Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anteeks, siivutan nyt muiden jutut, mut piti tulla tänne purkamaan totaalista ärtymystä!!!

Eli siis mä odottelin noita kelan päätöksiä kolmisen kuukautta, olin siis sairaslomalla ennen äitiyslomaa... Nooh, sain sitten sossusta toimeentulotukea takasinperinnällä (eli siis periaatteessa lainaksi) vuokranmaksuun yms. Yhteensä elo-syyskuussa sain sossusta 1530e. Ja nyt ne perkeleet peri kaikki tuet mitä mulle piti tulla, yhteensä 1750e. Eli enemmän kuin olen sieltä saanut. Lisäksi kun hain toimeentulotukea, sossu lupas, että perii vaan sen verran, että mulle jää elämiseen rahaa myös lokakuulle, kun seuraavat äitiyspäivärahat tulee vasta lokakuun lopussa.

Lopputulos: Ens viikolla pitäis maksaa vuokra + sähkö 570e ja jollain pitäis elääkin sinne lokakuun loppuun asti. Ja sentin senttiä ei kelan rahoista mulle jäänyt... Lisäksi kelasta tuli ilmotus, että sossu perii lokakuun lopussa maksettavasta äitiyspäivärahasta vielä syyskuun osuuden, eli muutama satku menee vielä siitäkin. Voi v*ttu sanon mä!

Mä en ymmärrä miten ne edes voi ottaa enemmän kuin mitä ovat mulle antaneet... Kyllä lähtee kiukkusta puhelua sossutantalle huomenna...

No jo on touhua!!

Itse voin kertoa sellasen jutun että miehelle oli Kela maksanu rahaa muutamalta kuukaudelta liikaa rahaa.
Kun tarvittavat laput vei Kelaan ja ne laski yheltä kuukaudelta raha määrän minkä on maksanu liikaa ja saman summan vaati monelta kuukaudelta, että loppu summa oli sitten reilun 900€
Eipä siinä valitus auttanu ku Kelassa he tietävät paremmin kuin tälläiset tavalliset työttömät. [:@]

Mutta luulis nyt että he tajuaisivat vaatia rahaa takaisin sellaisen määrän että ihminen voi vielä elää! Ärsyttää kyllä ihan tosissaan sun puolesta!!

Viimeinen päivä töissä ja tulipahan viihdyttyä pitkään. Kollegat odottelivat vanhempainiltaa kuuteen, joten seuraakin oli loppusiivousta tehdessä. Vielä tätä on vaikea tajuta, mutta totesin jo et huomenna varmaan istun sohvalla pää tyhjänä ja mietin että mites tässä näin kävi...

No toisaalta vihdoin koittaa aika jolloin ehtii järjestellä vauvaa varten. Pikkuhiljaa sitä alkaa uskoa että se tosiaan pian on täällä (tai siis on jo, mut sylissä siis :)

Mullakin oli viimeinen päivä töissä tänään. Tarjosin työkavereille suklaakaakkua. Olo on onnen ja hämmennyksen sekainen. :) Varmaan vasta ens viikolla tajuan että ei oikeasti tarvi mennä töihin. Nyt on sit aikaa laitella kämppää Peukaloista varten. Vaatteita on tullut sukulaisilta hirveästi ja pinnasänky, parveke- ja lenkkivaunut ja sitteri löytyy mutta ei paljoa muuta.
Ihmettelen vaan suuresti sitä, että virallisesti äippälomani alkaa torstaina (ilmeisesti), mutta en oo saanut Kelasta mitään päätöksiä päivärahoista. Pelkästään päätöksen ätiyspakkauksen saannista. No huomenna on aikaa soittaa sinnekin...   

Minäkään en Ketunleipä ole saanut vieläkään päätöstä päivärahoista, vaikka viime viikolla jo äippäloma alkoi. Olis se kyllä pikkuhiljaa jo kiva saada se tietoon.. [:)] Jos ei tämän kuun aikana kuulu mitään niin sitten soittelen jo perään..

Samaa päätöstä se minäkin täällä odottelen Kelasta, sitä niin kaivattua äippärahapäätöstä siis. Koska hain 6kk'n tulojen mukaan, vein viimeiset liitteet vasta 3.9.2010 Kelaan, kuten oli sovittu. Malttamattomana nyt sitten toivoisin mahdollisimman nopsaan sen päätöksen saavani. Kun en oikein usko Kelan sivujen laskureiden olevan niin tarkkoja, että uskaltaisin niiden arvioihin luottaa. Liian hyvältä nimittäin kuulostavat arviot minun luuloihini nähden.. Mullahan on jo parin viikon päästä eka eräkin tulossa maksuun, joten ei sen pidempää enää tarvitse odottaa. Tai ainakin toivon niin. Malttamaton mikä malttamaton. Siis minä. [:D]

Mä oon nyt tän illan aikana saanut jonkun verran tuta supistuksia. Taitavat vielä olla harjoitussupistuksia kuitenkin, kun eivät NIIN kipeitä ole olleet. Mies tuossa jo sanoi että kyllä voisit nyt jo ryhtyä synnyttämään, hän ei enää malttaisi millään odottaa lapsensa tapaamista. Melko suloista kun toinen on niin tohkeissaan. <3

Mandariini
Mustaki on niin ihanaa ku mies odottaa vauvaa innoissaan. Voihkaisen kivusta ja otan massusta kii niin toinen on heti että joko lähetään synnyttää jooko.[:D]

Mun ukko alkaa olla kyl tosi henkeen ja vereen raskaana et olen koht iha pulassa..

Oireta hänellä:
- herkistynyt mielentila
- herkkä itkemään
- alkanut röyhtäilemään kun ruoka jää pallean kohille pyörimään
  -> seurauksena pukluttelut, röyhtäilyt ja tuskanen olo.

Siis olen kuullut tästä, mut musta alkaa iha tuntua siltä et se ON
raskaana..
Meikkis vaan nauro, ku ei voinu muutakaa..[:)] tää on niin outoo..

[font="trebuchet ms"]Heipsan mammat!!

Onks muilla ihan ylitsepääsemätön laiskuus, väsymys ja aikaansaamattomuus??? Mulla puskee päälle ja pahasti, vois vaan maata ja nukkua, kävelykin tuntuu tosi raskaalta. Herkästi rupeaa päätä särkemän, jos ei nuku päikkäreitä. Tietysti asiaan vaikuttaa tosi katkonaiset yöunet...Inhottavaa, ku kaikkea haluis viel tehdä, mut ei oo moneen viikkoon ollu voimia.. Hb ja kaikki muutkin arvot kunnossa, mut jostain syystä hirvee laiskuus
[&o]

[font="trebuchet ms"]¨¨Syksyisiä loppuodotuksia kaikille!!!¨¨
[font="trebuchet ms"]

Mamma+ masuasukki 36+

Huh huh... Kerrankin olen aamusta hereillä.
En kyllä vapaaehtoisesti. Närästi viime yönä taas ihan sikana niin nukkumisestahan ei mitää oikee tullu.. ja sama närästys jatkunut heti aamusta et jee jee.

Mut pakko oli nousta, kun toi meidän vanhan sängyn alusta piti putsata rojusta ja ottaa sängystä jo jalat pois. Uusi sänky tulee tos puolenpäivän aikaan.. toivon mukaan.. Iha kiva saada uusi sänky kun on 40cm leveämpi ja jämäkkä.
Vanha sänky on ukol ollu joku 12v... et se sänky on nähny paljon..[:D][:D]

Nyt jo nukuttaa.. zzz

Hoppfull Tervetuloa joukkoon!!
Itellä kans vuos sitte keskari ja kun tulin raskaax, niin en osannu yli 6kuukauteen yhtää nauttia raskaudesta. Yxki kaveri olis halunnu ottaa kuvan mun massust ja mä ahdistuin asiasta ihan kamalasti ja totesin kiukkusesti et todellakaa ota..
Kesäkuussa jussina meil oli häät, jotka antoi paljon muuta ajateltavaa niin huoli jotenkin alkoi hellittämää.
Sit ku frendit tietenki laitto hääkuvii facee ja jotkut sit alko kyselee et mitä mitä oot raskaana, millo la.. Poistin kaikki viestit seinält enkä välttämättä pystynyt kommentoimaa mitää raskaudesta tai edes myöntää et olen raskaana. Nyt viimesen kuukauden aikana olen alkaut olla vihdoin ja viimein löysin rantein.. Mut en mä kyl mitää kunnon mahakuvaa tai toukan ultrakuvia pystyis edelleekää laittaa esim faceen.
Yritän uskoa hyvään ja onnellinen siitä et vihdoin ja viimein vauva tulee. Ja jos tulee vähän etuajassa ni sekää ei haittaa. Tiedän ja uskon et kaikki menee hyvin.
Yritä edes vähän uskoa hyvään. Se tekee sun toukallekin hyvää. Tiedän et se on pirun vaikeaa tai jopa mahdotonta...
Valitetavasti ihmisille sattuu vastoin käymisiä. eipä siinä oikein vain muuta voi kuin uudestaan noustava ja yritettävä.

Kuulostaa hauskalta tuo Jihuun miehen "raskaus"[:D][:D]

Meillä kun ei oikein muuten näytetty tuota innostumista kuin vasta viimesinä päivinä tuo saatto johonkin väliin ihan yhtäkkiä tokaista että "musta tulee iskä".
Nyt sitten kun tuo mörssäri on maailmassa niin se on niiiiiiiiiiiiiiiiin tohkeissaan, eilen kun tuli sairaalaan mun oli heti pakko sanoa että lopeta nyt herran jumala toi höösääminen[:D] toinen oli niin into piukeena.

Pojalla koko ajan asiat paranee, päässyt yöllä jo "normaali" sänkyyn ja piuhojen määrä vähentynyt puolella. Lääkäreiden mukaan enää ei ole muuta kuin infektio ja ilmarinta joita nyt hoidetaan kun hengityskin on illan ja yön aikana normalisoitunut.
Ja lääkärit keskolan puolella jaksaa nauraa miulle kun vasta eilisaamun lääkärikierroksen jälkeen selvis nämä mun tulehdusarvot, kun eilen just kysyivät että oletko sinä ihan terve...ja minähän reippaana vastasin että olen kyllä...tänään sitten sanoi että nauroivat kyllä huolella kun näkivät mun tulehdusarvot ja kun äsken keskolasta lähtiessä sanoin että menenpä tästä nyt lääkitsemään itteäni niin vastaus oli että juu mene ihmeessä vaikka et sairas olekaan[:D]
Aina mulle vaan nauretaan[:D][:D] mutta olo on mulla ihan normaali, ei mitään oireita.

Nyytti

joo, tääl kans tosi väsy ja flegu olo välil, pakko vaa levätä vaik ei sais unta ku ei jaks edes istua..

Huppista keikkaa, viikossa oli tullut kilo lisää, jännä juttu kun ei meinaa enää housut mennä jalkaan. Eipä tuo neuvolatäti siihen mitään sanonut. Nyt sitten lupasin ittelleni viikon herkuttomuutta, saas nähdä miten käy.[8D] Vauva on saanut jo pyöreyttä kuulema, no niin on äitimuorikin [:D]

Minulla ei mitään älytöntä väsymystä vielä ole, laiskuutta kylläkin.

Täälläkin tuleva isukki alkaa olla jo vähän täpinöissään, odottaa että saisi sen nyytin syliin ja pääsis röyhtäyttämään. On ehkä vähän huolissaan miten hän isänä pärjää ja meneekö sillä vauvalla niskat nurin vahingossa. Molemmat meistä tuntuu lässyttävän kissalle kuin pikku vauvalle, kissahan on vaan siihen tyytyväinen. [:D]

Eka äippäloman aamu ja nukuin puoli yhteentoista. Ja taas on väsynyt olo. Heti kun miettii mitä kaikkea nyt pitikään tehdä niin alkaa laiskottaa ja tulee semmoinen selittämätön paha olo. Yöllä närästi niin että piti nieleskellä happamia. Kunpa tuo nyt ei pahenisi. Ehkä se johtui erostressistä (työkavereita tulee ikävä).

En ole minäkään uskaltanut raskautta kenellekään puolitutulle (tai vanhoille kavereille joihin en oikein osaa pitää yhteyttä) kertoa. Tänään kuitenkin eka fb-merkintä loman alun kunniaksi. Saapa nähdä närkästyykö joku tuttu kun nyt vasta saa tietää.

Pitäisiköhän mun yrittää vähän aktyivoitua taas täällä... Kovasti käyn lukemassa mutta kirjoittelu tuppaa jäädä.
Mutta kiitos siis kaikille hesan mammoille tapaamisesta! Oli mukava nähdä ja jutskailla [:)] Mua vaan niin harmittaa että
jouduin lähtemään jo ihan kesken kaiken pois. Mutta toivottavasti nähdään vielä toistekin!

Täällä kärvistellään taas flunssan kourissa. Nyt on kolmas viikko mammalomaa ja olen ollut enemmän ja vähemmän kipeänä koko ajan.
Mistä ihmeestä sitten johtuukin... Nyt alkoikin vähän huolestuttaa että miten flunssa tms. vaikuttaa synnytykseen ja synnytyksen jälkeiseen yhdessäoloon vauvan kanssa? Entä jos isä on kipeä?

Jemppi

Oli kiva kun pääsit tulemaan :)

Meikkis täs jo miettii seuraavaa tapaamista vauvojen kanssa...

Millä tee muut täytätte päivänne näin raskauden loppuviikoilla ? Päivät menevät niin älyttömän hitaasti välillä.. Esikko on eskarissa ja ukko töissä päivisin. Olisi ihana käydä ulkona kävelyllä - mutta kun se kostautuu hillittömillä kivuilla( liitokset paukkuu..) niin ei oikein tee mieli.

Uutena oireena tullut nyt ihan älytön väsymys ja pahoinvointi? Tietyt hajut ja ruokaaineet saavat melkein oksennusrefleksin aikaseksi. Onneksi en ole herkästi oksentelevaa tyyppiä joten niin pitkälle ei ole mennyt. Outoa.

Onneksi masuasukki on vilkas vipeltäjä niin ei tarvitse olla huolissaan siitä..oma "rytmi" ollut aikalailla samanlainen jo jonkun aikaa.

Kiitos JIHUU - oli kovin tuttua tuo mitä kirjoitit. Juuri tuollaista se on ollut.. Tänään on onneksi seesteisempi päivä [:)] Hyvä mieli.

Tylsistynyt Hoppfulli..

moikka kaikki,

jopas taalla on taas tapahtunut!
vahaksi aikaa kun lahtee mokille niin on heti useampi vauva syntynyt ja kaikenlaista tapahtumaa ja asiaa ja hyvia vitutuksiakin mita on missannut :)

onnittelut siis viela vauvan saaneille! Tinztinz, kiva kuulla etta siella menee paiva paivalta paremmin! ihanaa varmasti paasta vihdoin tapaamaan vauvan jonka kanssa on tassutellut kuukausi tolkulla. en malta odottaa :)

taallakin supistelee hyvin yotapaivaa, toisinaan enempi toisinaan vahempi. ei haittaisi nyt lahtea synnyttamaan kun nyt kun 37 viikkoa on taynna paasen sille osastolle jolle haluan :) kaytiin tutustumassa reykjavikin synnytyssairaalaan viikko sitten ja oli kylla positiivinen yllatys. amme joka huoneessa (vai oliko siella joku huone jossa ei ollut), ja kaksi puolta, tavallaan niinkuin kodikkaampi puoli jota kutsutaan hreiðriðiksi (pesä), ja sitten synnytyssairaalapuoli. kodikkaalla puolella on joka huoneessa saadettava parisanky, iso synnytysallas, ilokaasua, mahdollisuus akupunktioon ja suihkut ja muut omassa kaytossa. ei mitaan sairaala vehkeita nakysalla vaan kaikki piilossa kaapeissa tarpeen mukaan kaytettavaksi. tuolla pesan puolella ei saa epiduraalia, mutta mua se ei kylla haittaa. ja jos tarvetta on niin perinteisempi synnytyssaisraala on kaytavan toisessa paassa ja siella voidaan sitten puuduttaa niin paljon kuin mieli tekee.
taalla tilastojen mukaan vahan alle puolet ensisynnyttajista ottaa epiduraalin, loput menee luomuna ja ilokaasulla tai vesirakkuloilla tai akupunktiolla ym. uudelleen synnyttajista paljon useampi viela jattaa puudutukset valiin. taalla tuntuisivat aika lailla suosittelevan luomusynnytysta, tai mulle olisi tullut synnytysvalmennuksessa lahes huono omatunto jos itsella olisi puudutukset kovasti mielessa, kun jotenkin rivien valista aisti etta eivat suositelleet.
sairaalakassin sisaltokin kasvoi huimasti synnytysvalmennuksen jalkeen, sanoivat etta jos vaan autoon mahtuu niin ottakaa ihmeessa oma jumppapallo mukaan (jos kaikki sairaalan pallot on varattuja) :) haha :) mulle tuli kauhee synnytysinto tuosta valmennuksesta, joka tosin on hieman rauhoittunut. hyva vaan kait etta innolla odottaa eika pelolla ;)
oltiin tutustumassa sairaalaan niin sina aikana 2 vauvaa syntyi, en kylla kuullut inahdustakaan.. tosi outoa olla samassa tilassa synnyttavien mammojen kanssa (siis ei samassa huoneessa mutta samassa rakennuksessa), musta tuntui tosi jannalta :)

no joo.. ma oon ollut hereilla nyt ysista asti, joskohan tuon miehenkin voisi herattaa kun alkaa olla paiva puolessaan!

tsemppia kaikille ja alkaahan antako kelan pompottaa, sormustin pistat niille luun kurkkuun, ei tuollainen peli vetele!!

nyt kaurapuuron keittoon ennenku vauva hermostuu etta missa aamupala luuraa!!

hyvia vointeja

maaru[:)]

Mulla ei meinaa aika mitenkään riittää. On niin paljon mitä haluaisin tehdä, mutta energia ja aika riittää vain murto-osaan puuhista.
  • Haalin tavaraa sairaalakassiin. Koko ajan mieleen jotakin lisättävää. Nyt viimeksi muistin nännirasvan ja luumut. Turha kai sanoakkaan että sairaalakassin tavarat ovat vasta isossa kasassa nojatuolissa. Eilen avomieskin halusi sitten vaihtaa siniset collegehousut harmaisiin. No, en ollut niitä sinisiäkään ehtinyt kaivaa esiin...
  • Värjään pieniä lakanoita ja muuta. Haluan että vaunuihin tuleva harso "mätsää" vaunujen väriin. Meinaan tuunata jopa harson kiinnittämiseen ostamani puiset pyykkipojatkin. Joopa joo :)
  • Lantionpohjan lihaksia pitäisi ehtiä jumpata, venytellä välilihaa ceralanilla (jep!) ja harrastaa syviä joogahengityksiä.
  • Oon myös kiertänyt kirppiksiä ja metsästänyt puuttuvia tuiki tarpeellisia (?) tavaroita. Viimeksi eilen löysin Philips Isis rintapumpun 12 eurolla. Jee! Ostin myös unipussin, kestovaipan kuoria, imuja, liivinsuojia jne. Vielä puuttuu kantoliina ja muovitettu froteesuojus (ensin omaan petiin ja sitten se paloina hoitopöydälle, vaunuihin ja pinnikseen).
  • Pakkaseen pitäisi tehdä ruokaa ensimmäisiä kotiutumista seuraavia viikkoja varten.
  • Gradun tarkastaminen on vielä hieman kesken. Pitäisi lähettää se painoon ennen laitokselle lähtöä. Jos ehdin, niin voisin käydä maturiteetinkin tekemässä...
  • Mun piti pitää odotusajan päiväkirjaa, mutta en ole saanut kirjoitettua kuin kaksi kertaa. No tyhjää parempi sekin, mutta vielä vois pari muistiinpanoa tehdä.

Kyllä kai tässä hyvän stressin sais vielä ennen synnytystä kehitettyä, jos noi kaikki meinais ehtiä. Yritän kuitenkin olla itselleni armollinen. En ala maalaamaan tulokkaalle taulua, vaikka niin suunnittelinkin. (Mulla oli siihen niin ihana ideakin...)
Kulmakarvat aion kuitenkin nyppiä ja värjätä... ja ripset kanssa. Avomies pyysi jos silittäisin sen paitoja, kun oon kerran kotona. Eikö se tajuu mieten kiireinen mä oon?! ;)

jemppi: mäkin meinasin kysyä viimesessä valmennuksessa, että mites jos on kipeä kun lähtee synnyttämään tai mitä jos miehellä flunssa tms. Enpä kuitenkaan tullut kysyneeksi, joten jos joku osaa sanoa joutuuko esim. eristyksiin niin kertokaa. Ei olisi kiva jos mies ei pääsisikään tueksi jonkun pöpön takia. Itsehän sitä joutuu synnyttämään vaikka mikä olisi.

Takaisin