Syyskuun tuuletukset!

Terppa...tämän päivän iltapäivityksen aika!!! (kuka onkaan ilman elämää..tai ainakin palsta-riippuvainen...)

WESSUN KAISA se sitten onkin jo ihan ison oloinen ja reipas tyttö! Aikaisin liikkeellä ja vielä parturi-reissutkin takana! Oho! Teillä tuo hentoinen vauva-aika jäi sitten tosi lyhyeksi! Näin ne miksut kehittyy ihan omaa tahtiaan!!!

Oi, AMPPU!!!! Sun huutokauppa ostokset sai tämän mamman taas katselemaan omia nurkkia sillä silmällä, että hitto..kukahan täälläkin mahtaa asua! Viu! Taitaa olla pikkusen aika loihtia syksyistä kodikkuutta tännekin. Ja semmoset kunnon kruusatut peilit on jotenkin ihan äyttömän makeita siinä omassa pöyhkeydessä. Tykkään niistä kanssa yksin, mutta en missää nimessä latais kotiani täyteen semmosta koukeroo... Siellä toisella talolla, mihin Venla tuotiin laitokselta, mulla on just semmonen ranskalainen koukeropeilin feikki... Ihan sika hirvee ja suloinen siinä katos-sängyn jalkopäässä.... hih! Mutta tänne uuteen kotiin tulee varmaan ajan kanssa sekotus funkkista ja talonpoikaisuutta. Kunhan siis saadaan tätä edelleen seisovaa remonttia eteenpäin............... Niin ja ihan palkkatyönä, ammatiksi minä niitä sisustuksi suunnittelin. Että semmonen harrastus :)


....höh. pistin Venlalle supon kuumeeksi äityneeseen nuhaan.. Ja nyt se tuolla taas pipittää...... tuun kohta tekee edittiä..
 
Hohoi!
Onpa täällä palstalla ollut jälleen rauhallinen päivä...

Ihan ekana kyselen Elegian ja Eemelin perään. Kuinkas siellä päivä sujui?

Maarisen ja Venlan suuntaan toivottelen flunssa-aallosta toipumista! Meillä se flunssa yhä kolkuttelee ovella, mutta sisään ei ole vielä päästetty... Vai osaa se sun vanhempi tytär puusepän hommia tehdä? Jalo taito! Täytyykin ottaa teihin päin yhteyttä, jos (ja kun) tarvitaan puuseppää. Mielummin sitä tuttuja tukee työssään. :) Vielä kun jostain löytäisi suhteilla mm. hyvän sähkärin ja maansiirtohommia tekevän kaverin niin avot.

Rinkku kyseli Muksun mannapuurosta. Meillä on toistaiseksi avaamaton paketti tuolla kaapissa, mutta nyt kun tuli tuosta puuron makeudesta puhe niin täytynee huomenna vissiin testata sitä. Mun mielestä Muksun puurot (ainakin kaurapuuro) ovat pahanmakuisia. Meikäläinen tykkää enemmän Piltin versiosta, mutta silläpä onkin sitten taas tyyriimpi hinta. Kohta palataan kunnon Elovenan pariin... (Sun vestiä lukiessa piti melkein sanakirjaan turvautua, kun olit niin erikoisia sanoja käyttänyt;)

Sanna: Vai oikein naapurin ämmä! :D Tämä muistetaan!

Ampun taloudessa asustaa näköjään kanssa aikamoinen jössikkä. Mukavasti teidän pienokaisella tuota mittaa ja painoa kertynyt! :)

Hennas kirjoitti Pinjan hoitopaikasta...Kylläpä kuulosti ihan täydelliseltä tuo teidän hoitotäti! Tuollaisia lienee harvassa.

Wessu kirjoitteli Kaisan vauhdikkaasta menosta. Huisia, että teillä jo kävellään ja lujaa!
Meillä koira on saanut aiemmin olla suhteellisen rauhassa, eikä Aleksin ryömimisen aloituskaan tehnyt asiaan mitään muutosta. Muutamia kertoja silitettiin hauvaa silloin tällöin äidin aloitteesta, mutta yleensä kerrat päätyivät siihen, että poikanen oikein reippaalla kädellä otti koirulaisen turkista kiinni niin, että karvat vaan pöllysivät. Nyt muutamana päivänä Aleksi on ihan oma-aloitteisesti mennyt hauvan tykö ja tänäänkin todistin, kuinka pieni mies silitti(!) koirulaista ensin kuonon päältä ja sitten tassusta, eikä koiraherra ollut moksiskaan. Voi kuinka suloista!

Meillä jouduttiin laskemaan tänään pinniksen pohja alas. Aleksi oli kuulemma tulossa sieltä päälleen, kun mies oli sitä äsken nukuttamassa. Huh huh! Onneksi mies sattui olemaan paikalla, ettei vahinkoa sattunut. Ja kaiken säädön jälkeen Aleksi nukahti yöunille vasta nyt. Ei hyvä laisinkaan...toivottavasti tuo poikanen vetelee nyt kiltisti unta kuulaan koko yön. Nyt tämäkin mamma sujahtaa peiton alle uinumaan. Hyvää yötä!
 
Iltaa!

Vauvantuoksuisia terkkuja Kätilöopistolta! Siis aivan ihanan liikuttavan pienen suloinen tytöntylleröinen siellä tuhisi! Sain sylitelläkin tuhisijaa ja oooooooooi että kun se oli niiiiiiiin pieni! En uskois, että Joona on ollut joskus yhtä pieni, en sitten millään! Ja tosiasiassa Joona oli sentin lyhyempi ja puolisen kiloa kevyempikin... Huhhuh! Ei sentään ihan hurjaa vauvakuumetta tarttunut matkaan, mutta kyllähän sitä mietiskeli, että jos tollainen pien rääpäle vielä olisi tässä omassakin kainalossa... Äitinsä oli ollut urhea, meinannut lähteä bussilla synnärille (miehensä onneksi esti ja ottivat sitten taksin :D), hienosti kestänyt kipuja ja särkyjä ja sitä aukeamistakin useamman tunnin (lopulta tosin epiduraalien voimin), ja puolen tunnin ponnisteluilla saanut lopulta kauniin tyttärensä ulos ilman repeämiä ja tikkejä. Siis vau! Ja kyse ensisynnyttäjästä :) Olin ylpeä "siskostani", hienon työn tehnyt, kun itse muistan ne "kauhut" omasta episodistani :D

Amppu, dodih, siellä siis aika prikulleen samankokonen pikkujätti! Ja eipä tänkään pojan tartteis kasvaa ku sinne metrikasikymppiin-ysikymppiin, mutta katotaan kuin käy... Oishan se tietysti upeaa voida käyttää korkkareita pojan valmistujaisissa ja silti näyttää sirolta sen vieressä, minäkin kun tällainen viikinkiemäntä oon.

Sinttu, jeps, laita muualle ihmeessä myyntiin, mutta jos ei ostajia näy, niin tuo bodyt näytille. :) Käy meille oikeestaan ne venepääntietkin, jos muuten ovat sopivia. Vaan jos vastaavat kasikymppisiä, niin sitten saattavat olla himpun pieniä... Eli jaajuujaa, oon edelleen ostajakandidaatti, jos ei muualta löydy ostajia :P

Oiii, ihanaa kuulla, että Hennaskin on löytänyt Pinjalle täydellisen hoitopaikan! On niin kovin tärkeää, että hoitotädin ravitsemukselliset ajatukset vastaa omia. Hienoa! :)

Ja voi ihme, aikamoinen touhuiita se siellä Wessunkin kotona riekkuu! Tarmokas tyttö, pian juoksee täyttähäkää ja äiti saa juosta perässä! Ihan on hassua kuunnella teidän juttuja, kun meillä edelleen nökötetään ihan parin metrin säteellä siitä, mihin pojan laittaa istumaan :D Mutta tahtiinsa kukin, mulle tää meidän tahti kyllä kelpais muuten ihan hyvin, kunhan poika ite ei niin turhautuis hommaansa...

Jahas jahas. Josko sitä pitäis käydä kohta itekin yöpuulle... Jättiläisapinakin on alkanut aikaistaa noita aamujaan, ja nykyään meillä heräillään "jo" ysin-puol kympin aikaan. Saa sen siitä kyllä vielä tainnutettua unille, jos tahtoo, kunhan se saa hetken myllätä "isossa sängyssä", mutta eiköhän tää oo ihan hyvä hetki ruveta vetämään rytmejä vähän fiksumpaan kuosiin. Tässä sillain hiljalleen edetään, kun ei oo sinänsä kiirettä. Tietty ois ihanaa, jos sais jo jotain fiksumpia rytmejä ihan oikeesti päivään, niin pystyis menojakin vähän tasapainottamaan! Vaihtarina saattais saada sitten jopa vähän "kiltimmän" pikkumiehen, kun sekin jotain jo rytmeistä ehkä oppisi. :)
 
Hui, onko täällä jo niinkin isoja pilttejä, ettei 80cm vaatteet meinaa mahtua päälle? :o
Meillä kun 68 on just nyt sopiva, vaikkakin melkein kaikki vaatteet on 74cm (innostuin vähän ompelemaan, oli pakko raivata melkein kaikki 68 varastoon pois tieltä). Tirppana oli 8kk neuvolassa jotain 66cm ja 7,7kg, pieni ku mikä. :) Luulen että tyttö vaan kuluttaa nopeammin energiaa mitä ehtii syömään, hillitön vauhti päällä aina kun on hereillä. Sillon ku ollaan rauhassa, vispaa vaan 1 tai 2 raajaa. En tiiä keneltä se tuon liikunnallisuuden on periny :D Nousee seisomaan aina kun lattialle laskee, tukea vasten siis. Siitä sit kävelee tukea pitkin, ja kiljuu kun ei osaa tulla turvallisesti alas. Ehkä se olis taaperokärry meillekin ostettava!

Niin - ja parturoidakin pitäs silmille tulevat hiukset nätimmiksi ja selkää myöten liuhuvat niskahaitulat, mutta ukkokullan kanssa sovittiin että vasta Ellin 1-vee päivänä leikataan ekan kerran.

Kiitos muuten tämän palstan, havahduin siihen tosiasiaan etten oo saanu Ellille vielä kunnon välikausivermeitä haalittua! Huomenna olis tarkotus mennä tarkistamaan Kauniaisista lafkan, ihana lastenvaatekirppis missä myydään vain priimaa! Onko muut käyny siellä? Tai oisko muita kirppiksiä vinkattavana? :)
 
Retu, mä oon shopannu kanssa paljon sieltä Lafkanista, ja sattunut vierestä seuraamaan, kun se omistaja tylyhköstikin raakannut niitä, että mitä huolii myyntiin. Eli ihan oikeesti vaan laatutavaraa sieltä saa, suosittelen lämpimästi! Itseasiassa anoppi on sieltä shopannut jo mieheni vaatteet, kun se oli skidi, että perinteikästä menoa :) Toinen loistava lastenvaatekirppis on Mankkaalla sijaitseva Akseli (googlettamalla löytyy), se on sellanen iso "halli", missä sain viimeks tyytyväisesti kulutettua yli kolme tuntia :DD Eli kannattaa jättää beibe hoitoon, jotta saa rauhassa katella ;)

Ja kyllä vain, meillä ja tuolla Ampulla taitaa olla nää palstan jättiläiset, vaikka kuuluukin noihin "joulunjälkeisiin" sankareihin... Teidän Elli on siis sen 11cm ja tollaset kevyet neljä kiloa meidän poitsuja pienempi :DDD Jotkut kasikybäset vaatteet vielä menee, mutta ei niitä kannata enää paljonkaan ostella, kun käyttöaika ei oo ehkä ku parisen viikkoa, sitten pitää varmaan taas pakkailla noita pieniä vaatteita poies.
 
Iltaapa iltaa, vielä ehdin maanantain puolella kirjoittaa.

Meillä on täällä ollut tänään aika mahotonta kitinää koko päivä. Benji vääntää nyt sitä kuudetta pikku nököhammastaan esille kunnolla, ja tekee vissiin aika kipiää, kun itkua vääntää. Ja koko ajan on jotain suussa. Tissillä ollaan käyty tänään useammin kuin aikoihin, ja tutti ei kelpaa, kun painaa vissiin väärällä tavalla sitä kipeää kohtaa vasten. Unille jätkä kyllä onneksi nuupahti ihan normaalisti, mutta on kyllä herännyt kerran jo tässä illan mittaan vähän itkeskelemään. Nukahti onneksi itsekseen uudestaan, kun maltoin vähän odottaa, enkä normaaliin tapaani heti rynnännyt hyssyttelemään.

Hei, huomenna meikäläinen lähtee ekaa kertaa yliopistolle toikkaroimaan! Siellä on tutustumispäivä meille uusille. Hirmuisen jännää!! Benji jää papan kanssa kotiin ihmettelemään. Toivottavasti niillä menee hyvin, miestä vissiin hieman jännittää, kun ei oo kauheesti ollut ihan kahdestaan Benjin kanssa mun jumppahommeleita pitempiä aikoja. Eiköhän niillä kuitenkin mene ihan hienosti.

Jee, Venla liityi sormiruokailijoihin! Benjillä sama homma muuten, paitsi tänään oli tyylinä imaista ruoka suoraan pöytälevyltä suuhun. Naama vaan kiinni pöytään ja avot!

Voi perhana Sinttu, sulla ei oo kyllä ollut hyvä päivä eilen... Halit!

Amppu tosiaan, teidän pojan poskethan ne on todellakin "sulaneet". :) Ihanat simmut vieläkin!

Halipossun siivoussuunnitelmat pistävät oikein huimaamaan! Itsehän sain imuroitua olohuoneen tänään. Ja siinä se. En vaan jaksa enkä viitti. Mistäs tuollaisia siivouskärpäsiä löytäis, sais tulla puremaan!?! Ja HIPHEI tosiaan teidän viime yölle! Toivon yhtä hyviä unia tällekin yölle!

Elegia, voi ei! Täältä paljon sympatiaa sinne! Kyllä soisin teille jo helpompia hetkiä... Komppaan Amppua, erittäin huonoa palvelua ootte kyllä saaneet, kyseessä on kuitenkin vauva vielä! Grr... Tuosta mittarista, että meillä on ihan vaan digitaalinen kuumemittari, ja pyllystä mittaillaan. Mittaa tosi nopeasti, oiskohan se jonku 10-15 sekuntia mikä siihen menee. Tänään se näytti 37.7, ihan ookoo iltalämpö kun on kipeenäkin ollut.

Sanna on löytänyt Zumban! Mahtavaa! Pitääkin ottaa selvää, että missä ois tunteja mulle sopivaan aikaan. Paino ja lölleröt alkavat salakavalasti taas kerääntyä... Zumballa ne lähti viimeksikin. :)

Maariselle ja perheelle paranemisia! Mä oon vakaasti päättänyt, että muhun ei flunssa nyt iske, vaikka Benji niiskutteleekin vielä. Mutta kun siltäkin on jo pahin ohi, niin eiköhän tää ollut tässä.

Rinkku, mä kanssa yllätyin Muksun puurojen makeudesta. Niissä on joissain tosiaan ihan sokeriakin, muistelen, että Mariannakin just tuosta mannasta jokunen aika sitten jutteli. Benji söi Suomessa jotain Muksu omena-kaneli-puuroa, jossa ei kyllä ollut sokeria mielestäni, mutta joka oli silti tosi makeaa.. Mitähän ne niihin puuroihin tunkee...? Tänään keittelin kotona ihan vaan neljän viljan puuroa, kun teki itsenikin mieli puuroa, ja hyvin uppos herralle. On muuten jännittävää, että puurokin menee sormin syömällä alas... Hih, ihanan hoono soomi sulla!

Hennas, kuulostaa kyllä mahtavalta tuo Pinjan hoitotäti! Tuollaisia tännekin, kiitooooos!

Wessu, siellä ollaan tosiaan melko aikaisin myös kävelemässä. :) Täällä kanssa tuo kyykkyasento tuntuu olevan uus suosikki oikein. :D

----
Tässä välissä kuulostelin pikkukitinoitä.. Huooh. Taitaa olla pitkä yö edessä.. Eikä yhtään auta se, että kissa mouruaa kauheeseen ääneen, kun haluais olkkariin miehen kainaloon vissiin. En päästä, kun en saa sitä sieltä sit helposti pois kun me mennään nukkumaan.
---

Retu, en olis uskonut, että mäkin kuulun tuohon joukkoon, joka ihmettelee noita vaatekokoja. Benji on nyt ne maltilliset 70,5 cm, ja suomalaisista Tutan vaatteista on vielä koko 68 käytössä! Eikä oo ees piukeita! Mun äiti oli kiltti käynyt ostamassa Benji välikausi- ja talvivaatteita, kivaa!

Jaahas, mun varmaan pitää alkaa kohtapuoliin nukkumaan, kellohan on jo vaikka mitä, ja aamulla on aikainen herätys! Ei muuta kuin yötä vaan!





ps. Tässä vielä Benjin kävelyharjoituksia: http://qik.com/video/12145271
 
Siitä Akselista on kaveri monesti myös maininnu, mut en oo päässy kattomaan. Pääsisköhän sinne bussilla kuinka kätevästi? Oon vielä toistaseks (en kerro kuinka kauan, etten tyri inssissä) kortiton eli julkisilla pitäis seikkailla.

Muoks.
Ohoh, Ailime ennätti kirjottaa noin pitkän litanian, ku mie työstin yhtä riviä. :D Selailin kyllä samalla asuntoilmotuksia, seliseli...
Iiihana pieni taapertaja teillä! <3 liikuttavan näkösesti Benji tepastelee, niin hienosti! :) Ja tsempit huomiseen "toikkarointiin" :)
 
Retu, kyllähän sinne pääsee... eikös se bussi 18 kurvaile sieltä teidän suunnalta? Siihen kyytiin ja Mankkaan suuntaan, jossain parinsadan metrin päässä pitäis olla se pysäkki siellä Akselin päässä, näin oon antanut itseni käsittää, tähän mennessä kun oon kyydit aina muualta saanut (nimim. Kortiton täälläkin ;))... Kurkkaa reittioppaasta tarkemmin! :)
Ja se on siis siinä "supervexin" eli K-supermarket Mankkaan talossa. Kävelet K-marketin aulan läpi kohti Alkoa, siellä alkaa tulla kylttejä, että Akseliin. Se tuntuu vähän hassulta kulkea sinne, itestä ainaki tuntuu aina, että oon jossain "huoltokäytävillä", mutta ihan oikeassa paikassa silti. Kirppariosiolla on omia ostoskärryjäkin siellä, että niitä ei oo pakko roudata alhaalta mukanaan (eikä kai oikeesti ees saiskaan, kun ne kärryt on K-kaupan asiakkaille...)

Ailimelle tsempit ekaan koulupäivään! ;)
 
Huomenta, huomenta!

Uutta päivää pukkaa ja lämmintä keliä on kuulemma tällekin päivälle luvassa. Eilen en edes tajunnut koko asiaa ennen kuin lähdettiin Selloon treffeille ja matkalla sitten riisuttiin ja riisuttiin. Kylläpä oli lämmin! Ihmetelin, kuinka mulla oli koko ajan niin tuskasen lämmin ja sitten tajusin, etten ollut riisunut omia vaatteitani lainkaan. Muut istuskelivat kuppilassa pelkissä t-paidoissa ja mulla oli päällä pitkähihainen imetyspaita, pitkä masutuubi ja vielä sellainen ohut neulepaita. Mukana olin raahannut myös college-paitaa ja fleeceä. Vähän tällä vilukissalla meni nyt pukemiset yli. ;) Nyt jos osaisin tänään olla vähän kevyemmällä varustuksella liikenteessä...

Retu: Sanna on ihan oikeilla jäljillä. Teidän suunnalta pääsee bussilla 18. Nihtisillan jälkeen/ päällä, kun painaa nappia, niin bussi pysähtyy suht lähelle Akselia. Ja mäkin olen käynyt Sannan seuralaisena siellä Lafkanissa. Kiva paikka. Pitäsi käydä useamminkin, kun siitä usein kuitenkin ohi kävellään.

Viime yö: Kiitos Ailime! Täällä nukkua porskutettiin pikku herran toimesta 8,5h putkeen. Mä tosin heräsin jo paljon ennen nahkavekkarin herätystä, kun Aleksi unissaan jälleen valitteli ja kitisi. Eilen illalla (kesken nukutuspuuhien) tosiaan piti pinnasängyn pohja laskea ja sitten jostain syystä jäi se pääty korottamatta vaikka nokka on vähän tukkoisen oloinen. Niin se taisi heti taas kostautua?

Vaatekoko heittelee täällä tosi paljon riippuen ihan noista lastenvaatemerkeistä (niin kuin varmaan kaikilla). Ostin useita viikkoja sitten Citymarketista Flixoni-merkkisen kolmen bodyn paketin, joissa kokomerkintä oli 86. Ajattelin, että nämä menevät sitten pitkään (kun 8kk-neuvolassa Aleksilla oli mittaa reilut 71cm), mutta ei. Alusta asti ne ovat olleet aika nafteja. :/ H&M:n 86 vaatteista käännellään taas hihan suita useampi sentti. Ja Tutan vaatteet on kanssa ihan mukavan reilun kokoisia. Elli on kyllä aika siro tyttönen (-> ei näillä pienillä kaksilahkeisillakaan ole mitään saumaa pysyä Joonan kaltaisten jättiläisten kasvuvauhdissa...), mutta mitäpäs sillä on väliä. Teilläkin näköjään osataan jos jonkinmoista temppua. Meillä on vasta ensimmäiset ylösnousuyritykset takana ja kontatenkaan ei mennä eteenpäin. Nyt muutamana päivänä on ollut siihen suuntaan vähän yritystä, mutta ei meillä liikuta vielä vähään aikaan niin... Mutta meilläpä välillä juostaan, kun poikasta pidetään käsistä kiinni. ;)

Elegia oli näköjään vielä kerennyt kirjoittaa päivityksiä (...meilläkin käytiin pyllypesulla ja aamupesuilla tässä kaikessa rauhassa...). Voi että pistää ihan vihaksi tuo teidän kohtelu! Mä liputan kanssa tuon Pikkujätin puolesta. Oon siitä Sannan tapaan kuullut pelkkää ylistystä, joten toivottavasti pääsette pian vaikka sinne hakemaan apua. Jaksamista tähänkin päivään!

Nyt nelijalkaista viemään...
 
mukava kuulla että ELEGIAN perheessä ollaan hengissä. Tuli vaan mieleen että voithan sä soittaa sinne pikku jättiin ja kysellä josko saisit lääkärin puhelimen päähän. Jos osais puhelimessa auttaa ja antaa neuvoja. Sit varmaan kyllä sanoo jos on parempi mennä paikan päälle näyttämään. Ja pissa varmaan just sen takia niin keltasta ja pahan hajuista kun ei ole saanut riittävästi nestettä. eli voipi olla että se reilu 500ml ei ihan riitä vuorokaudessa. Suostuuko vettä juomaan maidon lisäks? eikä se ihme jos kakkakin on ihan löröä kun pelkällä nesteellä mennään. VOIMIA!!!!!

Ja vielä KAKKKA asiaa meidänkin tuvasta.. Kakkaahan ei ole tullut vaippaan yli kuukauteen, vaan potalle on aina ehditty ajoissa. Nyt sit eilen just kehuin miehelle miten hienosti on mennyt niin eiköhän neiti alkanu heti ähertää kakkaa vaippaan ja tänä aamuna sama. grr... pitää taas istuttaa useammin niin päästään pian vaipoista kokonaan eroon [;)] eikai... toiveajattelua!

KURKKU on NIIIIIN KIPEE!! [X(] eilinen meni srepsilsejä imeskellessä ja nenää niistäessä.. kuumetta ei onneks ole!!

JA pesukone toimii!!! jeejee!! [:)] täytyy nyt kyllä myöntää että mä meinasin oikeesti hajottaa sen.. kävi nähkääs niin että pesin mun toaletpussukan. omasta mielestä tyhjensin sen mut kuinkas ollakaan yhteen lokeroon oli jääny kymmenkunta vanupuikkoa. että sillälailla. siellä ne sit mukavasti pyöri rummussa ja meni niihin reikiin jota se on täynnä. HUPS! sain kullä sellasen puhuttelun mieheltä että meinas itku tulla.. [&o] noh, nyt ne on vissiin kaikki saatu sieltä pois ja kone pyörii taas. jotain snadia naksumista vielä pitää, mut toivottavasti ei  nyt räjähdä. Se on nimittäin sit MUN KUKKAROSTA POIS jos uus kone joudutaan ostaa [8|]

Mä en oo laihtunu viikossa yhtään!!!! VITTU! kyllä motivoi jatkamaan..... pitää vissiin lopettaa syöminen kokonaan [>:]

Että semmosta. anteeks valivalivali!!!!
 
Jahas, jahas...täällä minä TAAS!

Meillä on näköjään palattu jälleen vanhaan käytäntöön. Koiran aamulenkin jälkeen Aleksille tulee simahdusmaximus, eikä sitä pidättele mitenkään hereillä. Tuolla se vetelee NYT JO ensimmäisiä päiväunia. Eilen oli sama juttu. Nyt taitaa aamut muutenkin vähän tökkiä. Aiemmin sain annettua sille aamupuuron ihan suitsait sukkelaan ilman ongelmia, mutta nyt aamumaitotilkkaa ennen eikä jälkeen ole puurolla mitään asiaa poikasen suuhun, ei edes pienen taikka suuremman tauonkaan jälkeen. Välillä sain syötettyä vielä ennen ekoja päikkäreitä lounaan, mutta nyt ei senkään suhteen ole mitään mahkuja. Mutta saispa nyt edes sen puuron alas muulloinkin kuin vain iltaisin.

Hampaista: Eilen kävin Sannan opastuksella hakemassa kaupasta Aleksille oman hammastahnan. Vielä ei olla sitä kokeiltu, mutta jos tänään sitten perehtyisin siihenkin asiaan. Sannan ohje oli, että tahnaa ihan minimalistisesti. Okei. Se ei voi olla kovin vaikeaa, eihän?

Ja sitten...tuo poikasen ensimmäinen alahammas, se kasvaa vinoon. :( Siis ihan selkeesti... Mä olen harmissani. Miehellä on oikein hienot hampaat ja mulla on muuten ollut omat legot ihan ok, mutta "vähän" niitä jouduttiin oikomaan. Mulla leuan asentoa korjattiin yhdellä "oikomisklöntillä" ja yläleuan hammasrivistöä siirrettiin eteenpäin, että viisurit mahtuivat paremmin paikoilleen. Niin hyvin ne lopulta mahtuivat, että ne jouduttiin aikoinaan leikkaamaan pois. Ja sitten yhden tapaturman seurauksena (tipuin naamalleni/ suulleni liikuntatunnilla nojapuilta), jonka takia etuhampaita fixattiin ja oiottiin takaisin kauniiseen riviin. Mutta ton ensimmäinen hamppu tulee vinoon ja se surettaa. (Tiedän, että muilla on suurempia ongelmia, mutta kai minäkin saan purkaa tuntojani...saanhan...?) Maitohampaita tuskin edes lähdetään oikomaan, mutta jos legot on ihan mullin mallin, niin kyllähän se syömistä haittaa ja migreenivaivaisena en voi olla miettimättä tota vaikutusta päänsärkyihin ja muihin purentavirheisiin...Höh. Kuun lopulle on onneksi varattuna hammashoitolaan aika, joten sitten voin piinata sitä tätiä mun kysymyksillä.

Sintulle myös tsempitykset flunssan taltuttamiseen. Lisää vaan puuduketta kurkkuun sekä lepoa. Ja ne kilot kyllä karisee hiljalleen. Älä liikoja murehdi. (Onneksi et ollut eilen kaffella mukana. Me syötiin Bunnin kanssa satumaisen hyvää minttisuklaakakkua ;) Kiva jos saitte pesukoneenkin hyrräämään. Pieninaksuminen ei kyllä kuulosta hyvältä, mutta kaipa sillä jokusen satsin pyykkiä vielä pesee...
 
Aleksi, tänään 8kk, nousi äsken itse seisomaan ja vielä monta kertaa!!! Äiti huokailee hämmästyksestä mykistyneenä. Naapuriiii...kuinkas siellä? ;)

--
Edit: Missä KAIKKI muut on???
 
No, moi!

Ihan perseestä tämä sairastelu. Mua ei ole kukaan hoitanu pienenä ja mä oon niiiiiiin surkee sairastaja. Yhyyyyy. Mies alkoi minua illalla säälimään ja kävi 20 km päässä kaupassa, ennen sulkemisaikaa hakemassa äitille MANSIKKAJÄÄTELÖÄ!!!! Tuli sitten pilkkopimeässä kotiin. Oli omituisen näköistä kun auton valot halkoi pimeetä peltotaivalta ja ääni läheni pihaan päin. Me asutaan OIKEESTI maalla. Aurinko laskee ja ikkunan takan on PIMEÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!! (susia ja karhuja ja mörköja ja ja ja ...)

Noh. Venla poloinen heräsi vissiin tunnin välein nenä tukossa itkemään. Tissillä se siitä rauhoittui, kun sai imiessä nokan auki. Ja minä nukkua retkotin tissit levällään...........onneks on niin isot lerput, että melkeen selälläänkin tuo imetys sujuu. (heh hehhhhhhee) Siinä kuorsaan suu auki räkä kurkussa ja ipana imee tissiä. Ihan luonto-elokuvasta....suora kopio!

RETU...sinäkin olet ompelija ihmisiä? Kiva! Mitä siellä sinun ateljeessa syntyy? Mekkoja? Teetkö saumurilla vai sillä perus vempeleellä? Minua ärsyttää, kun mun saumuri on vieläkin rikki. Laiskuuttani en ole sitä saanu korjattavaksi. Tai sitten siellä on sädöt niin päin persettä, etten osaa ite hoitaa. Ny ajattelin värkätä tytölle vanhoista puuviolla paidoista (omista) sellasia legginsejä talveksi mekkojen kanssa. Hioista, nurjalta puolelta, siltä nypyttömältä, tulee pöksyt ihan haarasaumalla ja kuminauhalla.... Sitte, jos väsäis siitä muusta puserosta jotain liivihameen tapasta....vähän jotain nauha-koristetta... Oi, nyt tuli tekemistä tälle päivälle! Kivaa!

AILIME........niin sormiruokailua tää Venlan syönti varmaankin on. Eilen juuri ajattelin, että täytyy vaihtaa ton lautanen esim. helposti pestävään tarjottimeen. Laittaa semmosilla pienillä imukupeilla se kiinni pöytään. Tai jotain! Se pöydältä suoraan "huulestaminen" on niin veikeen näköstä. Toi huulestaa kaikki pikkusen kokkareisen näköiset eväät: porkkanaraaste, riisit, jauhelihamössö.... Ja BEST: kivellä grillatut simpukat häipyi neitin poskeen hujauksessa. Mikähän kulinaristi tosta on tulossa???? Sitte eilen semmonen kuohkea jääkkaappikylmä veteen vatkattu riisihiutalepuuro oli HERKKUA! Mautonta, mutta oisko se kylmä tuntunu hyvältä ikenissä. Olin siis tehny sen puuron tuonne tuhdimpaa välipalaa varten. Kun siihen sekottaa juksua, niin se on taivaallisen hyvää. Aikusellekin.

HALIPOSSU... hyvä sähkömies löytyy meidän tiimistä ja varmaan saisin sen maansiirtäjänkin....ja maalarin ja valosuunnittelijan ja hifi-asiantuntijan...jne. jne.  Ja, jos jotain oikeen isoa puusepän hommaa tarviit, niin mun vanhat kontaktit Tallinnassa on vielä voimissaan. Ne teki mun aiemman elämän asiakstyöt useamman vuoden ajan. Mutta niistä vissiin privatisti....

jeepä jee. Venla kuukahti päiväunille. Raasu, pieni väsynyt nuhanenä. KUUMEMITTARI, digitaali, kainalosta, näytti 36,9. Kuumalta tuntuu tyttö, oisko tullu huonosti mitattua....

ps. KIITOS kirppari-vinkeistä. Kuuklaamaan osotteita ja suunnittelemaan OSTOSMATKAA sinne ETELÄÄN:
 
Halipossu, tääl mä oon, ja ei täällä kyllä mihkään suuntaan pungeta :D Mitä nyt sohvalta tekee jättiläissammakkoloikkia ja leikkii Supermiestä ;) Ei ees tukea vasten vedä itseään ylös... Vai mustako tässä nyt olikin kyse?? :D Mä nyt just just jaksan vielä nostaa ruhoni jalkojeni varaan :P

Apina unilla ja iltapäiväks vois keksiä tekemistä... Puistoon, lähteeks se naapurinämmä matkaan? :D Tai sit tullaan teille!

Asuntojuttuja, ihanainen Bunni linkitti mulle tietoa heidän tulevan kodin yläkerrassa olevasta kolmiosta, ja se ois kyllä aika ihana! Pienellä varauksella tosin, kun sinne ei mahdu iso pyykkikone (joka on kyllä meille ehdottoman tärkeä!) ja neliöt antais olettaa, että huoneetki ois turhan pieniä... Mutta Bunni lupas, ettei se oo niin pieni, ku miltä näyttää, joten täytyy esitellä se ukolle... Katsotaan josko laitetaan siis naapurit vaihtoon ;)

Ja Elegiankin poppoo hengissä. Vahvan värinen ja haiseva virtsa kyllä viittaisi siihen, että ei saa tarpeeksi nestettä... Tosiaan, voisko saada vettä lisäks, että nestetasapaino pysyis kuosissa? Toivottavasti siellä on Eemeli-ressun iho kortisonin jälkeen jo parempi! Ja pidän edelleen peukkuja pystyssä, että saisitte nyt lääkärit tajuamaan tilanteen ja apua löytyisi!

Sintulle myös paranemisia!! Toivottavasti ei pahemmaksi äidy kipuilu... Ja "paranemisia" myös sille pesukoneelle!

Mua jaksaa kyllä aina hihityttää ton Venla-neidin ruokavalio. Hittolainen, teiän rinsessahan syö paremmin ku minä täällä! :DD Oijjoi, onneks ei osaa meidän muiden penskat lukea vielä, etteivät pääse tänne kurkkimaan ja ala vaatimaan samanmoisia ruokia :)
 
Halipossu  - sanotaan, että hammastahnaa laitetaan lapsen puolikkaan kynnen kokoinen tippa, eli joku riisinjyväsen verran... Mähän itse, kun omia hampaita pesen, niin tursotan tahnaa niin, että riittää! [:D]

Me tultiin hetki sitten lekurista ja pojalla on korvatulehdus, molemmissa korvissa! [:@] Jos nyt pääsis viimein sinne korvaklinikalle putkitukseen. Onneksi tuo on sellainen lekurien unelma-asiakas, että ilo olla vastaanotolla. Saa katsoa korvat ja moneen kertaan, katsoa suuhun, kuunnella ja käännellä. Poika vain on ja antaa lekurin hoitaa hommansa. [:)]

Kiitos naisille ja lapsukaisille eilisestä tapaamisesta! Mukavia ja rentoja ihmisiä on ilo tavata!! [:)]
 
Kirppikset kierretty, JEE löysin tarvitsemani! Lafkanista välikausihaalari ja Akselista (kävin autollisen kaverin kanssa) ihanat varrelliset syys/talvikengät! Ovat vaan vielä vähän turhan lämpöset näihin keleihin, mut äkkiähän tuo toivottavasti viilenee. Myrtsiin täytyy ehdottomasti vielä viikonloppuna päästä, jos sieltä löytyis viileemmät kengät.
Harrastan samaa kuin Halipossu, ylipuen itteäni ja Elliä aivan liikaa. Hyvä etten toppahaalaria vauvalle pistäny, aurinko paistaa vieläkin yllättävän lämpimästi! Hiki valu kirppiksiä kierrellessä, kaks tai kolme kerrosta vaatetta on ehottomasti liikaa vielä..
Mutta juu, bussi 18 menee ihan tuosta vierestä, sillä vois seuraavan kerran yrittää seikkailla kirppistelemään.

Elegian poppoolle paranemisia, hengessä ollaan mukana!
Riikan pienelle myös!

Maarinen juu ommeltua tulee, välillä ehkä liikaakin. :) Koukuttavaa puuhaa, arjen henkireikä mulle! Teen lähinnä Ellille vaippoja ja vaatteita, välillä ehkä jopa itellekin paitoja jos sille päälle satun. http://www.kerttula.vuodatus.net/ Tuolta löytyy enempi. Mulla on saumuri ja perus ompelukone, haaveilen myös peitetikkikoneesta, mutta aika kaukanen haave vielä. Koitan myös kierrättää omat vanhat vaatteet Ellille uusiksi, jos vaan onnistuu. Kiva että löyty toinenkin ompelija täältä! :)
 
Tulin vaan nopsasti huikkaamaan, että täälläkin on yksi ompelija. Kävin Retu blogissasi ja ihania vaatteita olet saanut aikaan. Itsekin surauttelen pääasiassa tytölle vaatteita - saumurilla ja ompelukoneella. Peitetikkikoneesta haaveilen! Juuri tilasin Myllymuksuilta täydennystä...
 
Vielä piti tulla takaisin, kun tuli tuosta Ampun kirjoituksesta mieleen tuo vauvakuumeasia. Olen siis nähnyt sen meidän suvun uusimman tulokkaan, eli veljenpoikani. Eikä tullut vauvakuumetta!!!!!! [:D]
 
Täällä opiskelijaäiti ilmoittautuu! Palasin jo kotiin. Mukavan lyhyt (mutta tarpeeksi pitkä oman ajan kannalta) oli tuo tutustumispäivä. Siellä vaan sumplittiin paperihommia ja muita vielä kuntoon, ja käytiin kiertämässä rundi rakennuksessa, jotta me uudet opiskelijat ei vallan eksyttäis kun sitten joskus vihdoin oikeat luennot alkaa. Mähän joudun siis tekemään sellaisen kahden aineen siltaopinnon, kun mulla on amk-kandin paperit, ja nyt meen tekee yliopistomaisteria. Eli joulukuuhun saakka teen etäkursseja kotoa käsin, ja helmikuussa alkaa sitten ne ihan oikeet maisterikurssit. Mutta ihanaa oli käydä haistelemassa yliopistoilmaa. Arvatkaa, mikä oli päivän paras juttu kuitenkin: löysin juna-asemalta Starbucksin!!! Nam... Oli pakko käydä hakemassa Chai Tea Latte ja Double chocolate muffin. Ei kerrota miehelle tuosta muffinista mitään..!

Benjillä ja miehellä oli mennyt oikein hyvin kuulemma. Olivat käyneet kaupassa ja syöneet lounasta. :) Benji oli ihan sippi kun mä tulin kotiin, ja menikin tissin kautta unille. <3 Ai niin, ja tarkistelin tuossa ruokapurkkeja (mies oli antanut Benjille purkkiruokaa), ja Benji on sitten tänään näköjään ekaa kertaa syönyt punaista lihaa, kun oli spaghetti bolognesen tyhjä purkki siinä. Huoh. Mä olin aatellut vielä hetken odottaa tuon lihan kanssa, kun en oo ihan sinut tuon asian kanssa. No, onneks oli tajunnut luomua ostaa sentään.

Halipossu: mussa on syksyisin myös tuota vikaa, että puen helposti liikaa päälle. Koitankin katsella ennen uloslähtöä ikkunasta, että mitä ihmisillä on päällään, että osaisin itse pukea normaalisti. Toisaalta täällä näkee välillä vieretysten ihmisiä joilla on t-paita päällä, ja toisella sitten takki ja kaulahuivi. Että ota siitä sitten selvää... Täällä on tänään muuten sateista. Ihan oikea syyskeli siis. Ai niin halipossu, lohdutukseksi ainakin se, että vinot maitohampaat ei kuulemma välttämättä merkkaa vinoja rautahampaita! Ja vielä Aleksille tuuletukset 8 kk johdosta, sekä seisomaan ryhtymisestä!

Huh, Sinttu, onneks selvisitte säikähdyksellä pesukoneen kanssa. Ei oo ihan halpa paukku käydä pesukone ostamassa. Saa valittaa jos siltä tuntuu!

Maarinen, mä kyllä myös ihailen tuota, että olette rohjenneet antaa Venlan maistella kaikenlaisia herkkuja. Mies haaveili kesällä siitä, että voitais antaa Benjille jotain katkarapuja tai sitten miehen herkkuja eli merirapuja. Neuvolassa kuitenkin tyrmäsivät niin kiivaasti ajatuksen, ettei sitten uskallettu vielä antaa. Meillä ei kyllä toisaalta ole kummallakaan mitään äyriäisiin kohdistuvia allergoita, että siinä mielessä olisi saattanut oikeasti voidakin antaa. No mutta, kerkiihän tuota.

Sannalle pidän siis edelleen peukkua tuon kämpän suhteen! Jännää!

Riikan poitsulle paljon tervehtymisiä! Korvatulehdus ei ole iloinen asia...

Retu, kiva kun laitoit blogiin linkin! Sitä tutkimaan!

Amppu: kiva, että sielläkin oli iloisia vauvauutisia! :) Benjillä otti muuten myös tuo sormiruokailu tuossa jokin aikaa sitten takapakkia, kun tuli hampaat myös ylös. Hirmuisen isoja palasia haukkailtiin täälläkin kaikesta, mutta nyt tuo on vissiin alkanut tajuamaan, että vähempikin määrä ruokaa suussa kerrallaan on ihan jees. Ottaa leivästä sellaisia pieniä haukkapaloja kerrallaan. :) Hei, piti erityisesti sulle shoppailun rakastajalle mainita mahtavasta shoppailulöydöstä: ostin viikonloppuna mega-alesta kahdet Ralph Laurenin farkut yhteensä hintaan 50 e!! Vähänkö oon onnellinen! Nyt on shoppailuhimot hetkeksi tainnutettu.. ;)

Hei, ehdin kirjoittaa viestin ennenkuin Benji heräs päikkäreiltä! Jes! Tänään on hyvä päivä.
 
Pikainen huikkaus päänsäryn keskeltä:

Riikan "pikku-ukolle" 1v.-onnittelut! samaan syssyyn harmittelut noista korvatulehduksista. Just eilen niistä oli vielä puhetta. Höh! Hammastahnaa kokeillaan vasta iltapesulla, mutta onneksi mulla ei ole tapana itsellenikään laittaa pientä hernettä enempää tahnaa, joten enköhän suoriudu ihan kunnialla tosta iltaisesta.

Retu: Voi ihanuus noita sun tekemiä vaatteita! Mä taidan tehdä sule tilauksen, kun itsekseni vaan ompelukonetta seisotan... ;) Mikä on peitetikkikone? Ikinä kuullutkaan... Ja kiva, että kirppareilta tuli tehtyä löytöjä.

EDIT: Kas, Ailime ehti vielä väliin... Kiitos huikkauksista! Toi on kyllä lohduttava tieto noista hampaista! Ja katsotaan nyt, miltä se hamppu näyttää, kun vähän pidemmäksi tuosta vielä kasvaa.
 
Takaisin
Top