Syyskuun supinat

Tervetuloa uusille! Onnea plussista ja hyvistä ultrakuulumisista. Olisin halunnut rynnätä itse taas kauppaan ostaa lisää raskaustestejä :hilarious: koitan malttaa mieleni. Eihän se toki kuin pari euroa maksa... :smiley-ashamed005

Tää on kyllä paha :grin
Mikähän siinäkin on et ei meinaa uskoa ja testailen harva se päivä ja vielä olis digejäkin 2kpl kaapissa :hilarious: Mä meinasin odottaa huomiselle, kun käydään kaupungissa, niin ostelen sieltä sitten lisää, vaikka just piti lopettaa testailu :grin

Niin ja kun rahaa selkeesti pitäis yrittää vielä säästääkin, kun meidän tiskikone hajosi ja kylppärin hana (vaikkei nuo testit kerralla paljoa maksakaan, mut kyllä sinnekin rahaa palaa kun koko ajan niitä tekee) :bag: Hitto tätä kotitaloutta :hilarious:

Kuinka moni teistä meinaa käydä varhaisultrassa? :)
Itse selailen täällä vähän hinnastoa, mut meillä ei ole mahdollisuutta muuhun kun Terveystaloon tai Mehiläiseen, kun asutaan niin pienessä paikassa. Aika hintaviahan nuo tuntuu olevan, varsinkin kun meillä nyt remppa kesken ja rahaa palaa kaikkeen ylimääräiseen muutenkin :hilarious: :wideyed:

Kuinka moni teistä meinaa käydä varhaisultrassa? :)
Itse selailen täällä vähän hinnastoa, mut meillä ei ole mahdollisuutta muuhun kun Terveystaloon tai Mehiläiseen, kun asutaan niin pienessä paikassa. Aika hintaviahan nuo tuntuu olevan, varsinkin kun meillä nyt remppa kesken ja rahaa palaa kaikkeen ylimääräiseen muutenkin :hilarious: :wideyed:
Täällä on harkinnassa. Meidän paikkakunnalla perhe artessa maksaa 79e ar-ultra.

Itsekin kattelin noille päiville ultraa, mutta varmaankin Mehiläiselle menisin. Tosin tosi vaikeeta, kun en tiedä vielä työvuoroja tuolloin ja en aina kehtaisi työajasta nipistellä, kun nytkin otin palkattomia koulupäiviä pari ja sit neuvola menee terveydellisiin syihin 5.10 :hilarious:
Katsellaan tilannetta. Ei ole kyllä kipuja tai vuotoja ollut ja mä pidän sitä ihan hyvänä merkkinä vrt. edelliseen, jossa tuli "menkat" useamman kerran :bag: Jään funtsimaan tilannetta siis :)

Itsekin kattelin noille päiville ultraa, mutta varmaankin Mehiläiselle menisin. Tosin tosi vaikeeta, kun en tiedä vielä työvuoroja tuolloin ja en aina kehtaisi työajasta nipistellä, kun nytkin otin palkattomia koulupäiviä pari ja sit neuvola menee terveydellisiin syihin 5.10 :hilarious:
Katsellaan tilannetta. Ei ole kyllä kipuja tai vuotoja ollut ja mä pidän sitä ihan hyvänä merkkinä vrt. edelliseen, jossa tuli "menkat" useamman kerran :bag: Jään funtsimaan tilannetta siis :)
Oisko mehiläisellä ilta-aikoja?

Meilläkin päin turhan kalliita nuo varhaisultrat. Ite aattelin alottaa taas jostain 8+ viikoilta eteenpäin metsästämään kotidopplerilla sykkeitä :woot: köyhän naisen varhaisultra jonka toimivuudesta ei oo mitään takeita laughing6

Ekassa raskaudessa hankin dopplerin vasta 12+ viikoilla kun halusin voida tarkistaa sykkeet kotonakin. Runsas verenvuoto silloin säikäytti ja halusin voida tarkistaa tilanteen kotonakin jos ois toistunut. Silloin löyty 12+viikolla syke heti.

Tokassa ja keskenmenneessä raskaudessa en löytänyt ikinä sykkeitä vaikka ultrassa todettiin sikiön menehtyneen vasta 9+ viikolla. Vissiin on niin monesta kiinni, että millon kukanenki pystyy sykkeet kuulemaan vaikka siellä semmonen olisikin.

Onko muilla doppleria ja jos on aikasempia raskauksia ni millo ootte kuullu sykkeet eka kertaa? :happy:

Itsekin meinasin huomenna testailla vielä toisen kerran vaikka yleensä uskonkin raskauteen kerrasta :p Ois yksi testi vanhenemassa niin onhan se käytettävä pois :angelic:

Ar-ultraan mennään ehdottomasti.

Muokattu viimeksi:
Meilläkin päin turhan kalliita nuo varhaisultrat. Ite aattelin alottaa taas jostain 8+ viikoilta eteenpäin metsästämään kotidopplerilla sykkeitä :woot: köyhän naisen varhaisultra jonka toimivuudesta ei oo mitään takeita laughing6

Ekassa raskaudessa hankin dopplerin vasta 12+ viikoilla kun halusin voida tarkistaa sykkeet kotonakin. Runsas verenvuoto silloin säikäytti ja halusin voida tarkistaa tilanteen kotonakin jos ois toistunut. Silloin löyty 12+viikolla syke heti.

Tokassa ja keskenmenneessä raskaudessa en löytänyt ikinä sykkeitä vaikka ultrassa todettiin sikiön menehtyneen vasta 9+ viikolla. Vissiin on niin monesta kiinni, että millon kukanenki pystyy sykkeet kuulemaan vaikka siellä semmonen olisikin.

Onko muilla doppleria ja jos on aikasempia raskauksia ni millo ootte kuullu sykkeet eka kertaa? :happy:
Mulla on doppler ja viime raskaudessa muistan kuulleeni sykkeen 11.raskausviikolla,aiemmin en edes kokeillut kun tilasin sen tuolloin.

Tänä aamuna tein sitten toisen raskaustestin. Menin tietty ottamaan kuvan huonossa valossa ja vähän liian aikaisin (apteekin, 5.min) ja viiva oli tuollainen hapero aluksi mutta tummui sitten selkeäksi ettei ollut kyllä epäselvyyttä. Nyt muistin miksi en mielellään tee useampia testejä kun pelkään että viiva on liian heikko (hcg alhainen - keskenmeno?!?!). Mutta joo, tulipahan tehtyä ja jäi vielä kutina että haluaisin tehdä yhden viikkonäytöllisen :bag:

Tänään pitäisi soittaa neuvolaan :nailbiting:

Liitteet

• 210920plussa.jpg
    210920plussa.jpg
    17.1 KB · Katsottu: 20
Muokattu viimeksi:
Toi jatkuva vessassa ramppaaminen kyllä ärsyttää ja se tosiaan jo ihan sattuu, jos joutuu odottamaan, vaikka rakko ei ihan ääriään myöten täynnä oliskaan. Mäkin odottelen tässä puoltapäivää, että neuvolan soittoaika alkaa, onneksi on tuttu neuvolantäti, ja vielä ihan huippu tyyppi :)

Huom!! Sain yksityisviesteihin viestin jonka sisältö silkkaa roskapostia, toivottavasti ei levitä virusta. Ei kannata availla jos saatte viestin Käyttäjältä
Kyfi8555810
Ilmiantakaa jos saatte yhteydenoton
Mulle oli tullut kanssa ja ilmiannoinkin sen jo..

Oli kyl eri kyfinrolla

Nyt on häiriköt palstalta poistettu, ihmettelin jo eilen kun tää jumitti. Hyvä ylläpito!

Soitin äsken neuvolaan, jännitti ihan hirveästi! Sain ar-ultran neuvolaan rv 7+ joten odottelen nyt sinne enkä mene yksityiselle. Lokakuun puolessa välissä pääsen. Voisiko aika nyt mennä nopeammin... :rolleyes: Tänään ostamaan vielä d-vitamiinia. Äitiysvitamiineihin en koske, ne saa aikaan pahoinvointia.

Nyt on häiriköt palstalta poistettu, ihmettelin jo eilen kun tää jumitti. Hyvä ylläpito!

Soitin äsken neuvolaan, jännitti ihan hirveästi! Sain ar-ultran neuvolaan rv 7+ joten odottelen nyt sinne enkä mene yksityiselle. Lokakuun puolessa välissä pääsen. Voisiko aika nyt mennä nopeammin... :rolleyes: Tänään ostamaan vielä d-vitamiinia. Äitiysvitamiineihin en koske, ne saa aikaan pahoinvointia.
Mulla oli sama juttu mammavitskujen kans viime raskaudessa. Pahoinvointi loppu, kun lopetin vitskut. Sit vain kävin apteekis kysymäs välttämättömimmät r_vitamiinit.

No kans ihmettelin miks eilen niin jääti täällä sivut :eek: kiva että saatiin blokattua!

Nyt en muista yhtään, mutta oliko vitamiineissa jotain rajoitteita? En ole mammaversioita hakenu, kun kaapissa on normeja. Rauta nyt ainakin tulee kuvioihin tässä, kun on aiemmin pudonnut alle sadan hemppa :meh:

Takaisin