Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
magenta, zil ja Lintunen, kuulostaa niin tutulta! Vaikka kuinka yrittää miettiä, että tuolla se vauva nyt on ja jalka on selvästi tossa kohti, niin on hirmusen hankala uskoa että sieltä tulee pian ihan oikea ihminen ulos. Voi vaan kuvitella miltä tuntuu, kun vauvan saa ihmeteltäväksi ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen, huh. Siitä ajatuksesta pitää kerätä nyt hirmusesti voimia tulevaan koitokseen.

Nyt on kotiuduttu mammatapaamisesta ja voi että oli muuten ihana tavata teitä noin suurella määrällä! Seura oli ihanaa ja ruoka nautinnollista. Napakymppi juttu. Ja tuli opittua lisää kestixist:D Jee!! Kiitos vielä kerran kaikille ????????
Riikka33
Ai, en tienny. Anteeksi.
Joku sanoi minulle näin, niin ajattelin et se on vauvan selälle haitax tai jotai.. Mut en minäkään nukkuvaa lasta alkaisi herättää kopasta. [;)] Oppia ikä kaikki ja maalaisjärki kunniaan (kunhan jonkinlainen järki tulis takas)

Jihuu - ainahan se vauvalle parempi on mitä vähemmän kaukalossa, mutta on ne nykyään sen verran kehittyneitä, että sen kerran kun matkustaa niin uskaltaa pitää siinä kauemmin kuin sen kaksi tuntia. [:)] Sitten jos alkaa päivittäin vauvaa siinä pitämään useita tunteja, niin miettisin, että onko hyvä homma. Yleensä vauvat vielä viihtyy kaukalossa, kun ovat siellä niin suojaisassa ja sellaisessa pesässä.

Laitoinkin jo tuonne facebookiin, että hienoa, kun oli onnistunut tapaaminen! [:)]

Kiitos vielä Jihuu tapaamisen järkkäämisestä! Oli tosi kiva tavata ja jutella porukalla kun omassa ystäväpiirissä ei ole ketään vauvautuvaa tai lapsellista. Tuntui myös vähän konkreettisemmalta tää odotus, kun näki teitä muita mahojen kanssa.

Nyt on hirmu väsy, joten nukkumaan. Huomenna vikaa päivää töihin. Se on sit siinä...

Mulla ollu tänään tosi outo olo... Mahaa kiristää, niin etten oikeen osaa sanoo supisteleeko, onko maha vai selkä kipeä. Koko ajan tuntuu outo paine, niinku ois kakkoshätä vaik ei ookaan.

Tosin mä tarkkailen jokaista mahdollista vihlasua ja yritän keksii et ne ois merkkejä synnytyksestä, kun tahtoisin kovasti jo tositoimiin.

Mulla on huomenna vasta synnytystapa-arvio, hassun myöhään mun mielestä. Ja arvatkaa harmittaako jos alakerrassa ei oo tapahtunu mitään pehmenemistä tms. Ku niin monta viikkoo joutunu olee jalat ristissä noitten supistusten takia...

Eilen iski totaalinen masennuskohtaus, ja järkyttävä pelko siitä, et kuinka yksin sitä sit onkaan vauvan kanssa :( Mulla kun on vaan kaks kaveria (joo, ihan oikeesti), joille voisin soittaa tai kenen kans mennä kahville. Naamatuttuja ja sellasia "moikataan kun nähdään" kavereita on kyllä, mut ne on just tolla tasolla.

Kiva oli tapaaminen, kiitos siitä! [:D]

Nyt taas vähän valvotaan, mutta onneksi saan nukuttua päikkäreitä ja ettei pää hajoa.

Sormustin Mullakin pientä painetta välillä tuolla berberissä, mutta tosi lievästi. Onhan se kaksikin kaveria parempi kuin ei mitään ja vauvahan on loistava kontaktienluontimahdollisuus kun on kaikenmaailman mammakerhoja sun muita mitä eri tahot järkkäilee [:)]

Pitänee nyt rajoittaa tuota urheilupuolta, ettei tartte olla maha pinkeänä loppupäivää. Kivuttomia kaikki supparit, mutta ei ne mukavia silti ole. Välillä tulee katteltua kun ihmiset pomppii ja juoksee, että vau, on se hianoo, voi kun itsekin pystyisi tuohon [:D]

kiitos juu kaikille eilisestä tapaamisesta ja jihuulle järkkäämisestä[:)]
ens kerralla tosiaan pitää ottaa kabinetti, muuten meidät varmaan viskataan pihalle muiden asiakkaiden häirinnästä..heh[;)]

annelse; se olis nyt vikapäivä [:D] nauti siitä.

eipä itselläkään ole tarvinnut juurikaan yöllä nukkua, mutta mitenkäs se meni. kuolema kuittaa univelat.
pitäisi varmaan tässä syödä aamupalaa ja vaihteeksi hiukan siivoilla..on noin ihana ilmakin[:-]

huomenna olis neuvola ja to jorvissa se synnytystapa-arvio, saa nähdä mitä sieltäkin tulee..
pitäisikö tänään yrittää viettää "rauhallinen ilta" poltella kynttilöitä ja juoda glögiä.tuolla kaapissa olisi vielä yksi tölkki viime talven jäämistöä..eikös se joulukin kohta taas ole [8|] ..sekin vielä..JOULU
no jos nyt ensiksi sais pojan tähän maailmaan, niin ressatan joulua myöhemmin. heh

mutta juu..mukavaa sateistapäivää kaikille

Jaahas...siis...

Poikahan se oli ja syntyi 20.9.10, klo20.22. Mörssäri sieltä tuli vaikka olikin melkein 3 viikkoa etujassa eli 3955g...tänään varmaan saa pitutta tietää.
Poika meni keskolaan alun hankaluuksien takia, mutta vartissa kaikki oli hyvin.
Synnytys kaikkineen kesti vaivaiset 29 tuntia.

Sormustin - ei sitä yksin jää, kun vaan ottaa ja lähtee perhekerhoihin/kahviloihin jne. Otapas selvää oman paikkakuntasi tarjonnasta. [:)]

Tinztinzille meni jo onnittelut, mutta onnea vielä tätäkin kautta! [:)]

Huomenta!! Mulla alkoi myös tota painetta peräpäässä ja kummallisia selkäjomotuksia ilmetä eilen. Välillä myös kiristävä tunne alavatsalla, ihankun joku vanne puristaisi. Ja oon nyt viimeiset kaksi yötä nähnyt unta itsestäni kaikenmaailman supistusten tuskissa, onpa tosi levännyt olo joopajoo! Vaikka kuinka pitkään nukkuisi niin tuntuu että on ihan yhtä väsynyt herättyään. Hullu nälkä myös edelleen, toivottavasti ei oo tullut ihan viittä kiloa sitten viime neuvolasta kun huomenna pitäis mennä mittauttamaan taas itsensä [:D]

Kiitos minunkin puolesta eiliseen tapaamiseen osallistuneille. Ruoka ja seura oli hyvää, ja juttua riitti [:D]

Tokavikaa päivää töissä, ja alkaa jo vähän ote lipsua. Aamulla laitoin pomolle meilin:

Huomenta!

Tulen tänään vähän myöhemmin töihin, koska:

A) En jaksanut nousta sängystä.
B) En viitsi viedä koiraa kaatosateessa ulos.
C) Mulla ei ole siellä toimistolla enää mitään tekemistä.

-Elli

------

Se vastas et:

OK :D

Kiitos myös minun puolestani eilisestä tapaamisesta kaikille! Oli kiva saada naamoja nimimerkkien taakse :)

Viime yö meni sitten yläselkäkivuista kärsien. Joo, sen siitä saa, kun yrittää siivota reippaasti vauvan häätöyritykset mielessä. Päädyin siihen, että lopetan kaikki tuollaiset huuhaa-yritykset, odottelen vain rennosti ja pomottelen miestä ;) Ennemmin tai myöhemmin se kuitenkin tapahtuu.

Edit: Soitinpa juuri neuvolaan pissalabrojen tuloksia ja muuten puhdas, mutta aavistus verta näytteessä. Epäili, että voisi olla limatulppaa, koska mitään vuotoja ei ole mulla ollut. Mä en ole kyllä huomannut limatulppaa vielä mitenkään. Mites muut?

Elmiira: Hyvä viesti =D

Mun on kyl pakko tunnustaa etten ole varmaa koskaa syöny ravintolas kerral noin paljoo, kun söin alkupalan, pää- ja jälkiruuan kokonaan! Huh huh. No, en ollukkaa koko päivänä syöny kuin yhen luumun ja pienen lasin kaakaota, kun halusin säästää ruokailuun.
Kyl ukkokin oli tosi yllättynyt et mite jaxoin tollalailla.. Toukan piikkiin ;P

Illalla tuli sellane kummallisen tuskasa, kipuileva olo;
menkkakipuja, vatsa iha sikapinkee ja näytti et massu on tosi alhaalla. Toukan liikkeet tuntu myös jotenkin erilaisilta..

Noh, olen ollu puol tuntii hereil ja taidan painua takaisin levolle.
See u!!

Onnea tinztinzille!

Onko muita vaivannu raskausihottuma? Mulla on ollu parin viikon ajan ihan järjetöntä kutinaa vatsassa, ja nyt viikonloppuna ilmesty rakkuloita ja näppylöitä käsiin, jalkoihin, reisiin ja pakaroihin. Lääkäri meinas että mulla on raskausihottumaa ja kortisonivoidetta voi käyttää jos oikeen pahasti kutisee. Eipä tuo voide auta yhtään mitään ja viime yö meni itkiessä kun kutis ja kirveli niin pahasti ettei voinut nukkua [:(]

Carinat: Ei oo muuten ihottuma vaivannut, mut "alakerta" on ärtyny ilmeisesti jatkuvasta vessassa ravaamisesta. Kutiaa varsinkin öisin, ei saa nukuttua :( Kortisonia sinnekin määrätty...

Juur kotiuduin synnytystapa-arviosta, 3.3kg on painoarvio tällä hetkellä, eli nelikilosta odotellaan jos laskettuun menee, hui kamala. Lääkäri ei sanonu kohdunsuun/kaulan tilanteesta mitään, eikä merkannut neuvolakorttiinkaan. Höh. Enkä tajunnu sit kysyä :(

Näin maailmalla:

Nainen synnytti Twitterissä

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2253938

Useimmat haluavat synnytyssalissa keskittyä vain itse suoritukseen, mutta brittinaisella riitti energiaa myös Twitter-päivitysten tekoon.

Nainen kertoi 13-tuntisen synnytyksensä etenemisestä internetissä reaaliajassa. Hän teki ensimmäisen päivityksen iPhonellaan synnytysaltaasta puoli tuntia supistusten alettua ja raportoi urakan onnelliseen loppuun asti.

Daily Mail -lehden mukaan sadat ystävät ja useat tuntemattomatkin seurasivat live-synnytystä Twitterissä.

Kyseessä ei ollut ensikertalainen, vaan Fi Star-Stone, 34, pakersi maailmaan toista lastaan. Hän synnytti ilman kivunlievitystä ja halusi jakaa kokemuksensa rohkaistakseen naisia luonnonmukaiseen synnytykseen.

Oscar-pojan tuore äiti on ammatiltaan sairaanhoitaja, joka myös neuvoo muita vanhempia netissä.

- Tein tämän näyttääkseni synnytyksen positiivisen puolen ja sen, että siitä selviää ilman kivunlievitystä, nainen kertoi brittilehdelle.

Yhdessä päivityksessä hän tosin haaveili isosta vodkapaukusta.

Limatulpasta... tämä on mun neljäs raskaus ja ikinä en ole siihen törmännyt. En ole koskaan havainnut mitään verisiä viiruja tai muuta limatulppaan viittaavaa -vaikka olen kyllä pyyhkiessä paperiin kurkkinut. Eli saattaa se siis ilmeisesti kadota huomaamattakin.

Mulla olisi aamulla lähtö Jyväskylään kahden päivän kurssille, ja jännittää aika tavalla miten reissu menee. Vieläkin olen vähän arpovalla mielellä, että mennäkkö vai ei... Mut jos jään kotiin, enkä synnytä sillä aikaa, tiedän että harmittaa jälkeenpäin. Joten jos ei nyt illalla olo muutu, niin aamulla hyppään junaan ja toivon parasta. Rankkaa varmaan tulee olemaan koko päivän istuminen, iltapäivällä vielä puistokierros ja illalla illallinen (mitähän ihmettä mä puen päälleni???? Ei oikein taida kaapista löytyä mitään hienompaa, joka päälle mahtuisi). Tostain ohjelma on sitten vielä istumista sekin, puoli päivää kurssia ja perään kokous. Illaksi sitten kotiin.

Viime päivät olleet aika rauhallisia, kyljet ja lantio on tosi kipeät, mut supistuksia on vain harvakseltaan, ja erityistä paineentunnetta eivät alakertaan aiheuta. Jotenkin on vähän hölmö olo: nyt kun vauvan syntymää ei enää esteltäisi, niin hän alkaakin viihtyä olinpaikassaan... Mä en kyllä kestäis jos tämä menisi loppuun asti. Sinänsä viikkoja on vasta 34+4, mut mun fyysiset rajat tuntuvat tulevan vastaan, vauvalla ei enää ole tilaa kasvaa nykyisessä asennossa mihinkään: peppu on kiinni kylkiluissa ja pää syvällä lantiossa. Enkä muista että olo olisi kertaakaan aiemmin ollut näin tukala, edes pojan kanssa, joka sentään syntyi vasta 38+0. Mut ehkä mä aloitan ne häätöyritykset Jyväskylän reissun jälkeen...

Heippa !

Laitan tänne myös pienen esittelyn kun tuonne paria riviä rustasin - vauvahuone osioon..
Eli olen 33v ja toinen lapsi olisi tulossa. Täällä pääkaupungissa asustelemme.
Odotus on ollut yhtä ylä - ja alamäkeä. Tällä hetkellä kaikki on hyvin, mitäs nyt tuollainen pieni pelko vaivaa koko ajan. Toivon että lähtis synnytys käyntiin mahd pian ettei " elossapito" vastuu ole pelkästään minulla. Jos ymmärrätte ..
On joitakin keskenmenoja takanapäin, heittävät ikävän varjon odotukseen.Tylsää että näin. En ole juurikaan osannut nauttia raskaudesta.Aluksi sai pelätä jos pikkuinen pysyy matkassa mukana, sitten sai pelätä onko sikiö terve ja nyt saa pelätä pysyykö hengissä syntymään asti..Puuhh.

Mutta innolla ja onnella odotamme koko perhe että saamme "pikkuveljen" ulos tuolta vatsasta [:)]
Laskettu aika on 5.10 joten eipä ole paljon jäljellä. Tosin päivät ovat kuin liisteriä..aika menee NIIN hitaasti, vaikka tekemistä on riittänyt.

Mieli tekis huseerata ja laittaa huone/nurkkaus valmiiksi mutta kun jotenkin en uskalla.. Onko muita pelkureita olemassa vai olenko ainoa ?

Pari nvla-käyntiä on vielä.Sovittu NKLssä siten että odotellaan laskettuun jos lähtis itsestään käyntiin ja ellei lähde niin on leikkaus-aika varattuna. Edellisen kiirreellisen sektion takia en halua käynnistykseen.
Poika tällä hetkellä n 3400g ja arvioitu synnytyspaino jtn 3800g.

Ihanaa loppuodotusta kaikille !

Hoppfull 38+0

Takaisin