Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Piiuska vois kait sitä lähteä syöminkeihin jos ihan kyyti löytyy, taisin facebookkiin laittaa jo kieltävän vastauksen kun en julkisilla sinne jaksa itteäni kammeta. Pitänee etsiä tuo tapahtuma uudelleen sieltä [:)]

Minä söin ranskalaisia ja jälkiruuaksi pollynameja...olo on aika helmi... huh [;)]
------------------
Nyt olen attending-listalla naamakirjan puolella.

jihuu, taisin laittaa FB:hen ehkä...käyn muuttamassa..

ja lenita..ajattelin myös että on kurja ajella helsinkiin yksin, vaikka eipä se niin pitkämatka oikeestaan ole.

Kirjoittelinki tonne faceen päivällä tyksin todella hienosta palvelusta. Kun eivät olisi ensin edes halunneet kuunnella mun sokeri arvoja ja lääkityksen määrää(mitä olivat itse aiemmin käskeny nostaa itsenäisesti). Sain siis peräksiantamattomuudella soittoajan lääkärille. Mikä oli lähinnä kauhuissaan suuresta lääkeannoksesta. Ja niille tuli kiire järjestää mut mahdollisimman nopeasti uudelle lääkitykselle. Sain sitten sunnuntaiksi ajan osastolle jossa illalla aloitetaan lääkitys ja seurataan ainakin maanantai. Shokki vaaran vuoksi tätä lääkitystä ei voi aloittaa itsenäisesti vaan pitää olla tarkkailussa.
Nyt pitää olla tyytyväinen että asia hoidossa ja syödä viikonloppu niukasti ja usein. Ja nauttia omasta sängystä ja oman kodin rauhasta.[:)] Lapsetkin lähti isälleen viikonlopuksi niin on niin hiljaista[:D].

Moro tytsyt!

Meikkis on ollut tänää reipas tyttö :)

Kävin uimassa 750m ja voi että se oli ihanaa. Sit käytii ukon kaa sellasel 3km lenkillä ja voi luoja et olin kyl hajal sen jälkee.

En ole tänää syöny mitää seiskan jälkee ja voi luoja et mun tekis mieli mutustella kaikkee hyvää!!! Vaikka edes hedelmiä.
Mut nyt ei närästä niin pahasti, niin yritän kynsin ja hampain olla ilman.

Hesan tapaamisesta.
Varaan nyt sitten huomenna meille pöydän sieltä morrisonista. =)
Ellei jollain nyt tule jotain parempaa mielee.. niin ilmotelkaa

En muista enää mainitsinko, mut ruokalista oli tosi monipuolinen ja ateriat oli aika suuria, mut niitä saa jakaa. Salaattiateriat kuulema on vähän pienempiä.
Nam nam, otan vaa et pääsee mättää!!! Hiih [:D][:D][:)]

Kun kävin tänää uimas, alkoi yx mummeli multa saunassa kysellä raskaudestani.
Oli tosi yllättynyt et olen viimeisilläni, luuli et olen tyylii jollain kuudennella vasta. Onkin mielenkiintoista nähä teitin massut [;)]

Hesan tapaamisesta

Eli mitä nyt bongasin nimimerkeillä tulijoixi, olisi

taru80
piiuska
lenita
elmiira
ja mahd riikka33 (+lapsi)
ja mä

Ilmotelkaa jos joku puuttuu kyydistä.

Ite köröttelen täält keravalt, et jos joku kaipailee kans kyytii ni ilmottakee

Osas vähä v-tuttaa päivällä kun ne vaunyt mitkä meillä on. Ku aiemmin kirjotin että menee hermo niihi, niin sen jälkee ne sai vielä isommat huudot..
Se kantokoppa mikä niissä on. Niin aloin sitä pesemään ja huomasin että siinä on vetoketju yhessä alasivussa ja sitä kautta sai sen styroksi tuen pois. Tein välissä jotain muuta ja sitten ku aloin pesemään niin ajattelin että no otanpas sen styroksin sieltä sisältä pois niin helpompi pestä ja kuivuu varmaa paremmin ja pyyhin sen styroksin erikseen.

Noh onneks otin sen pois, nimittäin se oli homeessa.
Siis vittu ihan umpi homeessa. [:'(][:'(][:'(][:'(]
Hienoa mennä rautakauppaan yhtä pikku styroksin palaa pyytelemään ja selittää että se tulee kantokoppaan ku edellinen on homehtunu.[:@]

Nyt onneks on vähä parempi mieli ku käyny saunassa ja syöny massun täyteen.[:)]

Tuo home on ilmeisesti aika yleistä käytetyissä vaunuissa.
Martat (ja foorumit) suosittelee homeenpoistoa näin:
  1. Liota tekstiiliä piimässä 1 vrk. Pese tekstiilin hoito-ohjeen mukaan.
  2. Valkaisu tekstiilin mukaan

Pitäis varmaan itsekin tehdä noin varuilta käytetyille parvekevaunujen kankaille, vaikka ei niissä silmin nähden mitään näkynyt. Ei kun piimäostoksille [:D] Jos joku tietää jonkun homeenpoistoon tarkoitetun pesuaineen niin saa vinkata.
Laitoin Piiuska sulle yksityisviestillä puhelinnumeroni [:)]

Jihuu varautukaa sitten pyörittämään minut ulos Morrisonista, vedän kuitenkin överit....[:D]

Jaahas, se ois kohta aamu.

Huomenta lenita! säki olet jo hereil vai oletko-niin kuin mä- valvonu koko yön..

Siis olix kantokopas hometta? ja rattaissa? Ou Nou!
En ole ottanut noist käytetyist kamoist kuoseja irti, ku en ole edes tienny tollasesta.
no toivon mukaa nois rattais ei ois koska ne on sit näköjää huudettu..

ulpukka77, fleur, mek, annelse, jemppi,blinga,Ina,scale, Lucy,mirzukka,minsu. oletteko ajatellet mahdollisesti tulla tapaamisen?

surusydän..kuis pitkä matka sul oli lohjalt hesaan? jos pääsisit mahd tuleman myös? siin kyl taitaa olla vähä matkaa jo..

Itse asiassa mua houkuttelis tulla, kun ei muutakaan ole(paitsi neidin lätkätreenit, mut isi voi varmaan viedä) ja matka ei tod. oo mikään. On sitä pitempiäkin matkoja just istuskeltu autossa [;)][;)] Jos mä huomenna ilmoitan, kun ukkelikin on kotiutunut Heinolasta rallista[:)]

lenita..eipä mulle mitään ollut tullut [:D] tyhjää näyttää.
toi on kyllä jännä kun ei tunnu toimivan..laitoin FB:issa viestiä.

miten tänä aamuna oli niin kylmä?!? syksy?? täytyy vissiin vetää villasukat jalkaan.
pitäis varmaan ruveta tekemään synttärikorttia pikkuveljelle..taidan ensiksi ottaa vielä kupin teetä.
tietysti vois myös laittaa pattereihin lisää lämpöä..
tänään haluais vaan lojua sohvalla tekemätt mitään, jotenkin ihan poikki..pitäisi varmaan joskus nukkua?
voi tietysti myös vaikuttaa toi kun HB ei nouse millään. syön jo kahta eri rauta valmistetta, mutta viimeks oli neuvolassa noussu yhellä [8|] ei hyvä..mutta minkäs teen..

kai se on ruvettava hommiin taas..sais jotain aikaseksikin..

mukavaa lauantaita kaikille

Jihuu, kyllä olen sillä varauksella tulossa, ettei synnytys ole alkanut. Nyt just ei taas ole mitään viitteitä, mutta kun tuo natiainen on jo kiinnittynyt ja välillä supistelee säännöllisesti, niin eihän sitä koskaan tiedä.

Onpa kyllä kiva, kun pystytte järjestämään tapaamisia, ihan kateellinen olen..! Harmittaa, kun ei mukaan pääse koskaan, Kuopiosta on ehkä himpun verran turhan pitkä matka Helsinkiin.. [:D] Mutta mukavaa tapaamista teille! [:)]

Facebookkiin kirjoitin jo, että mää olen täällä 4A osastolla, ja maanantaina tekevät minulle sektion, koska epäilevät alkavaa raskausmyrkytystä ;( no maanantaina on sitten ihka oikea oma vauva <3

Kirjoittelen lisää kun jaksan/tiedän :)

mahiiiw, tsemppiä sitten maanantaille! Onneksi viikkoja jo hyvin kasassa ja homma tehdään suunnitellusti, niin kaikki varmasti menee hyvin. Ja näet sitten kohta oman pikkuisesi! :)

Onko muilla pesänrakennusvietti alkanut? Täällä täysillä päällä... Ennustaiskohan se yhtään syntymäajankohtaa. Pari viikkoa enää laskettuun... Mä oon pessyt ikkunat, kaikki pyykit pesty, lattioita on pesty, kestovaipat järjestyksessä... Nyt ajattelin vielä kodinhoitohuoneen valmistella tiptop-kuntoon. Kaikki alkaa olla kohta valmista...
Ainut että kroppa kyllä kärsii tästä vietistä... Iltaisin sattuu selkään, niin että irvistelen ja vaapun. Lantio tuntuu kyllä kans kohta poksahtavan.

Täällä aika hyvin vältytty suuremmilta vaivoilta muuten, mutta jalkapohjat on kipuilleet kesäkuusta asti enemmän tai vähemmän. Nyt alkaa jo kantapohjien iho halkeilla siihen malliin, että huoli iskee. Samoin päkiöistä kuuluu sängystä noustessa sellaista pauketta, että tuntuu etteivät pysy kasassa. Johtuu ilmeisesti siitä, että mun pienet jalat on ottaneet kannettavaksi tän raskaana olevan ruhon. Mulla on juhlakenkien koko 36 ja vaikka normaalia onkin ollut painonnousu raskauden aikana niin jalkapohjat on muuttaneet muotoaan aivan älyttömästi. Sen verran kerkesin googletella, että näyttäisi olevan kantakalvon tulehdus kyseessä. Aamuisin ja öisin pissareissuilla jalkapohjat niin kipeät ettei meinaa pystyä kävelemään. Pitää ilmeisesti mainita ens keskiviikkona neuvolassa tästä [>:] Sinnekin pitää kävellä itekseen sen 1,7km suuntaansa näillä jaloilla. Pitää vissiin varata riittävästi aikaa [&:]

Niitä sukkapuikkotuntemuksia on ollut alakerrassa nyt pari päivää aika paljon, mutta niiden suhteen helpottaa kun tietää, että ne saattaa edistääkin jotain. Eilen kaupassa vihloi aika antaumuksellisesti.

Ja HIRVEÄ nälkä on koko ajan! Yrittää ilmeisesti kroppa kertoa, että tankkaa nyt hyvä ihminen synnytystä varten. Tää liberon teksti yllätti mut kyllä:

"Kun synnytys alkaa, kulutat noin 500 kaloria tunnissa. Synnytys vastaa maratonin juoksemista, joten siihen on hyvä valmistautua. Lepää paljon, syö hyvin ja nauti paljon hiilihydraatteja, niin selviydyt synnytyksestä paremmin."

Olisi kiva tulla tapaamiseen, mutta ajattelitte vissiin 16:30. Mulla on maanantaina tokavika työpäivä ja päättyy klo 16. En siis ehtisi keskustaan ihan puol viideksi. Viideksi kyllä. Voiko seuraan siis liittyä myöhässä?

Vaunut ovat siis saatu sukulaiselta ja on jotain vuosia vanhat. Hometta oli vain styroksissa jonka heitin menemään, mutta pesin kuitenkin kankaan todella hyvin.

Nyt on sitte pistetty välit kokonaan poikki yhteen ihmiseen! Toisaalta ahistaa, kun samassa pikku kylässä asuu, mutta ihanan helpottavaa kun ei tarvii enään koko ihmistä miettiä.
Hän alkoi sitten syyttämään ja haukkumaan minua kun ei kestänyt totuutta. Ja hän aina itse toitottaa miten pitää olla rehellinen ja sanoa suoraan jos jokin mättää. Sitten kun puhuu hänelle suoraan niin eipäs kestänykkää [:D][:D]

Jihuu, en pääse tapaamiseen valitettavasti, olen hengessä mukana! [:)]

Tuntuu, että alkaa aika käydä vähiin, kolme viikkoa laskettuun aikaan ja kyllä tässä olis jo aikas valmis synnyttämään.. Ei niin että mitään ihmeellistä vaivaa olisi, kun on itse asiassa oikein hyvä olo, mutta on vaan jo "kypsä" tähän odottamiseen. Hyvin on vielä jaksanut fyysisesti, ei ole muuta kuin suppareita välillä ja kävellessä alkaa särkemään tuonne alavatsaan tai nivusiin aika paljon. 
Viime tiistaina alkoi selkää särkemään yhtäkkiä aika lailla ja neuvolassa siitä mainitsin, sanoi terkkari että varmaan supistuksia nekin, mitä en edes ajatellut. Keskiviikkoiltana tuli muutama kovempi särkykohtaus just ensin selkään ja sitten vasta alavatsaan, ilmeisesti just näitä samoja suppareita. Nyt vasta ekaa kertaa alkoi oikein sattua, piti nousta sohvalta kävelemään ja venyttelemään, mies jo pelästyi että nyt se kohta haluaa lähteä sairaalaan!! [:o] Mulla oli kuulemma sellainen ilme naamalla, ettei ihan kivutonta ollut. Meni kuitenkin ohi. Saa nyt sitten nähdä milloin toden teolla alkaa tapahtua ja miltä se sitten tuntuu.. [&:]

Takaisin