Syysmussujen vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mammaliina: voihan, inhottava alku. Mulle sanottiin synnärillä, että istukka ei ole täydellinen, vaan kohtuun on jäänyt palanen, joka toivottavasti tulee itsellään ulos, epäselväksi jäi, että mitä jos ei olekaan tullut, sittenkö vaan odotetaan kohtutulehdus[X(] Toivottavasti antibiootit auttaa ja mukavampi+ kivuttomampi vauva-arki voi alkaa teillä.

Milamariaa: En oo kellosta katsonut kauan masua hieron, sen aikaa kun vauva hoitopöydällä malttaa. Mukavin asento eilen oli kun pidin vauvaa toisella kädellä kainaloiden/vatsan alta kiinni ja toisella pepun/ jalkojen välistä ja mahallaan.

Kaika: kiitos varoituksesta[:D], yritän välttää.. sanotaanko sitten, että viime yö meni vähän paremmin. Täytyy kanssa kokeilla tuota, että on yöllä hiljaa vauvan kanssa ja keskittyy siihen kosketuksen rauhoittavaan voimaan. Oon ajatellut, että alkaisin imettäänkin siten, että päivällä istuvassa asennossa ja yöllä makuultaan, että olisi siinäkin selkeä ero. Vähitellen kuitenkin, kun kaikki asiat on vielä opettelua. Toivottavasti saatte kestot pian, aikas kauan tosiaan mennyt[8|]

Sängyn korottamisesta on ollut puhe: ainakin stokkalla on sellaisia palikoita, jotka sopii pinnasängyn kuin pinnasängyn jalkojen alle, pakkauksessa on 6kpl, että kolme per pinniksen jalka, että saa tarpeen mukaan kulmaa säädettyä.

Kiitos Leoni vinkeistä[:)]

Kestoja en ole uskaltanut edes kokeilla vielä, kun ensin saataisiin tämä vauva-arki vähän paremmin pyörimään, niin sitten jaksaisi niitä mahdollisia ohivuotojakin ja muuta sotkua, mitä tuon maitokakkakoneen kanssa varmasti tulee[:D]

Luulen, että eilisestä vaunulenkistä oli apua ja pikkuinen on nukkunut nyt 3h pätkiä, vaikka alku yö olikin hankala, niin nyt on sekä tyttö, että äiti enemmän levänneitä ja voimissaan. Yritin rauhoittua imettämään, vaipan vaihdoin 2 kertaa edellis yön 4 kakka vaipan sijaan. Ja sitten kun laitoin vauvan koppaan, niin pidin vielä kättä masulla rauhoittaakseni, että tietää ettei ole yksin ja on aika nukahtaa. Seuraavan imetyksen jälkeen lähdetään katsomaan silkkimyssyä, jos siinä neidin pää ei hikoisi niin paljon kuin noissa puuvilla myssyissä ja olisi turvallisempi olo. Ajattelin tosiaan ekaa kertaa uskaltaa mennä ratikkaan ja kamppiin[:D] kauhulla odotan mitä tulee..

Kohta taas 3h unta pienellä takana, odotellaan.. Mun kello on siirtynyt aikaan ennen tai jälkeen seuraavan imetyksen, eikä siinä edes ole yötä eikä päivää[:D]

Vesseli: Voi hurja millainen tapaus teillä on ollut. Onneksi kaikki on hyvin!

Milamariaa: Cuplaton on vesisidonnainen ilmakuplia pilkkova valmiste. Valmistetta voidaan antaa jo ensimmäisestä viikosta asti. Se ei vaikuta jo mahassa olevaan ilmaan, vaan se tulee antaa pieneen nestemäärään sekoitettuna ennen jokaista syöttäkertaa. Tulee suoraan läpi, eli ei imeydy suolistosta. Vastaavantyylinen saksalainen valmiste on taas öljysidonnainen ja on hieman tujumpaa. Toiset kertovat tämän auttavan tehokkaammin ja toiset kokee että öljysidonnaisuus ärsyttää mahaa hieman enemmän. Ajattelimme kokeilla tuota Cuplatonia mikäli masuvaivat jatkavat.

Meilläkin on ollut vatsasvaivoja ja isäntä on kuukkeloinut listaa mitkä voi aiheuttaa mitäkin ja sitrukset ovat myös listalla, kuten myös herneet, pavut, tomaatti, sipuli, ruisleipä (ei välttämättä hapankorput), omena, kahvi tai pikemminkin kofeiini, salmiakki, lakritsi ja suklaa...

Mammaliina: Onneksi olet nyt kunnossa!

Hani: Me ostettiin äidin kanssa kumpiki se 3pkt vaippoja eli mulla on nyt 6x62kpl vaippoja kaapissa [:D][:D][:D] 3 pkt 2 koon vaippoja 3pkt 3 koon vaippoja [:D] Eli ei pitäis ainakaa heti kesken loppua [:D] Noi 3 koon vaipat tais olla 7kg asti.. Mut sit jos niitä jää, ni heitän mun veljelle ne vaipat, ku niillä kuitenki seuraavaks vauva syntyy [:)]

En pidä mitää myssyä tytöllä sisällä, kun se käy kuumana muutenki, ni luulen et ois tukalaa olla pipo päässä sisällä.. Ulkonaki mulla on vaa semmonen ohut puuvillapipo.

Mammaliina: toivottavasti sun vastoinkäymiset ois nyt kaikki tässä. Miten ihmeessä ne on voinu synnärillä tollasen mokan tehdä?

Mila: mulle sanottii et ulos saa mennä viikon ikäsenä.

Meiä tokalla bussireissulla (tiistaina) meinas bussit ajaa molempiin suuntiin kolarit[:-] Eikä kumpikaa kerroista ois ollu bussikuskin vika. Eka Sörkas joku tampio ei tienny millä kaistalla olija meinas ajaa dösäkuskin syliin, ku bussi kääntyi eikä jatkanu suoraan ja sit Kaisaniemes joku kuski halus ilmeisesti påoliisei välttää ni meinas kääntyä dösän eteen, ku me ajettiin suoraan eteenpäin. Onneks vauhtia ei ollu paljoo mitää, ku ekassa tapauksessa lähettiin punasten jälkee liikkeelle ja tokassa oli ruuhkaa...

Huomenta!

Täällä on ekaa kertaa sellainen hetki, kun vauva viihtyy itekseen sohvannurkassa ja mä olen syönyt aamupalan ihan rauhassa pöydän ääressä[:)]
Viime yö meni ihan ok- palasi taas siihen 3,5-4 tuntia unta, syöttö ja takas nukkumaan..mutta kokeilinpa huvikseni, mitenkä käy, kun tarjoaa aamulla tuttia--> nukkui tunnin vielä tyytyväisenä[:)].
Annoin eilen myös tipan d-vitamiinia ja tänään taas yhden tipan..*sormet ristissä, ettei tule kamalia vatsan väänteitä*.

HaniMami: Heh hee- juu samalla lailla täällä on aikakäsitys muuttunut[:D]

Mitenkä meni Milamariaalla ja vauvalla ulkoilu? Viihtyikö vaunuissa?

Purrilla riittää sitten vaippoja pidemmäksi aikaa.
Mitenkä teillä muuten mennyt kielen käyttö vauvan kans- puhuuko miehesi omaa äidinkieltään vauvalle vai onko englanti tullut helpommin?

Mies puhuu sekasin englantia ja edoa[:)] välillä siis toista kieltä ja välillä toista. Mut eipä se kauheesti mitää vielä tolle puhu, vaikka oon kyllä sanonu, et sen pitäis puhua.. Kohta mä sanon sille, että "jos et puhu omaa kieltäs, ni tyttö oppii vaan suomenkielen", luulis et se sitten viimeistää tehoais  [;)]

Mä tässä vähän pohdin, et onko meiä tyttö kuumaverinen vai onko sillä kuumetta [8|] Sillä on pää todella kuuma, mut muu kroppa on sit ihan normaalilämpönen.. Tiistaina on neuvola, et sit sieltä kysäsen, jos edelleen on kuumanolonen tyttö.Tai voiskohan se olla tosta D-vitamiinista? Ku sitä eilen tiputin tytön suuhun[8|]

Päivää!

Viime yö meni paremmin... Vaikka oli sama masukipukierre niinkuin yleensä. Kai tähän alkaa tottumaan, jos niin voi edes sanoa kun ei ole vielä nähnyt kaikkein pahimpia vatsakipuja/koliikkia. Iltojen ja yön ainoita Ilonhetkiä ovat vaivalla ulos saadut pierut ja onnistuneet röyhtäytykset! ja tietty hymyt, jos pieni niitä väläyttää [:D]
Omaa mahaa helpotti äsken välittömästi A+ jogurtti! <3

Vaunuissa meillä viihdytään hyvin. Kauppareissut ja asioiden hoito meni eilen vaan vähän pitkäksi, niin stressaannuin, kun kello näytti lähenevän jo ruoka-aikaa ja minä olin vasta puolessa välissä matkaa.. [:D] Meinasi pikkuinen alkaa inisemään, mutta heti kun päästiin kotiin niin nukahti [:D]
Tänäänkin pitäisi vielä käydä kaupungilla mutta sitten taas jäävätten omat päiväunet saamatta kun keskustaankin kävelee 15-25 min [8|]

Kaika: Onnittelut rauhallisesta aamupalasta [8D] Itse olen huomannut, että tulee ruoka hotkittua vaikka ei olisi kiire.. Alitajunnassa huudetaan kai vauvan heräävän sillä sekunnilla [:D]

Miehet: Lueskelin tuolta Babybluessista ja toivotaan, että kaikki saavat miehensä enemmän jeesaamaan kotihommissa ja vauvanhoidossa! Kyllä itseäkin jurppisi! [>:]

Heippa hei!

Pikku hiljaa täällä kin aletaan pääsemään jonkinlaiseen rytmiin, mulla vaan tahtoo väsymys painaa pienestäkin tekemisestä. Käytiin eilen vaavin kanssa kauppareissu(autolla kun vetä satoi..)Ja musta tuntu sen jälkeen kuin olisin tehnyt pitemmänkin lenkin, ja olivan aivan nukahtamispisteessä. Tirsat otinkin pojun kanssa soffalla.

Meillä kans aloitettiin nuo tipat eilen, isäntä vaan ei ole aivan varma menikö suuhun mitään. Hirvittää ajatuskin,että kun just olaan saatu poika tyytyväisemmäksi elämäänsä, niin tulee "Pahat Tipat" ja pistää masun kipeäksi [&o]
Tänään päivällä oli mulla ekaa kertaa sellainen Varma-olo että poika on saanu sapuskaa riittävästi, en oikein tiedä mistä tuo mielentila tuli,mutta se tuli isolla huokaisulla poju sylissä...
Nyt poika nukkuu toista tuntia omassa sängyssä, joka on ISO saavutus. [:)] Ja vaikka tuota tuttiin totuttelua en aikonut, eikä poikakaan sitä aluksi tahtonut, niin kyllä on ihana vekotin ja mun nännit saa hetken lepoa tissittelystä. HuhHuh![:D]

Täällä alkaa jonkinlainen rytmi löytymään. Pistän puhtaasti vaunuilun piikkiin, että pikkuinen on alkanut nukkua pidempään paremmin. Tosin imetyskin muuttuu varmemmaksi päivä päivältä, niin kai tuo ihanuus sen aistii myöskin. Ollaan alettu sylitellä enemmän, että ehkä sekin tuo sitä rauhallisuutta. Alkuun olin itse niin sekaisin, että ei sitä oikein osannut ajatella järkevästi. Viime yö meni sitten 2 syötöllä tai siis 22 ruokin, seuraavan kerran 1 sitten 4 ja sen jälkeen 8. Tällä tavalla kun menisi eteenpäin, niin tod. näk. alkaisi itsekin jaksamaan paremmin.

Nyt on neidillä taas nälkä, puolitoista tuntia edellisestä syötöstä. [:@][:D]

Myöhemmin lisää..

Jatkuu...[;)]

Purri: mutsi tuo huomenna paketin niitä mammuttitarjousvaippoja, ei tarvii itse lähetä cittariin. Taitaa tuo ruoholahden olla kaikista kätevin meidän näkökulmasta, jos sitä vielä joskus uskaltaa vaavin kanssa sinne saakka.

Milamariaa: toivottavasti ei edes tule pahempaa koliikkia tai masuvaivoja. Meillä ainakin vielä pientä, että kyllä näiden kanssa kestää, kun vaan pitää pientä sylissä pahimman kipristelyn yli. Ja on pitänyt sulle sanoa, että hattua nostan, kun jaksat yksin pyörittää vauvarumbaa. Toivon kovasti, että saat aina välillä hetken apua ja itsellesi hengähdystauon.

Mamma: toivottavasti voimasi palaavat! Ehkä lepäät nyt sitä varten, että jaksat sitten, kun miehesi lähtee. Ja eikös vanhemmat pojat voi kuitenkin auttaa kaupassa käynnissä ym. ainakin pienesti?

Aloitatteko/ aloititteko d-tipat kerta rysäyksellä vai vähitellen?

Tänään oltiin ensimmäistä kertaa ratikalla kaupungilla. Pikkuisella oli kamalasti päällä ja olikin melkein helle[&:] Ja mamilla tietty rinnat paketoitu villakaulaliinan ja poleron alle ja vielä villabontso päällä, vähän oli hiki[:D] Selvittiin kuitenkin hienosti ja pikkuinen nukkui tyytyväisenä koko matkan ajan. Nyt on silkkimyssy kuivumassa, katsotaan saako jo ensi yöksi päähän, jos vähän rauhoittaisi. Oma alaosasto on vielä näköjään vähän kipeä, eikä tahdo kestää päivässä kahta tunnin kävelylenkkiä, huomenna on miehen vuoro tehdä toinen, että saan olla kotona hetken itsekseni ja synnytyslihakset saa levätä.

Hani: Voi olla joo, et se ois kätevin teille [:)] mulla on lähin cittari Malmilla ja se on kyl säätöö ku sinne lähtee.. Lähinnä siis siksi, et niis dösissä on aina jo vaunut, kun ne meiä pysäkille tulevat, vaikka lähellä keskustaa asutaanki.. Ja siis kaikkiin niihin busseihin ei kahtia vaunuja edes mahdu[>:] Ruoholahdessa on ihana Outletkin [:)] Joku Warehouse tai vastaava nimeltänsä.. siel on (tai oli ainaki ennen) tosi halvalla kaikkii vaatteita.. en ookkaa vähään aikaan siellä käyny, pitää varmaa joskus hyökkää vaunujen kanssa ärsyttämää ihmisiä sinne[:D][:D][:D]

D-Vitamiineista: oon vasta 2 kertaa antanu niitä.. Mä oon todella huono tollasten vitamiinijuttujen kanssa.. En muista ees itte niitä syödä, saatikka et muistaisin tytölle antaa.. mut tänää laitoin sit niitä vastikkeen sekaan, et varmasti menee mahaan asti [:D]

Mulla toi vaunuilu on jotenki jääny [:(] oon laiska kökkö, tunnustan! Mut huomenna otan itteeni niskasta kiinni ja käyn kävelemässä tytön kanssa sen tunnin.. Sit ens viikolla onki onneks lähes päivittäin jotain ohjelmaa, ni tulee pakostaki lähettyä ulos..

Ah, ihanaa.. mies nukuttaa tyttöä! Sen se kyllä on hoitanu ihan ilman valituksia [:)] Ja okei, vaihtaa vaipankin ilman, että mun tarttee asiasta huomauttaa..

Niin ja Milamariaa, muista sit pitää meiät muut kurissa, jos me liikaa valitetaan, ettei miehet osallistu [:)] Miten teillä päivät menee? Ootko tiputtanu jotain muuta ku sen omenan ruokavaliosta pois?

D-vitamiinit: Tytöt on 7 viikkoa ja nyt vasta aloin antamaan 2 tippaa päivässä. Korvikkeen kanssa ei tarvii antaa kuin kolme. Tuli niin kova huuto sillon, kun ne alotettiin, että en halunnut lisätä tippoja nopeasti.

Helou täältäkin!

Meillä on tehoimuteltu muutaman päivää, välillä jopa 1/2hoo välein. Tissit välillä vaan pihissy kun niin vähän maitoa sisällä, mutta nyt tulee taas tarpeeksi.[:D]
Huomasin että mulla tulee sillain aalloissa toi heruminen ja mussu joutui imemään toooooosi pitkään ennenkuin alkoi se "takamaito" herumaan, usein ei edes jaksettu odotella kun nukkumatti kerkesi ensin. Nyt se tulee nopeammin ja vatsa täyttyy siis paremmin[:)][:)][:)].

Purri mää kans en osaa noita vitamiineja... mulla ei vaan toimi päivittäinen muistaminen, e-pillereistäkin jäi aina puolet syömättä samoin kaikki lääkekuurit jää melkein aina kesken tai pitkittyy. Yritän nyt edes jotenkin saada tuolle simasuulle d-tipat muutaman kerran viikossa annettua...

Hanimami Mulla kanssa ongelmia ton pukeutumisen kanssa, johtuuko se nyt tästä vaihtelevasta syyssäästä vai omasta hömelyydestä ettei osaa pukea päällesä. Aina joko liikaa tai liian vähän, vauvelin toppaan aina varuiks kunnolla... tää tapaus onneksi viihtyy lämpöisessä. esikoinen kun on aina kuumissaan ja nyttenkin nukkuu ilkosillaan ja ikkuna raollaan...
Peukut sinulle ja milamariaalle paremmista öistä!

Mukava kuulla mammastakin! Ja mahtavaa että alkaa sielläkin hommat luistamaan rytmin ja tissittelyn osalta ainakin[:D][:D][:D] Ja julmetun ihanan kuvan olit laittanut herrasta[:)][:)]

Nyt vielä kerran tissit tiskiin ja sitten pienokainen untenmaille[:D]
Illaksi olen varannut olutpulloisen seurakseni kera leffan ja kullan kainalon[:)][:)]
öit

editedit piti vielä kauhistella... mulla alkaa vauva-arki maanantaina, jaiks!!! Toisaalta innolla odotan, toisaalta kauhistelen että kuinka selviän...

Tuulettamisesta: uskallatteko tuuletta kuinka? Meillä kun on puoli kämppää auringon puolella, niin on aika tuskasen lämmin sisällä, jos on sellainen päivä kuin eilen.

Vauvan masu kovalla: onko vinkkejä? Auttaako se cuplaton tms.?

Eilen menasi taas tulla itku äitillä, kun ei tiennyt mikä vauvalla on, mutta yö meni hyvin, kun isukki lähti vielä 12 vaunuileen, niin sen jälkeen uni maistui. Tänään tulee mummi katsomaan pientä+ muita vieraita, mitään tarjottavaa ei ole paitsi kahvia, tuokoot mukanaan[;)].

Miehen saamattomuudesta. Ei siis ole nyt isyyslomalla, mutta tekee himassa töitä. Sanoi eilen, kun huomasi mun olevan aika poikki ja sanoin, että toivoisin hänen auttavan enemmän, että mun pitää sanoa, mitä hänen tulee tehdä ja että tiistain jälkeen, kun hänellä on yksi projektin palautus päivä, niin autta taas sitten enemmän.

Jees... Nyt meen laittamaan itseäni kuntoon, kun vielä ehtii ennen aamun vaunulenkkiä ja vieraita.

Mukavaa sunnuntaita!

Edit. Tsemppiä Mammalle ja PojanÄidille huomenna alkavaan vauva-arkeen[:)]! Sekä kaikille muillekin.

Joo, meillä sitten eilen ensimmäistä kertaa valvottiin ja huudettiin aika kunnolla. Poju heräsi seitsemältä illalla, eikä sen jälkeen viihtynyt kuin tissillä tai sylissä ja hereillä oli kokoajan sinne kahteen asti yöllä .. Vähäsen koettelevaa [&:] Tuli kiroiltua ja manailtua myös ensimmäistä kertaa ja tein kaikkeni ettei vauva huomaisi ärtymystäni ja yö meni hammasta purren..
Eilen tein myös sen virheen, että kävin vaunulenkillä ja missasin päikkärit! Juuri kun niitä olisi tuollaisena yönä tarvittu. Tänään tuskin uskallan mihinkään lähteä, vaan toivon, että on mahdollisuuksia nukkua niitä nyt tässä päivän aikana.

Avuista/tukijoukoista: Äitini ei ole pitänyt yhteyttä kohta viikkoon (ryyppää), isäni on töissä, siskoni joutuu katsomaan omia lapsiaan = KUSESSA! Miehen vanhemmista toinen katkolla ja miehen äiti ei taida olla oikein hyvä lasten kanssa. Jos yhdeksi yöksi saisin jonkun tänne niin olisin hemmetin onnellinen! Muuten jaksan hyvin.. Mutta jos nuo vauvan valvomiset ovat tuota luokkaa vielä monta päivää niin ei, sitten en enää tiedä mitä voin tehdä.

Oho, kello jo noin paljon! Pitää mennä äkkiä suihkuun. En kerennyt edes lukea muiden tekstejä, joten palaan taas myöhemmin..

Milamariaa: Tsemppiä kovasti vauva-arkeenne. Toivottavasti itkut helpottavat. Meillä mennään n. puolentoista vuorokauden rytmissä, jos on ollut masuvaivoja, eli jos yö menee itkiessä niin seuraava päivä nukutaan todella rauhallisesti. Siinä haasteeksi on tullutkin herättää neiti seurustelemaan sopivasti (esim. kylpyyn, josta pitää kovasti), jotta saadaan siirrettyä unikelloa sopivammalle.

Milamariaa: Soita huomenna neuvolaan ja kysy sieltä numeroita-- mll on ainakin sellainen organisaatio, jolta saa apua lasten hoitoon ja niitä on muitakin--> neuvolassa tietävät, joten pyydä apua.

d-vitamiini: Mä aloitin yhdellä tipalla/pvä perjantaina. (mä annan d-vitolia)

Vauva-arkeen tsempit Mammalle ja PojanÄidille- hienosti se menee!!
Onko ,PojanÄiti, sun vanhempi poika tarhassa (edes) osan viikkoa? Musta ainakin tuntuu kivalta, kun vanhemmat on sen muutaman tunnin koulussa ja esikoulussa, saa vauvan kanssa rauhassa hellitellä ja viettää aikaa[:)]
Entä Mammalla, auttavatko pojat esim. kaupassa käymällä tjt?

Tuulettaminen: Juu täällä tuuletetaan makkari joka aamu.

Nyt toinen tisu tyhjentämään vauvaan ja sitten otan erän kuntopyörän kanssa[:D]

Päiviä täältäkin...
Nää päivät vaan menee jonnekkin..

D-tipat Meillä aloitettiin tipat torstaina, silloin annoin 1 tipan, pe kaksi ja eilen kolme. Yhden ja 2 tippaa tiputin suoraan suuhun mutta huutohan siitä tuli. No eilen olin ovela ja lypsin tisusta lusikkaan vähän maitoa ja sekoitin tipat siihen, hienosti meni alas eikä poika mutristanut yhtään naamaa [:)] Äiti oli ylpeä..

Miehet Täällä otettiin torstaina yhteen oikein urakalla. Jääkaapissa oli jauhelihapaketti mennyt vanhaksi ja ukko veti siitä herneet nenään että sä oisit voinu siitä ruokaa tehdä sensijaan että joutuu heittää pois totes vielä että "päivät vaan istut sohvalla" Hitto mulla kilahti siinävaiheessa, tajus ukkokin menneen liian pitkälle. Totesin sille että mites saakeli sun elämäs on tässä vauvan myötä muuttunut, mä hoidan vauvan pesut, syöttämiset, vaipat, pyykit, sylitykset, yöheräämiset, perheen ruuat, tytön läksyt, tytön välipalat, tytön ruuat jne. Herra menee aamusta hyvinnukutun yön jälkeen töihin autotalliin (kääntää kylkeä kun mä herään syöttämään ja heijaamaan poikaa). Tulee tosta autotallista napinalla päästää mut suihkuun tai aamupaskalle. Ajelee päivät autolla kylillä ja kahvilla kun mä oon pojan kanssa 4 seinän sisällä tai hyvällä mäihällä käyn tossa kävelemässä (lähin kauppa n. 3 km päässä eli en sinne kävelemällä viitsi mennä) On töissä parhaimmillaan ilta 6 jonka jälkeen istuu toimistossa surffaamassa FBtä tai tekemässä töitä ja sylittää poikaa tutin kanssa sen pari h jonka jälkeen antaa pojan mulle ja toteaa että menee nukkumaan ja mä jään hoitamaan pojan iltatoimet.
Perjantaina sitten ehdotti että josko käveltäis vaunujen kanssa tohon naapurikahvilaan syömään. Ukko jäi pe ja la iltana nukuttamaan poikaa että mä pääsin aiemmin nukkumaan ja tänään vaihtoi ekan kerran vaipan sitten sen jälkeen kun laitoksella ekan vaipan pojalle laittoi. Toi on niin tota sen tapaa pyytää anteeksi sanomisiaan. Mietinkin et mitä tää olis jos poika ei nukkuis öitään suht kunnolla ja että ite oisin megaväsynyt.

Säikähdys Hitto poika säikäytti mut eilen oikein urakalla, hän oli kääntynyt kyljeltä vatsalleen ja kun mä menin kurkkaamaan niin makas silmät auki vatsallaan (pää kyllä onneksi sivussa) ja vaikka silitin niin ei alkuun reagoinut. Hitto kun säikähdin ja tuli kiire nostaa poika sängystä ylös. Tajusin myöhemmin että tais raukkaparka olla ihan unessa vaikka silmät auki olikin.

Kylpeminen Eilen käytiin kolmatta kertaa kylvyssä, kyllä oli sellainen huutokonsertto että jestas. Onko teillä jotain vinkkejä millä saisi pientä kylpemisen aikana rauhoiteltua?

Noista tipoista puheen ollen mulle neuvolassa kehotettiin ostamaan niitä tippoja missä on se maitohappobakteeri mukana, niin ei pitäisi tulla sitten niitä maha kipuja vauvalle. Maanantaina pitäisi aloittaa antamaan niitä. Sitten näkee tuleeko jotain maha kipuja vai ei. Täällä muuten on vauva arki alkanut erittäin hyvin, poika on tyytyväinen pieni mies. nukkuu ja syö. Ei turhista itkeskele. 

Flunssa sitten iski tyttöön[&o]
Nyt huonosti nukkunut tässä päivällä ja Niko on hyppinyt seinille[:@]
Mies onkin just lähös sen kaa ulos, kun mä en jaksa yhtää(itekkin kipee vähän) ja tekee pojalle hyvää lähtee ulos riehumaan.
Yö meni vähän huonosti nyt flunssan takia ja otinkin pienet aamu tirsat tyttö sylis, kun sai olla vähä pystymmäs ja lähel ihoa. Sänky laatikon alla on kirjoja ja huomen haetaan nenätipat tytölle. Jos tietenkin tarve vaatii, niin mies hakee jo tänään.

D-vitamiini: En mä ois koko tippoja muistanut, jos täält en ois lukenut[&:]

Minzkuli: Hyvä että miehes omal taval pyysi anteeksi. Kyllä tommoinen käytös saisi mut kiehumaan ja onneksi pojalla oli kaikki hyvin vaikka oli mahalteen kääntynyt. Kyl mäkin olisin saanut semmoisen slaagin. Esikoisen kohal mä aluks pelkäsin kätkykuolemaa, niin vähän välii hypin ja tarkistin että hengittikö poika yms. Jotenkin nyt en oo tytön hengitystä tarkistellut niin useasti.

Onneksi tiistaina on terapia, kun olen henkisesti ja fyysisesti väsynyt+masentunut. Lääkettä syön, mut silti tuntuu niin raskaalta tää elämä taas. Onneksi Niko menee ma-ke tarhaan, niin saa olla muutaman tunnin rauhassa. En kyllä tiedä miten olisin pärjännyt jos Juho ei olis kotona[:(]

Vähän ihana ton tytön hymyt yks yö oli <3 [:)]  Kolme kertaa nukkuessaan hymyili leveästi oikein.

Jos nyt sais vaikka hermot lepäämään ja söisin jotain, kun miehet on ulkona.

Tuulettamisesta: Meil on yötä päivää tuuletusikkunat auki.. Ne on siis semmosia tosi pitkiä ja kapeita ikkunoita, jotka ei varmaa avaudukaan ku sen 5cm. Mut siitä huolimatta likka on ihan kuuma koko päivän [:)] Sillä on jopa semmosia hikinäppylöitä tullu otsaansa.. mitenhän ne sais pois?

MilaMariaa: Tarjoaako teillä esim. sossu sellasta päiväapua? Helsingissä saa muistaakseni kerran viikossa kolmeks tunniks apua.. Et sossun joku lastenhoitaja, tai mikälie, kattoo lapsen perään sen ajan ja äiti saa käydä esim. kaupassa tai nukkua tai mitä nyt sit haluaakaan tehdä.. Jos sellasesta ois jotain apua?

Kylpemisestä: meillä on lämmintä vettä ammeessa ja "istutan" tytön sinne.. Sit vaa "kuuppaan" kädellä ensin jaloille sitä vettä ja sit pikku hiljaa ylöspäin.. Tänää huomasin sit, et jos pesen tytön selän ensin, ni ei kilju kertaakaan [:)]

Tänää otin sit itteeni niskasta kii, ja käveltii tytön kans noin 3h lenkki [:)] Illalla mennää vielä kaverin kanssa uudelle kierrokselle [:)] Josko se sit vähä auttais tyttöä nukkumaanki paremmin [;)]

Takaisin