Syyskuun tuuletukset!

Hyvää huomenta!

Tarttee kyllä mennä kohta takasin sänkyyn... Hohoijaa! Viimeyö oli ihan täys persiistä. Koko sakilla. Miehen flunssa yltyi tosissaan. Sitten se pyöri, niiskotti ja hikoili viiteen saakka, kunnes sai vaikerrettua, että on koko yön ollu hereillä ja nukahti. Noh, Venla peuhasi kahesta viiteen omiaan. Heräsi viideltä lirkuttelemaan ja lopulta itkemään. Ei kelvannut tissi, eikä tassu. Räväytin valot päälle, panin tytön potalle liruttelemaan ja vaihdoin kuivaa päälle. Siitä kipppuroitiin taas aamupimeässä varttia vaille kuuteen. HEtki unihorrosta ja... KUUDELTA SOI HERÄTYSKELLO: Tosi Jeeee! Mies ylös, äiti ylös ja puuron keittoon. Venla jäi nukkumaan. Iskä lähti isoon kaupunkiin soittokeikalle.... Tämmmöstä.

Tulee mieleen, että olenko mä itse nukkunut ollenkaan? Mies kyllä sanoi, että oon kuorsannu, joten kait siinä on ollu untakin mukana!!! Tulee tosiaan ne raskaus ajat mieleen, kun meni yöt valvoessa... HALIPOSSUKIN siitä muistutti! (nooooo, mä treenaan :) ! )

Nyt oikeesti sänkyyn takasin, koska koko päivä ja ilta Venlan kanssa SAATTAA olla mielenkiintoinen silmäpussi-vähä-äly-äidille!

Ps. SANNA....MArtonlaakso/Louhela/Myyrmäki/Kaivoksela(kö/ko?) sitte mä tuun teille heti kylään!!!! Mun ikivanhoja kotikontuja ovat ne seudut, vuodelta esikoinen ja hänen sisaruksensa.... Siellä niistä vielä
kaksi asuukin!

Saludo!
 
maarinen, Myyrmäki. Tosin selvittelin sit vielä iltasella juttuja, ja veroprosentti nousis ja palvelut laskis, joten tätä jäätiin nyt sitten vielä pohtimaan... Ei olla miehen kanssa ehditty asiasta kunnolla jutella, se vaan aamusella kans soperteli tossa nukkumaanmenon vaihteessa, että tosiaan nuo seikatkin pitää huomioida. Eli katsotaan katsotaan katsotaan... Ehkä menen vaan apteekkiin ostamaan kasan korvatulppia ja isot kuulosuojaimet, mies oppikoon nukkumaan ne päässä ja asutaan tässä, eipähän tarvii säätää :S

Täälläkin huono yö takana ja oon tosi ärtynyt. Lisäks en pääse suihkuun, kun Joona on taas tollasella hieman ylienergisellä tuulella, tukka on paskanen ku mikä. Kiukuttaa! Ootan vaan niin kovin, että nappula nukahtaa päikkäreille ja pääsen suihkuun ja aamupalalle! Ja iltapäivällä vien sen sitten mummolaan.
 
Päiviä, päiviä.

Vai on ollut huono yö niin Maarisella kuin Sannallakin. Harmi juttu. :( Toivottavasti Maarisella auttoi aamu-unet, että jaksat olla "täysjärkinen" koko illan ja Sannalle paljon jaksamista, että pääset nyt pian suihkuun ja viettämään mukavaa apina vapaata päivää ja iltaa. <3

Tuntuu jotenkin väärältä tulla tähän perään hehkuttamaan meidän toista kokonaan nukuttua yötä viikon sisään, mutta meillä tietysti tuo yö oli kuin lottovoitto, kun noita öitä on tullut poikasen takia muutamat viime kuukaudet valvottua. Äsken tultiin vielä mahdottoman pitkältä koko perheen aamulenkiltä, kun raikkaassa ja aurinkoisessa ilmassa oli niin mukava talsia.

Sanna: Mä täällä kyyneleen, jos toisenkin vieräytin, kun luin teidän asunnon metsästyksestä...VANTAA. Kääk. Sinne menee julkisilla täältä meiltä IKUISUUS. Jos mä saan valita niin edes vähän lähemmäs, kiitos... ;) Mites Kirkkonummi? Oltais saman radan varrella. :) No, pääasia on, että te saatte tarpeisiinne uuden kämpän mahdollisimman pian! Kuulutko johonkin ammattiliittoon? Joillain ammattiliitoilla on "suhteita" vuokrakämppiin ja jäsenet voivat päästä jonon ohi!

Oliko kellään mitään sanottavaa noista teippivaippa/ housuvaippa pähkäilyistäni... Tuleeko niskakakat sen takia, että poikanen liikkuu enemmän? Vaippa kyllä pysyy ihan hyvin paikoillaan...

Nyt kauppaan ja illalla juhlimaan miehen sukulaisen 6-kymppisiä.

Jaksamista päivään arvon mammat!

EDIT: Amppu näköjään ehtikin väliin. Sielläkin ollut surkea yö. Mistäs nyt oikein tuulee? :/ Valittaminen tekee yleensä ihan hyvää...täällä palstalla on onneksi paljon tilaa purhautua. Paljon jaksamista sinnekin! <3

Mäkin söin kuukausien tauon jälkeen aamupuuron...nam. Oli kyllä hyvvee... Nyt moit ja heit!
 
Katsotaas paljonko ehdin kirjottaa... Joona on ollut jo kohta pari tuntia päikkäreillä! :O

Amppu, joo, onhan se 14kg ihan älyttömästi! Ite oon painanu 2-vuotiaana 10.9kg, saman verran ku Joona paino vissiin reilu puolvuotiaana! Tosin olin kyllä ihan superlaiha, kun olin niin pitkäkin, mutta olin sairastellut siinä puoltoistavuotiaasta aika pahasti... Ja kyllä ite ainakin jo nyt koitan tarkkailla, että Joona ei kyllä saa päättää täysin omia ruokiaan; jos ei syö puuroa, niin ei kyllä tasan saa niitä sokerisia puurotetrojakaan vaan! Säätelen jo jonkun verran tolla maitoakin (eli teen vähän laimeempaa) kun paino on pompannu sinne +1 käyrän päälle. Veikkaisin kyllä, että kunhan saa jalat alleen, niin alkaa kulumaan energiaakin ja paino taas tasottuu :)

Ja noi yölliset huudot ei vissiin vielä oo kauhukohtauksia, niitä alkaa olee sitten päälle vuotiailla mun käsittääkseni. Tuolla toisessa pinossa on paljon muitakin reilu puol vuotiaiden emoja, jotka on samaa kirjotelleet... Että kai tää nyt on sitten vaan joku vaihe tääkin.

Ja täältä heruu kyllä sympatiaa sulle Amppu, on meinaan just tasan sama fiilis kun sulla siellä! Tuntuu niin epäreilulta, että en jaksa, eikä se voi olla täysin mun syy... jos ei ois tätä yh-meininkiä, niin ei ois näin rankkaa. Allekirjoitan myös ton ajatuksen, että toiset on oikeesti täysin yh, ilman mitään hoitomahdollisuuksia, ja osalla on sairaita lapsia tai muutoin elämässä rankkoja juttuja, että ehkä ei oo ihan ok, että mä täällä kitisen "turhasta"... Mutta niin tai näin, poika menee tänään mummolaan ja mä saan vapaata. Jaksan sitten taas rakastaa! Onneks Joona viihtyy mummon ja papan kanssa tosi hyvin, ja tiedän kuinka paljon appivanhemmat poikaa sinne yökylään tahtovat, niin ei tuu mitenkään ees huono omatunto siitä, että Joona sinne menee.

Halipossu, niin no me ny taidetaan hylätä se Vantaa. Toi Myyrmäki ois ollu ihan jees vielä muuten, sieltä pääsee vartissa junalla stadiin ja varmaan puolisen tuntia menis tulla tänne. Vaihto vaan Huopalahdessa ja usein ne on vielä aika hyvin synkattukin ne junat :) Mutta katellaan nyt... Tuomarilassakin ois yks ihan kivan oloinen kämppä!

Ehdinpäs! Siis kirjoitella, ennenkuin Joona heräs! Nyt alkoi kuulua älämölöä, joten käyn hakemassa sen pois makkarista, ennenku isänsä herää!
 
Äkkiä vaan...

Voi itkujen itku. Ihanat aamu-unet ja puurot ja kaikki meni hienosti. Sitte puin tytölle ja itelle ja lähettii tuohon kasvimaan taaksen metsään kuuntelemaan lintuja. Niin. Pistin tytön mättäälle, jonka tarkistin KAIKENVARALTA moneen kertaan. Astuin ite askeleen ja nappasin muutaman sienen koriin (vi**n tyhmä)
Käänsi katseeni, siinä meni ehkä viis sekunttia... niin tällä heiluu iloisesti PIKKUROUSKU kädessä ja suussa pyörii joku murunen. Siihen loppui nauru.

Juosten pihaan soittamaan myrkytystietokeskukseen. Sormea kurkkuun ja oksentamaan. Ei tuu mitään. Ei mitään! Sanoivat siellä, että ei ole vaarallista, mutta SAATTAA ärsyttää limakalvoja niin, että SAATTAA alkaa muutaman päivän oksentelu. Että ei tule elinvaurioita... Nyt sitten vahtaan tuota suloistesti nukkuvaa lasta. Ja TODELLA huono-äiti fiilis. Mitä pirua mä sinne metsään menin? Vaikka on siellä oltu ennenkin,niin oisin voinu pysyä nyt pihassa, kun mieskään ei ole kotona ja mulla ei oo autookaan.

Pelottavaa. Nyt meen pötköttää tytön viereen ja valvon sen unta.

Ja kaiken huippu on, etten edes tiedä kerkisikö se nielasta mitään! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tämmöstähän se sitten olikin. Arkipäivä lapsen kanssa. Tiedän, että nauhoittavat siellä kaikki puhelut ja ennen vanhaan jouduin soittaa sinne tuon tuostakin.
 
Äääääää...tuli Maarisen tarinasta niin mieleen yksi muratin maistelu, jolloin "eräs" mamma soitteli kanssa myrkytystietokeskukseen. Kyllä silloin sydän pamppaili rinnassa miljoonaa ja hiki kumpusi huokosista ihon pinnalle kimaltelemaan. Voi että! Toivotaan, ettei Venla ehtinyt sienimetsän anneista hirmuisesti vielä nautiskella. Etenkin juuri se epätietoisuus siitä, onko siellä vatsalaukussa asti jotain sopimatonta mättöä vai ei, on kauheaa. Mun mielestä epätietoisuus on yksi niitä suurimpia inhoja tässä maailmassa. Eiköhän sillä Venlalla ole kaikki kuitenkin hyvin, jos kerran rauhallisesti nukkuu. Kyllä olisi varmasti oksu lentänyt jo moneen kertaan, jos olisi ollut tullakseen.

Ja nyt sinä, rakkahin Maarinen, lupaat olla soimaamatta sen enempää itseäsi. <3 Kaikelta kun ei voi lastaan koko ajan suojella....etenkään sieniltä. ;) Voin nimittäin kertoa, että se murattikin "lipsahti" suuhun, kun ruokailimme parvekkeella kera SannaKoon perheen. Poikanen istui hetken MUN SYLISSÄ, enkä silti huomannut, että kaveri oli napsinut viereisestä istutuksesta murattia suuhunsa. Ihmettelin vain hetken päästä, että mistäs kaveri oli basilikaa saanut suuhunsa..."raks, raks, raks", aivot raksuttivat hetken, kunnes tajusin, ettei meidän sapuskoissa ollut lainkaan tuoretta basilikaa..."raks, raks...nouuuuuuu!" ja totuus valkeni, kun katsahdin murattiani. Siitä sitten heti kaivamaan herkkuja ulos, huuhtomaan suuta ja soittamaan myrkytystietokeskukseen. Ja voi kyllä, mies oli niiiiiiin hämmästynyt siitä, että kenellä on myrkytystietokeskuksen numero kännykän muistissa. No mulla tietty...TIETTY! Ei sitä paniikissa kuitenkaan tulisi soitettua järkevästi numerotiedusteluun, vaikka 02:sta tulee joka tuutista ulos. Ei sitä kuitenkaan silloin tarvittaessa muistaisi.

Joo...mutta kyllä se vanhemman huoli seuraa meitä niin kauan kuin eletään. Niinhän se menee... Jaksamista jälleen!
 
Päivittelee: herätty. Tuossa se nyt tyytyväisenä jyrsii omenaa, että varmaan seuraavaksi saan jaloista ravistella niitä omenan paloja pois henkitorvesta.

Mutta ilmeisesti se ei ehtiny nielasta. ILMEISESTI. Ihan iloinen ja hymyileväinen tyttö. Ja saa taatusti taas hiukan enempi huomiota kun eilen samaan aikaan....

Pissaki lirahti pottaan ihan normaalisti, että munuaiset toimii...

...ja niin se kannattaa tallentaa joka äidin ja isän se myrkytystietokeskuksen numero kännykkään. Mulla ei ollut... soitib kalliiseen 118 ja pyysin itku kurkussa yhdistämään! Nyt on. Ja päivystävä lääkäri ja paikallinen kylätaksi, jolla ajetaan vaikka velaksi, jos rahaa tulee vasta viikon päästä.

Kiitos HALIPOSSU tukitarinasta. Miten sen muratin syönnin kanssa sitten on?

ainiinedit: isomman tyytäreni kanssa jouduin menee piipaa-autolla lastenklinikalle. Soitto siis eka sinne myrkkynumeroon ja sitte hätänumeroon. Kävi niin kavalasti, että 9kk tyttäeni opetteli juuri seisomaan nousua. Minä kerkesin avata tiskikoneen kannen ja tämä nappaa siitä konetiskiainetta suuhunsa. Kaikki käy salaman nopeasti siinä mun silmien alla. Tyttö kiipee pitkin mun jalkaa..... Vaikka pian toimin, nii silti ehti syöpyä huulet, kitalaki ja osa kurkunpään ihoa. Huulista lähti nahka vielä kolme vuotta jälkeenpäin... Vaikka se pesuaine oli kertalleen jo kastunut, mutta silti oli semmonen möykky jääny siihen kannelle. JA siellä sairaalassa vietettiin yö tarkkailussa nukutuksessa tehdyn tähystyksen jälkeen... Vilpittömiä
vahonkoja näköjään voi sattua, ihan tässä. Ei sitä vaan meinaa muistaa.

Nyt puurolle. Riisipuuroa kera päärynämössön. Toivottavasti maistuu.
 
Joo eioo muuttunu mikskää, aamupuuro pysy sisällä ja aamulla 80ml maitoa... mutta sitten ei taaskaan päivällä pysny punaposti ja vesi sisällä, määrästä päätellen tais tulla aikalailla kaikki pihalle. Jos nyt pysyy kuites tänää ja hu sisällä jotain niin jokatapauksessa maanantaina lapsiin erikoistuneelle lääkärille ellei sitä ennen mennä päivystykseen! Ai nii ja pysy nyt 80ml maitoo sisällä ennen päikkäreitä, sen punaposkioksennussession jälkeen... Hoh, onpas ihme homma ja helkkarin kuluttava sellainen...

Noista korteista, no eka pitäs saada tehtyy tietenki kaikki jotka aion itse lähettää ja myyntiä enole mietinyt ennenku oon mielestäni tarpeeksi hyvä, no ehkä noita parhaimpia vois koittaa myydä jos ottaa kirppariloosin niin siinä mutta muuten en ajatellu vielä niitä kaupitella. Tietty erti asia jos joku alkaa kyselemään että myytkö, sit on eriasia... Nyt oon virkkaillut pieniä lumihiutaleita kortteja varten ja ajattelin virkata kuuseen koristeet ja sitten kovettaa ne sokeriliemessä... mut saas nähdä saako täälä oksennushourulassa mtn aikaseksi...
 
No huh huh tota Maarisen piipaa-autotarinaa. :'( Kyllä sitä näköjään voi sattua mitä vaan. Onneksi Venlalla näyttää olevan nyt asiat mallillaan.

Muratista Sanna tänne aikoinaan muutaman sanan sanoikin...eli oireeksi kerrottiin myrkytystietokeskuksesta limakalvojen polttelu/ ärtyminen ja käskettiin antamaan (juottamaan) lapsukaiselle nestettä limakalvojen huuhtomiseen... Meillä taisi humpsahtaa onneksi vain yksi lehti, josta osan sain kaivettua pois. Loppua poikanen koitti kakoa ylös (äidin sormen avustuksella), mutta taisi mennä yrityksistä huolimatta alas. En sitten tiedä, mitä olsi tapahtunut suuremmasta määrästä. Onneksi ei tarvinnut ottaa selvää...

Terveyskirjaston sivuilla on muuten myrkyllisten kasvien luettelo, jos jotain kiinnostaa. (Just löysin tän...vaikutti hyvältä!)
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lmy00016
 
Nyt muuten aukee lonkero! (että tervepä terve vaan, vauvapalsta :D)
Ukko laittoi mulle viikko sitten muutaman karpalolonkeron jääkaappiin kylmenemään, että mennään sitten illalla saunaan ja saan saunajuomaa... Noh, sillonpa en sitten yhtäkään juonut, joten nyt korkkaan ootellessa ruoan valmistumista. Ehkä tää tästä vielä! En taidakaan vaan siivota, vaan saatanpa laittaa jopa meikkiä naamaan, laittaa pukluttomat vaatteet päälle ja lähteä kaupunkiin!

Maariselle piti vielä huikata, että saat sä vaikka tännekin tulla kylään, jos uskallat Espooseen ;) Mutta aivan varmasti kutsun sut etunenässä kylään, jos nyt jotain outoa kävis, ja sinne Vantaalle päädyttäiski.

Jokohan siellä muuten Ampun  pikkumiehellä yhtään henki kulkee paremmin, vai iskikö kunnolla flunssa päälle? Haleja tähtisimmulle (no tietysti teille molemmille ;))!

Ja Maarinen siellä nyt tosiaan lakkaa soimaamasta itseään. Sinähän olit loistava äiti, kun heti tiesit, miten toimia! Joku muu olis vaan jähmettynyt ja mennyt shokkiin ja menettänyt toimintakykynsä. Kyllä nää nappulat on vikkeliä käänteissään tahtoessaan, eikä varmasti (ilmeisesti siis joku myrkyllinen lajike? Näin mun kasvioppi...) tuo sieni jää viimeiseksi, mitä joku meidän palstan mukeloista päätyy maistelemaan. Hyvin muistan kyllä, kuinka ihailevasti katsoin Halipossun ripeää toimintaa sen muratti-episodin aikana, tosin hälläpä se taitaa olla myös vähän ammattitautia. Ja silloinkin oli kuitenkin neljä valpasta pikkuvauvan vanhemman silmäparia ihan läsnä ja lähes koko ajan katseet kiinni Aleksissa, mutta pienen uteliaat sormet olivatkin vain vikkelämpiä.
Mutta silti, ei meistä kukaan voi lastaan pumpulissa kasvattaa ja kaikilta kuhmuilta ja kolhuilta ja mahdollisesti (lieviltä) myrkytyksiltäkin välttyä. Eli nyt sinä ihanan Venlan ihana äiti chillaat ja toteat, että huh, onni oli matkassa ja kaikki hyvin! Mä ootan kauhulla, että koska tuo nappula äkkää keittiössä iskän chilit (habanerot..), oppii kiipeämään tuolille ja käy sieltä nappaamassa vähän naminami hedelmää suuhunsa. Mitähän siinäkin sitten tekis!

Riiiiinkkuuuuu.... laitteleks uudestaan sen sun blogin osotteen, että pääsen taas ihastelee! :))

Nomh, kohta pääsen uunijuuresten ja kananugettien kimppuun. Koska ukko kieltäytyi uunijuureksista, niin tuolla on myös sipulirenkaita ja uunimakkaraa :DD On tää kans lauantai!
 
Hihih, Elegia, mulla tulee joulun jälkeen sitten vasta se neljännesvuossata mittariin, ja kuis kävi mun känniaikeiden... Join yhden, herätin miehen syömään, köllähdin sen kainaloon sohvalle... Ukko katteli telkkarista nyrkkeilyä, ja se ei nyt oikeen mua kiinnostanut, niin huonosti kävi - mä nukahdin :D
Nyt se läks töihin ja mä oon täällä meikittä kotihousuissa... enkä taida muuta enää ees jaksaa yrittää. Että sitä se taitaa olla alle kolmekymppisenki elämä ;)

Mutta ihanaa silti, että teillä oli ihana ilta ja pääsitte miehen kanssa kaksin liikkeelle, ees lyhyellä kaavalla! Jee!
 
Jee! Iltapuuro pysynyt sisällä tähän asti tyttö nukkuu tyytyväisenä! Olen hyvin toiveikkaana täällä =O)!! Oon sitten keitellyt pulloja ja tutteja ja tuttiosiakin tänään oikeen urakalla, vaikken pöpöön tässä tapauksessa kyllä uskokaan.

Olipas jännittäviä, onneksi kuitenkin hyvin päättyneitä tarinoita teillä tuossa, se on noiden pienten kanssa että koskaan ei voi olla liian varovainen ilmeisesti. [:o] Mulla ei onnekseni ole kamalasti kukkia ja nekin jotka ovat on aika korkealla... en ole oikeen viherpeukalo...

Me ostettiin tänää konttauskypärä, saapas nähdä antaako jatkossa olla päässä ei ehkä muuten tarttis!?! (koputtaa puuta) mutta mulla jo valmiiksi pelottaa se tukea vasten nouseminen ku eihän se muista pitää aina kiinni kuitenkaan yms!!

Tosta lapsen painosta, niin en kyllä uskalla ees arvailla kuis neitin paino nyt laskee tän homman aikana, noh jospa se sitten ottais takasin sitä kun tervehtyy!! [:o]

Hmm, joku oli alkanut syödä aamupuuroa, mulla ei vieläkään uppoo puuro váikka normisti oon puuroihmisiä niin nyt ei vieläkään, toi mun ellotus puuroa kohtaan alkoi sillon kesällä ja näköjään vaan jatkuu. Munhan piti se raskaustestikin tehdä kun oli kokoajan oikeestaan se paha olo. Tänä aamuna oli taas paha olo, hmm, onkohan tässä joku yhtäläisyys ton neidin oksuhommeleihin, pitää kyl panna se lasten lekuri maanantaina kovaan tenttaukseen...

Hmmms, muuttohommista... Mieki haluan isompaan asuntooooooon!! [:D]

Noh juuh, miepä alan tässä kattelemaan joskko tuon miehenkin kanssa jotain keskustelisi muutakin kuin että mikä vois olla syynä tohon tytön tautiin... palellaas!

p.s. se osote http://rymyrinsessa.blogspot.com/
 
Hei mammat, nyt ois näille meidän nappuloiden kokosille kirppiksellä haalareita tarjolla ;) Hinnatkin neuvoteltavissa :)
 
Hip hei!

Vauva nukkuu... vihdoinkin. Oli aika tököttiä tämä ilta. Päätin sitten valvottaa sitä (vahingossa), kun laitoin tiikerikakun uuniin.. En älynny, että kello oli jo yli yhdeksän ja lapsella ei edes puuro valmista... No, siinä puurot ja suihkut ja sitten se kakku uunista ja muksu nukkumaan. JA NYT MINÄ RAJUTTELEN: OTAN KALJAA. TÖLKISTÄ suoraan. Hyvä äiti, nam! Minulla peräti yks olut. Kyllä on huippua tää nelikymppisenki lauantai ilta :) Ja tuolla olis pihan perällä poikien treenikämpässä lisää kaljaa niitten jääkaapissa, mutta siellä ulkona on ihan liian pimeetä.... JA mitä sitä yksin lipittää? Pistin ikävissäni miehen kylpytakin päälle ja tää haisee tupakalle. hyi olkoon..... IHANA VAUVAPALSTA MEILLÄ !!!!! Kippis.

Minä vähän kiinnostuin tosta Sannan punasesta talvihaalarista, mutta on se pikkkusen liian iso vielä. Eikä meillä ole tiloja säilytellä. Harmi. Mutta jos et saa sitä kaupaksi heti kohta niin minä otan. Miia voi tulla hakee jostai Rautatieasemalta, kun se asuu Kalliossa. (mun "piipaa-auto tyttäreni"). Treffatkaa te, mun puutteessa!!!!

MYYRMÄKI muuten on hyvä paikka asua! Siellähän on koko kaupunki ja sen palvelut lähi-mittakaavassa. Ja tod. Hesaan pääsee vartissa viis kertaa tunnissa! Ja mä tykkäsin siitä Mannin ravintola hässäkästä.... Oli kiva istua popsimaan intialaista kahisevien kauppakassien kanssa... ja muutamat tosca-leivokset tuli siellä syötyä....

ELEGIALLA on ollu ihanaa! Mutta KAUHEEN aikaisen kotiinpaluun jouduitte järkkää. Noh, ottakaa uudestaan kuitenkin, pian. Ennenkuin unohtuu muistista miten lystiä oli. Paatte sen kahdenkeskeisen ajan nyt KALENTERIIN!!! (minähän se olenkin paras puhuja tässä asiassa;))

SIENIEPISODIsta/muista myrkyistä. Niimpä. Riikka ihan oikeessa on, että pienten lasten koti pitäs olla myrkytön. Esim, ne veskinpöntössä lilluvat "muka-raikasteet" on super myrkkyä pienelle suuhun joutuessaan. Täällä mä olen YRITTÄNyT karsia, tai ainakin järjestellä vaarallisia juttuja pois käsien ulottuvilta. Sitten seuraavaksi tulee isännän porakoneet... mutterit, naulat, ruuvit ja taskuista putoilevat pikkukolikot. Hitto, miten mä inhoon niiden keräilyä lattialta. niin ja nuo PLEKTRAT, ne millä kitarasta loihditaan säveliä.. niitä tulee vastaan joka huoneessa.

huh. kuulostaa, että meillä on ihan järkky kauheen paskasta ja epäsiistiä... Niin ja se Venlan popsima sieni oli kyllä ruokasieni, Pikkurousku, sellainen kangasrouskua pienempi ja vaaleampi... valkoista maitoa
sisällä. Silti se voi ryöppämättömän aiheutta vatsaontelon ärsytyksiä ja oksentelua. Että lopulta hätä olikin vain äidillä. Hyvä niin.

ok. öitä.kai.
 
maarinen - nuo lapsukaiset kun alkavat uteliaisuutensa kanssa liikuskelemaan, niin eipä sitä moniakaan asioita(ainakaan minä) itse tajua ennen kuin on "liian myöhäistä". Kuka syö tupakat, kuka napsii myrkyllisiä kukkia, kuka imeskelee wc-raikastimia jne. Mä olen vähän huithapeli, pesuaineet on niin alhaalla, että siitä vaan tömpsyjä ottamaan, wc-raikastimet on vielä pöntöissä. Yritän lähteä siitä, että niihin ei kosketa, mutta voipi toisin käydä. [&:]
 
Täällähän on tapahtunu taas paljon. Ja mitä juopotteluja me harrastetaankaan!![;)] mäkin hörppäsin eilen kolme siideriä RANKAN TYÖPÄIVÄN jälkeen. Joo, hengissä selvisin. just ja just. Ja SAPARO tais kysellä mitä teen työkseni. RUOKAA!! eli kokin hommia.. Nyt sit olis hetki vapaata ja 25 ja 26pvä taas töihin. sit vielä kuukaus vuosilomaa ennen kun alkaa ihan oikea arki työnteon ja Veeran hoitojen osalta. Äkkiä se vuos on mennyt [&o]

Tänään olis tarkotus lähteä moikkaamaan iskää eli Veeran pappaa. on pikkasen heikossa kunnossa. puhe mongertaa ja sammaltaa ja nyt pelkäänkin että onko joku suoni katkennu päästä vai mitä. aivoihin varmaan viittaa.. ei kiva. ja mieshän ei suostu lähtee lääkäriin. täytyy vissiin kädestä pitäen viedä se sinne. ei tarttis iskän vielä kuolla, tai halvaantua jos jonkun aivoverenvuodon saa. [:(]

Nyt tyynyt ja peitot pihalle ja imuri käyntiin.. siivouspäivä!

.... ja ONNNEKS Venla on kunnossa!!!!! huh kun säikähdin!!
 
Mooi,

huihui, sinttu, isääsi! Kyllä lääkäriin nyt pitäisi mennä! Itse varmaan soittaisin hälytyskeskuksesta apua, jos ei ukko muuten tajuaisi... Saisi ensihoitajat tehdä eka työnsä ja sitten päättää, että voiko ukko jäädä kotiin vai ns. pakotetaanko ihan oikeesti lääkäriin!
Ja hyvinhän selvisit siitä työpäivästä sitten! :)

maarinen, no kerrot vaan, jos pitää haalari napata kainaloon ja lähteä tytärtäsi morjestaa :)
Niin, Myyrmäki ja Tikkurila ovat oikeestaan aika lailla ainoot paikat Vantaalla, mihin mä suostuisin muuttaa. Mutta tälläselle syntyjään paljasjalkaselle stadilaiselle oli jo kova kolaus muuttaa Espooseen, niin ei kyllä ikinä VANTAALLE! Vaikka on sitä tullut sielläkin pyörittyä poikien perässä Myyrmannissa ja lätkähallilla, Kannelmäessä kun asuttiin ja juna tai pyörä näppärästi kuljetti, mutta silti... Tätä on nyt vaikea selittää, en halua kuulostaa mitenkään pinnalliselta tai oikeesti ees mollata Vantaata tai vantaalaisia, mutta nää on vaa näitä "äidinmaidossa" saatuja ajatusmalleja. Jos en ajattele sitä kaupunkia itsessään, vaan ainoastaan paikkaa, niin viihtyisin varmasti; junarata vieressä, palvelut, ihmiset ja kaikki elämän kirjo ihan lähellä... Joko oon puhunut itseni pussiin koittaessani selittää ja seivailla? ;)

Noniiin, kaljottelevat ja siiderittelevät äidit, nouskaahan sieltä tähän päivään! :)
(kas, huomaatteko kellä vauvavapaa jatkuu? ;) En oo ehtinyt tukkaa harjata saati aamupalaa syödä, vaan aamupisun jälkeen hyökkäsin koneelle :D)
 
Moikka taas!
Tuolla jo huikkailinkin kauhugallerian puolella, ja nyt yritän taas tänne päästä mukaan roikkumaan. :)
Tutulta kuulostaa nämä muidenkin vauvojen tutkimusretket, kunpa olis onni matkassa eikä mitään vakavaa pääsis tapahtumaan!
 
APUAAA!!! Mä itken täällä onnesta! Mun "siskontyttöni" on saapunut maailmaan tänä aamuna! Sain just viestin! Mä pääsen pian sylittelemään ihanaa vastasyntynyttä!! <3<3<3<3<3

Oon ihan pasmat sekaisin täällä!!!
 
Takaisin
Top