kotiin pääsen ja seuraaville pysäkeille mistä lähtis useampiki on sit ikään kuin pitkä matka. Eli ei siis varsinaisesti mikää mahdoton matka, oisko ajallisesti se 10min, mut siinä on monet liikennevalot välissä ja katuvalot ei kunnolla toimi.. Inhoon muutenkin pimeällä kulkea, jos katuvalot ei pelitä ja vielä ku ei vaunuissa heijastimia ole, ni en lähe ottaa riskiä, et joku törppö ei meitä näe ajoissa.

Kuten Kaika on aikaisemmin sanonut, niin ei kannata täällä kirjoittaa, jos menee hyvin, tai alkaa menemään huonommin. No eipä nyt kauhean huonosti mennyt yö, kun pikku neiti meni totuttuun tapaan 10 nukkumaan heräs puoli 1 syömään jatkoi unia ja oli sitten 3-5 hereillä, kun oli koko päivän vedelleyt päikkäreitä pitämättä toista hereillä olo aikaansa. Neiti on siis hereillä kaksi pidempää muutaman tunnin jaksoa päivästä, joko yölllä tai päivällä ja sitten kovasti seurustellaan ja ihmetellään[:)] ja kakitaan[:D] Aamu mennyt normaalisti. Käytiin ekaa kertaa kylvyssä ja neiti tykkäsi[:)] oli ihan rauhallinen ja selvästi nautti.

Nyt on menossa joko tilaus tai sitten mun tisseistä on maito loppumassa, tuntuu, että pikkuinen imee ja imee, mutta ei saa tarpeekseen[:o] Nännit alkaa oleen aikas herkkinä. Oon nyt yrittänyt itse syödä ja juoda enemmän, jos auttaisi tähän maidon tuotantoon. Leivän päälle vetelen sellaiset hirmukerrokset margariiniakin[:D]

Mulla on pakastettuna omaa pumpattua maitoa, niin sekö vaan sulatetaan ja annetaan sitten lämmitettynä vauvalle? Onko siinä jotakin ihme kikkoja, mitä sille pitäisi tehdä?

Mukavaa päivää vauvatohinen keskelle! Nyt ehtii taas hetken olla pitkällään, ennen kuin on seuraava syöttö. Iltapäivällä vauvan vaari tuleekin sitten kyläilemään ja katsomaan neitiä ekan kerran.

Hanimami: Joo, se maito sulatetaan ja lämmitetään sopivaksi. Mut neuvolatäti varoitti, että maidon ulkonäkö saattaa pakastuksen jälkeen olla aika erilainen, mutta se ei tarkota et maito olis menny pilalle. Monet on kuulemma heittänyt litroittain hyvää maitoa pois, kun on luullut sen menneen pakastuksessa huonoksi. Eli ei kannata säikähtää, jos maito näyttää kummalta sulatuksen jälkeen [;)]

Moksansaa![:D]

Day2 lapsen kanssa! On mennyt leppoisasti tähän asti.
poitsu on kova nukkumaan joten olen saanut tehtyä jos jonkinmoista
tein ristiäisiin kutsukortteja, sutasin treenaten leffan kera, pyykatty on ja kevyesti siivoiltu
ja laiskoteltuakin sain, kirja kainalossa[:D].
Seuraavaksi pitäisi jotain ruokaa tehrä, isot pojat on mummolassa ja tulevat vasta illalla.

Varasin ristiäismestan 24pvä sunnuntaiksi.
Päätettiin että kutsutaan taas kaikki ja tehdään hommasta iiso juhla[:)][:)][:)]
Tarjoilut tulee grandmum gateringistä[8D][8D][8D][8D][;)][;)] ja appiukko sano maksavansa tilavuokran.
Kutsukortit on about valmiina, pappi vielä puuttuu... Hihihiiii *täpisee innosta*

Taitaa olla loppyryssäys meneillään!!! Joko nyt osastolla on vedet menny jossun toiseltakin[:D][:D][:D]
MAhtavaa!!! Paljon lisempää vauvoi!!!

Hanimami
ei kummempia kikkoja.
Vesihauteeseen sulamaan ja käenlämpösenä valmis tarjoiltavaks[8D][:D].
Mitä vaari tykkäs neitosesta? varmaankin suli nähdessään[:D][:D][:D].
meillä appi ei ole vielä sykkyyn uskaltanu ottaa mutta lepertelee turvallisen matkan päästä kovasti,
Anoppi taasen meni ihan sekaisin vauvasta, ja alkoi jo omimaan... Mutta niin saakin, silloin kun ollan siellä kylässä, Lelliköön nin pal ko huvittaa, se on mummojen tehtävä[:D].

Nimi justiinsa ruksasin koko nimen pappilan papereihin[:D][:D][:D] ja ihan mustekynällä... [8D]
On niiiiiiiiiiiiin jännäääää!!!

Kaika ukko on ottanut täys vastuun isonpojan tarhaan viemisistä ja hauista!!!
Papukaijamerkkiä hänelle!![;)]
Ja reenaminen... On paljon mukavampaa kun ei perhe naureskele suoritustyylille pyörän päällä[8D][8D]
Nyt on edes hieman vähemmän hoopon näköinen.[;)]
Isäntä naureskeli että "vaimo käy pyöräilemässä pyörällä joka ei liiku ja hiihtämässä ilman suksia kesäsäällä"[:D][8D]
Kuis anopin kanssa?

Purri Kui neuvolas??
Ja samperi tota bussi jupakkaa!!! Meillä kanssa aina bussi täynnä vaunuja!!![:@] (olinkin jo unohtanut[:@][:@]) Onneksi niitä menee edes 10min välein... seuraavalle pysäkille joutuu lähtemään moottoritien reunaa pitkin.

milamariaa täällä kans kamera ja kone pullollaan pojista kuvia!! Yhres ja erikseen[:D][:D]

Nyt sitä sapuskaa, terveellistä sellaista[;)][;)]

PojanÄiti: Voi kuule! Neuvolassa meni niin hianosti ettei oo tosikaan [:)] Jäi niin hyvä olo ittellensä, et nyt ku sen tänne kirjaan, ni ens kerralla meneeki ihan pärsiilleen [;)] Saatiin kovasti kehuja tytöstä [:)] Tosin sillä on kielessä sitä jotain mitä lie samm... jotain eli sitruunavettä pitäis lusikoida suuhun, mut muuten kaikki kunnossa [:)]

Meiä omalta pysäkiltä yleensä pääsee bussiin ku bussiin kyytiin, ku siitä menee kaikki maholliset sekä keskustaan että muualle, mut sit toi toinen ku tulee meiä korttelin "väärälle" puolelle, ni se on aina täys [>:]

Iltoja täältäkin päin [:)]

Mä eilen jätin d-tipat antamatta pojalle kun parina edellisenä yönä valvottiin ja huudettiin. Poika nukahti n. 1 aikaan ja puol 3 aikaan ylös ja sit piti huutokonserttoa about 4 asti. Mä olin eilen taas jotenkin tosi itkuinen siitä valvomisesta. No eilen aattelin että katotaas miten käy jos jätän tipat antamatta. No mentiin pojan kanssa puolenyön aikaan nukkumaan ja poika veteli hirsiä melkein puoli 6 asti aamulla, imaisi toisen tissin tyhjäksi ja jatkoi unia puoli 8 asti, lupsutti toisen tissin ja nukuttiin vielä muutama tunti... Jee..

Pitää käydä apteekista hakemassa niitä gefilustippoja jos sopisivat pojan masulle paremmin.

Käytiin tänään ensimmäistä kertaa pojan kanssa kahdestaan autoilemassa ja samalla ensimmäistä kertaa isoisovanhemmilla kyläilemässä. Oli kyllä pojalla sylittelijöitä kun siellä oli Mumma ja Ukki, IsoMamma ja IsoPappa ja IsoEnokin kävi vielä pyörähtämässä [:)] Ei oikein malttanut kylässä nukkuakkaan ja nyt on nukkunut 5 asti tyytyväisenä kun kotiin päästiin. Pitää kohta herätellä vähän poikaa syömään ja vähän seurustelemaan isosiskon ja isin kanssa.

Sunnuntaina poika pääsee ensimmäisille synttärijuhlille kun pikkuserkku täyttää 1 v.

Takaisin