Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Blinga: Samat on tunteet ja tuntemukset täälläkin!! Tulis jo, eikä meinais... [:D][:D]

Tänään on ohjelmassa läheisen ystävän 50v pippalot. Itekseni meen taas "edustamaan", ku ei tuota ukkoa saa taaskaan mukaan. Yritin jopa, et jos se haluis ottaa, et sit lähtis, mut ei halua hommata krapulaa. Viimeks 2 kk sit otti. TOISAALTA parempi ettei ota, koska ei osaa käyttäytyä sit olleskaan. Alkuillat menee aina ok, mut sit ku tarpeeks kännissä, se muuttuu ihan ällöks. Viimeks baarissa juhannuksena ku oltiin, ni tiuski vaan mulle ja yhtä lehmää tuijotteli ja jutteli sen kaa..ei ostanu limsaa mulle ym kivaa...
Mut taas ajattelin, että JOS se NYT osais käyttäytyä... Noo, meen yksin, ja katon kauanko jaksaa olla...

Jospa söis toisen palan pitsaa. Jäi eiliseltä puolikas, ni poishan se on syötävä, ettei mee pilalle... [;)] Sit iltasella herkkupöydän ääreen... Vähänkö syön kakkua ja kaikkee, ku muut vetää boolia [:D]

annnie74, ollaan tosiaan aika samassa junassa sun kanssa, jopa saman ikäisiä.. [:)] seiskanelonen minäkin, näköjään odottajien listassa ikä vielä 35 mutta eihän se mitään jos vähän alakanttiin ikä tässä vaiheessa menee! Toukokuussa kuitenkin jo se 36 tuli täyteen. [8|] Vuosi sitten en ollut edes miettinyt vauva-asiaa, ja tässä nyt ollaan, kohta vauva jo tulossa! Tsemppiä sulle vaan loppuodotukseen, eihän tässä muu auta kuin kärsivällisesti odottaa.[:D]

Hei, epistä, mulla tulee maanantaina 37vk täyteen, määki tahdon vauvan jo syliin :) Onnittelut jo etukäteen kaikille maanantain mammoille :)

Mulla heittää unirytmi ihan päin sanonko mitä. Yritän valvottaa itteeni mahdollisimman myöhään, mut silti pyörin koko yön. Ja tietysti korjaan asiaa päivällä :) On vaan niin tylsää, kun mihinkään ei oikeen jaksa lähtee tän mahan kanssa, ja tylsää kykkiä kotona.

Kaiken lisäks mun koira rassaa mun hermoja. Se on jo melkein kaks vuotias, ja nyt se on yhtäkkii keksiny olevansa uros... Haukahtelee kaikkee mahdollista ja pörhistelee silleen urosmaisesti... Mä ku oisin toivonu et se olis jääny pentumaiseks koko iäkseen...

Mulla on kans ollu tota pesänrakennus viettiä, kaappeja oon yrittäny siivota, mut hermo palaa. Tekis mieli vaan ottaa jätesäkit käteen ja heittää kaikki pois. Ja mulla kun ei oo edes ylimäärästä tavaraa, kun oon karsinu kaiken. Mä vaan inhoon sellast tilpehöörii mille ei oo omaa paikkaa, mut mitä ei viitti heittää poiskaan. Esim. kännykän usb-johdot, kynät, jne...

sormustin... Mä voisin melkein veikata että se uroskäyttäytyminen tulee ihan siun olotilasta:)...eli se vaan sinuu suojelee sillä käytöksellä...luulemmakin.

Munkin mielestä vähän epistä....mitä neljäkö pitäisi sitten maanantaina lokakuisia olla ulkona. [:)]

tinztinz: No itseasias meiän äiti sanos juur, et jos tosta koirasta vois päätellä et koska poksahdan, ni varmaan tapahtuis ens yönä. Ei meinaan laske mua silmistä hetkekskään. Tunkee vessaankin mukaan. Ja on ihan vainoharhanen. Yleensä ei siis hauku mitään, mut nyt jos pihalta kuuluu ääniä tai jotain, niin haukahtelee ja murahtelee saman tien...

Mä harkitsen josko liittyisin maanantaina seuraan. Tänään on ollut aika hankalat oltavat, mutta katsotaan miten tästä kehittyy. Kai sinne pöytään saa tarvittaessa yhden tuolin lisää? 

Meillä kun on narttu koira niin se yrittää hoivata mua hirveästi. Ja kulkee perässä vahtien ja jos makaan makkarissa ja mies on keittiössä tekemässä syömistä niin se ei mene kerjäämään vaan makaa vieressäni lattialla, että kaikki on varmasti kunnossa.

Mutta tänään tuli meidän hyvät kaverit (pariskunta) käymään.
He toivat meille lahjan joka oli vauvalle kylpyleluja ja sitten meille aikuisille piristykseksi BABY BLUES -kovempaa kuin kuvitelmat  sarjakuva-kirja.
Aivan ihana olo tuli[:)][:)]
Sitten he jäivät meille pitkäksi aikaa istumaan ja käytii yhessä kaupassa ja tehtii yhessä ruokaa. Tai minä tein ruuan ja  toinen saalatin, mutta kuitenkin. Mukava oli yhdessä syödä ja miehet kävi sitten saunassa kahdestaan.

Oli mukava viettää tälläinen ilta ilman mitään etukäteen suunnitteluja. Oli niin rentouttavaa vaan olla ilman mitään tiettyä tekemistä.

sormustin.... hihihiiii[:D] se pelastaa sua:D:D:D:D:D  meillä tota koiraa ei vois vähempää kiinnostaa mun olotilani....

Meillä koiraa ei yhtään kiinnostanut mun raskauteni. Se varmaan vaan luulee mun lihoneen, koska en ole enää käynyt sen kanssa lenkille. [:D] Koira alkoi olla turhautunutta energiaa täynnä, niin se pääsi loppuajaksi "mummolaan" hoitoon. Toivottavasti vauva syntyy laskettuna aikana tai ENNEN, niin saan koirankin takas nopeemmin. Kauhee ikävä sitä on, mutta ei ole reilua koiralla pitää sitä tällaisena lyllertäjänä, kun toinen kaipaisi liikuntaa, liikuntaa ja liikuntaa.

Sormustin, mulla sama fiilis. Jätesäkit esiin ja kaikki helkkarin kynttilät, pölynkerääjätavarat yms roskiin!!! Mies jättää tavaroitaan ja papereitaan pitkin kämppää, niin kohta käy niin, että heitä niitä pesään... Ja sitten opetan kuin lasta: jos et kerää tavaroitas pois, niin kappas, ne katoaa.[:-]
No en mä oikeesti... mutta mieli tekis. Nyt vaan kasaan sen tavarat yhteen nippuun ja alan nalkuttaa, että ne pitää kadota siitä. Ja ne ei katoa. Vaatekaapit tekis mieli kans mennä läpi jätesäkin kanssa. Ja keittiön kaapit. Sitä on aivan liikaa kuppeja ja kippoja. Eilen just päätin, että olohuoneen sohvapöytä viedään kirpparille ja kodinhoitohuoneesta poistetaan yksi turha kaappi... Hmm... pitäisköhän odottaa vauvan syntymä, että jos tää siivous- ja raivausmyrsky tästä rauhoittuis ennen kuin tyhjään koko talon [8D]

Mulla kans kauhea vimma siivota paikat kuntoon nyt ku sain vauvan ompelukset ja huoneen kuntoon..aattelen vaan et pitäs kuurata huoneet katosta lattiaan,huomenna sit tää vimma varmaan käynnistyy,eli ikkunanpesusta se lähtee..[:)][:)]

huuuh...luojan kiitos mulla ei ole sitten minkäänlaista pesänrakennusviettiä:D:D...tai ainakin tuntuu siltä että se on hyvin kaukana minusta:D

Ja niinhän siinä sitten kävi, että mies ilmoitti, että on niin paljon töitä maanantaina, ettei taida ehtiä kuskaamaan neitiä lätkätreeneihin ja kyydityksiä on hirveen hankala saada, kun ei pahemmin joukkuetovereita asu samalla suunnalla[:@] Joten jää tämänkin foorumin tapaamiset väliin [:o]

ALKUPERÄINEN: surusydän77

Itse asiassa mua houkuttelis tulla, kun ei muutakaan ole(paitsi neidin lätkätreenit, mut isi voi varmaan viedä) ja matka ei tod. oo mikään. On sitä pitempiäkin matkoja just istuskeltu autossa [;)][;)] Jos mä huomenna ilmoitan, kun ukkelikin on kotiutunut Heinolasta rallista[:)]

Mikä pesänrakennusvietti??? Tai on kai se jossakin alitajunnassa ajatuksena, että PITÄISI, mut en mä juuri tee mitään, enkä kykene. Mun lantio on ihan järkyn kipeä... eilen olin vähän pihahommissa (teen niitä silloin kun jotain pystyn, koska ovat mulle ihan huumetta -siivoaminen ei), ja liukastuin sateesta liukkaalla polulla. En kaatunut, mutta häpyliitosta vihlaisi niin että tunsin repeäväni. Huuto kuului varmasti melkoisen kauaksi.
Aika listan olen itselleni kerännyt asioita joita teen sitten kun vauva on syntynyt... luotan siihen, että päikkäreiden aikana ehdin ja jaksan puuhata. Harmittaa vain, että nyt olisi aikaa, mut kunto ei anna myöten.

Mäkin oon ootellu tota pesänrakennusviettiä, mut ei oo vielä näkyny. Oon jotenki niiiiin väsy koko ajan, ettei jaksa.

Lähti se ukko sittenki eilen mun kaa sinne synttäreille, ja siis otti. Me mentiin sinne joskus kuuden jälkeen, ja kun vajaa ykstoista oltiin menossa baariin, ukko nukahti (sammu) autoon!!! HEH!!! Olin erittäin helpottunut, koska alko oleen taas siinä kunnossa, et joo... Aika hyvin näky siis nousevan päähän se booli+oma viina. [:D]
Olihan siinä tietty oma hommansa saada sit autosta sisälle, mut suhkot helposti se kuiteski onnistu. Sit se röhnötti tos sohvalla pari tuntia ja heräs. Kyseli, että pitääkö lähteä Jyväskylään synnärille, sattuuko mihinkään jne... [;)][;)] No, onneks siirty sänkyyn pikku yöpalan ja tupakan jälkeen. Nyt se kyl kiittikin, ettei menty enää baariin, ku ei kuulema oo kanuunaa oikeestaan olleskaan.

Tarjoilut oli aika pyllystä...ei hirveesti innostanu syödä koko pvän seisonutta makaronisalaattia tai voileipäkakun jämää. Täytekakku oli onneks hyvää, eikä paljoo kermaa, ni ei ollu nii eltaantunutta [:D][:D]

Mut jees...jatkanpa sohvalla löhöilyä [:)]

Tännekin itse asiassa ilmeisesti iskenyt tuo pesänrakennusvietti, jes! [:D] Oon niin peruslaiska ihminen, että normaalisti en vähästä siivoa tai järjestele tai yleensäkään mitään, jos ei ole pakko. Mutta nyt viimeset neljä päivää oon painanut ihan hulluna menemään ympäri kämppää, siivonnut ihan yleisesti ja käynyt läpi laatikot ym. Ja nyt on vihdoin kaikki vauvanvaatteetkin pesty, silitetty, lajiteltu ja saatu omille paikoilleen. Pinnasänkykin tuli pedattua, äitiyspakkauksen laatikko vaan on vielä vailla reunapehmusteita. Myös järjestystä huoneissa on muutettu sopivammiksi. Tänään kävin liinavaatekaapin kimppuun ja siinä ohella sit siivosin myös vessan kaapit. Nyt olis vielä ajatuksena vessat itsessään pestä.. Ja huomenna on "romukaapin" (portaiden alla sijaitseva tila, joka on peitetty liukuovella) vuoro. Siinä sitä on savottaa.. [:D]

On kyllä jotenkin niin helpottunut ja hyvä olo, kun on vihdoin saanut tehtyä lähes kaiken sen mitä on kauhulla aiemmin ajatellut [:)] Ja mulle tää on kyllä aikamoinen saavutus.. [:D]

Jos sitä tänään saisi vaikka pistettyä nenän vielä ovesta ulos, ei oo nimittäin roskiskatosta kauempana nyt tullut käytyä.. Että raitis ilma saattaisi tehdä ihan gutaa [:)]

Eipä oo tullu joo hirveesti pesänrakennusvietin kanssa oltua. Eilen kun aloin siivoamaan, niin olin niin kyrpiintynyt ennenkuin ehin alottaa. Ja ku imuroin niin välillä vain nojailin seinää ja hinkutin edes takaisin samaa kohtaa. [:D][:D][:D][:D]

Mä oon tehnyt ompeluksia niin että siivoominen on jäänyt vähiin ja viimmeviikolla en saanu mitään aikaseks lojuin sohvalla vaan,kun ei saanu nukutuks moneen yöhön..
Nyt on pari yötä mennyt paremmin ja eilen kävin jopa kilometrin lenkillä,jotenkin liikkuminen on helpottunut aiemmasta..mutta siis pesänrakennusviettiin,mä jotenki rakastan siivousta,saan siis jotain kiksejä puhtaasta kodista..nyt hukutaan pölyyn eli pakko alkaa kuunaamaan paikkoja,jos tekis vaikka vähän kerrassaan jos muuten ei jaksa(usein vaan käy niin että hullunlailla paiskin)
[:)][:)][:)]

Täälläkin kutominen on tähän mennessä voittanut siivoamisen. Kämppä kyllä muuten siisti, mutta työhuone ei vielä ole alkanut muuttua lastenhuoneeksi. Vaatehuoneesta sitä on alettava, jotta saan romua työnnettyä johonkin. Vaatehuone toimii tällä hetkellä yleisvarastona...

Sain vanhemmiltani synttärilahjaksi vauvaneulekirjan ja tänään olen väsännyt helistintä. Kunpa mies vaan tulisi jo kotiin. Käy kaupassa hakemassa vanua lelun täytteeksi. Laitan kuvaa sitten kun tekele on ihan valmis.

Kehtoon hankittiin patja eilen, joten pikku hiljaa projekti kyllä etenee. Äippälaatikon väripyykki odottaa pesua. Keskiviikkona sitten kun se loma vihdoin alkaa niin saa varmaan jo jotain tehtyä. Nyt vaan lähinnä ahdistaa kaikki mitä tässä kahden vikan työpäivän aikana vielä pitäisi ehtiä tehdä.

No niin vihdoin koneen äärellä. Meikä sitten lähti samana iltana synnyttämään, kun meidät kotiutettiin sairaalasta niin puoli kymmenen aikaan Helsinkiin naistenklinikalle synnyttämään :) Poika syntyi klo 5.25 aamulla. Mitat 2160g pituutta 45cm. Valitettavasti jouduttiin siirtämään heti synnyttyä lastenklinikalle keuhkotilanteen vuoksi. Nyt onneksi asiat jo paremmalla mallilla. Edetään päivä kerrallaan. Minä pääsin tänään kotia ja huomenna mennään taas klinikalle poikaa katsomaan <3

Annelse No tottakai voit. ja se nyt on n. aika ku pakko oli jotain laittaa [:D]
             Luulen et jengi tulee varmaa siin 16.30-17välillä sinne.

Takaisin