Syyskuun supinat

Tervetuloa plussanneille!:cat: Mä tässä myös pohdin pitäisikö mennä yksityisesti alkuraskauden ultraan ja jos, niin millä viikoilla se olisi kannattavinta. Saisi jotain vähän varmempaa tähän odotteluun kun tuntuu, että ekaan neuvolaan on vielä ikuisuus(2 viikkoa vain..) ja senkin jälkeen pitää odotella vielä itse ultraa :)

Me käytiin esikoisen kanssa alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja maksettiin siitä 200 euroa, että nähtiin sydämen lyövän :hilarious: Oli ollut verenvuotoa ja haluttiin tietää, että onko siellä elämää vai ei. Helpotti vähän odottaa seuraavia käyntejä. Harmittaa, ettei täällä päin ole muita mahdollisuuksia kuin käydä tuollaisissa kalliissa ultrissa, jos haluaa jotain ylimääräistä.. Toi 200 euroa kirpaisi ihan kauheesti, eikä raaski kyllä sellaisia summia maksella. Näin sanon nyt, katsotaan kuinka käy myöhemmin :grin

Muistelisin, että me ollaan maksettu 120-140e ar-ultrasta. Tuota perhe-artea voisi ehkä kokeilla.

Meillä suositellaan ar-ultraa rv7-9. Ja tosiaan kunta tarjoaa tuon ultran, varmaan kun meillä noita odottavia ei liiemmin ole.
Neuvola on nyt varattu rv 10+6, samoja aikoja muistaakseni oli esikoisestakin. Hirrrrveen pitkä aika tuonne!

Onnea plussista, ihanaa kun tulee lisää porukkaa! Tosi hienoa että aikaisemmat epäonnet tuovat noita joustoja ultrakäynteihin. Voin kuvitella miten tarpeen ovat.

Täällä myös uusi toukokuiselle odottaja :happy: oon lukenut keskusteluita jo hetken, plussasin elokuun lopussa, mutta en oo vaan uskaltanut aiemmin liittyä mukaan. Onhan tämä vieläkin epävarmaa, mutta en malta enää odottaa :grin Toinen lapsi olisi tulossa ja viikkoja nyt 7+1. Hurjan hitaasti matelee taas aika tässä alussa. Alkuraskauden ultraan en raaski mennä, joten vielä pitää pitkään odottaa, ennen kuin saa varmuuden, että kaikki on hyvin.

Kauheen kalliita noi ar-ultrat :eek: Mä en esikoisen kohdalla raaskinut käydä, taitaa jäädä nytkin välistä, jos ei neuvolasta jostain syystä sinne lähetetä. Tuli mulla itse asiassa parina päivänä jotain tuhrua, että vois ainaki varovaisesti kysyä, josko tarviis ultrailla. Luulin tosiaan hetken, että menkat alko ja ihmettelin, että ei kai nyt vielä pitäis. Sit ihmettelin seuraavana aamuna, kun ei ne alkaneetkaan. Eikä raksuttanu siinä vaiheessa vielä, mistä on kyse :grin

Pitäis varmaan sinne neuvolaankin soitella, jos varais esikoiselle samalla 1,5v neuvolan. Oon vielä vähän päästäni pyörällä koko raskauden suhteen, hieman epätodellinen olo. :wacky:

Varasin nyt tuonne Perhe Artelle lokakuun alkuun ar-ultran. Tuntuu niin pitkältä.... tuolloin pitäisi minun laskujen mukaan syke näkyä, jos on näkyäkseen.
Eilen ja tänään en ole testannut, mutta kamalasti polttelisi:angelic:
Tuntuu et oireita tai tuntemuksia on liian vähän. Varsinkin verrattuna esikoisen odotukseen. Toisaalta kaippa raskauksissa voi olla eroja.

Muokattu viimeksi:
Esim vaun laskurin mukaan nyt 4+6 vasta.. oon melko oireeton, tissit hitusen painavemmat ja hengästyn nopeammin ja tulee hiki helposti.. en kyl vieläkää usko raskauteen mut jos sit loppukuusta tosiaan tulis uskoo tähän :grin

Samoilla oireilla ja fiiliksillä kuin sinä:)
Onko nyt tilanteesi oireiden suhteen muuttuneet?

Mulla tänään rv 4+3 enkä ole vielä uskaltanut soittaa neuvolaan, odottaisko johonkin rv 6 ennenkun varaan neuvola ajan Tuo alkuraskauden ultra yksityisellä kuulostaa myös houkuttelevalta mun korviin, katsotaan vielä lähempää sekin.

Samoilla oireilla ja fiiliksillä kuin sinä:)
Onko nyt tilanteesi oireiden suhteen muuttuneet?
Hei, mulla nyt 6+6. Oireet on lisääntyny mutta pysyneet onneksi melko maltillisena. Tässä olin aamuisin kuin krapulassa mutta nyt on vaa väsymystä eikä pahoinvointia, oon vaihtanu aamukahvin teehen ja syön runsaan iltapalan, liekö ollut apua. Väsyttää kyllä enkä meinaa jaksaa töissä ja töiden jälkeen juuri mitään ylimäärästä, mutta esikoinen pitää hereillä, tosin väsymyksen takia äksyilen hälle helpommin jollei tee niiku pyydetää tai tekee jotai kiellettyä...

Mä varasin ekan neuvolan 24.9. jolloin on 8+0 tai 8+1 neuvolan laskujen mukaan. Np-ultra menisi lokakuun lopulle. En osaa vieläkään päättää ar-ultraa. Mies kovasti toivoo, mut täällä ei oikein saa ellei mene gynelle ja maksaa 200e.

Hei sellainen kysymys kanssaodottajat! Onko kukaan muu harkinnut vyöhyketerapiaa raskausaikana, onko jollain kenties kokemusta? Itse kävin esikoista odottaessa ns. Tavallisella hierojalla kuukausittain, silloin jo hieroja suositteli vyöhyketerapiaa. Nyt sitten mietin alkaisinko käymään siinä kuukausittain... Tai edes hieronnassa lähinnä rentoutuksen ja oman ajan vuoksi.

Minä jotenkin nyt jännään sitä ar-ultraa ja tiedän etten sittenkään pysty rauhoittumaan ennenkuin nt-ultra ja rv12 on takana. Mulla vaan ei keho anna mitään merkkejä että tyyppi on menetetty, ei lähde edes itse itseään tyhjentämään. Molemmissa kkm:ssa ar-ultrassa olisi näkynyt elämää, jos niissä olisin käynyt ja menehtyminen onkin tapahtunut rv9-12 välillä. Julmaa!!!

Hei! Huutelen nyt tuolta toisesta ketjusta, mutta mulla oli just tämmöisä kkm juuri noilla viikoilla. Kolmen kkm jälkeen pääsin tutkimuksiin ja löytyi veren hyytymistekijöistä ongelma. Tässä raskaudessa rv 6 alkaen hepariini pistokset ja nyt 33+1! Toivotaan kuitenkin, että tämä sinun nykyinen raskaus pääsisi loppuun asti onnellisesti. Tsemppiä!

Takaisin