SyysMasut 2010 Kuvia

Mulla on sama homma. Rv 15 ollaan, ja omat samat vaatteet vielä päällä, paitsi muutamat housut on joutunut jo jättämään käytöstä. Mun osalta taitaa johtua siitä pahoinvoinnista, ku lähti kiloja niin ei liiemmin ylimääräistä turvotustakaan oo ollut, mut nyt kun ruoka taas vetää, tuntuu et maha kasvaa kohinalla. En kuitenkaan vielä uskaltanut ostaa mammavaatteita, tiiä kuin hurinalla sitä sit kasvaa. Et kyllä se maha selvästi pömpöttää, mut ei sitä kaikki vielä kuitenkaan huomaa.
 
Mahattomuus ja mahallisuus ovat jotenkin hyvin mystisiä juttuja eikä sitä ilmeisesti yleensä etukäteen voi edes lääkäri arvata, että kenelle se maha tulee ja kenelle ei. Oma äitini oli alipainoinen raskausaikana (ja painoi synnyttämään mennessään 2 kg vähemmänkin kuin ennen raskautta) ja silti maha pullahti esiin vasta loppuvaiheessa, kuudennella kuulla ei kukaan huomannut vielä mitään.

Hurjin juttu tapahtui eräälle tutulleni, pienelle ja laihalle naiselle. Hän oli pillereillä eikä tiennyt tulleensa vahingossa raskaaksi. Meni sitten vaan selkäkipujen takia tutkimuksiin ja siellä selvis, että hän oli jo seitsemännellä kuulla. Mahaa ei ollut _lainkaan_. Äkkiä vaan pillerit pois ja synnytystä odottamaan. Hänelle meni samat housut kuin ennen raskauttakin mennessään synnyttämään täysaikaista lasta, ainoastaan ylin nappi ei mennyt kiinni! Terve tyttö syntyi pillereistä ja kaikesta muusta huolimatta.

Itselle on povailtu, että menee kauan ennenkuin maha näkyy, koska äidilläkään ei näkynyt ja mulla on leveä lantio ja pitkä selkä ja voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja tosiaan 9 kg minusta on häipynyt alkuraskaudessa. Jostain syystä vaan kohtu on ponnahtanut esiin ja kasvanut ilmeisesti hyvinkin korkealle jo. Jänniä nämä jutut. Ne, joilla on pienenpieni masu, saattavat pysyä suhteellisen pieninä loppuun asti mikä helpottaa elämää loppuraskaudessa, mutta joillekin sitten maha pamahtaa esiin ykskaks jossain vaiheessa ja pian on alussa isomahaiset otettu kiinni. [:)]

Itsellä on hassu tilanne, kun ostin aika varhaisessa vaiheessa (tammikuussa ja helmikuussa) kahdet äitiyshousut, koska olin niin turvoksissa ja vyötärö tukalalla vanhoissa housuissani. Yhdeksän kilon laihtumisen jälkeenkään eivät vanhat housut mee vyötäröstä kiinni ja uudet raskaushousut menevät kyllä vyötäröstä, mutta muutoin niistä on tullut melkoiset hopparihousut. Mut eipä sitä olis uskonut, että laihtuisi näin rajusti. Onneksi nuo housut pysyvät kuitenkin päällä siksi, että mahan varassa roikkuvat päällä [:D]
Kivat äitiysverkkarit ostin viime viikolla ja niissä on se hyvä puoli, että ovat niin ovelasti suunniteltuja, että ne varmaan ovat pidettävissä senkin jälkeen kun raskausmaha on kadonnut.
 
en osannut yhdistää noita joten tässä vielä uusin, tältä päivältä näpsästy kuva.. hih kyllä eron huomaa, muutamassa viikossa masu kasvanut vähän :)) kottaraisellakin jo söpö masu näkyy :)

 
Ja tässä kuvapäivitystä. Kuvissa näkyy selvästi kuinka maha on noussut[:D], kirjoittelin siitä tuonne pulinoihin. Kasvua ei hirveästi ole tapahtunut. No ehkä vähän sitäkin.

 
Tässäpä olis minun masua tältä päivältä :) pistän vielä toisenkin nyt samalla tulemaan kun satun tässä koneella olemaan.
On ihan HUIMASTI kasvanut masu viikossa, siis ihan järjettömästi. Mahani ei normaalisti ole mikään iso eikä lantioni mut nyt olen saanu vähä pyöreyttä pepunkin ympärille ja lantio leventynyt aika lailla.


 
Hienoja masuja teillä..

Mä kokeilen jos saisin tosta omasta Minimasustani kans tänne kuvan liitettyä.. =)



 
mullakin oli tommonen pieni viel viikko sitte.. äkkiä se sieltä pullahtaa kun on pullahtaakseen :) 
 
Toisaalta tää on ihan kiva, eilen oltiin teatterissa ja syömässä ja kukaan ei huomannut mitään. Tai kukaan ei ainakaan tullut sanomaan mitään. Tuttuja paikalla oli reilut 30..
Kyllä sitä silti malttamattomana tulee peilistä katseltua aamuin illoin et kyl se vähän kerrassaan kasvaa =)
 
niin kerkee sitä kyllä ihastella vielä onneks pitkän aikaa :) joo minä en pysty kyllä enää piilottelemaan millään vaatteilla, löysempi paita näyttää aika hassulta päällä ku masu ottaa paitaan kiinni ja tissit häviää kokonaan jonnekin. ja suurimmat osat paidoista on jo nyt ihan liian lyhyitä =D saa aina nauraa itselleen ku vaihtelee vaatteita =D
 
minzkuli, kyllä sulla jo vauvamasu on, just sellainen, jonka tarvittaessa vielä saa piiloon ja tiukemmin pukeutumalla jo esiinkin [:)]
niin ja hanimamilla oli jännä tosiaan että vatsa oli siirtynyt yläsuuntaan, siis tosi ihana nähdä miten muidenkin masuihin kokoa tulee ja ihania masuja teillä kaikilla on ylipäätään![:)]
ja meidän suunnassa alkuturvotus tuntuu vähitellen väistyvän, joka alkoi jo viikosta 5, viikkoja nyt 13+3, mä pistän kans kuvaa tulemaan kunhan saan kameraa kaivettua esiin..[:)]
 
 
 
Hei! Ehkäpä nyt uutena voin liittyä tänne keiden La. on syyskuussa. Ihmettelen ihan miten monella näkyy jo masua noin paljon! Itsellä menossa 14+6 ja La on 15.9, eikä masusta oo tietoakaan. Tosin se että en varmaan vielä sitä huomaakaan, kun on tuota omaa masua jo ennestäänkin vähän.  Ja sitten huolettaa vielä se että kaikki oireet on kadonnut jo monta viikkoa sitten. Eka neuvolalääkäri vasta viikon päästä. Siis kärsivällisyyttä kaivataan.

 
 
Tervetuloa henuli1, tuonne vain pulinaketjuunkin mukaan. :)

Itselläni maha näkyy parhaiten illalla kun on päivän mittaan syönyt ja juonut, aamuisin tuo on paljon huomaamattomampi. Menossa siis 14+1.
 
Ja tässä sitten uutta kuvaa..
Laitanpa viikon välein, niin on helppo seurata kehitystä..

 
Takaisin
Top