Syyskuun supinat

Huomenta toverit

Se olisi viides raskausviikko alkanut, vaikkakin tiedän että neuvolan laskureiden mukaan tänään olisi vasta 3+5, siellä kunnkaikille lasketaan kierto 28päivän mukaan.

Nuo alkuraskaudet vuodot, tuhruttelut ja tiputtelut ovat hyvinkin yleisiä. Ja varmasti sitä ensimmäisenä aina miettii keskenmenon mahdollisuutta.

Minä jotenkin nyt jännään sitä ar-ultraa ja tiedän etten sittenkään pysty rauhoittumaan ennenkuin nt-ultra ja rv12 on takana. Mulla vaan ei keho anna mitään merkkejä että tyyppi on menetetty, ei lähde edes itse itseään tyhjentämään. Molemmissa kkm:ssa ar-ultrassa olisi näkynyt elämää, jos niissä olisin käynyt ja menehtyminen onkin tapahtunut rv9-12 välillä. Julmaa!!!

Salaisen ryhmän täppä tulee tuonne omaksi laatikokseen, ja muistelen että ylläpito taitaa lisäyksiä tehdä parina iltana viikossa. Olisiko ollut tiistai ja joku muu päivä, mutta voihan olla että muistan taas ihan omiani.

Oletteko muuten jo neuvolaan varailleet aikaa?
Minä varasin jo neuvolaan ajan, en halua vielä töissä kertoa ja toivoin että saisin sen päivälle jolloin olen muutenkin lasten kanssa kotona, niin sen takia olin jo heti liikkeellä :rolleyes:

Minä oon tehnyt useamman testin nyt. En edes tiedä monta. Niitä olisi pari vielä jäljellä. Mutta nyt on muutaman päivän tauko, niin en tiedä uskallanko edes kokeilla. Jos onkin haalistunut... huomaa, miten km keväältä kolkuttelee edelleen takaraivossa. Digiä en sen vuoksi tehnyt ollenkaan, koska se ei km raskaudessa vahvistunut niinkuin piti. Nousi kyllä 3+ lukemiin, mutta aivan liian myöhään. Liuskat ei toki haalentunut, vaan ne oli vahvoja. Mutta joku pelko siitä on jäänyt.

joku kyseli vuodoista. Mulla oli nuorimman odotuksessa ihan veristä vuotoa, eli menkat alkoi silloin kuin pitikin, mutta loppui kuin seinään kahden päivän jälkeen. Siitä viikon päästä taas veristä vuotoa, mutta siihen jäi. Km odotuksessa vuoto alkoi ensin hentoisena haaleapunertavana, välillä tuli ruskeaa tuhrua. Sitten se vain lisääntyi pikkuhiljaa. Aluksi saattoi olla pari päivää taukoa tuolla tuhrulla. Olisko toista viikkoa tullut pikkuhiljaa kun alkoi sitten ihan holahtamalla kunnon vuoto.

Keskenmenokokemukset kyllä varmasti erityisesti herkistää tän alkuvaiheen peloille. Voimaa ja lämpöä sinne ja jokaiselle saman kokeneelle :Heartpink

Ihan noinkin voimakas vuoto on siis normaalia, kuin sinulla esikoisen kanssa. On se keho jännä. Kyllä itseltä menisi luu kurkkuun isommalla vuodolla. Mistä tiesit lopulta raskauden jatkuneen, jos saa kysyä?

Muokattu viimeksi:
Tänään soitin naistenpolille, että lapsettomuustutkimuksia ei tarvitakaan, ja neuvolaan, että vanha terkkari soittaisi aikaa, kun kerkeää. Jotenkin ihanaa, vaikkei mitään supervarmaa vielä olekaan! :smug:

Ar-ultran meinasin myös varata, täällä saa itse Hyviksen kautta varata sen rv7-9 välille.

Tänään soitin naistenpolille, että lapsettomuustutkimuksia ei tarvitakaan, ja neuvolaan, että vanha terkkari soittaisi aikaa, kun kerkeää. Jotenkin ihanaa, vaikkei mitään supervarmaa vielä olekaan! :smug:

Ar-ultran meinasin myös varata, täällä saa itse Hyviksen kautta varata sen rv7-9 välille.

Toi on kyllä mahtavaa että luomusti onnisti!

Toi on kyllä mahtavaa että luomusti onnisti!

Kyllä. Meillä siis yksi lapsi on jo ennestään ja hän tuli kolmannesta yrityskierrosta. Tähän raskauteen vaati 1v 2kk. Syynä oli luultavasti se, että keho oli vaan yksinkertaisesti niin uupunut. Uupumuksen takia olin sairaslomallakin kesällä. Välillä toki mietti, että jaksaisiko sitä toista, kun arjen pyörittäminen yhdenkin kanssa on niin raskasta, mutta syli ja sydän haluaa, mitä haluaa. Kyllä me keinot keksitään. Ja sitten asia on ko ihan erilainen, kun opinnot on saatettu (toivottavasti) loppuun ja äitiysloman ja perhevapaat voi ottaa ihan perheelle ja itselleen.

Tänään kaupassa tuntui, että nyt kastuu housut, niin hyvä, ettei siinä keskellä käytävää kiskassu housuja alas :hilarious: Mut ei, ei vuoda vielä ainakaan :woot:

Kyllä. Meillä siis yksi lapsi on jo ennestään ja hän tuli kolmannesta yrityskierrosta. Tähän raskauteen vaati 1v 2kk. Syynä oli luultavasti se, että keho oli vaan yksinkertaisesti niin uupunut. Uupumuksen takia olin sairaslomallakin kesällä. Välillä toki mietti, että jaksaisiko sitä toista, kun arjen pyörittäminen yhdenkin kanssa on niin raskasta, mutta syli ja sydän haluaa, mitä haluaa. Kyllä me keinot keksitään. Ja sitten asia on ko ihan erilainen, kun opinnot on saatettu (toivottavasti) loppuun ja äitiysloman ja perhevapaat voi ottaa ihan perheelle ja itselleen.

Aivan, kyllä uupumuksen luulisi vaikuttavan. Mä oon haaveillut lisäopinnoista, mut jos tulee perheenlisäystä pitää ehkä pysyä vielä koulutus/kurssitus tyyppisissä opiskeluissa. Oliko sulla lopputyövaihe? Muistelin että kirjoitit niin aikasemmin. Sitten hyvä jos voi harvempaan asiaan keskittyä.

Tänään kaupassa tuntui, että nyt kastuu housut, niin hyvä, ettei siinä keskellä käytävää kiskassu housuja alas :hilarious: Mut ei, ei vuoda vielä ainakaan :woot:

Voin vaan kuvitella et itellä tulis ihan sama tarve heti päästä tutkimaan et mikä valuu :hungry: :hilarious: onneksi ei mitään huolettavaa ollut!

Aivan, kyllä uupumuksen luulisi vaikuttavan. Mä oon haaveillut lisäopinnoista, mut jos tulee perheenlisäystä pitää ehkä pysyä vielä koulutus/kurssitus tyyppisissä opiskeluissa. Oliko sulla lopputyövaihe? Muistelin että kirjoitit niin aikasemmin. Sitten hyvä jos voi harvempaan asiaan keskittyä.
Joo. Alussa tehtävät oli ihan fine ja kurssien suorittaminen meni päiväunien aikana hyvin. Mutta nyt kun kaikki koulutyöt pitäisi tehdä iltayhdeksän jälkeen tai viikonloppuna, niin sitä alkoi olla vähän turhan raskasta kaiken muun kanssa. Ja sen kanssa, että oon kiltti suorittaja.
Nyt olisi enää se gradutason opinnäytetyö ja yksi tehtävän päättely, ja olisin valmis! Josko se 2kk opintovapaa tässä lähitulevaisuudessa edistäisi hommat niin, että ennen laskettua aikaa olisin jo fysioterapeutti YAMK. :rolleyes:

Joo. Alussa tehtävät oli ihan fine ja kurssien suorittaminen meni päiväunien aikana hyvin. Mutta nyt kun kaikki koulutyöt pitäisi tehdä iltayhdeksän jälkeen tai viikonloppuna, niin sitä alkoi olla vähän turhan raskasta kaiken muun kanssa. Ja sen kanssa, että oon kiltti suorittaja.
Nyt olisi enää se gradutason opinnäytetyö ja yksi tehtävän päättely, ja olisin valmis! Josko se 2kk opintovapaa tässä lähitulevaisuudessa edistäisi hommat niin, että ennen laskettua aikaa olisin jo fysioterapeutti YAMK. :rolleyes:

Tosi hyvä jos saat opintovapaan! Silloin vaan kaikki raivolla maaliin, niin sit ohi. Tietysti jos valmiiksi uupunut ja lisäksi raskaana, plus pieni lapsi mukana, niin opintovapaallakin syytä olla itselleen armollinen. Pikku pikku askelilla maaliin vaikka pidemmän ajan saatossa.

Ja tuo on helpommin sanottu kuin tehty toki. Tunnustan tuon kiltin suorittamisen/ kunnianhimon itsekin. Paahdan asiantuntijatyössä pitkää päivää. Oon koittanut opetella lopettamaan fiksuina aikoina työt, välillä onnistun paremmin, välillä huonommin. Meinasin jo opiskeluaikoina loppuun palaa ekoja kertoja, joten tunnistan sentään aika hyvin milloin ei voi enää paahtaa. Vielä kun pääsis siihen, ettei käy niitä rajoja kurkkimassakaan :rolleyes::shifty:

Tuo
Tosi hyvä jos saat opintovapaan! Silloin vaan kaikki raivolla maaliin, niin sit ohi. Tietysti jos valmiiksi uupunut ja lisäksi raskaana, plus pieni lapsi mukana, niin opintovapaallakin syytä olla itselleen armollinen. Pikku pikku askelilla maaliin vaikka pidemmän ajan saatossa.

Ja tuo on helpommin sanottu kuin tehty toki. Tunnustan tuon kiltin suorittamisen/ kunnianhimon itsekin. Paahdan asiantuntijatyössä pitkää päivää. Oon koittanut opetella lopettamaan fiksuina aikoina työt, välillä onnistun paremmin, välillä huonommin. Meinasin jo opiskeluaikoina loppuun palaa ekoja kertoja, joten tunnistan sentään aika hyvin milloin ei voi enää paahtaa. Vielä kun pääsis siihen, ettei käy niitä rajoja kurkkimassakaan :rolleyes::shifty:
On jo hyvässä jamassa, kun sen hiipimisen tunnistaa! Itsekin tunnistan jo oireet, sillä keväällä oli ensimmäisen kerran uupumusta, mutta en vielä oikein osaa korjata tilannetta. Oppia ikä kaikki, jos sissus. :facepalm::rolleyes:

Keskenmenokokemukset kyllä varmasti erityisesti herkistää tän alkuvaiheen peloille. Voimaa ja lämpöä sinne ja jokaiselle saman kokeneelle :Heartpink

Ihan noinkin voimakas vuoto on siis normaalia, kuin sinulla esikoisen kanssa. On se keho jännä. Kyllä itseltä menisi luu kurkkuun isommalla vuodolla. Mistä tiesit lopulta raskauden jatkuneen, jos saa kysyä?

pääsin gynen päivystykseen kun vuoto alkoi sen viikon tauon jälkeen uudestaan. Silloin jotain 5-6viikkoa menossa. Raskaus löytyi oikeasta paikasta ja selvää syytä ei vuodolle löydetty. Kahden viikon päästä uusinta ultra ja nähtiin sykekin. Ihan tosiaan normaali menkka vuoto oli sen kaksi ensimmäistä päivää ennen kuin edes tiesin olevani raskaana. Ei ollut yritystä silloin.

Raskausviikolle 8 sain ar-ultran :coldfeet: nyt vaan pitää ottaa tää kolmisen viikkoa iisisti. Vaikka sinne joka päivä voisi tuijotella, ei hirveästi vaikuttaa voi. Olkoon se tsemppilause.

Minäkin ilmottaudun varovaisin mielin mukaan toukokuisiin. Edellinen raskaus päättyi heinäkuussa, kun 12+ viikolla todettiin ultrassa sikiön kuolleen jo pari viikkoa aiemmin. Yhdet kuukautiset ehti olla keskenmenon jälkeen ja nyt näyttää taas raskaustesti plussaa:smiley-bounce013

Saa nähdä miten tällä kertaa käy. En varmaan uskalla ihan luottaa että raskaana ollaan, ennen ku ollaan taas siellä ekassa ultrassa ja näkyy sykekin sikiöllä. Voi kun tällä kertaa menis kaikki hyvin:smiley-angelic001

Taidanpa liittyä minäkin keskusteluun. Toista lasta odotan siis, vähän yllättäen tosin. Oltiin mietitty jos aloittaisi yrittämisen keväällä, mutta nyt näyttääkin siltä, että keväällä saadaan jo vauva syliin, mikäli kaikki menee, niin kuin pitääkin :love017 Oli vähän järkytys aluksi, mutta nopeasti kääntyi innostuksen puolelle.

Mulla on viikon päästä ar- ultra, enkä millään jaksais odottaa. :rolleyes: Tuntuu aina, että taa alkuraskaus vaan matelee.

Mietin myös pitäiskö joskus ensi viikolla varata. Paljonko sulla silloin pitäisi olla viikkoja?

Minä liityn myös joukkoon :happy: Sunnuntaina tuli eka haalea plussa, eilen vähän tummempaa. Tänään tein digin, joka näytti että raskaana ollaan. Menkat pitäisi alkaa vasta torstaina, mutta olen nyt luottavainen tähän näillä saaduilla tuloksilla.

Takaisin