Syyskuun supinat

Hei sellainen kysymys kanssaodottajat! Onko kukaan muu harkinnut vyöhyketerapiaa raskausaikana, onko jollain kenties kokemusta? Itse kävin esikoista odottaessa ns. Tavallisella hierojalla kuukausittain, silloin jo hieroja suositteli vyöhyketerapiaa. Nyt sitten mietin alkaisinko käymään siinä kuukausittain... Tai edes hieronnassa lähinnä rentoutuksen ja oman ajan vuoksi.

Mä olen harkinnut osteopaattia ja hierojaa ainakin. En tiedä olisiko vyöhyketerapiasta mulle apua. En halua, että viimeraskauden liitoskipuhelvetti toistuu :confused: selän puolella jo vähän oireilua on, siitä osasin alkaa raskautta epäilemäänkin. Viimeksi kipu levisi symfyysiin ja olin saikulla raskauden puolesta välistä äippäloman alkuun, kokonaan kivut loppuivat, kun synnytyksestä oli n. 7kk. Tällä kertaa oon valmis kokeilemaan ihan mitä vaan.

Ekassa raskaudessa tuntu, että aika matelee ihan todella hitaasti. Toivon, että tällä kertaa toi kohta 1,5v taapero ja työt pitäis sen verran kiireisenä, että aika menis huomaamatta. Ainakin tää kesä meni ihan hujauksessa, kun paahto vaan töissä suurimman osan kesästä. Oon itseasiassa kesäloman toista osaa viettämässä parhaillaan. :rolleyes:

Onpa tänne tullut paljon uusia! Kiva kun on paljon samassa tilanteessa olevia, tervetuloa :)

Mulla on tänään 4+4 ja aika kyllä tuntuu pysähtyneen. Sain julkisen kautta ar-ultran kolmen viikon päähän, mutta nyt tuntuu että on ihan mahdotonta malttaa odottaa niin kauan... Täytyy yrittää täyttää päivät kaikella tekemisellä niin ehkä se aika kuluu nopeammin.

Candice teillä liki samanikäinen taapero kuin meillä täällä. Meidän ”vauva” on toukokuinen -19.

Juu, mulla oli laskettu aika huhtikuun lopulla, mutta syntyi lopulta pari viikkoa myöhemmin toukokuun alussa :)

Mulle on tullut kutsu papa-näytteenottoon ja nyt puhelimeen tulee muistutuksia että varaanhan ajan netissä.. Onko joku käynyt raskausaikana? Mua vähän hirvittää, että varaisin nyt aikaa sinne, kun haluaisin olla vähän varmemmilla vesillä raskauden suhteen :hilarious: Edelliskerralla siitä näytteenotosta tuli verenvuotoa enkä tiiä kestäiskö psyyke nyt just lähikuukausina sitä :nailbiting: Ehkä aiheesta voi vähän kysellä neuvolan terkalta sit, kun käy ekan kerran äitiysneuvolassa.

Mulle on tullut kutsu papa-näytteenottoon ja nyt puhelimeen tulee muistutuksia että varaanhan ajan netissä.. Onko joku käynyt raskausaikana? Mua vähän hirvittää, että varaisin nyt aikaa sinne, kun haluaisin olla vähän varmemmilla vesillä raskauden suhteen :hilarious: Edelliskerralla siitä näytteenotosta tuli verenvuotoa enkä tiiä kestäiskö psyyke nyt just lähikuukausina sitä :nailbiting: Ehkä aiheesta voi vähän kysellä neuvolan terkalta sit, kun käy ekan kerran äitiysneuvolassa.

Täällä siinä papa-kutsussa luki et raskaus ei ole este. Jos mietityttää, niin eihän sillä niin kiire ole, jos ei ole aiemmin todettu mitään poikkeavia muutoksia.

Täällä siinä papa-kutsussa luki et raskaus ei ole este. Jos mietityttää, niin eihän sillä niin kiire ole, jos ei ole aiemmin todettu mitään poikkeavia muutoksia.
Meillä oli vaan, että raskauden aikaan pitää ottaa erikseen yhteyttä ennen ajan varaamista. Viime kerrasta ei oo ku jotain 3v ja sillon kaikki oli ok, niin ehkä vielä ei oo niin kiire.

• Tykkään
Reaktiot: Sen
Moikka :)

Aattelin liittyä mukaan keskusteluun. :)
Täällä plussattu jo jokunen aika sitten, mutta en saanut aikaiseksi siirtyä tänne, kun ahdisti niin et menee kesken :bag:

Taustoista sen verran, että esikoista nyt odottelen, 24v olen ja mies viisi vuotta vanhempi. Me aloitettiin yritys heinäkuussa - 19 ja väliin mahtui yksi km rv 7+6. Tämä raskaus tärppäsi yk 9 keskenmenon jälkeen. :nailbiting: Ite opiskelen amk sosiaalialaa vikaa vuotta ja teen töitä tällä hetkellä varhaiskasvatuksessa.
Mulla on todettu keväällä ihosairautena autoimmuuni-urtikaria, johon liittyy vaikeita allergiakohtauksia sekä allergista turvotusta ihottuman ja muiden oireiden lisäksi. Syön siis lääkkeitä koko raskauden läpi, mut ne on tarkistettu lääkärin toimesta turvallisiksi isommillakin annoksilla :)

Tosi jännät paikat täällä, nyt 5+3 ja jännittää :nailbiting:Oireet on olleet aika vähäisiä. Mutta kyllä tää oli rakkaudella ja kovalla työllä tehty :Heartred :hilarious:
Tosin tärppikierto oli yli 40 päiväinen eli ei ole ihan varma tuo raskausviikkojen oikeellisuus, mutta se selvinnee matkan aikana, jos tästä alusta nyt selvitään :)

Mukavaa raskautta jokaiselle! :angel7

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa mukaan zarar_ :) Samoilla viikoilla menen minäkin, jänniä aikoja nämä ekat viikot. Mulla myös pitkät kierrot, saa nähdä vaihtuuko la vielä. Viime raskaudessa ei vaihtunut, vaikka sama juttu silloin. Eivät taida herkästi niitä muutella, muistaakseni viikolla jos heittää, niin sitten muuttuu.

Täällä myös uusi odottaja ilmoittautuu, uskallan nyt raottaa ovea vaikka viikot on n. 4+0 ja testi tehty tänä aamuna. Mutta on ollut pitkät päivät kun ekoja oireita tuli jo reilu viikko sitten :cat: Neuvolaan saatan varata ajan ensi viikolla, asialla ei ole kiire. Toivon vaan että kaikki menee hyvin ja alkio pysyy elossa kyydissä, yksi km viime vuodelta vielä muistissa.

Muokattu viimeksi:
Mites muilla palstalaisilla, onko oireita? :)Millaisia viikonloppusuunnitelmia teillä on?

Itselläni aika vähäoireista, rinnat vähän kipuilee, vessahätä ja usein palelee. Päätäkin särkenyt vähän väliä ja mulla nää urtikariakohtaukset on kulkeneet nyt syklissä hormonien kanssa eli välillä kutittelee ja turvottaa mm. huulia :hilarious: Mut lääkkeillä pysynyt nyt aika hyvin kurissa :)

Vatsan turvotus alkaa olla sitä luokkaa, että tarvii ostaa uusia vaatteita :grin Etoo välillä aamuisin, mut ei okseta.
Joku puhui ahdistuksesta plussan jälkeen, niin mulla kävi päinvastoin, olen yleensä kova panikoimaan ja stressaamaan, mutta nyt oon jotenkin paljon normaalia rauhallisempi. Toki välillä käy niitä ajatuksia, että jos meneekin kaikki pieleen, mut pääsääntöisesti oon tyynenä pysynyt. Mut sit välillä saan kilarit ihan ihme jutuista. :hilarious: Jänniä nää hormonit :shy:

Aattelin testata vielä huomenna uudestaan, kun läjä testejä jäi kaappiin :grin
Mä aion vaan levätä koko vklp, oon aivan törkee väsynyt tästä työviikosta.

Onnea kaikille uusille!

Itsellä oli viime viikolla sekä ar ultra että sen jälkeen varattu neuvola. Kaikki oli niin hyvin kuin nyt tässä vaiheessa voi olla, päivän myöhemmäksi laittoi neuvolassa lasketun ajan kuin mitä olin itse laskenut. Kerroin ahdistuksestani iästäni, mutta neuvolantäti kovasti lohdutteli että aiemmatkin raskaudet on menny tosi hyvin. Olen siis vielä 38, mutta vauva syntyy samana vuonna kuin täytän 40.
Isommille lapsillekin kerrottiin, ja huolestani huolimatta he ottivat asian taas tosi ihanasti. Vaikka ovat etukäteen sanoneet etteivät enää toivoisi pikkusisarusta.
Joten oma ahdistus alkaa helpottamaan ja tuntuu että voin pikkuhiljaa alkaa keskittyä itse asiaan

Täällä on kyllä oireita vaikka muille jakaa. Kokoajan mahanturvotusta ja vaikeaa pitää mahaa pienenä kun tuntuu että jokaisesta paidasta turvottaa ulos. Miekään en painoltani ihan mikään keijukainen ole, enemmän tämmöinen hyvinsyönyt :rolleyes:

Ja nää ekat päivät (+tää viikonloppu) tuntuu NIIN pitkältä! Voisko aika nyt vaan kulua nopeammin ja oltais jo jossain +12 viikolla elävän vauvan kera :angelic:

Muokattu viimeksi:
Mulla ei vielä mahaa kai isommin turvota, mutta muistaakseni aika ekoilla viikoilla sekin lysti alkoi viimeksi, sitä odotellessa. Itsehän olin just päässyt raskauskiloista eroon, kun uusi tulokas ilmoitti olemassaolostaan, kiva. Jospa tällä kertaa paino ei nousis ihan niin paljoa. Mulla ei ainakaan imetys vienyt grammaakaan, päinvastoin suorastaan. Vasta kun vauva alkoi syödä kiinteitä ja imetys vähentyi, alkoi painokin vihdoin pudota.

Kävin juuri alkuraskauden ultrassa, edellisiin kuukautisiin pohjautuva viikkolukema oli 7+2, mutta tänään tarkentui viikkolukemat vain 5+6. Kierto melko epäsäännöllinen e-pillereiden jälkeen ja toisaalta ilmeisen myöhäinen ovulaatiokin oli kyseessä. Paljoa ei ar-ultrassa vielä näkynyt muutakuin että sydän siellä jo sykkii ja on yksi sikiönalku :cat: Odottavan aika tuntuu alussakin jo niin pitkältä :angelic:

Tervetuloa uusille! Onnea plussista ja hyvistä ultrakuulumisista. Olisin halunnut rynnätä itse taas kauppaan ostaa lisää raskaustestejä :hilarious: koitan malttaa mieleni. Eihän se toki kuin pari euroa maksa... :smiley-ashamed005

Takaisin