Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
.SEKSI.

meillä ei kyllä seksiä ole harrastettu viimeiseen kuukauteen, itseäni ei vaan niin kiinnosta, kun en tunne itseäni mitenkään haluttavaksi, sitäkään vähää mitä aikasemmin ;D mutta yritän kyllä pitää mieheni tyytyväisenä, tulee itsellekin oikein hyvä olo, kun saa tuotettua toiselle hyvän olon, keinojahan kuitenkin on monenlaisia ;) <3 <3 kuitenkin läheisyyttä meiltä ei puutu, kainaloittain nukutaan yöt ja nautitaan sylikkäin toistemme läheisyydestä esim. teeveetä katsellessa :)

Heips! enpäs ole täälä pitkään aikaan ehtinyt käydä enkä nyttenkään ehtinyt lukea kaikkia juttuja [&:]
mutta nyt tuli hätä ja piti tulla kysymään limatulpasta (en tiiä onko ollu aiemmin puhetta..). kävi nimittäin niin että kun tänään seksin jälkeen menin vessaan niin pönttöön kurkistettuani kauhistuin kun olin valunut hieman verta! [8|] ja myös paperiin tuli sitä.. ja tippa vielä myös pikkuhuosuihin.. mietin että oli tämä limatulppaa? seksin aikana tai jälkeenkää ei mitään kipuja ollut..eikä veri ollut ihan tavallista verta vaan sellaista verensekaista vuotoa..? en tiedä, pisti mietityttämään että joko tässä lähtö häämöttää.. tänää 34+5

Pakko tulla kommentoimaan, kun meinas nauru päästä neuvolassa...

Mulla oli viikolla 25 tasan kuulemma kohdunkaulaa 2,5cm, paikat pehmennyt mutta kiinni. Sitten viikolla 33 tasan kohdunkaulaa yhtäkkiä 4 cm, paikat ei pehmenny ja tiukasti kiinni. Vauvan kokoarvio syntyessä oli yli 3,5 kiloa. Tänään taas viikolla 36 tasan kaulaa oli 1,5 cm ja paikat kiinni, painoarvio syntyessä alle 3,5 kiloa. Varmaan ens viikolla kaulaa löytyykin 5 cm ja ipana onkin 5-kiloinen mötikkä!

Lantion koosta kun kyselin, niin vastaus oli luokkaa "eiköhän se sieltä.." [:D] Ihme salatiedettä! Luulis, että raskautta ja synnytystä olis tässä viimeisen parin vuosisadan aikana päästy tutkimaan sen verran, että osattaisiin jostakin sanoa jotakin!

heips taas!

tänään saatiin tehtyä onnistunut ulkokäännös, oli heleppoo ja ei sattunu yhtään! Jei!
kummalliselta tuntuu kun potkii nyt ylöspäin, on ollu kuitenkin koko ajan perätilassa...

jännä oli myös kun seurattiin syke ja supistuskäyriä ennen ja jälkeen muutama tunti niin oli säännölliset supistukset n. 5-10 välein vaikken yhtään oo vielä tuntenu ite! eli kyllä se vaan kohtu jo harjottelee meidän tietämättäkin koko ajan [;)]

Laita Jihuu tännekin tietoa Helsingin tapaamisesta, aikatauluista ym., kun ihan kaikki ei olla naamakirjassa.

Minsu: näin olen tehnyt [:D]

Eli mennään syömään. Yritän katsoa hintalaatusuhteeltaan hyvän paikan ja et olisi monipuolinen ruokavalio. :) Eli nyt kaikki halukkaat ilmottautukaa mukaan niin tiedän kuinka monta paikkaa varaan.Ajankohta olisi nyt kuitenkin se maanantai ja ajankohta esim 16.30-19.. Jos jollain on jo lapsia jo ennestään niin mielestäni saavat toki tulla mukaan.

Yritän myös kattoo sellaisen paikan et päästäis kaikki samaan pöytään ;)

Ja Ronkuli
Ihanaa millast teil on. Olette sellasia hassuttelijoita. [:D]
Mun mies ahdistuu helposti jostain syystä helposti sexiasioista.. en tiedä mitä hänelle on tapahtunut ennen mua mut esim romanttinen rakastelu on hänelle mahdottomuus, tai et neuvon häntä mistä tykkään ja mistä en.
Ennen raskautta homma viel toimi jotenkuten kun mä vein ni sentäs sain sen hetken..mut mut
raskaus on muuttanut omaa minäkuvaani ja mua alkaa helposti ujostuttaa niin homma kusahtaa iha pystyyn..
Ja olen sanonu et en pysty enää käymää hajareisin sänkyyn et pannaan. Kaipaan hellyyttä ja läheisyyttä ja koskettelua.

Eilen yritin uutta keinoa.. saunan jälkeen petiin.. rauhallista musiikkia ja pari kynttilää.
Aloin sivellä hänen hiuksia, päätä ja kroppaa. Ja antaa pikku suukkoja.
Tarkoitus oli että hän rentoutuisi ja saisin vastakaikua kosketukselle.
Seksin ei mielestäni tarvitse aina tarkoittaa yhdyntää.
No rentouttaminen onnistui niin hyvin että hän nukahti alle 5minuutissa.
Se oli mielestäni jotenkin suloista vaik homma kusahtikin pystyyn iha täysin taas, mut ei se mitää. [;)] pitää yrittää joku toinen kerta uudestaan.

nanatin - limatulppa on sellaista limaista ja vähän verensekaista litkua. Tosin voihan olla, että seksi on aiheuttanut nirhauman, josta vähän tipottelee verta ja sitten siihen päälle valkovuotoa, niin voi ehkä erehdyttävästi muistuttaa limatulppaa. Seuraa tilannetta ja ainakin jos suppareita tulee, niin hopi hopi soittoa synnärille. Voithan nytkin ottaa neuvolaan tai suoraan synnärille yhteyttä ja selittää tilanteen. [:)]

Omenainen - mullakin oli yhdessä vaiheessa kohdunkaula kasvanut... neuroinkin synnärillä, että näin siis mun kohdalla supparit toimii:kohdunkaula vaan kasvaa! [:)]

Onhan se mahdollista, että on monta kuukautta 2-3 senttiä auki ja paikat pehmenneet, kaula lyhentynyt ja silti menee yliaikaiseksi. Kuitenkin aika harva meistä synnyttäjistä synnyttää ennen viikkoa 40, todennäköisempää varsinkin ensisynnyttäjälle on synnyttää siellä viikon 40 paremmallapuolella.

Meillä ei ole onneksi myöskään läheisyyteen tai seksiin vaikuttanut kamalasti raskaus. Toki kekseliäisyyttä tarvitaan normaalia enemmän, kun toinen on valas. [:D] Ainoastaan välillä kun on kamalan kipeä, niin ei kyllä tee seksiä mieli pätkääkään. Mies on lukenut neuvolasta annetut oppaat (taitaa olla se vau-kirjan odotus isällä puoli) ja hän tietää että ei vauvaa seksillä vahingoiteta.

Mä hihkuin tässä jo muutama päivä sitten, että vauva laskeutuu selvästi kun vatsa alkoi laskemaan. Tuli ekat raskausarvetkin alavatsaan. Mutta nyt sitten tämä rakas apina kiipii aina öisin ylemmäs. Nostin jo sängynpäätyä viime yöksi että pysyisi alhaalla, mutta ei. [8D] Toukka potkii kylkiluihin. Viime yönä suunnittelin jo erilaisia jooga- ja venytysasentoja, millä tämä pikkuinen tajuais mennä alaspäin!
Eiähän se koskaan synny, jos se tuolla ylävatsalla viihtyy... eh.

Pikaisesti kirjoitan, lähden Taysiin kontrollikäynnille. Luultavasti eilen illalla ja tänä aamuna lapsivettä tullut niin, että housut kastuivat ihan märäksi. Neuvolassa kävin ja laittoi suoraan lähetteen äippäpolille.

Laitan paremmin kuulumisia illalla kun ehdin koneelle ajan kanssa.

Muuten täällä oltu pari päivää ilman nettiyhteyttä ja kamalasti tullut kirjoitusta.

Palaillaan

Tsuba

Tule Tsuba kertomaan tilanne kun selviää.

Tapaaminen: eli ilmeisesti ensi maanantaina. Pääsen mukaan eli olen Jihuu tulossa. Ilmoitelkaa tarkempi paikka.

Maaru: minusta Suomessakin on joku katto äitiys- ja vanhempainrahan suhteen. Tai ainakin todella paljon tienaavilla laskee selvästi.

Tinztinz: voimia, toivottavasti uni rupeaa maittamaan (vaikka sitten joutuisi käyttämään jotain lääkkeitä). Minä olen jo ihan väsynyt jos en saa yli 7 tuntia yössä unta (ja viime aikoina en ole aina saanut).

Seksistä: no on se hiukan harventunut, mutta edelleen viikoittain. Toisaalta odotan innolla aikaa kun vatsa häviä, jotenkin en tunne itseäni kovinkaan houkuttelevaksi/seksikkääksi.

Omenainen kuulostaa oudolta, mutta jos tutkivat käsikopelolla niin tulokset voivat heitellä paljonkin.

Meillä oli kontrolliultra: nyt pienokaisemme oli kääntynyt perätilaan eli uusi aika parin viikon päästä. Sitten pitäisi miettiä, että mitä tehdään jos ei ole kääntynyt takaisin. Paikat pehmentyneet ja ulompi auki? No siis ei pitäisi ihan heti vielä kuitenkaan syntyä. Vauvalla oli kokoa jo 2400 g (33+6), kuulemma sellaista 3,5kg olisi odotettavissa (apua, minusta se kuulostaa isolta). Mentiin siis keskikäyrillä tuon painon suhteen, pituutta oli hiukan enemmän.

Nyt palataan vielä töihin, jos pari päivää jaksaisi vielä olla.

Tsemppiä Tsuba, pidä meidät ajan tasalla!

Mulla eilen vika lääkäri, kohdunsuun tilanne oli ihan ennallaan, eli ulkosuu auki, mut sisäsuu kiinni, kanavaa pari senttiä. Supistukset eivät siis ole tehonneet. Tutki tuota mun lantiotakin samalla ja totesi, että eipä ihme, jos ei liikkuminen oikein suju, oli häpyliitos ja myös SI-nivelet kosketuksellekin arat. Ja sit totesi, että koko alapää on ihan turvoksissa. Johtuuko sit laskeutuneesta päästä vai liitoskivuista.

Alan olla aika kypsä jo, kroppa on niin kipeä ja turhaudun kun ei voi liikkua mihinkään. Tänään 33+6 eli samat viikot milloin esikoinen syntyi. Tavallaan jokainen päivä tästä eteenpäin on plussaa, ja vauvan maailmaantulo ei pelota (esikoinen nyt 15 ja keskosuus ei kyllä näy missään).

Tsemppiä päivään kaikille!

Temppiä Tsuba ja Mirzukka!
Pakko kommentoida tohon seksi juttuun. Meillä ei ole sitä enää oikeestaan harrastettu. Musta se ei tunnu hyvälle ja limakalvot on tosi kuivat (osittain toistuvista hiivatulehduksista, vaikkei niitä nyt pariin kuukauteen ole ollut). Tuntuu ilkeelle tosi pitkään vielä sen jälkeenkin. Olen toki yrittänyt pitää miehen muuten tyytyväisenä. On ihanaa, kun hän ymmärtää. Luotan siihen, että tilanne muuttuu kunhan vauva on syntynyt ja jälkivuoto on loppunut. Meillä ennen raskautta aika aktiivista sillä saralla..

Kiitos Jihuu! Ilmeisesti tosiaan ensi maanantaista kyse. Mulla on silloin enää reilu viikko laskettuun ja täällä jo viitteitä synnytyksen suuntaan, joten en ihan vielä uskalla luvata varmaksi, mutta voisin olla tulossa. Pienellä mutta perustellulla varauksella siis. Tod.näk. tää kuitenkin on vain mun kropan huijausyritys luulla, että pääsisin näistä häpyluiden ja issiaksen kivuista vähän etuajassa :D

bantsu, mulla myös ollut tuota limakalvojen kuivuutta ja mä olen ihan rehdisti käyttänyt liukasteita. Sitähän tuli tuubillinen äitiyspakkauksessakin. Aivan ihana apu, kun tosiaan muutoin olisi ihan vereslihalla yhdynnän jälkeen.

bantsu, suosittelen sitä kelan äitiyspakkauksessa tullutta liukastetta kokeilemaan. Kummasti piristi rrrrakkautta täällä. :)

Oli tänään synnytystapa-arvio ja kaikki on onneksi kunnossa.

Kohdunsuu on pehmeä ja lyhentynyt 1,5 senttiin. Vauva oli nyt 3120g ja suunnillee on sen 3600g sitten jos syntyy lasketun ajan tienoilla. Hyvin pitäis mahtua tulemaan ulos, lääkäri sanoi että jos vauva ylittää 4600g niin sitten voi olla että ei ehkä mahdu. Ja pää oli niin alhaalla ku vaan olla ja voi :D

Ja kun siltä löytyi munasarja kysta tässä kesällä jota on katottu. Ja nyt kun katsottiin kanssa nopsaa niin se on muuttunut. Tarkemmin sitä voi tutkia kun vauva on syntyny ja pääsee ultraamaan itse vauvaa, mutta nyt näyttäisi siltä että se on kehittymätön kaksonen. Usein tullu vitsailtua että mitä jos oiski ollu kaksoset tai sitten että mitä jos siltä yhtäkkiä löytyyki toinen. Niin kyllä hiljensi iha hetkeksi kun vauvan sisällä ehkä onki sellainen valekaksonen. [:D]

tsuballe ja mirtsukalle pietää peukkuja tääl. [:D][:D]

HESAN tapaamisesta paikka olisi nyt sitten varmaankin se Morrison tuossa ateneumin takana. Toki voi ehottaa jotain muutaki paikkaa.
Hintahaitari on 13-20 välillä..
Iguanassa ruokahaitari oli 8-20e

Siel on kuulema hyvät, mutta isot ruuat mut niitä saa jakaa kahteen pekkaan.

Laitoin tapaamisajaksi 16.30-> onko se liian aikaisin?

Meit on tulos tällä hetkellä 3 ja ehkä 2 lisää.

Takaisin