Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Et ole saanut. Höh. Toivottavasti tämä nyt ei luo pientäkään rakoa teidän suhteen välille. Tulee jotenkin olo että haluan sanoa jotain, mutta enhän minä osaa kun en tiedä kenenkään suhteista mitään.

Eikä ne minulle kuulukkaan ellei joku halua kertoa itse.[:D]

Meillä on jotenkin kamalan intiimi suhde ja seksiä on koko raskauden ajan harrastettu oikeastaan päivittäin ja muutenki samaan malliin kuin ennenkin. Ja sitten jos tekee mieli nukkumaan mentäessä eikä jaksa enään niin sitten me nukutaan niin lähekkäin että ihot lähes liimautuu yhteen.

Huomenta

Mä taisin tajuta viime yönä supistelevani ihan napakasti jonkin aikaa, ehkä tunnin tai puolitoista. Sain kyllä siinä välissä aina nukuttua, joten ei vielä mitään kunnon "kamaa" olleet, mutta kyllä niihin siis aina heräsi. Unenpöpperössä en edes tajunnut käydä kellottamaan tms niitä. Nyt sitten se harmittaa, olisi kiva hiukan kirjata ylös tätä synnytyksen lähenemistä.

Olen ostanut tuollaisen tukivyön tätä mahaa kannattelemaan ja täytyy kyllä myöntää ettei olisi mahdollista enää liikkuminen ilman sitä. Alaraajat ovat sen verran turvoksissa, että vasenta jalkaa en saa edes nostettua kunnolla ylös enää. Se aiheuttaa mielenkiintoisia hetkiä aina kun yritän housuja vetää jalkaan. [:D] Eli tuo ostos on kyllä osoittautunut olemaan jokaikisen euron (55€) väärti.

Aika hurjalle kuulosti mirzukka tuo sun yllätyksesi. Onneksi nyt ei kuitenkaan vielä tarvinnut synnyttää - saa pikkuinen kasvaa vielä. Tsemppiä loppuraskauden etenemiseen sinulle ja kaikille muillekin. Kohtahan meillä onkin sitten kääröjenhakureissut edessä kaikilla. <3

Seksiä... ei ole meilläkään juuri vipinää ollut. Täytyy myöntää että olen aika kade Ronkulille...
Tuossa yks ilta kysyin mieheltä haluaako vielä seksiä ennen synnytystä, ja sanoi haluavansa... meni pari päivää ja muistutin asiasta, että kannattais sit varmaan vähitellen alkaa sitä suunnitella, ettei aika lopu kesken. Mut edelleen siis odotellaan. Itse en vaan jaksa tehdä aloitetta enää.
Mies on tehnyt ihan liikaa töitä viimeiset pari viikkoa (ja on kova stressaamaan), ja välillä mulla on tunne, että sama vaikka olis illatkin töissä kun ei kuitenkaan jaksa tehdä mitään eikä osallistua mihinkään, ja juttelukin tuntuu olevan liikaa pyydetty. Tuli asiasta riitaakin sunnuntai-iltana, kun mulla on tunne, että sitä ei oikein mikään innosta. Kaipa antaa sitten kaikki paukut töissä. Mä vaan haluaisin, että jos on kotona, niin olisi myös henkisesti läsnä. Itselle tulee aika yksinäinen olo, kun tuntee olevansa toiselle lähes ilmaa...
Taisipa tulla päivän valitus... taas.

Minä taas kysyin mieheltäni, joka haluaa lapsen nukkuvan samassa huoneessa kanssamme, että mitenkä se on meinannut että meille syntyy seksielämää (ainakaan yhteistä sellaista) jos vauvan läsnäolo jo kohdussa aiheuttaa seksittömyyttä. Kun en usko sen seksittömyyden ainakaan loppuvan siihen kun vauva nukkuu metrin-kahden päässä. Tämä nyt ehkä kuvastaa enemmän mun omaa loukkaantumistani tässä asiassa ja myönnän kyllä olevani hyvin kateellinen niille, joiden miehet ymmärtävät etteivät voi kohdussa olevaa lasta vahingoittaa tai häiritä.

Noin. Nyt kun taas mietin tätä asiaa, niin käy ärsyttämään oikein tosissaan. Epäreilu tuo mun muuten hyvä mieheni tässä asiassa kyllä on. [:@]

Seksistä..eipä tässä nyt mitään vipinää oo ollut,mutta ei se johdu ajasta/halusta mies vaan pelkää että synnytys käynnistyy,enpä usko että tuo ainakaan meidän suhteeseen mitään etäisyyttä[:)]

Meillä oli taas yövieras maanantai yön,miehen kaveri Hesasta, tossa ne ryypiskeli ja tarinoi ihan aamu5teen asti,ja mä en saanu nukutuks,eli puhki poikki viäkin,tuo saa mut kyl "hiiltymään" enenmän ku sexittömyys[:@]noh mut toisaalta ymmärrän kyllä[:)]

Mulla itellä on ollut pari päivää jotenkin kevyempi olo,eikä oo vessassakaan tarvinnut ravata ihan kokoajan[:)]vaavi taitaa olla vähän eriasennos ja laskeutunut niin ei paina niin keuhkoja.

Tänään alko virallinen äitiysloma,pitäisköhän heittäytyä ihan laiskas ja oottaa et joku palvelis mua,sanoisin vaan et mä lomailen,HAH HAA!

Tsemppiä mirzukalle[:)]

Mandariini, lohdutukseksi: vauva on tod.näköiseesti niin sikeäuninen, että ei häiriinny seksin äänistä, ja yleensä sängyn pehmuste katkaisee sen näköyhteyden. Tai voi laittaa vaikka huovan tai jotain pinnasängyn reunukselle näköesteeksi. Ja voisihan sitä sekstailla vaikka sohvalla vaihteeksi ;)
Mut oikeasti on kyllä tosi turhauttavaa jos mies pelkää satuttavansa vauvaa... ja jos kuitenkin haluja olisi, niin eipä se parisuhdetta kauheasti lähennä, jos joutuu puutteessa elämään.
Mun miehellä tuntuu muuten vain olevan halut hukassa, vauvaa ei ole ainakaan tunnustanut syyksi (tosin en sitä selitystä kyllä edes uskoisi). Mut saapa nähdä mitä synnytyksen jälkeen tapahtuu, aikaisemmilla kerroilla olen ollut himokas tosi pian synnytyksen jälkeen (jotain viikko...), kai se on lähinnä johtunut siitä, että on taas mukana vain oma kroppa eikä vatsaa tiellä. Ja kun mun lemppariasennot ei tän ison vatsan kanssa onnistu.

Mirzukka, tsemppiä kovasti! Olisipa jännä tietää oman alapään tilanne nyt. Viime päivät ovat olleet sellaisia, että jos tässä ei etenemistä tapahdu, niin kumma. Aamulla kellotin suppareita viiden minuutin välein, mutta sitten ne loppui.

Seksistä puhuttu ja täytyy olla onnellinen, että meillä se ei ole kuin musta itsestäni kiinni. Välillä oikein harmittaa, että itseltä halut on kadoksissa, vaikka olenkin todennut, että raskaana seksi tuntuu tooosi hyvälle. Tässä asiassa voisin kyllä vähän terästäytyä nyt kun vielä voi.

Huomenta kaikille!!

Ronkuli
Meikkis on kadee!! Ukko varmaan pelkää lapsen takia ja sit kun mulla kukkii tosi helposti hiiva, niin pelkää et seki saa sen.

Tiiti72
Samoil mennää täällä kans. Häät oli kesäkuun lopus ja sen jälkee ollaa taidettu harrastaa 2 kertaa hommeleita. Itellä tekee välil koko aja mieli ja vällillä onnex ei.
Olen alkanut ajattelee et ehkä se sit synnärin jälkeen jossain vaiheessa helpottaa.. ehkä sit ku toukka alkaa nukkuu omas huonees.

Nyt on vika neuvolalääkäri käyty.[:)]
Kohdunsuu oli n.2cm pitkä ja pehmennyt. Lapsen pään lääkäri tunsi sormilla kokeiltaessa.[:)][:)] Tosi jännäää!!!!! Ja toukka oli laskeutunut jonkin verran, muttei ollut vielä kiinnittynyt. Kohdunsuu oli kumminkin vielä kiinni, eli voin mennä viel uimaan. Ah!
Ei osannu tarkkaa painoarvioo sanoa mut n.3kg pötkylä ois tulossa Ja oli kai nyt jo sen 50cm pitkä.
Tää on niin ihanaa!! Voi vitsi. Olen niin onnellinen ja hyvilläni tästä raskaudesta

HESAN TAPAAMISESTA

Laitoin tapaamisen fb:hen, niin ajattelin et mentäiskö syömää jonnekki tai yx mikä kävi kans mieles et mentäis lilluttelee vaik flamingoon?
Ilmotelkaa, milt tuntuu.

Laita Jihuu tännekin tietoa Helsingin tapaamisesta, aikatauluista ym., kun ihan kaikki ei olla naamakirjassa.

Mirzukka!! Hurjasti onnea koitokseen ja toivotaan et kääryle vähän vielä keräilis voimia masussa[;)]. Äippäpakkauksesta on pitäny kyselllä, mitä ootte tykänny v. 2010 vaatteiden väreistä? Mun mielest ne on kaikki aika ihania, vaikkakin ehkä poikavoittosia osa. Meitä se ei onneks haittaa[;)]. Kyl on kivemmat värit mun mielestä kun esikoisen pakkauksessa v. 2007...Pyykkirumba täällä jatkuu, kun jokaikinen vauvanvaate pitää pestä ennen käyttöä ja niitä vaatteita on nyt sit vastasyntyneelle huimat 2 pahvilaatikkoa ja tietty kaikki makuupussit, peitot, söngynpehmusteet ym viel erikseen..No, mut mukavaa puuhaa mammaloman ratoks[8D]

Viimeisiä viedään, jaksamisia kaikille mammoille eri vaivojen kanssa ja pian on pimeitä syksypäiviä piristämässä ihanat tuhisevat, hyvältä tuoksuvat kääryleet!!!

Mamma+masuasukki 35+4

Jihuu
Mulla kun tässä oli hiiva viimeks, niin  toinen vaan kävi käsiks yhtään pelkäämättä sen tarttumista. Kysyi ainoastaan vain että eihän mulla ole hiivan takia paikat kipeänä etten pysty. Se on lähinnä ollut minä joka on varonut silloin.

Meillä mies kyllä sillon ku raskaus alko olemaan vähä pidemmällä niin kysyi että eihän se töki vauvaa ja oli hirveän varovainen ettei vain minuun satu ja ei paljoa uskaltanut tehdä kysymättä minulta että pystynkö olemaan painaako sattuuko. Mutta sitten miehen päähän viimein välittyi se että minä olen ihan se sama itseni, että mikään ei estä meitä tekemästä niinkuin haluamme ja että minä kyllä osaan sanoa jos en pysty tai sattuu.

Joskus kyllä sängyssä koko touhu on ollu täyttä naurua, kun puolen minuutin välein minä olen että au au au sattuu jalkaan, nyt sattuu selkään, nyt painaa mahaa, nyt meni lonkka.
Joskus olen hypännyt miehen syliin hajareisin sohvalla vaatteet päällä ihan yllätykseks että mentäiskö makkarin puolelle, niin kun pääsin siihen syliin ja yritin suukottaa. Niin aloin huutamaan että nyt irtoo jalat sattuu lonkkaan niin paljon ja miehellä on täysi työ nostaa minut pois. Että se siitä romanttisesta pikku hetkestä [:D][:D][:D]

Oj... tremppia Mirtzukka! Aikä jännää! Mutta kyllä se varmasti hyvin menee. [:)]

Nii ja meille kans tuli stoppi eilen illalla kun vauva potki ja hikkaili siinä meidän välissä senverran voimakkaasti...

Hei ja oonkin ihan unohtanut kysyy että puutuuks teillä raajat? Täällä ollaan niin turvoksissa että heräilen öisin siihen että en tunne käsiä ollenkaan... tunto on myöskin hävinnyt keskimmäisistä sormista kokonaan... pelkkää pistelyä ja mikään ei enää meinaa pysyä kädessä. Aika outo tunne...

Neuvoja kiitos [8D] jos ootte kärsineet samasta.

Nii ja paisumista vaan kaikille!!!

Kuulumisia tänneki pitkästä aikaa..
aikalailla samoja oireita ja vaivoja tuntuu kaikilla olevan loppuvaiheessa.

krista87: mulla on ollut sormien puutumista raskauden puolivälistä saakka, lähinnä oikeen käden etu-, keskisormi ja nimetön. Puutumista enimmäkseen öisin ja jos käyttää paljon hiirtä. Nyt tosin puutuminen hävinnyt. Lääkärille kerran mainitsin ja silloin se epäili sen johtuvan hermopinteestä, joka on hyvin yleistä että tulee raskausaikana. Yleensä oireet helpottuu ku synnyttää, mut ellei ole hävinneet puoleen vuoteen synnytyksestä niin sit lisätutkimuksiin.

Tänään kävin äippäpolilla ultrassa ja hurjasti oli taas vauvat kasvaneet. Painoarviot A 2,5kg ja B 3,1kg. Vesimäärät: A:lla edelleen niukasti, mutta riittävästi, B:llä enemmän, muttei liikaa ettei tartte punktoida. Virtaukset ok.
Syntyä saavat vaikka heti jos itsestään käynnistyy, mut muuten olis hyvä jos vielä jaksais pari-kolme viikkoa odotella, huh huh!! Mutta jos mun vointi käy tukalaksi, tai supistuksii tulee säännöllisesti niin saa heti mennä synnärille. Näillä viikoilla tod. tehtäs sectio, mut 35rv jälkeen voi alakautta synnyttää. Tosin tilanne arvioidaan uudelleen sitten.. koska B vauva on isompi ja perätilassa ja tulee jälkimmäisenä ulos, niin katsotaan tilanteen mukaan mahtuuko tuleen A:n perässä.
Jatkossa käynnit viikon välein ultrassa.

Supistuksia ei juurikaan ole ollut, mutta muuten on hankalaa. Mahavihlaisuja, menkkakipuja, maha menee kivikovaksi kun vähän liikkuu, sekä B painaa palleaa niin että hengittäminen välillä tosi raskasta. Liikkumaan ei juurikaan pääse enää.. toivottavasti piakkoin pääsis synnärille niin helpottais olotila!!

Eipä siihen pistelyyn ja tunnottomuuteen oikein mitään neuvoja voi antaa...mulla esimerkiks ei auta Yhtään mikään....pakko vaan elää noiden nakkisormien kanssa.

Neuvolassa käyty aamusta ja tiistaina sitten neuvolalääkärille kun ei tällä viikolla ole yhdellekään lekurille aikaa...avasin suuni tuosta nukkumisesta, tai siis sen puutteesta ja todennäkösimmin mulle nyt on pakko laittaa jonkunnäköistä unilääkettä, että saadaan tää kierre katkaistua.nyt on kuitenkin taas jo mennyt kolme yötä täysin hereillä ja yhteensä tätä unettomuutta ollut nyt puoltoista viikkoa....alkaa tuntua siltä että paukut on ihan lopussa, kun ei päivisinkään pysty nukkumaan.
Vauva laskeutunut tosi alas jo ja neuvolatäti sanoi että ei ihmekään jos ei pääse enää kävelemään kunnolla ja kaikki paikat alakerrassa on kipeänä:D
Naureskeltiinkin että nythän mä voinkin aina lenkkien lisäks hyppiä tossa pihalla haarahyppyjä,pestä naapureiden autoja ja vaikka antaa pyllystä vauhtia tolle vaavalle tohon ulostautumiseen.....ja sen takia varsinkin olis nyt hyvä että syntyis pian kun ei tosta nukkumisesta tule mitään.

sellasta omaa napaa tällä kertaa:D

Nyytti*: Mäkin tykkäsin tosi paljon niistä ÄP vaatteista. Ehkä muutama kuosi oli vähän outo, mut muuten kaikki oli tosi hienoja. Muutenki paljon kaikkee tarpeellista, ku ekaa (ja viimestä) ootellaan [:D]

Ootteko käyttäny isoa jumppapalloa istumiseen? Otin viime vkolla käyttöön, ja istun, ku muistan. En mä nyt kuiteskaan tiiä, auttaako tää niinku johkin..?! Nytkin istun ja hiljakseen välillä keinuttelen, ku kirjottelen, mut silti supistelee välillä, ja hetku enemmän ottas alaselkään... Hmm?! [8|]

huh, onpas selkä tänään kipeä, ei yhtään kivaa [:@]
tänään aamulla tuli käytyä neuvolassa, hirmusesti tuli "noottia" sokerin syömisestä..
vaikka mielestäni syön todella vähän sokeria. kun en niin makea ystävä edes ole.eli en saisi yhtään enää syödä sitä, edes teehen en saisi laittaa..hassua, ei se mun mielestä niin kova se sokeri arvo ollut
kun kahentunnin jälkeen ei ollu laskenu tarpeeks 0.5 oli liian korkea. noh..eli ei jogurttia, eikä mitään makeeta..sit pitäis kuulemma nukkua välillä?!? helppo tehtävä[:D]
täytyy vissiin opetella nukkumaan päiväunia..

nauvolatädin arvion mukaan toukka on turhan iso, joku 3200g...tai sitten todella pitkä..mikä voi hyvin olla mahdollista kun mieskin on 192cm.
laittoi sitten jorviin kyselyn että kannattaisiko tulla käymään synnytystapa-arviossa vai mikä nyt olikaan, kun toukka tuntuu niin isolta, on raskaudenajan diabetes ja äidilläni on kaikke lapset keisarileikattu ahtaan lantion takia..vielä olisi kaksi viikkoa laskettuun..
noh äsken soittivat jorvista ja ensi torstaina sitten sinne ihmettelemään..että näin..

tänään viideksi pitäisi lähteä tutustumaan jorviin.

sitten taas hinnoittelemaan kirpputorille tavaroita..huomenna pitäisi kuorma viedä,  jos hiukan saisi varastoon tilaa.

mutta mukavaa tapaamista kaikille jotka ovat menossa helsinkiin, harmittaa kun itse en pääse.[:(]

moikka moi,

taalla reykjavikissa on tanaan kaunis aurinkoinen (tosin tuulinen) paiva ja mieli tekisi ulos. miehella on asiaa pankkiin, mutta sitten ulos kavelylle raittiiseen ilmaan. taidan tehda pannarin ja ommella verhot odotellessa.

krista87, kylla taallakin puutuu kadet ja jalat etenkin yolla. minulla on auttanut kun tekee kasilla paljon, neulominenkin auttaa paivasaikaan, kasi jumppaa siis. tyokaveri suositteli sellasia hierovia palleroita mita voisi rutistella, aktivoi verenkiertoa ja sillai myos poistaa turvotusta. jalkoja olen koittanut hieroa minka pystyn tai laittaa miehen hieromaan etta liikkuis nesteet siellakin. :) on mulla lentosukatkin, mutta kaytin niita viimeksi kesalla tyoreissulla suomessa kun piti seista kaikki paivat konferenssissa.

tinztinz toivottavasti saatte sulle jotain toimivia unitroppeja jotka ei haittaa vauvaa, kamalaa olisi jos ei saisi yhtaan nukuttua. tsemia sinne siis uniasioihin ja tuutulautu!! mina herailen kovasti, mutta nukunkin kylla. nyt varsinkin kun ei ole niin valiksi mihin aikaan menee nukkumaan ja milloin heraa. mina osaan kylla paikkaroidakin ihan hienosti, tosin harvemmin tulee nukuttua paivaunia.

seksista..
kylla me ollaan viela seksia harrastettu, tosin ei yhta usein kuin. miehen kanssa juuri tasta puhuttiin pari iltaa sitten ja nyt uudestaan kun mainitsin tasta keskustelusta taalla, etta hanta vaan hairitsee tietoisuus siita etta oma lapsi on siina valissa tai osallisena, etta se nyt vaan ei ole eroottisin mielikuva. ja kylla ma sen tyystin ymmarran, kylla ittellakin vahan himot laantuu kun kaveri alkaa takoa mahassa etta hei ma kans ma kans!! mutta muu laheisyys korvaa kylla puuttuvan seksin, tai siis kai sita pari kertaa viikossa kuitennii on koinittu :) niin ja on mun ainakin jo aika hankala liikkua joten kylla se haittaa mua itteanikin jo. mies litistyy tyystin mun alle tai muuten vaan hankalaa.. hahaha

eilen illalla kiireesti pistin kasaan sairaalakassia (tai sulloin kaiken vauvan vannaan, kun ei sattunut laukkua kasille, saa mies sitten latoa kassiin :) kun tuli sellainen olo etta pian mennaan, lahipaivina ainakin.. enpa tiia.. tuskinpa vaan, mutta oli kylla aika haipakkaa supistusosastolla eilen koko paivan ja nyt on kylla vuotanut niin reilusti valkovuotoa etta olisko tuo nyt se yokon yokko limatulppa mika sielta vuotelee? kattellaan..

no ollaanhan tassa jo 37lla viikolla joten kylla se jo saa tulla jos haluaa, tai ne, mua vielakin valilla tuntuu etta siellon kaks pyllya pystyssa.. hahaha paranoidat lentelee taalla :)

hyvaa paivan jatkoa kaikille ja hymyja ja hyvaa mielta!!

Maaru[:)]

Nyt on tehty rasitus ja huomenna saan tietää tulokset. Toivottavasti arvot ok. Sokerille olen kyllä perso, että voi tehdä tiukkaa jos laitetaan sokerittomalle dietille [:D] No ei kai tässä pallo-moodissa enää kauaa olla.

Ei kai tuo mokkula nyt ole keksinyt jotenkin mennä väärään asentoon, tuntuu raajaa pukkaavan ihan väärästä suunnasta, en ymmärrä, hemmetti.

Voimia kaikille vaivoista kärsiville!

Täällä taas neuvolassa käyty, ja sf mitta huitelee jossain yläkäyrien yläpuolella, tänään oli jo 36cm. Saas nähdä millanen pullukka sielt on tulossa. Painoo ei mulle onneks ollu tullut yhtään lisää :)

Mullakin on unet kadonnu jonneki, vaikka valvottaisin itteeni puoleenyöhön, niin neljän aikaan oon jo ihan pirtee. Todella outoo...

Hih, noi seksikeskustelut on hauskoja, multa jää nyt toi seksi raskausaikana kokematta, kun viimeks kun oon edes koskenu miestä ni en oo edes tienny olevani raskaana. Outoo vaan kuvitella millast ois sekstailla tämmösen mahan kanssa :)

Takaisin