Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali vali.

Päivä meni hyvin mutta nyt illalla tuntuu että pää räjähtää [:D][:D][:D]

Ronkuli..mulla sama fiilis erona vaan et vali vali kokopäivän..v..tuttaa ja väsyttää,olo on tukala ja  ja ja ja

taru80
niin kumpi oli sun mielest parempi paikka?

Mul oli tänää ihan sairas närästys, siis aivan kamala.
Laatta meinas laattaa ku menin kauppaa ku närästi niin pahasti.

Iha kamalaa!!

Ja muutenki tosi vetämätön ja voimaton olo. :(

Tsemppiä Tsuballe[:)].

Mua sattuu öisin aivan sairaasti alavatsaan kun käännän kylkeä ihan kun jotain repeis sieltä.[&:] Melko kipeät on paikat muutenkin. Mut viel jaksaa hiljaksiin edetä ja touhuta jotain. Vessa remonttikin etenee hitaasti kaikki vanha on purettu pois ja uusia seiniä on rakenneltu[:)]. Yllättävän paljon hommia vaikka onkin tosi pieni koppi. Olisi se mukavaa jos valmistuisi öisin ei ole kiva mennä portaita vessaan.

TuuliEnkelille ihanaa vauva-arkea toivottelen! [:)] Tuukka on niin paljon joutunut olemaan poissa äidin sylistä, joten hän ottaa takas nyt kaiken menetetyn... [;)] ja tietty äitikin!

Jihuu - oletko koklinut ruokasooda(?) ja vesi sekoitusta? Kuulemma auttaa, niin ainakin toisille.[&:]

Luukas
- imetystyynyn avulla saa monesti mitä parhaimman uniasennon!

Mulle iski jo paniikki, kun eilen illalla alkoi oikein magiat supparit, rauhoittuivat kyllä yöllä hieman, ottaakseen lisää tuulta purjeisiin. Sellainen polte tuolla alapäässä ja supparit meinaa jo itkettää.... Sitten kun helpottaa, ajattelen että jesh ei tämä vielä mitään. [:D] Mutta kait se on ainakin synnärille soitettava, jos nämä ei ota loppuakseen. Mutta toivon kyllä, että loppuis. [&:]

Ja te joilla meinaa pää räjähtää, hemmotelkaa jollain kivalla tavalla itseänne, jotain extrakivaa, niin saa pientä iloa. [:)]

Tossa vielä: Ruokasooda

Ruokasooda vähentää happoisuutta, sillä se on emäksinen. Se sopii hyvin mahalaukun happoisuuden vähentämiseen. Mahan erittämä suolahappo aiheuttaa joskus närästystä ja ruokasoodasta saa nopean närästyslääkkeen: sekoita teelusikallinen ruokasoodaa veteen ja lisää muutama pisara sitruunamehua, joka auttaa poistamaan suolistokaasua, jota syntyy ruokasoodan sekoittuessa mahahappoihin. Juoma neutraloi suolahapon muuntamalla sen natriumkloridiksi ja hiilidioksidiksi harmittomasti. Vaikutus on välitön, mutta kestää puoli tuntia.

Hammaskiilteen suojelu onnistuu huuhtomalla suuta useasti päivässä ruokasoodaliuoksella tai harjaamalla hampaita märällä hammasharjalla, jota on töpötelty ruokasoodaan ja harjata sillä hampaita. Ruokasooda on mieto hankausaine. Jalkakylpynä ruokasooda vähentää hajua synnyttäviä bakteereita. Ruokasoodasta ja vedestä tehty tahna lievittää hyttysenpuremia. 

Ruokasoodan ja veden sekoitus on terveellinen ruokajuoma jos on virtsatietulehdus tai haluaa ehkäistä sitä. Bakteerit viihtyvät miedon happoisessa virtsarakossa ja ruokasooda poistaa sieltäkin happoisuutta.

Kylpyveteen laitettuna ruokasooda pehmentää vettä ja lievittää auringonpolttamia.

Itelle on kaikki suositellu MANTELEITA jos närästää. Manteli pitää pureskella ihan mössöx ennen kuin nielasee.... Mut tietty tää raskaus on menny ilman närästyksiä, joten en oo päässy testaamaan toimiiko[:D]

10:30 Vatsasta maailmaan perjantai 17.9[/align] [/align] Imetysliivit. Kunnon imetysliivit kannattaa hankkia jo raskauden aikana. Muina aiheina mm. anemia, jälkivuoto ja seksielämä synnytyksen jälkeen. 3. tuotantokausi.

eli tämän aamun aiheet nelosella!
Tsemppiä kaikille[:)]

[/align]

Hyvin lähtee taa päivä käyntii. Otin turvakaukalon päälliset irti että pesasen ne, kun kuitenkin pölyä kertyny kankaasee.

Noh pyysin sitte samalla miestä apuun irrottamaan vaunujen osat että saan niistäki pestyä käsin kaikki kangas osat. Kun en todellakaan ala vauvaani niin paskasen vehkeen sisään laittamaan.  Vaunut on saatu sukulaiselta ja on joitain vuosia vanhatkin. Eikä antajakaan osannut enään kertoa miten ne laitetaan vaunuiks ku ne oli säilytykseen pantu sillei miten ne toimii rattaina. Hienoa säätää niitte kanssa.

Nyt tekis vaan mieli polkea suohon koko p*rkeleen vehe!!!!! [:@][:@][:@][:@]

Kiitos Samovaari, pistimpä tallennukseen.

Kuulostaa aika hurjille nuo muiden vaivat, tulee melkein huono omatunto itselle. Itselläni ei ole edes närästystä, ei turvotuksia. Lonkka ja selkä ovat olleen viime aikoina kivuttomat, vatsalihaksetkin toimii taas enemmän. Ainoastaan kävely ja seisoskelu ei enää onnistu pitkään, mutta onneksi pyörällä pääsee. Ei tämä muksu tule varmaan koskaan ulos tätä menoa [>:]. Sokerirasitus oli ok, huh.

Nälkä, ylläri.[8D] 

Aivan ihanan lohduttavaa että täällä on muillakin hermojen kireyttä! [;)]
Olen nimittäin ollut viimepäivinä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kiree kuin viulun kieli. Hyvä esimerkki on sateessa kauppaan lähtö. Juoksin sateenvarjoineni käsilaukkuineni autoon kaatosateessa, eikös varjo jääny jumiin ku yritin sitä sulkea ja löin pääni auton oven karmiin. H***ti että kärähti proput ja paiskasin varjot ja laukut auton lattialle ja huusin kaiken maailman elimen nimiä [:D]

Ronkuli,tiedän ton vaunuprojektin,vaikka ostettiin ihan kaupasta yhdistelmät joissa jopa sekavat ohjeetkin,niin hemmetin hankalaa oli laittaa toimintakuntoon,mies manas [:@][:@]

Tsemppiä kaikille JAKSELLAAN[:)][:)]

Siis ihania ihmisiä ne keltä nuo vaunut ovat, mutta tekis niin mieli mennä siihen naaman etee ja kysyä että eikö käyny pienessä mielessäkään edes kuraa pestä  pois niistä kun ne laitettii säilöön!

Miehen piti lähteä pariks tunniks äske töihin niin roikuin sen kaulassa kiinni ja lähes pillitin ja ruikutin että en halua jäähä yksin, mä en jaksa olla. Mä saan sen läsnäolosta niin paljon voimaa, että yksin jäädessä tuntuu ku vois hautaua maan alle ja ainoa kosketus ulkomaailmaan ois että pillillä imen itelleni happea.

Ehkä mä vielä saan sen oman voimani takaisin. Vauva vaan lainaa sitä.[;)]

Ronkuli

Pitääpä koklata tota ruokasoodaa.
Netistä löytyi vänkä ohje myös närästyxeen.
Puoli lasillista kylmää kermaa ja puoli lasillista kylmää vettä..[:'(]

Tein itselleni listan syömisajoista ja tarkoitus olisi että ateriat olisivat oikeasti hyvin hyvin pieniä jos auttaisivat.
Päätin jättää kahvin kokonaan pois ja vähentää reilusti sokerin käyttöä. Ostin myös eilen kaupasta ison kasan hedelmiä, joita voin sit napsia, kun alkaa tekee jotain "hyvää mieli"
Eli vältän täl hetkel:
-kahvia
-leipätuotteita
-sokeria (jeesaa toiv jatk. hiivaan)
-herkkuja, karkkia, colajuomia, tms.

Suosin
-hedelmiä ja vihannexia
-lihatuotteita
-keittoja
-puurot
-smoothie
-reilua vedenjuomista
Ja iltapala on hyvin pieni seiskan aikaan, enkä saisi syödä sen jälkeen mitään...

Ajattelin myös yrittää ihan hiukan lisätä liikuntaa, josko kroppa toimisi täten paremmin. Ei ole kiva ku oksentelen vähän väliä närästyxen takia, viimeks meinas tulla eilen kaupassa[:@][:'(][&:]

Kattoo kuinka tuon iltasyömisen kanssa käy..[;)]

Tuulienkeli laitoin sen nyt vihdoin ja viimein postii.
laitoin kuitin postituskuluista kuoren sisää ja itse tuotehan maksoi 10e, postikuluista tuli about samanverran[&:][&:] Yllätyin itsekin et maksoi niin paljon..

Noh, mut toiv tulee pian perille :)
Ja miten on mennyt Tuukan kanssa? Ja miten olet itse jaxellut?

Tosta yksin olosta. Meillä mies on espoo-vantaa-hesa akselilla töissä, mut välillä tulee reissuja ennen työpäivän päätöstä karjaa-tammisaari-hanko suunnalle ja kun asutaan siinä välissä, niin on mies alkanu soitella, että lähenkö mukaan niin ei tarvii kotona istuskella yksikseen, kun muksut on koulussa. Eilenkin humahti 3h kevyesti, kun käytiin Hangossa [:D] 

[:@] Voi käkkäräpäinen noita-akka sentään!

Kävin aamulla neuvolassa. Virtsassa proteiinit kahdella plussalla, paino humpsahtanut yli 2 kg ylöspäin alle kahdessa viikossa(turvotus onkin viimeisen kuukauden aikana ollut ihan hirveää) ja juu, ajoittain on jotain pientä näköhäiriötä ollut - ainut mikä EI viittaa raskausmyrkytykseen, oli hyvänä pysyneet verenpaineet. Nyt mä sit täällä pohdin että mitäs tämä tarkoittaa tässä vaiheessa raskautta. Sairaalareissua, jos maanantain kontrollikäynnissä edelleen uskomattomat tulokset? Synnytyksen jokatapauksessa lähenemistä/alkamista pian ihan itsestään? Pläääääh.

Jotta tällainen kiukkupäivä täällä- menen syömään jotain rasvaista ja hiilihydraattipitoista tähän ketutukseen. Varmaan auttaa. [:'(]

mandariini - mulla oli kanssa protskua pissassa tässä joku aika sitten ja oli vielä paineetkin kohollaan. Kävin parin päivän päästä siitä uudestaan kokeissa, niin kaikki oli ihan normaalisti. Varmaankin ottavat sut sairaalaan(ainakin, että ottavat käyrille), jos vielä maanantaina on samoin kuin tänään. Tämä siis ihan mun oma villiveikkaus. [:)]

Viikkoja ainakin niin hyvin, että vaikka vauva pitäis ulostautumaan saada, niin nou hätä! [:)] Päättävät varmaan kokeiden tulosten perusteella mitä tekevät...

Jihuu: kumpikin paikka sopii.

Viikonloppua kaikille. Pian alkaa jännittämään, että koska jollekin tulee lähtö, kun lokakuuhun ei ole enää niin kovin pitkään.

Mulla oli ekassa raskaudessa kerran proteiinia pissassa. Syy.....olin syönyt banaania(silloin vetelin niin paljon, että enää en pysty, pelkkä hajukin tekee pahaa[;)])

lenita; ajattelitikos maanantaina lähteä helsingin tapaamiseen? vvoisin ottaa sut kyytiin, ja mennä yhdessä?

eli jihuu: minä ainakin näillänäkymin olisin mielelläni tulossa mukaan maanantaina [:)]

huh, söin äsken puolkiloa muikkuja ja nyt on sellanen olo että kuolema pukee häntä[:D]

tänään ei kyllä jaksa tehdä oikein mitään, ajattelin että olisin mennyt tuohon paikalliseen kavereiden kanssa..taitaa jäädä nyt väliin, varsinkin  tuon muikkusatsin jälkeen. huomenna pitäisi mennä äidinluokse juhlimaan pikkuveljen 20wee synttäreitä.tulee pitkä päivä...

tulisi jo vaunut niin pääsisi tutustumaan niihin ennen kun toukka syntyy[:@]
kokoajan  vaan lupaillaan että tuleetulee mutta mitään ei tapahdu..

piiuska: oletko ilmottanu faces tulemisesta?

etten laske sua sitten vahingossa kahteen kertaan =)

Takaisin