Syyskuun tuuletukset!

Hennas noi nettikaupat on vaarallisia, ihan liian helposti saa tilattua ihan liian ihania kankaita :D Mut onneks ne menee kaikki hyötykäyttöön, paremmalla omatunnolla saa tilailla vähän väliä. :)

Ailime pirtsakan kuulonen viesti! Tarttui vähän muhunki. :)

Halipossu ota ihmeessä ompelukone käyttöön, mikäs sen mukavempaa! Asiantuntija en ole, mut mun mielestä peitetikkikone tekee vähän saman näköistä jälkeä kuin saumuri, muttei leikkaa kangasta. Kaupan vaatteissa näkee paljon semmosia hienoja saumoja, ompeleet näkyy vaatteen päällä ja saumanvara jää litteästi eikä paina. Vaikee selittää. :) Sillä saa mun käsittääkseni myös siististi kanttinauhaa ommeltua. Semmonen ihanuus. :)
 
Voi jestas RETU että sä osaat!!!! IHANIA VAATTEITA OOT TEHNY!!! [:)] Kunpa mäkin osaisin [&o] hyvä jos muistan miten lanka pujotetaan ompelukoneeseen. hmph... 
 
Sinttu83 nohnoh, vähän kärsivällisyyttä ni kuka tahansa oppii.

Elegia laitoin linkin tuossa aiemmin päivällä tänne, pitäs löytyä ku vähän selaa taaksepäin.
Voimia, ootte ajatuksissa!
 
On se kyllä jalo taito tuo vaatteide itseompelu! Mä suoritin kolmannella sen puolvuotta pakollista kässää, kunnes vaihdoin veistoon loppuperuskoulun ajaks. Eli älkää tuoko mulle kankaita, niistä en osaa ku ehkä maksimissaan jotain pientä verhoilua tehdä, mutta puusta on syntynyt jos jonkunmoista ihan hienoakin settiä :)

Riikan poitsulle onnittelut ja paranemisia!

Retu se on sitten tehnyt löytöjä! Tajusin, että tarviihan tässä kuitenkin varmaan vielä jotain sukkiksia ja yökkäreitä tolle pojalle hankkia... Joten ehkä mäkin tästä taas joku sopiva hetki suuntaan kirppistelemään! Ja sit pitäis tosiaan ne omat satsit viedä kans... Huooh.

Amppu, no ostettiin toi uus pyykkikone vasta reilu vuos sitten, että ei nyt millään viittis sitä laittaa vaihtoon sen takia... Mutta kyllä se kämppä himottais! Tosin kattelin kyllä taas jo omistus- ja osaomistusasuntojakin haaveillen... Äh, on se vaikeeta! Jos muuttais suosiolla jonneki kauemmas (missä ei sit ois kyllä ukolla oman alansa töitä ku valmistuu) niin asiat sujuis suit sait! Ja mä en vaan osais asua maalla... enkä ees muissa Suomen kaupungeissa... Kenties tie sit vie ulkomaille, saas nähä!

Ja vauvoja ilmaantunut sinne ja tänne! Ihanaa :)) Nää meidän ovatkin jo niin isoja neitejä ja herroja...

--

oon nyt niin monta kertaa koittanu lähettää tän viestin, että laitetaan nyt vähän vaillinaisena menee. Katotaan jos muistan tulla illalla takas :)
 
Veera simahti jo yöunille... OMAA AIKAA!!! ah! mies koulussa ja kotiutuu vasta kymmenen aikaan..

Retu, voin kyllä ihan rehellisesti sanoa että näillä hermoilla ja kädentaidoilla mä en tuu ikinä tekemään Veeralle yhtäkään vaatetta. Se on tosi!! Mutta innolla ihastelen muiden luomuksia ja tavallaan vähän oon kadekin. Mutta jokaisella on onneks ne omat juttunsa joita rakastaa ja osaa tehdä. hmm, mikähän se mun on?? heh [:D]

HAMMASTAHNASTA: Mitä merkkiä/laatua mun pitää ostaa???? Mistä???? Veera kun ei suostu koko harjaa suuhunsa laittaa niin se tahna vois auttaa pesussa jos tulis hyvää makua suuhun.. oon vaan mun mielestä nähny jotain isompien lasten tahnoja. ne ei vissiin käy... TYHMÄ ÄITI!!

Ainiin.. Sain äsken korvakuumemittarin!! Mutsin mies oli ostanu kun oli stockalla ollu tarjouksessa. Testasin heti itteeni ja Veeraan. Mulla 36,2 ja veeralla 36,8. Eli nyt sit tietää että normaali lämpö pitää mittarin mukaan paikkansa. Ei tarvii arpoa sit kuumeessa että miten paljon lämpöä oikeesti on.. eiks noi korvamittarit oo joskus heittäny lämpöjä aika paljon eri suuntaan. vai oonko taas ymmärtäny ihan väärin?? onks kellään tommosta? toi on BRAUNIN ThermoScan. 

Sit suihkuun ja iltapalalle.. moi!!
 
Elegia :D:D
Ehkäpä sullekin vielä intoa ja aikaa ym mitä nyt tarviikaan, löytyy ompeluun! :) Voi vitsit, jonkun tuon tyylisen koulutuksen mieki haluun.. Ehkä sitä tässä joskus, ees vaikka vaatetusalan artesaaniksi.. Sitäpä vaan ei sitten kannattais omakotitalosta haaveilla ihan heti, jos aikoo koulun penkille mennä!
 
Noniin, jatketaanpa nyt sitten!

Ailimehan se oli sitten ollut vallan reipas "pikku koululainen" :)) Kotiopiskelu vaatii kyllä aikamoista motivaatiota... Uh, täällä nyt vuos vaan ajateltu asioita pään sisällä, pari rapsaa saanu väännettyä ja se onki sit ollu siinä. Huomenna meen käymään amk-hallituksen kokouksessa ja siellä istuu myös meidän amk:n yhden hankkeen työntekijä, joille mun siis pitäis se opinnäytetyö tehdä, ja vähän ahistaa nähdä sitä :D Tosin nyt saan VIHDOIN sanottua, etttä ihan oikeesti saavat sen marras-joulukuussa käyttöönsä sen mun työn. "Onneks" tosta ei makseta, niin ei tuu niin huonoa omaatuntoa, ku oon vaan venyttäny ja venyttäny... Vaan itepähän sanoivat, että mun aikataulu ;)

Elegialla nyt tosiaan on yhtä ja toista huolta ja murhetta siellä... Mutta kaikesta huolimatta, ostakaa pullo hyvää viiniä/jotain muuta herkkua ja nauttikaa huomenna illalla toisistanne edes hetki! (ps. mansikat on vielä hyviä, samoin kermavaahto ;)) Olkaa rakastuneita ja onnellisia, teillä on toisenne ja asiat varmasti lutviutuvat! <3

Sinttukohan  se siellä oli, joka pohdiskeli hammastahnajuttuja? Eli näin meille kerrottiin silloin hammaslääkärikäynnillä (tai hammashoitajahan se tais kyllä "vaan" olla, mutta kuitenkin se Joonan eka käynti): ihan marketista löytyy erinäisiä sopivia hammastahnoja, joita käytetään heti kun hampaita aletaan harjata, eli silloin ku eka hammas on puhjennut. Sopivia merkkejä on ainakin Colgaten Smiles, Elmex junior ja Oral-B:n joku... kattele niitä paketteja, niissä kyllä lukee, että sopiiko mistä iästä alkaen. Meillä on tuota Smilesiä, se sanoo olevansa 0-6-vuotiaille. Maku on aika lähellä "aikusten hammastahnaa" eli ei sellaista jotenkin makean imelää, kuten moni muu lasten hammastahnoista... Mutta ei siis kuitenkaan mitenkään väkevä tai liian vahva, ei Joona ainakaan oo sille irvistellyt. Ja sit sitä hampitahnaa iiiiiiiihan pieni inanen siihen hammasharjaan. Ite oon pyyhkässy sillä harjalla snadisti siitä tuubin päältä, että hyvä jos harjassa näkyy tahna tai sininen väri :)

Täällä on viimein rauha maassa. Joona veteli eka ulkona päikkäreitä 11-14, sitten syötiin lounas ja lähettiin taas ulos, seuraavaks nukku joskus viiden jälkeen 45 min ja lopulta oli ihan kärttynen ja rääkyi vaan tossa illalla... Petiin kumahti joskus puol ysiltä ja sinne sammu samantien. Kohta pitäis mennä herättää ukko sitten töihin!
 
Ta daaa!

Justiinsa joo.. saan nähä tätä tulevaa yötä. Tyttö on noussu jo neljästi itkemään... Saattin ite just miehen kanssa iltaruoka omaan suuhun. Kun oli ajatusta vähän kahen höpöttää. No, minä siis juossu tuolla kammmarissa tissiä tarjoomassa ja isäntä saanu poltella rauhassa tupakkia pihan pimeydessä. Äskön silittelin tytön selkää legendaarisella kuu-aurinko liikkeellä ja tuntuu,että nyt ois ehkä nukahtanu....

Kiitti RETU jakamisesta. oot kyllä tosi ahkera, kun jaksat vielä blogia naputella. Minä kun näin samperin kilpailuhenkinen olen :) niin aloin jo miettiä omaani... jota ei siis ole!!! hih hihi... Venlalle pidän sitä Liberon baby kotisivua sukulaisia varten ja sekin on niin niin huonolla ylläpidolla. Marmattavat jatkuvasti uutuuksien puutteesta... OPi..asian vierestä meni. Mutta jep, kivoja nuo sinunkin käsityöt on! Samanlailla sä näköhjään tiiraat kaikki yksityisköähdat kuin minäkin! Aamulla kun väsäsin Venlan uuteen mekkoon napin tenksuja, niin piti oikeen tarkasti miettiä miltä sen haluisin näyttävän. Tärkeet jutut on niitä pieniä. Toissapäivänä sain sille viimein ommeltua tuommosen ruoka-essun............ se onnistui täydellisesti. Siitä voisi melkeen kyölöä kuvan ideaksi jakaakin. Ja multa ei heru  muuten kaavoja, kun en osaa niitä käyttää!!! Piirrän kyllä asuntoja ja huonekaluja, mutta vaatekaavat on ihan jotain hassua. Mä heitän kankaan pöydälle, mietin hetken ja alan suihkia saksilla... Hyvin on pärjätty......Aika usein.

RUOKAILUSTA. Onhan se aika riskiä antta tuon maistella mitä sattuu, mutta ajateltu on että maistaa saa, kunhan OIKEA ruoka on lapsen omaa. Niimpä se on sitten mutustellu kaikkia aikuisten herkkuja sillon kun on ollu yhtäaikaa miedän kanssa pöydässä... Eli lähes päivittäin!

ANTEEKSI kamalasi, mulla oli vaikka mitä kommentoitavaa, mutta tää nyt sujahti jotenkin yön puolelle... Ehkäpä sitten aamulla.

Hyvää yötä! ja sori ne taatusti naputellut kirjoitusvirheetkin, joita ein enää jaks korjailla. jalla jalla jalla.
 
Kiitos pojan synttäreitten muistamisesta. [:)]

Sinttu - meillä käytössä Bamsen hammastahna, joka on tarkoitettu alle 6v. Maistuu aikalailla samalle kuin aikuistenkin tahna, ei niin väkevä/kirpeä.. tai onhan kait niitäkin eri "vahvuuksia".
 
Retu, joo nuo nettikaupat on tooooodella petollisia! Varsinkin siis nuo kangaskaupat. Mutta pakko tilata esim. resorit netistä, kun meidän kangaskaupoissa (3 kpl) on ihan onneton valikoima. Lisäksi teen mieluummin noista kotimaisista trikoista, kun ne kestää 60 asteen pesun. Meidän kaupoista ei näitä saa... Ja ylipäätään nuo kankaat on netissä aikas paljon halvempia... [;)]

Itse purin omat maastohousut ja tein niistä housut Pinjalle. Meillä menee muutenkin aika vähän vaatetta tms. roskiin, koska vanhat paidat menee autonpesuräteiksi ja reikäiset sukat käytetään kenkien lankkauksessa. Jos vaatteet on kierrätettävässä kunnossa, niin silloin tietysti kierrätykseen!

Voi että, joko Riikalla on 1-vuotias!? Kohta meillä muillakin... Onnea Riikan "vauvalle"!!! [:D] 

Kyllä kirppistely kannattaa! Hyviä löytöjä olette tehneet. Minun pitäisi saada Pinjalle välikausihaalari ja seuraavan koon kengät. Pakko melkeinpä olla goretexit, kun hoidossa istuu pihalla hiekkalaatikossa märilläkin keleillä ja kumppareista ei löydy tarpeeksi pientä kokoa. Vikingit ei käyt, kun jalka on niin kapea ja Eccot maksaa 80€!!! Onkelma! [:o]

Ailimelle intoa opiskeluun!!!
 
Kävin tossa pikalukemassa teidän kirjoitukset, joita on taas vinot pinot, kommentoin sitten myöhemmin kun tuntuu vielä tääl olevan hommia, neiti oksentelee viel vähän mutta paranemaan päin kuites! jee!

Mikä se Retun blogin osote??
 
Rinkku blogin osotteen kirjotin tonne aiemmin jo, mut laitan viel eli www.kerttula.vuodatus.net :)
 
Onpas hiljanen päivä ollut täällä palstalla.. Samanmoiset fiilikset myös kotona. Pienen energiaspurtin sain ajotunnilla, mutta siihen se jäi. Pläääh!
Yritettiin myös asukaspuistosta hakea tekemistä ja juttuseuraa, mutta iiiso puistopa oli lähes tyhjä ku sinne mentiin. Juttuseuraa ei saatu, eikä juurikaan tekemistä. Eka Elli istu hiekkalaatikolla hetken, sit istu kiikussa hetken, sit vielä nurmikolla istuskeltiin molemmat. Tylsää! Kaveriperhe kyllä yritti kylään, mutta ukkokulta nukku koko iltapäivän ja illan "yö"uniaan ja kämppä on täysin vieraskelvoton.

Te ihanat palstan mammat, piristäkää mun iltaa!
 
Taitaa monet olla sairastuvan emäntinä, kun on ollut näin hiljainen päivä. Jaksamista jokaiseen pirttiin, jonne flunssa-aalto on heittänyt hyökyaallon. Joo ja tiedän, että naapuri on ollut tänään kiireinen korkokenkineen ja käsilaukkuineen... Palaa jo ruotuun hyvä ihminen! ;)

Minä jälleen kyselen Elegian ja Eemelin perään... Onko teidän asia lainkaan edistynyt?

Amppu: Kuulosti hyvältä nuo kokkailut. Meikäläinen kyllä siltikin odottaa vielä tammi-/ helmikuulle ennen kuin uskaltautuu Auraa syömään (vaikka kyse onkin kypsennetystä versiosta).
Hauska tuo tarina teidän uudesta koirasta. :) Kohta se varmasti liittää siihen tapahtumaketjuun jo tassun antamisen. ;)

Meillä viime yö meni ihan loistavasti, jos Aleksilta kysytään. 11,5h unta, joka sisälsi pari herätystä. Mulla taitaa hormonit olla taas jylläämässä, kun en saa unta noiden herätysten jälkeen. Ekan herätyksen jälkeen valvoin parisen tuntia sängyssä pyörien ja just kun olin vihdoin vaipumassa uneen, pikku-ukko heräsi jälleen kitisemään. Siitä sitten jatkoin sängyssä pyörimistä vielä jonkun tunnin, joten vissiin sellaiset 3h tuntia tuli valvottua. Päivä onkin ollut sen mukainen. Yhdet tunnin päikkärit sain onneksi otettua, mutta muuten onkin ollut toooosi tahmea päivä. Onneksi iltaa kohti parani, kun sain viettää (maanantailta siirtyneen) vapaaillan. Pojat lähtivät asioille ja vein pitkästä aikaa koiran ihan yksinäni lenkille. Olipas jännä fiilis talsia kera omien ajatuksieni kaikessa hiljaisuudessa. Päästyäni kotiin otin kasan (hyvin ansaittuja) herkkuja ja vajosin sohvan nurkkaan töllöttämään Tv-kaistalta väliin jääneitä hömppäsarjoja. Voi kun oli mukavaa! Nyt sitä taas jaksaa porskuttaa eteenpäin.

Nyt poikanen on yöunilla ja tämä mamma jatkaa rauhallista illan viettoa kipuamalla saunan lauteille. Luxusta! Taidanpa heittää muutaman tuikun palamaan tuonne terassille ja käydä siellä vilvoittelemassa ja kurkkimassa taivaalle, vaikka taitaa pilviverho peittää kaikki ihanasti tuikkivat tähdet. Se ei kuitenkaan pilaa mun ihanaista iltaa...
 
Kiitti Retu, mie muka sitä etin enkä löytäny mut mä oonki tämmönen häseltäjä! Sinne siis... =) mie kuittailen sitte huomenna tänää ollu vähä tämmöne pvä vaikka parempaan on menty neitin kaa niin silti viime yönä oli sellasta tunnin välein tuttia tai vettä hommaa=/
 
No jo se on kumma, ettei saa olla tienaamassa taskurahaa omaan kukkaroon ilman että naapuri juoruaa mun jokaisen askeleen ;) Vaan väärässä olit, Possunen, ei ollu korkokenkiä jalassa ;) Mutta KÄSILAUKKU (muistatteko naiset, se sellainen pieni ja sievä olalle nakattava malli, joka ei paina miljoonaa eikä sieltä varmasti löydy ku lompakko, avaimet, matkakortti ja puuteri! Eikä muuten paljon muuta mahtuiskaan ;) Ei siis mitään pulloja ja vaippoja ja leluja ja vaihtovaatteita ja rättejä ja nenäliinoja ja wipeseja ja ties mitä härpäkettä...), sellainen mulla tänään oli! Ja kauluspaita! Ja mun "paremmat farkut" ja "mustat siistit tennarit" ja peilistä kurkkas pitkä tukka valtoimenaan auki, puhtaana, ilman puuroja tai maissinaksuja ja meikkiäkin oli! Ja siistimpi takkikin, joka joutaisi pesukoneeseen, jos apina päättäisi sitä vähän öklölimailla ;) Eli amk-hallituksen kokousta siis, aikuisten juttuja! :))))

Iltapäivällä hainkin sitten pojan matkaan ja lähdettiin käymään mun isällä hakemassa Madridin tuliaisia. Aidot kastanjetit (joita en oppinut soittamaan ohjeista huolimatta! Damn! Ois ollu aika päheet sunnuntain Zumbassa, kun tuntiin kuuluu myös flamenco!), kaunis turkoosisävytteinen korusetti ja viuhka. Apinalle oli isi teettänyt ihan oman ruokalapun, jossa lukee Pikku-Ukko (isäni nimitys Joonasta...) ja mieskin sai shottilaseja. Nauratti, sillä ollaan miehen kanssa monesti kirottu, että ei oo mitään naurettavampaa tuliaista, ku magneetit, shottilasit ja stenkut (siis ne tulikoneet, mikä sen oikee nimi on? Siis tupakansytytin? :D).

Oi parahin maarinen, vauvagurumme! Kerro ihmeessä, mikä on legendaarinen aurinko-kuu silitysliike? :O (yritin kädelläni tässä silitellä sohvaa monesti, mutta en kässää :D)

Hennas, mä kans aattelin eka, et jos en löydä sopivia kumppareita tolle pojalle, niin laitan sille sit vaikka muovipussit jalkoihin :DDD Mutta ehkä teillä on vähän eri homma, kun Pinja jo kovasti käpsyttelee ja on jaloillaan. Joonalla on vähän isot kumpparit, mutta välttäkööt, kun me siellä hiekkalaatikolla vaan istutaan. Nyt mahtuu sitten kunnon pohjallinen ja villasukatkin sinne, pienempää kokoa ei välttis saisi ees jalkaan taiteiltua! Että jos oli Retun Ellillä mageet hanskat, jossa oli ne vetskarit päällä, niin pitäis kyllä olla sellaset saappaatkin noille lapsille! Omissa uusissa kaupunkikumppareissa on kiristysnyörit siellä takana, mutta ne on enempi vaan koristeet, kun ei niitä tuu käytettyä ees tällä mun hehtaarikalossillani...

Amppu, ei se ihmekään, jos nää meiän jössikät on tällasia järkäleitä, ku samanmoinen koira tuntuu täällä olevan! Sama vaikka istuisi kauempana leikkimässä, heti ku kuulee aseiden kilkatuksen lautasta vasten, niin kääntyy katsomaan ja selkeesti kerjää!! Sillähän tuo onki nyt sit saanu yhtä ja toista maistiaista... Huooh. Ja tosiaan, sit jos syö jotain sellaista, mitä en pojalle vielä anna (vaikka jätskiä tms.) niin menee iteltä nautinto täysin, ku toinen siinä sivussa osottaa kädellään ja ölisee ommommommom (joka taitaa olla jotain "anna" tyyppistä :D)

Retulle muuten vielä tsempit tohon tylsyyteen. Itellä tuntuu olevan vähän sama homma, et pyrkii olee poissa himasta, että ukko saa nukkua, ja sit ku joku jaksais tänne maalle meitä tulla kattoo, niin eiköhän ukko oo nukkumassa... Tosin ei se aikuisten ääniin herää tai häkelly, Joonan riekkumiseen vaan. Eli samassa veneessä, kuten varmaan arvaatkin :))

Halipossulla se on siellä ollut ihan privaattisaunabileet! Ihanaa! On se hyvä, että säkin saat sitä omaa rauhaa ja aikaa :))) (enkä mäkään oo aina kinuumassa seuraa ;))

Dodiih, josko tästä unille pitäis itsekin... Muutama viime yö veetty taas jollain viiden-kuuden tunnin unilla, ku ei oo vaan illalla väsyttäny vaan tuijotellu telkkua yömyöhään! Ja aamulla sit väsyttää, ku Joona herää... Meillä on muuten alettu nousemaan jo ysin-kympin aikaan! Eli kohti "normaalilasten" rytmejä täällä rymistään ;) Kaukana ne aamut, kun nukuttiin puoleen päivään :P

-- Niin ja Elegialle ja isityypille vielä ihanaa vuosipäiväiltaa! Onnea! Nauttikaa herkuista, toivottavasti lapset pysyvät untenmailla :))
 
Heippa!

Aloin kirjoittamaan tätä viestiä jo eilen, mutta lähdinkin anopin kanssa Ikeaan, ja siellä meni niin pitkään, etten enää ehtinyt viimeistelemään viestiä. Ikeasta tarttui mukaan kaikenlaista, mm. nojatuoli tuonne Benjin huoneeseen. Imettämistä varten ostin sen, oon tähän asti nimittäin syöttänyt Benjille iltamaidon lattialla patjalla maaten. On tuo tuoli mukavampi, ja kun se maksoi vain kympin, ei ois harmittanut kauheesti jos se ei ois siellä toiminutkaan. Myöhemmin voidaan vaikka verhoilla se uudelleen, ja ottaa käyttöön tänne olkkariin. Lisäksi ostettiin potta! Testailtiin sitä eilen, mutta ei tuo jätkä pysy sen päällä istumassa. Nousee ylös saman tien. No, kai se jossain vaiheessa tajuaa vielä potan tarkoituksen... Kaikenlaista muutakin krääsää löytyi, mutta ei sitä tilpehööriä kehtaa tähän luetella. ;) Ai niin, paitsi sain vihdoinkin hankittua kivan naulakkosysteemin tuonne eteiseen, tähän saakka ollaan heitelty takit tuolin selkänojalle....


Hmm, me saatiin toissapäivänä uutisia, että miehen serkku oli synnyttänyt pienen keskosvauvan pari päivää sitten. 24. viikko oli vasta menossa. Sydämestäni toivon, että vauva selviää! Tässä on mennyt nyt pari iltaa vaan tuota juttua miettiessä.

Riikka, oho, en muistanutkaan onnitella 1-vuotiasta ollenkaan, kun ajattelin vaan noita korvatulehduksia. Siis onnea sinne pojalle vielä!

Kävin ihastelemassa sitä Retun blogia, toiset ne osaa!! :)

Elegialle ja miehelle onnittelut kahdeksan vuoden johdosta! Toivottavasti skumppa oli hyvää, ja herkkuja riittävästi!!!

Sinttu, meillä on hammastahnana tuota elmexin lastentahnaa. Sitä, joka on tarkoitettu 1. hampaasta lähtien. Elmexiin luotetaan, kun pestään sillä omatkin hampaat. Siis sillä aikuistentahnalla.

Juu, Sanna, itseänikin vähän jännittää tuo kotona opiskelu. Oon kyllä just sellainen asioiden lykkääjä, että tarkastelen eka vähän vauta ja facebookkia, ja sitten vielä vähän uutisia... Ja hups, kello onkin jo viis, ja lapsi pitää hakea hoidosta. Pitää kehitellä joku systeemi, joka pitää mut oppikirjojen ääressä!


Amppu, shoppailupäivityksiä ootellessa... ;) Pastaohje kuulostaa muuten ihanalta (Aurajuustoa ja kermaa, ei voi olla pahaa!!), mutta kananpalat pitäis mun vaihtaa johonkin muuhun. Ehkä ne vois jättää vaan pois, ja sitten laittais muita sooseja vaan vähän pienemmät määrät, ettei ne sienet uis siinä kastikkeessa.. Mietintämyssy päähän. Ja teidän "koira": syöttötuoliin, ja siihen teidän viereen pöydän ääreen mutustelemaan jotain riisikakkua, jos et ruokaa halua silloin antaa! Loppuu kerjäämiskatseet, ja tuntee lapsikin osallistuvansa ruokahetkeen. :)


Lisää kahvia koneeseen, ja ehkä joku suklaakeksikin menis...
 
Ailime, vaaleat soijasuikaleet toimii mun mielestä pastassa tosi kivasti! Ja jos aurajuuston kanssa vaan sopii, niin voithan sä kokeilla vaikka grillattua tofua tai muuta mukavaa. Tai aurinkokuivattuja tomaatteja tuomaan vähän väriä ja makua! Mä tosta pastasta vaihtaisin varmaan kaiken muun paitsi sen kerman, sipulin ja pastan, ku en noista sienistä niin välitä ;) (ai mut syönhän mä kanaa :D Ja Procciuttoa, tai oikeestaan ehkä mielummin laittaisin sit ihan vaan rehellisesti pekonia... :D)

Amppu, iiiih! Mä kans kattelin yhtä ihanaa Burberryä alessa tossa kesällä, ei jääny hintaa ku 60e sille paidalle, mutta vielä kesällä noi kaulukselliset paidat ei jotenkin istuneet sitten yhtään... Ja kyllä mä silti taidan jatkossakin ostaa vaan muutaman laadukkaan "pyhäpaidan" ja sitten noita halpiskamoja tai kirpparilta. Hitsi, seuraavan kerran ku tuut kaupunkiin, niin vien sut sellaseen Kruunukirppuun, jossa on tota laatukamaa lapsille! Se on aiiiiiiivan ihana! Jos ois tyttö tullu, niin oisin hakenu ristiäisiin sieltä sellaisen aivan ihanan mekon, nyt en vaan saa merkkiä päähäni millään...
 
Eiks täällä oo vielkää ketään? :O Me luuhattiin jo pitkää päivää kaupungilla ja nyt apina nukkuu, joten aattelin päästä lukemaan pulinoita! ;)
 
Sannalle pulinoita! Kas, kas...mekin oltiin kaupungilla luuhaamassa. ;)

Mies tekee töitä kotoa käsin, enkä ole nähnyt siitä vielä vilaustakaan, vaikka jokusen tovin olenkin ollut jo kotosalla. Eipä mula ainakaan vielä ole mitään fiksua sanottavaa. Yö meni ainaskin meidän pirtissä jälleen loisteliaasti. Aleksi nukkui jälleen koko yön ilman kitinän kitinää. Ihanaa! Jotenkin vaan tuntuu, että näinä päivinä, joita on edeltänyt kunnon yöunet, meikäläinen on välillä siltikin tosi väsynyt. Sen seurauksena (seli, seli) oli taas tänään tarjolla maailman huonointa (ja ehkä vähän levotonta) läppää keskustassa pyöriessämme.

Jotakin huomattavaa kehitystä oli jälleen aamusella havaittavissa, kun poikasta tutkailin. Ensimmäiset konttaukset on nyt nähty. :) Pituutta tällä aherruksella oli puolesta metristä metriin. Yhden harvinaisen epäonnistuneen otoksen sain taltioitua puhelimen kameralla, mutta siihen se sitten jäikin. Nyt on jälleen yritystä päällä... Ja eilen alkoi yläilmatkin vähän kiinnostamaan. Sitteriin kiipeäminen on vielä onneksi saavuttamatta, mutta lähellä on käyty. Ja vielä: toinen hammas on tuloillaan ihan näillä näppylöillä. Kyllä nyt joka päivä tuntuu tapahtuvan uusia ja ihmeellisiä asioita. Kynä sauhuaa, kun koitan pitää vauvakirjaa varten muistiinpanot ajantasalla.

Mitenkäs Sintulla ja Veeralla elämä rullaa? Missä Bunni ja muut? Vieläkö kaikki sairastavat? :/ Mites Maarisen pirtissä jaksellaan?

Ailimen nojatuoli taisi olla aikamoinen löytö, jos kerran vain kympin maksoi. Ja eipä Ampunkaan shoppailut huonoilta kuulostaneet! Mulla on tapana käyttää ihan perusvaatteita tuolla poikasella, mutta yleensä tuppaan hankkimaan muutaman "paremman vaatekerran" kyläilyjä/ sukulaisille "esittelyjä" varten. Ei kuitenkaan mitään Burberryä ole kaapista löytynyt. (Mä inhoan niiden ruutukuosia...)

Ja voi tuota Ailimen uutista tuosta rv:lla 24 syntyneestä pienokaisesta. Paljon enkeleitä sinne suunnalle. <3 Repäsi ihan rinnuksista, kun kohta itselläkin nuo samat viikot. Vielä on pitkä matka edessä... Toivotaan, että siellä pikku pirpana on vahvasti elämänlangassa kiinni, mutta onhan tuo vielä niin kovin, kovin pieni. Kerrothan sitten kuulumisia...

Sanna: Miksei me olla koskaan käyty yhdessä siellä Kruunukirpussa?! (Mä olen ihan tyystin unohtanut koko paikan olemassaolon!) Seuraavalla kaupunkireissulla sinne siis!!! Muistan aikoinaan tsekanneeni kartasta, missä se putiikki on, mutta siitäkään huolimatta, että kävin yliopistolla siinä ihan vieressä, en koskaan sinne eksynyt. Asia on korjattava viimeistään syyskuun kuluessa! Ja kunhan Kela maksaa taas loppukuusta mulle palkan, niin sitten vois mennä taas sinne Akseliin kurkkimaan tarjontaa, jos vaikka saisin ensi kerralla kierrellä siellä rauhassa ilman tuota pientä sievää (-> voiko pojasta sanoa pieni sievä?).

Kiva oli kuulla taas Elegian perheen kuulumisia. Tällä kertaa oli vähän mukaviakin uutisia kerrottana. :) Rauhallinen ilta miehen kanssa ei kuulosta yhtään hullummalta. Skumppaa ja herkkuja ja yhteistä aikaa. Ja teidän koirulainenkin jakselee hienosti ja on niin reipas. Ihanaa!

Kas...mies kömpi työn parista moikkaamaan meitä. Palaillaan myöhemmin taas...

---
EDIT: Pranametri bongattu yläpalkista! Sua on kovasti kaipailtu!!! :)
 
Takaisin
Top